Quantum Break

Σπάστε το χρόνο
by Παύλος Κρούστης on 1 Απριλίου 2016
Reviews

Πριν αρκετά χρόνια (το 2001) κυκλοφόρησε ένα παιχνίδι που είχε επηρεαστεί τόσο από τις σκηνές μάχης του The Matrix με το Bullet Time, όσο και από noir νουβέλες με σκυθρωπούς ντετέκτιβ. Αυτό το παιχνίδι ήταν το Max Payne και άλλαξε το third-person shooter είδος, ενώ ήταν μόλις η δεύτερη δημιουργία της φιλανδικής Remedy Entertainment. Ένα στούντιο που φάνηκε από τότε ότι ήρθε να μείνει. Έπειτα από τη συνέχεια του Max Payne, το επόμενο μεγάλο παιχνίδι της εταιρείας έμελλε να δημιουργηθεί στην "αγκαλιά" της Microsoft για το Xbox 360 και το PC. Το Alan Wake ήταν ένα αριστούργημα και ένα απ' τα καλύτερα παιχνίδια της προηγούμενης γενιάς. Δυστυχώς, δεν έτυχε ευρείας αποδοχής και έτσι το greenlight για το sequel ακόμα και σήμερα δεν έχει δοθεί.

Video Review

Η εταιρεία όμως δεν έμεινε άπραγη και μας ετοίμασε μια νέα IP για το Xbox One αυτή τη φορά (και κατά συνέπεια για τα Windows 10). To Quantum Break ανακοινώθηκε το 2013 ως αποκλειστικότητα του Xbox One, ενώ πριν μερικές εβδομάδες ανακοινώθηκε και η κυκλοφορία σε Win 10. Η Microsoft υποσχέθηκε καινοτομίες για το gaming, καθώς το παιχνίδι θα συνδυάζεται με μια live-action σειρά στα αμερικάνικα τηλεοπτικά πρότυπα, ενώ θα μπλέκονται μεταξύ τους και οι επιλογές σας στο παιχνίδι θα επηρεάζουν την έκβαση των live-action επεισοδίων. Κατάφερε η Remedy να κάνει το hat-trick με τη νέα της IP; Ας δούμε αναλυτικά.

To Quantum Break διαφημίστηκε ως ένα νέο είδος διασκέδασης, που θα συνδυάζει ένα action-adventure game, όπως θα περιμέναμε από την Remedy σε συνδυασμό με μια live-action σειρά, που θα θυμίζει τις αμερικάνικες παραγωγές με high-budget standards. Αυτό που από την αρχή δεν είχε γίνει ξεκάθαρο είναι ο τρόπος, με τον οποίο θα επιδρούσε το παιχνίδι στη σειρά και τούμπαλιν. Η φαντασία μας οργίασε και η αλήθεια είναι ότι οι πιθανότητες για μια έξυπνη "ένωση" είναι πολλές. Ούτως ή αλλως, η εμπιστοσύνη μας στο φιλανδικό στούντιο ήταν ακλόνητη. Δυστυχώς όμως, οι συνεχείς αναβολές μας έδειξαν κάτι από προβληματική ανάπτυξη... ίσως. Αν λάβουμε υπόψιν μας ότι μέχρι και τη στιγμή, που πιάσαμε το παιχνίδι στα χέρια μας, δε γνωρίζαμε για τον τρόπο αλληλεπίδρασης της σειράς με το παιχνίδι, τότε θα λέγαμε ότι μάλλον μιλάμε για αναποφασιστικότητα από τη μεριά της Microsoft ή και της Remedy. Πάνω σε αυτό έρχεται να προστεθεί και το γεγονός ότι μέχρι και πέρυσι, ο πρωταγωνιστής ήταν ένας ψηλός, άγνωστος, καστανομάλλης νεαρός και ξαφνικά απ' το πουθενά, πετάγεται ο Shawn Ashmore... Θα είναι πρωταγωνιστής; Θα κάνει guest; Θα πρωταγωνιστήσει στη σειρά; Για κάποιο λόγο το μήνυμα δεν ήταν σαφές. Δε βαριέσαι... Εμπλέκεται η Remedy. Θα μας αποζημιώσει, όταν το δούμε... Αν μη τι άλλο, τα gameplay videos έδειχναν εντυπωσιακά setpieces με τις παύσεις του χρόνου και ακόμα εντυπωσιακότερες shooting μάχες με τη χρήση των δυνάμεων του πρωταγωνιστή. Για μένα, προσωπικά, το Quantum Break ήταν ένα από τα 5 αναμενόμενα της χρονιάς, καθώς η Remedy μου ξυπνά συγκεκριμένα gaming ένστικτα και εκτιμώ ιδιαίτερα την προσοχή στη λεπτομέρεια του ποιοτικού storytelling των παιχνιδιών της. Για να εξηγήσω, αν καλύφθηκα, ας αναλύσουμε το παιχνίδι, που είχαμε την ευκαιρία να τεστάρουμε αρκετά νωρίτερα από την κυκλοφορία του (kudos στη Microsoft γι' αυτό και τους ευχαριστούμε).

Σενάριο / Live-Action Σειρά

Το Quantum Break σας βάζει στο ρόλο του Jack Joyce, ενός... δεν ξέρουμε τι είναι ακριβώς, πέραν του ότι είναι αδερφός ενός πολύ γνωστού φυσικού που ασχολείται με την κβαντομηχανική, του William Joyce. Αυτό που γνωρίζουμε είναι ότι ο Jack έφυγε για Ταϋλάνδη, όπου είχε στρατιωτική εκπαίδευση με όπλα και επέστρεψε επειδή του το ζήτησε ο παλιός, παιδικός του φίλος, ο Paul Serene. Η έλλειψη οποιουδήποτε υπόβαθρου για τον Jack φυσικά δε βοηθά και πολύ στο να δεθούμε μαζί του, ευτυχώς όμως το σενάριο, όπως θα αναλύσουμε και παρακάτω έχει αυτά τα στοιχεία, που χρειάζεται για να μας κρατήσει το ενδιαφέρον. Τα γεγονότα που βλέπουμε στο παιχνίδι αποτελούν διήγηση του Jack στην Kate Ogawa, η οποία λειτουργεί ως διερευνήτρια απ' όσο ξέρουμε, αφού παίρνει συνέντευξη, ρωτώντας τον Jack για διάφορες λεπτομέρειες, μετά το τέλος των γεγονότων του σεναρίου. Η ιστορία μας ξεκινά όταν ο Paul Serene (ο οποίος αποτελεί επίτημο μέλος του Πανεπιστημίου, όπου διεξάγονται έρευνες πάνω στην κβαντομηχανική) έκανε πρόσφατα κάποια σπουδαία ανακάλυψη, την οποία θέλει να παρουσιάσει στο φίλο του, Jack Joyce. Πέρα από αυτό όμως, χρειάζεται τον Jack να μιλήσει στον... ιδιότροπο αδερφό του, την ιδιοφυΐα που ακούει στο όνομα William Joyce, ο οποίος είναι και αυτός, που είχε ξεκινήσει αυτές τις έρευνες, καθώς ο Paul χρειάζεται τη στήριξή του. Το gameplay ξεκινά με τον Jack να επισκέπτεται το Πανεπιστήμιο, στις 4, τα ξημερώματα, όπως του είχε ζητήσει ο Paul. Αυτό που θέλει να σας δείξει είναι -minor spoilers- όπως έχετε φανταστεί εδώ και μερικές παραγράφους, μια χρονομηχανή. Ο Paul όμως θέλει τη βοήθεια του William για τη σωστή λειτουργία της, ενώ ταυτόχρονα θέλει να δείξει στον Jack τη χρήση της. Κάπου εκεί γίνονται όλα άνω κάτω και προκαλείται το "Fracture".

To "σπάσιμο" αυτό αποτελεί ρωγμή στο χρόνο, με αποτέλεσμα να προκαλούνται time stutters όλο και πιο συχνά, ενώ ο κόσμος οδεύει προς το τέλος του και συγκεκριμένα το "τέλος του χρόνου". Μια κατάσταση, όπου ο χρόνος θα σταματήσει να κινείται. Κι ενώ αναρωτιέστε ποιος είναι ο κακός της υπόθεσης και ποια τα κίνητρά του... δεν έχουμε "κακό". Τουλάχιστον όχι με την τυπική έννοια. Αυτό που έχουμε είναι έναν Paul, που προσπαθεί να διορθώσει αυτήν την κατάσταση, ενώ ταυτόχρονα συνειδητοποιεί ότι δε γίνεται και χάνει κάθε ελπίδα, ενώ στην αντίπερα όχθη, έχουμε τον Jack, ο οποίος δε χάνει την ελπίδα του και συνεχίζει να προσπαθεί. Φυσικά θα εμπλακούν περισσότεροι χαρακτήρες και επειδή μιλάμε για "ταξίδι στο χρόνο, τίποτα δε θα κυλήσει ομαλά. Μια εταιρεία με κρυφή ατζέντα και την ονομασία Monarch θα εμπλακεί στο πρόβλημα, ενώ παράλληλα μια απ' τους πράκτορες της εταιρείας, η Beth Wilder, θα βοηθήσει τον Jack να διορθώσει την κατάσταση, καθώς θα ψάξουν μαζί μια συσκευή, η οποία λέγεται Counter-Measure.

...δεν πρόκειται για έναν απλό "κακό", που θέλει να καταστρέψει τον κόσμο, αλλά είναι στην κατηγορία των πολυ-επίπεδων χαρακτήρων, ενώ η κρίση του δεν έχει τον παραλογισμό σαν υπόβαθρο.

Το VG24 λέει
Τα όσα αναφέραμε αποτελούν μόνο την εισαγωγή του παιχνιδιού και στην πορεία θα δείτε εξελίξεις σε πολλά μέτωπα και με τρόπο που δεν περιμένετε, αφού εμπλέκεται το ταξίδι στο χρόνο. Θα γυρίσετε αρκετές φορές στα ίδια μέρη σε διαφορετικές εποχές, ενώ θα μάθετε την ιστορία και τι ακριβώς γίνεται μόνο αφού τελειώσετε το παιχνίδι, καθώς μερικές πράξεις που θα σας φανούν παράλογες, έχουν λογική αφού προέρχονται από το μέλλον. Αυτό που αξίζει να αναφέρουμε είναι η ποιότητα του Paul Serene ως βασικού ανταγωνιστή, καθώς δεν πρόκειται για έναν απλό "κακό", που θέλει να καταστρέψει τον κόσμο, αλλά είναι στην κατηγορία των πολυ-επίπεδων χαρακτήρων, ενώ η κρίση του δεν έχει τον παραλογισμό σαν υπόβαθρο. Είναι ένας άνθρωπος, που απλά έχει χάσει τις ελπίδες του, έπειτα από πολλές προσπάθειες να διορθώσει τα λάθη του και έχει... πάρει το στραβό το δρόμο. Για την ακρίβεια, ταυτιζόμαστε πολύ περισσότερο με τον Paul, παρά με τον Jack, καθώς μας δίνονται και πολύ περισσότερα στοιχεία για αυτόν. Φυσικά, οι καλογραμμένοι χαρακτήρες δε σταματούν εκεί, με την Beth να λειτουργεί επίσης με ποικιλομορφία, ενώ έχουμε αντίστοιχα μυστηριώδη χαρακτήρα στο πρόσωπο του Martin Hatch, αλλά και τη σταθερά μας στο πρόσωπο του William. Η ιστορία του Quantum Break είναι απ' τις καλύτερες, που έχουμε δει τελευταία σε video game και απ' τις καλύτερες, που έχουμε δει γενικότερα σε σχέση με "ταξίδι στο χρόνο". Η μυθοπλασία είναι βασισμένη σε επιστημονικές έρευνες και θεωρίες του σήμερα (η Remedy συνεργάστηκε με φυσικό από το CERN) και αυτό βοηθά πολύ στο να γίνει πιστευτή και να σας κάνει μέρος της. Μάλιστα έχει δικές της θεωρίες ως προς το αν μπορούμε να αλλάξουμε πράγματα στο παρελθόν ή όχι και είναι και το βασικό concept της ιστορίας μας. Οι περισσότεροι χαρακτήρες είναι πιο αξιομνημόνευτοι από όλα τα τελευταία παιχνίδια, που έχετε παίξει και το ταξίδι μαζί τους σε συνδυασμό με τις ανατροπές, θα σας κάνει συνεχώς να θέλετε να δείτε τη συνέχεια. We tip our hats off to Remedy... O Sam Lake έχει δείξει ότι όταν γράφει ιστορίες, διατηρεί υψηλή ποιότητα. Το cast, δε, είναι all-star, με τον Ashmore να είναι ο γνωστός μας Ice-Man από τις ταινίες X-Men, ενώ ο Paul είναι ο "Μικροδάχτυλος" του Game of Thrones. Φυσικά, δεν ξεχνάμε και το Dominic Monaghan του Lost και The Lord of the Rings, ενώ ο Lance Reddick με τη "βαριά" παρουσία του έχει εμφανιστεί και στο Fringe.

Και πού κολλάνε όλα αυτά με την live-action σειρά; Το παιχνίδι χωρίζεται σε 5 Acts. Kάθε Act αποτελείται από 2-4 μέρη και όταν τελειώσουν αυτά, έρχεται η ώρα για ένα bonus act, που ονομάζεται Junction (διασταύρωση). Σε εκείνο το σημείο, σας δίνεται η ευκαιρία να επιλέξετε έναν από δύο δρόμους. Μία επιλογή, η οποία θα καθορίσει τόσο την πορεία του παιχνιδιού, όσο και του επεισοδίου, που θα δείτε αμέσως μετά το Junction. Και φτάνουμε στο σημείο-κλειδί. Όταν λέμε live-action σειρά, μιλάμε για 4 επεισόδια των 20-25 λεπτών. That's it. Για την ακρίβεια, το παιχνίδι σταματά, σας κόβει, αναφέρει ότι φτάσατε στο τέλος του Act, μετά παίζετε το Junction και μετά ξεκινά το "κανονικό" επεισόδιο. Για να είμαστε ακριβείς, αναλόγως με τις επιλογές σας, τα επεισόδια θα έχουν μικρο-αλλαγές. Για παράδειγμα, αν τσεκάρατε κάποιο collectible σε κάποια πίστα (time ripple), μπορεί να δείτε 2-3 δευτερόλεπτα συμπληρωματικού υλικού στο επεισόδιο. Δηλαδή συνολικά, το "live-action" έχει διάρκεια γύρω στις 2 ώρες maximum.

Στην ουσία, παίρνουν την θέση κάποιων εκτενών cut-scenes και αυτό είναι όλο. Δεν υπάρχει νεοτερισμός, δεν υπάρχουν τρομακτικές επιπτώσεις που προκαλούν αλλαγές στη ροή της ιστορίας. Το σενάριο έχει αρχή, μέση και τέλος με συγκεκριμένα γεγονότα, που λαμβάνουν χώρα. Πέρα από αυτά, μπορεί να κάνετε κάποια επιλογή και να έχετε μαζί σας σε μερικές πίστες άλλο κομπάρσο από αυτόν που θα είχατε ή να δείτε κάποια collectibles να έχουν διαφορετικά ηχητικά κλιπάκια ή videos από αυτά που θα είχαν. Αυτή τη στιγμή παραπονιόμαστε για το Quantum Break λόγω δύο βασικότατων μειονεκτημάτων: α) Οι επιπτώσεις των επιλογών σας δεν έχουν βάρος, ούτε θα σας επηρεάσουν εσάς ως παίκτη και β) η ουσία των live-action επεισοδίων είναι επιφανειακή, καθώς λειτουργούν ως απλά cut-scenes, τα οποία μάλιστα κόβουν τη ροή της ιστορίας μας.

On the bright side, τα 4 επεισόδια, που θα δείτε, επικεντρώνονται σε διαφορετικούς χαρακτήρες με τους βασικούς μας βέβαια να έχουν τα περάσματά τους, ενώ ο Paul και ο Martin έχουν ίσο βάρος και με το υπόλοιπο παιχνίδι. Αν θέλαμε να βρούμε πρωταγωνιστή στα επεισόδια, αυτός θα ήταν ο Liam Burke, ένας από τους πράκτορες της Monarch, ο οποίος έχει βαρεθεί τις τακτικές, που χρησιμοποιεί η εταιρεία, ενώ θα προσπαθήσει να ξεφύγει από όλα αυτά, προστατεύοντας παράλληλα την πλήρως ερωτεύσιμη έγγυο γυναίκα του. Για να είμαστε ακριβοδίκαιοι, κάποια από τα γεγονότα που θα ακολουθήσουν έχουν επίπτωση σε μερικές πίστες αργότερα μες στο παιχνίδι όσον αφορά την προσέγγισή σας, αλλά τίποτα το συνταρακτικό, όπως για παράδειγμα  το τελείως διαφορετικό δεύτερο Act στο The Witcher 2. Πρόκειται για κάτι, το οποίο μας στεναχωρεί, καθώς μιλάμε για linear τίτλο, χωρίς τις λεπτομέρεις των RPG, που σημαίνει ότι θα χρειαζόταν μικρότερη προσπάθεια για κάτι τέτοιο. Έχουμε δει παιχνίδια, όπως το Until Dawn, που χειρίζονται πολύ καλύτερα το σύστημα επιλογών-επιπτώσεων και εκεί ακριβώς είναι που χάνεται το στοίχημα.

Παρόλα αυτά, τα 4 επεισόδια έχουν τις βαρετές τους στιγμές, αλλά και τις συγκλονιστικές. Φαίνεται αρκετά ακριβή παραγωγή με όλα τα εφέ και τις καταστροφές, που θα περιμένατε από top-tier σειρές. Ο Liam είναι πολύ περισσότερο στα πρότυπα του macho-man τυπά που τα σφάζει όλα, ενώ δεν έχουν πολλά interactions με τον Jack. Η αλήθεια είναι ότι και να μην δείτε τη σειρά, δε θα χάσετε πολλά πράγματα από το βασικό story, καθώς κινείται κάπως παράλληλα και εστιάζει αλλού. Σίγουρα, αν δεν το δείτε θα έχετε περισσότερες απορίες από το βασικό παιχνίδι, αλλά μπορείτε και χωρίς αυτά. Η Remedy φρόντισε να μη μας παιδέψει πολύ με τα επεισόδια, παρόλο που δε βρίσκονται μες στο δισκάκι. Stream-άρουν στο Xbox One σας τη στιγμή που πρέπει να παίξουν, ενώ μπορείτε να τα προχωρήσετε πίσω, μπροστά ή να κάνετε παύση. Στην πιθανότητα που υπάρχουν προβλήματα με τη συνδεσιμότητα, σας εμφανίζεται μήνυμα, που σας ρωτά αν θέλετε να συνεχίσετε τις προσπάθειες για stream, αν θέλετε να προσπεράσετε τα επεισόδια ή τέλος, αν θέλετε να τα κατεβάσετε στην κονσόλα σας. Έχουν μέγεθος περίπου 75GB και μπορείτε να τα βρείτε στο Xbox Store. Δεν αντιμετωπίσαμε ιδιαίτερα προβλήματα με το streaming των επεισοδίων πάντος, ώστε να μας κάνουν να μη θέλουμε να τα δούμε ή να "πρέπει" να τα κατεβάσουμε. Μάλιστα αποτέλεσαν ένα ευχάριστο διάλειμμα ανάμεσα στο βαρύ πιστολίδι του παιχνιδιού. Και μιας και το αναφέραμε...

Gameplay

To Quantum Break είναι κατά βάση ένα action-adventure στα πρότυπα των Max Payne και Alan Wake με τη διαφορά ότι πλέον έχουμε cover-based shooting. Δεν υπάρχει κουμπί με το οποίο να "κολλάτε" στον τοίχο, αλλά κάθε φορά, που ο Jack είναι κοντά σε κάλυψη, κρύβεται πίσω της. Τα όπλα και ο αντίκτυπός τους (που βλέπουμε στους εχθρούς) έχουν απαράμιλλη αίσθηση και δε θα περιμέναμε τίποτα διαφορετικό από την Remedy. Ίσως χρειαστεί μόνο να ρυθμίσετε το auto-target (soft) και την ταχύτητα της στόχευσης. Κατά τ' άλλα, το shooting μέρος είναι όπως φαντάζεστε. Πιστόλια, sub-machineguns, καραμπίνες και άλλα πολλά. Και πού είναι το σπουδαίο; Μα, φυσικά, οι δυνάμεις του Jack. Ο Jack, όπως και ο Paul, απέκτησαν δυνάμεις, κατά τη διάρκεια του πειράματος, που δημιούργησε το "Fracture", καθώς ήταν πολύ κοντά στην πηγή. Οι δυνάμεις αυτές φυσικά ήταν κομμένες και ραμμένες για το -γεμάτο ενέργεια- gameplay του παιχνιδιού.

Τα όπλα και ο αντίκτυπός τους (που βλέπουμε στους εχθρούς) έχουν απαράμιλλη αίσθηση και δε θα περιμέναμε τίποτα διαφορετικό από την Remedy.

Το VG24 λέει
Στη διάθεσή σας θα έχετε τα δύο bumpers του χειριστηρίου, που έχουν μία δύναμη το καθένα για το tap και μία για το hold. Συνολικά τέσσερις, ενώ υπάρχουν άλλες δύο, στο B και στο Y. Φυσικά, όλες έχουν σχέση με το ότι ο Jack μπορεί και σταματά το (χώρο-?)χρόνο. Μπορείτε να δημιουργήσετε ασπίδα γύρω σας, πατώντας το Β, ενώ εσείς κάνετε heal πολύ πιο γρήγορα (regenerative health), μπορείτε να δείτε πού βρίσκονται οι εχθροί σας, αλλά και τα υπόλοιπα σημεία ενδιαφέροντος πατώντας το Υ. Μπορείτε να πατήσετε το RB και να σταματήσετε το χρόνο σε ένα σημείο που σημαδεύετε, "παγώνοντας" εκεί μέσα τον εχθρό σας, ενώ πυροβολώντας τη "φούσκα" αυτή να του έρθουν μαζικά όλες οι σφαίρες, λαμβάνοντας περισσότερο damage. Κρατώντας το RB πατημένο, μπορείτε να ρίξετε το βαρύ σας "όπλο", καθώς μπορείτε να σκοτώσετε τους απλούς εχθρούς με ένα χτύπημα από αυτήν την "φορτισμένη" επίθεση. Με το LB έχετε τη δυνατότητα να κάνετε ένα dash προς την κατεύθυνση, που κοιτάτε, ενώ κρατώντας πατημένο το LB, μπορείτε να τρέξετε σαν ένας άλλος Flash ενώ ο χρόνος γύρω σας είναι σχεδόν σταματημένος. Κατά τη διάρκεια αυτού, μπορείτε να κάνετε και την εντυπωσιακή melee επίθεση, που έχουμε δει στα trailers με το πήδημα στον αέρα.

Οι παραπάνω δυνάμεις θα σας μοιραστούν μέχρι και την αρχή του Act 3, ενώ κάθεμία από αυτές έχει έναν μετρητή στα δεξιά της οθόνης για το regeneration μέχρι να μπορέσετε να την ξαναχρησιμοποιήσετε. Φυσικά, υπάρχουν και upgrades γι' αυτές, που μπορείτε να ξεκλειδώσετε με τα Chronon Sources (collectibles), που θα βρείτε διάσπαρτα στις πίστες, χρησιμοποιώντας το Time Vision σας, που αναφέραμε νωρίτερα. Σας προτείνουμε α) να παίξετε το παιχνίδι στο Hard και β) να προσπαθήσετε να μαζέψετε όλα τα collectibles (ειδικότερα τα Chronon Sources). Η δυσκολία του τίτλου είναι μικρή και δεν έχει καμία σχέση με την brutal του Alan Wake. Ειδικότερα αν έχετε "ξετριφτεί" με τις δυνάμεις σας, δε θα αντιμετωπίσετε κανένα πρόβλημα, εκτός ίσως από το τελευταίο Boss fight, το οποίο όμως είναι ελαφρώς cheat. Στο Hard το ευχαριστηθήκαμε πολύ περισσότερο, καθώς χρειάστηκε να χρησιμοποιήσουμε τις δυνάμεις μας, εν αντιθέσει με το normal, όπου η απλή κάλυψη έκανε τη δουλειά τις περισσότερες φορές.

 

Όσον αφορά την ποικιλία του shooting, το level design είναι αξιομνημόνευτο και ταιριαστό, ώστε να σας δίνει ευκαιρίες για διάφορες τακτικές, ενώ οι δυνάμεις σας πολλαπλασιάζουν αυτήν την ποικιλία. Αυτό που δε μας άρεσε είναι τα όπλα, που μας φάνηκαν λίγα σχετικά, αλλά κυρίως η πολύ μικρή ποικιλία των εχθρών. Όλοι οι εχθροί πέφτουν το ίδιο, απλά διαφέρουν τα όπλα τους και το πόσες σφαίρες θέλουν για να "πέσουν". Η μόνη διαφορά είναι κάποιοι εχθροί που δεν επηρεάζονται από τα time stutters και από κάποιες δυνάμεις σας (δεν μπορείτε να τους "παγώσετε"), ενώ οι brutes αυτού του είδους θέλουν να τρέξετε και να τους πυροβολήσετε στην πλάτη. Αυτή είναι η μόνη ποικιλία. Θα θέλαμε τουλάχιστον άλλους τόσους, ενώ η αλήθεια είναι ότι και η διάρκεια του τίτλου δεν αφήνει να ευδοκιμήσει κάτι τέτοιο. Το ένα playthrough διαρκεί περίπου 8 ώρες (συν άλλες 2 ώρες τα live-action επεισόδια). Με 2-3 playthroughs μπορείτε να δείτε όλες τις πιθανές εκβάσεις.

Ευτυχώς, το παιχνίδι διατηρεί μια αρκετά καλή ροή ανάμεσα σε cutscenes, πιστολίδι και εξερεύνηση. Συγκεκριμένα, υπάρχει ένα timeline για την κάθε πίστα, όπου σας δείχνει τα collectibles και πόσο κοντά βρίσκονται μεταξύ τους. Αυτό θα σας βοηθήσει πολύ στην εύρεσή τους και θα αποτελέσει τη βασική σας ασχολία, πέραν του shooting. Θα βρείτε στοιχεία από το Alan Wake, μαζί με ένα video, το οποίο δείχνει τον Sam Lake μαζί με μια κοπέλα πιθανότατα ως πράκτορες του FBI να κυνηγούν τον Alan Wake, o οποίος φαίνεται να έχει δολοφονικές τάσεις. Το video ονομάζεται Return... Πίσω στο QB, σε αρκετές περιστάσεις, θα χρειαστεί ένα "ελαφρύ" platforming. Ενώ φαίνεται ότι το παιχνίδι δεν είναι σχεδιασμένο για κάτι τέτοιο, ευτυχώς είναι πολύ καλύτερα σχεδιασμένο από το Alan Wake όσον αφορά αυτό το μέρος. Μαζί με το platforming θα χρειαστεί να χρησιμοποιήσετε και αρκετές φορές τις δυνάμεις σας σε mini puzzles. Είτε για να κρατήσετε ανοιχτή κάποια πόρτα, είτε για να περάσετε γρήγορα από ένα σημείο που θα πέσει το ταβάνι στο κεφάλι σας, είτε για να γυρίσετε πίσω το χρόνο και να επαναφέρετε κάποια πλατφόρμα, που θα σας βοηθήσει να περάσετε απέναντι. Πρόκειται για πολύ ωραίες ιδέες, που μας θύμισαν βέβαια το Prince of Persia στην πιο απλή του εκδοχή, αλλά λειτουργούν εξαιρετικά για να κρατήσουν μια ωραία ροή.

Το σημείο που πραγματικά κάνει το gameplay να ξεχωρίζει από οτιδήποτε άλλο είναι τα time stutters. Πρόκειται για σημεία του παιχνιδιού, όπου ο χρόνος σταματά, ενώ εσείς μπορείτε να κινηθείτε. Είναι πολύ εντυπωσιακά και θα σας κάνουν να νιώσετε σαν υπερ-ήρωας. Ενώ δεν μπορείτε να ελέγξετε το πότε συμβαίνουν (εκτός από κάποια σημεία, που υπάρχουν κάποια βαρέλια, που μπορείτε να τα σκάσετε και να το προκαλέσετε - ???), μπορείτε να περάσετε δίπλα από εχθρούς σας και να τους αρπάξετε το όπλο ή να χρησιμοποιήσετε το stutter για να τρέξετε προς κάποια κάλυψη. Το σημείο με τη γέφυρα, που έχουμε δει και στο πρώτο gameplay trailer είναι απ' τα πιο εντυπωσιακά, καθώς μπορείτε να δείτε καρέ καρέ την καταστροφή. Προσοχή βέβαια στους strikers, οι οποίοι κινούνται κι αυτοί σαν εσάς χάρη σε μια συσκευή που έχουν στην πλάτη τους.

Τεχνικός Τομέας

To Quantum Break είναι από τα πιο όμορφα και προσεγμένα παιχνίδια, που θα βρείτε στην κονσόλα της Microsoft. Έχοντας πει αυτό, θα θέλαμε πολύ να το δούμε και σε PC για να βγάλουμε τα συμπεράσματά μας, καθώς είναι μία από τις περιπτώσεις, όπου φαίνονται κατάφωρα οι "θυσίες" που έχουν γίνει λόγω hardware. To παιχνίδι "τρέχει" σε ανάλυση 720p, όσο κι αν προσπαθεί η Remedy να μας πείσει ότι το MSAAx4 αλλάζει κάτι στη θολούρα που βλέπουμε (το τελικό αποτέλεσμα-output είναι στα 1080p). Φυσικά, τεράστιο ρόλο παίζει το τι υπάρχει κάτω από αυτήν την ανάλυση. Εκεί δεν έχουμε κάτι μεμπτό. Αντιθέτως, βλέπουμε τεχνικές με post-effects, που δεν έχουμε ξαναδεί και επιδόσεις απίστευτα ρευστές στα 30fps, που δίνουν την αίσθηση μεγαλύτερου framerate. Επιπρόσθετα έχουμε εξαιρετική απόκριση στο χειρισμό με minimal latency.

Τεχνικά, είναι σοκαριστικά καλοφτιαγμένο, ακόμα κι αν το Xbox One δεν καταφέρνει να αποδώσει τα μέγιστα.

Το VG24 λέει
Όλα τα παραπάνω είναι εφικτά χάρη στη νέα μηχανή γραφικών της Remedy, Northlight Engine, η οποία φυσικά είναι εξέλιξη της μηχανής του Alan Wake, αλλά οι διαφορές είναι έντονες, ενώ φυσικά παίζει ρόλο και η αλλαγή γενιάς. Τα facial animations είναι ίσως τα καλύτερα που έχουμε δει με ζαρώματα στους μυς του προσώπου, στράβωμα του στόματος τη στιγμή της ομιλίας και άλλα πολλά με τους skin shaders να είναι στην αιχμή της τεχνολογίας. Το capturing είναι επίσης εξαιρετικής λεπτομέρειας, ενώ ακόμα και οι διάλογοι εν μέσω gameplay, φαίνεται ότι έχουν γίνει captured και φυσικά βοηθούν σε αυτήν την ποιότητα και οι εξαιρετικοί ηθοποιοί. Ένσταση στο cast έχουμε μόνο στην Dr. Amaral (η γυναίκα δεν μπορεί να παίξει) και στην Fiona, που ίσως είναι έτσι στημένος και ο χαρακτήρας της. Πίσω στα τεχνικά, η Remedy φαίνεται να επέλεξε το δρόμο του Master Race και έκανε στο Xbox One όσο καλύτερο optimization γινόταν. To temporal reconstruction είναι μια τεχνική που έχουμε ξαναδεί και στο Project CARS και ενώ βοηθά στην εξάλειψη του aliasing, δημιουργεί ένα είδος ghosting στους χαρακτήρες, σαν σκιά. Παράλληλα πολλές φορές βλέπουμε shimmering στις άκρες των μοντέλων ή των επιφανειών. Σε αυτό παίζει ρόλο και το motion blur ανά αντικείμενο που εντοπίζεται. Το blur δίνει την κινηματογραφικότητα που πρέπει, αλλά τονίζει δυστυχώς το παραπάνω φαινόμενο που αναφέραμε.

Εντύπωση κάνουν τα physics, με το damage system να είναι ικανό να διαλύσει σχεδόν όλα όσα βλέπετε επί της οθόνης. Θα δείτε κάδρα να κρέμονται ρεαλιστικά μετά από τις μάχες σας και θα παίζετε μαζί τους, δίνοντάς τους τη "χαριστική" βολή. Αρτιστικά ο τίτλος κυμαίνεται σε ρεαλιστικά πλαίσια με το saturation ανεβασμένο, ώστε να τονίζονται χρώματα. Αυτό βοηθά πολύ στη δουλειά που έχει κάνει η Remedy με τα post-effects. Ο φωτισμός είναι ίσως ό,τι καλύτερο έχουμε δει, με διαθλάσεις και αντανακλάσεις, που αναρωτιέστε πώς και σκέφτηκαν να κάνουν σε πολλά σημεία, ενώ το film grain δίνει την κινηματογραφικότητα. Οι επιφάνειες έχουν λεπτομερέστατα textures (τα οποία τα βλέπετε καλύτερα στα πολύ καθαρότερα pre-rendered cutscenes) και κάθε υλικό αντανακλά το φως πολύ σωστά, αλλά δυστυχώς κάποιες φορές με μειωμένη ανάλυση. Μειωμένη ανάλυση βλέπουμε και σε κάποια light shafts. Δείτε για παράδειγμα δίπλα σε μια λάμπα να σχηματίζονται pixels ή το εφέ της χρονομηχανής. Εντός μάχης και με τα εφέ του "χρόνου" το Quantum Break παίζει στα δάχτυλα τα post-effects. Η απεικόνιση των "ρωγμών" στο χρόνο, η αλλαγή των χρωματικών φίλτρων και των σχημάτων είναι και το peak της αρτιστικής δουλειάς της Remedy. Το QB φαίνεται ότι είναι sci-fi τίτλος με πρωτότυπες αρτιστικές ιδέες. Αρκεί να δείτε κάποιο time stutter να λαμβάνει χώρα και τον Jack να χρησιμοποιεί τις δυνάμεις του. Τεχνικά, είναι σοκαριστικά καλοφτιαγμένο, ακόμα κι αν το Xbox One δεν καταφέρνει να αποδώσει τα μέγιστα.

Γενικά

Αν θέλουμε να συγκρίνουμε το Quantum Break με τα προηγούμενα παιχνίδια της εταιρείας, μπορούμε να δούμε την εξέλιξη στα shooting συστήματα και τις διαφορές που έχει επιλέξει η Remedy, βασιζόμενη φυσικά αυτή τη φορά στο sci-fi στοιχείο της μεταχείρισης του χρόνου. Ενώ το shooting του είναι απίστευτα διασκεδαστικό, δε μας έδωσε την ικανοποίηση που παίρναμε από το bullet time του Max Payne ή το mechanic με το φακό του Alan Wake, χωρίς αυτό να σημαίνει ότι είναι κακό (στο Hard βελτιώθηκε πολύ  αυτό). Επιπρόσθετα, το Quantum Break έχει επικεντρωθεί τόσο πολύ στα φώτα της δημοσιότητας και στα standards της αμερικάνικης τηλεόρασης, που έχει χάσει από την ατμόσφαιρα των προηγούμενων παιχνιδιών της. Θα νιώσετε ότι βλέπετε/παίζετε σε αμερικάνικη σειρά, αντί να παίζετε Remedy game, κάτι το οποίο βέβαια είναι και θέμα γούστου. Εμάς πάντως μας έλειψε λίγο αυτή η συγκεκριμένη ατμόσφαιρα. Τουλάχιστον το τέλος του κάθε Act συνοδεύεται από ένα licensed τραγούδι και το τέλος κάθε μάχης από ένα slo-mo killcam, κάτι που μας θύμισε άρωμα Remedy...

Δεν μπορούμε να κρύψουμε ότι απογοητευθήκαμε λίγο από το παιχνίδι. Ναι, έχει εξαιρετικό story με όσο το δυνατόν λιγότερες τρύπες (για time travel σενάριο, πρόκειται για θρίαμβο), έχει εξαιρετικό cast ως επί το πλείστον, είναι πανέμορφο και έχει διασκεδαστικότατο gameplay. Χωλαίνει όμως λίγο σε ατμόσφαιρα, παρά τους αξιομνημόνευτους χαρακτήρες και η διάρκεια σε συνδυασμό με το ανούσιο -τελικά- πάντρεμα live-action με gameplay είναι αυτά που ρίχνουν στα μάτια μας τη νέα δημιουργία των Φιλανδών. Αυτό που έκανε η Microsoft και γλύκανε το πακέτο είναι ότι αγοράζοντας το Quantum Break για Xbox One, θα πάρετε μαζί και το Alan Wake με τα 2 DLC του, ενώ αν το προ-παραγγείλετε θα λάβετε και το Alan Wake's American Nightmare (μπορούν να παιχθούν στο Xbox One μέσω backwards compatibility) και επιπρόσθετα την PC έκδοση για Windows 10. Καθόλου κακό...

Το παιχνίδι μάς παραχωρήθηκε από την επίσημη αντιπροσωπεία της Microsoft Studios στη χώρα μας, Microsoft Hellas, για τις ανάγκες του Review.

Σχόλια
Λεπτομέρειες
Τίτλος

Quantum Break

Author

Παύλος Κρούστης

Developer

Remedy Entertainment

Publisher

Microsoft Studios

Διανομή

Microsoft Hellas

Πλατφόρμες

PC / Xbox One

Tested on

Xbox One

Κυκλοφορία

5 Απριλίου 2016

Είδος

Action-adventure, third-person shooter

PEGI

16

Θετικά

+ Ένα απ' τα πιο καλοστημένα σενάρια που αφορούν ταξίδι στο χρόνο
+ Το εξαιρετικό cast δίνει έξτρα ποιότητα στο τελικό αποτέλεσμα
+ Οι δυνάμεις και το shooting κάνουν το gameplay πολύ διασκεδαστικό
+ H Northlight φέρνει απ' τα καλύτερα mocap και facial animations σε παιχνίδι ως τώρα
+ Μαζί με το Quantum Break, παίρνετε δωρεάν και το Alan Wake με όλα τα DLC (+ bonus)
+ Τα sections με τα time stutters είναι ιδιαίτερα εντυπωσιακά και καινοτομούν

Αρνητικά

- Η 720p ανάλυση θολώνει τον κατά τ' άλλα συνολικό πανέμορφο οπτικό τομέα
- Η επιρροή των επιλογών σας είναι επιφανειακή
- Τα live-action επεισόδια θα μπορούσαν απλά να είναι cutscenes
- Πολύ μικρή ποικιλία εχθρών
- Η δυσκολία δεν είναι σωστά ρυθμισμένη και δε θα χρειαστεί να χρησιμοποιήσετε τακτικές στο Normal

Βαθμολογία
Βαθμόλογία συντάκτη
Βαθμολογία χρηστών
Rate Here
Βαθμολογία
8.0
7.5
Συνοψίζοντας

Το Quantum Break δεν είναι αυτό που περιμέναμε από την Remedy. Φυσικά αυτό δε σημαίνει ότι είναι κακό ή μέτριο παιχνίδι σε καμία περίπτωση, απλά σύμφωνα με το παρελθόν της εταιρείας, ο πήχης ήταν πολύ ψηλά. Επιπρόσθετα, το Quantum Break δε φέρνει κάποια ιδιαίτερη καινοτομία με αυτό που μας είχαν υποσχεθεί εδώ και χρόνια, όσον αφορά το συνδυασμό του παιχνιδιού και της live-action σειράς. Είναι ένα video game, όπως όλα τα άλλα, που απλά αντί για κάποια cutscenes, χρησιμοποιεί 20-λεπτα videos ανάμεσα στα 5 Acts του. Η διάρκειά του είναι σχετικά μικρή, ενώ το replayability φτάνει στα 2-3 playthroughs.

Αν καταφέρετε και χωνέψετε τα παραπάνω, τότε το Quantum Break θα σας προσφέρει απλόχερα μια καλοδουλεμένη ιστορία με ταξίδι στο χρόνο, κορυφαίο cast με εξαιρετικές υποκριτικές ικανότητες, μοναδικής ποιότητας third-person shooting gameplay, που η Remedy ξέρει να χειρίζεται πάντα με στυλ, ενώ οι δυνάμεις που έχετε θα δώσουν αυτό το χαρακτήρα που το κάνει να ξεχωρίζει. Παραμένει ένα απ' τα καλύτερα single player shooters, που έχουμε δει τελευταία, ακόμα κι αν μας απογοήτευσε σε κάποια σημεία. Τώρα, δώστε μας το Alan Wake 2.

8.0
Βαθμός
7.5
Βαθμός
2 ratings
You have rated this
What's your reaction?
LOL
0%
Cheers
67%
Τιιιιι ;
0%
Μπαααα
33%
Sad
0%
Rage
0%