Prey

by Λεωνίδας Πάτρας on 15 Μαΐου 2017

Μετά από 10 και πλέον χρόνια και ένα στάδιο ανάπτυξης που πέρασε από “40 κύματα” το Prey (αρχικά φερόμενο ως Prey 2) είναι γεγονός. Το νέο Prey δεν αποτελεί μια συνέχεια του First Person Shooter τίτλου που κυκλοφόρησε το 2006 αλλά λειτουργεί ως μια αυτόνομη εμπειρία με ελάχιστα κοινά στοιχεία. Τα δικαιώματα του franchise πέρασαν πριν χρόνια στην Bethesda, η οποία αφού άλλαξε δύο διαφορετικούς developers κατέληξε να δώσει την παραγωγή του τίτλου στην Arkane Studios, γνωστή για τη σειρά Dishonored. Η τελευταία αφού “διέγραψε” τελείως την μέχρι τότε πρόοδο που είχε γίνει για το παιχνίδι και ξεκινώντας τα πάντα από την αρχή, θέλησε να δώσει την δική της “πινελιά” και να χαράξει τον ξεχωριστό δρόμο που θα ακολουθήσει ο νέος αυτός τίτλος.

Prey_20170507110936

Το Story του Prey είναι εντελώς αυτόνομο και μας βάζει στον ρόλο του (ή της - μπορείτε να επιλέξετε άνδρα ή γυναίκα) Morgan Yu, ενός επιστήμονα που κλήθηκε στον διαστημικό σταθμό Talos I από τον αδερφό του, Alex, για να μελετήσουν μεταξύ άλλων και ένα είδος εξωγήινων οργανισμών με την ονομασία Typhon. Τα γεγονότα διαδραματίζονται στο έτος 2035 και η επιστημονική ομάδα του σταθμού κάνει προσπάθειες για την μεταφορά δυνατοτήτων (και υπερδυνάμεων) από τους Typhon στους ανθρώπους μέσω των Νeuromods. Αυτές οι δυνάμεις εγκαθίστανται στον εγκέφαλο του χρήστη και του δίνουν υπερφυσικές δυνατότητες, αλλά στις περισσότερες περιπτώσεις με απώλεια της μνήμης του.

Κατά τη διάρκεια των πειραμάτων ένα είδος Typhon (Mimic) επιτέθηκε σε επιστήμονα της ομάδας TranStar και ο Morgan πληροφορείται ότι το εξωγήινο αυτό είδος έχει ξεφύγει από τον περιορισμό και έχει κατακλείσει τον διαστημικό σταθμό Talos I που βρίσκεται σε τροχιά γύρω από τη σελίνη. Εκεί ξεκινά και η προσπάθεια του πρωταγωνιστή να “αναχαιτίσει” αυτό το τρομερό γεγονός και να καταστρέψει τους Typhon. Κατά τη διάρκεια του παιχνιδιού θα συναντήσουμε προσωπικό του πληρώματος (όσοι έχουν απομείνει ζωντανοί) και είναι στην κρίση μας για το αν θα τους βοηθήσουμε ή όχι ενώ γενικότερα υπάρχουν επιλογές στο gameplay που θα καθορίσουν το ending του Prey βάσει των πράξεών μας.

Το όλο Setting είναι καθαρά Sci-Fi καθώς εξερευνούμε τα διάφορα τμήματα του σταθμού και παρότι δεν έχει την ατμόσφαιρα άλλων παρόμοιων τίτλων, ο κόσμος του Prey έχει τη δική του “μυστήρια” φύση. Το lore του τίτλου είναι πλούσιο και ξεδιπλώνεται από διάφορα emails, recordings και collectibles του πληρώματος. Το story από την άλλη, θα το χαρακτηρίζαμε ως ένα τυπικό επιστημονικής φαντασίας δημιούργημα με ορισμένες ανατροπές και κάποιες πιο αδιάφορες στιγμές, αλλά εν τέλει με αρκετό “βάθος” σε ό,τι αφορά τα γεγονότα που συμβαίνουν στoν Talos I. O τίτλος επικεντρώνεται περισσότερο στον βασικό χαρακτήρα και γενικά υπάρχει μια αίσθηση απομόνωσης παρά τους διάφορους NPCs που συναντούμε κατά την 20ωρη περίπου διάρκεια του παιχνιδιού.

Όσα κενά τυχόν δημιουργούνται από το story του Prey, καλύπτονται σε τεράστιο βαθμό από το άψογο και πληθωρικό gameplay του. Το Prey είναι ένας πρώτου προσώπου τίτλος με στοιχεία stealth, combat αλλά και εξερεύνησης που δανείζεται πολλά χαρακτηριστικά από τίτλους όπως το Deus Ex, το BioShock και το System Shock παλιότερα. Να ξεκαθαρίσουμε ότι δεν είναι σε καμία περίπτωση horror παιχνίδι όπως κάποιοι περίμεναν παρότι έχει ορισμένα jumpscares και κάποιες πιο αγχωτικές στιγμές. Από πολλούς θα μπορούσε να χαρακτηριστεί ως “ενα Dishonored στο διάστημα” κάτι που ισχύει ως ένα βαθμό. Αυτό που είναι σίγουρο είναι ότι μιλάμε για έναν τίτλο που προορίζεται για σκεπτόμενο κοινό και απαιτεί καλή στρατηγική, σωστή κρίση και πειραματισμό από τον παίκτη.

Οι μηχανισμοί μάχης του τίτλου αφορούν την εξουδετέρωση των εξωγήινων εχθρών με όπλα αλλά και μια διάφορες δυνάμεις που αποκτώνται με την συλλογή neuromods. Το οπλοστάσιο του Prey περιλαμβάνει ορισμένα τυπικά όπλα όπως ο "κάβουρας" και η καραμπίνα, ορισμένα πιο εξειδικευμένα όπως το Gloo Cannon και το Q-Beam, αλλά και διαφόρων ειδών grenades, ενώ όλα τα παραπάνω μπορούν να αναβαθμιστούν Το shooting σε γενικές γραμμές είναι ευχάριστο ενώ τα πυρομαχικά δεν δίνονται και τόσο “άπλετα”, προσδίδοντας έτσι στο παιχνίδι μια πιο survival εμπειρία.

Τα neuromods από την άλλη βρίσκονται είτε μέσω του exploration, είτε δίνονται ως ανταμοιβή σε ορισμένα main και side missions. Το skill tree του χαρακτήρα είναι τεράστιο με μεγάλη ποικιλία που ξεκινά από ορισμένα βασικά skills όπως το hacking και μπορεί να καταλήξει σε μερικές πολύ πιο εξειδικευμένες δυνάμεις. Το “Phychoshock” για παράδειγμα καταστέλλει τις δυνάμεις των Typhon για ορισμένο χρονικό διάστημα κάνοντας ταυτόχρονα και ένα σεβαστό ποσοστό damage ενώ το “Machine Mind” μπορεί να χακάρει τους ρομποτικούς εχθρούς ώστε να μάχονται με το μέρος σας. Γενικά οι δυνατότητες είναι τεράστιες και λόγω της δυσκολίας του παιχνιδιού θα πρέπει να πειραματιστείτε ώστε να χρησιμοποιείτε σωστά την κατάλληλη υπερδύναμη στον κάθε εχθρό. Ταυτόχρονα για να γίνει η χρήση αυτών των δυνάμεων απαιτείται το λεγόμενο και ως “psi” (μια ξεχωριστή μπάρα στο κάτω μέρος της οθόνης) το οποίο αναπληρώνεται με διάφορες μεθόδους.

Σε ότι αφορά το θέμα των enemies παρότι υπάρχει πλουραρισμός, το αρνητικό είναι ότι από ένα σημείο και μετά οι εχθροί ανακυκλώνονται, ενώ στις πρώτες ώρες θα έχετε συναντήσει όλους τους διαθέσιμους εχθρούς του παιχνιδιού. Το θετικό από την άλλη είναι ότι οι μάχες έχουν μεγάλη πρόκληση και κάθε encounter μοιάζει ξεχωριστό. Όταν έχετε ξεμείνει από σφαίρες ή psi ή απλά όταν τα πράγματα μοιάζουν πολύ δύσκολα, μπορείτε να καταφύγετε στην λύση του stealth προσπερνώντας τους εχθρούς χωρίς να τους εξουδετερώσετε Ακόμη και για το stealth κομμάτι (που επίσης δουλεύει πολύ καλά) υπάρχουν ξεχωριστές psi powers, οπως για παράδειγμα το “Mimic Matter”, το οποίο δίνει την δυνατότητα στον Morgan να πάρει τη μορφή ενός αντικειμένου στον χώρο.

Τεράστιο ρόλο στο παιχνίδι παίζει και το crafting system το οποίο δίνει την δυνατότητα για την κατασκευή όπλων, πυρομαχικών, medikits και διαφόρων άλλων προμηθειών. Ανακυκλώνοντας διάφορα υλικά που βρίσκουμε στον χώρο δημιουργούμε “materials” που είναι απαραίτητα για το crafting. Τα στοιχεία RPG που περιέχονται στον τίτλο δεν περιορίζονται εκεί, καθώς υπάρχουν επιλογές για την αναβάθμιση της στολής του Morgan, αλλά και του Psychoscope που αποτελεί στην ουσία μια διόπτρα με διάφορες δυνατότητες όπως για παράδειγμα το σκανάρισμα των εχθρών για την εξεύρεση των χαρακτηριστικών, αλλά και των αδυναμιών τους.

Μπορεί όλα τα παραπάνω να μοιάζουν “too much” για τον μέσο - και όχι μόνο - gamer και η αλήθεια είναι πως χρειάζεται κάποιο διάστημα εξοικείωσης και πειραματισμού αλλά η Arkane όπως και με το Dishonored “δένει” άψογα όλα τα παραπάνω και το gameplay από ένα σημέιο και μετά γίνεται άκρως απολαυστικό, απαιτητικό και απρόβλεπτο.

Το exploration του Prey είναι απίστευτο και σε αυτό βοηθούν τα άψογα σχεδιασμένα περιβάλλοντα του Talos I. Υπάρχει τρομερή λεπτομέρεια και δεκάδες μυστικά για να ανακαλύψετε, ενώ και οι ανταμοιβές που δίνονται θα σας ωθήσουν να εξερευνήσετε κάθε κομμάτι του διαστημικού σταθμού. Με τον χρόνο θα βρίσκετε νέους τρόπους να προσπεράσετε εμπόδια και παγίδες και πολλές φορές αποκτώντας νέες δυνάμεις θα μπορείτε να εισέλθετε σε χώρους που πριν δεν ήταν εφικτό. Το παιχνίδι πέραν του βασικού story περιλαμβάνει και πολλά side missions (μερικά μάλιστα είναι άκρως ενδιαφέροντα) και παρότι πολλές φορές θα χρειαστεί να βρεθείτε στις ίδιες περιοχές για να τα ολοκληρώσετε, το backtracking ποτέ σχεδόν δεν κουράζει καθώς κάθε φορά που ξαναεπισκέπτεστε έναν χώρο είναι πολύ πιθανό να δείτε νέα πράγματα. Οι ελάχιστοι NPCs που έχουν απομείνει στον σταθμό μπορεί να γίνουν σύμμαχοί σας ή ακόμη και να πεθάνουν αναλόγως πώς θα τους αντιμετωπίστε και αν θα τους βοηθήσετε ή όχι.

Με την ολοκλήρωση του πρώτου μας playthrough και παρά την εκτενή ενασχόλησή μας με τον τίτλο νιώσαμε την ανάγκη να παίξουμε και πάλι κάποια στιγμή κάνοντας διαφορετικά κάποια πράγματα, πειραματιζόμενοι με νέες δυνάμεις και ανακαλύπτοντας ότι είχε μείνει ανεξερεύνητο στο παιχνίδι. Για τους trophy/achievement hunters πάντως τα πράγματα δεν θα είναι και τόσο εύκολα καθώς όπως και οι προηγούμενοι τίτλοι της Arkane (Dishonored 1-2) το Prey απαιτεί πολλαπλά playthroughs και αρκετή αφοσίωση για την επίτευξη της 100% ολοκλήρωσης (Platinum trophy). Το θετικό βέβαια είναι ότι το replaybility υπάρχει σε αρκετά μεγάλο βαθμό στο συγκεκριμένο παιχνίδι.

Prey_20170506002100

Για τον οπτικό τομέα του Prey μπορούμε να πούμε ότι η άποψη μας είναι λίγο διχασμένη. Από τη μία ναι μεν έχουμε έναν σχεδιαστικά εξαιρετικό διαστημικό σταθμό να εξερευνήσουμε με διάφορες περιοχές και σχετική ποικιλία, από την άλλη όμως στο τεχνικό καθαρά κομμάτι τα γραφικά του θα τα χαρακτηρίζαμε ελαφρώς πάνω από μέτρια. Παρότι η μηχανή γραφικών έχει αλλάξει σε σχέση με το Dishonored, το ύφος των textures είναι παρόμοιο με ελαφρώς καρτουνίστικη διάθεση αλλά με πολύ μικρότερη λεπτομέρεια. Οι χαρακτήρες επίσης είναι από τους πιο άσχημους που έχουμε δει τα τελευταία χρόνια σε video game. Σίγουρα τα γραφικά του τίτλου δεν είναι εντελώς ξεπερασμένα (μάλιστα το παιχνίδι “τρέχει” σταθερά στα 30 καρέ το δευτερόλεπτο στο PS4 και γενικά δεν υπάρχουν bugs) αλλά θα μπορούσαμε να δούμε ένα καλύτερο αποτέλεσμα που θα βοηθούσε περισσότερο και στην ατμόσφαιρα του τίτλου. Το θετικό για τους PC gamers σε αντίθεση με το Dishonored 2, είναι ότι το Prey έχει πολύ καλό optimization από την πρώτη κιόλας μέρα κυκλοφορίας.

To soundtrack του Prey έχει δημιουργηθεί από τον Mick Gordon (δούλεψε στο τελευταίο Doom) και περιλαμβάνει ορισμένα υψηλής ποιότητας κομμάτια ηλεκτρονικής κυρίως μουσικής που γενικότερα “δένει” σωστά με το concept του τίτλου. Τα sound effects, οι κραυγές και οι φωνές των εξωγήινων είναι φτιαγμένα επίσης με αρκετή λεπτομέρεια ενώ αν κάτι δεν μας άρεσε ήταν το ότι ο Morgan δεν μιλάει σε κανένα σημείο του παιχνιδιού. Το voice acting των υπολοίπων χαρακτήρων πάντως είναι αρκετά “επαγγελματικό”.

Το παιχνίδι μάς παραχωρήθηκε από την IGE S.A. για τις ανάγκες του Review.

 

 

Σχόλια
Λεπτομέρειες
Τίτλος

Prey

Συντάκτης
15 Μαΐου 2017
Developer

Arkane Studios

Publisher

Bethesda Softworks

Διανομή

IGE S.A.

Πλατφόρμες

PC / PS4 / XB1

Tested on

PlayStation 4

Κυκλοφορία

5 Μαΐου 2017

Είδος

Action-Adventure / First-Person Shooter

PEGI

18

Θετικά

+ Πληθωρικό gameplay
+ Εξαιρετικά σχεδιασμένο setting
+ Απίστευτη αίσθηση εξερεύνησης
+ Χορταστική διάρκεια με μεγάλο replaybility
+ Ελευθερία κινήσεων και επιλογές που έχουν αντίκτυπο

Αρνητικά

- Κάπως επαναλαμβανόμενοι εχθροί
- Το Story υστερεί ελαφρώς σε θέμα πλοκής

Βαθμολογία
Βαθμόλογία συντάκτη
Βαθμολογία χρηστών
Rate Here
Βαθμολογία
8.5
6.9
Συνοψίζοντας

Το Prey είναι ένα πλούσιο και απαιτητικό παιχνίδι που προορίζεται για το σκεπτόμενο και πιο ώριμο gaming κοινό. Παρότι δανείζεται πολλά στοιχεία από άλλους παλαιότερους τίτλους, καταφέρνει να τα συνδυάζει όλα άψογα, προσφέροντας ένα χορταστικό αποτέλεσμα τόσο από πλευράς διάρκειας όσο και από πλευράς gameplay Το σενάριό του μπορεί επιφανειακά να μοιάζει αρκετά τυπικό για sci-fi τίτλο, αλλά κρύβει πολύ βάθος και μεγάλο lore.

Αν ψάχνετε για μια περιπέτεια στο διάστημα και για έναν τίτλο που θα σας κάνει να σκέφτεστε, να πειραματίζεστε και όταν χρειάζεται, να εκτελείτε, τότε καλωσορίσατε στον Talos I. Παρά τις μικρές παρατυπίες του και τον μέτριο οπτικό τομέα του, το Prey είναι μια εμπειρία που πρέπει να ζήσετε - αν δεν έχετε τη δυνατότητα τώρα, τότε σίγουρα στο κοντινό μέλλον.

8.5
Βαθμός
6.9
Βαθμός
You have rated this
What's your reaction?
LOL
0%
Cheers
88%
Τιιιιι ;
0%
Μπαααα
13%
Sad
0%
Rage
0%
/* ]]> */
http://bs.serving-sys.com/serving/adServer.bs?cn=display&c=19&mc=imp&pli=22935073&PluID=0&ord=[timestamp]&rtu=-1