Dark Souls II: Scholar of the First Sin

A Souls Game without a Soul
by Νίκος Λυμπέριος on 24 Απριλίου 2015
Reviews

Το πρώτο Dark Souls θεωρείται πλέον κλασσικό, με φανταστικό σχεδιασμό στον κόσμο του, στιβαρή και ισορροπημένη μάχη, μαζί με υπέροχο art design. Επιπρόσθετα έδειξε ότι οι gamers δεν έχουν ανάγκη από τα παιχνίδια να τους παίρνουν από το χεράκι σε κάθε τους βήμα ούτε ότι χρειάζεται να είσαι hardcore για να απολαύσεις ένα παιχνίδι αυτής της κατηγορίας.

Το Dark Souls II μαλάκωσε ως προς αυτή τη λογική λιγάκι, όχι όμως τόσο ώστε να μην είναι αποδεκτό από τους λάτρεις του. Τα προβλήματα του ξεκινούν με τον όχι και τόσο καλό σχεδιασμό του και τη μικρότερη συνοχή στο κόσμο του. Παράλληλα και με την κυκλοφορία του Bloodborne φαίνεται ξεκάθαρα ότι ο παράγοντας διαφοροποίησης ήταν η αποχή του Hidetaka Miyazaki.

Η ιστορία ξεκινάει δείχνοντας τον καταραμένο πολεμιστή μας να μεταφέρεται στo Βασίλειο του Drangleic ώστε να "σπάσει" την κατάρα που τον μετατρέπει σε hollow. To παιχνίδι σε επίπεδο ιστορίας δεν συνδέεται με το πρώτο, τα μόνα κοινά τους είναι η παρόμοια λογική όντας παιχνίδι Souls και η επανεμφάνιση κάποιων αρχηγών από το πρώτο. Η διαφορά του από τα υπόλοιπα Souls Games είναι ότι κάνει μια προσπάθεια να εξηγήσει στον παίκτη το τι συμβαίνει γύρω του. Από την Majula και τους χαρακτήρες που συναντάς εκεί ως τις τρεις συμπαθητικές μάγισσες στην αρχή, δίνονται απλόχερα πληροφορίες, που άλλοτε θα έπρεπε να κινήσουμε Γη και ουρανό για να βρούμε.

Το σύστημα μάχης δεν είναι περίπλοκο, δεν υπάρχουν combos ή περίεργοι μηχανισμοί. Η πολυπλοκότητά του έχει να κάνει με το σωστό χρονισμό και την καλή τοποθέτηση του χαρακτήρα και των επιθέσεων μας. Η διαδικασία και ο χώρος που χρειάζεται για να κάνεις μια επίθεση είναι πάνω από το μέσο όρο ρεαλισμού των περισσότερων παιχνιδιών, ενώ το ίδιο ισχύει και για την άμυνα. Στο Dark Souls 2 και γενικότερα στα παιχνίδια Souls χρειάζεται υπομονή και σωστή ανάγνωση των προθέσεων και των κινήσεων των αντιπάλων μας. Και το ζουμί τους είναι  ότι εκεί βρίσκεται και η ανταμοιβή μας. Η επιλογή ή όχι του ρίσκου χασίματος των ψυχών κάνει τις επιλογές μας και τις μετέπειτα κινήσεις μας από προσεχτικές ως στρατηγικές.

DLC_2_Crown_of_the_Old_Iron_King-1409183598673

Όσον αφορά τα RPG στοιχεία του παιχνιδιού, κλασσικά η οποιαδήποτε πληροφορία για κάθε attribute είναι σε μινιμαλιστικό επίπεδο. Στο Dark Souls II είναι κάπως ευκολότερο και κατανoητό το leveling του χαρακτήρα και οι κλάσεις είναι καλύτερα διαβαθμισμένες. Μάλιστα υπάρχει η δυνατότητα για μηδενισμό των στατιστικών του χαρακτήρα μας, ώστε να διαφοροποιήσουμε την επιλογή των αναβαθμίσεων.

To Dark Souls 2 ακολουθεί δυστυχώς την λογική "περισσότερο ισοδυναμεί με καλύτερο". Όταν πρωτοκυκλοφόρησε έδειξε ότι βάσισε την φιλοσοφία του σε δυο σταθμά: την νοσταλγία των παικτών και το να γεμίσει την οθόνη με όσο περισσότερους εχθρούς γίνεται. Στο πρώτο Dark Souls κάθε σχεδιαστική επιλογή είχε το δικό της σκοπό, είχε μια λογική και αυτή ήταν να δημιουργεί έντονες μάχες σε όλο το παιχνίδι χωρίς να γίνεται άδικο. Το Dark Souls 2, δυστυχώς άλλαξε κάνοντας τις μάχες άδικες, δημιουργώντας καταστάσεις υπερβολής για τους παίκτες χωρίς λόγο. Φυσικά πρόκειται για τίτλο Souls με όλα τα καλά που μπορεί να έχει αυτό αλλά ειρωνικά και κατά κάποιο τρόπο έχει χάσει αρκετή από την ψυχή του. Το Scholar of the First Sin, συνεχίζει αυτή τη παράδοση μπαίνοντας ακόμα πιο βαθιά στη λογική της υπερβολής με αποτέλεσμα να χάνεται ακόμα περισσότερο στη σκιά του προκατόχου του.

Στο κομμάτι των γραφικών το Scholar of the First Sin ως Remaster είναι απογοητευτικό και λόγω του μέτριου art design αλλά και λόγω των κακών γραφικών που λίγο βελτιώθηκαν. Η έκδοση για τις κονσόλες νέας γενιάς βελτιώνει το frame rate ανεβάζοντας το στο επιθυμητό 60αρι, με αρκετά θέματα σταθερότητας και συγκεκριμένα όταν γίνεται χρήση του σκληρού δίσκου για αποθήκευση. Η ανάλυση πλέον είναι ανεβασμένη στα 1080p  δίνοντας μια πολύ καθαρότερη εικόνα. Δυστυχώς οι παραπάνω βελτιώσεις δεν κάνουν τίποτα παραπάνω για την αύξηση της πολυπλοκότητας της γεωμετρίας του χώρου και των χαρακτήρων και ο ελάχιστα βελτιωμένος φωτισμός απέχει πολύ από τα αρχικά demos του παιχνιδιού.

Παράλληλα με την αύξηση του Frame Rate  η αναβαθμισμένη έκδοση του παιχνιδιού εισήγαγε και ένα πρόβλημα. Τα όπλα πλέον στο παιχνίδι χαλάνε με ιδιαίτερα αυξημένο ρυθμό με αποτέλεσμα να αναγκάζεται ο παίκτης αρκετά συχνα να γυρνάει στον Blacksmith για επισκευές. Ενώ δεν αυξάνει την δυσκολία του παιχνιδιού, αφαιρεί αρκετά από το immersion αφού πλέον περισσότερο αναλώνεσαι στο να προσέχεις την ενέργεια του όπλου παρά στην ουσία του παιχνιδιού. Προσέξαμε επίσης ότι αρκετά animations των εχθρών εκτελούνται σε λιγότερα FPS. Η From Software αναγνώρισε την ύπαρξη του προβλήματος και υποσχέθηκε patch για την επίλυση του. Το τελευταίο πρόβλημα που εντοπίσαμε έχει να κάνει με τα Hitboxes. Σε πολλές των περιπτώσεων, χτυπήματα στον αέρα είτε από εμάς είτε από τους εχθρούς πιάνονταν ως έγκυρα χτυπήματα.

01-majula

Πέρα από την ύπαρξη όλων των DLC του πρωτότυπου Dark Souls 2 και τα "ανανεωμένα γραφικά" το Scholar of the First Sin αλλάζει και ως ένα βαθμό την δομή του. Πλέον αντικείμενα και κακοί έχουν αλλάξει τοποθεσία (το ίδιο ισχύει και για τα αφεντικά), προσπαθώντας να ισορροπήσουν τα πράγματα στο παιχνίδι και να προσφέρουν μεγαλύτερη συνοχή όσο γίνεται. Το πρόβλημα συνοχής όμως έχει από την γένεση του να κάνει με τον τρόπο που είναι στημένος ο κόσμος, ο χάρτης.

Για παράδειγμα στο Heide's Tower of Flame υπάρχουν πλέον Heide Knights και το Royal Army Campsite έχει περισσότερους εχθρούς από πριν. Το Dull Ember πλέον είναι προσβάσιμο νωρίτερα στο παιχνίδι. Μπορεί να φαίνονται μικρές οι αλλαγές, βοηθάνε όμως αρκετά στην εξισορρόπηση του παιχνιδιού, κάνοντας το απολαυστικότερο. Φυσικά υπάρχουν πολλές ακόμα αλλαγές άλλοτε προς το καλύτερο και άλλοτε προς το χειρότερο. Προστέθηκε και ένας νέος χαρακτήρας που είναι δεμένος αρκετά με την ιστορία του παιχνιδιού. Επιπλέον έγιναν και κάποιες αλλαγές στο Online Mode με υποστήριξη έως 6 παικτών ταυτόχρονα.

Μπορεί τα παραπάνω να ακούγονται εντελώς αρνητικά για το παιχνίδι. Η κατάσταση φυσικά δεν είναι τόσο κακή, το παιχνίδι είναι καλό και θα εξυπηρετήσει τους βετεράνους του είδους. Επιπρόσθετα σαν πακέτο μαζί με τα DLC αποτελεί συμφέρουσα αγορά για όσους δεν έχουν ασχοληθεί με αυτά. Το πρόβλημα του είναι ότι η νέα ομάδα θυσίασε την συνοχή του παιχνιδιού και τις ισορροπημένες μάχες για χάρη της ελευθερίας του κόσμου και των περισσότερων εχθρών και ενώ έγινε μεγάλη προσπάθεια να διορθωθεί το πρόβλημα, η επανατοποθέτηση κάποιων εχθρών σε διαφορετικά σημεία δεν αλλάζει το βασικό πρόβλημά του: ότι λείπει η προσοχή στην λεπτομέρεια. Κάτι τέτοιο δυστυχώς σε αυτό το είδος δε συγχωρείται.

 

Σχόλια
Λεπτομέρειες
Item Reviewed

Dark Souls II: Scholar of the First Sin

Author
24 Απριλίου 2015
Developer

From Software

Publisher

Bandai Namco

Διανομή

Bandai Namco

Πλατφόρμες

PC, PlayStation 4, Xbox One

Tested on

PlayStation 4

Κυκλοφορία

2 Απριλίου 2015

Είδος

RPG

PEGI

18

Θετικά

+ Οι παλιοί θα ξαφνιαστούν από τις αλλαγές
+ Διάρκεια
+ Το αυξημένο Frame Rate
+ Tα επιπλέον DLC

Αρνητικά

- Κακή η συνοχή του κόσμου
- Μέτρια γραφικά
- Κάποιες επανατοποθετήσεις είναι άστοχες

Βαθμολογία
Βαθμόλογία συντάκτη
Βαθμολογία χρηστών
Rate Here
Βαθμολογία
6.5
2.7
Συνοψίζοντας

Tο Dark Souls II: Scholar of the First Sin δυστυχώς διατηρεί τις κακές επιλογές του αυθεντικού. Ο σχεδιασμός των επιπέδων και οι επιλογές στην τοποθέτηση των εχθρών δείχνουν από μακριά την απουσία του Hidetaka Miyazaki με αποτέλεσμα το παιχνίδι να μην διατηρεί την συνοχή των δυο πρώτων Souls αλλά και του νεώτερου Bloodborne.

Οι λάτρεις της σειράς θα το αγαπήσουν, οι υπόλοιποι θα γνέψουν αδιάφορα.

6.5
Βαθμός
2.7
Βαθμός
3 ratings
You have rated this
What's your reaction?
LOL
33%
Cheers
0%
Τιιιιι ;
33%
Μπαααα
33%
Sad
0%
Rage
0%