Resident Evil: Revelations

Ένα Resident Evil γεμάτο «αποκαλύψεις»
by Παύλος Κρούστης on 2 Ιουνίου 2013
Reviews

Ο πάλαι ποτέ κολοσσός των survival horror παιχνιδιών επιστρέφει για άλλη μια κυκλοφορία έπειτα μόλις από 8 μήνες απ’ την εμφάνιση του 6ου βασικού μέρους της σειράς στις κονσόλες. Το Revelations κυκλοφόρησε για πρώτη φορά στη φορητή κονσόλα της Nintendo, το 3DS, τον Ιανουάριο του 2012, λαμβάνοντας πολύ καλές κριτικές από το κοινό και τον Τύπο, καθώς πολλοί είναι αυτοί που είπαν ότι επανήλθε στα survival horror μονοπάτια ενώ τεχνικά εκμεταλλεύτηκε πλήρως τις δυνατότητες της κονσόλας. Μέσα στο 2012 κυκλοφόρησε και το Resident Evil: Operation Raccoon City (spin-off τίτλος, third-person shooter), αλλά και το αναμενόμενο sequel, Resident Evil 6. Κανένας απ’ τους δύο αυτούς τίτλους δεν είχε την απήχηση που περίμενε η Capcom, παρά τις πωλήσεις τους. Συγκεκριμένα, το Resident Evil 6 εώς τώρα έχει πουλήσει περίπου 5 εκ. κομμάτια, αλλά παρόλα αυτά η Capcom ανακοίνωσε πως οι υπολογισμοί της έπεσαν έξω. Ενώ εμπορικά τα παιχνίδια είχαν καλή πορεία, οι κριτικές ήταν μέτριες μέχρι και αρνητικές στην περίπτωση του Operation Raccoon City, ενώ το Resi 6 χαρακτηρίστηκε ακόμα και «λάθος της Capcom». Σε τελική βάση, ενώ η σειρά ακολούθησε πιο action μονοπάτια, οι fans ζητούσαν επιστροφή στο survival horror. Ίσως γι’ αυτό το λόγο τελικά ήρθε το port και στις οικιακές κονσόλες ή ίσως απλά η Capcom είδε την ευκαιρία να δώσει άλλο ένα Resident στο διψασμένο της κοινό.

Στα βάθη της αβύσσου – Σενάριο

Tο Revelations τοποθετείται χρονικά ανάμεσα στο 4ο και στο 5ο μέρος της σειράς, ενώ πρωταγωνιστεί η Jill Valentine και ο Chris Redfield. Και οι δύο βετεράνοι πλέον της σειράς και πρωταγωνιστές και του πρώτου Resident του 1996. Το παιχνίδι ξεκινάει με τη Jill και το συνεργάτη της, Parker, να ψάχνουν τα ίχνη του Chris και της δικής του παρτενέρ, Jessica. Η έρευνα τους οδηγεί στο, εγκαταλελειμένο στη μέση της Μεσογείου, κρουαζιερόπλοιο Queen Zenobia. Το πλοίο λειτουργεί ως βασική τοποθεσία, όπου εξελίσσεται το μεγαλύτερο μέρος του παιχνιδιού με παρόμοιο τρόπο, όπως η έπαυλη στο πρώτο RE. Καθώς, λοιπόν, ερευνούν το πλοίο, η Jill και ο Parker έρχονται αντιμέτωποι με τέρατα που έχουν δημιουργηθεί από βιοχημικά όπλα, όπως ακριβώς σε όλα τα υπόλοιπα παιχνίδια της σειράς. Η διαφορά είναι ότι εδώ ο ιός δεν είναι ο γνωστός T-Virus, αλλά η θαλάσσια παραλλαγή του, ο ιός T-Abyss.

Από εκεί και κάτω ξεκινάει ένα ταξίδι γεμάτο «αποκαλύψεις» ως προς το ποιος είναι ο υπαίτιος για τα όντα που βρίσκονται πάνω στο πλοίο ή τι έχει συμβεί ακριβώς στον Chris και τη Jessica και ποια είναι η κρυφή ατζέντα του καθενός χαρακτήρα πλην των «δικών μας παιδιών» Jill και Chris, που ούτως ή άλλως ξέρουμε χρόνια τώρα το ποιόν τους.

Το σενάριο μπλέκει τα συμφέροντα μιας τρομοκρατικής οργάνωσης, ονόματι Veltro, με τις δύο υπηρεσίες ερευνών FBC και BSAA (ιδρυτές της οποίας είναι το δίδυμό μας), μια τρομοκρατική επίθεση στην θαλάσσια πόλη με το περίεργο όνομα Terragrigia και στην πορεία παρουσιάζονται ανατροπές σε τακτά χρονικά διαστήματα (ίσως υπερβολικά τακτά) για να κρατιέται το ενδιαφέρον αμείωτο, ενώ υπάρχουν και τα απαραίτητα flashbacks, που δίνουν καλύτερη εικόνα για το τι έχει συμβεί πραγματικά. Δε λείπουν βέβαια και οι κομπάρσοι ή δευτεραγωνιστές της υπόθεσης, όπως ο «απίστευτο κούρεμα» Raymond και το δίδυμο-καρικατούρες Quint και Keith μαζί με άλλους που συμπληρώνουν το cast.

Η εξιστόρηση του παιχνιδιού γίνεται σε 12 επεισόδια. Σε κάθε επεισόδιο βλέπουμε το κλασικό «previously», όπως έχουμε συνηθίσει απ’ τις ξένες τηλεοπτικές σειρές, ενώ στο τέλος σχεδόν καθενός απ’ τα 12 μένουμε με την αγωνία «τι θα γίνει στο επόμενο». Αυτή η επεισοδιακή μορφή της ιστορίας ίσως είναι τελικά το στοιχείο που της δίνει την καλύτερη δυναμική, καθώς κυλάει πάρα πολύ ομαλά. Βοηθούν πολύ οι ανατροπές που συνεχώς «θολώνουν τα νερά» ώστε να μη δίνεται σαφής εικόνα, ενώ οι εναλλαγές χαρακτήρων συνιστούν στην πιο ολοκληρωμένη οπτική της υπόθεσης, καθώς θα ελέγξετε εκτός της Jill και τον Chris, τον Parker και άλλους. Αυτή η τεχνική εξιστόρησης δίνει τη δυνατότητα στους σεναριογράφους να ξεγελάσουν τον θεατή, μόνο και μόνο για να του δώσουν την εξήγηση στο επόμενο επεισόδιο. Φυσικά, δεν είναι όλοι οι τομείς της ιστορίας άρτιοι, καθώς υπάρχουν και τα παραπατήματα με τους χαρακτήρες των Quint και Κeith που αλλάζουν το ύφος του παιχνιδιού προς πιο ευχάριστο μεν, εντελώς ξεκάρφωτο δε. Υπάρχουν τρύπες στο σενάριο, όπως μερικά κίνητρα των χαρακτήρων που είναι τουλάχιστον αδικαιολόγητα αν όχι τελείως παράλογα, αλλά στην τελική μιλάμε για βιοχημικά όπλα που μετατρέπουν τους ανθρώπους σε τέρατα. Γενικώς, το concept του παιχνιδιού που εστιάζει στον βιοχημικό κίνδυνο στο νερό και συγκεκριμένα η ατμόσφαιρα του εγκαταλελειμένου κρουαζιερόπλοιου ταιριάζει «γάντι» με το ύφος της σειράς. Eπίσης το παιχνίδι είναι ιδανικό για τους «αμύητους» στη σειρά, καθώς έχει ελάχιστη σεναριακή σχέση με τα προηγούμενα, πλην των πρωταγωνιστών και δύο (μετρημένων) σχολίων για τη Raccoon City.

Η Βασίλισσα Ζηνοβία – Ατμόσφαιρα

Το Revelations σας μεταφέρει στο άδειο πλοίο, όπως ακριβώς το Resi 1 σας μετέφερε στην άδεια έπαυλη. Δημιουργεί παρόμοια συναισθήματα. Οι τόνοι του μπλε και του γκρι σε συνδυασμό με την ατμοσφαιρική μουσική, δημιουργούν ξένο και κρύο περιβάλλον, όπως και εντάσεις, που όμοιές τους έχουν να εμφανιστούν στη σειρά εδώ και πολλούς τίτλους. Κατά τη διάρκεια του παιχνιδιού, θα συνοδεύεστε πάντα απ’ το συνεργάτη σας, όποιος είναι αυτός σε κάθε περίπτωση. Είναι εμφανές ότι πρόκειται για μισοτελειωμένη ιδέα campaign co-op, που δεν εκτελέστηκε όμως. Αντ’ αυτού θα συνοδεύεστε σχεδόν πάντα από ένα χαρακτήρα τον οποίο δε θα σας νοιάζει να προστατεύσετε (καθώς δεν πεθαίνει), ούτε θα μπορεί να σας προστατεύσει (καθώς κάνει μηδαμινή ζημιά στους εχθρούς). Παρόλα αυτά, είναι εύκολο να ξεχάσετε την ύπαρξή του μιας και τις περισσότερες φορές θα βρίσκεται πίσω σας και θα μιλάει κυρίως σε cutscenes. Ευτυχώς δε χαλάει την αίσθηση της αποξένωσης.

Οι μοναχικοί, μεταλλικοί διάδρομοι του πλοίου που κρύβουν κινδύνους πίσω από κάθε γωνία, η αίσθηση του μυστηρίου, ειδικά στην αρχή, που ακόμα δεν έχει δοθεί καμία εξήγηση για το τι έχει συμβεί, ακόμα και η καταιγίδα που μαίνεται έξω απ’ το πλοίο που βρίσκεστε και δημιουργεί ναυτία, συντελούν σε μια πολύ αποδοτική ατμόσφαιρα. Θα ψάξετε για κλειδιά, για αντικείμενα, θα εξερευνήσετε δωμάτια και περιοχές του πλοίου, θα μάθετε τις περιοχές, θα παρουσιαστούν νέοι κίνδυνοι (επιβλητικά bosses) και αφού ξεμπερδέψετε μαζί τους, θα νιώσετε ότι γνωρίζετε το καράβι σαν το σπίτι σας. Χωρίς να μπορείτε να επαναπαυτείτε όμως, καθώς δε θα ξέρετε πού θα ξεφυτρώσει το επόμενο τέρας: από αεραγωγό, μέσα από το νερό, πίσω από την πόρτα... μήπως είναι ζωντανό εκείνο που δεν εξαφανίστηκε; Αυτός ο συνεχόμενος φόβος είναι η «ειδική συνταγή» που αποζητά ο μέσος οπαδός της σειράς. Σ’ αυτόν τον τομέα, το παιχνίδι δεν απογοητεύει.

Καταπολεμώντας τον ιό – Gameplay

Ο τίτλος προσφέρει 2 modes: το Campaign και το Raid mode. Στο Campaign mode αναλαμβάνετε το ρόλο της Jill (κυρίως) και των υπολοίπων για να διαλευκάνετε το μυστήριο τoυ Queen Zenobia και της Terragrigia μέσα στα 12 επεισόδια που συνολικά διαρκούν γύρω στις 12-14 ώρες μαζί με τα cutscenes την πρώτη φορά που θα το παίξετε. Το πρώτο πράγμα που θα προσέξετε είναι το πόσο ανταποκρίσιμος είναι ο χειρισμός. Μπορείτε να σημαδεύετε χάρη στο στόχο (και όχι το λέιζερ των προηγούμενων τίτλων) με πολύ μεγαλύτερη ευκολία, ενώ η εναλλαγή όπλων, χειροβομβίδων και του μαχαιριού ή άλλου melee όπλου που θα κουβαλάτε γίνεται άμεσα με το πάτημα ενός κουμπιού. Συγκεκριμένα στο Wii U, απεικονίζεται στο χειριστήριο ο χάρτης του καραβιού που δείχνει την κίνησή σας real time, όπως επίσης υπάρχουν τα εικονίδια των όπλων, των χειροβομβίδων και των herbs για το healing, για να επιλέξετε με την touch screen. Mπορείτε βέβαια να επιλέξετε να αλλάζετε όπλα με το σταυρό του χειριστηρίου που είναι εξίσου άμεσο.
Το μόνο κομμάτι του ελέγχου που «κάνει νερά» είναι η κίνηση dodge. Όταν ένας εχθρός κάνει κίνηση να σας επιτεθεί, μπορείτε κουνώντας το μοχλό πάνω ή κάτω και πατώντας το κουμπί (Β στο Wii U / A στο 360 / X στο PS3) να αποφύγετε την επίθεση σκύβωντας ή απλά προσπερνώντας. Αυτή η κίνηση είναι απαραίτητη στις μάχες μες στους διαδρόμους του πλοίου, καθώς οι εχθροί θα σας στριμώξουν πάρα πολλές φορές σε γωνίες, όπου θα πρέπει να ξεφύγετε. Δυστυχώς, δεν υπάρχει κάποιο ενεργό tutorial για να κάνετε master αυτήν την κίνηση και μέχρι να μάθετε ακριβώς τα patterns των εχθρών και να συγχρονιστείτε θα πάρει ώρες και πολλούς θανάτους. Σε κάποια απ’ τα bosses δε, είναι εντελώς απαραίτητη κίνηση, πόσο μάλλον σε μεγαλύτερες δυσκολίες απ’ το normal.

Το Revelations είναι back to basics κατάσταση, καθώς δίνει την αίσθηση των πρώτων RE. Μετρημένες σφαίρες για συγκεκριμένο πλήθος εχθρών, που πρέπει ή να πολεμήσετε ή να αποφύγετε ώστε να έχετε περισσότερες σφαίρες απ’ το όπλο που θα χρειαστείτε για το boss που επίκειται. Θα πρέπει να εναλλάσσετε τα όπλα σας, αν θέλετε να μπορείτε να προοδεύσετε, καθώς αν χρησιμοποιείτε για παράδειγμα δυνατά όπλα σε αδύναμους εχθρούς, μετά δε θα έχετε σφαίρες για τους πιο δύσκολους και θα πρέπει να τους πολεμήσετε με το πιστόλι. Κάθε εχθρός έχει ένα soft spot (τουλάχιστον, το οποίο τις περισσότερες φορές είναι το κεφάλι) στο οποίο αν τον πυροβολήσετε, θα του κάνετε μεγαλύτερη ζημιά. Επίσης στο RE:R, οι γροθιές/κλωτσιές δε χρησιμοποιούνται τόσο συχνά όσο στα πιο πρόσφατα παιχνίδια της σειράς. Κλασικά, θα πρέπει να φέρετε τον εχθρό σε μια κατάσταση που θα έχει γονατίσει/ζαλιστεί ώστε όταν πάτε κοντά να εμφανιστεί η ένδειξη για να πατήσετε το κουμπί της επίθεσης. Εδώ όμως για να φέρετε τον εχθρό σε τέτοια κατάσταση, τις περισσότερες φορές πρέπει να τον πυροβολήσετε σε συγκεκριμένο σημείο. Για παράδειγμα, για να κάνετε τα Oozes (πρώτος εχθρός) να βγάλουν έξω τη γλώσσα τους, πρέπει να τα πυροβολήσετε μία στο ένα χέρι και μία στο άλλο.

Όλα τα παραπάνω δίνουν πολλή ένταση και στρατηγική στις μάχες, καθώς θα προσπαθείτε να βρείτε πάντα τον αποδοτικότερο τρόπο για να προχωρήσετε. Οι μάχες δεν είναι το μόνο λαμπρό στοιχείο όμως του gameplay. Ο τίτλος για πρώτη φορά μετά από χρόνια επιβραβεύει την εξερεύνηση. Θα χρειαστεί να μαζέψετε κλειδιά ή αντικείμενα και να επιστρέψετε σε μέρη που πριν δεν είχατε πρόσβαση. Από τη μία υπάρχει μπόλικο backtracking και θα περάσετε από μέρη που είχατε ξαναδεί αρκετές φορές, αλλά απ’ την άλλη σας ωθεί στο να εξερευνήσετε καλύτερα όλα τα δωμάτια του πλοίου. Συγκεκριμένα με τη λειτουργία του Scanner (με το όνομα Genesis) μπορείτε να σκανάρετε εχθρούς μέχρι να συμπληρώσετε το ποσοστό 100%, όπου και σας επιβραβεύει με ένα herb ή μπορείτε να χρησιμοποιήσετε το Genesis για να εξερευνήσετε τα δωμάτια και να εμφανίσετε κρυμμένα αντικείμενα. Επίσης τα collectibles του τίτλου είναι κάποια handprints στους τοίχους που μπορείτε να εμφανίσετε μόνο με το scanner. Λειτουργεί παρόμοια με την εύρεση αντικειμένων στο ZombiU, αλλά παρόλα αυτά δεν μπορείτε να χρησιμοποιήσετε το GamePad του Wii U για scanning. Θα φαίνεται μόνο στην οθόνη σας.

Πέρα από αυτά, θα ψάξετε ντουλάπες, θα λύσετε ενδιαφέροντα puzzles σε ηλεκτρικούς πίνακες για να ανοίξετε πόρτες (αυτά χρησιμοποιούν την touch screen, αλλά είναι και τα μόνα), θα μιλήσετε με χαρακτήρες που χρειάζονται αντικείμενα και θα σας κυνηγήσουν αθάνατοι εχθροί μέχρι να τους χάσετε. Επίσης θα νιώσετε την αδρεναλίνη να ανεβαίνει, καθώς υπάρχουν κλασικές στιγμές με το χρονόμετρο στο πάνω μέρος της οθόνης να σας προτρέπει να βιαστείτε. Συνολικά έχει όλα τα στοιχεία των κλασικών Resident Evil, χωρίς τα προβλήματα των παιχνιδιών της εποχής, όπως για παράδειγμα το save system με τις γραφομηχανές ή το πεπερασμένο inventory, τα μπαούλα και άλλα. Συγκεκριμένα τα μπαούλα υπάρχουν κι εδώ για διαφορετικό λόγο όμως. Χρησιμοποιούνται για το customization των όπλων σας. Στη διάρκεια της περιπέτειάς σας θα βρείτε custom parts και illegal custom parts (πιο δυνατά). Αυτά μπορείτε να τα εφαρμόσετε στα όπλα σας για να ανεβάσετε τα χαρακτηριστικά τους όπως η δύναμη, ο αριθμός σφαιρών και άλλα πολλά. Το παιχνίδι χρησιμοποιεί τα περισσότερα όπλα στο Raid mode όπου υπάρχουν και τα super rare guns, ενώ κι εκεί υπάρχει η δυνατότητα για customization.

Το Raid mode είναι το arcade της υπόθεσης. Σας δίνει την επιλογή χαρακτήρα, όπλων, custom parts ακόμα και να ρυθμίσετε εσείς το level του χαρακτήρα σας καθώς θα μάχεστε σε δεκάλεπτα (και παραπάνω στα δυσκολότερα) επίπεδα «κλεμμένα» απ’ το campaign. Η διαφορά είναι ότι εδώ μπορείτε να πάρετε άλλον ένα φίλο σας μαζί και να παίξετε online ή μέσω system link. Υπάρχουν πολλές πίστες που έχουν σκοπό να φτάσετε στον τελικό προορισμό ενώ πολεμάτε remixed εχθρούς γιγαντιαίους ή μικροσκοπικούς διαφόρων levels με συγκεκριμένα attributes που εμφανίζονται από πάνω τους. Στην πορεία θα κερδίζετε χρήματα και XP, ώστε να ξεκλειδώσετε καινούρια όπλα και parts και θα μπορείτε να αντιμετωπίσετε τους ανεβασμένους σε level εχθρούς των επόμενων επιπέδων. Το Raid mode γίνεται ιδιαίτερα εθιστικό καθώς μπαίνουν στο παιχνίδι παράμετροι ολοκλήρωσης με την ευστοχία, το χρόνο που σας πήρε και τέλος τα 4 μετάλλια για την κάθε πίστα που θα τα λάβετε όταν σκοτώσετε όλους τους εχθρούς της πίστας, δε δεχτείτε κανένα χτύπημα και είστε στο προτεινόμενο ή πιο κάτω level του κάθε επιπέδου. Αν τα πάρετε και τα 3 μαζί, λαμβάνετε το 4ο μετάλλιο που είναι και το Trinity medal, το οποίο θα δηλώνει την υπεροχή σας στο συγκεκριμένο επίπεδο. Το συγκεκριμένο mode γίνεται πολύ διασκεδαστικό με την παρέα ενός φίλου, καθώς είναι κάτι που λείπει απ’ το campaign και ταιριάζει απόλυτα με την arcade φύση του mode. Τα μετάλλια μπορεί να γίνουν εμμονή και να παίζετε τις ίδιες πίστες ξανά και ξανά μέχρι να γίνετε εξπέρ και να γνωρίζετε την κάθε κίνηση των αντιπάλων σας.

Η πεντάμορφη και τα τέρατα – Τεχνικός τομέας

Δυστυχώς, εδώ είναι το κομμάτι που χωλαίνει ο τίτλος. Το Revelations είναι κάτι παραπάνω από εμφανές ότι πρόκειται για port από φορητή κονσόλα. Ίσως αυτό να περνούσε απαρατήρητο αν μιλούσαμε για downloadable τίτλο ή ίσως για budget τίτλο (πχ. 30 ευρώ). Στα 50 ευρώ όμως, δεν μπορεί να μη νιώσει κάποιος ότι θα ήθελε τη full εμπειρία με ένα τεχνικό τομέα εφάμιλλο του Resident Evil 6. Tα περιβάλλοντα φαίνονται άδεια, τα οπτικά εφέ είναι ελάχιστα, οι διάδρομοι είναι κλειστοί από εμπόδια που κανονικά θα έπρεπε να μπορείτε να υπερπηδήξετε, τα animations κάνουν τους χαρακτήρες να φαίνονται δύσκαμπτοι και το bump mapping είναι αυτό που βλέπαμε σε κονσόλες προηγούμενης γενιάς. Τεχνικά βρίσκεται ανάμεσα στο Resident Evil 4 HD και στο Resident Evil 5 (με βάση στο 4 περισσότερο). Σίγουρα έχει γίνει επεξεργασία και τα πάντα φαίνονται πιο καθαρά λόγω υψηλότερης ανάλυσης απ’ ότι στο 3DS, όπως επίσης και τα μοντέλα των χαρακτήρων έχουν ρετουσαριστεί. Τα textures όμως παραμένουν μικρής ανάλυσης και φαίνονται πιο καθαρά οι ατέλειες. Επίσης παρατηρείται πολύ clipping όταν ανοίγετε πόρτες/ντουλάπες ή όταν έρχονται οι χαρακτήρες σε επαφή μεταξύ τους.

Ο ήχος του τίτλου καθορίζεται απ’ τη μοναδική δουλειά που έχει γίνει στη μουσική επένδυση. Είναι το καλύτερο score που έχετε ακούσει σε παιχνίδι της σειράς. Γεμάτο εντάσεις, αλλά και ατμοσφαιρικό, πιάνει τον παλμό της κάθε κατάστασης με μελωδίες που ποικίλουν καθ’ όλη τη διάρκεια του τίτλου. Τα voice overs ενώ δεν είναι άσχημα, δε φτάνουν τα επίπεδα των Resi 5 και 6, αλλά παρόλα αυτά διατηρούν την «ελαφρότητα» παλαιότερων τίτλων, χωρίς να καταλήγουν βέβαια ποτέ στα τραγελαφικά αποτελέσματα του πρώτου Resident. Tα ηχητικά εφέ των όπλων δεν έχουν τη δύναμη που θα έπρεπε, καθώς λείπουν οι μπάσες συχνότητες. Απ’ την άλλη, τα «αγκομαχητά» των πρωταγωνιστών και των εχθρών ακούγονται ικανοποιητικά, ώστε να αντιλαμβάνεστε τι συμβαίνει ακριβώς γύρω σας και χάρη στην πολύ καλή surround μίξη, από πού ακριβώς προέρχονται, κάτι που είναι πολύ βασικό σε τίτλο τέτοιου είδους.

Όλος ο τεχνικός τομέας είναι βασισμένος γύρω απ’ τη μνήμη και τη δύναμη του 3DS. Ακόμα και τα τέρατα που είναι πιο «λεία» από άλλες φορές, σεναριακά λόγω του ότι βρίσκονται στο νερό, τεχνικά είναι λόγω της έλλειψης δύναμης της φορητής κονσόλας για καλύτερες ανάγλυφες επιφάνειες. H μόνη διαφορά στις επιτραπέζιες κονσόλες είναι ότι απλά είναι ανεβασμένη η ανάλυση και φαίνονται όλα πιο καθαρά. Εντύπωση κάνει η έλλειψη 3D, καθώς η σκηνοθεσία του παιχνιδιού είναι στημένη ώστε να τονίζει τα 3D στοιχεία που είχε ο τίτλος στην έκδοση για το 3DS. Στα θετικά είναι ότι τα cutscenes φαίνονται πανέμορφα, υπάρχουν πολύ ωραία φίλτρα σε κάθε περιοχή του καραβιού, ώστε να δίνεται διαφορετικός χρωματισμός στο φωτισμό, ενώ το port έχει γίνει ικανοποιητικά ώστε να μην υπάρχει ίχνος framedrop ή άλλων κοινών προβλημάτων σε αντίστοιχες περιπτώσεις (βλ. Silent Hill HD Collection).

Το παιχνίδι μας παραχωρήθηκε από την επίσημη αντιπροσωπεία της Capcom στην χώρα μας, CD Media, για τις ανάγκες του Review. 

 
Σχόλια
Λεπτομέρειες
Developer

Capcom

Publisher

Capcom

Διανομή

CD Media

Πλατφόρμες

PC / PS3 / Xbox 360 / Wii U / 3DS

Tested on

Wii U

Κυκλοφορία

24 Μαΐου 2013

Είδος

Survival horror

PEGI

16

Θετικά

+ Κλασική Resident Evil εμπειρία

+ Κρύα και υγρή ατμόσφαιρα

+ Πολύ καλή ροή του σεναρίου

+ Μάχες γεμάτες ένταση

Αρνητικά

- Πρόκειται για port από φορητή κονσόλα χωρίς αρκετές προσθήκες
 
- Έλλειψη co-op στο campaign
 
- Έλλειψη δυνατότητας 3D απεικόνισης

- Αρκετό backtracking

Βαθμολογία
Βαθμόλογία συντάκτη
Βαθμολογία χρηστών
Rate Here
Βαθμολογία
7.0
Συνοψίζοντας

H αλήθεια είναι ότι το Resident Evil: Revelations είναι ένα πολύ καλό παιχνίδι για φορητή κονσόλα που μεταφέρθηκε αυτούσιο. Τα προβλήματα είναι αναμενόμενα. Πρόκειται για καλοφτιαγμένο τίτλο και απ’ τα πολύ καλά ports που δυστυχώς του λείπει η έξτρα διάσταση που έχουν οι οικιακές κονσόλες έναντι των φορητών. H μόνη προσθήκη σε σχέση με την έκδοση του 3DS είναι η επιλογή «Ιnfernal» για τη δυσκολία του παιχνιδιού, που εκτός απ’ το ότι δυσκολεύει τη ζωή σας ακόμα περισσότερο, αλλάζει και τις τοποθεσίες των αντικειμένων και των εχθρών, ώστε να μην μπορείτε να καταστρώσετε τη στρατηγική σας βάσει αυτών που ξέρετε. Αυτό όμως είναι ελάχιστη προσθήκη σε ένα παιχνίδι που κυκλοφόρησε πριν 15 μήνες αρχικά. Αν είστε κάτοχος της έκδοσης 3DS, δεν υπάρχει λόγος να προχωρήσετε στην αγορά της HD έκδοσης, εκτός αν θέλετε να δώσετε το μήνυμά σας στην Capcom ώστε να συνεχίσει να φτιάχνει survival horror τίτλους και όχι action.

Αν δεν είστε κάτοχος της 3DS έκδοσης, τότε πρέπει τουλάχιστον να το δοκιμάσετε, καθώς πρόκειται για το πιο καλά δομημένο Resident Evil απ’ την εποχή του 4. Ίσως σας ξενίσουν τα γραφικά του τίτλου, αλλά θα χάσετε μια πολύ καλή εμπειρία αν το προσπεράσετε. Στις οικιακές κονσόλες και στο PC ο τεχνικός τομέας είναι ίδιος. Οι διαφορές μεταξύ τους είναι ανύπαρκτες, καθώς όλα τρέχουν όπως πρέπει. Το Wii U προσφέρει τη δυνατότητα του touch pad και λείπει ο χάρτης απ’ την οθόνη, καθώς βρίσκεται στο χειριστήριο, κάτι το οποίο βελτιώνει την οπτική σας, χωρίς όμως να σημαίνει ότι ενοχλεί στις άλλες εκδόσεις. Η δυνατότητα επίλυσης των puzzles και ο χειρισμός του inventory είναι καλά bonuses μαζί με τη δυνατότητα για off screen play μόνο στο χειριστήριο, ώστε να σας πείσουν να επιλέξετε αυτήν την έκδοση. Την εμπειρία Resident όμως μπορείτε να την αποκομίσετε απ’ όλες τις εκδόσεις.

7.0
Βαθμός
Βαθμός
You have rated this
What's your reaction?
LOL
0%
Cheers
0%
Τιιιιι ;
0%
Μπαααα
0%
Sad
0%
Rage
0%