DmC Devil May Cry: Definitive Edition

by Παύλος Κρούστης on 12 Μαρτίου 2015
Reviews

To Devil May Cry είναι μία απ' τις τερατώδους βεληνεκούς IP της Capcom, το οποίο ήρθε ξώφαλτσα, έπειτα από σπόντα του Resident Evil 4. Action adventure slash 'em up με γερές δόσεις υπερβολής βασισμένο σε φαντασία που περιλαμβάνει πολλά στοιχεία από μυθολογία αγγέλων και δαιμόνων. Τα παιχνίδια απέκτησαν τόσο μεγάλη βάση από fans, που γίνεται ζήτημα, όταν αλλάζει το χρώμα των μαλλιών του πρωταγωνιστή.

DmC Devil May Cry™: Definitive Edition_20150309224751

Έπειτα από 3 βασικά παιχνίδια (με το δεύτερο να κινείται στα όρια της αποτυχίας), ήρθε το τέταρτο στην προηγούμενη γενιά με νέο πρωταγωνιστή (σχεδόν), μια απ' τα ίδια (πάνω κάτω) και αφήνοντας fans σχετικά ανικανοποίητους μετά τη μεγάλη επιτυχία του 3. Η Capcom αποφάσισε από εκεί και πέρα να παραδώσει τα ηνία στην πολυαγαπημένη εταιρεία του γράφοντος, Ninja Theory. Αμέσως φάνηκαν τα δυτικά στοιχεία και η ακαταμάχητη αίσθηση των developers για το art design. Το DmC Devil May Cry ήταν για εμάς ένα απ' τα καλύτερα action παιχνίδια της προηγούμενης γενιάς, με ένα ιδιοφυές σύστημα χειρισμού, όπου σας επιτρέπει μέσα σε ένα combo να "μπλέξετε" με περίσσεια χάρη 5-6 όπλα, καθώς "παίζετε στα δάχτυλα" τους εχθρούς.

Το DmC Devil May Cry δυτικοποίησε μια αρκετά ανατολικά προσανατολισμένη εικόνα, ταυτόχρονα βελτιώνοντας το σύστημα μάχης, ώστε οι αμύητοι να γίνουν ειδήμονες και οι έμπειροι να συνεχίσουν να "ράβουν". Εμφάνισε την εικόνα της Ninja Theory για το σύμπαν του Dante, ένωσε τελείες, που οι Ιάπωνες είχαν αφήσει μη ενωμένες, ώστε να γίνει πιο κατανοητό το σενάριο και παρουσίασε την έννοια της δυαδικότητας με τρόπο που δεν έχουμε ξαναδεί: Το ενσωμάτωσε σε όλους τους τομείς του. Ο Dante, ως Νεφελίμ, είναι ένωση αγγέλου και δαίμονα. Τα όπλα του χωρίζονται σε αγγελικά και δαιμονικά, ενώ ταυτόχρονα αυτό μεταφράζεται στο gameplay με εκπληκτικό τρόπο αφού δίνεται η δυνατότητα χρήσης δυνατών και άμεσων επιθέσεων, αλλά και μακρινών, πιο στρατηγικών. Παράλληλα μας παρουσιάζει στοιχεία των καιρών μας στο σενάριο και πλάθει την φαντασία με την πραγματικότητα για να δώσει την άποψη της Ninja Theory για τα κοινωνικά τεκταινόμενα και τον καταναλωτισμό.

DmC Devil May Cry™: Definitive Edition_20150309234131

Συνολικά, το DmC μας άφησε την καλύτερη εντύπωση, αφού μας ικανοποίησε τόσο σε επίπεδο μέσα στη σειρά, ως reboot, αλλά και ως ξεχωριστή οντότητα και action/adventure/slasher παιχνίδι του 2013. Συγκριτικά με τον ανταγωνισμό, διαθέτει τόσο οργανωμένη δομή και τόσο διασκεδαστική μάχη, που κάθε fan του είδους πρέπει να δει, ενώ το θεωρούμε σίγουρα το καλύτερο της ήδη φτασμένης σειράς. Από εκεί και πέρα, υπάρχουν και οι purists, που δε σήκωναν μύγα στο σπαθί τους με την αλλαγή του Dante σε πιο... κάγκουρα. Η αυθάδεια του Dante σε σκηνή εντός του παιχνιδιού που λέει "not in a million years" (όταν κάθεται στο κεφάλι του μια άσπρη πατσαβούρα και μοιάζει με τον Dante των προηγούμενων παιχνιδιών) είναι ένα ελαφρώς κακόγουστο αστείο από μεριάς των προγραμματιστών, το οποίο δεν έτυχε και της μεγαλύτερης κατανόησης.

Εμείς θεωρήσαμε ότι ένα reboot πρέπει να έχει τις απαραίτητες αλλαγές και δείχνοντας την εμπιστοσύνη μας στην Ninja Theory, καλυφθήκαμε πολύ περισσότερο απ' ό,τι ελπίζαμε. Όσο και να αμφισβήτησαν κάποιοι το στυλ του Dante ή κάποια άλλα μεμπτά στοιχεία, κανείς δεν είχε να προσάψει κάτι στο combat system, που είναι και η καρδιά του τίτλου. Το reboot του Devil may Cry κατάφερε κατά τη γνώμη μας να πετύχει απόλυτα το στόχο του. Κατάφερε να δείξει το Devil May Cry μέσα από καινούριο πρίσμα. Να κρατήσει όλα τα στοιχεία που έγιναν αγαπητά, ενώ ταυτόχρονα να δείξει στα άλλα games πώς φτιάχνεις σωστή και ζυγισμένη μάχη και gameplay. Οπτικά είναι τόσο διαφορετικό απ' τα παλιά, ενώ όταν το παίξεις είναι τόσο γνώριμο που είναι ότι θα ήθελες από ένα sequel. Και μιας και είμαστε σε περίοδο που τα Remaster μεσουρανούν, η Capcom αποφάσισε να μας δώσει ξανά τον Dante "όπως πρέπει".

DmC Devil May Cry™: Definitive Edition_20150310204834

Η προηγούμενη έκδοση του παιχνιδιού σε PS3 και Xbox 360 ήταν και το πρώτο παιχνίδι της σειράς που "έτρεχε" στα 30fps. Από την άλλη η PC έκδοση έμοιαζε και ένιωθε πιο κοντά στο όραμα της Ninja Theory για τη σειρά. Χτυπώντας λοιπόν το λογότυπο "Definitive Edition", η Capcom δίνει ένα απ' τα όχι και τόσο εκτιμημένα παιχνίδια της προηγούμενης γενιάς στη νέα, ρετουσάροντας όπως θέλουν οι καιροί με Full HD ανάλυση (1920x1080) και 60 frames/second. Το αποτέλεσμα είναι εφάμιλλο με αυτό της PC έκδοσης πριν 2 χρόνια. Ας δούμε όμως αναλυτικότερα τι έχει να προσθέσει ο τίτλος.

Εκτός απ' τις 2 παραπάνω αλλαγές που θεωρούνται must πλέον για κάθε remaster, ο τίτλος περιλαμβάνει όλα τα DLC που κυκλοφόρησαν, ενώ έχει και μερικά ακόμα εξτραδάκια. Τα modes Must Style και Gods Must Die ανεβάζουν τη δυσκολία στα ύψη και τα Hardcore και Turbo modes προσθέτουν το αλατοπίπερο. Τα skins του Dante και των όπλων είναι για να μη βαριέστε με την εμφάνιση του χαρακτήρα σας, ενώ το Bloody Palace είναι εδώ να ξερνάει πάνω σας κύματα αμέτρητων εχθρών για να τεστάρετε τα όριά σας. Σίγουρα πλέον κανείς δεν μπορεί να παραπονεθεί για τη δυσκολία.

DmC Devil May Cry™: Definitive Edition_20150310001011

Πιο αναλυτικά, οι προσθήκες που θα βρείτε στο περιεχόμενο είναι τα DLC που περιλαμβάνουν το προαναφερθέν Bloody Palace: μια αρένα, όπου θα σας φέρει αντιμέτωπους με κύματα εχθρών. Νέα skins για τον Dante και τα όπλα του, τα οποία περιλαμβάνουν και classic skins του Dante από το DMC1 και DMC3. Επιπρόσθετα θα βρείτε και το 2-3ωρο campaign με πρωταγωνιστή τον Virgil και την Katana του, αλλά και νέες δυνάμεις και combos. Πάνω στα DLC, η Ninja Theory προσέθεσε και 2 ακόμα επίπεδα δυσκολίας στα ήδη αρκετά υπάρχοντα: το Must Style, όπου θα πρέπει να είστε σε S rank και άνω στον μετρητή των combos, ώστε να αρχίσει να μετράει η ζημιά που κάνετε στους εχθρούς. Το άλλο είναι το Gods Must Die στο οποίο οι εχθροί κάνουν 2,5 φορές περισσότερη ζημιά και δε σας επιτρέπεται να χρησιμοποιήσετε αντικείμενα.

Τέλος, μπορείτε να ενεργοποιήσετε 2 modes κατά τη διάρκεια του τίτλου: το ένα είναι το Turbo mode και το άλλο είναι το Hardcore. To Turbo mode αυξάνει την ταχύτητα του παιχνιδιού κατά 20% και οφείλουμε να ομολογήσουμε ότι εκεί είναι η σωστή του ταχύτητα που "ζυγίζει" καλύτερα. Θα παρατηρήσετε διαφορά μόνο στα "παράθυρα" των χρόνων απόκρισης για τα combos σας. Το Hardcore mode επαναρυθμίζει παραμέτρους της κάθε πίστας όπως λιγότερος χρόνος για το Devil Trigger, μεγαλύτερη ζημιά απ' τους αντιπάλους, μικρότερος χρόνος απόκρισης για τα combos/αντεπιθέσεις κλπ. και το combo ranking να μειώνεται πιο γρήγορα. Διαφορά σε αυτό εντοπίζεται μόνο σε κάποιες μεγαλύτερες μάχες, όπου πλέον μπορεί να χάσετε κάποιες παραπάνω φορές. Καλοδεχούμενη επιλογή και αυτή.

DmC Devil May Cry™: Definitive Edition_20150311002457

Στα τεχνικά του ο τίτλος πλέον έγινε ίδιος με τις εκδόσεις για PC. Δε θα δείτε διαφορές, αν και το Digital Foundry υποστηρίζει ότι το anisotropic filtering δε λειτουργεί όπως θα έπρεπε για την PS4 έκδοση του παιχνιδιού. Αυτό όμως είναι λεπτομέρεια. Η μεγαλύτερη αλλαγή και ίσως το μεγαλύτερο κίνητρο για την αγορά του τίτλου είναι τα 60 frames per second. Τόσο στην εικόνα, όσο και στο χειρισμό είναι αυτό που κάνει τη διαφορά σε σχέση με την προηγούμενη έκδοση και επιτέλους δίνει την "κλασική" Devil May Cry μορφή, που έχουμε συνηθίσει. Σε συνδυασμό με το παραπάνω "turbo mode", σας δίνει την ευκαιρία να γυμνάσετε τα δάχτυλά σας.

Η αλλαγή στα 1080p είναι καλοδεχούμενη φυσικά και παρόλο που μπορεί να προδίδει την ποιότητα κάποιων textures χαμηλής ανάλυσης, αναδεικνύει άλλα που είχαν φτιαχτεί για 1080p treatment. To τελικό αποτέλεσμα είναι όμορφο μεν χάρη και στο θαυμάσιο art design της εταιρείας, αλλά δεν καταφέρνει να πλησιάσει τα standards της νέας γενιάς, όπως κατάφερε για παράδειγμα το Tomb Raider: Definitive Edition, όπου είχαμε και αλλαγές σε μοντέλα, αλλά και άλλες προσθήκες σε εφέ κλπ. Παρόλα αυτά, το remastering εξυπηρετεί το παιχνίδι και καταλαβαίνουμε για ποιο λόγο θέλησε η Capcom να κυκλοφορήσει και την Definitive έκδοση.

Το παιχνίδι μας παραχωρήθηκε από την επίσημη αντιπροσωπεία της Capcom στη χώρα μας, CD Media, για τις ανάγκες του Review.

Σχόλια
Λεπτομέρειες
Τίτλος

DmC: Devil May Cry - Definitive Edition

Author

Παύλος Κρούστης

Developer

Ninja Theory

Publisher

Capcom

Διανομή

CD Media

Πλατφόρμες

PS4 / Xbox One

Tested on

PS4

Κυκλοφορία

10 Μαρτίου 2015

Είδος

Action-adventure, hack and slash

PEGI

16

Θετικά

- Ένα απ' τα καλύτερα action games των τελευταίων ετών σε ένα definitive περιτύλιγμα
- Τα 60fps κάνουν μεγάλη διαφορά
- Τα DLC και τα extra modes ανεβάζουν το replayability κατακόρυφα
- Η μειωμένη τιμή (40 ευρώ)

Αρνητικά

- Τα απλά απαραίτητα για να δικαιολογηθεί το "Definitive Edition"
- Τα γραφικά φαίνονται πλέον περασμένης γενιάς

Βαθμολογία
Βαθμόλογία συντάκτη
Βαθμολογία χρηστών
Rate Here
Βαθμολογία
8.5
Συνοψίζοντας

Το DmC Devil May Cry ήταν από τα καλύτερα παιχνίδια του 2013 και παραμένει από τα καλύτερα action games των τελευταίων ετών. Το πακέτο περιλαμβάνει ό,τι θα περίμενε κανείς από μία "Definitive Edition", ενώ τεχνικά έχει γίνει η απλά απαραίτητη δουλειά για να δουλεύουν όλα όπως πρέπει. Τα 60fps δίνουν αυτήν την ώθηση όμως στο παιχνίδι που θα το κάνει να μοιάσει περισσότερο σαν μέλος της οικογενείας DMC, ενώ τα extra DLC και η μειωμένη τιμή στα 40 ευρώ θα βοηθήσουν τους αναποφάσιστους.

Αν δεν το έχετε ξαναπαίξει, είναι μονόδρομος. Αν το έχετε ξαναπαίξει στις κονσόλες, εξαρτάται από το πόσο σας άρεσε και σε πόσο καλή προσφορά μπορείτε να το βρείτε. Οι μόνοι στους οποίους δεν το προτείνουμε είναι σε αυτούς που έχουν παίξει την PC έκδοση. Όλοι οι άλλοι θα κινηθείτε απ' το "ας το προσθέσω στη συλλογή μου" μέχρι το "τι παιχνιδάρα είναι αυτή που δεν είχα δει". Όσοι δε θέλετε να το δείτε λόγω διαφορετικής πορείας της Ninja Theory, δώστε του μια ευκαιρία έστω και τώρα. Μπορεί να γίνει απίστευτα δύσκολο, ενώ ο Dante μπορεί να έχει την εμφάνιση παλαιότερων Dante. Τι άλλο θέλετε;

8.5
Βαθμός
Βαθμός
You have rated this
What's your reaction?
LOL
0%
Cheers
50%
Τιιιιι ;
0%
Μπαααα
50%
Sad
0%
Rage
0%