Resident Evil 2 (1-Shot Demo)

by Παύλος Κρούστης on 14 Ιανουαρίου 2019

Πάνε πολλά χρόνια από τότε που τριγυρνούσαμε στους στενούς διαδρόμους του αστυνομικού τμήματος της Raccoon City. Η σειρά Resident Evil της Capcom έφερε τον όρο survival horror στo PlayStation το 1996 και εδραιώθηκε σαν θρυλική πλέον σειρά με το δεύτερο παιχνίδι της. Αυτό που μας γνώρισε στον Leon Kennedy και την Claire Redfield, πρωταγωνιστές που θα βλέπαμε συχνά στα επόμενα παιχνίδια.

Δείτε ολόκληρο το walkthrough του 1-Shot Demo:

Έχοντας λάβει το απαραίτητο ρετουσάρισμα ως remake, ο πρώτος τίτλος όχι μόνο επανακυκλοφόρησε στο Gamecube, λίγα χρόνια μετά την αρχική κυκλοφορία, αλλά έφερε βελτιώσεις και ρυθμίσεις που σημάδεψαν την εμπειρία με τη στάμπα ενός εκ των καλύτερων remakes που έχουμε δει ποτέ. Το Resident Evil 2 αποκτά με πολύ μεγαλύτερη χρονική διαφορά, το δικό του επαναπροσδιορισμό και έρχεται να μας δείξει τι μπορεί να κάνει... 21 χρόνια μετά την αρχική κυκλοφορία.

Το Resident Evil 2 κατέχει τον τίτλο του πιο πολυαναμενόμενου remake από τους fans μαζί με το άλλο έπος της PS1 εποχής, το Final Fantasy VII (το οποίο επίσης παίρνει τον χρόνο του να επαναπροσδιοριστεί). Είμαστε τυχεροί, που όχι μόνο αποφάσισε η Capcom να εκπληρώσει την επιθυμία μας, αλλά και να το κάνει όπως πρέπει...

Αυτό φάνηκε από τα πρώτα trailers του τίτλου, τα οποία έσκασαν σαν βόμβα μόλις πριν μερικούς μήνες, έπειτα από τρία χρόνια σιωπής από την αρχική ανακοίνωση. Κι όμως, το Resident Evil 2 φαίνεται να πήρε το σωστό μονοπάτι, όσο στενό και να είναι αυτό. Το όραμα του Kamiya και του Mikami, των δυο θρύλων της βιομηχανίας, που έφτιαξαν το παιχνίδι του 1998, φαίνεται να είναι "μεταφρασμένο" όπως ακριβώς το βλέπαμε στα πιο τρελά μας όνειρα με τα σημερινά δεδομένα.

Στη διάθεσή μας είχαμε το επιτηδευμένα περιοριστικό 1-Shot Demo, που έγινε διαθέσιμο περίπου δυο εβδομάδες πριν την κυκλοφορία του παιχνιδιού. Όπως λέει κι ο τίτλος του, είχαμε μόλις μια ευκαιρία να δούμε τι έχει να προσφέρει και να ανεβάσει το hype κατακόρυφα λίγο πριν το λανσάρισμα. Φαίνεται ότι η τακτική "παίρνω την μπουκιά από το στόμα του πεινασμένου" δουλεύει άψογα, καθώς ο κόσμος ήδη ψάχνει πώς μπορεί να συνεχίσει να απολαμβάνει το 30-λεπτο demo του παιχνιδιού, έπειτα από τη λήξη του.

Η Capcom επιτρέπει στην ουσία μια 30-λεπτη δοκιμή και μόνο. Το demo μετά κλειδώνει και δεν μπορείτε να παίξετε άλλο. Φυσικά, πάντα μπορείτε να χρησιμοποιήσετε έναν άλλο λογαριασμό, αλλά ο περιορισμός παραμένει. Έχοντας παίξει λοιπόν το ίδιο demo 4 φορές, τόσο στο PlayStation 4 Pro, όσο και στο Xbox One X, το αποτέλεσμα είναι ένα: ανακούφιση. Αυτή που νιώθεις όταν τελικά βλέπεις ότι δεν σε πρόδωσαν...

Θα μπορούσαν να πάνε πολλά πράγματα στραβά. Θα μπορούσε η εταιρεία να παραδώσει απλά ένα τυποποιημένο remake, στα πρότυπα remaster (βλ. Crash Bandicoot / Shadow of the Colossus) με λίγες αλλαγές. Όμως φαίνεται ότι το brainstorming για τις αλλαγές που χρειαζόταν ο τίτλος κράτησε πολύ παραπάνω. Απ' όσα γνωρίζαμε ως τώρα, περιμέναμε να πάρουμε ένα Resident Evil 2 με νέα γραφικά, νέα συστήματα μάχης, που θυμίζουν πιο πολύ το σύστημα των Resi 4/5/6 και τέλος, όπως έχει ανακοινωθεί, και μια νέα περιοχή. Τα πράγματα όμως δεν είναι ακριβώς έτσι.

Το demo ξεκινά από τη στιγμή που φτάνετε στο RCPD και διαδραματίζεται εντός του. Όπως θυμάστε (όσοι θυμάστε) γνωρίζουμε έναν τραυματισμένο αστυνομικό, περπατάμε στους διαδρόμους με τα σπασμένα παράθυρα, μετακινούμε ράφια στη βιβλιοθήκη για την επίλυση ενός παζλ και άλλα τέτοια. Η εταιρεία όμως φαίνεται να χρησιμοποίησε μόνο τη βάση του αρχικού παιχνιδιού και έφτιαξε κάτι διαφορετικό.

Η δομή του αστυνομικού τμήματος διαφέρει αρκετά σε σχέση με το παλιό. Κάποια δωμάτια παίζουν αντίστοιχο ρόλο και κάποια αντικείμενα είναι εκεί που τα θυμάστε, αλλά οι αλλαγές είναι ραγδαίες για remake. Με λίγα λόγια είναι διαφορετικό παιχνίδι. Υπάρχουν άλλα παζλς, πάντα στο ίδιο μοτίβο, με κάρτες, κλειδιά, κλπ. που είδαμε και στο προπέρσινο Resident Evil 7, ενώ η μάχη είναι ένας συνδυασμός όλων των προηγούμενων παιχνιδιών. Θα σας θυμίσει το σύστημα του 4, αλλά είναι πιο βαρύ, με τον Leon να μην μπορεί να πολεμήσει με τις μαχητικές ικανότητες των χαρακτήρων που είδαμε στα 5 και 6 κυρίως.

Η στόχευση είναι ελαφρώς δύσκολη, αν και υπάρχει επιλογή για aim assist. Τα ζόμπι δεν κινούνται βάσει μοτίβων όπως παλιά, κάτι που τα κάνει πιο τρομακτικά από ποτέ. Ο σχεδιασμός του καθενός είναι μοναδικός και το κομμάτιασμά τους είναι ίσως από τα πιο απολαυστικά στοιχεία του τίτλου, αφού μπορείτε πραγματικά να τους κάνετε... τη μούρη κρέας. Τα δύο όπλα που είχαμε στη διάθεσή μας είχαν εξαιρετικό feedback, με την καραμπίνα να κάνει το θαύμα της, όπως και στο παλιό παιχνίδι.

Σύμμαχός σας επίσης θα είναι ένα μαχαίρι, που μπορείτε να χρησιμοποιήσετε για να αποφύγετε κάποιο ζόμπι, όπως έχουμε δει και σε άλλα μέρη της σειράς (πχ. Resident Evil 1 remake), αλλά ταυτόχρονα μπορείτε να το χρησιμοποιήσετε, όπως στα Resi 4/5/6, με τη διαφορά ότι κάποια στιγμή θα φθαρεί και θα σπάσει.

Τα περιβάλλοντα θα είναι κάπως όπως τα θυμάστε, αλλά ταυτόχρονα είναι και ολόφρεσκα. Έχετε τη δυνατότητα να βάλετε ξύλα στα παράθυρα για να εμποδίσετε νεκροζώντανους από το να μπουν μέσα, τα herbs επιστρέφουν στην αρχική τίμια μορφή τους, το gunpowder επίσης, τα κλειδιά και τα μετάλια με διάφορα σχήματα κρατούν την ατμόσφαιρα Resident Evil και puzzles που είδαμε, παρότι λίγα, διατηρούνται στο κλασικό ύφος της σειράς, που ξανανιώσαμε και με το RE7.

Eχετε περιορισμένο inventory, με τη δυνατότητα επέκτασης και ειδική μνεία πρέπει να γίνει στο πόσο εύχρηστη πλέον είναι η διαχείριση του μενού, αλλά και η χρήση του χάρτη, ο οποίος εμφανίζεται αστραπιαία και σας δείχνει τα μέρη που έχετε επισκεφθεί με όλες τις λεπτομέρειες. Αν δείτε κάποιο παζλ, θα σημειωθεί, αν βρείτε κλειδωμένη πόρτα, το ίδιο. Παράλληλα, αν βρείτε τον χάρτη εντός του τμήματος, θα σας αποκαλυφθούν και τα δωμάτια που δεν έχετε επισκεφθεί κατά τα πρότυπα του αρχικού τίτλου. Όσο για το save system φαίνεται να ακολουθεί τα πρότυπα του Resi 7, τόσο με autosave, όσο και με το σύστημα με τις γραφομηχανές, αν και δεν μπορούμε να το επιβεβαιώσουμε αυτό ακόμη. Ακραία ικανοποίηση για όλους τους παλιούς "φιλάθλους" φυσικά η έλλειψη loading screens, καθώς μπορείτε να μπείτε άμεσα σε οποιοδήποτε δωμάτιο φυσικά, όπως προστάζει η μόδα της σύγχρονης γενιάς.

Η ιδανική αντίληψη για το πώς πρέπει να παίζεται το Resident Evil 2 εν έτει 2019 ακολουθείται και από την εικαστική επιμέλεια, που είναι πραγματικά κάτι το εξαιρετικό. Πρόκειται για ένα από τα πρώτα στοιχεία φυσικά, που κάνουν εντύπωση, με το παιχνίδι να χρησιμοποιεί την RE Engine, την οποία είδαμε για πρώτη φορά στο "πρώτου προσώπου" Resident Evil 7. Οι φωτορεαλιστικές υφές (PBR) και όλα τα υπόλοιπα καλούδια της μηχανής επιστρέφουν κι εδώ, ρετουσαρισμένα με έμφαση στα εκπληκτικά animations (ειδικότερα τα facial), τα κατά πολύ βελτιωμένα σε λεπτομέρεια μοντέλα των χαρακτήρων και το hit system το συστήματος στόχευσης που θα καθορίσει σε μεγάλο βαθμό την ικανοποίησή σας από το gameplay, καθώς λειτουργεί άψογα.

Ψεγάδι βρήκαμε σε κάποιες αντανακλάσεις που φαίνονται λίγο περίεργα, αλλά και σε ένα πιθανώς υπερ-χρησιμοποιημένο καλλιτεχνικό θόλωμα τύπου bokeh, στο οποίο δεν βρήκαμε ιδιαίτερο νόημα και ίσως χαλά λίγο την κατά τ' άλλα κρυστάλλινη εικόνα υψηλών στάνταρ. Υπάρχει δυνατότητα απενεργοποίησης του τελευταίου βέβαια, όπως και πολλές άλλες επιλογές στις ρυθμίσεις. Στο demo ενδεχομένως να μην έχει ρυθμιστεί σωστά το HDR με αποτέλεσμα είτε να χάνετε λεπτομέρειες σε σκοτάδι, είτε να φαίνονται τα μαύρα χρώματα ως γκρι. Παρά του ότι δίνονται αρκετές επιλογές για τη ρύθμιση εικόνας, ελπίζουμε να διορθωθεί το συγκεκριμένο θέμα μέχρι την κυκλοφορία του τίτλου.Το framerate για το demo στα PS4 Pro και Xbox One X είναι στα 60, ενώ για τις απλές εκδόσεις φτάνει πιο κάτω, αλλά και πάλι πάνω από 30. Σύμφωνα με ανακοίνωση της Capcom, στην τελική έκδοση θα υπάρχει επιλογή για έμφαση στην ανάλυση (4K/30fps) ή στο framerate (χαμηλότερη ανάλυση/60fps) για τα PS4 Pro και Xbox One X.

Και ενώ τα γραφικά και την κατεύθυνση που πήραν αυτά την είχαμε δει εν μέρει από τα trailers, αυτό που δεν είχαμε πάρει χαμπάρι ήταν ο εξαιρετικός ήχος με ambient που θα σας κάνει να κοκκαλώσετε. Τριξίματα, γρυλίσματα και λοιποί ήχοι των αγαπημένων μας ζόμπι κατευθείαν στα αυτιά σας με μοναδική ποιότητα. Ένα ζόμπι σας περιμένει στο παράθυρο. Το κοπάνημα στα τζάμια θα σας κάνει να τιναχτείτε.

Οι υποκριτικές ικανότητες των ηθοποιών, αλλά και η γραφή των διαλόγων φυσικά είναι έτη φωτός καλύτερες και πολύ πιο ταιριαστές στην εποχή μας. Το δράμα πλέον δεν προκαλεί γέλιο, ενώ ο Leon ακούγεται τόσο... αρχάριος, όσο πρέπει. Δεν είδαμε πολλά cutscenes, όμως αυτά που είδαμε φαίνεται να μεταφέρουν το σκηνικό της υπερβολής των ιών και των μυστικών υπηρεσιών που αφανίζουν πληθυσμούς μέσω πειραμάτων με το απαραίτητο στιλ. Όλα φαίνονται εν τάξει, όσον αφορά τουλάχιστον το κομμάτι που είδαμε.

Φτάνοντας στο τέλος, λοιπόν, αυτή η κάθετη φέτα survival horror που πήραμε από την "ανανεωμένη" Capcom ήταν σκέτη απόλαυση. Το μυστήριο, το άγχος και η αγωνία επιστρέφουν, με τη "νέας γενιάς" απεικόνιση των zombies και της γραφικής βίας να ξεπερνούν τις προσδοκίες. Το παιχνίδι διαγράφει σταθερή πορεία για να πάρει τον τίτλο του καλύτερου remake από το Resident Evil του 2002 και δίνει την ατμόσφαιρα που θα έπρεπε να δίνει το Resident Evil 2 του 2019. Αυτός ο θρύλος των βιντεοπαιχνιδιών φαίνεται να επιστρέφει με τον καλύτερο δυνατό τρόπο.

Οι εντυπώσεις μας για το παιχνίδι βασίστηκαν στο 1-Shot Demo.

Σχόλια
Λεπτομέρειες
Τίτλος

Resident Evil 2 (1-Shot Demo)

Author

Παύλος Κρούστης

Developer

Capcom R&D Division 1

Publisher

Capcom

Διανομή

CD Media

Πλατφόρμες

PlayStation 4 / Xbox One / PC

Tested on

PlayStation 4 Pro / Xbox One X

Κυκλοφορία

25 Ιανουαρίου 2019

Είδος

Survival Horror

PEGI

18

What's your reaction?
LOL
0%
Cheers
100%
Τιιιιι ;
0%
Μπαααα
0%
Sad
0%
Rage
0%
/* ]]> */
http://bs.serving-sys.com/serving/adServer.bs?cn=display&c=19&mc=imp&pli=22935073&PluID=0&ord=[timestamp]&rtu=-1