The year is 2015.
Gamers were not peaceful at all. Something went awfully wrong with their Kickstarter investment. Something about a legend coming back. And then....ANOTHER comeback from the past.
Spoiler alert: Ακόμα το περιμένουμε.
Όπως θα διαβάσατε και από τον τίτλο, ο λόγος είναι για το επόμενο project του Keiji Inafune, με τίτλο Red Ash: The Indelible Legend, έναν πνευματικό διάδοχο του Mega Man Legends και ταυτόχρονα spin-off του Mighty No. 9 δεδομένου ότι οι κύριοι χαρακτήρες είναι ξανά ο Beck και η Call. Το παιχνίδι θα χρηματοδοτούνταν και αυτό μέσω Kickstarter, αλλά πήγαν ένα κάρο πράγματα στραβά με αυτό το θέμα και μέχρι σήμερα… σιωπή. Ας τα πάρουμε όμως τα πράγματα από την αρχή.
Τι απέγινε το Red Ash;
Πίσω στο 2013 ο Keiji Inafune, όντας πλέον ανεξάρτητος, λάνσαρε ένα νέο project στο Kickstarter με όνομα Mighty No. 9, ένα παιχνίδι που υποσχέθηκε να κληρονομήσει το μεγαλείο του Mega Man και να αναστήσει το είδος, δεδομένου ότι η Capcom έχει γράψει την μπλε μασκότ στα παλαιότερα των υποδημάτων της. Περιττό να πούμε ότι η ανταπόκριση του κόσμου για το παιχνίδι ήταν κάτι παραπάνω από ενθαρρυντική και το project τελικά συγκέντρωσε 4 εκατομμύρια δολάρια. Μαζί με τους αρχικούς στόχους, η ομάδα του Inafune έβαλε και πολλούς επιπλέον. Στόχοι που ήταν πολύ δύσκολο να επιτευχθούν.
Την κατάληξη του Mighty No. 9 την ξέρουμε όλοι: Το παιχνίδι κυκλοφόρησε πέρσι τον Ιούνιο μετά από πολλαπλές καθυστερήσεις, χαντακώθηκε τόσο από κριτικούς (εννοείταικαι από εμας) όσο και από gamers που στην καλύτερη περίπτωση βρήκαν το τελικό προϊόν πολύ κατώτερο των προσδοκιών, και πλέον είναι περιβόητο σαν μια από τις μεγαλύτερες καταστροφές που έχουν συμβεί από το Kickstarter (αυτό και το Ouya) και αποτελεί παράδειγμα προς αποφυγή. Το τελικό λανσάρισμα ήταν μια καταστροφή από όλες τις απόψεις: πάρα πολλά bugs, τεχνικά προβλήματα που δεν θα έπρεπε να είχε ένα τέτοιο παιχνίδι, κωδικοί για ψηφιακές εκδόσεις που δεν λειτουργούσαν και κάποια χειροπιαστά πράγματα αποκλειστικά για τους backers που τελικά δεν έφτασαν ποτέ στα χέρια τους. Και η μοίρα για τις εκδόσεις για τις φορητές κονσόλες είναι αβέβαιη (όχι ότι έχασαν και τίποτα το ιδιαίτερο).
Πριν όμως φτάσουμε στο 2016, υπήρχαν και άλλα παρατράγουδα που μας έκαναν να ψιλιαστούμε ότι τελικά κάτι δεν πήγαινε καλά με τον κύριο Inafune. Βλέπετε, παρά την επιτυχία που είχε τότε το παιχνίδι στο Kickstarter, ο Inafune και η Comcept στη συνέχεια λάνσαραν επιπλέον στόχους πάλι μέσω Kickstarter για features όπως επιπλέον DLC και Αγγλικό ή Ιαπωνικό dub, το οποίο στην τελική δεν είχε καμία σημασία διότι έχοντας σαν εκδότη την Deep Silver, οι developers είχαν αρκετούς πόρους και για τα δυο voice-overs. Φτάνοντας πιο κοντά στην τότε προσδοκώμενη κυκλοφορία, η Comcept άρχισε να δημοσιεύει υλικό με real-time gameplay από τον τίτλο και απογοήτευσε πολλούς το γεγονός ότι το προϊόν δεν είχε καμία σχέση με αυτό που υποσχέθηκαν και διαφήμιζαν στην αρχή.
Μετά λάνσαραν ένα διαφορετικό Kickstarter για ένα CGI cartoon του Mighty No. 9, το οποίο έβαλε πολλούς σε σκέψεις για το αν τα λεφτά που έδωσαν για τη χρηματοδότηση του παιχνιδιού τελικά θα πήγαιναν εκεί, αλλά τελικά επιτεύχθηκε και αυτό. Μερικούς μήνες αργότερα, δεν έφτανε μόνο το cartoon, αλλά ανακοινώθηκε και live-action ΤΑΙΝΙΑ Mighty No. 9 και ο Inafune αποκάλυψε ότι συζητούσε ήδη για sequel του παιχνιδιού (πάλι μέσω Kickstarter). Με λίγα λόγια, ήθελε να δημιουργήσει ένα franchise και να εκμεταλλευτεί το hype όσο ακόμα υπήρχε πριν καν κυκλοφορήσει το πρώτο πράγμα για το εν λόγω franchise και ο κόσμος είχε ήδη αρχίσει να χάνει την εμπιστοσύνη του. Ακόμα και σήμερα, το cartoon και η ταινία είναι άφαντα και δεν έχει ακουστεί τίποτα απολύτως γι αυτά μετά την ανακοίνωσή τους. Τι σχέση έχουν όμως αυτά με το Red Ash; Έχουν και μάλιστα μεγάλη.
Τελευταία ενημέρωση... 2 χρόνια πριν
Τον Ιούνιο του 2015 ήρθε και η τελευταία απόδειξη για όποιον είχε αμφιβολίες ότι ο Inafune λογάριαζε χωρίς τον ξενοδόχο. Την εμφάνισή του στο Kickstarter έκανε ένα νέο παιχνίδι με όνομα Red Ash: The Indelible Legend, το οποίο υποσχόταν να κάνει για το Mega Man Legends ότι θα έκανε το Mighty No. 9 για το Mega Man (το οποίο σήμερα σημαίνει ότι μάλλον θα το έχωνε ακόμα πιο βαθιά μέσα στον τάφο του). Σε αντίθεση όμως με αυτό που μάλλον θα περίμενε ο Inafune, η αντίδραση του κοινού ήταν πέρα για πέρα αρνητική. Το παιχνίδι δεν κατάφερε ούτε καν να συγκεντρώσει τα 800.000 δολάρια που χρειαζόταν για την ανάπτυξη και υπάρχουν πολλοί λόγοι γι αυτό.
Για αρχή, όπως είπα και πιο πάνω, ήταν spin-off ενός παιχνιδιού για το οποίο το κοινό είχε ήδη τις αμφιβολίες του, είχε ήδη υποστεί μια καθυστέρηση και έδωσε σε πολλούς την αίσθηση ότι η Comcept γινόταν όλο και πιο άπληστη χωρίς να έχουν κάτι να δώσουν στο κοινό. Τουλάχιστον ας περίμεναν να βγει πρώτα το Mighty No. 9 στην αγορά, να δουν τότε την ανταπόκριση του κόσμου πριν συνεχίσουν με τα υπόλοιπα και με τα έσοδα να χρηματοδοτούσαν από μόνοι τους το Red Ash. Ακόμα και το ίδιο το project στο Kickstarter είχε αφήσει πολλούς να αναρωτιούνται τι ακριβώς θα χρηματοδοτούσαν. Η σελίδα στην περιγραφή έλεγε ότι το παιχνίδι θα κυκλοφορούσε με μορφή επεισοδίων και παρέμενε αδιευκρίνιστο αν αυτό σημαίνει ότι το Kickstarter αφορούσε μόνο στο 1ο επεισόδιο ή ολόκληρο το πακέτο.
Εκτός αυτού, δεν είχε αποφασιστεί ούτε καν σε ποια πλατφόρμα θα κυκλοφορήσει και τι μηχανή θα χρησιμοποιηθεί για την ανάπτυξη. Για την ακρίβεια, το μόνο που είχε να δείξει η Comcept ήταν ένα πολύ σύντομο βίντεο με κυριολεκτικά 7 frames animation, κάτι που δεν ήταν αρκετό για να πείσει τον κόσμο! Ταυτόχρονα είχαν ανακοινώσει και ένα anime (ακριβώς, πάλι από το Kickstarter) που θα το αναλάμβανε το Studio 4oC (Berserk: The Golden Age arc) και θα κυκλοφορούσε μαζί με το παιχνίδι λειτουργώντας σαν συνοδευτικό.
Αρκετές μέρες από την έναρξη του Kickstarter, η Comcept τελικά ανακοίνωσε ότι το παιχνίδι θα κυκλοφορούσε πρώτα στο PC και έβαλε σαν stretch goal και μια έκδοση για PS4. Λίγες μέρες πριν τελειώσει το Kickstarter και χωρίς ο στόχος της χρηματοδότησης να έχει επιτευχθεί καν, ο Inafune ανακοίνωσε ότι είχε ήδη εξασφαλίσει χρηματοδότηση και το παιχνίδι θα εκδοθεί τελικά από μια Κινέζικη εταιρεία ονόματι Fuse Entertainment. Επίσης, τα λεφτά που θα μαζεύονταν από το Kickstarter θα πήγαιναν όλα προς την ανάπτυξη του τίτλου. Όπως καταλάβατε, το κοινό αντέδρασε πολύ αρνητικά και πολλοί μάλιστα απέσυραν τα λεφτά τους από τη χρηματοδότηση.
Σχετικά με τη Fuse Entertainment, είναι και αυτή μια από τις κλασικές κινέζικες εταιρείες που φτιάχνουν προϊόντα μούφες σαν αυτές τις ψευτοκονσόλες που βρίσκετε στα πανηγύρια, ρίχνοντας έτσι ακόμα περισσότερο αλάτι στην μεγάλη πληγή. Τα Kickstarters του anime και του παιχνιδιού τελικά απέτυχαν παταγωδώς, αλλά ο Inafune δεν πτοείται και σκοπεύει με τη βοήθεια της Fuse να κυκλοφορήσει το παιχνίδι σε PC, PS4 και Xbox One. Να υπενθυμίσω ότι όλα αυτά έγιναν το καλοκαίρι του 2015 και από τότε μέχρι και σήμερα δεν έχει ακουστεί ούτε ψίθυρος για την πρόοδό τους.
Η αξιοπρέπεια του Inafune
Όσοι με ξέρετε, θα γνωρίζετε ότι είμαι μεγάλος fan του Mega Man. Μεγάλωσα με Mega Man, έχω παίξει ΟΛΑ τα παιχνίδια της σειράς στις πλατφόρμες που έχουν βγει, εκνευρίστηκα πάρα πολύ με την ακύρωση του Legends 3 και ήθελα όσο κανείς άλλος να πετύχουν τα σχέδια του Inafune και να βλέπαμε ένα καινούργιο franchise να γεννιέται από το τίποτα και να εξελίσσεται διαρκώς. Τι πήγε όμως τόσο στραβά με το όλο θέμα; Μεγάλος παράγοντας είναι και η πολύ κακή διαχείριση ήδη από την εποχή του Mighty No. 9.
Η Comcept υποσχέθηκε από την αρχή υπερβολικά πολλά πράγματα που ακόμα και οι πιο μεγάλοι developers θα έβρισκαν δύσκολο να ανταποκριθούν. Υποτίμησαν τον όγκο της δουλειάς, τους πόρους και κυρίως το χρόνο που θα τους χρειαστούν όλα τα stretch goals που έθεσαν. Πάνω απ’ όλα όμως δεν υπήρχε διαφάνεια. Δεν υπήρχε ειλικρίνεια από τους developers στο κοινό τους σχετικά με το θέμα των πόρων, ειδικά αν λάβουμε υπόψιν ότι σε αντίθεση με άλλα indies αυτό είχε από πίσω μια μεγάλη εταιρεία, την Deep Silver. Πόσα από τα λεφτά του Kickstarter πήγαν όντως στην ανάπτυξη; Τι έξοδα ήταν διατεθειμένη να καλύψει η Deep Silver; Πότε έγινε η συμφωνία με τη Fuse; Ποιος ανέλαβε και τι έγινε τελικά με τα υποτιθέμενα cartoon και ταινίες; Είχαν σχεδιάσει τίποτα από την αρχή ή ήταν όλα “Κάνω πρώτα και σκέφτομαι μετά τι έκανα”;
Δεδομένης της αντίδρασης στο Mighty No. 9, ίσως θα ήταν καλύτερο το Red Ash να φάει ένα mercy kill και να σώσει ο Inafune ότι αξιοπρέπεια του έχει απομείνει. Η καταστροφή που ήταν το Mighty No. 9 αμαύρωσε τη φήμη των χρηματοδοτούμενων από Kickstarter παιχνιδιών και έκανε πολύ κόσμο να είναι πολύ πιο σκεπτικός για το αν αξίζουν οι επενδύσεις σε τέτοια projects. Τώρα το χρέος είναι στις πλάτες του Bloodstained για να αποδείξει ότι δεν είναι όλα στην ίδια κατηγορία και αν δείτε το video playthrough μας, οι πρώτες εντυπώσεις μας είναι πολύ θετικές. Η ειρωνεία είναι ότι ο πιο κερδισμένος από την όλη υπόθεση είναι η Capcom, που έκτοτε σιγά-σιγά βελτιώνει την εικόνα της και δίνει ξανά περισσότερη προσοχή στο μπλε ρομποτάκι.