Bloodborne

Ζεις, πεθαίνεις και μαθαίνεις!!!
by Νίκος Λυμπέριος on 1 Απριλίου 2015
Reviews

Με την αρχή της προηγούμενης γενιάς κονσολών ξεκίνησε και η μόδα της "κινηματογραφοποίησης" των παιχνιδιών προς ικανοποίηση των νεότερων γενιών gamers. Η επιτυχία αυτών των παιχνιδιών ώθησε εταιρείες με παραδοσιακά δύσκολα RPG, αλλά και action παιχνίδια, να ακολουθήσουν την casual οδό και να ντύσουν με όμορφες ευκολίες τα παιχνίδια τους εις βάρος της απόλαυσης και του χορταστικού αλλά και ποιοτικού gaming.

Κόντρα στο ρεύμα της εποχής ο Miyazaki και η ομάδα του πίσω από την From Software ξεκίνησαν ένα εγχείρημα που άκουγε στο όνομα Demon's Souls φτύνοντας κατάμουτρα οτιδήποτε casual και mainstream όρισε η γενιά των Shooters και των κινηματογραφικών Action παιχνιδιών. Το εγχείρημα απέδωσε καρπούς, λατρεύτηκε από τους gamers και έφερε ακόμα δυο παιχνίδια στην σειρά Souls: τα 2 Dark Souls, το δεύτερο εκ των οποίων δεν επιμελήθηκε ο Miyazaki.

Bloodborne™_20150324162708

Ο Miyazaki επιστρέφει στο είδος έχοντας αφήσει το Dark Souls 2 σε άλλη ομάδα και η παρουσία του στο Bloodborne, το πνευματικό αδελφάκι των παιχνιδιών Souls, υπάρχει διάχυτη παντού. Είναι ξεκάθαρο σε όλο το παιχνίδι ότι ο δάσκαλος επέστρεψε για να κάνει τη ζωή μας όσο πιο μίζερη γίνεται. Κάθε εχθρός είναι τοποθετημένος με τέτοιο τρόπο ώστε κάθε φορά, κάθε αναμέτρηση να είναι μια πρόκληση. Συναντάς έναν εχθρό με γυρισμένη την πλάτη και πριν του επιτεθείς απορείς: "Θα γυρίσει; Θα εμφανιστεί κάτι μεγαλύτερο; Είναι αυτή του η στάση μια παγίδα θανάτου;" Εκεί που το Dark Souls 2 βάσιζε τη δυσκολία του στα μεγάλα πλήθη κακών, το Bloodborne θέλει τους εχθρούς να συνεργάζονται μεταξύ τους, να σκέφτονται και να αντιδρούν ρεαλιστικά στα χτυπήματα μας και την παρουσία μας στο χώρο τους.

Ο σχεδιασμός των εχθρών που θα κληθούμε να αντιμετωπίσουμε είναι αριστουργηματικός, βγαλμένος από τους χειρότερους εφιάλτες μας. Από απλούς χωρικούς με τσεκούρια και δρεπάνια, λυκάνθρωπους και αράχνες έως πελώρια τερατουργήματα, που στην όψη τους ακόμα και ο πιο γενναίος θα τραπεί σε φυγή.

Οι αρχηγοί είναι άλλη μια ειδικότητα του Miyazaki και στο Bloodborne συνεχίζει το εξαιρετικό του σερί. Οι πρώτες αναμετρήσεις θα προκαλέσουν πολλά σπασμένα χειριστήρια και δάκρυα θυμού από αγανακτισμένους gamers. Αυτή είναι και η ομορφιά του παιχνιδιού. Μέσα από την δυσκολία των αντιπάλων και των έντονων καταστάσεων, που θα κληθεί να αντιμετωπίσει ο παίκτης, υπάρχει η επιθυμία να βγάλει τον καλύτερό μας εαυτό, ώστε με σωστή μελέτη και καλό ζύγισμα των περιστάσεων να θριαμβεύσουμε. Δεν υπάρχει θάνατος και δεν υπάρχει τέλος. Όλα είναι ένας φαύλος κύκλος ζωής και θανάτου, επιτυχίας και καταστροφής.

Η Yharman είναι υπόδειγμα συνοχής και αποτελεί ένα από τα απολαυστικότερα περιβάλλοντα που είχαμε την χαρά να εξερευνήσουμε. Το εμπνευσμένο από την βικτωριανή εποχή art style με τα απίστευτα τοπία γεμίζουν με μια απόκοσμη αίσθηση τρόμου, που δεσπόζει πάνω από τα πάντα. Η συνοχή αυτή και το καταπληκτικό level design έρχεται εις βάρος των τοποθεσιών που θα κληθούμε να επισκεφτούμε. Εκεί που στα πρώτα παιχνίδια της σειράς Souls πηγαίναμε από κάστρα σε μπουντρούμια και στοιχειωμένες πειρατικές αποβάθρες, το Bloodborne κρατάει τα πάντα στο ίδιο σκοτεινό περιβάλλον δίνοντας ίσως την αίσθηση της επανάληψης.

Ευτυχώς, ο σχεδιασμός του κόσμου της Yharman συνδυάζει τα καλύτερα στοιχεία του Demon's και του πρώτου Dark Souls. Το Hunter’s Dream χρησιμεύει ως συνδετικός κρίκος μεταξύ του παραδείσου και της κόλασης και είναι το σημείο, όπου μπορείτε να αναβαθμίσετε τον χαρακτήρα και τον εξοπλισμό σας. Μοιάζει με κάποιο τρόπο να είναι βγαλμένο από το Nexus του Demon's Souls.

Η μάχη και η εξερεύνηση αποτελούν τους βασικούς πυρήνες του gameplay. Λένε ότι η καλύτερη άμυνα είναι η επίθεση και στο Bloodborne η επίθεση είναι η μόνη άμυνα. Δεν υπάρχουν πλέον ασπίδες, ούτε καν κουμπί άμυνας. Ο χαρακτήρας μας είναι ευέλικτος και χρειάζεται συνδυασμός ευκινησίας και επίθεσης. Στη θέση της άμυνας βρίσκεται η αντεπίθεση και είναι ο μόνος τρόπος επιβίωσης. Κάθε χτύπημα που δεχόμαστε αφαιρεί ένα ποσοστό ενέργειας που μπορούμε για μικρό χρονικό διάστημα να ανακτήσουμε αν αντεπιτεθούμε γρήγορα και με επιτυχία. Ο μηχανισμός αυτός αλλάζει ριζικά τις μάχες, ενώ δίνει ρευστότητα και ένταση. Κάτι που ίσως έλλειπε από τους προηγούμενους τίτλους της From Software.

Από την στιγμή που δεν υπάρχουν ασπίδες, και τα δυο χέρια του χαρακτήρα μας είναι εξοπλισμένα με όπλα. Το ένα χέρι με το βασικό και το άλλο με ένα πιστόλι. Κάθε χέρι μπορεί να είναι εξοπλισμένο με δυο όπλα που αλλάζουμε με το πάτημα ενός κουμπιού (στην περίπτωση μας του δεξιού και του αριστερού D-PAD, αναλόγως το χέρι). Τα πιστόλια αναλαμβάνουν το ρόλο του parry, αφού με σωστή χρήση τους μπορούμε να αφήσουμε οποιονδήποτε επιτιθέμενο εχθρό, γονατισμένο, έρμαιο απέναντι στα χτυπήματα μας.

Ξεκινώντας, το παιχνίδι μας δίνει την δυνατότητα δημιουργίας χαρακτήρα ως προς την εμφάνιση αλλά και ως προς την ειδίκευση του. Υπάρχουν 9 διαθέσιμες κλάσεις και 4 επιλογές όπλου. Αυτές οι επιλογές δεν είναι μόνιμες και αφορούν την αρχική μας εμπειρία με το παιχνίδι, αφού στην πορεία γίνονται διαθέσιμα για μας όλα τα όπλα του και τα αρχικά στατιστικά κάθε κλάσης στην πορεία αλλάζουν μέσω των αναβαθμίσεων στο Hunter's Dream.

Μέχρι και την κυκλοφορία του παιχνιδιού έγιναν συζητήσεις επί συζητήσεων όσον αφορά των αριθμό των διαθέσιμων όπλων με κυρίαρχο θέμα την ανησυχία ότι είναι περιορισμένος. Πράγματι ο αριθμός των όπλων στο Bloodborne είναι σημαντικά μικρότερος από τα προηγούμενα Souls. Η ειδοποιός διαφορά είναι ότι κάθε διαθέσιμο όπλο έχει το δικό του χαρακτήρα και επιτάσσει το δικό του στυλ χειρισμού σε αντίθεση με άλλα RPG, μέσα σε αυτά και τα Souls. Στα παραπάνω, η μόνη διαφορά των πολλών όπλων είναι η διαφορετικότητα στα στατιστικά τους με πρακτικά μηδαμινή διαφορά στο τρόπο χρήσης τους και προσέγγισης των μαχών.

Οι αναβαθμίσεις των όπλων ακολουθούν την παλιά γνωστή συνταγή που οι βετεράνοι γνωρίζουν από τη σειρά Souls. Χρειάζονται και εδώ συγκεκριμένα υλικά: τα Bloodstones, που βρίσκουμε σκορπισμένα στον κόσμο της Yharman. Στο σύστημα αυτό μπαίνει και μια επιπλέον πινελιά που είναι εμπνευσμένη από το material system του Final Fantasy 7 και μας επιτρέπει την περαιτέρω ενίσχυση των όπλων με την χρήση των Bloodgems. Τα Bloodgems προσφέρουν βελτιώσεις στη βασική επίθεση του όπλου, αυξάνοντας την δύναμή τους, προσθέτουν ζημία φωτιάς και δηλητηρίου αλλά και μειώνουν την κατανάλωση του Stamina. Οι ενισχύσεις τους εξαρτώνται από την σπανιότητα των Gems και επιτρέπουν την ατελείωτη παραμετροποίηση των όπλων, αφού οι αλλαγές δεν είναι μόνιμες και μπορούμε να στήσουμε το όπλο μας βάση των περιστάσεων και των αναγκών μας.

Σε αντίθεση με τα υπόλοιπα RPG του χώρου το Bloodborne έχει κοινό "νόμισμα" για τις αγορές αντικειμένων και όπλων αλλά και εξέλιξης του χαρακτήρα υπό την μορφή των Blood Echoes. Το βασικό twist που έχει εισάγει η From Software στους τίτλους της ως τιμωρία δεν είναι η ήττα, αφού αυτή θα έρθει πολλές φορές, αλλά η απώλεια των ψυχών σε κάθε θάνατο, του βασικού νομίσματος του παιχνιδιού. Αυτός είναι και ο παράγοντας εξάσκησης πίεσης για την βελτίωση μας.

Bloodborne™_20150326210149

 

Πέρα από την βασική ιστορία του παιχνιδιού υπάρχει και το multiplayer, με ιδιαίτερη βαρύτητα να έχει δοθεί στα πρωτοεμφανιζόμενα ως game modes, Chalice Dungeons. Αν και υπάρχει η δυνατότητα να τα αντιμετωπίσουμε μόνοι μας. η αυξημένη δυσκολία τους και οι απαιτήσεις από τον παίκτη προστάζουν ως απαραίτητη την ύπαρξη ομάδας και απαραίτητα κάποιου έμπειρου. Συγκεκριμένα τα Chalice Dungeons αποτελούν Challenges μοναδικά και διαφορετικά κάθε φορά που τα επισκεπτόμαστε. Η πρόσβαση σε αυτά γίνεται μέσω του τελετουργικού Chalice Ritual. H δυσκολία τους χωρίζεται σε 5 επίπεδα ή καλύτερα βάθη, αφού αναφερόμαστε σε μπουντρούμια. Το υπόλοιπο multiplayer στοιχείο του παιχνιδιού ακολουθεί την γνωστή πεπατημένη, με τη δυνατότητα εισβολής στον κόσμο άλλων κυνηγών ή συμμετοχής με άλλους φιλόδοξους Hunters στην καταπολέμηση των αρχηγών.

Ο τεχνικός τομέας είναι αρτιότατος με εντυπωσιακά γραφικά και καταπληκτικό ήχο. Κάθε τοποθεσία της Yharman είναι γεμάτη λεπτομέρεια. Ο ήχος ή καλύτερα η έλλειψη αυτού προκαλεί δέος και το παραμικρό γρύλισμα ή σύρσιμο όπλου και σάρκας στα σκοτεινά σοκάκια φέρνει ανατριχίλες. Η εμπειρία μας ήταν απροβλημάτιστη, το framerate σχεδόν σταθερότατο με ελάχιστες αυξομοιώσεις που μπορούν να διορθωθούν, αφού η εμφάνισή τους δεν επηρεαζόταν από την ύπαρξη ή όχι έντονων οπτικών εφέ ή περιπτώσεις με πολλούς εχθρούς συγκεντρωμένους. Μας ενόχλησαν αρκετά τα loading times του τίτλου, αφού ξεπερνούν τα 35 δευτερόλεπτα. Το πρόβλημα αυτό τονίζεται περισσότερο στα τελευταία "επίπεδα",  όπου η δυσκολία αυξάνεται δραματικά και οι θάνατοι είναι αρκετοί. Υπάρχει η επιθυμία από την μεριά της From Software να διορθωθεί το πρόβλημα με επερχόμενο patch, όσο αυτό είναι δυνατό. Για την ώρα όμως και με το update 1.02 δεν έχει αλλάξει κάτι.

Αν και είναι γνωστό ότι τα παιχνίδια αυτού του είδους ενθαρρύνουν τη μοναχικότητα ως μέσω υποβολής της ατμόσφαιρας τους, θα θέλαμε να δούμε τη σειρά να ανοίγεται λίγο περισσότερο στο Online κομμάτι της και να προσφέρει μερικές ελευθερίες παραπάνω σε ότι αφορά το τμήμα του συνεργατικού Multiplayer χωρίς τους περιορισμούς των αρχηγών και του Level Cap, για να μπορούν δυο παίχτες (γιατί όχι και παραπάνω) να παίξουν μαζί.

Ο Miyazaki γέννησε το είδος με την αποκλειστικότητα για το PlayStation 3, Demon's Souls. Το Bloodborne μπορεί κάποιος να πει ότι αποτελεί reboot των βασικών μηχανισμών των παιχνιδιών Souls και ξαναγεννιέται ανανεωμένο από εκεί που ξεκίνησε, ως αποκλειστικότητα της Sony στο PlayStation 4.

Το παιχνίδι μας παραχωρήθηκε από την επίσημη αντιπροσωπεία της Sony Computer Entertainment στη χώρα μας, Sony Hellas, για τις ανάγκες του Review.

Εδώ μπορείτε να διαβάσετε τον "υπό κατασκευή" ακόμα οδηγό μας για το παιχνίδι.

Σχόλια
Λεπτομέρειες
Item Reviewed

Bloodborne

Author
1 Απριλίου 2015
Developer

From Software

Publisher

Sony Computer Entertainment

Διανομή

Sony Hellas

Πλατφόρμες

PlayStation 4

Tested on

PlayStation 4

Κυκλοφορία

25 Μαρτίου 2015

Είδος

Action RPG

PEGI

18

Θετικά

+ Υπέροχη ατμόσφαιρα
+ Τρομερός ήχος
+ Φανταστικός σχεδιασμός εχθρών και περιβάλλοντων
+ Πολύ καλη A.I αντιπάλων

Αρνητικά

- Μικρά θεματάκια με την κάμερα, κυρίως σε μεγάλους εχθρούς
- Το target lock κάποιες φορές μπερδεύει
- Μεγάλα Loading Times

Βαθμολογία
Βαθμόλογία συντάκτη
Βαθμολογία χρηστών
Rate Here
Βαθμολογία
9.5
3.0
Συνοψίζοντας

Το Bloodborne αποτελεί τον πνευματικό διάδοχο της σειράς παιχνιδιών Souls. Ο Miyazaki πήρε τη γνωστή φόρμουλα των παιχνιδιών Souls, άλλαξε τα βασικά συστατικά της και έδωσε στο κοινό ένα παιχνίδι πιο σκοτεινό, με απολαυστικότερες μάχες, υποδειγματικό level design και εχθρούς, που θα στοιχειώνουν τα όνειρά μας για μέρες.

Μέσα από την βάρβαρη (σε επίπεδα μαζοχισμού) δυσκολία του, δίνει την αίσθηση της ολοκλήρωσης και της πραγματικής βελτίωσης του παίκτη. Είναι δύσκολο και σκληροπυρηνικό, αλλά όχι άδικο. Κάθε ήττα και θάνατος είναι μια νέα ζωή και ένας ατέρμονος κύκλος προσπάθειας για βελτίωση και επιβίωση.

Είναι ένα εφιαλτικό παραμύθι που όλοι πρέπει να ζήσουν.

9.5
Βαθμός
3.0
Βαθμός
8 ratings
You have rated this
What's your reaction?
LOL
20%
Cheers
70%
Τιιιιι ;
0%
Μπαααα
0%
Sad
0%
Rage
10%