Ratchet & Clank

In a galaxy far far away...
by Afaza on 11 Απριλίου 2016
Reviews

Η συζήτηση για τα remaster ή και τα reboot παιχνιδιών σίγουρα έχει γίνει αμέτρητες φορές, με πολλούς να λένε πως δε θέλουν remaster εκδόσεις παιχνιδιών, περιμένοντας καινούρια παιχνίδια και άλλους πιο νοσταλγικούς τύπους (βάζω και εμένα μέσα σε αυτούς) που θέλουν και κάποια remaster, αρκεί να γίνεται σωστά. Αυτό ισχύει σίγουρα για τα platform games, αφού αυτό το είδος παιχνιδιών έχει αρχίσει να εξαφανίζεται και σίγουρα μια ενδεχόμενη επιτυχία του Ratchet & Clank ίσως κινήσει τα νήματα και για άλλους τίτλους σαν και αυτόν. Όταν μάθαμε για την ταινία των αγαπημένων μας φίλων Ratchet & Clank, πολλοί από εμάς σχηματίσαμε ένα αυθόρμητο χαμόγελο, που λίγοι θα καταλάβουν. Για εμάς τους gamers ο Ratchet και ο ρομποτικός φίλος του Clank δεν είναι απλά ένα animation, μέσα στα πολλά που βγαίνουν στις μέρες μας, άλλα πολλές ώρες ευχάριστου παιχνιδιού και πολύ όμορφες αναμνήσεις.

Ratchet _ Clank™_20160405130808

Όταν παραλάβαμε το παιχνίδι, νιώσαμε όπως τότε στο PlayStation 2, με τη διαφορά ότι όπως και η αγαπημένη μας κονσόλα, έτσι και εμείς μεγαλώσαμε, άλλα η αλήθεια είναι πως το πιο τρελό δίδυμο του γαλαξία επέστρεψε πιο ώριμο από ποτέ. Από την πρώτη στιγμή που βάλαμε το παιχνίδι, αν και είχαμε να κάνουμε με ένα τίτλο, που του είχαμε αφιερώσει πολλές ώρες στο παρελθόν, όλα μας φαίνονταν καινούρια, σαν να μην το έχουμε παίξει ποτέ ξανά. Από την πρώτη στιγμή κιόλας καταλάβαμε πως μάλλον έχουμε να κάνουμε με ένα απ' τα καλύτερα remake παιχνιδιού μέχρι σήμερα. Τα εντυπωσιακά του χρώματα σε συνδυασμό με τον πανέμορφο σχεδιασμό του Ratchet, άλλα και των πλανητών που εξελίσσεται η ιστορία, ήταν σίγουρα η ανακούφιση σχετικά με αυτό που περιμέναμε να δούμε από την Insomniac games.

Για τους φίλους που θα έρθουν για πρώτη φορά σε επαφή με το αποκλειστικό παιχνίδι της Sony και της Insomniac Games, θα σας ενημερώσουμε με μεγάλη προσοχή για τυχόν spoilers, για την ιστορία του παιχνιδιού. O Ratchet, ένα φιλόδοξο Lombax από τον πλανήτη Fastoon, εργάζεται σε ένα garage που σίγουρα δεν μπορεί να χωρέσει τα όνειρα του για το μέλλον κι έτσι λοιπόν ο φίλος μας πάει να περάσει κάποια δοκιμαστικά για να μπει σε μια επίλεκτη ομάδα προστασίας του γαλαξία, τους Galactic Rangers. Σκοπός μας είναι να βοηθήσουμε τον Ratchet να κάνει πραγματικότητα το όνειρό του και να βοηθήσει όλο τον γαλαξία από τους μανιακούς εχθρούς που παραμονεύουν. Πραγματικά δεν μπορούμε να σας δώσουμε περισσότερες λεπτομέρειες γύρω από την ιστορία, καθώς το παιχνίδι είναι remake του πρώτου παιχνιδιού (2002) με αρκετές προσθήκες που ξεκινάνε από το πρώτο λεπτό. Το μόνο που μπορούμε να σας πούμε με σιγουριά είναι πως υπάρχει έντονο ενδιαφέρον ακόμα και για τους παλιούς παίχτες, αφού το παιχνίδι έχει αποκτήσει μια διηγηματική πλευρά που δεν την είχε στο πρώτο και έγινε μόνο και μόνο για τις ανάγκες του remake. Το αν θα τα καταφέρει, θα το μάθετε πολύ σύντομα. Σε ένα mail που μας ήρθε από την εταιρία, μας ενημέρωναν πως κάποια μέρη του παιχνιδιού θα μας φαίνονται σαν ''άγνωστα'' αφού πολλά από αυτά σχεδιάστηκαν από την αρχή και σίγουρα μας ακούστηκε πολύ ενδιαφέρον αυτό. Το μόνο που έμενε ήταν να το διαπιστώσουμε και αυτό κάναμε. Το παιχνίδι αν και remake του πρώτου Ratchet & Clank ήταν σαν ένα παιχνίδι που το γνωρίσαμε τώρα.

Tέλεια καρτουνίστικα γραφικά σε σταθερά 30 fps χωρίς framedrops, ενώ τα χρώματα και τα physics του παιχνιδιού είναι πραγματικά εντυπωσιακά. Η κίνηση της κάμερας γίνεται με τον δεξί αναλογικό μοχλό προσφέροντας μας μεγάλη ευκολία στις μάχες άλλα και στην απλή κίνηση των ηρώων μας, ενώ το σύστημα shooting μας άφησε εντυπωσιασμένους, καθώς σε αυτό υπήρχε τεράστια βελτίωση ή καλύτερα να γράψω πως και σε αυτό υπήρχε μεγάλη βελτίωση, αφού η εικόνα του παιχνιδιού και οι βελτιώσεις του είναι πολύ προσεγμένες. Επειδή τα όπλα τα διαλέγετε με τον "σταυρό", μπορείτε μόνο τέσσερα να έχετε για άμεση χρήση, ενώ κρατώντας πατημένο ένα βελάκι θα αλλάζετε γρήγορα όπλο στην θέση που θέλετε ή πατώντας το Δ να οπλίζεστε κατευθείαν με αυτό.

Για το είδος του, μιλάμε για ένα άψογο platforming game με πολλές μάχες, προσεγμένη λειτουργία κίνησης, πολύ εύχρηστο χειρισμό άλλα και αρκετά καλή διάρκεια (1 playthrough 12-14 ώρες). Κατά την διάρκεια του παιχνιδιού θα ξεκλειδώνετε συνέχεια καινούρια όπλα και gadgets, τα οποία θα σας κρατούν σε εγρήγορση, με αποτέλεσμα να μην το βαρεθείτε ποτέ, αν και το πολύ καλό του story δεν θα σας άφηνε ούτως ή άλλως να το πάθετε αυτό.

Μαζεύοντας τις κάρτες που θα βρείτε εντός του παιχνιδιού, όπως και τα golden bolts, θα αναβαθμίζετε τα όπλα σας και θα βελτιώνετε και το loot που θα κάνετε (σε απλά bolts). Οι κάρτες δείχνουν τους χαρακτήρες του παιχνιδιού, όπλα και τοποθεσίες, ενώ θα μπορείτε να τις βρίσκετε εντός της κάθε πίστας, στο σημείο που θα φαίνονται στον χάρτη ή σκοτώνοντας με συγκεκριμένα όπλα που σας δίνουν την δυνατότητα να μαζεύετε κάρτες βελτιώνοντάς τα. Επίσης εντός του παιχνιδιού ένας "αλλόκοτος" τύπος θα σας ζητήσει να μαζέψετε κάποιες RYNO cards (πολύ λιγότερες σε σχέση με τις κανονικές κάρτες) για να σας φτιάξει ένα όπλο που δεν θα μπορείτε να αποκτήσετε αλλιώς.

Για να μαζέψετε τα golden bolts θα χρειαστεί να ξαναγυρίσετε πίσω στους πλανήτες, που τα βρήκατε, αφού για τα πιο πολλά θα πρέπει να έχετε εξοπλίσει τον Ratchet με την τελευταία λέξη της πανγαλαξιακής τεχνολογίας, άλλα και να χρησιμοποιήσετε το μυαλό σας σε μικρά puzzle ώστε να τις αποκτήσετε. Συνολικά στον γαλαξία υπάρχουν 28 golden bolts, τα οποία θα σας βοηθήσουν να ξεκλειδώσετε και άλλα πράγματα, όπως μάσκες και ρούχα για τον Ratchet μέχρι τα πρώτα σκίτσα του παιχνιδιού από το 2002 άλλα και την κατηγορία ''Cheat Mode'' που θα σας προσφέρει αθανασία και άπειρα πυρομαχικά. Και στην ερώτηση ''τι να τα κάνουμε όλα αυτά, αφού για να μαζέψουμε τα 28 golden bolts θα πρέπει να έχουμε τερματίσει το παιχνίδι;'' δίνω την πάσα στον εαυτό μου για να σας πω, πως τίποτα δεν τελειώνει με τον τερματισμό. Όταν νικήσουμε το τελευταίο boss του παιχνιδιού, επιστρέφουμε στον γαλαξία με την δυνατότητα να παίξουμε στο Challenge mode, αναβαθμίζοντας τα όπλα μας σε κατηγορία Ω πράγμα που κάνει τα όπλα μας πολύ πιο δυνατά και τις μάχες ακόμα πιο εντυπωσιακές.

Αν και platformer, το παιχνίδι έχει ένα πολύ γεμάτο story (άλλωστε γι'αυτό γίνεται και ταινία) και θα σας κρατήσει πάρα πολλές ώρες παρέα. Γεμάτο gameplay με αγώνες ταχύτητας, mini puzzles και φοβερές μάχες και όλα αυτά φτιαγμένα από την αρχή και πάρα πολύ προσεγμένα, πράγμα που μας έκανε να το αγαπήσουμε ακόμα πιο πολύ από όσο το αγαπούσαμε. Τα bosses του παιχνιδιού είναι εξίσου εντυπωσιακά και οι μάχες μαζί τους θα είναι επικές και ευχάριστες, ενώ άλλη μια πολύ όμορφη εμπειρία θα είναι ο χειρισμός του Clank, του φίλου του Ratchet που, ενώ φτιάχτηκε από τους κακούς και τον πέταξαν ως ελαττωματικό, θα είναι ένα πολύ χρήσιμο εργαλείο για τους Galactic Rangers, αφού θα τους ξελασπώσει πάρα πολλές φορές με τις τεχνικές του γνώσεις. Σε αυτή την περιπέτεια το όπλο και η καρδιά είναι ο Ratchet, ενώ οι γνώσεις, τα gadgets και το μυαλό είναι ο Clank, με αποτέλεσμα να έχουμε τον τέλειο συνδυασμό για κάποιους που είναι πρόθυμοι να σώσουν το γαλαξία.

Κάτι που μας έκανε επίσης πολύ μεγάλη εντύπωση είναι οι αερομαχίες, οι οποίες είναι πολύ καλές αν και εύκολες, χωρίς όμως να γίνονται βαρετές, ενώ οι περιπέτειες μας με το Jetpack ήταν ''από άλλον πλανήτη'', όπως άλλωστε και ο Ratchet (παίζοντας θα καταλάβετε ότι αυτό ήταν ένα πολύ καλό αστείο). Αν και θα χρειαστεί να κάνουμε συχνές στάσεις για καύσιμα, παραμένει να είναι ένα από τα καλύτερα gadget του παιχνιδιού.

Το μόνο μελανό σημείο του παιχνιδιού ίσως να είναι το επίπεδο δυσκολίας του και συγκεκριμένο η ευκολία του παιχνιδιού ακόμα και στα μεγαλύτερα επίπεδα. Ενώ το τερματίσαμε στο hard δεν συναντήσαμε καμία ιδιαίτερη πρόκληση, ενώ όταν περνάμε στο Challenge mode του παιχνιδιού με τα πολύ αναβαθμισμένα όπλα μας είναι σαν να κάνουμε έναν περίπατο επίδειξης δυνάμεων, κάνοντας βέβαια πολύ πιο εύκολο το έργο μας για μια ακόμα πλατίνα.Ίσως με αυτό τον τρόπο θέλουν να μας δείξουν οι δημιουργοί του πως το παιχνίδι φτιάχτηκε κυρίως για μικρότερες ηλικίες, χωρίς αυτό να το κάνει απόμακρο για εμάς του λίγο μεγαλύτερος(ή τους πολύ μεγαλύτερους). Αν και μαζέψαμε αρκετά trophies παίζοντας για τις ανάγκες του review, δεν μπορούμε να σας ενημερώσουμε παραπάνω σχετικά με το θέμα γιατί μέχρι και την παράδοση του κειμένου η λίστα με τα trophies ήταν κλειστή.

Αν είναι να γίνονται έτσι τα reboot και τα remakes, ας γίνονται. Όχι τίποτα άλλο, άλλα έχουμε και ένα Crash να περιμένει στην γωνία.

Το VG24 λέει
Ένα επίσης αρνητικό που μας έτυχε ήταν ένα περίεργο glitch. Όταν προσπαθήσαμε να επιστρέψουμε σε μια τοποθεσία μιας πίστας για να επαναλάβουμε ένα objective (δεν μπορούμε να σας πούμε περισσότερες λεπτομέρειες για να μην σας κάνουμε κάποιο spoiler), δεν υπήρχε τρόπος να γυρίσουμε πίσω, αφού είχαμε ήδη στην κατοχή μας ένα όπλο που έπρεπε να πάρουμε από εκείνο το σημείο και δεν μας άφηνε να το πάρουμε ξανά για να μπορέσουμε να δραπετεύσουμε, άλλα ούτε να το αφήσουμε κάπως και να πάρουμε το καινούριο. Τα παραπάνω και σε συνδυασμό με το γεγονός ότι μπορείς να κάνεις μόνο ένα save και με το παιχνίδι να έχει κάνει autosave στο συγκεκριμένο σημείο, αναγκαστήκαμε να αρχίσουμε ξανά το παιχνίδι από την αρχή ενώ είχαμε φτάσει αρκετά μετά την ''μέση'' του. Ελπίζουμε βέβαια να διορθωθεί άμεσα αυτό γιατί σίγουρα θα υπάρξουν πολλά ''θύματα''.

Προσπαθήσαμε να αφήσουμε τον παράγοντα νοσταλγία στην άκρη για να είμαστε όσο πιο αντικειμενικοί γίνεται. H Insomniac games μπορεί να έκανε reboot σε κάτι παλιό, άλλα σίγουρα μας έφερε κάτι πάρα πολύ φρέσκο, που το είχαμε ανάγκη. Ένα τέλειο platform game που σε τέτοια επίπεδα τουλάχιστον δεν το είχαμε ξαναδεί στην νέα γενιά. Σίγουρα για την δημιουργία του reboot και για αυτή την πολύ καλή δουλειά έπαιξε σημαντικό ρόλο το ότι ο Ratchet και ο Clank θα επισκεφτούν τις μεγάλες αίθουσες, άλλα ακόμα και έτσι το αποτέλεσμα μας καλύπτει. Αν είναι να γίνονται έτσι τα reboot και τα remakes, ας γίνονται. Όχι τίποτα άλλο, άλλα έχουμε και ένα Crash να περιμένει στην γωνία.

Το παιχνίδι μάς παραχωρήθηκε από την επίσημη αντιπροσωπεία της Sony Interactive Entertainment στη χώρα μας, Sony Hellas, για τις ανάγκες του Review.

Σχόλια
Λεπτομέρειες
Τίτλος

Ratchet & Clank

Author

AfAzA

Developer

Insomniac Games

Publisher

Sony Interactive Entertainment

Διανομή

Sony Hellas

Πλατφόρμες

PlayStation 4

Tested on

PlayStation 4

Κυκλοφορία

20 Απριλίου 2016

Είδος

Platformer

PEGI

3

Θετικά

+ Εντυπωσιακά γραφικά
+ Πολύ καλός χειρισμός
+ Ποικιλία στο gameplay με τα διάφορα gadgets
+ Σενάριο / Χιούμορ
+ Μειωμένη τιμή
+ Εξαιρετικό remake που πιάνει την ουσία

Αρνητικά

- Χαμηλό επίπεδο δυσκολίας
- Κάποια bugs/glitches

Βαθμολογία
Βαθμόλογία συντάκτη
Βαθμολογία χρηστών
Rate Here
Βαθμολογία
9.5
10
Συνοψίζοντας

Ακόμα και τίποτα να μη γνωρίζαμε για το δίδυμο της Insomniac, πάλι θα μέναμε εντυπωσιασμένοι, όπως και το 2002. Οι developers κράτησαν τα πολύ καλά στοιχεία του παιχνιδιού και τα έφεραν στην σημερινή γενιά με εκπληκτικό αποτέλεσμα, κάνοντάς τον τίτλο ιδανικό για νέους και παλιούς φίλους των Ratchet και Clank. Τέλειος χειρισμός, όπως και γραφικά, αρκετά καλή διάρκεια, άλλα και απίστευτη περιπέτεια τυλιγμένη γύρω από ένα πανέμορφο story και το αποτέλεσμα; Πήραμε στα χέρια μας κάτι πολύ καλύτερο από αυτό που περιμέναμε και τέτοιες δουλειές πρέπει σίγουρα να ανταμείβονται.

9.5
Βαθμός
10
Βαθμός
8 ratings
You have rated this
What's your reaction?
LOL
0%
Cheers
100%
Τιιιιι ;
0%
Μπαααα
0%
Sad
0%
Rage
0%