Call of Duty: Advanced Warfare

Call of Duty νέας γενιάς
by Παύλος Κρούστης on 22 Νοεμβρίου 2014
Reviews

H σειρά Call of Duty φτάνει αισίως στο 15ο μέλος της (λαμβάνοντας υπόψη μας και όλα τα "side-games"), ενώ πρόκειται για τη δεύτερη προσπάθεια της Activision στη νέα γενιά, έπειτα από το περσινό -επίσης cross-gen- Ghοsts. Η δημιουργία της Sledgehammer (αυτή τη φορά) διεκδικεί επάξια τον τίτλο του καλύτερου CoD των τελευταίων ετών, καθώς καταφέρνει να φέρει νέο αέρα, νέες ιδέες και πολύ καλοδουλεμένο τεχνικό τομέα σε μια σειρά που κυκλοφορεί ετησίως εδώ και 7 χρόνια. Δεν είναι εύκολη η υπόθεση. Η Activision έχοντας στα χέρια της ένα franchise που της χαρίζει εκατομμύρια σε κέρδος κάθε χρόνο, έχει δώσει σε 3 διαφορετικές εταιρείες τη δυνατότητα να αναπτύσσουν τίτλους για τη σειρά. Κατά συνέπεια, κάθε εταιρεία πλέον έχει στη διάθεσή της 3 χρόνια να φτάσει στο επιθυμητό αποτέλεσμα. Αυτό λειτουργεί καλά για τους developers, καθώς έχουν χρόνο, ενώ η Activision μπορεί να μας πετάει στα μούτρα κι από ένα CoD κάθε 12 μήνες.

Όπως είναι αναμενόμενο, δε θα είναι όλοι οι τίτλοι καλοί. Κατά τη γνώμη μας, το περσινό Ghosts έπασχε τόσο σε ιδέες, όσο και στον τεχνικό τομέα με τις λίγες βελτιώσεις του. Το marketing είχε κάνει τη χειρότερη δουλειά, προωθώντας το σκύλο (Riley) ως πρωταγωνιστή, κάτι που δε βοήθησε ιδιαίτερα την εικόνα του τίτλου, ενώ ήταν και άτοπη επιλογή. Ευτυχώς το φετινό λειτούργησε αλλιώς, καθώς μας πέταξε τα μάτια έξω στη φετινή Ε3. Εστίασε στα νέα gadgets και νέες ιδέες στο gameplay, παράλληλα με τον πανέμορφο και ιδιαίτερα βελτιωμένο του τεχνικό τομέα. Η Sledgehammer που είχε δουλέψει ξανά μαζί με την Infinity Ward στο Modern Warfare 3 φαίνεται ότι απέφερε ακόμα καλύτερο αποτέλεσμα μόνη της.

cod_aw_review_1

Το παιχνίδι τοποθετείται στο 2054, όπου τρομοκράτες κηρύττουν πόλεμο σε όποιον μπορούν. Τα κράτη λόγω γραφειοκρατείας είναι ανήμπορα να ανταποκριθούν ή έτσι το βλέπει ο πρόεδρος της Atlas, ο Kevin Spacey ή καλύτερα Jonathan Irons, όπως λέγεται μες στο παιχνίδι. Εν αντιθέσει με το House of Cards, ο κύριος Irons δεν ενδιαφέρεται για κάποια πολιτική θέση, αλλά προτιμά να δείξει στον κόσμο τις δυσλειτουργίες των κρατών με το να προβάλλει την αποτελεσματικότητα της δικής του εταιρείας και των δικών του "ειδικών ομάδων". Σε μια τέτοια ειδική ομάδα θα εισχωρήσει ο πρωταγωνιστής μας, Jack Mitchell, τον οποίο ενσαρκώνει ο "Nolan North των τελευταίων ετών" Troy Baker. Τον κύριο Baker τον έχουμε δει σε πρωταγωνιστικούς ρόλους σε πολλούς τίτλους, όπως BioShock Infinite (Booker), Batman: Arkham Origins (Joker), The Last of Us (Joel), inFAMOUS: Second Son (Delsin), Shadow of Mordor, Far Cry 4, MGS V και ένα κάρο άλλα. Εδώ δίνει και την εξωτερική του εμφάνιση, καθώς στον παρόντα τίτλο βλέπουμε και καλοδουλεμένα cutscenes ανάμεσα στις πίστες, κυρίως για να χρησιμοποιηθεί και το likeness του αρκετά ακριβού cast.

Θα ταξιδέψετε κλασικά σε όλο τον κόσμο, ενώ κάθε πίστα έχει το δικό της theme. Άξιο level αναφοράς είναι η Σαντορίνη, με τα γνωστά κυανόλευκα σοκάκια της και το παραδεισένιο κλίμα. Σε κλασικό CoD ύφος, θα γκρεμίσετε τη μισή. Στην πορεία, το σενάριο εξελίσσεται διαρκώς, χωρίς να σας αφήνει σε ησυχία αφού στο τέλος κάθε κεφαλαίου συνήθως θα έχετε κι από μία αποκάλυψη. Κάποιες με νόημα, κάποιες άλλες θύματα της πολύ γρήγορης ροής του. Οι χαρακτήρες κάνουν ό,τι μπορούν ενώ ιδιαίτερα στους πρωταγωνιστές φαίνεται και μια αίσθηση βάθους. Δυστυχώς το editing του σεναρίου, που εξυπηρετεί το χαρακτήρα του ως video game, δεν τους αφήνει να ξεδιπλωθούν. Επίσης έχουμε κάποιες ενστάσεις που αφορούν επιλογές πιθανότατα της εκδότριας εταιρείας, Activision.

cod_aw_review_2

Θα μπορούσε να παύσει την εμμονή τους με το να είναι τα διαφορετικά levels σε διαφορετικές χώρες σε όλο τον κόσμο και να αποκτήσει μια καλύτερη συνοχή έτσι το σενάριο. Μας άρεσε πολύ το ότι είδαμε την άποψη της Sledgehammer για το CoD στην Σαντορίνη, αλλά θα προτιμούσαμε κάτι ποιοτικότερο σε σύνδεση με το σενάριο. Κατά αυτόν τον τρόπο, ο τίτλος θα μπορούσε να ακολουθήσει τα χνάρια του Black Ops 2 με τις διαφορετικές πτυχές του σεναρίου και τις επιλογές σας ή κάτι που θα του έδινε την ανανέωση και σε αυτόν τον τομέα. Χωρίς πολλά πολλά, έχει πέσει ανομβρία στην πηγή των ιδεών της εταιρείας στους λόγους που προκαλούν παγκοσμίους πολέμους. Δεν είμαστε σε Tom Clancy επίπεδο. Δίνεται περισσότερη προσοχή στην εξυπηρέτηση του gameplay και της ποικιλίας. Παραμένει λειτουργικό βέβαια και έτη φωτός μπροστά απ' την ανταγωνιστική σειρά Battlefield, όσον αφορά το συγκεκριμένο τομέα.

Το παιχνίδι αποτελείται για μία ακόμα φορά από τα 3 modes που ξέρουμε: Campaign, Co-op Mutliplayer και Competitive Multiplayer. Το πρώτο mode είναι αυτό που θα κοιτάξει κάποιος πρώτα, καθώς μέσω του campaign θα μάθετε τις νέες λειτουργίες της Exo-Suit, τα νέα στοιχεία του gameplay, θα δείτε τους ηθοποιούς για τους οποίους μιλάμε και θα δείτε τον τεχνολογικό τομέα στα καλύτερά του με τα setpieces που έχει χτίσει η Sledgehammer. Aποτελείται από 15 levels, διαρκεί περίπου 6-8 ώρες και έχει πολλά collectibles για να μαζέψετε. Επιπρόσθετα, ανάμεσα στα levels πλέον μπορείτε να κάνετε upgrade στα χαρακτηριστικά σας. Αυτό γίνεται μέσω upgrades που κερδίζετε είτε μέσω kills, είτε headshots, είτε grenade kills, είτε συλλογή collectibles. Aνά ένα ή δύο upgrades, μπορείτε να τα εξαργυρώνετε, ώστε να "ανέβει level" η στολή σας. Μεγαλύτερη αντοχή σε εκρηκτικά, περισσότερη ώρα sprinting και άλλα πολλά που θυμίζουν τα perks του multiplayer. Είναι μια ωραία προσθήκη, που σας δίνει έναν παραπάνω στόχο.

cod_aw_review_3

Επιπρόσθετα, στο Advaced Warfare σε κάθε level θα έχετε διαφορετικό τύπο της Exo-Suit. Η Exo-Suit είναι ο εξωσκελετός που φορούν οι στρατιώτες της Atlas, που τους βοηθά στις αποστολές τους δίνοντας τους δυνάμεις παρόμοιες με αυτές του NanoSuit από τη σειρά Crysis. Αποκτάτε υπερδύναμη, έχετε τη δυνατότητα για hover μαζί με double jump, έχετε γάντζο στο χέρι σας που σας βοηθά στο traversal μες στις πίστες, ενώ μπορείτε να "κολλήσετε" και πάνω σε κάποιον εχθρό. Άλλες λειτουργίες είναι μια ηχητική "βόμβα" που επηρεάζει τους εχθρούς σας, stealth καμουφλάζ και άλλα. Δυστυχώς δεν μπορείτε να έχετε όλες τις δυνάμεις ταυτόχρονα, αλλά χωρίζονται σε τρεις εκδόσεις. Η μία έκδοση εστιάζει περισσότερο στην κινητικότητα, η άλλη στην ενίσχυση πανοπλίας και η άλλη είναι η μέση.

To όλο σκηνικό έχει εξεταστεί παρομοίως από το Black Ops 2, με όπλα που έκαναν χρήση τεχνολογιών που δεν υπάρχουν αλλά είναι πιστευτές. Τον ίδιο δρόμο ακολουθεί και η Sledgehammer, αλλά αυτή τη φορά το Exo-Suit παίζει βασικό ρόλο στο gameplay του τίτλου. Οι πίστες σας δίνουν κάποιες φορές επιλογές να εξερευνήσετε αυτές τις δυνατότητες, είτε μέσω της αναρρίχησης, είτε μέσω του στυλ που παίζετε. Σε αυτό βοηθούν και οι νέοι τύποι χειροβομβίδας. Μπορείτε να τους αλλάξετε on-the-fly, καθώς κρατώντας το RB/LB και πατώντας το X, διαλέγετε ανάμεσα στους 3 τύπους. Στις tactical έχετε τις EMP που θα σας βοηθήσουν να αντιμετωπίσετε τα ηλεκτρονικά συστήματα των Drones και των "φουσκωτών" Exo-Suits, έχετε τις κλασικές flash, ενώ οι νέες πολύ χρήσιμες είναι οι Threat, οι οποίες όταν ενεργοποιηθούν σκανάρουν το μέρος, στο οποίο έσκασαν και σας τονίζουν με κόκκινο περίγραμμα τους εχθρούς σας. Θα το χρησιμοποιήσετε συχνά. Στις lethal grenades, έχουμε τις κλασικές Frag που μπορείτε να τις κάνετε και cook, τις Contact που σκάνε με την επαφή και τέλος τις νέες Smart, οι οποίες παρότι πιο αδύναμες, θα οδηγηθούν πάνω στο στόχο σας.

cod_aw_review_4

Το multiplayer έχει το Exo-Survival mode (Co-Op), αλλά και το κλασικό Competitive. To Exo-Survival είναι ίδιο με το αντίστοιχο του Modern Warfare 3, καθώς σας τοποθετεί μαζί με άλλους 3 φίλους σας αντιμέτωπους με κύματα εχθρών διαφόρων ειδών και αυξανόμενης δυσκολίας. Στην αρχή θα διαλέξετε το είδος της Exo-Suit που σας ταιριάζει. Ανάμεσα απ' τα κύματα έχετε τη δυνατότητα να εξοπλιστείτε καταλλήλως, ενώ κάποια bonus σε κάθε γύρο σας δίνουν τη δυνατότητα να αγοράζετε εφόδια. Αφού εξοπλιστείτε, μπορείτε να τοποθετηθείτε στρατηγικά, ώστε να αμυνθείτε καταλλήλως. Δεν είμαστε fans του συγκεκριμένου mode, παρότι καλοφτιαγμένο, καθώς προτιμούμε περισσότερο τα Special Ops παλαιότερων τίτλων, που έδιναν μια σεναριακή υπόσταση ή των Zombies της Treyarch, τα οποία θα προστεθούν και εδώ αργότερα ως DLC.

Στο competitive κομμάτι δε θα απογοητευθείτε, καθώς θα βρείτε ακριβώς αυτό που περιμένετε από κάθε νέο CoD. Την ίδια φρενήρη δράση με δόσεις νέων στοιχείων. To customization των classes ακολουθεί την πεπατημένη από το Black Ops 2, Pick 10, αλλά εδώ έχουμε Pick 13. Ένα ευέλικτο μοντέλο, το οποίο σας αφήνει να προσαρμόσετε όπως νομίζετε εσείς τα εφόδιά σας με ακόμα μεγαλύτερη άνεση. Τα modes είναι 11 και οι playlists θα ικανοποιήσουν όλα τα γούστα. Ένα απ' τα νέα είναι το Uplink, το οποίο θυμίζει το Capture the Flag με ελαφρώς αλλαγμένους όρους, καθώς πχ. δεν μπορεί αυτός που κουβαλά το "αντικείμενο-στόχο" να επιτεθεί κλπ. Επιστρέφουν κλασικά αγαπημένα, όπως Search and Destroy και Kill Confirmed. Οι πίστες έχουν αλλάξει αισθητά σε σχέση με προηγούμενους τίτλους καθώς έχει προστεθεί η κάθετη διάσταση. Αναμφίβολα επηρεασμένο από το TitanFall των πρώην developers της σειράς. Μέσω του double jump και του boost, πλέον οι παίκτες θα περνούν πολύ περισσότερο χρόνο στον αέρα και στις στέγες. Δεν είναι κάτι που δεν έχουμε ξαναδεί από σειρές όπως το Crysis ή το Killzone, αλλά πραγματοποιείται αρκετά σωστά και ισορροπημένα δίνοντας επίσης την σωστή αίσθηση βάρους κλπ. 

cod_aw_review_6

Ο τεχνικός τομέας φέτος είναι αυτός που πρέπει να πάρει τα περισσότερα εύσημα. Δεν έγιναν περικοπές σε budget και αυτό φαίνεται όταν προσλαμβάνεις οσκαρικό ηθοποιό για πρωταγωνιστή. Δεν έχουν πολλές σειρές τη δυνατότητα να το κάνουν αυτό. Ο Kevin Spacey δανείζει τη φωνή, την ομοιότητα αλλά και τις κινήσεις του σε πολλά απ' τα εξαιρετικής ποιότητος CGI videos που παίζουν ανάμεσα στις σκηνές. Πρώτη φορά κάτι τέτοιο για τη σειρά. Επιπρόσθετα, τα facial animation in-game είναι εξίσου πολύ καλής ποιότητας, όπως και το γενικότερο motion capturing το οποίο έχει χρησιμοποιηθεί για τα πάντα όσα δείτε επί της οθόνης. Ακόμα και σε σκηνές, όπου θα δείτε 20 άτομα στο background, όπως μιας σκηνή πάλης στο δεύτερο level, ο κάθε χαρακτήρας είναι πολύ προσεκτικά mo-caped. Πέρα απ' αυτά, το collision system πλέον έχει βελτιωθεί καθώς θα δείτε πολύ λιγότερες φορές σε σχέση με προηγούμενους τίτλους να περνάνε πόδια, χέρια κλπ. μέσα από πόρτες, κάλυψη και άλλα. Τα textures δεν είναι παντού εντυπωσιακά, αλλά σαφώς βελτιωμένα και ταιριαστά στις νέες αναλύσεις που τρέχει ο τίτλος. Στο Xbox One που δοκιμάσαμε έχει επιτευχθεί ακόμα και το σταθερό 1080p/60 fps σε κάποιες σκηνές, αλλά την πλειοψηφία είναι στα 1360x1080, όπως και στο multiplayer. Η Sledgehammer επέλεξε μια πολύ καλύτερη λύση (που βλέπουμε να χρησιμοποιείται όλο και περισσότερο τελευταία) σε σχέση με το 900p, το οποίο είναι η δυναμική ανάλυση. Αλλάζει ανάλογα με το σκηνικό. Το αποτέλεσμα είναι εκθαμβωτικό και στα 60fps, κάτι το οποίο επιτέλους δίνει αντίπαλο στον τεχνικό τομέα της σειράς Battlefield.

Tα πρόσωπα, οι αντανακλάσεις, τα εφέ και πάνω απ' όλα ο φωτισμός με τα god rays και το πολύ ποιοτικό ambient occlusion φτιάχνουν ένα απ' τα καλύτερα οπτικά αποτελέσματα που έχουμε δει ως τώρα. Και σταθερά 60 fps. Αξίζουν πολλά συγχαρητήρια. Ο ήχος επίσης έλαβε παρόμοια μεταχείρηση, καθώς κι εδώ είναι όλα βελτιωμένα. Εφέ πολύ καλύτερης ποιότητας (πλέον αποχαιρετήσαμε το DVD και είμαστε σε Blu-ray, οπότε έχουμε χώρο για κάτι τέτοιο) θα κάνουν τα όπλα να νιώθουν σε συνδυασμό με τη δόνηση εκπληκτικά και να δίνουν το "κλώτσημα" που θέλουμε. Σε συνδυασμό με το εξαιρετικό χειριστήριο της Microsoft, είναι μια απ' τις καλύτερες FPS εμπειρίες για τους οπλό-φιλους. Από τα sub-machine guns, μέχρι τα κανόνια. Δυναμώστε το woofer σας.

Το παιχνίδι μας παραχωρήθηκε από την επίσημη αντιπροσωπεία της Activision στη χώρα μας, IGE S.A., για τις ανάγκες του Review.

Αποκτήστε το Call of Duty: Advanced Warfare από το GamerGeeks.gr στην τιμή των 58,00€.

Σχόλια
Λεπτομέρειες
Item Reviewed

Call of Duty: Advanced Warfare

Author
22 Νοεμβρίου 2014
Developer

Sledgehammer Games

Publisher

Activision

Διανομή

IGE S.A.

Πλατφόρμες

PC / PS3 / PS4 / Xbox 360 / Xbox One

Tested on

Xbox One

Κυκλοφορία

4 Νοεμβρίου 2014

Είδος

First-Person Shooter

PEGI

18

Θετικά

+ O Kevin Spacey

+ Επιτέλους εμφανώς βελτιωμένη μηχανή

+ H Exo-Suit δίνει την απαραίτητη "φρεσκάδα"

+ Κλασικά αδρεναλίνη στα ύψη

+Ανανεωμένο και το multiplayer

Αρνητικά

- Ο Kevin Spacey δε δίνει παράσταση ζωής

- Ίσως έχει έρθει η ώρα για ακόμα μεγαλύτερες αλλαγές στη σειρά

- Κάποιοι χαρακτήρες είναι επίπεδοι

- Οι σεναριακές ανατροπές είναι γενικά αναμενόμενες

Βαθμολογία
Βαθμόλογία συντάκτη
Βαθμολογία χρηστών
Rate Here
Βαθμολογία
8.0
Συνοψίζοντας

Το φετινό Call of Duty είναι μια πολύ καλή προσθήκη στο roster της σειράς, καθώς φέρνει επιτέλους μια τεχνολογία που έπρεπε να δούμε από πέρυσι κιόλας, παράλληλα με κάποιες καινοτομίες σε gameplay που βοηθούν να διατηρηθεί φρέσκο ακόμα και το 7ο συνεχόμενο (και 15ο συνολικά) μέλος της. Μακάρι κάθε CoD να μπορεί να διαφοροποιείται κατά αυτόν τον τρόπο. Διατηρούνται τα τερατωδών διαστάσεων production values παράλληλα με την αέναη δράση και εναλλαγή φόντου που μας έχουν συνηθίσει. Συνδυασμένα με τα πολύ καλής ποιότητας cutscenes, τον Kevin Spacey, το "οκ" σενάριο και το ποικιλόμορφο multiplayer φτιάχνεται μια προσθήκη, την οποία σίγουρα θα τιμήσουν οι online players, αλλά αξίζει να ζήσουν και όλοι οι FPS lovers. Πρόκειται για τον καλύτερο τίτλο της σειράς μετά το Call of Duty: Modern Warfare 2.

8.0
Βαθμός
Βαθμός
You have rated this
What's your reaction?
LOL
0%
Cheers
100%
Τιιιιι ;
0%
Μπαααα
0%
Sad
0%
Rage
0%