Resident Evil Origins Collection

The door to safety is shut
by Νίκος Λυμπέριος on 22 Ιανουαρίου 2016
Reviews

Στον κόσμο των VideoGames οι τίτλοι Horror και δη αυτοί που στο ρεπερτόριο τους περιλαμβάνουν Zombies, βιολογικά πειράματα και πολύ αίμα κατέχουν μια ιδιαίτερη θέση στην καρδιά των Gamers. Η εμφάνιση τους ξεκίνησε από πολύ παλιά και έπαιξαν μεγάλο ρόλο στο πώς επηρεάστηκε η μετέπειτα πορεία και εξέλιξη των παιχνιδιών του είδους. Δυο τίτλοι που είναι άξιοι αναφοράς στο είδος είναι το Sweet Home για το NES και το Alone in the Dark που κυκλοφόρησε στην παρθενική του εμφάνιση μόνο σε υπολογιστές. Οι τίτλοι αυτοί, αν και άξιοι στο είδος τους, ποτέ δεν ανύψωσαν την κατηγορία στα επίπεδα που σήμερα βρίσκεται. Το αξίωμα αυτό ανήκει δικαιωματικά στην Capcom. Μια εταιρεία που πήρε ιδέες από αυτά τα παιχνίδια, όπως και η ίδια έχει δηλώσει και έκανε την Horror κατηγορία ευρέως γνωστή στο κοινό με τη σειρά παιχνιδιών της, Resident Evil.

Το σίγουρο είναι ότι δε χρειάζονται προσχεδιασμένα περιβάλλοντα όπως μας έδειξε το Resident Evil: Code Veronica, αλλά μεράκι και αγάπη από μεριάς Capcom. Το μεράκι σίγουρα το έχει, μένει μόνο η αγάπη.

το VG24 λέει

Αν υπάρχει κάτι στο οποίο είναι καλή η Capcom είναι να πατάει πάνω στην νοσταλγία των παλιών fans της. Αποτελεί μια εταιρεία που ήταν στα καλύτερα της μια δεκαετία πίσω στο θέμα των παιχνιδιών και δυνατών franchises. Αυτό φυσικά δε σημαίνει ότι η εταιρεία δεν συνεχίζει να βγάζει φρέσκους τίτλους όπως το πρόσφατο παράδειγμα του Dragon's Dogma, αλλά γεγονός είναι ότι το μεγαλύτερο της κοινό προέρχεται από τους παλιούς και καθιερωμένους τίτλους της.

Η σειρά Resident Evil από την ημέρα σύλληψής της έως και σήμερα έχει πάρει αρκετές μορφές και έχει εξελιχθεί σε κάτι τελείως διαφορετικό από αυτό που ήταν όταν πρωτοεμφανίστηκε. Από Survival Horror παιχνίδια στους αρχικούς τίτλους της σειράς (Resident Evil 0, Resident Evil 1, Resident Evil 3 και Resident Evil: Code Veronica) πλέον έχει αλλάξει σε Action Adventure με τα Resident Evil 4, 5, 6, μια αλλαγή που όπως η ίδια η Capcom έχει δηλώσει είναι δικαιολογημένη βάσει των πωλήσεων αυτών των παιχνιδιών. Με το πέρασμα του χρόνου όμως το κοινό που την αγαπάει και της στέκεται έχει δηλώσει ξεκάθαρα ότι θέλει μια στροφή στο παλιό ύφος της σειράς και την επαναφορά της ταυτότητας των παιχνιδιών Resident Evil σε αυτή που την έκαναν γνωστή και αγαπημένη από όλους. Πάνω σε αυτή την μεγάλη ζήτηση, η εταιρεία πρόσφατα ανακοίνωσε το Remake του Resident Evil 2, που ζητούσε αρκετά ο κόσμος και ταυτόχρονα έκανε την μεταφορά των δυο Resident Evil που κυκλοφόρησαν αποκλειστικά στο GameCube - τα Resident Evil Remaster και Resident Evil 0 - σε HD μορφή για τις κονσόλες προηγούμενης και τωρινής γενιάς. Το Resident Evil HD Remaster ήδη βρίσκεται στα χέρια μας σχεδόν ένα χρόνο και πριν λίγες μέρες κυκλοφόρησε και το Resident Evil 0 HD αυτόνομα ή σε πακέτο με το Resident Evil HD στην συλλογή Resident Evil Origins Collection.



Resident Evil Origins Collection_20160119141752

To Resident Evil 0 όπως προμηνύει και ο τίτλος του αποτελεί χρονολογικά το πρώτο παιχνίδι της σειράς και εξιστορεί την περιπέτεια της νεαρής Rebecca Chambers, γνωστή στους περισσότερους από την πρώτη της εμφάνιση στο Resident Evil 1 ως συνοδευτικός χαρακτήρας στην ιστορία του παιχνιδιού. Τo Resident Evil 0 εκτυλίσσεται στις 23 Ιουλίου 1998 στην περιοχή Arklay λίγο έξω από την γνωστή σε όλους μας Raccoon City. Η ομάδα Bravo των S.T.A.R.S (Special Tactics and Rescue Service) έχει σταλεί για να ερευνήσει κάποιους φόνους

Στο Resident Evil 0 HD μάλιστα δόθηκε επιπλέον προσοχή στα περιβάλλοντα αυτά με πολλά σημεία να έχουν βελτιωθεί ακόμα περισσότερο...

το VG24 λέει
στην περιοχή και να εντοπίσει έναν άντρα που θεωρείτο βασικός ύποπτος για τους φόνους. Στην αναζήτησή της για τον άντρα αυτό που ακούει στο όνομα Billy Coen, η Rebecca συναντά ένα εγκαταλελειμμένο τρένο και αποφασίζει να το εξερευνήσει. Δυστυχώς μαθαίνει με τον άσχημο τρόπο ότι οι επιβάτες του τρένου και όσοι έχουν θεωρητικά σκοτωθεί δεν έχουν παραμείνει νεκροί.

Δυστυχώς το σενάριο του παιχνιδιού δεν είναι στα δυνατά του χαρτιά και βασίζεται αρκετά σε σκηνοθετικές ματιές παλιών ιαπωνικών ταινιών Resident Evil Origins Collection_20160119143503με αρκετά χαζά κλισέ και κακές ερμηνείες. Το μεγαλύτερο πρόβλημα του Resident Evil 0 αναφορικά με το σενάριο είναι η αφήγηση του και η παρουσίαση κάποιων γεγονότων. Το Resident Evil 0 δημιουργήθηκε μετά το πρώτο Resident Evil και προσπαθεί να γεμίσει κάποια κενά στην ιστορία της σειράς, καθώς και να εξηγήσει την εμφάνιση κάποιων χαρακτήρων και τη θέση τους, όπως για παράδειγμα της Rebecca Chambers και της ομάδας της, Bravo. Το πρόβλημα είναι ότι το παιχνίδι παρουσιάζει μια πολύ διαφορετική εικόνα της Rebecca από αυτήν που βλέπουμε στον πρώτο τίτλο της σειράς, με αποτέλεσμα ο χαρακτήρας της ηρωίδας να μην ταυτίζεται μεταξύ των δυο παιχνιδιών και στο τέλος να μας αφήνει με περισσότερα ερωτήματα αναφορικά με την παρουσίαση της ως έμπειρο μέλος της ομάδας στο 0 και στο 1 ως φοβισμένο κοριτσάκι που φοβάται τα Zombie. Το πρόβλημα αυτό θα μπορούσε να διορθωθεί στο Remake του Resident Evil 1 όταν αυτό βγήκε 13 χρόνια πριν στο Gamecube αλλά προφανώς θα αλλοίωνε αρκετά την ταυτότητα του χαρακτήρα στο συγκεκριμένο παιχνίδι και θα δημιουργούσε αντιδράσεις μεταξύ των fans του τίτλου.

Στο Resident Evil 0 έρχονται δυο μεγάλες αλλαγές. Η μια αλλαγή αφορά την εξάλειψη των αποθηκευτικών μπαούλων...

το VG24 λέει

Όπως κάθε κλασσικό παιχνίδι Resident Evil έτσι και το 0 είναι τρανό παράδειγμα του πώς θα έπρεπε να είναι ένα παιχνίδι τρόμου με στοιχεία επιβίωσης. Το παιχνίδι σε υποχρεώνει να επιβιώσεις σε ένα τρομακτικό σκηνικό με ελάχιστες σφαίρες (στις μεγαλύτερες δυσκολίες) και ελάχιστη ενέργεια που αναπληρώνεται μόνο με χρήση συγκεκριμένων αντικειμένων είτε αυτά είναι κάποια βότανα, είτε με τη χρήση ενός σπρέι πρώτων βοηθειών. Επιπλέον το παιχνίδι βασίζει τη συλλογή αντικειμένων στη σωστή διαχείριση του χώρου μας. Το inventory μας, προσφέρει συγκεκριμένες θέσεις για να μεταφέρουμε πάνω μας αντικείμενα με αποτέλεσμα να πρέπει να διαχειριζόμαστε σωστά τα κατάλληλα ανά στιγμή όπλα και εργαλεία που πρέπει να μεταφέρουμε και θα δούμε με λεπτομέρεια παρακάτω.

Resident Evil Origins Collection_20160119144045

Τα jump scares αποτελούν υπόδειγμα στο στήσιμο τους και σε αυτό παίζει μεγάλο ρόλο η εξαιρετική επιλογή της απεικόνισης του περιβάλλοντος με στατικές εικόνες και προ-ρυθμισμένες γωνίες προβολής, αλλά και με χρήση δυναμικού ήχου με αποτέλεσμα να είσαι συνεχώς στην ένταση για το τι θα εμφανιστεί σε κάθε γωνία. Ο μεγαλύτερος τρόμος για τον παίκτη είναι όχι αυτά που βλέπει, αλλά όσα δε βλέπει. Η ικανότητα του παιχνιδιού να σε τρομάζει σε σημεία που δε το περιμένεις και να πρέπει σε κλάσματα δευτερολέπτου να αντιδράσεις είναι εκπληκτική. Το συναίσθημα αυτό τονίζεται ακόμα περισσότερο από το γεγονός ότι δεν υπάρχει κάποιο σύστημα checkpoint αλλά συγκεκριμένα σημεία στα οποία ο παίκτης πρέπει να κάνει χειροκίνητη αποθήκευση. Τα σημεία αυτά είναι οι γραφομηχανές και απαιτούν από τον παίχτη να έχει πάνω του μια μελανοταινία: Αρχαία λογική για κάποιους, που όμως παίζει σημαντικό ρόλο στο χτίσιμο της έντασης και της αδρεναλίνης που νιώθει ο παίκτης, αφού ένα σφάλμα σε κάποια εχθρική εμφάνιση μπορεί να καταλήξει σε μια μοιραία αποτυχία. Είναι εντυπωσιακό να διαπιστώνεις ότι ένας τίτλος 13 ετών συνεχίζει να διατηρεί αυτή την άρτια ατμόσφαιρα ακόμα και αν δεν πρόκειται για τον πιο δυνατό τίτλο στη σειρά.

Στο Resident Evil 0 έρχονται δυο μεγάλες αλλαγές: Η μια αλλαγή αφορά την εξάλειψη των αποθηκευτικών μπαούλων που υπήρχαν στα υπόλοιπα Resident Evil. Όπως αναφέραμε και παραπάνω, μεγάλο ρόλο στο παιχνίδι παίζει η σωστή διαχείριση του χώρου των αντικειμένων μας μιας και αυτός είναι περιορισμένος. Για πρώτη φορά στο παιχνίδι μας δίνεται η δυνατότητα να αφήσουμε αντικείμενα στο χώρο για να μαζέψουμε κάποιο άλλο με αποτέλεσμα από την μια να έχουμε στη διάθεση μας άπειρο αποθηκευτικό χώρο στο περιβάλλον, ενώ από την άλλη να μας υποχρεώνει σε αρκετές οπισθοδρομήσεις, ώστε να συλλέξουμε αντικείμενα ή οπλισμό που αφήσαμε προηγουμένως πίσω. Ακόμα περισσότερο το πρόβλημα ενισχύεται όταν τα βασικά δυνατά όπλα του παιχνιδιού καταλαμβάνουν δυο θέσεις από τις 6 του inventory μας. Κατά την γνώμη μας ήταν κακή η επιλογή της αφαίρεσης των μπαούλων αποθήκευσης, αφού δεν αλλάζουν την δυσκολία του παιχνιδιού και προσθέτουν μια αρκετά εκνευριστική διαδικασία στο παιχνίδι.

Resident Evil Origins Collection_20160119151238

Η δεύτερη αλλαγή αφορά την χρήση των δυο βασικών χαρακτήρων του παιχνιδιού. Συνήθως μέχρι τώρα στα κλασσικά Resident Evil, ο βασικός χαρακτήρας είτε ήταν ένας, είτε στην περίπτωση που ήταν δυο, ο παίκτης είχε τον έλεγχο μόνο του χαρακτήρα που του επέτρεπε το σενάριο. Στο Resident Evil 0 οι δυο ήρωες δουλεύουν ταυτόχρονα και μπορούμε να χειριστούμε κατά βούληση όποιον θέλουμε εμείς ανά πάσα στιγμή εκτός από τις περιπτώσεις που το σενάριο δε μας αφήνει. Αυτό προσθέτει το εξής δυναμικό χαρακτηριστικό που έρχεται για πρώτη φορά σε παιχνίδι Resident Evil 0 (μιλώντας πάντα για την εποχή που κυκλοφόρησε).

Ο κάθε χαρακτήρας έχει τις δικές του ιδιότητες. Η Rebecca για παράδειγμα έχει την ικανότητα να αναμιγνύει βότανα ενώ ο Billy ως άντρας είναι πιο δυνατός και μπορεί να μετακινεί βαριά αντικείμενα. Επιπλέον αυτή η ταυτόχρονη χρήση χαρακτήρων λειτουργεί και ως επιπλέον αποθηκευτικός χώρος, αφού οι δυο ήρωες μπορούν να ανταλλάσσουν αντικείμενα μεταξύ τους συνδυάζοντας τις 6 θέσεις του καθένα. Τέλος η προσθήκη της παράλληλης χρήσης δυο χαρακτήρων άνοιξε τον δρόμο για συνδυαστικούς γρίφους που απαιτούν την χρήση και των δυο χαρακτήρων. Μιλώντας για γρίφους φυσικά δε θα συναντήσουμε κάτι τρομακτικό όπως βρίσκουμε σε παιχνίδια adventures αλλά κάποια εύκολα παζλάκια που απαιτούν λίγη συγκέντρωση ανά περιπτώσεις και συνήθως την συγκομιδή κάποιου αντικειμένου, ώστε να λειτουργήσει μια συσκευή.

Ακούγοντας κάποιος ότι το Resident Evil 0 αποτελεί παιχνίδι που κυκλοφόρησε πριν 13 χρόνια, σίγουρα σε πρώτη φάση θα τρομάξει περιμένοντας να συναντήσει ένα παιχνίδι με γραφικά παλαιωμένα που πλέον είναι δύσκολο να παίξεις. Τους φόβους αυτούς έρχεται να αντικρούσει με επιτυχία η Capcom με τη χρήση προσχεδιασμένων στο χέρι γραφικών των περιβαλλόντων του τίτλου. Πέρα από τα αντικείμενα που ο χαρακτήρας μπορεί να χρησιμοποιήσει στο παιχνίδι ή να διαδράσει με αυτά στο περιβάλλον, όλα τα υπόλοιπα αποτελούν εικόνες υψηλής ποιότητας και όχι 3D γραφικά. Αυτό γινόταν στην εποχή που κυκλοφόρησαν τα παιχνίδια ώστε να δώσουν το καλύτερο δυνατό αποτέλεσμα σε μηχανήματα χαμηλής ισχύος αλλά είχαν το πρόβλημα ότι η διάδραση του παίχτη με αυτά είναι μειωμένη. Η ουσία είναι ότι ο οπτικός τομέας του παιχνιδιού είναι φανταστικός και σε καμία περίπτωση δε φαντάζει ότι προέρχεται από παιχνίδι 10 και ετών, μάλιστα σε πολλές των περιπτώσεων συναγωνίζεται σε ατμόσφαιρα τίτλους της εποχής μας.

Στο Resident Evil 0 HD μάλιστα δόθηκε επιπλέον προσοχή στα περιβάλλοντα αυτά με πολλά σημεία να έχουν βελτιωθεί ακόμα περισσότερο σε σχέση με το αυθεντικό παιχνίδι. Μεγάλη προσοχή δόθηκε και σε αντικείμενα ή χαρακτήρες που αποτελούν τρισδιάστατα μοντέλα όπως τους ήρωες ή τους εχθρούς που συναντάμε. Η Rebeca Chambers και ο Billy Coen καθώς και τα Zombies του παιχνιδιού πήραν το κατάλληλο facelift που χρειαζόντουσαν για να μπορούν να στέκονται δίπλα σε παιχνίδια της εποχής και το παιχνίδι αναβαθμίστηκε να τρέχει σε ανάλυση 1080p. Θα θέλαμε και ο ρυθμός των καρέ να είναι στα 60fps αλλά δε κρίνεται απαραίτητο αφού δεν πρόκειται για τίτλο, που απαιτεί κάτι τέτοιο. Τέλος, απογοητεύουν τα κινηματογραφικά cutscenes ή αλλιώς τα γνωστά CG βίντεο που δείχνουν σκηνές από την ιστορία, αφού έχουν παραμείνει τα ίδια με το πρωτότυπο και είναι το μόνο στοιχείο των γραφικών που μαρτυρά την ηλικία του τίτλου. Πέρα όμως από το μικρό πταίσμα των CG βίντεο που είναι λογικό να μην έχουν ανανεωθεί λόγω κόστους και χρόνου, το Remaster κρίνεται εξαιρετικό αναφορικά με την δουλειά που έχει γίνει στο τομέα των γραφικών.

Ο τομέας του ήχου αποτελεί άλλο ένα λαμπρό παράδειγμα της εξαιρετικής δουλειάς και της αγάπης που είχε η Capcom στο είδος του Survival Horror. Ελαφρές ηχητικές νότες που υπάρχουν είτε για να δημιουργήσουν ατμόσφαιρα, είτε για να μας τρομάξουν αλλά σπανίως για να μας προειδοποιήσουν σωστά για κάτι που ετοιμάζεται. Διάσπαρτοι ήχοι από μυγάκια που χτυπάνε στις λάμπες, κοράκια που ακούγονται μακριά από τα ανοιχτά παράθυρα της βίλας και Zombie που ηχούν σαν σουβλιές στην καρδιά μας. Το ηχητικό στήσιμο του παιχνιδιού παντρεύεται υπέροχα με το εκπληκτικό κουστούμι των γραφικών, Μοναδικό μας παράπονο είναι τα κακά voice overs του παιχνιδιού που δίνει ένα εντελώς άψυχο αποτέλεσμα στους χαρακτήρες.

To Resident Evil 0 HD Remaster εκτός από την ανανέωση των γραφικών του περιλαμβάνει και μερικές νεές ρυθμίσεις ώστε να το φέρει πιο κοντά στα μοντέρνα παιχνίδια. Για αρχή υπάρχει ρύθμιση για επιλογή της αναλογίας της εικόνας μεταξύ 16:9 (Widescreen) και της κλασσικής 4:3 εικόνας. Η ρύθμιση Widescreen δουλεύει άψογα για τον γερασμένο πλέον τίτλο και για την σωστή λειτουργία του της συγκεκριμένης αναλογίας η Capcom απέφυγε την δημιουργία εξαρχής όλων των περιβάλλοντων και χρησιμοποίησε μια τεχνική panning για την σωστή προβολή της εικόνας στην ορθογώνια αναλογία. Αυτό σημαίνει ότι όσο προχωράμε η εικόνα των περιβάλλοντων ανεβαίνει ώστε να μας δίνει σιγά σιγά ολόκληρη την πληροφορία της εικόνας που στην τετράγωνη αναλογία βλέπουμε εξαρχής.

Ένα από τα μεγαλύτερα παράπονα που έχει ο κόσμος με τα πρώτα Resident Evil αφορά τον χειρισμό των χαρακτήρων, τα γνωστά πλέον tank controls. Πήραν την ονομασία αυτή γιατί στη σειρά Resident Evil πριν καθιερωθούν τα κλασσικά τρισδιάστατα shooter και action adventure παιχνίδια ο σταυρός κατεύθυνσης έπρεπε να είναι συνεχώς πατημένος ώστε ο χαρακτήρας να στρίψει εν αντιθέσει με τα μοντέρνα παιχνίδια, που απλά αλλάζει κατεύθυνση ο χαρακτήρας. Στο Resident Evil 0 HD Remaster πέραν του κλασσικού χειρισμού έχει προστεθεί και μια εναλλακτική μέθοδος χειρισμού που επιτρέπει ακριβώς αυτό. Τον πλήρη 3D χειρισμό των χαρακτήρων στο χώρο. Προσωπικά προτιμώ το κλασσικό στυλ χειρισμού, θεωρώ ότι έχει στηθεί πάνω στο ύφος του παιχνιδιού και της παρουσίασης του με τις στημένες κάμερες και τις κλειστές γωνίες και ότι ένας πλήρως 3D χειρισμός προσθέτει μια επιπλέον περιττή ευκολία.

Στα διαθέσιμα modes του παιχνιδιού επιστρέφει το Leech Hunter, που ξεκλειδώνει μετά τον τερματισμό του παιχνιδιού και αποτελεί ένα mini game στο οποίο πρέπει να συλλέξουμε 100 leeches. Τα 100 leeches χωρίζονται σε 50 μπλε για τον Billy και 50 πράσινες για την Rebecca. Κάθε slot από το inventory μας χωράει 10 leeches και δε μπορούμε να τις αφήσουμε κάτω. Αυτό σημαίνει ότι όσες περισσότερες μαζέψουμε τόσο λιγότερος χώρος μας απομένει για λοιπά αντικείμενα. Το mode αυτό διαδραματίζεται μόνο στην περιοχή της βίλας και είναι σχετικά εύκολο αφού προτείνεται πριν αρχίσουμε τη συγκομιδή των leeches να εξερευνήσουμε όλο το χώρο και να σκοτώσουμε πρώτα τους εχθρούς. Νέα προσθήκη αναφορικά με τα Modes αποτελεί το Wesker Mode στο οποίο ο Wesker αντικαθιστά τον Billy στο βασικό Campaign και έχει στη διάθεση του κάποιες επιπλέον δυνατότητες όπως πολύ γρήγορο τρέξιμο και αυξημένη δύναμη.

Το μεγαλύτερο παράπονο που μπορεί να έχει κάποιος από το Resident Evil 0 είναι η συνολική του διάρκεια. Υπάρχει trophy/achievement, το οποίο απαιτεί από εσάς να τελειώσετε το παιχνίδι με S Rank και για να κάνετε κάτι τέτοιο, πρέπει να τελειώσετε το παιχνίδι σε 3,5 ώρες. Μια μέση διάρκεια είναι γύρω στις 8 ώρες, ενώ δεν υπάρχουν πολλές επιλογές για επανάληψη, αφού το παιχνίδι σε σχέση με άλλους τίτλους της σειράς προσφέρει ένα γραμμικό σενάριο με μόνο μια κατάληξη.



resident-evil-hd-remastered-logo

Το δεύτερο παιχνίδι της συλλογής Resident Evil Origins Collection αποτελεί φυσικά το Remaster του αρχικού παιχνιδιού που κυκλοφόρησε αποκλειστικά στο Gamecube. To Resident Evil HD Remaster τοποθετείται χρονολογικά μια μέρα μετά τα συμβάντα του Resident Evil 0, στις 24 Ιουλίου 1998 και ξεκινάει με τον εντοπισμό του ελικοπτέρου της Bravo Team από την Alpha Team. Η ομάδα δέχεται επίθεση απο μια αγέλη μεταλλαγμένων σε Zombie σκυλιών και αναγκάζονται να βρουν καταφύγιο σε μια εγκατελειμένη βίλα. Αυτή στην οποία η Rebecca Chambers κατέληξε στο τέλος του Resident Evil 0 και έτσι γεφυρώνεται και το χάσμα της ύπαρξης του χαρακτήρα στο παιχνίδι.

Το πρώτο Resident Evil, όταν εμφανίστηκε, αποτέλεσε φαινόμενο στο είδος του μιας και ήταν κάτι που δεν είχε ξαναγίνει προηγουμένως. Η μεταφορά του στο Gamecube ως Remake και όχι Remaster (αφού το παιχνίδι έχει αλλάξει αρκετά σε σχέση με το πρωτότυπο) ανέβασε τον τίτλο σε ακόμα μεγαλύτερα επίπεδα μεταμορφώνοντας τον σε κάτι μαγικό με τα ανανεωμένα γραφικά του αλλά και τις προσθήκες νέων περιοχών και εχθρών που συμπληρώνουν καλύτερα το backstory κάποιων χαρακτήρων που συναντάμε σε επόμενους τίτλους ή και έχουμε συναντήσει στα σκορπισμένα αρχεία που βρίσκονται στο κόσμο του παιχνιδιού. Η μεταφορά του στις κονσόλες νέας γενιάς πέρα από την αυξημένη ανάλυση δεν έχει γίνει με την ίδια αγάπη που έγινε στο Resident Evil 0 HD με αποτέλεσμα σε αρκετά σημεία να φαίνεται η ηλικία του τίτλου, που όμως προς υπεράσπιση της Capcom, κρατάει ακόμα πολύ καλά για την εποχή του.

Αναφορικά με το gameplay, ο τίτλος παίζει ακριβώς με τον ίδιο τρόπο με το Resident Evil 0 με την μόνη διαφορά ότι ελέγχουμε έναν από δυο χαρακτήρες μεταξύ των Jill Valentine και Chris Redfield, με τον καθένα να έχει το δικό του τέλος. Επιπρόσθετα και εδώ ο κάθε χαρακτήρας είναι προικισμένος με κάποιες αποκλειστικές ιδιότητες. Η Jill έχει μεγαλύτερο inventory και μπορεί και ξεκλειδώνει πόρτες με απλό κλειδί ενώ ο Chris είναι αρκετά ανεχτικός στα χτυπήματα αλλά έχει μικρότερο αποθηκευτικό χώρο και χρειάζεται ειδικά κλειδάκια για τις κλειδωμένες πόρτες. Επιπλέον στο παιχνίδι υπάρχουν τα σεντούκια αποθήκευσης που όπως είπαμε έχουν αφαιρεθεί ως μηχανισμός από το 0 γλυτώνοντας μας αρκετά μπρος πίσω με μεταφορές αντικειμένων. Μια ουσιαστική διαφορά που έχει το πρώτο από το 0 είναι ότι τα Zombies σε αρκετές περιοχές ανοίγουν πόρτες με αποτέλεσμα να μας ξαφνιάζουν και ότι υπάρχει ένα είδος Zombie με την ονομασία Crimsonhead. Αυτά στην ουσία είναι κλασσικά Zombie που σκοτώσαμε και τα αφήσαμε για πολύ ώρα νεκρά. Συγκεκριμένα σε όλα τα Resident Evil όταν σκοτώσεις ένα Zombie και αλλάξεις δωμάτιο και επιστρέψεις, τα "πεθαμένα" Zombie έχουν εξαφανιστεί. Στην περίπτωση των Crimsonhead, τα Zombie που επρόκειτο να μεταμορφωθούν παραμένουν στο χώρο, μέχρι να έρθει η ώρα της αλλαγής. Η μόνη λύση για την εξόντωσή τους και την πρόληψη της μεταμόρφωσης, είναι το κάψιμο της σορού τους.

Αυτά τα δυο στοιχεία δίνουν έναν ιδιαίτερα τρομακτικό τόνο στο πρώτο Resident Evil και είναι κρίμα που δεν είδαμε κάτι αντίστοιχο στο Resident Evil 0. Αναφορικά με τον ήχο του τίτλου, διατηρείται στα ίδια υψηλά επίπεδα που είδαμε και στο Resident Evil 0 με μόνο μας παράπονο και εδώ τα Voice Overs των χαρακτήρων. Τέλος, η διάρκεια και αυτού του τίτλου θα ξενίσει αρκετούς, αφού υπάρχει και πάλι trophy για τερματισμό μέσα σε 3 ώρες, ενώ μια μέση διάρκεια για κάποιον που το παίζει για πρώτη φορά είναι 10-12 ώρες. Στο Resident Evil 1 ο χρόνος αυτός διπλασιάζεται με την ύπαρξη δυο διαφορετικών χαρακτήρων με δική τους σεναριακή εξέλιξη.

maxresdefault

Ελπίζω η Capcom να δει την απήχηση που έχουν οι παλιοί Resident Evil τίτλοι και να κατανοήσει ότι υπάρχει ένα μεγάλο κοινό που ανυπομονεί να επιστρέψει η σειρά στις ρίζες της. Η ανακοίνωση της δημιουργίας του Remake για το Resident Evil 2 είναι το πρώτο βήμα για την επαναφορά αυτή και η επιτυχία στις πωλήσεις που έχει κάνει το Resident Evil HD Remaster δείχνουν αυτό ακριβώς που συζητάμε: Ότι ο κόσμος κουράστηκε από τις Χολιγουντιανές υπερπαραγωγές που μας σερβίρει η Capcom τα τελευταία 6 χρόνια και που συνεχίζουν χωρίς νόημα μια ιστορία που θα έπρεπε να κλείσει εδώ και καιρό. Εύχομαι ο ερχομός του Resident Evil 2 Remake να φέρει την νέα πνοή που χρειάζεται η σειρά και να προχωρήσει σε μια νέα βάση ώστε να την ανεβάσει πάλι στην κορυφή των Survival Horror. Το σίγουρο είναι ότι δε χρειάζονται προσχεδιασμένα περιβάλλοντα όπως μας έδειξε το Resident Evil: Code Veronica, αλλά μεράκι και αγάπη από μεριάς Capcom. Το μεράκι σίγουρα το έχει, μένει μόνο η αγάπη.

Το παιχνίδι μάς παραχωρήθηκε από την επίσημη αντιπροσωπεία της Capcom στη χώρα μας, CD Media, για τις ανάγκες του Review.

Σχόλια
Λεπτομέρειες
Item Reviewed

Resident Evil Origins Collection

Author
22 Ιανουαρίου 2016
Developer

Capcom

Publisher

Capcom

Διανομή

CD Media

Πλατφόρμες

PC, PlayStation 4, Xbox One (Collection)
Xbox 360, PS3 (Ξεχωριστά τα δύο games)

Tested on

PlayStation 4

Κυκλοφορία

19 Ιανουαρίου 2016

Είδος

Survival Horror

PEGI

18

Θετικά

+ Μεγάλη βελτίωση στα γραφικά του Resident Evil 0 HD
+ Η μουσική επένδυση και των δυο παιχνιδιών είναι εξαιρετική
+ Υπέροχη ατμόσφαιρα και στους δυο τίτλους του πακέτου
+ Εξαιρετικό για τους λάτρεις της εξερεύνησης...

Αρνητικά

- ...που θα ενοχλήσει όμως τους fans της γρήγορης δράσης
- Το σκηνοθετικό κομμάτι και των δυο τίτλων πλέον θεωρείται κακό
- Τα Voice overs των χαρακτήρων είναι άψυχα
- Μικρή διάρκεια των τίτλων αυτόνομα, αρκετή σαν πακέτο

Βαθμολογία
Βαθμόλογία συντάκτη
Βαθμολογία χρηστών
Rate Here
Βαθμολογία
7.5
10
Συνοψίζοντας

Ένα εξαιρετικό πακέτο σε ιδιαίτερα χαμηλή τιμή που περιέχει έναν από τους πιο αγαπημένους τίτλους της σειράς Resident Evil και μαζί το εξαιρετικό Resident Evil 0 που κυκλοφόρησαν αποκλειστικά σε Gamecube. Αν παραβλέψει κανείς το προβληματικό inventory του Resident Evil 0 και την σχετικά μικρή διάρκεια των δυο τίτλων, τότε το πακέτο θα εντυπωσιάσει με την ποιότητά του παλιούς και νέους στη σειρά, που θέλουν μια καλή αφορμή για να θυμηθούν την ιστορία και να μπουν στο κλίμα πριν τον ερχομό του Resident Evil 2 Remake.

7.5
Βαθμός
10
Βαθμός
2 ratings
You have rated this
What's your reaction?
LOL
0%
Cheers
78%
Τιιιιι ;
0%
Μπαααα
0%
Sad
0%
Rage
22%