Rainbow Skies

by Βασίλης Τατσιόπουλος on 2 Ιουλίου 2018

Η εταιρεία SideQuest φαίνεται πως σκοπεύει να μας ταξιδέψει στο παρελθόν για τα καλά. Αφού κυκλοφόρησε τα old school shooters Söldner-X, δοκίμασε την τύχη της στα λημέρια των RPG. Δημιούργησε το Rainbow Moon, ένα αξιόλογο tactical RPG και τώρα κυκλοφόρησε και τον διάδοχό του, το Rainbow Skies. Το δεύτερο RPG της εταιρείας διορθώνει πολλά λάθη του προκατόχου του, χωρίς να σημαίνει πως δεν έχει τα δικά του ατοπήματα.

Όσοι ακούνε ονομασίες όπως Wild Arms, Final Fantasy Tactics και Shining Force και νιώθουν νοσταλγία, στο Rainbow Skies θα βρουν πολλά στοιχεία που τους έχουν λείψει. Μπορεί να είναι ένα tactical RPG, όμως διαφέρει από τα συνηθισμένα. Στα περισσότερα παιχνίδια του είδους, έχουμε μάχες και ενδιάμεσα το σενάριο, σε μορφή διαλόγων. Το Rainbow Skies μάς δίνει έναν ολόκληρο κόσμο να εξερευνήσουμε, χειροκίνητα και κατά βούληση.

Η δομή του, εκτός μάχης, μοιάζει με ενός κλασικού RPG της εποχής του πρώτου PlayStation. Χειριζόμαστε μία ομάδα χαρακτήρων (μόνο ένας φαίνεται όσο κινούμαστε στον χάρτη), ταξιδεύουμε σε χωριά, πόλεις, στήνουμε camps, βρίσκουμε μυστικά και μπαίνουμε σε dungeons. Το στήσιμο του κόσμου επιβραβεύει την εξονυχιστική εξερεύνηση, καθώς είναι γεμάτος μυστικά. Υπάρχουν μερικά ενδιαφέροντα mechanics, όπως η χρήση του πυρσού το βράδυ. Το παιχνίδι έχει κύκλο ημέρας και νύχτας, καθώς και ξεχωριστές ημέρες της εβδομάδας. Οι μέρες και οι ώρες παίζουν τον ρόλο τους. Το βράδυ, για παράδειγμα, δεν μπορούμε να βρούμε κρυμμένους θησαυρούς, εκτός αν καίει ο πυρσός μας. Το Rainbow Skies είναι γεμάτο τέτοιες μικρές πινελιές.

Γενικά, το Rainbow Skies είναι γεμάτο με πολλά πράγματα. Μετά από 20 ώρες παιχνιδιού, συνεχίζει να πετάει tutorials για καινούρια mechanics. Το παιχνίδι έχει πραγματικά πολλά mechanics και πολύ πλούσιο περιεχόμενο.

Με την πρώτη ματιά, το Rainbow Skies δεν πείθει. Τα γραφικά του το κάνουν να μοιάζει με παιχνίδι του PlayStation 2. Ο σχεδιασμός του κόσμου είναι συμπαθητικός, όμως τα μοντέλα των χαρακτήρων και τα cut-scenes θυμίζουν mobile παιχνίδι και δεν μας ικανοποίησαν καθόλου. Η χαμηλή ποιότητα των γραφικών εξηγείται κάπως από την υποστήριξη cross-play μεταξύ PS4, PS3 και PS Vita, με ένα αντίτυπο του παιχνιδιού και κοινό save file.

Αν δεν ξεγελαστούμε από τα απλοϊκά γραφικά, βουτάμε σε ένα πολύ βαθύ παιχνίδι. Υπάρχουν main quests, side quests, λίστες με συλλογές, μυστικά, πολύ loot και εξαιρετικά αναλυτική και εκτενής παραμετροποίηση. Ο όγκος του περιεχομένου είναι πραγματικά εντυπωσιακός. Εντυπωσιακός είναι, επίσης, ο τρόπος με τον οποίο το παιχνίδι αρχειοθετεί τα πάντα. Το menu του είναι πολύ λειτουργικό και δεν μπερδευόμαστε ποτέ, αφού καταγράφει τα πάντα με σχολαστικό τρόπο σε ένα πεντακάθαρο interface.

Δυστυχώς, οι δραστηριότητες του παιχνιδιού δεν είναι πολύ ενδιαφέρουσες. Έχει πέσει περισσότερο βάρος στην ποσότητα, παρά στην ποιότητα. Οι διάφορες quests είναι του πιο απλού τύπου και δεν παρουσιάζουν ενδιαφέρον. Επίσης, τα quests markers μάς δείχνουν ακριβώς το σημείο στο οποίο πρέπει να κατευθυνθούμε, ακόμη και αν δεν θα έπρεπε να το γνωρίζουμε, με βάση το σενάριο. Πάντως, για map cleaners και competionists, το Rainbow Skies είναι παράδεισος. Το παιχνίδι είναι τεράστιο σε διάρκεια, ενώ η τιμή του είναι χαμηλή, στα 26.99 ευρώ (cross-buy).

Η κίνηση στον χάρτη γίνεται με παλιομοδίτικο τρόπο και ο χειρισμός είναι κάπως άγαρμπος. Δεν υπάρχει fast travel, εκτός από μερικά συγκεκριμένα portals. Η μετάβαση γίνεται ομαλά παντού και τα loadings είναι πολύ σύντομα.

Ευτυχώς, δεν είναι όλα το ίδιο ανιαρά με τα quests. Το level design, γενικά, είναι πετυχημένο και βοηθάει στην εξερεύνηση. Ψάχνοντας τον κόσμο και κερδίζοντας μάχες, ανεβάζουμε levels στους χαρακτήρες μας. Παρόλα αυτά, η πρόοδος δεν μένει εκεί. Υπάρχουν κάποια αντικείμενα, τα οποία βελτιώνουν ξεχωριστά τα stats του κάθε χαρακτήρα, με όποια σειρά και τρόπο επιθυμούμε. Έτσι, η ομάδα μας μεταβάλλεται ανάλογα με τον τρόπο που θέλουμε να παίξουμε. Επίσης, υπάρχουν βιβλία μαγείας με τα οποία μαθαίνουμε νέα skills. Όσο χρησιμοποιούμε κάποια ιδιότητα, αυτή βελτιώνεται. Ακόμη, μπορούμε να τις αναπτύξουμε με ειδικά αντικείμενα που εμφανίζονται σπάνια.

Ο εξοπλισμός που φοράμε σε κάθε χαρακτήρα (ο οποίος είναι ορατός), αναβαθμίζεται επίσης με τη χρήση του. Το κάθε κομμάτι της πανοπλίας έχει ξεχωριστό τρόπο με τον οποίο βελτιώνεται. Ακόμη, στους blacksmiths, μπορούμε να αναθέσουμε διάφορα materials στον εξοπλισμό μας, δίνοντάς του επιπλέον χαρακτηριστικά. Αργότερα στο παιχνίδι, βρίσκουμε και δευτερεύουσες ιδιότητες, όπως και passive skills.

Η παραμετροποίηση των χαρακτήρων μάς δίνει πάρα πολλές δυνατότητες και τα συστήματα είναι πάρα πολλά, χωρίς να μπερδεύουν. Εξαιτίας αυτών, η πρόοδος είναι ξεκάθαρα αισθητή.

Τα mechanics δεν σταματούν εκεί. Η δυσκολία του παιχνιδιού αυξάνεται κατά τη διάρκειά του, όπως επιθυμούμε. Σε μερικά ειδικά σημεία, μπορούμε, αν έχουμε κερδίσει τον απαιτούμενο αριθμό μονομαχιών, να αυξήσουμε τη δυσκολία σε ranks. Κάθε επίπεδο κάνει τα πράγματα δυσκολότερα, όμως μας παρέχει περισσότερο loot. Φυσικά, όποτε θέλουμε (χωρίς να πρέπει να επισκεφτούμε το ίδιο σημείο), μπορούμε να μειώσουμε τη δυσκολία, ξεκινώντας τα ranks από την αρχή.

Σε κάπως προχωρημένο στάδιο, αποκτούμε και τη δυνατότητα εξημέρωσης τεράτων. Σκοτώνοντας ένα τέρας, υπάρχει η πιθανότητα να βρούμε το αυγό του, το οποίο πάμε στο εκκολαπτήριο. Μετά από ένα διάστημα, το τέρας βγαίνει από το αυγό και έρχεται στην ομάδα μας. Μπορούμε να έχουμε συγκεκριμένο αριθμό τεράτων, τα οποία λειτουργούν σαν τους κανονικούς μας χαρακτήρες. Το σύστημα έχει ενδιαφέρον και δίνει λίγο περισσότερο βάθος σε ένα ήδη βαθύ παιχνίδι, παρόλα αυτά, θέλαμε κάτι παραπάνω. Κυρίως, θέλαμε τα τέρατα να είναι πιο ξεχωριστά και να μη μοιάζουν τόσο πολύ με απλούς χαρακτήρες.

Τα skills είναι αρκετά, όμως δεν είναι όσο επιδραστικά θα έπρεπε. Παρόλο που έχουμε πολλά στη διάθεσή μας, καταλήγουμε να χρησιμοποιούμε τα ίδια ξανά και ξανά, ενώ τα απλά attacks δεν είναι αισθητά κατώτερα. Επίσης, κάποιοι χαρακτήρες είναι, συνήθως, πιο χρήσιμοι από άλλους· η ισορροπία πάσχει ελαφρώς. Υπάρχουν αντιστάσεις και αδυναμίες σε όπλα και μαγικά, παρόλα αυτά δεν κάνουν τεράστια διαφορά. Ακόμη, μπορούμε να αποκτήσουμε διάφορα battle formations, που αλλάζουν τη διαρρύθμιση της ομάδας μας στην αρχή κάθε μάχης. Τέλος, υπάρχει mechanic φαγητού, καθώς οι χαρακτήρες πρέπει να τρώνε. Αν τους αφήσουμε νηστικούς, δεν πεθαίνουν -απλώς, μειώνεται το damage που μπορούν να προκαλέσουν στους εχθρούς.

Όταν λοιπόν, ξεκινήσει η μάχη, βλέπουμε πως είναι στημένη σε πλέγμα με turn based ενέργειες. Έχουμε ένα αρκετά απλό σύστημα tactical μάχης. Δεν πρόκειται, δηλαδή, να στίψουμε το κεφάλι μας και να περάσουμε μία ώρα σε κάποια μάχη, καθώς τελειώνουν γρήγορα και δεν απαιτούν βαθιά στρατηγική σκέψη. Από ένα σημείο και μετά, οι μάχες, οι οποίες στην αρχή είναι αρκετά διασκεδαστικές, τείνουν να κουράζουν. Συνήθως, ερχόμαστε αντιμέτωποι με μεγάλους αριθμούς εχθρών ταυτόχρονα, οι οποίοι δεν χρειάζονται ανεπτυγμένες τακτικές για να νικηθούν. Επίσης, τα animations των διάφορων επιθέσεων καταντούν βαρετά, καθώς τα βλέπουμε πολλές φορές και δεν υπάρχει δυνατότητα skip ή fast forward (παρόλο που το παιχνίδι μάς ενημερώνει πως μπορούμε να κάνουμε skip, το πλήκτρο δεν λειτουργεί –κάτι που πιθανότατα θα αλλάξει στο μέλλον).

Ενδιαφέρον είναι το σύστημα των encounters. Ενώ κινούμαστε στον κόσμο του παιχνιδιού, βλέπουμε τους εχθρούς να περπατούν. Πλησιάζοντάς τους, παίρνουμε πληροφορίες για τον αριθμό και το level τους. Αν τους αγγίξουμε, μπαίνουμε σε μάχη. Όμως, υπάρχουν και random encounters. Το παιχνίδι μάς ενημερώνει για ένα επικείμενο random encounter με ένα μήνυμα στο κάτω μέρος της οθόνης και, αν θέλουμε, πολεμάμε. Έτσι, μπορούμε να κινούμαστε άνετα όποτε θέλουμε, χωρίς την παρεμβολή μαχών. Επίσης, έχουμε τη δυνατότητα επιλογής εχθρών, ώστε να αντιμετωπίζουμε τους δυνατότερους, για παράδειγμα και να ανεβαίνουμε γρηγορότερα level.

Στο Rainbow Skies υπάρχει πολύ grinding. Θα χρειαστεί να πολεμήσουμε πάρα πολλές φορές με τυχαίους αντιπάλους, ώστε να αναβαθμίσουμε τους χαρακτήρες, τον εξοπλισμό τους και τις ιδιότητές τους, ώστε να προχωρήσουμε παρακάτω (ιδίως στα μεγαλύτερα ranks δυσκολίας). Αυτό συμβαίνει συνεχώς και σε όσους αρέσει τέτοιου είδους gameplay, σίγουρα θα είναι ικανοποιητικό, καθώς η δομή της προόδου είναι καλοστημένη. Αν όμως το grind σάς ακούγεται κουραστικό, το παιχνίδι θα σας ταλαιπωρήσει αρκετά. Συνεπώς, δεν είναι ζήτημα σωστού ή λάθους, αλλά προτιμήσεων, καθώς το Rainbow Skies στον συγκεκριμένο τομέα δεν σφάλει.

Ένα στοιχείο που ενισχύει την old school αισθητική του Rainbow Skies, είναι η μουσική. Ακούμε μελωδίες που είναι γνωστές, χωρίς να τις έχουμε ακούσει, επειδή είναι εσκεμμένα οικείες. Προς τιμήν του, το παιχνίδι περιλαμβάνει αρκετές, διαφορετικές μελωδίες και δεν κουράζει, ενώ οι περισσότερες είναι πολύ "κολλητικές". Τα ηχητικά εφέ είναι ικανοποιητικά, ενώ το voice acting περιορίζεται σε μικρές φράσεις χαιρετισμού που λένε οι χαρακτήρες μόλις ξεκινάει ο διάλογος.

Οι διάλογοι, είναι διασκεδαστικά γραμμένοι, όμως το ευρύτερο σεναριακό τους πλαίσιο είναι ισχνό. Οι χαρακτήρες είναι καρικατούρες με ελάχιστη εξέλιξη και το σενάριο είναι εντελώς αρχετυπικό· περισσότερο υπάρχει ως υπόβαθρο, παρά ως κίνητρο.

Κάτι ακόμα που θυμίζει παλιές εποχές και θα ξενίσει νέους παίκτες, είναι η οπτική απεικόνιση των εχθρών και των ιδιοτήτων τους. Θα δούμε πολλές φορές επιθέσεις που δεν βγάζουν νόημα και φιγούρες αντιπάλων με πολύ περίεργο σχεδιασμό. Σε παιχνίδια παλιότερων γενεών, τέτοια χαρακτηριστικά ήταν συνήθη, σήμερα όμως είναι λίγο παράταιρα. Πάλι, βέβαια, είναι θέμα προτιμήσεων, καθώς το Rainbow Skies απευθύνεται κυρίως στους νοσταλγούς των παλιότερων αυτών εποχών.

Το Rainbow Skies προτείνεται στα σίγουρα σε όσους επιθυμούν να ζήσουν τις παλιότερες εποχές των RPG. Είναι ένα τεράστιο παιχνίδι, που χρειάζεται πολλές δεκάδες ωρών. Όσοι αρέσκονται σε παιχνίδια με πολλές δραστηριότητες, mechanics και grinding, θα περάσουν υπέροχα μαζί του. Είναι ένα παιχνίδι που έχει δημιουργηθεί από μία εταιρεία που γνωρίζει πολύ καλά και αγαπάει το είδος και αυτό μεταδίδεται στον παίκτη.

Το παιχνίδι μάς παραχωρήθηκε από την εκδότρια εταιρεία για τις ανάγκες του Review.

Σχόλια
Λεπτομέρειες
Τίτλος

Rainbow Skies

Συντάκτης
2 Ιουλίου 2018
Developer

SideQuest Studios

Publisher

Eastasiasoft

Πλατφόρμες

PS4 / PS3 / PS Vita

Tested on

PlayStation 4

Κυκλοφορία

26 Ιουνίου 2018

Είδος

Tactical role-playing

PEGI

12

Θετικά

+ Πάρα πολλά συστήματα και mechanics
+ Εκτενής παραμετροποίηση
+ Λειτουργικό και ξεκάθαρο menu
+ Πετυχημένη και “κολλητική” μουσική υπόκρουση
+ Περιεχόμενο που μπορεί να μας απασχολήσει για πάρα πολλές ώρες, σε χαμηλή τιμή
+ Υποστήριξη cross-play

Αρνητικά

- Οι μάχες καταντούν κουραστικές
- Το σενάριο και τα quests είναι αδιάφορα
- Κάποια mechanics μπορούσαν να βελτιωθούν λίγο
- Τα γραφικά και ο σχεδιασμός είναι κάτω του μετρίου
- Ο χειρισμός δεν ανταποκρίνεται ικανοποιητικά

Βαθμολογία
Βαθμόλογία συντάκτη
Βαθμολογία χρηστών
Rate Here
Βαθμολογία
7.0
Συνοψίζοντας

Το Rainbow Skies προτείνεται στα σίγουρα σε όσους επιθυμούν να ζήσουν τις παλιότερες εποχές των RPG. Είναι ένα τεράστιο παιχνίδι, που χρειάζεται πολλές δεκάδες ωρών. Όσοι αρέσκονται σε παιχνίδια με πολλές δραστηριότητες, mechanics και grinding, θα περάσουν υπέροχα μαζί του. Είναι ένα παιχνίδι που έχει δημιουργηθεί από μία εταιρεία που γνωρίζει πολύ καλά και αγαπάει το είδος και αυτό μεταδίδεται στον παίκτη.

7.0
Βαθμός
Βαθμός
You have rated this
What's your reaction?
LOL
0%
Cheers
0%
Τιιιιι ;
0%
Μπαααα
0%
Sad
0%
Rage
0%
/* ]]> */
http://bs.serving-sys.com/serving/adServer.bs?cn=display&c=19&mc=imp&pli=22935073&PluID=0&ord=[timestamp]&rtu=-1