Resident Evil 6

by Κώστας Νικολούζος on 15 Απριλίου 2016
Reviews

Ως άνθρωποι σκεπτόμενοι που αγαπάμε τα βιντεοπαιχνίδια, όλοι μας έχουμε κάποια άποψη γύρω από τις αλλαγές που γνώρισε η βιομηχανία τα τελευταία χρόνια και τις τάσεις της με γνώμονα τις οικονομικές εισπράξεις και το περιθώριο κέρδους. DLC's, επανεκδόσεις ως HD Remastered, Season Passes, μικροσυναλλαγές και ριζικές αλλαγές στον πυρήνα των franchises είναι οι "σπόροι" επιπλέον εσόδων που φύτεψαν οι εταιρίες και άνθισαν στην αγορά. Σε κάποιους οι αλλαγές αυτές δεν άρεσαν και δεν αρέσουν, άλλοι τις κατανοούν και τις υποστηρίζουν και άλλοι δεν έχουν άποψη ίσως γιατί δεν γνώρισαν μία παλαιότερη, ρομαντικότερη εποχή του Gaming.

RESIDENT EVIL 6_20160401222709

"Θύμα" των αλλαγών αυτών έπεσε κι ένα franchise που όρισε ένα ολόκληρο είδος τίτλων, το Resident Evil. Το (άλλοτε) Survival Horror πόνημα της Capcom άλλαξε ταυτότητα ώστε να γίνει προσβάσιμο σε μεγαλύτερη μερίδα του κοινού. Το Resident Evil 6 πρωτοκυκλοφόρησε το 2012 και έμελε να γίνει κολλημένη φωτογραφία των υποστηρικτών του είδους στο δωμάτιό τους... σαν στόχος για βελάκια. Το παιχνίδι αποτέλεσε απογοήτευση για τους λάτρεις του Resident Evil λόγω της έντονης παρεκτροπής του από το Horror στοιχείο σε Action μονοπάτια χωρίς γυρισμό. Τώρα το αν τα κατάφερε να πετύχει ως Action-Shooter τίτλος είναι κάτι διαφορετικό, με το οποίο θα ασχοληθούμε όμως στις παρακάτω γραμμές.

Το Resident Evil φέτος έχει επέτειο ολοκληρώνοντας είκοσι χρόνια ζωής. Στο πλαίσιο αυτό είχαμε την ανακοίνωση επανακυκλοφορίας των Resident Evil 4,5 και 6 σε PS4 και Xbox One εντός του 2016, ενώ ως προς το μέλλον της σειράς γνωρίζουμε πως υπό ανάπτυξη βρίσκεται το Resident Evil 7 αλλά και το Remake του κλασικού Resident Evil 2. Πρώτη στις κονσόλες παρούσας γενιάς ήρθε η μεταφορά του Resident Evil 6 λοιπόν. Η έκδοση που ψηφιακά κοστολογείται κατά την κυκλοφορία του στα 19,99€ συνοδεύεται από όλα τα DLC's που διατέθηκαν για τον τίτλο.

Το παιχνίδι αποτελείται από τέσσερα campaigns, τα οποία ξεκινάνε ανεξάρτητα και στην πορεία συνδέονται βάσει γεγονότων. Κύριοι χαρακτήρες στα campaigns οι Leon, Ada, Chris και ο νεοεισελθών Jake. Αυτά των Chris και Jake έχουν τον χαρακτήρα μίας κινηματογραφικής παραγωγής δράσης με πολλές δόσης υπερβολής, την ώρα που το αντίστοιχο του Leon προσπαθεί να δώσει ψήγματα τρόμου -χωρίς να αποφεύγει τις μεγάλες δόσεις δράσης- και εκείνο της Ada να έχει το ρόλο του μπαλαντέρ. Αυτό που προσπάθησε να κάνει η Capcom ήταν να συνδυάσει το Horror στοιχείο με την δράση που θα το έκανε ελκυστικότερο για πολλούς αλλά κάπου "έχασε την μπάλα". Το μόνο που θυμίζει κάτι από κλασικό Resident Evil είναι ορισμένα σημεία πρόωρα στο campaign του Leon. Το παιχνίδι διαθέτει επίσης μερικούς γρίφους σαν "κληρονομιά" του franchise, οι οποίοι όμως είναι απλοϊκοί και δεν απαιτούν ιδιαίτερη σκέψη. Σε σύγκριση με αντίστοιχους γρίφους προηγούμενων κυκλοφοριών πρόκειται για την ημέρα με τη νύκτα.

Παραμένοντας στο Gameplay, μπορούμε να πούμε πως οι shooting και brawling μηχανισμοί είναι σταθεροί, αποτελούν το θετικότερο σημείο του τομέα και είναι το κυριότερο χαρακτηριστικό που αποτρέπει το παιχνίδι από το να βρεθεί σε δυσμενέστερη θέση. Όπως ήδη έχουμε αναφέρει, οι δόσεις δράσης είναι μεγάλες, ενώ και οι πυροβολισμοί δίνουν και παίρνουν. Μεταξύ των νέων τύπων εχθρών είναι οι J'avos, οι οποίοι χειρίζονται με άνεση οπλισμό, όπως αυτόματα και bazookas, αν και μεταλλαγμένοι από τον C-Virus. Επίσης, το Survival στοιχείο φαίνεται να εξανεμίζεται, αφού ακόμη και στο Veteran επίπεδο δυσκολίας, τα πυρομαχικά φαντάζουν υπεραρκετά. Εκτός του ότι εύθραυστα κουτιά και βαρέλια που κρύβουν σφαίρες υπάρχουν διάσπαρτα στον χώρο, τα πτώματα των εχθρών μας πάντα εξαϋλώνονται αφήνοντας πίσω συχνά-πυκνά πυρομαχικά.

Μεγάλη σημασία δίνεται στο Co-op στοιχείο, καθώς κάθε campaign διαθέτει έναν δεύτερο χαρακτήρα που συντροφεύει τον βασικό. Οι παίκτες μπορούν να επιλέξουν ποιον από τους δύο θα ελέγχουν. Ο άλλος ελέγχεται από την A.I, είτε από κάποιον φίλο μας τόσο σε διαδικτυακό επίπεδο όσο και σε Split-Screen στον ίδιο χώρο. Μιλώντας για την A.I. αναφερόμαστε σε ένα ακόμη κομμάτι του παιχνιδιού που δεν ικανοποιεί. Η συντροφική A.I. κυμαίνεται σε μέτρια επίπεδα κι αυτό γιατί μπορεί να ανταποκρίνεται σωστά όταν την χρειαζόμαστε να αναζωογονήσει τον χαρακτήρα μας λίγο πριν πεθάνει, αλλά κατά τη διάρκεια της μάχης δεν φαίνεται ιδιαίτερα χρήσιμη. Το γεγονός πως ο A.I. συντροφικός χαρακτήρας μας είναι αδύνατον να "αποδημήσει εις Κύριον" από εχθρικά χτυπήματα κάνουν αυτομάτως την συνολική εμπειρία λιγότερο αληθοφανή, αλλά και ευκολότερη. Η μόνη φορά που η συντροφική A.I. πέθανε όσο παίζαμε με αποτέλεσμα να χάσουμε, ήταν σε σκηνή που χρειαζόταν να τρέξουμε για να σωθούμε στο Campaign του Chris. Ενώ εμείς ολοκληρώναμε το κομμάτι μας επιτυχώς, εκείνη καθυστερούσε με αποτέλεσμα να παίξουμε το ίδιο σημείο τέσσερις φορές επανειλημμένα μέχρι επιτέλους να τα καταφέρει κι εκείνη. Αν από την άλλη αποφασίσει κανείς να παίξει παρέα με φίλους θα διασκεδάσει σίγουρα περισσότερο. Όσον αφορά τους εχθρούς και την A.I. τους τα πράγματα είναι σε καλύτερη μοίρα. Στα δυσκολότερα επίπεδα δείχνουν όσο επιθετικοί πρέπει χωρίς να αποφεύγονται, ωστόσο, αλλοπρόσαλλες συμπεριφορές.

Οι μάχες με τα bosses αλλού είχαν προδιαγραφές για κάτι σπουδαίο κι αλλού όχι, όμως αυτό που αποκομίζουμε τελικά είναι η έλλειψη υπόβαθρου που οδηγεί σε αδύναμες συναισθηματικά αναμετρήσεις. Η πορεία μέσα στα επίπεδα κατά τη διάρκεια των campaigns είναι σε ένα ποσοστό της τάξεως του 90% γραμμική, αφήνοντας στην άκρη τα περιθώρια εξερεύνησης. Τα Online Modes στο παιχνίδι ποικίλουν. Από το Survivors σε ομαδικό και ατομικό Deathmatch επίπεδο μέχρι τη δυνατότητα να πάρουμε τον έλεγχο των εχθρών στα παιχνίδια άλλων παικτών με το Agent Hunt. Εκτιμήσαμε δεόντως τη δυνατότητα του να γίνουμε zombies, αλλά κατά κύριο λόγο στο συγκεκριμένο Mode νιώσαμε "κομπάρσοι", χωρίς αυτό να είναι απαραίτητα αρνητικό. Είδαμε τα πράγματα από μία άλλη οπτική γωνία.

Στα συστήματα παρούσας γενιάς το παιχνίδι επωφελείται από την ανάλυση των 1080p, ενώ το γεγονός ότι "τρέχει" στα 60 καρέ ανά δευτερόλεπτο ευεργετεί την εμπειρία της θέασης μιας και περιέχει πολλές σκηνές γρήγορου ρυθμού που ρέουν απροβλημάτιστα. Ακόμη και σε Split-Screen με το κομμάτι οθόνης του παίκτη εκατέρωθεν να είναι γεμάτο από εχθρούς, η απόδοση των καρέ παραμένει υψηλή. Σε ότι έχει να κάνει με τους περιβάλλοντες χώρους, τα μοντέλα χαρακτήρων, τον φωτισμό και τα εφέ έχουμε μείνει ικανοποιημένοι από το αποτέλεσμα πλην μερικών εξαιρέσεων στα textures κάποιον επιφανείων που αποτέλεσαν μια μικρή παραφωνία.

Όλο το περιεχόμενο της παρούσας έκδοσης για το Resident Evil είναι ικανό να κρατήσει τον παίκτη για πολλές ώρες. Από άποψη διάρκειας, λοιπόν, και σε σχέση με την τιμή του θα την χαρακτηρίζαμε ως μία "value for money" πρόταση για όσους δεν έχουν ξανασχοληθεί με τον τίτλο.

Το παιχνίδι μας παραχωρήθηκε από την επίσημη αντιπροσωπεία της Capcom στη χώρα μας, CD Media, για τις ανάγκες του Review.

Σχόλια
Λεπτομέρειες
Τίτλος

Resident Evil 6

Author

Κώστας Νικολούζος

Developer

Capcom

Publisher

Capcom

Διανομή

CD Media

Πλατφόρμες

PC / PS4 / PS3 / Xbox One / Xbox 360

Tested on

PS4

Κυκλοφορία

29 Μαρτίου 2016 (PS4 / Xbox One)
22 Μαρτίου 2013 (PC)
02 Οκτωβρίου 2012 (PS3 / Xbox 360)

Είδος

Action-Adventure, Third-Person Shooter

PEGI

18

Θετικά

+ Οι σταθεροί Shooting και Brawling μηχανισμοί
+ Ευεργετικά λειτουργούν τα 1080p/60fps
+ "Value for Money" πρόταση για όσους θέλουν αλλά δεν το έχουν παίξει ακόμη

Αρνητικά

- Αδυναμία εξισορρόπησης μεταξύ Horror και Action στοιχείων
- Αχρείαστες δόσεις υπερβολής
- A.I. μετρίων επιπέδων
- Γραμμικότητα
- Έλλειψη Survival στοιχείου
- "Άνοστα" Boss Fights

Βαθμολογία
Βαθμόλογία συντάκτη
Βαθμολογία χρηστών
Rate Here
Βαθμολογία
6.0
5.0
Συνοψίζοντας

Κάπου στη μετάφραση, η Capcom παρερμήνευσε τις επιθυμίες του κοινού της και στην προσπάθειά της να κάνει το Resident Evil 6 προσβάσιμο σε μεγαλύτερη μερίδα κοινού "έχασε την μπάλα". Αν και προσπαθεί να συνδυάσει Horror και Action στοιχείο, το αποτέλεσμα είναι τουλάχιστον... άνοστο. Οι στιβαροί shooting και brawling μηχανισμοί που διαθέτει δεν είναι ικανοί να "σώσουν την παρτίδα" όταν το παιχνίδι περιβάλλεται από μία μέτρια A.I., με έλλειψη Survival στοιχείου, γραμμικότητα, μεγάλες δόσεις υπερβολής και "άνοστα" boss fights μεταξύ άλλων.

Ο συνδυασμός τιμής και περιεχομένου κάνουν την μεταφορά του Resident Evil 6 μία αξιόλογη πρόταση για εκείνους που δεν έτυχε να ασχοληθούν με το παιχνίδι μέχρι τώρα και θα ήθελαν πάραυτα. Οι υπόλοιποι -και ειδικότερα οι fans του Resident Evil- μπορούν να προσποιηθούν πως η Capcom δεν διέθεσε ποτέ εκ νέου το συγκεκριμένο παιχνίδι και να προσευχηθούν για το αποτέλεσμα των υπό ανάπτυξη Resident Evil 7 και Resident Evil 2: Remake.

6.0
Βαθμός
5.0
Βαθμός
6 ratings
You have rated this
What's your reaction?
LOL
50%
Cheers
50%
Τιιιιι ;
0%
Μπαααα
0%
Sad
0%
Rage
0%