Broken Age

Μια σουρεάλ περιπέτεια
by Vag.93 on 12 Μαΐου 2015
Reviews

Για έναν λάτρη του point 'n' click adventure είδους το όνομα Double Fine σημαίνει εγγύηση. Όταν λοιπόν μάθαμε πως ο Tim Schafer - γνωστός για την δουλειά του με την αμερικάνικη dev team στο Grim Fandago - επιστρέφει με kickstarter για νέο adventure τίτλο, ξέραμε πως μόνο κάτι ποιοτικό θα μπορούσε να προκύψει. Ο στόχος του crowd funding ήταν τα 400,000 δολάρια, όμως τελικά το ποσό άγγιξε τα 3,450,000. Με ένα τέτοιο budget, οι προσδοκίες εκτοξεύτηκαν και οι developers αποφάσισαν να κάνουν κάποιες προσθήκες στο project, ώστε να καθρεπτίζεται ποιοτικά το ποσό που ήταν διαθέσιμο για την ανάπτυξη. Έτσι, μετά από 16 ολόκληρα χρόνια, είχαμε και πάλι ένα ποιοτικό graphic adventure game από τον Schafer, έναν τίτλο που εκτός από το αξιοπρεπέστατό του launch, έμεινε στην ιστορία ως ένα εκ των πιο επιτυχημένων kickstarter projects που ολοκληρώθηκαν ποτέ, όπως επίσης απέκτησε και δικό του ντοκιμαντέρ από την 2 Player Productions. Τον Ιανουάριο του 2014 είχαμε την κυκλοφορία του πρώτου εκ των δύο "Act" της περιπέτειας για PC. Το δεύτερο Act κυκλοφόρησε τον προηγούμενο μήνα (Απρίλιος) και συνοδεύτηκε από ένα "Complete" release που περιλαμβάνει και τα 2 Act, σε περισσότερες πλατφόρμες.

Η ΙΣΤΟΡΙΑ

 

Ο Shay, ένα νεαρό αγόρι, ζει μόνος του σε ένα διαστημόπλοιο, έχοντας ως μόνη παρέα έναν φαινομενικά πανέξυπνο αλλά και υπερπροστατευτικό υπολογιστή με μητρικά ένστικτα, που όλοι αποκαλούν "Μom". Υπό άγνωστες -αρχικά- συνθήκες η ζωή του Shay έχει προγραμματιστεί ώστε να ακολουθεί μια συγκεκριμένη ρουτίνα, ενώ όλες του οι ανάγκες καλύπτονται από αυτοματοποιημένα συστήματα. Ειδικοί μηχανισμοί αναλαμβάνουν να τον ταΐσουν, να τον πλύνουν, να τον βάλουν για ύπνο και πάνω απ' όλα να τον κρατήσουν ασφαλή από κάθε κίνδυνο. Η ρουτίνα του πρωταγωνιστή περιλαμβάνει προσομοιώσεις "ηρωικών" αποστολών που μοιάζουν περισσότερο με εξόρμηση στο Allou Fun Park, παρά με ουσιαστικές επιχειρήσεις διάσωσης... Όλη αυτή η μονοτονία πρέπει να σπάσει και έτσι ο Shay βάζει στόχο να αποδράσει από την φυλακή του.

 

 

Την ίδια ώρα, η Vella, μια ριζοσπαστική χωριατοπούλα, ζει σε έναν παραμυθένιο πλανήτη που τυραννιέται από ένα Κθούλου - inspired τέρας ονόματι Mog-Chothra. Κάθε χωριό στον πλανήτη της Vella είναι υποχρεωμένο θεσμικά, να οργανώνει τελετές προς τιμήν του πλοκαμο-τέρατος, στις οποίες νέα κορίτσια γίνονται θυσία. Όταν λοιπόν η μικρή πρωταγωνίστρια καλείται να ακολουθήσει τις παραδόσεις, συνειδητοποιεί πως δεν... ψήνεται να γίνει μεζές του Mog-Chothra και προσπαθεί να αποδράσει.

 

 

 

GAMEPLAY

Η διπλή - cross advancing ιστορία του Broken Age, είναι αδιαμφισβήτητα το στοιχείο που το χαρακτηρίζει. Στο βασικό αλλά και το μεγαλύτερο μέρος του παιχνιδιού, οι ζωές του Shay και της Vella είναι παράλληλες. Ο παίκτης έχει την αίσθηση του "από μηχανής Θεός", παρακολουθεί την εξέλιξη των γεγονότων με την σειρά που θέλει εκείνος, αφού μπορεί να εναλλάσσεται μεταξύ των πρωταγωνιστών ανά πάσα στιγμή και να προχωράει την ιστορία με τους ρυθμούς και με την σειρά που αυτός επιθυμεί. Αργότερα στο παιχνίδι, που τα πράγματα πρέπει να δυσκολέψουν για λόγους κλιμάκωσης, θα πρέπει οι πράξεις του ενός χαρακτήρα να επηρεάσουν τις επιλογές του άλλου. Οπότε καλείστε να μεταβείτε την κατάλληλη στιγμή στο σημείο που αρμόζει, να γυρίσετε πίσω (backtracking) και να κάνετε κάτι που θα σας διευκολύνει στον "παράλληλο βίο" του άλλου χαρακτήρα. Απλά και γρήγορα -ευτυχώς- διαλέγοντας πρωταγωνιστή από το toolbar στο κάτω μέρος της οθόνης.

Στα ενδότερα των Gameplay Mechanics, μπορούμε με άνεση να μιλήσουμε για ένα στιβαρό, κλασσικό, Double Fine puzzle design. Όλα αυτά που χαρακτήριζαν ένα καλό puzzle game πίσω στα 90's, έχει μεταφερθεί ομαλά στην δική μας γενιά, αποδεικνύοντας πως οι μεγάλες αλλαγές σε κάποια είδη παιχνιδιών δεν είναι απαραίτητες για να υπάρξει πρόοδος. Είναι ΟΛΑ εκεί: Exploring, Backtracking, Dialogue trees, Item Combinations κλπ. Δυστυχώς, όλα τα παραπάνω θα μπορούσαν να υπάρχουν σε μεγαλύτερο βαθμό.

Ένα από τα λίγα αρνητικά του παιχνιδιού είναι το πως εφαρμόζονται τα παραπάνω κλασσικά mechanics σε μια βάση παιχνιδιού πτωχή σε έκταση και ποικιλία. Τα αναγκαία combinations στα items (η διαδικασία συνδυασμού δύο αντικειμένων για τη δημιουργία ενός νέου, ενισχυμένου ή άλλης χρήσης) είναι πολύ λίγα, ειδικά αν αναλογιστεί κανείς το πόσο ευχάριστη σπαζοκεφαλιά αποτελεί για το είδος, να έχεις την λύση στο Inventory, αλλά να μην σου σερβίρεται στο πιάτο. Στις περισσότερες περιπτώσεις λοιπόν, η λύση στο πρόβλημα είναι άπλα ένα item που έκανες fetch νωρίτερα και απέκτησες χωρίς να ιδρώσεις. Οι διάλογοι δεν έχουν μεγάλο αντίκτυπο στην πλοκή και κάποιες φορές, ορισμένα πράγματα είναι και φαίνονται αναπόφευκτα. Επίσης, τα sets στις πίστες είναι μετρημένα στα δάχτυλα. Σε ένα playthrough σαν το δικό μου, που διήρκεσε περίπου 10 ώρες, το να βλέπω 10 συγκεκριμένα σκηνικά, σε συνδυασμό με το απαιτούμενο backtracking, για τόση ώρα, μου προκάλεσε μια σύγχυση, ιδιαίτερα προς το τέλος του παιχνιδιού που το σασπένς είχε φτάσει στην κορυφή και εγώ έκανα fetching "στα ίδια μέρη" με τον Γεράσιμο Ανδρεάτο (χρώμα δεν αλλάζουνε τα μάτια κλπ)...

 

ΓΡΑΦΙΚΑ - ΗΧΟΣ

Όπως ανέφερα παραπάνω, σε κάποια είδη παιχνιδιών η ανάπτυξη των mechanics έχει ένα "ταβάνι". Από ένα σημείο κι έπειτα, χάνεται η ταυτότητα και ευτυχώς κάτι τέτοιο δεν έγινε στην περίπτωση του Broken Age. Εκεί που φρόντισαν να αναπτυχθούν όμως και τα αποτελέσματα είναι ξεκάθαρα, είναι στον τομέα των γραφικών και του ήχου.

Έχοντας ένα αρκετά σεβαστό ποσό από το crowd funding, η Double Fine έδωσε τον αναγκαίο χρόνο αλλά και χρήμα για το level design και το artwork του τίτλου. Κάθε set μέσα στο οποίο πραγματοποιείται gameplay θα μπορούσε να παρομοιαστεί εύκολα με έργο τέχνης, αφού τα πάντα δείχνουν προσεγμένα, ζωγραφισμένα στο χέρι και με το κατάλληλο ύφος, ώστε να συνοδέψουν τη θεματολογία και την πλοκή, που κινείται περίτεχνα ανάμεσα στην ευθυμία του στοχευμένου χιούμορ και την δραματικότητα του παραδόξου που παρακολουθούμε στην οθόνη μας. Η αλήθεια είναι ότι τα τελευταία χρόνια έχουμε πολλά παραδείγματα τέτοιων προσπαθειών, με αξιοθαύμαστο art direction, αλλά το συναντάμε κυρίως σε platformers. Το Broken Age είναι ίσως το μόνο puzzle adventure των τελευταίων ετών που καταφέρνει να συνδυάσει τον αναχρονισμό του point and click genre, με την ποιότητα των γραφικών που αρμόζει στην εποχή μας και τη γενιά που διανύουμε.

Κορυφαία είναι και η δουλειά που έχει γίνει στον ακουστικό τομέα όμως, με ένα προσεγμένο, παραμυθένιο και εθιστικό soundtrack να συνοδεύει υπέροχα το παιχνίδι σε κάθε του στιγμή, από τις χαρούμενες στις δραματικές, αλλά και τις ουδέτερες. Το Voice Acting είναι κι αυτό πρωτοφανές για το είδος, με το cast να συμπεριλαμβάνει φωνές όπως ο Elijah Wood στον ρόλο του Shay και την Jennifer Hale στο ρόλο της "Μαμάς-Computer". Συνολικά, ένα εκπληκτικό αποτέλεσμα και από τα δυνατότερα σημεία του παιχνιδιού.

To παιχνίδι μας παραχωρήθηκε από την εταιρεία ανάπτυξης/εκδότρια εταιρεία του παιχνιδιού, Double Fine Productions, για τις ανάγκες του Review.

Σχόλια
Λεπτομέρειες
Item Reviewed

Broken Age

Author
12 Μαΐου 2015
Developer

Double Fine Productions

Publisher

Double Fine Productions
Nordic Games (Retail)

Διανομή

Double Fine Productions

Πλατφόρμες

PC / PlayStation 4 / PlayStation Vita / Linux / Android / iOS

Tested on

PlayStation 4

Κυκλοφορία

29 Απριλίου 2015

Είδος

Adventure

PEGI

12

Θετικά

+ Η πρωτότυπη ιδέα του Dual-Adventure

+ Πολύ ενδιαφέρον σενάριο και χαρακτήρες

+ Πανέμορφα γραφικά

+ Ποιοτικό Voice Acting με γνωστό και έμπειρο cast ηθοποιών

Αρνητικά

- Μικρό μέγεθος κόσμου και playable σκηνών, που πολλές φορές το κάνουν μονότονο.

Βαθμολογία
Βαθμόλογία συντάκτη
Βαθμολογία χρηστών
Rate Here
Βαθμολογία
8.0
7.1
Συνοψίζοντας

Το Broken Age είναι ένα 2D έργο τέχνης στον τεχνικό, στον οπτικό και τον ακουστικό τομέα. Καλοσχεδιασμένο, καλά ενορχηστρωμένο, με τον πρωταγωνιστή να έχει τη φωνή του Frodo, διηγείται μια πολύ ενδιαφέρουσα ιστορία με συνταρακτικά plot twists, συμπαθητικές προσωπικότητες και αστείρευτο χιούμορ. Ένας κλασσικός τίτλος Double Fine, έτσι όπως θα τον περιμένατε. Τα προβλήματα είναι λίγα έως ανύπαρκτα και ίσως να μην τα παρατηρήσετε, αφού το storytelling σας απορροφά πολύ εύκολα.

8.0
Βαθμός
7.1
Βαθμός
2 ratings
You have rated this
What's your reaction?
LOL
0%
Cheers
0%
Τιιιιι ;
0%
Μπαααα
0%
Sad
0%
Rage
0%