Dragon Ball: Xenoverse

It's over 9000... ή μήπως όχι;
by Κώστας Νικολούζος on 9 Μαρτίου 2015
Reviews

Το να πραγματοποιήσουμε εκτενή ανάλυση για να σας ενημερώσουμε για την πλήρη ταυτότητα του Dragon Ball franchise μάλλον θα ήταν χρονοτριβή... ίσως και ιεροσυλία. Πάνω-κάτω οι περισσότεροι θα συμφωνούσαμε πως πρόκειται για τον ''μπαμπά'' πολλών manga και anime σειρών. Για εμάς τα ελληνόπουλα όμως -που στις παιδικές μας αναμνήσεις εμπεριέχονται τα πρωινά των Σαββατοκύριακων όταν και βλέπαμε στην τηλεόραση Dragon Ball και ύστερα συζητούσαμε σχετικά στις παρέες μας- μάλλον πρόκειται για κάτι περισσότερο.

Ας περάσουμε όμως στα της κριτικής μας. To Dragon Ball: Xenoverse είναι το πρώτο παιχνίδι της σειράς που κυκλοφορεί στα συστήματα νέας γενιάς, συνοδευόμενο από τις εκδόσεις των Xbox 360, PS3 και PC. Στο τιμόνι ανάπτυξης του τίτλου βρέθηκε για μία ακόμη φορά το ιαπωνικό στούντιο Dimps. Η κριτική μας βασίστηκε στην PS4 έκδοση κι έτσι το ενδιαφέρον στρέφεται στο αποτέλεσμα της παρθενικής εμφάνισης του franchise στα συστήματα 8ης γενιάς.

DRAGON BALL XENOVERSE_20150309043229

Σενάριο

Τα γεγονότα του παιχνιδιού σχετίζονται με την περίοδο του Dragon Ball Z. Αυτή τη φορά η Bandai Namco αποφάσισε να ξεφύγει από την πεπατημένη και στο Xenoverse δεν αναπαριστώνται απλά για μία ακόμη φορά τα γεγονότα της εποχής εκείνης αλλά παρουσιάζονται από μία άποψη διαφορετική.

Πιο συγκεκριμένα, άγνωστες δυνάμεις ταξιδεύουν στον χρόνο αλλάζοντας τα γεγονότα στις μάχες των ηρώων με το κακό, υπέρ του κακού, με αποτέλεσμα ολόκληρο το σύμπαν να απειλείται με εξαφάνιση. Τότε ο Trunks, ως φρουρός του χρόνου, ζητάει από τον δράκο Shenron να καλέσει κάποιον ήρωα που θα τον βοηθήσει να διορθώσει τις ανωμαλίες αυτές που προέκυψαν. Ο ήρωας αυτός είμαστε εμείς, μέσα από το σώμα ενός ολοκαίνουργιου custom χαρακτήρα. Έτσι, με την βοήθεια του Trunks, ο νέος αυτός ήρωας καλείται να ταξιδέψει στον χρόνο και να αποτρέψει την αλλαγή της ιστορίας.

Gameplay

Όσον αφορά το Gameplay θα θέλαμε να καταστήσουμε γνωστό εξ αρχής πως δεν έχουμε να κάνουμε με κάποιον κλασικό Fighting τίτλο αλλά περισσότερο με ένα υβρίδιο μεταξύ MMORPG και Fighting.

DRAGON BALL XENOVERSE_20150306203932

Όπως ήδη είπαμε, κύριο ρόλο στο παιχνίδι έχει ο custom χαρακτήρας. Ξεκινώντας, έχουμε να διαλέξουμε ανάμεσα σε 5 διαφορετικές φυλές στις οποίες συγκαταλέγονται Saiyans, Namekians και γήινοι. Οι διαθέσιμες παραμετροποιήσεις στην εξωτερική εμφάνιση του χαρακτήρα αν και δεν έχουν τεράστια ποικιλία, μπορούν να ικανοποιήσουν μεγάλη μερίδα των παικτών αν αναλογιστεί κανείς πως αργότερα μπορούμε να προμηθευτούμε εξοπλισμό και αξεσουάρ των αγαπημένων μας παικτών από την σειρά.

Τον ρόλο του HUB στο Xenoverse έχει μία ολοκαίνουργια περιοχή για το franchise, η Toki Toki City η οποία και αποτελεί τη βάση των φρουρών του χρόνου. Αφού δημιουργήσουμε τον χαρακτήρα μας, ξεκινάει η περιπλάνησή μας στην Toki Toki City που αποτελείται από τρεις μικρές περιοχές. Μέσα από τα διάφορα σημεία της πόλης αυτής, λοιπόν, αγοράζουμε τα αντικείμενά μας, συναντάμε NPC's ή πραγματικούς παίκτες online αν είμαστε συνδεδεμένοι στους servers του Xenoverse, αλληλεπιδρούμε μεταξύ τους, επιλέγουμε να συμμετάσχουμε σε online/offline μάχες και αναλαμβάνουμε τις κύριες και δευτερεύουσες αποστολές. Με λίγα λόγια ότι θα έκανε κάποιος παίκτης σε ένα MMORPG με την διαφορά του ότι δεν απαιτείται να βρισκόμαστε online για να παίξουμε. Ότι έχει να μας προσφέρει το παιχνίδι μπορούμε να το απολαύσουμε σε μεγάλο βαθμό και offline με τους NPC's να πέρνουν τη θέση των πραγματικών χαρακτήρων στην Toki Toki City αλλά τότε χάνεται το κοινωνικό κομμάτι του τίτλου που μπορεί να προσφέρει ακόμα περισσότερη διασκέδαση.

DRAGON BALL XENOVERSE_20150309042404

Μεγάλο μέρος από την ενασχόληση με το Xenoverse απαιτούν οι δευτερεύουσες αποστολές που προαναφέραμε (Parallel Quests). Πρόκειται για μικρότερα quests που απαιτούν να κερδίσουμε τους εκάστοτε αντιπάλους και -πέρα από τους πόντους εμπειρίας για την ανάπτυξη του παίκτη- προσφέρουν νέο εξοπλισμό, αξεσουάρ ένδυσης και νέες τεχνικές.

Σταδιακά, με την πρόοδό μας στις κύριες αποστολές του τίτλου ξεκλειδώνουμε επίσης χαρακτήρες από το σύμπαν του Dragon Ball που μπορούμε να χρησιμοποιήσουμε για παράδειγμα στις δευτερεύουσες αποστολές δίπλα στον χαρακτήρα που έχουμε δημιουργήσει εμείς ή ακόμα και αντ' αυτού. Προσωπικά, έως ότου ο χαρακτήρας μας δυναμώσει αρκετά προτιμήσαμε τις λύσεις των ισχυρότερων γνωστών ηρώων.

Οι κύριες αποστολές στο σύνολό τους είναι ικανές να μας κρατήσουν για περίπου δέκα ώρες. Καλό είναι όμως να γνωρίζετε πως δεδομένου του ότι εκεί μπορούμε να παίξουμε μόνο με τον δικό μας custom χαρακτήρα και οι εχθροί σταδιακά γίνονται ισχυρότεροι θα χρειαστεί ενδιάμεσα να πραγματοποιήσουμε και κάποιες ώρες grinding αν θέλουμε να κάνουμε τη ζωή μας ευκολότερη. Όπως και στις δευτερεύουσες αποστολές, έτσι και στις κύριες στόχος είναι να εξοντώσουμε τους εχθρούς μας ή να τους προκαλέσουμε κάποιο ποσοστό ζημιάς. Στις περισσότερες περιπτώσεις παιχνιδιών θα λέγαμε ότι τα ζητούμενα των αποστολών είναι μονότονα. Εν μέρη συμφωνούμε πως αυτό συμβαίνει και με το Xenoverse αλλά όταν αναλογιζόμαστε ότι εν τέλει πρόκειται για Fighting κυκλοφορία με πολλά στοιχεία MMORPG και όχι για το αντίθετο, τότε δίνουμε προσωπικά και τα απαραίτητα ελαφρυντικά.

DRAGON BALL XENOVERSE_20150309050942

Κάτι που έχουν καταφέρει Dimps και Bandai Namco μέσα από τα cut-scenes και τους διαλόγους των χαρακτήρων (ασχέτως αν ο custom χαρακτήρας μας δεν μιλάει) στις κύριες αποστολές είναι το ότι μας δημιούργησαν την αίσθηση ότι με τον custom χαρακτήρα μας γινόμαστε ενεργό κομμάτι της ιστορίας του Dragon Ball. Δίνουμε credits για το επίτευγμα αυτό και θεωρούμε πως κάθε φαν της σειράς θα το εκτιμήσει.

Ωραία με όλα τα υπόλοιπα αλλά κατά κύρια βάση ο τομέας που κρίνει έναν τίτλο που φέρει ως genre του αυτό του Fighting είναι το σύστημα μάχης. Εκεί οι εντυπώσεις μας είναι αρκετά ενθαρρυντικές. Αρχικά, αν δεν έχετε παίξει το προηγούμενο τίτλο της σειράς -Battle of Z- το tutorial δεν θα σας προσφέρει ιδιαίτερη βοήθεια και θα χρειαστείτε τον χρόνο σας μέχρι να βρείτε τα πατήματά σας και να ξεφύγετε από την button mash στρατηγική. Στο Dragon Ball: Xenoverse έχουμε τη δυνατότητα να αναπτύξουμε το στυλ μάχης του custom παίκτη μας όπως ακριβώς το θέλουμε, είτε δίνοντας βάση σε επιθέσεις από απόσταση, είτε σε επιθέσεις εξ επαφής είτε ακόμα δημιουργώντας και ένα κράμα των δύο αυτών στυλ.

DRAGON BALL XENOVERSE_20150309042422

Στην αρχή οι 3D μάχες, οι οποίες πραγματοποιούνται κυρίως στον αέρα, ενίοτε στο νερό και σπανίως στο έδαφος, μας φάνηκαν κάπως άχρωμες και περιορισμένες είναι η αλήθεια. Όμως, όσο αυξανόταν η ενασχόλησή μας η εντύπωση αυτή άλλαξε. Η μπάρα της ενέργειας συνοδεύεται από αυτές του Ki και της αντοχής, οι οποίες αδειάζουν όσο πραγματοποιούμε ειδικές επιθέσεις ή αμυνόμαστε. Έχοντας αυτό κατά νου για το στρατηγικό κομμάτι αλλά και το γεγονός ότι στην πορεία μπορέσαμε να εκτελέσουμε μεγαλύτερα combos και εξοπλιστήκαμε με νέες και εντυπωσιακότερες τεχνικές παρμένες από τους αγαπημένους μας χαρακτήρες -όπως το κλασικό Kamehameha- μας έκαναν να διασκεδάσουμε τις μάχες περισσότερο. Οι μηχανισμοί στο σύστημα μάχης είναι ικανοποιητικοί και λειτουργικοί σε μεγάλο βαθμό επίσης.

Όσον αφορά την A.I. τα συναισθήματα είναι ανάμεικτα με την ζυγαριά όμως να γέρνει προς την θετική της πλευρά. Η φιλική A.I σε γενικές γραμμές αποδεικνύεται χρήσιμη αλλά σε κάποιες περιπτώσεις δεν κάνει σωστές επιλογές κατ'εμάς. Για παράδειγμα, σε περιπτώσεις που βρισκόμασταν ελάχιστα χτυπήματα πριν χάσουμε θα θέλαμε την βοήθειά της αλλά εκείνη ανάλωνε τους βοηθητικούς μας χαρακτήρες σε τυχαίους αντίπαλους στόχους. Η εχθρική A.I. τις περισσότερες φορές παρουσιάζεται ανταγωνιστική. Κάτι που δεν εκτιμήσαμε, ωστόσο, είναι ότι παρατηρήσαμε να επαναλαμβάνει τις ίδιες επιθέσεις συχνά.

DRAGON BALL XENOVERSE_20150309044322

Online Multiplayer

Είναι γεγονός πως τις πρώτες εβδομάδες κυκλοφορίας του οι servers του Xenoverse αντιμετωπίζουν προβλήματα και οι συντηρήσεις τους αποτελούν συχνό φαινόμενο. Έτσι, τις μέρες που ασχοληθήκαμε με τον τίτλο για να γραφτεί η κριτική σπάνια μπορέσαμε να συνδεθούμε για να μπορέσουμε να βρούμε άλλους παίκτες στην Toki Toki City και να αλληλεπιδράσουμε με αυτούς ή να μπούμε σε online versus μάχες (ή να στείλουμε κάποιο δωράκι σε φίλο που παίζει επίσης Xenoverse για να λάβουμε το αντίστοιχο Trophy).

Παραδόξως όμως, όποτε επιχειρήσαμε να συμμετάσχουμε σε online Parralel Quests παίζοντας σε offline mode δεν δυσκολευτήκαμε και κατά τη διάρκειά τους δεν αντιμετωπίσαμε κανένα πρόβλημα λόγω lag. Μάλιστα, διασκεδάσαμε περισσότερο όταν σε αυτά τα co-op quests είχαμε την συντροφιά αληθινών παικτών και όχι εκείνη της A.I. Επίσης, αξίζει να αναφέρουμε πως τις ελάχιστες φορές που καταφέραμε να παίξουμε online σε versus μάχες παρατηρήσαμε πως οι αντίπαλοι μας υιοθετούσαν διαρκώς την ίδια στρατηγική επαναλαμβάνοντας ένα-δύο επιθέσεις.

Με λίγα λόγια, μέχρι και την στιγμή που γράφτηκαν αυτές οι γραμμές δεν ήταν όλες οι online υπηρεσίες του τίτλου λειτουργικές, γεγονός που μας δυσαρέστησε με εξαίρεση τα Parallel Quests που προαναφέραμε.

DRAGON BALL XENOVERSE_20150309042513

Οπτικοακουστικός τομέας

Στο οπτικοακουστικό κομμάτι πιστεύουμε πως το αποτέλεσμα θα μπορούσε να είναι αρκετά καλύτερο. Ο εικαστικός χαρακτήρας που χρησιμοποιείται παραμένει πιστός στα πρότυπα των σχετικών anime και manga μεταφέροντας το όλο περιβάλλον σε 3D και τα μοντέλα των παικτών αναπαριστώνται με πιστότητα. Από εκεί και πέρα όμως διακρίναμε μία μετριότητα τόσο στα textures όσο και σε κάποια άλλα φαινόμενα. Χαρακτηριστικά, κάποια κομμάτια του περιβάλλοντος δείχνουν να καταστρέφονται από τις επιθέσεις των χαρακτήρων αλλά μετά από λίγα δευτερόλεπτα επιδιορθώνονται. Σίγουρα ένα περιβάλλον καταστρέψιμο -που να παραμένει έτσι όμως- θα έδινε άλλον αέρα στον τομέα αυτόν. Σε καμία περίπτωση όμως δεν είδαμε το στούντιο Dimps να εκμεταλλεύεται τις δυνατότητες του PS4.

Ηχητικά, το voice-over των χαρακτήρων -αγγλικό και ιαπωνικό- μπορούμε να πούμε ότι μας άφησε ικανοποιημένους. Από την άλλη το lip-sync φαντάζει με κακόγουστο αστείο. Από άποψη soundtrack, πέρα από το γνωστό και αγαπημένο Cha-La Head Cha-La ο τίτλος δεν έχει να επιδείξει κάτι το αξιομνημόνευτο.

Το παιχνίδι μας παραχωρήθηκε από την Bandai Namco για τις ανάγκες του Review.

Σχόλια
Λεπτομέρειες
Item Reviewed

Dragon Ball: Xenoverse

Author
9 Μαρτίου 2015
Developer

Dimps

Publisher

Bandai Namco Games

Διανομή

Bandai Namco Partners Hellas

Πλατφόρμες

PC / PS3 / PS4 / Xbox 360 / Xbox One

Tested on

PS4

Κυκλοφορία

27 Φεβρουαρίου 2015

Είδος

Fighting

PEGI

12

Θετικά

+ Μία εναλλακτική, "φρέσκια" άποψη στα γεγονότα του Dragon Ball Z
+ Δημιουργία και ανάπτυξη του δικού μας χαρακτήρα
+ Το σύστημα μάχης
+ Ικανοποιητική διάρκεια

Αρνητικά

- Τα προβλήματα των servers
- Μέτριος τεχνικός τομέας με βάση τις δυνατότητες του PS4
- Τα μονότονα ζητούμενα των αποστολών
- Θα θέλαμε καλύτερη A.I.

Βαθμολογία
Βαθμόλογία συντάκτη
Βαθμολογία χρηστών
Rate Here
Βαθμολογία
7.5
6.5
Συνοψίζοντας

To Dragon Ball: Xenoverse δεν είναι ένα ακόμη κλασικό Fighting μέλος της σειράς. Διαθέτει πολλά MMORPG στοιχεία, περιβάλλεται από ένα διασκεδαστικό και σταθερό σύστημα μάχης και προσφέρει μία εναλλακτική, "φρέσκια" άποψη στην ιστορία του Dragon Ball Z. Για πρώτη φορά μπορούμε να δημιουργήσουμε και να αναπτύξουμε τον δικό μας χαρακτήρα όπως εμείς θέλουμε. Αρνητικά στοιχεία τα προβλήματα στους servers και ο μέτριος τεχνικός τομέας. Σε καμία περίπτωση το στούντιο Dimps δεν εκμεταλλεύεται τις δυνατότητες των νέων κονσολών ως πρώτη προσπάθεια σε αυτές.

Εν κατακλείδι το Xenoverse είναι τίτλος που θα προτείναμε στους φαν του Dragon Ball και όχι μόνο, όχι όμως και σε όσους ψάχνουν για ένα καθαρά Brawling Fighting game.

7.5
Βαθμός
6.5
Βαθμός
1 rating
You have rated this
What's your reaction?
LOL
0%
Cheers
50%
Τιιιιι ;
50%
Μπαααα
0%
Sad
0%
Rage
0%