Red Faction Guerilla Re-Mars-tered

by Βασίλης Τατσιόπουλος on 12 Ιουλίου 2018

Τα παιχνίδια δράσης πρέπει να έχουν πολλές και μεγάλες καταστροφές. Αν μπορούμε να διαλύσουμε το περιβάλλον (στα video games), είμαστε πάντοτε χαρούμενοι. Παλιότερα κάτι τέτοιο δεν ήταν εφικτό λόγω περιορισμένης τεχνολογίας. Σιγά σιγά αρχίσαμε να βλέπουμε τοίχους και επιφάνειες κάλυψης που μπορούσαν να σπάσουν εντελώς με εκρήξεις και σφαίρες. Με τις καταστροφές αυτού του τύπου, οι μάχες απέκτησαν πιο στρατηγικό χαρακτήρα και περισσότερη ένταση και immersion. Σε ένα τέτοιο περιβάλλον, πουθενά δεν είμαστε ασφαλείς.

Μετά, ήρθε το Red Faction. Ήταν ένα παιχνίδι πρώτου προσώπου, που είχε να κάνει με ένα κίνημα επανάστασης στον πλανήτη Άρη. Μετά από τόσα χρόνια, δεν μας έμεινε το σενάριό του, ούτε και το gameplay. Ένα συγκεκριμένο κομμάτι του, όμως, κατάφερε να ταρακουνήσει τα δεδομένα της εποχής. Στο Red Faction, μπορούσαμε να καταστρέψουμε σχεδόν τα πάντα. Μας εμπόδιζε μία κλειδωμένη πόρτα; Γιατί να μην σπάσουμε τον τοίχο δίπλα της με το τεράστιο τρυπανιοφόρο όχημά μας;

Γενικά, στο Red Faction ανοίγαμε πολλές τρύπες. Περάσαμε αρκετές ώρες προσπαθώντας να δούμε τι μπορούμε να διαλύσουμε και πόσο βαθιές τρύπες έχουμε τη δυνατότητα να σκάψουμε. Το mechanic αυτό ήταν πάρα πολύ ενδιαφέρον και έδινε πολλές προοπτικές στο παιχνίδι.

Το Red Faction απέκτησε μερικά sequels, σε παρόμοιο ύφος. Το τρίτο παιχνίδι της σειράς, το Red Faction: Guerilla, άλλαξε την κάμερα από πρώτου προσώπου σε τρίτου. Αυτή ήταν μία επιλογή που δεν καταλάβαμε ποτέ, καθώς το πρώτο πρόσωπο ταίριαζε πολύ στο gameplay. Επίσης, έκανε τη μετάβαση σε ανοιχτό κόσμο και  άλλαξε τη δομή του Geo-Mod (Geometry Modification Technology). Το Geo-Mod ήταν η τεχνολογία, η μηχανή πίσω από τις τρύπες του Red Faction. Στα πρώτα δύο παιχνίδια της σειράς, μπορύσαμε να ισοπεδώσουμε τους τοίχους και το έδαφος. Στο Guerilla, τα πράγματα άλλαξαν, με την εισαγωγή του Geo-Mod 2.0.

Αυτή τη φορά, οι τοίχοι και το έδαφος δεν μπορούν να αλλάξουν μορφή. Έτσι, οι καταστροφές του παιχνιδιού περιορίζονται σε κτίρια. Το Red Faction: Guerilla μάς επιτρέπει να καταστρέψουμε σχεδόν όλα τα κτίσματα που βρίσκουμε στον κόσμο του. Οι καταστροφές δεν είναι, εδώ, κάτι που βρίσκεται στο παρασκηνιο. Δεν είναι ένας τρόπος να περάσουμε από κλειδωμένες πόρτες. Όλο το gameplay είναι σχεδιασμένο με βάση τις καταστροφές. Για την ακρίβεια, το πρώτο πράγμα που κάνουμε στο Red Faction: Guerilla είναι να γκρεμίσουμε ένα κτίριο με το σφυρί μας. Ναι, με το σφυρί, το οποίο είναι ίσως το πιο διασκεδαστικό όπλο στο παιχνίδι.

Τα κτίρια δεν γκρεμίζονται απλώς χτυπώντας τα μερικές φορές. Τα physics είναι πολύ καλοστημένα. Πρέπει να διαλύσουμε όλα τα σημεία που στηρίζουν το κτίσμα και τότε αυτό καταρρεέι, με υπέροχο τρόπο. Η καταστροφή κτιρίων είναι πολύ διασκεδαστική και η Vοlition το ήξερε πολύ καλά όταν ανέπτυσσε τον τίτλο.

Εννιά χρόνια μετά, η αίσθηση που μας δίνει η καταστροφή του Red Faction: Guerilla, είναι εξίσου διασκεδαστική. Η THQ Nordic κυκλοφόρησε το remaster του, με την ατυχή ονομασία Red Faction Guerilla re-Mars-tered. Οι αλλαγές δεν είναι πολλές, καθώς περιορίζονται στον οπτικό και τεχνικό τομέα. Παρόλα αυτά, ο πυρήνας του Guerilla παραμένει υπερβολικά διασκεδαστικός.

Τα προβλήματα του Red Faction: Guerilla παραμένουν. Κυρίως, έπασχε από ένα μέτριο σύστημα χειρισμού (ειδικά στην οδήγηση), από άνιση δυσκολία που δεν έβγαζε νόημα και από εντελώς βαρετά shooting τμήματα. Ακριβώς τα ίδια ισχύουν και στο remaster. Οπτικά, είναι πολύ καλύτερο, χωρίς όμως να συμβαδίζει, φυσικά, με τα σημερινά δεδομένα. Τα θολά cut-scenes δίχνουν ξεκάθαρα την ηλικία του τίτλου, όμως in game τα πράγματα είναι πιο βελτιωμένα. Βέβαια, τα γραφικά δεν ήταν ποτέ ο δυνατός τομέας του Red Faction. Για αυτό, περισσότερο ευθύνεται ο μονότονος σχεδιασμός του ανοιχτού κόσμου, παρά ο τεχνικός τομέας. Στη νέα έκδοση, πάντως, το Red Faction: Guerilla επωφελείται πάρα πολύ από τον ανανεωμένο φωτισμό και τα 60fps. Σε γενικές γραμμές, "τρέχει" σωστά, αφού σπάνια παρατηρήσαμε frame drops ή άλλων ειδών προβλήματα.

Εκτός από τα βασικά προβλήματα του παιχνιδιού, έχουμε και το ανιαρό και χωρίς κανέναν αντίκτυπο σενάριο. Η ιστορία μάς στέλνει στον Άρη, όπου μετά από μία σειρά γεγονότων καταλήγουμε συμμετέχουμε στην επανάσταση κατά της άρχουσας τάξης. Η ιστορία βρίσκεται εκεί μόνο και μόνο για να υπάρχει μία πρόφαση για μακελειό. Υπάρχουν μερικά σημεία που παρουσιάζουν ενδιαφέρον, όμως τίποτα δεν αναπτύσσεται αρκετά.

Οι αποστολές, στη βάση τους, είναι βαρετές και πανομοιότυπες, όπως ο ίδιος ο κόσμος και η μουσική που τον "ντύνει". Βρίσκουμε, όμως, που και που κάποιες δραστηριότητες που τονίζουν το μεγαλείο του παιχνιδιού. Σε συγκεκριμένα σημεία, μας ζητείται να καταστρέψουμε κτίρια χρησιμοποιώντας συγκεκριμένο τύπο όπλου και περιορισμένα πυρομαχικά. Δεν υπάρχει κανένας λόγος, καμία αφορμή για κάτι τέτοιο. Απλώς, το Red Faction: Guerilla γνωρίζει ποιό είναι το δυνατό του χαρτί και το χρησιμοποιεί όποτε και όπου μπορεί. Θα προτιμούσαμε να είχε ακολουθήσει συνολικά αυτή την τακτική και να ξέφευγε από σοβαροφάνειες. Παρόλα αυτά, με τα ελαττώματά του, το Red Faction: Guerilla είναι, ακόμη και σήμερα ένα από τα πιο διασκεδαστικά παιχνίδια που έχουμε παίξει.

Επίσης, εκτός από το main story, υπάρχουν και κάποια extra modes. Έχουμε multiplayer, με κλασικούς τύπους παιχνιδιού όπως deathmatch και capture the flag. Στο multiplayer υπάρχουν και μερικές επιπλέον δυνατότητες, όπως ένα αντικείμενο που μας επιτρέπει να δημιουργούμε δονήσεις και να καταστρέφουμε τα πάντα στο πέρασμά μας. Όχι πως τα βασικά όπλα του single-player τμήματος πάνε πίσω, βέβαια. Μαζεύοντας scrap, το currency του παιχνιδιού, αγοράζουμε νέα όπλα και αναβαθμίσεις. Έτσι, σε προχωρημένα στάδια, γινόμαστε μηχανή που φέρνει τον όλεθρο. Όσα και αν γράψουμε για το πόσο διασκεδαστική είναι η κατεδάφιση των κτιρίων με τα εργαλεία που μας παρέχει το Red Faction Guerilla Re-Mars-tered, πρέπει να το δοκιμάσετε για να το αντιληφθείτε πλήρως. Το multiplayer είναι διασκεδαστικό, με highlight modes όπως το siege. Παίζοντας το mode αυτό, χωριζόμαστε σε ομάδες και πρέπει να καταστρέφουμε και να υπερασπιζόμαστε κτίρια.

Όσα όπλα και αν αποκτήσουμε, όμως, η δυσκολία καταφέρνει να μας γονατίσει  αρκετές φορές. Ακόμη και στο casual, το Red Faction Guerilla Re-Mars-tered μάς βάζει να αντιμετωπίσουμε υπερβολικά μεγάλους αριθμούς αντιπάλων, μαζί με τεράστια τανκς και πολυβόλα. Ειδικά σε κάποια σημεία, τα spikes της δυσκολίας είναι πολύ απότομα και εντελώς αναίτια.  Είναι από τις σπάνιες φορές που θα προτείναμε το casual mode ως default δυσκολία.

Εκτός από το online multiplayer, υπάρχει και το offline, χωρίς ταυτόχρονη συμμετοχή των υπόλοιπων παικτών όμως. Αυτός ο τρόπος για διπλό είναι σίγουρα γνωστός στους μεγαλύτερους σε ηλικία παίκτες. Έτσι μπορούσαμε και παίζαμε διπλό σε οποιοδήποτε παιχνίδι και ας μην το υποστήριζε: δίνοντας το χειριστήριο στον επόμενο παίκτη. Δυστυχώς, δεν μπόρεσε να βρεθεί κάποια μέθοδος για να παίξουμε πραγματικό offline multiplayer, το οποίο θα ήταν σίγουρα εξαιρετικό. Τώρα, έχουμε το Wrecking Crew, στο οποίο διαγωνιζόμαστε για το ποιός θα επιτύχει τις μεγαλύτερες καταστροφές σε περιορισμένο χρονικό διάστημα, με συγκεκριμένα όπλα. Τα επιπλέον modes είναι διασκεδαστικά, όσο είναι και το main story, καθώς στο επίκεντρο είναι οι κατεδαφίσεις.

Το Red Faction Guerilla Re-Mars-tered έχει αρκετά ατοπήματα. Παρόλα αυτά, τα πάντα παραβλέπονται όταν γκρεμίζουμε κτίρια με τη βαριοπούλα μας. Στη remastered έκδοσή του, δεν κάνει πολλά καινούρια πράγματα, είναι όμως αρκετά γυαλισμένο για να μπορεί να παίζεται σήμερα χωρίς να δείχνει πάρα πολύ απαρχαιωμένο. Τελικά, δεν χρειαζόταν και πολλές επιπλέον αναβαθμίσεις, καθώς στην μορφή που έχει προτείνεται άνετα. Είναι ένα από τα open world παιχνίδια που πετυχαίνει απόλυτα τον σκοπό του, την καταστροφική διασκέδαση και το μακελειό. Καλό το remaster, όμως τώρα δεν μπορούμε να σταματήσουμε να σκεφτόμαστε το ενδεχόμενο ενός sequel.

Το παιχνίδι μάς παραχωρήθηκε από την εκδότρια εταιρεία για τις ανάγκες του Review.

Σχόλια
Λεπτομέρειες
Τίτλος

Red Faction Guerilla Re-Mars-tered

Συντάκτης
12 Ιουλίου 2018
Developer

Kaiko Games

Publisher

THQ Nordic

Διανομή

Enarxis Dynamic Media

Πλατφόρμες

PC / PS4 / Xbox One

Tested on

PlayStation 4

Κυκλοφορία

3 Ιουλίου 2018

Είδος

Third-person shooter

PEGI

16

Θετικά

+ Το Geo-mod 2.0 εξακολουθεί να είναι πάρα πολύ διασκεδαστικό
+ Διάφορα modes για να μας κρατήσουν μετά τον τερματισμό
+ Η remastered έκδοση "τρέχει" στα 60 fps χωρίς προβλήματα
+ Πολύ πετυχημένα όπλα -ιδίως η βαριοπούλα

Αρνητικά

- Αδιάφορο σενάριο
- Κουραστικές αποστολές
- Μέτριος χειρισμός
- Άνιση δυσκολία
- Ανέμπνευστα shooting τμήματα

Βαθμολογία
Βαθμόλογία συντάκτη
Βαθμολογία χρηστών
Rate Here
Βαθμολογία
7.5
Συνοψίζοντας

Το Red Faction: Guerilla έχει αρκετά ατοπήματα. Παρόλα αυτά, τα πάντα παραβλέπονται όταν γκρεμίζουμε κτίρια με τη βαριοπούλα μας. Στη remastered έκδοσή του, δεν κάνει πολλά καινούρια πράγματα, είναι όμως αρκετά γυαλισμένο για να μπορεί να παίζεται σήμερα χωρίς να δείχνει πάρα πολύ απαρχαιωμένο. Τελικά, δεν χρειαζόταν και πολλές αναβαθμίσεις, καθώς στην μορφή που έχει προτείνεται άνετα. Είναι ένα από τα open world παιχνίδια που πετυχαίνει απόλυτα τον σκοπό του, την καταστροφική διασκέδαση και το μακελειό. Καλό το remaster, όμως τώρα δεν μπορούμε να σταματήσουμε να σκεφτόμαστε το ενδεχόμενο ενός sequel.

7.5
Βαθμός
Βαθμός
You have rated this
What's your reaction?
LOL
0%
Cheers
0%
Τιιιιι ;
0%
Μπαααα
0%
Sad
0%
Rage
0%
/* ]]> */
http://bs.serving-sys.com/serving/adServer.bs?cn=display&c=19&mc=imp&pli=22935073&PluID=0&ord=[timestamp]&rtu=-1