Dragon Age: Inquisition

Μια μάχη αίματος και διπλωματίας...
by Vag.93 on 28 Δεκεμβρίου 2014
Reviews

Ποιότητα ή ποσότητα; Ένα από τα πιο διαχρονικά ερωτήματα, που εφαρμόζεται παντού και πάντα, πολλές φορές καταλήγοντας πως αυτά τα δυο πράγματα σπανίως συνυπάρχουν.

Εστιάζοντας στο gaming, το δίλημμα "Gameplay ή Διάρκεια" έρχεται να δώσει μια ιδιαίτερη εφαρμογή στο παραπάνω ερώτημα. Δεν είναι σπάνιο φαινόμενο άλλωστε, τεράστια παιχνίδια σε διάρκεια να στερούνται ουσίας, με αποτέλεσμα να χαραμίζονται άδικα πρωτότυπες ιδέες, είτε μιλάμε για σενάριο, είτε για καινοτομίες στον τρόπο παιχνιδιού. Αυτή είναι η "κατάρα" των μέτριων RPG που κλήθηκε να "σπάσει" το Dragon Age: Inquisition, συνυπολογίζοντας το βαρύ όνομα που κουβαλάει η σειρά, τις απαιτήσεις που έχουμε από ένα studio σαν την BioWare και τον ανταγωνισμό. Όλα αυτά απέναντι σε ένα δυσαρεστημένο κοινό από την προηγούμενη υλοποίηση του franchise (Dragon Age 2), με υψηλά standards για τη νέα γενιά και εναλλακτικό πλάνο, αφού το trend του Dark Souls και όλων των απομιμήσεων (τύπου Lords of the Fallen) έχει εδραιωθεί για τα καλά στις υψηλές θέσεις - υπόληψης του μέσου RPG-lover.

Ωστόσο όποιος αγάπησε το Dragon Age, το έκανε γιατί γνώρισε μια νέα πτυχή του gaming και όχι γιατί εντόπισε τα κλασικά harcore στοιχεία RPG που θα περίμενε κάποιος. Οι πλούσιοι διάλογοι, οι ίντριγκες, το καλοστημένο μα και διαδραστικό σενάριο, οι σχέσεις που μπορεί να συνάψει ο παίκτης με τους χαρακτήρες, είναι όλα σημεία που προσφέρουν απλόχερα την εμβάθυνση που στοχεύει ένα καλό Video Game. Την ταύτιση με τον ήρωα, την εκούσια συμμετοχή σε ο,τι διαδραματίζεται και γενικότερα αυτό που εμείς στο χωριό μου λέμε "Immersion".

 

Πλοκή

Η ιστορία του Inquisition ξεκινά -χρονικά- λίγο μετά το τέλος του Dragon Age 2. Οι Mages (Άτομα με έμφυτα μαγικά χαρίσματα) και οι Templars (Ένα τάγμα ιπποτών, που έχουν αφιερώσει την ζωή τους στον "έλεγχο" των Mages) βρίσκονται σε εμφύλιο πόλεμο. Έτσι έχουμε σύγκλιση συμβουλίου με στόχο την παύση του πολέμου και την καθιέρωση της ειρήνης. Το συμβούλιο διακόπτεται από μια τεράστια έκρηξη, που δημιουργεί ένα πελώριο, πράσινο ρήγμα (Rift) στον ουρανό, μέσα από το οποίο γεννιούνται δαιμονικά πλάσματα. Η έκρηξη και η λεηλασία των δαιμόνων σκορπούν το θάνατο και μοναδικός επιζών του συμβάντος, δεν είναι άλλος από τον βασικό ήρωα, τον παίκτη που μόλις δημιουργήσαμε.

Σύντομα ο ήρωας ανακαλύπτει πως δεν θυμάται σχεδόν τίποτα από το πρόσφατο παρελθόν. Έχει ωστόσο αποκτήσει ένα παράξενο σημάδι στο χέρι, με την ιδιότητα να σφραγίζει τα Rifts. Βρίσκεστε λοιπόν στην θέση του μοναδικού-αυτόπτη μάρτυρα, γεγονός που δημιουργεί υποψίες, ενώ ταυτόχρονα κρατάτε κυριολεκτικά στο χέρι σας την λύση στα προβλήματα του βασιλείου. Κάποιοι θα σας αμφισβητήσουν, ενώ κάποιοι άλλοι θα σταθούν στο πλευρό σας. Θα δημιουργήσετε μια ομάδα, που ονομάζεται για θεσμικούς λόγους "Inquisition", στην οποία θα ηγείστε ως "εκλεκτός". Σταδιακά η δύναμη του Inquisition θα αυξάνεται, σε αριθμούς και σε επιρροή, την ώρα που καλείστε σαν ηγέτης να αποφασίσετε για το μέλλον του Thedas, του λαού και φυσικά του εαυτού σας.

 

 

Gameplay

Μιλώντας για RPG, το πρώτο πράγμα που μας έρχεται στο μυαλό, είναι "ΠΟΛΛΕΣ ΩΡΕΣ". Πολλές ώρες Farming, Grinding, Side-Questing κ.λ.π. Το να καταφέρει ένα RPG να μας πείσει πως αξίζει τον χρόνο μας, είναι ο πρωταρχικός στόχος.

Το Inquisition όχι απλά θα σας πείσει, αλλά θα σας δώσει την αίσθηση πως δεν έχετε κάνει αρκετά πράγματα σε κάθε region, οδηγώντας σε ακρότητες, όπως το να παραμείνετε στην πρώτη περιοχή (Hinterlands) για πάνω από 20-30 ώρες. Έτσι για να γίνει η σύγκριση μεταξύ ώρας και έκτασης, απλά να αναφέρω ότι υπάρχουν 2 βασίλεια (Ferelden - Orlais) με 6-7 περιοχές το καθένα. Κάθε τοποθεσία στον χάρτη είναι τόσο καλά σχεδιασμένη, με τόσες λεπτομέρειες, τόσα μυστικά να ανακαλύψετε και τόσες μάχες να κερδίσετε, που πολλές φορές οι προτεραιότητες αλλάζουν, ξεχνώντας πως έχετε και...έναν κόσμο να σώσετε. Τα Side-Quests, αν και πατάνε στο ίδιο μοτίβο: Ψάξε-Βρες-Φέρε, δεν χάνουν το ενδιαφέρον τους. Όλοι οι διάλογοι είναι ηχογραφημένοι, ξεφεύγοντας από την εύκολη συνταγή των περισσότερων RPG που έχουν βουβούς διαλόγους.

Το σύστημα μάχης είναι στιβαρό και καλοφτιαγμένο. Υπάρχει η δυνατότητα εναλλαγής μεταξύ Action και Strategy τύπου, με το τελευταίο να μην εντυπωσιάζει στην έκδοση των κονσολών. Άλλωστε χωρίς ποντίκι, το point and click στυλ περισσεύει. Στις δύσκολες μάχες θα βρεθείτε να χρησιμοποιείτε και τα 2 είδη. Ωστόσο είναι περισσότερο αποτέλεσμα της μέτριας Α.Ι των συντρόφων σας, που μάλλον δεν έχουν ξαναδεί RPG και δεν είναι εξοικειωμένοι με τις βασικές αρχές οικονομίας στα Potions, την σημασία του focus και την ματαιότητα του να χρησιμοποιείς Special κινήσεις σε minnions αντί για το Boss. Ευτυχώς μέσα από το menu, μπορούμε να δώσουμε κάποιες οδηγίες στα companions, σχετικά με τον αριθμό Potions που τους αναλογεί, την συχνότητα που θα χρησιμοποιούν κάποια skills κ.ο.κ

Αρκετή προσοχή έχει δοθεί στα Skill Trees και τις ικανότητες του κάθε χαρακτήρα, ανάλογα με το Class του και τις ιδιαιτερότητες του Race του. Από τις μάχες παίρνετε XP, με την συγκέντρωση XP παίρνετε Levels και για κάθε Level παίρνετε ένα Skill Point που μπορείτε να επενδύσετε στο Skill Tree του χαρακτήρα σας, κάνοντας την λίστα με τα προσόντα και τις επιθέσεις σας πλουσιότερη.

Τα όπλα και οι πανοπλίες δεν είναι ούτε λίγα ούτε πολλά. Παρόλα αυτά θα βρείτε σύντομα τον πιο "συμφέροντα" συνδυασμό και θα μείνετε σ' αυτόν για το μεγαλύτερο μέρος του παιχνιδιού. Το Crafting και το Upgrade system που προσφέρεται είναι απλό και κατανοητό, αλλά βαρετό και χωρίς σπουδαίες αισθητικές επιρροές στον οπλισμό. Κυρίως προσφέρουν πρόσθετο damage, είτε element-based (φωτιά, πάγο, μαγεία κλπ), είτε τα ειδικεύουν απέναντι σε συγκεκριμένο τύπο εχθρών.

Οι επιλογές μας αλλάζουν την έκβαση της ιστορίας σε αρκετά σημεία. Όποιο μονοπάτι και να επιλέξετε όμως, η ιστορία είναι συναρπαστική. Μπορείτε είτε να σχηματίσετε την εικόνα του θεάρεστου ηγέτη, με τις ευλογίες της Εκκλησίας (Chantry), είτε να έρθετε αντιμέτωπος με τους καθωσπρεπισμούς της εποχής και να επιλέξετε την οδό της ανεξαρτησίας...

Μια πολύ φρέσκια και ενδιαφέρουσα προσθήκη, είναι το War Table. Ουσιαστικά πρόκειται για έναν επιτραπέζιο χάρτη πάνω από τον οποίο συνεδριάζει το Inquisition και αποφασίζει για το πως θα κινηθεί στρατηγικά. Στον χάρτη υπάρχουν σημεία αναφοράς που συνοδεύονται από μια time-based αποστολή, που μπορείτε να προσεγγίσετε με 3 διαφορετικούς τρόπους (Force, Secret, Diplomacy).
Το πως θα κινηθείτε σ αυτές τις αποστολές, διαμορφώνει τα κέρδη που θα έχετε από την διεκπεραίωσή της, τις νέες περιοχές που θα γίνουν διαθέσιμες προς εξερεύνηση κ.λ.π

 

Γραφικά / Ήχος / Performance

Τα γραφικά στις κονσόλες νέας γενιάς και τα PC είναι χάρμα οφθαλμών. Δυστυχώς ή ευτυχώς το parity με τις κονσόλες προηγούμενης γενιάς δεν έχει επιτευχθεί. Δυστυχώς για εκείνους που ακόμα δεν έχουν αγοράσει νέα κονσόλα, ευτυχώς για εκείνους που το έκαναν και το multi-platforming δεν κράτησε πίσω την ανάπτυξη του παιχνιδιού. Βλέπουμε τεράστιες διαφορές σε textures, particle effects και aliasing, αλλά για τον καθένα μας τα standards είναι διαφορετικά. Το σίγουρο είναι πως οι διαφορές δεν περιορίζονται στην ανάλυση.

Συγκεκριμένα σε PS4 και Xbox One, έχουμε μια σχετικά καλή απόδοση, με την κονσόλα της Sony να έχει ελαφρώς το πάνω χέρι -οπτικά- σε ανάλυση(1080p σε αντίθεση με το One που τρέχει στα 900p) και σε detail (πιο πλούσιο foliage - δυνατότερα particle effects). Και οι δυο κονσόλες τρέχουν το παιχνίδι στα 30fps, με το Xbox One ωστόσο να δείχνει πιο σταθερό, χωρίς πολλά drops στις απαιτητικές σκηνές, κάτι που στο PS4 καμιά φορά γίνεται έντονα αντιληπτό.

dragon_age_inquisition_gameplay_promo_1

Τα εφέ της φωτιάς, ο καιρός και οι παραλλαγές του, οι υφές σε συγκεκριμένες επιφάνειες, το νερό και μικρές λεπτομέρειες εδώ και κει, θα φροντίσουν να σας αφήσουν με το στόμα ανοιχτό σε αρκετές περιπτώσεις. Για ένα παιχνίδι τέτοιου μεγέθους, το αποτέλεσμα είναι φανταστικό. Ειδικότερα αν το συγκρίνουμε με άλλα παιχνίδια του είδους.

Ο ήχος είναι εκπληκτικός. Από το Voice Acting ως το Soundtrack και τα FX, η δουλειά που έχει γίνει φαίνεται και με το παραπάνω. Με καλό σύστημα ηχείων να είστε σίγουροι πως ο ήχος από μόνος του θα σας κάνει να εκτιμήσετε το παιχνίδι ακόμα περισσότερο.

dragon_age_inquisition_gameplay_promo_2

Multiplayer

Εντύπωση προκάλεσε η απόφαση της BioWare να συμπεριλάβει στο Inquisition και Multiplayer κομμάτι, σαν ξεχωριστό Mode παιχνιδιού. Σ' αυτό έχουμε co-op αποστολές τεσσάρων ατόμων, ενώ μπορούμε να επιλέξουμε μεταξύ συγκεκριμένων χαρακτήρων, παίζοντας σε συγκεκριμένους χάρτες-dungeons και έχοντας κύριο σκοπό την εξουδετέρωση των κυμάτων κακών που μας πολιορκούν.

Σε καμία περίπτωση δε μιλάμε για το ατού του παιχνιδιού, ούτε πρόκειται να σας τραβήξει την προσοχή από το Campaign. Μπορεί βέβαια να θεωρηθεί ένα ευχάριστο διάλειμμα από την καταιγιστική ροή του Story, καθώς επίσης και μια σημαντική προσθήκη που ενισχύει τον ήδη υψηλό δείκτη replayability του τίτλου. (Not bad at all)

Σχόλια
Λεπτομέρειες
Item Reviewed

Dragon Age: Inquisition

Author
28 Δεκεμβρίου 2014
Developer

BioWare

Publisher

EA (Electronic Arts)

Διανομή

CD Media

Πλατφόρμες

PS4 / Xbox One / PC / PS3 / Xbox 360

Tested on

PS4

Κυκλοφορία

18 Νοεμβρίου 2014

Είδος

RPG

PEGI

18

Badges
Θετικά

+ Ο τεραστίων διαστάσεων χάρτης, προσφέρεται για ατέλειωτη εξερεύνηση.

+ Η γνωστή συνταγή της BioWare στο κομμάτι των διαλόγων, της σκηνοθεσίας και της αίσθησης του "συμμετέχω".

+ Τεράστιο και ενδιαφέρον Backstory για κάθε βασικό χαρακτήρα. Το γεγονός ότι μπορείς να συνάψεις φιλικές ή ερωτικές σχέσεις με main characters βοηθάει τον παίκτη να ταυτιστεί ακόμα περισσότερο με τον ρόλο του.

+ Εντυπωσιακά -για το είδος- γραφικά και ήχος.
(Τουλάχιστον στις κονσόλες νέας γενιάς και τα PC)

Αρνητικά

- Το Strategy κομμάτι του battle system μένει ανεκμετάλλευτο. Κάποιες φορές ξεχνάς ότι υπάρχει, αφού οι μάχες σπάνια επιβάλουν την χρήση του.

- Υπάρχουν ξεκάθαρα "όρια" στην εξερεύνηση, κάποια από τα οποία γίνονται εκνευριστικά. Η ανάβαση λόφων, βουνών κ.λ.π πολλές φορές καθίσταται αδύνατη, ελέω χειρισμού.

- Δεν υπάρχει ποικιλία σε Weapons και Armors. Το Crafting System είναι μεν λιτό και κατανοητό, βοηθάει στην ενίσχυση, δεν έχει όμως το απαραίτητο βάθος για να σώσει την κατάσταση και να δώσει "νέο αέρα" στο inventory.

Βαθμολογία
Βαθμόλογία συντάκτη
Βαθμολογία χρηστών
Rate Here
Βαθμολογία
9.0
3.0
Συνοψίζοντας

Το μαγικό ραβδάκι της BioWare μεταμόρφωσε μέσω της διαδραστικότητας και της κινηματογραφικότητας, ένα καλό RPG, σε ένα ΠΟΛΥ ΚΑΛΟ RPG.
Πρόκειται σίγουρα για ένα από τα καλύτερα παιχνίδια της χρονιάς, που καταφέρνει παρά τα μικρά του προβλήματα να ορθώνει ανάστημα σε μια κατηγορία παιχνιδιών με σκληρό ανταγωνισμό, που παρόλα αυτά έψαχνε απεγνωσμένα για κάτι διαφορετικό.

Ταυτόχρονα η σειρά εξιλεώνεται για την...σχετική αποτυχία του Dragon Age 2 και προσφέρει ένα νέο, πλούσιο και πλήρη τίτλο στους fans.

9.0
Βαθμός
3.0
Βαθμός
10 ratings
You have rated this
What's your reaction?
LOL
27%
Cheers
67%
Τιιιιι ;
0%
Μπαααα
7%
Sad
0%
Rage
0%