Alien: Isolation

by Άκης Μαύρος on 8 Οκτωβρίου 2014
Reviews

Ας μπούμε κατευθείαν στο ψητό χωρίς να σας κουράσω με βαρετές εισαγωγές του τύπου ότι η σειρά Alien είναι μία από τις παραγωγές της μεγάλης οθόνης που επηρέασαν την βιομηχανία των video games και ότι δε θα ξεθωριάσει ποτέ. Όπως χαρακτηριστικά αναφέρουμε στον υπότιτλο του review μας, το Isolation είναι καλύτερο από την τελευταία κυκλοφορία με θέμα την σειρά Alien, το Alien: Colonial Marines. Για την ακρίβεια πολύ καλύτερο. Βέβαια εδώ έχουμε να κάνουμε με μια διαφορετική πρόταση καθώς πέρα από την αλλαγή στο είδος, Survival Horror, έχουμε και αλλαγή στα ηνία του studio ανάπτυξης καθώς το Isolation αποτελεί πόνημα της Creative Assembly, της ομάδας ανάπτυξης πίσω από τη δημοφιλή σειρά Total War. Για να δούμε αν η ομάδα από το Horsham του Ηνωμένου Βασιλείου κατάφερε τίποτα και ποια είναι τα κακά νέα.

Το σενάριο του τίτλου ξεκινάει με την Amanda Ripley, κόρη της Ellen Ripley, η οποία 15 χρόνια μετά την εξαφάνιση του Nostromo ακόμη αναζητά τα ίχνη του χαμένου σκάφους και της μητέρας της. Η Amanda μαθαίνει πως ο καταγραφέας στοιχείων πτήσης του Nostromο έχει βρεθεί και φυλάσσεται στον διαστημικό σταθμό Sevastopol. Έτσι λοιπόν χωρίς δεύτερη σκέψη δηλώνει συμμετοχή και ακολουθεί το πλήρωμα της Wayland Yutani. Με το που φτάνει στον διαστημικό σταθμό μαι έκρηξη την χωρίζει από την υπόλοιπη ομάδα ενώ με την είσοδο της μέσα στον σταθμό ανακαλύπτει πως κάτι περίεργο έχει συμβεί εκεί, αφού τα πάντα είναι κατεστραμμένα και δεν υπάρχει κανένα σημείο ζωής. Μετά από αρκετή ώρα ανακαλύπτει τον λόγο για την κατάσταση καραντίνας και την ενεργοποίηση των συστημάτων ασφαλείας. Μια αγνώστου ταυτότητος εξωγήινη μορφή ζωής βρίσκεται ελεύθερη στον διαστημικό σταθμό και δεν έχει τις φιλικότερες των προθέσεων. Και κάπου εκεί ξεκινάει το παιχνίδι.

Το σενάριο του Alien: Isolation σίγουρα δεν απογοητεύει και πληρεί όλες τις βασικές προϋποθέσεις για να ικανοποιήσει τους φίλους της σειράς και όχι μόνο.

Τo Alien: Isolation είναι ένας  Survival/Horror τίτλος με αρκετά stealth στοιχεία ο οποίος δείχνει τα γεγονότα στον παίκτη σε πρώτο πρόσωπο. Μέσα στον διαστημικό σταθμό δεν υπάρχει μόνο το Xenomorph αλλά και επιθετικά ανδροειδή και άνθρωποι, οι οποίοι έχουν δημιουργήσει μικρές ομάδες. Κάποιες από αυτές τις ομάδες είναι εχθρικές, ενώ κάποιες άλλες απλά προσπαθούν, όπως και η Amanda, να δραπετεύσουν από τον εφιάλτη του Sevastopol. Όπως είχε δηλώσει η Creative Assembly, το action στοιχείο θα είναι μηδαμινό. Και έτσι ακριβώς έχουν τα πράγματα. Πυροβολισμοί κατά ριπάς κτλ δεν υπάρχουν στον τίτλο και ο μοναδικός λόγος που θα κληθείτε να χρησιμοποιήσετε τα ελάχιστα όπλα του τίτλου είναι για  αποφύγετε τον Xenomorh.

Το Stealth σύστημα που έχει ενσωματώσει το studio ανάπτυξης του τίτλου δουλεύει εξαιρετικά. Η Amanda μπορεί να κρύβεται κάτω από γραφεία, κρεβάτια και μέσα σε ντουλάπες, μπορεί να μετακινείται μέσα σε αεραγωγούς, ενώ τις περισσότερες ώρες θα τις περάσει σε crouch mode στις πιο σκοτεινές γωνίες του Sevastopol. Βέβαια το Alien με την εξαιρετική ακοή και όσφρηση που έχει χάρη στην πολύ καλή A.I του μπορεί να σας "ξετρυπώσει" πολύ εύκολα και να σας αποτελειώσει. Επίσης μια πολύ ενδιαφέρουσα επιλογή την οποία και συναντήσαμε στην PS4 έκδοση του τίτλου την οποία και δοκιμάσαμε έχει να κάνει με την PlayStation Camera η οποία μεταφέρει ήχους του δωματίου που μπορούν να περάσουν στο παιχνίδι και να φέρουν δυσάρεστα αποτελέσματα στην Amanda. Τέλος αξίζει να αναφέρουμε πως αν ασχοληθείτε με τον τίτλο στο τελευταίο επίπεδο δυσκολίας τότε θα περάσετε πολύ άσχημα.

Η Amanda εκτός από τα λιγοστά όπλα που μπορεί να χρησιμοποιήσει έχει στην κατοχή της και ορισμένα άλλα αντικείμενα τα οποία και φανερώνουν την stealth φύση του τίτλου καθώς επίσης και ένα crafting system με το οποίο και μπορεί να δημιουργήσει smoke bombs, flash bombs, meditkits και λοιπά αντικείμενα για να την βοηθήσουν να επιβιώσει από αρκετά δύσκολες καταστάσεις. Ο παίκτης, διάσπαρτα σε όλο το Sevastopol, θα βρει υλικά και αντικείμενα τα οποία θα πρέπει να συνδυάσει ώστε να κατασκευάσει τα αντικείμενα που θέλει. Βέβαια μην φανταστείτε πως έχετε να κάνετε με κάποιο πολυδαίδαλο crafting system αλλά και αυτό που έχει είναι κάτι το ευπρόσδεκτο. Τέλος, το πιο σημαντικό από όλα τα αντικείμενα το οποίο και θα σας σώσει αρκετές φορές είναι το noisemaker το οποίο αποκτάτε κάπου στις 3-4 ωρες gameplay. Και κάπου εδώ ας αναφέρουμε ότι για να δει κάποιος τα credits του Alien: Isolation θα πρέπει να ξοδεύσει περίπου 15 με 20 ώρες. Ο χρόνος φυσικά μπορεί να είναι και λιγότερος αν κάποιος είναι γνώστης του είδους και αν επίσης δεν ασχοληθεί με τα terminals και audio logs, μέσω των οποίων δίνεται μία σχετικά αξιόλογη εικόνα για το lore και τα γεγονότα που έφεραν στο Sevastopol στην κατάσταση που βρίσκεται σήμερα.

Όλα εδώ μέχρι στιγμής καλά. Αλλά ας περάσουμε σε τι δεν με άρεσαν στον τίτλο. Καταρχήν κάτι το οποίο είναι καθαρά προσωπική εκτίμηση και μπορεί για κάποιους να μην είναι και απόλυτα αρνητικό αφορά την πολύ αργή εισαγωγή στο Horror στοιχείο και φυσικά την εξίσου αργή εμφάνιση του Alien. Έχοντας στον μυαλό μου ότι θα έχω να κάνω με έναν "κλώνο" του Outlast με αρκετές jump scare σκηνές όπου αντί για ψυχοπαθείς και δαίμονες  θα έχω να κάνω με το Xenomorph απογοητεύτηκα και προσγειώθηκα απότομα. Αυτό δε σημαίνει ότι δεν υπάρχουν τέτοιες σκηνές αλλά σίγουρα δεν είναι αρκετές και κάποιος ο οποίος έχει κάποια εμπειρία στο συγκεκριμένο είδος παιχνιδιών σίγουρα θα παραμείνει αδιάφορος.

Στην κατοχή μας είχαμε την πολυτέλεια να έχουμε τις εκδόσεις του Alien: Isolation για τα PS3 και PS4, κάτι που μας δίνει την δυνατότητα να συγκρίνουμε τον τεχνικό τομέα του τίτλου καλύτερα ανάμεσα στις δύο τρέχουσες γενιές που διανύουμε. Η έκδοση του τίτλου για τα συστήματα 7ής γενιάς προσφέρει ένα αξιοπρεπέστατο αποτέλεσμα για τα δεδομένα της ηλικίας του hardware που φιλοξενούν μέσα τους, ενώ η αντίστοιχη για τα PS4 και Xbox One μπορεί να προσφέρει έναν καλύτερο, "καλογυαλισμένο" διαστημικό σταθμό του Sevastopol με όμορφα εφέ εκεί που γίνεται χρήση του στοιχείου της φωτιάς αλλά έχουν γίνει μερικά σημαντικά λάθη τα οποία και αφορούν την αδικαιολόγητη πτώση των frame rates στα cutscenes, το μέτριο animation των χαρακτήρων καθώς και το πολύ κακό lip-sync τους. Κάτι που σίγουρα μου έμεινε στο μυαλό σε αυτό το κομμάτι του τίτλου είναι η απεικόνιση του ιδρώτα στα πρόσωπα των χαρακτήρων ο οποίος και είναι πολύ ρεαλιστικός. Επίσης ο ήχος κινείται σε πολύ υψηλά επίπεδα και είναι το μόνο στοιχείο του τίτλου το οποίο και φωνάζει "παρών" από την αρχή ότι έχουμε να κάνουμε με έναν Horror τίτλο.

Ο τίτλος μας παραχωρήθηκε από την επίσημη αντιπροσωπία της SEGA στην χώρα μας, Zegetron, για τις ανάγκες του Review. 

Σχόλια
Λεπτομέρειες
Developer

The Creative Assembly

Publisher

SEGA

Διανομή

Zegetron

Πλατφόρμες

PC / PS3 / PS4 / Xbox 360 / Xbox One

Tested on

PS4

Κυκλοφορία

7 Οκτωβρίου 2014

Είδος

Survival horror, stealth

PEGI

18

Βαθμολογία
Βαθμόλογία συντάκτη
Βαθμολογία χρηστών
Rate Here
Βαθμολογία
6.0
Συνοψίζοντας

Φτάσαμε και στα συμπεράσματα μας. Το Alien: Isolation μπορεί και να μην είναι το παιχνίδι που όλοι -ή τουλάχιστον εγώ- περιμέναμε αλλά σίγουρα είναι πολύ καλύτερο από τον "προκάτοχο του". Χρειάζεται επιμονή και υπομονή για να φτάσει κάποιος ως το τέλος ενώ σίγουρα θα θέλαμε λίγο περισσότερο τρόμο. Επίσης η αρκετά μεγάλη διάρκεια που έχει, λειτουργεί σίγουρα εναντίον του. Έχοντας αρκετά αξιόλογες κυκλοφορίες, τόσο στο συγκεκριμένο είδος (βλέπε The Evil Within την επόμενη εβδομάδα) ή κάποια άλλη, διαφορετική πρόταση θα σας συμβούλευα να σκεφτείτε καλά πριν επενδύσετε πάνω του. Με πιο απλά λόγια, είμαι σίγουρος ότι ξέρετε πλέον καλά σε ποιους απευθύνεται και σε ποιους όχι.

6.0
Βαθμός
Βαθμός
You have rated this
What's your reaction?
LOL
0%
Cheers
50%
Τιιιιι ;
0%
Μπαααα
0%
Sad
0%
Rage
50%