Returnal: Οδηγός επιβίωσης

by Βασίλης Τατσιόπουλος on 29 Απριλίου 2021

Το Returnal είναι δύσκολο. Πολύ δύσκολο, ειδικά σε συγκεκριμένα σημεία. Αν το πήρατε και σας έχει ζορίσει πολύ, ίσως πρέπει να αλλάξετε προσέγγιση και να μάθετε περισσότερα για τις λειτουργίες των αντικειμένων και του κόσμου, αφού ο νέος τίτλος της Housemarque δεν δίνει οδηγίες, δεν διευκολύνει και δεν «παίρνει από το χέρι» τον παίκτη. Πρέπει να τα ανακαλύψετε όλα δοκιμάζοντας και χάνοντας δεκάδες φορές στην πορεία. Εγώ, πάντως, θα προσπαθήσω να σας βοηθήσω, αφού είδα ήδη τα credits και κατάλαβα πλέον πώς πρέπει να παίζω για να επιβιώσω στον σκληρό αυτόν πλανήτη, ενώ υπάρχουν και κάποια στοιχεία που άργησα πολύ να καταλάβω και θα μου είχαν κάνει ευκολότερη τη ζωή, αν τα είχα βρει νωρίτερα. Ορίστε, λοιπόν, οι συμβουλές μου (αν κάποια περιλαμβάνει σπόιλερ, θα αναγράφεται ως προειδοποίηση):

Πάρε τον χρόνο σου

Μην βιάζεσαι να φτάσεις στο τέλος της πίστας. Προχώρα σιγά-σιγά, προσπαθώντας να πετύχεις τους εχθρούς σε μικρά νούμερα, να τους απομονώσεις. Αν προχωράς ένα βήμα τη φορά, θα μπορέσεις να «ενεργοποιείς» τους εχθρούς μεμονωμένα, αφού μερικοί εμφανίζονται όταν φτάσεις σε συγκεκριμένο σημείο, ενώ άλλοι σε αντιλαμβάνονται όταν βρεθείς σε ορισμένη απόσταση από εκείνους. Αν κινείσαι σιγά-σιγά θα μπορέσεις να ενεργοποιείς λίγους εχθρούς τη φορά, να τους σκοτώνεις χωρίς να σε περικυκλώνουν και να τους διατηρείς (όχι πάντα, βέβαια, αλλά αρκετές φορές) σε περιορισμένους αριθμούς για να κερδίζεις τις αναμετρήσεις με όσο το δυνατόν λιγότερες απώλειες.

Συμβουλεύσου τον χάρτη

Στο mini-map που βρίσκεται στο κάτω μέρος της οθόνης, μπορείς να εντοπίσεις τους αντιπάλους ώστε να ξέρεις περίπου από πού θα σου έρθουν. Τα κόκκινα βελάκια είναι οι εχθροί και μπορείς αν τα παρατηρείς να καταλάβεις πόσοι είναι, σε ποιο ύψος της πίστας (από κάτω σου; Από πάνω;) αλλά και αν κινούνται. Έτσι, μπορείς να καταλάβεις και για ποιον τύπο εχθρού πρόκειται, αφού κάθε πίστα περιλαμβάνει συγκεκριμένους και, ας πούμε, κάποιοι πετούν άρα θα φαίνονται από πάνω σου στον χάρτη, ενώ άλλοι δεν κινούνται άρα θα είναι μόνιμα στο ίδιο σημείο του mini-map.

Ψάξε κάθε χώρο σχολαστικά

Εκτός από μυστικά μονοπάτια και αντικείμενα, θα βρεις όπλα, αντικείμενα και «λεφτά». Μην προσπερνάς τα δωμάτια, σκότωσε κάθε εχθρό μέσα και ψάξε κάθε γωνία, για να βρεις ό,τι έχει να σου δώσει κάθε επίπεδο, πριν πας σε πιο δύσκολα challenges όπως τα bosses, αλλά και σε επόμενες πίστες. Σπάσε όποιο στοιχείο του χώρου σπάει, όπως τους εξωγήινους σάκους-αβγά που θα βρεις διάσπαρτους στα επίπεδα. Σπάζοντάς τα, βρίσκεις αντικείμενα και «λεφτά» με τα οποία μπορείς να αγοράσεις πολύ χρήσιμο εξοπλισμό. Μπορεί να μην βρίσκεις μεγάλες ποσότητες, αλλά ακόμα και οι μικρές μπορούν να κάνουν τη διαφορά.

Μάζεψε πολύ ether

Μην υποκύπτεις στον πειρασμό να σπαταλήσεις το ether (από τα λίγα αντικείμενα του Returnal που μένουν μόνιμα στην κατοχή σου) στην αρχή του run για να ξεκλειδώσεις artifacts. Αυτό να το κάνεις καλύτερα όταν θα έχεις ήδη μάθει καλά την πίστα που πρέπει να περάσεις, όταν νιώθεις πως «το ‘χεις» πλέον. Το ether έχει άλλες, πιο χρήσιμες λειτουργίες, ειδικά στην αρχή, αφού χρησιμοποιείται για να «καθαρίσει» τα μολυσμένα αντικείμενα που θα συναντάς στα runs σου. Μπορεί, για παράδειγμα, να σου λείπει health, αλλά να έχεις βρει μόνο μολυσμένα pickups στην πίστα και να μην μπορείς να ρισκάρεις ένα debuff. Αν έχεις αρκετό ether, μπορείς, όταν θεωρείς ότι η στιγμή είναι κατάλληλη και ότι θα αποδώσει καρπούς μία τέτοια κίνηση, να το σπαταλήσεις για να καθαρίσεις ένα αντικείμενο που σου είναι απαραίτητο.

Σκέψου καλά το ρίσκο όταν μαζεύεις αντικείμενα

Ένα παράσιτο σου δίνει ένα buff και ένα debuff. Δεν χρειάζεται ούτε να τα μαζεύεις όλα, ούτε όμως να τα αγνοείς. Μπορείς να ζυγίζεις την κατάσταση και να βλέπεις τι σε συμφέρει. Αν, για παράδειγμα, βρεις ένα που σου μειώνει το damage των επιθέσεων με το σπαθί, αλλά είσαι σε πίστα που δεν σου επιτρέπει να πλησιάσεις τους εχθρούς ιδιαίτερα ή έχεις φτάσει κοντά σε ένα boss στο οποίο τα melee attacks δεν είναι στρατηγική που προτείνεται, τότε το debuff αυτό δεν έχει ιδιαίτερη σημασία. Έτσι, κατά περίπτωση, μπορεί να βρίσκεις αντικείμενα που σου δίνουν debuffs που είναι εντελώς ασήμαντα, ή έστω που δεν έχουν πολύ έντονο αντίκτυπο. Ακόμα και όταν έχουν, όμως, ενδέχεται η θετική ιδιότητα που σου δίνουν να υπερτερεί. Για να υπολογίσεις το ρίσκο των μολυσμένων αντικειμένων που δεν σου αναφέρουν ξεκάθαρα τι θα πάθεις αν τα μαζέψεις, καλό είναι να έχεις ήδη μάθει απ’ έξω την πίστα στην οποία τα βρίσκεις. Έτσι, θα ξέρεις πόσο ακόμα δρόμο έχεις για να την τελειώσεις, αν πρόκειται να βρεις όπλο στη συνέχεια κλπ, για να κάνεις πιο ολοκληρωμένες επιλογές. Όταν ο εξοπλισμός σου είναι ήδη δυνατός και θεωρείς ότι αρκεί για να τελειώσεις όλη την πίστα, δεν χρειάζεται να ρισκάρεις.

Ρίχνε μια ματιά στο εσωτερικό των δωματίων

Στην αρχή μπορεί να σου είναι δύσκολο, όσο όμως συνηθίζεις τον σχεδιασμό του Returnal (και αφού τα δωμάτια είναι fix, δεν μεταβάλλεται η δομή του κάθε ενός ξεχωριστά) θα αρχίσεις να καταλαβαίνεις για τι δωμάτιο πρόκειται, στο περίπου έστω, βλέποντάς το φευγαλέα από την είσοδό του. Θα μπορείς να αντιληφθείς αν θα περιέχει παγίδες, αν θα έχει έντονες μάχες, αν θα σε κλειδώσει μέσα (για παράδειγμα, θα δεις έναν στύλο με πράσινο φως που δίνει buff στους κοντινούς εχθρούς). Με μια ματιά, θα καταλάβεις αν «σε παίρνει» να μπεις μέσα, όταν είσαι σε δύσκολη κατάσταση. Αυτή η συμβουλή ισχύει κυρίως για τα προαιρετικά δωμάτια, αυτά που έχουν στον χάρτη τρίγωνες πόρτες, καθώς σε αυτά με τις ορθογώνιες θα πας ούτως ή άλλως για να τελειώσεις την πίστα –αν και μπορείς, κοιτώντας τι σε περιμένει, να αλλάξεις τη σειρά και να πας αλλού πρώτα, μήπως και βρεις κάτι αξιόλογο, αντιμετωπίζοντας παράλληλα μικρότερο κίνδυνο. Μην πας στα δύσκολα δωμάτια, και ειδικά σε αυτά που σε κλειδώνουν ή που περιλαμβάνουν έντονα challenges (αυτά με τα αστέρια στις πόρτες) αν δεν έχεις εξοπλιστεί επαρκώς.

Αγόρασε αντικείμενα (περιλαμβάνει σπόιλερ, καθώς υπάρχει περιγραφή συγκεκριμένου αντικειμένου που βρίσκεις στο παιχνίδι)

Αν μαζέψεις αρκετά «λεφτά», όταν φτάσεις στο fabricator θα μπορείς να αγοράσεις τουλάχιστον ένα και σε μερικές περιπτώσεις δύο αντικείμενα. Μην το παραλείψεις. Αγόρασε σίγουρα το κουκλάκι του αστροναύτη που σου επιτρέπει να αναστηθείς μία φορά όταν πεθάνεις, και αν μπορείς πάρε health pack, μεγάλο. Τα αντικείμενα αυτά μπορούν να κάνουν τη διαφορά σε ένα run, και να σε σώσουν σε δύσκολες καταστάσεις. Έχε στον νου σου ότι ένα αντικείμενο που σου αναπληρώνει health όταν το χρησιμοποιείς, χρειάζεται λίγο χρόνο για να ενεργοποιηθεί, δεν σου δίνει αμέσως health με το που πατάς το πλήκτρο, και έτσι πρέπει να ξεφεύγεις από έναν άμεσο κίνδυνο για να το ενεργοποιήσεις, ιδανικά.

Διάλεξε όπλα που σε βολεύουν (Σπόιλερς, καθώς περιγράφω δύο όπλα που θα βρεις σε προχωρημένο σημείο του παιχνιδιού)

Μην κοιτάς μόνο τα στατιστικά, τα αριθμητικά χαρακτηριστικά κάθε όπλου. Μπορεί να βρεις έναν πολύ ισχυρότερο από αυτό που έχεις ήδη, αλλά αν δεν σε βολεύει δεν θα αποδώσει όσο πρέπει. Καλύτερα να μάθεις καλά ένα όπλο, να εξοικειωθείς με όλες του τις ιδιαιτερότητες και να ξεκλειδώσεις τα traits του (με τη χρήση, ξεκλειδώνεις επιπλέον ιδιότητες του κάθε όπλου, που φαίνονται με έναν % μετρητή στο μενού, και μετά, όταν ξαναβρείς όπλο με μία ιδιότητα που ξεκλείδωσες, δεν χρειάζεται να μπεις πάλι στη διαδικασία, αφού είναι από τα λίγα στοιχεία του τίτλου που μένουν μόνιμα). Τα όπλα του Returnal είναι ιδιαίτερα και απαιτούν εκμάθηση, ιδιαίτερα όσα βρίσκεις σε προχωρημένες πίστες. Δώσε τους τον χρόνο τους και μάθε τα σε «χαμένα» runs, σε playthroughs που δεν πιστεύεις πως θα είναι πετυχημένα. Κάποια όπλα, για παράδειγμα, μπορούν να αξιοποιηθούν αμυντικά, όπως εκείνο που φτιάχνει ιστούς από λέιζερ, και μπορεί να χτίσει τοίχους ανάμεσα σε εσένα και τους εχθρούς για να τρώνε damage όταν πλησιάζουν, ή, επίσης με αυτό το όπλο αλλά κι εκείνο που πετάει δηλητήριο και κάνει damage over time, μπορείς να ρίχνεις στους εχθρούς και να κρύβεσαι (σε ένα σημείο πίσω από κολόνες ή στον κάτω όροφο ενός κτίσματος αν σε έχει κλειδώσει το δωμάτιο, αλλά και εκτός ενός δωματίου αν όχι) και να περιμένεις να φάει το damage ο εχθρός χωρίς να κινδυνεύεις.

Πώς λειτουργούν τα πράσινα pickups που δίνουν ζωή

Υπάρχουν δύο τύποι αντικειμένων που σχετίζονται με τη ζωή και βρίσκονται διάσπαρτα στις πίστες (δεν μιλώ για τα consumables, για όσα αποκτάς και χρησιμοποιείς όποτε θες). Ο ένας τύπος αναπληρώνει τη χαμένη ζωή σου, και ο άλλος ανεβάζει κατά μία μπάρα ένα μικρό εικονίδιο που βρίσκεται δίπλα από τη μπάρα της ζωής. Το εικονίδιο αυτό έχει τρεις μπάρες και όταν το φουλάρεις ανεβάζεις το μέγιστο όριο της ζωής σου. Η περιγραφή των πράσινων αντικειμένων κάνει αυτή τη διάκριση, σου λέει για ποιον τύπο πρόκειται. Ωστόσο, να ξέρεις πως όταν έχεις ήδη γεμάτη ζωή και βρίσκεις αντικείμενα που την αναπληρώνουν, έχεις δύο επιλογές: μπορείς να τα πάρεις γιατί θα σου γεμίσουν τη μπάρα που απαιτείται για να ανεβάσεις το μέγιστο health, ή να τα αφήσεις εκεί που είναι για να επιστρέψεις να τα πάρεις όταν τα βρεις δύσκολα, όταν ας πούμε έχεις χάσει αρκετή ζωή.

Υπάρχει ένα checkpoint που απαιτεί ether

Θα βρεις σε κάποια σημεία έναν μηχανισμό που απαιτεί ether για να λειτουργήσει, και μοιάζει με τρύπα στο σχήμα ανθρώπου. Αν αποφασίσεις να σπαταλήσεις το ether, θα φτιάξεις εκεί ένα τεχνητό checkpoint, στο οποίο θα επιστρέψεις όταν χάσεις και δεν θα πας πάλι από την αρχή. Αξιοποίησε αυτό το checkpoint μόνο όταν θεωρείς ότι έχεις αξιόλογο εξοπλισμό που σου δίνει ελπίδες να περάσεις την πίστα. Αντιμετώπισε δηλαδή το checkpoint ως δικλείδα ασφαλείας και μην δίνεις το ether αν πρόκειται να χάσεις σε μερικά δωμάτια.

*Στην επόμενη συμβουλή κάνω ένα μικρό σπόιλερ, καθώς περιγράφω ένα όπλο που όμως βρίσκεται νωρίς στο παιχνίδι, και κάποιους εχθρούς της πρώτης πίστας.

(Σπόιλερ, περιγραφή όπλου και εχθρών) Χρησιμοποίησε το σπαθί

Κάποιοι εχθροί θα σου φανούν αρχικά αρκετά δύσκολοι. Δοκίμασε να τους χτυπήσεις με το σπαθί σου. Εκτός από αρκετό damage, το σπαθί προκαλεί γρήγορα stagger, καθιστά δηλαδή τους εχθρούς αδύναμους για λίγο, και μπορείς να εκμεταλλευτείς αυτό το παράθυρο για να τους κάνεις πολλή ζημιά και να γλιτώσεις από τη δική τους αφού δεν επιτίθενται για μερικά δευτερόλεπτα. Μπορείς, ας πούμε, να χτυπάς με το σπαθί τους εχθρούς που θα βρεις στην πρώτη πίστα και μοιάζουν με χταπόδια, με μακριά πλοκάμια, και μετά είτε να συνεχίζεις με το σπαθί, είτε να απομακρύνεσαι και να ρίχνεις με το όπλο. Το ίδιο μπορείς να κάνεις στους αντιπάλους που σου ρίχνουν πράσινα projectiles που σε κάνουν να κινείσαι αργά. Dash, χτύπημα με το σπαθί, πάρε ανάσα. Οι εχθροί που περιβάλλονται από κόκκινα πεδία ενέργειας απαιτούν ένα χτύπημα με το σπαθί για να γίνουν τρωτοί.

Μπορείς να περάσεις τα κόκκινα λέιζερ με dash

Όταν πέφτεις πάνω σε παγίδες που απαρτίζονται από κινούμενα κόκκινα λέιζερ, να ξέρεις ότι μπορείς να περάσεις από μέσα τους κάνοντας dash, δεν χρειάζεται δηλαδή να τα αποφύγεις με περίτεχνους τρόπους και συγχρονισμό με τις κινήσεις τους.

*Η επόμενη συμβουλή περιλαμβάνει σπόιλερ γιατί περιγράφει ένα σημαντικό αντικείμενο

(Σποίλερ, περιγραφή σημαντικού αντικειμένου) Χρησιμοποίησε τον γάντζο

Ο γάντζος που θα βρεις δεν είναι χρήσιμος μόνο στην εξερεύνηση, για να ανοίξει νέες διόδους. Στις μάχες, θα δεις πολύ συχνά ότι υπάρχουν σημεία στα οποία μπορείς να μεταφερθείς με τον γάντζο. Μην τα αφήνεις ανεκμετάλλευτα. Η κίνηση με τον γάντζο είναι πολύ πιο γρήγορη από την αντίστοιχη με το dash, σε βοηθάει να αποφύγεις πολλά projectiles μαζί, ενώ σου δίνει και τη δυνατότητα να πιάσεις τους εχθρούς απροετοίμαστους. Για παράδειγμα, αν αντιμετωπίζεις έναν εχθρό που ορμά πάνω σου, μπορείς να τον πυροβολείς μέχρι να κάνει κίνηση να έρθει καταπάνω σου και την τελευταία στιγμή να πατήσεις το πλήκτρο του γάντζου για να πας μακριά (να έχεις ήδη εντοπίσει τα σημεία του γάντζου και να έχεις ήδη κεντράρει σε ένα που βρίσκεται απέναντι, σε καλή απόσταση). Έτσι, θα βρεις ευκαιρία να γυρίσεις και να πυροβολήσεις τον αντίπαλο μέχρι να ορμήσει πάλι, ενώ θα έχεις αρκετή απόσταση ώστε να μην κινδυνεύεις πολύ.

*Η επόμενη συμβουλή περιλαμβάνει σπόλιερ, καθώς αναφέρει ένα χαρακτηριστικό της δομής των επιπέδων του Returnal.

(Σπόιλερ, περιγράφεται ένα χαρακτηριστικό της δομής των επιπέδων του Returnal) Όταν βρεις το boss της πίστας, ανοίγεις μόνιμα shortcut

Αυτό θα σε βοηθήσει σε όλα τα επίπεδα, αλλά ιδιαίτερα στο δεύτερο που είναι το πρώτο που «δείχνει τα δόντια» του Returnal. Η πίστα είναι πιο δύσκολη, μεγαλύτερη και πιο περίπλοκη από την πρώτη και έτσι όταν φτάσεις στο boss θα σου φανεί απελπιστικό το να ξαναπάς πάλι, όταν χάσεις. Ωστόσο, όταν πολεμήσεις μία φορά τον αρχηγό της πίστας, στο επόμενο run θα μπορέσεις να παρακάμψεις ένα τμήμα της πίστας. Συγκεκριμένα, για παράδειγμα, (–σπόιλερ κι εδώ, για τη δεύτερη πίστα), όταν φτάσεις στο κεντρικό κτήριο, αν έχεις ήδη χάσει στο boss μία τουλάχιστον φορά, θα βρεις ένα portal που θα σε πάει απευθείας πάνω, χωρίς να πρέπει να ανέβεις και πάλι όλη τη διαδρομή.

Κάνε αναγνωριστικά runs

Μερικές φορές δεν χρειάζεται να φτάσεις μέχρι το τέρμα, ούτε και να προσπαθήσεις όμως. Μπορείς να παίξεις αναγνωριστικά, για να μάθεις καλά τους τύπους των εχθρών που συναντάς σε μία πίστα, και τη δομή των δωματίων της, ξέροντας από την αρχή πως θα χάσεις τελικά. Σε τέτοιου τύπου runs μπορείς να μάθεις τις λειτουργίες των αντικειμένων, τους τύπους των όπλων αλλά και να ξεκλειδώσεις τα traits τους.

Κάνε διαλείμματα, παίξε πάλι αύριο

Θα διαπιστώσεις πως οι πολλές, συνεχόμενες προσπάθειες, μερικές φορές θα σε φτάσουν στα όριά σου, θα σε κουράσουν και θα μειώσουν τα αντανακλαστικά και την υπομονή σου, με αποτέλεσμα να μην αποδίδεις όσο όταν ξεκίνησες να παίζεις. Σταμάτα για λίγο, ή και εντελώς, και δοκίμασε αργότερα. Μπορείς να σκεφτείς μερικές τακτικές όσο δεν παίζεις, και να τις εφαρμόσεις όταν ανοίξεις και πάλι την κονσόλα, ή να διαβάσεις αυτό το κείμενο για να σε βοηθήσει –ελπίζω να το κάνει. Θα δεις πως όταν έχεις φτάσει πια σε τέλμα, αν κοιμηθείς και δοκιμάσεις την επόμενη ημέρα θα υπάρχει μεγάλη διαφορά στις επιδόσεις σου.

Αυτά είχα εγώ να πω, με βάση τη δική μου εμπειρία με το Returnal. Ελπίζω να βοηθήσω, και αν έχετε επιπλέον tips, πείτε τα κι εσείς. Καλή διασκέδαση…

 

Σχόλια
What's your reaction?
LOL
0%
Cheers
100%
Τιιιιι ;
0%
Μπαααα
0%
Sad
0%
Rage
0%
/* ]]> */
http://bs.serving-sys.com/serving/adServer.bs?cn=display&c=19&mc=imp&pli=22935073&PluID=0&ord=[timestamp]&rtu=-1