Dying Light

Πάλεψε την ημέρα, τρέξε τη νύχτα
by Κώστας Βλάχος on 25 Φεβρουαρίου 2015
Reviews

Τα zombies στις μέρες μας είναι ευρέως διαδεδομένα. Από τα παλαιά χρόνια, κατά τη γέννηση του κινηματογράφου, υπήρχε η ιδέα παρουσίασης ενός ανθρώπου όπου κλινικά θα ήταν νεκρός, αλλά ο εγκέφαλος του θα είχε υποστεί τέτοια ζημιά που δεν θα καταλάβαινε τι συμβαίνει γύρω του και απλά θα κυνηγούσε άλλους ανθρώπους ώστε να τραφεί από αυτούς. Τα zombies ή αλλιώς ζωντανοί νεκροί, συνήθως προέρχονταν από κάποιον ιό που δημιουργούσε διάφορες μεταλλάξεις στο DNA. Έτσι και στο Dying Light, έχουμε έναν επικίνδυνο ιό που λαμβάνει χώρα στην πόλη Harran της Τουρκίας και κάποιους επιζήσαντες οι οποίοι μάχονται κάθε μέρα μαζεύοντας είδη πρώτης ανάγκης και ψάχνοντας άλλους επιζήσαντες, ώστε να καταφέρουν να βρουν το “φάρμακο” που θα τους σώσει από την κόλαση που ζουν. Να σημειωθεί πως το παιχνίδι έχει κυκλοφορήσει σε ψηφιακή μορφή στις 27 Ιανουαρίου 2015 και τώρα θα κυκλοφορήσει σε retail.

Σενάριο

Εμείς ελέγχουμε τον Kyle Crane, ένα στέλεχος της GRE (Global Relief Effort, οργάνωση που στέλνει προμήθειες στη Harran και είναι συνδεδεμένη με το Υπουργείο Εθνικής Άμυνας) ο οποίος στάλθηκε με απώτερο σκοπό να βρει έναν πολιτικό ο οποίος είχε εξαφανιστεί για πολύ καιρό, ονόματι Rais. Ο Rais έχει στην κατοχή του ένα αρχείο το οποίο είναι ικανό να “καταστρέψει” την GRE αφού η οργάνωση δεν πρόλαβε να στείλει εγκαίρως προμήθειες στο σημείο που βρισκόταν ο αδερφός του και πέθανε. Ο Crane όμως, φθάνοντας στη Harran, πέφτει θύμα ξυλοδαρμού από κλέφτες ενώ ταυτόχρονα καταφθάνουν zombies που τον δαγκώνουν ελαφρά στο χέρι. Εκεί, τον βρίσκει μια ομάδα επιζήσαντων όπου τον σώζει και τον μεταφέρει σε μια ασφαλή περιοχή που ονομάζεται Tower. Ο παίκτης μας γίνεται μέλος της ομάδας αυτής και πλέον τους βοηθάει φέρνοντας σε πέρας αποστολές που του αναθέτουν ενώ ταυτόχρονα βρίσκεται στα ίχνη του Rais. Και όλα αυτά φυσικά, μέσα σε μία πόλη γεμάτη από ζωντανούς νεκρούς.

Gameplay

Οι αποστολές στις οποίες θα συμμετάσχουμε είναι αρκετές, ενώ ταυτόχρονα μας δίνεται η δυνατότητα να κάνουμε free roam σε όλη την πόλη, απλά και μόνο ψάχνοντας για τρόφιμα και αντικείμενα όπου θα κάνουν το έργο μας πιο εύκολο. Πιο συγκεκριμένα, το παιχνίδι βασίζεται στη μάχη για την επιβίωση, όμως τα πράγματα δεν είναι τόσο απλά όταν δεν έχεις κάποιο όπλο στην κατοχή σου. Αυτό είναι και το δυνατό στοιχείο του παιχνιδιού άλλωστε. Για να αντισταθείς στα zombies θα πρέπει να πολεμήσεις με τα ίδια σου τα χέρια και η μόνη βοήθεια θα είναι αντικείμενα που θα βρίσκεις στους δρόμους πχ σωλήνες, γαλλικά κλειδιά, ξύλα με καρφιά κτλ. Κάθε melee weapon μπορεί να αναβαθμιστεί αν συλλέξουμε τον απαιτούμενο αριθμό αντικειμένων που χρειάζεται, ώστε το όπλο μας να έχει μεγαλύτερο damage και περισσότερη διάρκεια στο χρόνο. Επιπλέον, υπάρχουν πράγματα που χρησιμοποιούμε για να αποσπάσουμε την προσοχή των zombies (πχ φωτοβολίδες) ή απλά για να τα εξαφανίσουμε (πχ μολότοφ). Μπορούμε να στήσουμε και διάφορες παγίδες οι οποίες θα μας βοηθήσουν να ξεφύγουμε σε περίπτωση μαζικής επίθεσης.

Όσον αφορά παίκτη, αυτός είναι ιδιαίτερα αθλητικός και μπορεί να σκαρφαλώνει σε τοίχους και να τρέχει σε ταράτσες με χαρακτηριστική ευκολία. Το upgrade στοιχείο δεν μπορούσε να λείπει και εδώ μιας και ο παίκτης ανεβαίνει level ανάλογα με βάση το crafting, το parkour και τις μάχες που δίνει με τα zombies. Για κάθε level-up μας δίνεται και ένα skill point το οποίο χρησιμοποιούμε για να ξεκλειδώσουμε επιπλέον δυνατότητες του παίκτη. Και πιστέψτε με είναι πολλές. Πέρα από το main story, τα μέλη του Tower αναθέτουν επιπλέον sidequests τα οποία είτε μπορούμε να τα αποδεχθούμε και να κερδίσουμε τα αντίστοιχα rewards (xp ή λεφτά ή και τα 2) είτε απλά μπορούμε να τα παραλείψουμε συνεχίζοντας κάτι άλλο μέσα στο παιχνίδι. Συνεχίζοντας, θα αναφερθούμε στους ζωντανούς νεκρούς καθώς και στις δυνατότητες τους.

Το Dying Light μας δίνει τη δυνατότητα της δυναμικής ημέρας με αποτέλεσμα να έχουμε εναλλαγές στην ώρα και στον καιρό. Οι εναλλαγές στον καιρό χρησιμοποιούνται κυρίως για να μας δείξουν τα διάφορα εφέ. Οι εναλλαγές τις ώρας όμως βασίζονται σε συγκεκριμένη λογική. Σχεδόν πάντα τα zombies εμφανίζοταν τα βράδια. Έτσι τα είχαμε συνηθίσει και από ταινίες αλλά και από ορισμένα παιχνίδια. Εδώ εμφανίζονται και κατά την διάρκεια του ηλίου, όμως το φως τα αποδυναμώνει, τα κάνει πιο αργά και μπορείς πολύ εύκολα είτε να τα αποφύγεις είτε να τα σκοτώσεις. Συνεπώς το φως κάνει και πιο εύκολη τη δουλειά μας στα εκάστοτε missions. To βράδυ όμως τα πράγματα αλλάζουν. Τα zombies γίνονται αυτόματα πιο δυνατά, ενώ εμφανίζονται και άλλα μεγαλύτερα και κατά κράτος ταχύτερα, με αποτέλεσμα ο παίκτης να τρέχει για να ξεφύγει καθώς η κατά μέτωπο επίθεση δεν θα βοηθήσει πουθενά. Ειδικά όταν έρχομαστε αντιμέτωποι με Hunters (ανώτατα zombies) τους οποίους για να αποφύγουμε πρέπει να ρίξουμε υπεριώδες φως το οποίο αυτόματα τους ρίχνει όλη την ενέργεια για κάποια δευτερόλεπτα (αντίστοιχα στα κοινά zombies ρίχνουμε κανονικό φως και κάνουν πίσω). Υπάρχουν διάσπαρτες περιοχές στον χάρτη που καλούνται Safe Areas (συμπεριλαμβανομένου και του Tower) που ο παίκτης μπορεί να σκοτώσει λίγα zombies και να καταλάβει αυτή την περιοχή, ώστε αν δεν προλάβει να ολοκληρώσει την αποστολή κατά τη διάρκεια της ημέρας, να καταφύγει σε αυτή την περιοχή και να κοιμηθεί μέχρι να έρθει το πρωί και να συνεχίσει από το ίδιο σημείο.

Δεν μας περιορίζει το παιχνίδι να ολοκληρώσουμε την αποστολή την ημέρα, απλά τη νύχτα είμαστε εντελώς αβοήθητοι και τα zombies δεν μας χαρίζονται.Το καλό είναι πως δεν μας πιέζει ο χρόνος οπότε μπορούμε να ασχοληθούμε με missions/sidequests όποτε εμείς θέλουμε. Τι σημαίνει αυτο; Μα φυσικά ατελείωτο farming και εξερεύνηση κάθε σημείου της πόλης Harran. Με το farming θα μπορέσουμε να μαζέψουμε χρήματα (συνήθως από νεκρά zombies), να ανοίξουμε κιβώτια ώστε να βρούμε πράγματα που θα βοηθήσουν σε upgrades ή πολύτιμα αντικείμενα που απλά μπορούμε να τα πουλήσουμε σε έναν αγοραστή-πωλητή που υπάρχει στο Tower για να αγοράσουμε νέα όπλα ή ό,τι άλλο θέλουμε. Και φυσικά μαζεύοντας πράγματα, μπορούμε να δημιουργήσουμε medkits, molotovs, lockpicks καθώς και upgrades για melee weapons. Τέλος η GRE συχνά πυκνά φέρνει αεροπλάνα σε διάφορα σημεία του χάρτη, τα οποία ρίχουν air-drops που περιέχουν διάφορες προμήθειες και καλούμαστε αρκετές φορές να αντιμετωπίσουμε διάφορους ληστές που θέλουν τα κλέψουν. Να σημειωθεί ότι κάθε air-drop έχει περιορισμένο χρόνο παραμονής, αλλιώς περνάει στην κατοχή των κλεφτών.

Τεχνικός Τομέας

Όσον αφορά τα γραφικά, όχι δεν είπαμε WOW και ούτε μας έπεσαν τα σαγόνια. Ωστόσο στέκονται σε ικανοποιητικό επίπεδο ασχέτως αν δεν εκμεταλλεύονται στο έπακρο την ισχύ της κονσόλας. Ο σχεδιασμός των ανθρώπινων προσώπων είναι σε γενικές γραμμές καλός ενώ υπάρχει μεγάλη ποικιλία και λεπτομέρεια στα zombies του παιχνιδιού. Framerate drops δεν συναντήσαμε παρόλο που το παιχνίδι είναι γεμάτο με zombies και σε συνδυασμό με το δυναμικό καιρό έχουμε μια πολύ καλή οπτική απεικόνιση που δεν κουράζει το μάτι. Στην περίπτωση του ήχου, το παιχνίδι δεν διαθέτει το πιστολίδι που συναντάμε σε άλλα survival games. Ωστόσο η ατμόσφαιρα είναι πολύ καλή και όταν η νύχτα πέφτει, οι ήχοι που βγάζουν τα zombies είναι αρκετά τρομακτικοί και μας κρατούν σε συνεχή εγρήγορση. Απο χειρισμό, σίγουρα θα χρειαστείτε ένα tutorial στην αρχή, διότι το parkour δεν είναι ιδιαίτερα εύκολο. Γενικά πάντως είναι θέμα συνήθειας και η κάμερα βοηθάει αρκετά ώστε να μας κάνει να νιώθουμε πρωταθλητή στο free running.

Online

Βασικός στόχος του παιχνιδιού ήταν να προσφέρει την καλύτερη δυνατή co-op εμπειρία. Και μπορούμε να πούμε ότι το πέτυχε. Αν έχετε την επιλογή να διαλέξετε ανάμεσα σε campaign μόνοι σας ή σε co-op campaign, καλύτερα επιλέξτε το 2ο. Πιο συγκεκριμένα, μπορούμε να συμμετάσχουμε έως και 4 παίκτες και να ενασχοληθούμε είτε με διάφορα sidequests είτε με missions που βασίζονται στο campaign. Βέβαια, στα missions θα πρέπει όλοι να βρίσκονται στο ίδιο σημείο (αν και δεν υπάρχει περιορισμός), αλλιώς κάποιοι θα ξαναπαίξουν την αποστολή αν είναι μπροστά ενώ άλλοι μπορεί να έχουν spoiler αν είναι πίσω. Επιπλέον, τα xp που κερδίζουν οι παίκτες είναι ίσα για όλους και μάλιστα όταν σκοτώνεις περιπλανόμενα zombies τα xp που παίρνει ο ένας, τα παίρνουν και οι άλλοι με αποτέλεσμα το level-up να είναι πιο εύκολο. Επιπρόσθετα, υπάρχει δυνατότητα healing του παίκτη σε περίπτωση που το health είναι κάτω από τη maximum τιμή του, ενώ το βράδυ η survival εμπειρία φτάνει στο peak της αφού δεν χρειάζεται να τρέξεις να κρυφτείς μιας και οι 4 παίκτες είναι ικανοί να αντιμετωπίσουν επάξια zombies και Hunters. Κι αν τα βαριέστε αυτά, μπορείτε να λάβετε μέρος σε διάφορα competitions όπως το να τρέξετε πιο γρήγορα μέχρι ένα σημείο του χάρτη ή να σκοτώσετε τα πιο πολλά zombies. Άξιζει να σημειωθεί πως παρά το open world στοιχείο, καθ' όλη τη διάρκεια του online δεν συναντήθηκε καθόλου lag.

Be the Zombie (DLC)

Και τι συμβαίνει όταν η νύχτα πέφτει κι εμείς δεν τρέχουμε να ξεφύγουμε αλλά τρέχουμε για να σκοτώσουμε; Ναι καλά καταλάβατε. Υπάρχει ένα mode στο παιχνίδι (διαθέσιμο ως DLC) κατά το οποίο εμείς είμαστε ένα zombie το οποίο βγαίνει μόνο τη νύχτα και είναι αρκετά δυνατό. Το mode αυτό είναι online only οπότε ουσιαστικά μπαίνουμε σε matches που θα είμαστε το πολύ 1 (zombie-εμείς) εναντίον 4 (ανθρώπων-χρηστών). Σκοπός είναι να προστατεύσουμε τις φωλιές μας από ανθρώπους που τις καταστρέφουν για να εξαλείψουν δια παντός τα zombies. Έτσι λοιπόν, ως Hunters σκοτώνουμε με κάθε θεμιτό μέσο που μας έχει δοθεί. Πιο συγκεκριμένα μπορούμε να ανιχνεύσουμε την τοποθεσία του εχθρού στο χάρτι με το πάτημα ενός κουμπιού, όπου και ο Hunter θα ουρλιάξει. Έπειτα μπορούμε να τρέξουμε γρήγορα χωρίς να φοβόμαστε μην τελειώσει το stamina, να σκαρφαλώσουμε με μεγάλη ευκολία και να μετακινηθούμε σε διάφορα σημεία στο χάρτη με πολύ μεγάλη ταχύτητα με τα ειδικά πλοκάμια που διαθέτει ο Hunter. Τέλος, μπορούμε να σκοτώσουμε τους ανθρώπους είτε με μια ακαριαία επίθεση, αιχμαλωτίζοντας τον στα πλοκάμια και μετά με μία κίνηση να τον διαμελίσουμε, είτε να τον χτυπάμε με melee attacks που όμως θα χρειαστούμε πολλές μιας και δεν κάνουν ιδιαίτερο damage. Κι εδώ φυσικά υπάρχει το στοιχείο του upgrade μιας και ο παίκτης ανεβαίνει level ανάλογα με το πόσους ανθρώπους θα σκοτώσει, οπότε και θα δίνονται skill points σε κάθε level-up τα οποία και θα εξαργυρώνονται για νέα abilities. Βέβαια, δεν είναι όλα ρόδινα. Ο Hunter δεν είναι άτρωτος και όπως είδαμε και πιο πάνω, αν κάποιος χρησιμοποιήσει υπεριώδες φως, τότε ο Hunter γίνεται ευάλωτος, αργός, χωρίς καθόλου ενέργεια και αναγκαστικά θα πρέπει να ξεφύγει από το σημείο του φωτός για να ανακτήσει τις δυνάμεις του.

Τέλος, με βάση τις πληροφορίες της Zegetron, η Techland αποφάσισε να δώσει δωρεάν το DLC: Be the Zombie το οποίο ήταν pre-order bonus εξαιτίας της καθυστέρησης της κυκλοφορίας του retail game.

Επιπρόσθετα, για τη δική μας αγορά (και σε όσες έχει αργήσει η physical release) θα δοθούν με τα Pre-Order, αλλά και για όσους αγοράσουν το παιχνίδι την πρώτη εβδομάδα κυκλοφορίας του, 2 επιπλέον DLC:

  • Cuisine & Cargo - Περιλαμβάνει 2 extra αποστολές
  • Ultimate Survivor Bundle - Περιλαμβάνει εξοπλισμό

Ακόμα, η Zegetron αποφάσισε να δώσει το παιχνίδι σε μειωμένη τιμή σε σχέση με την υπόλοιπη Ευρώπη. Ενώ έξω θα πωλείται προς 69,99 ευρώ η έκδοση για PS4 / Xbox One, στην Ελλάδα θα κοστίζει 59,99 ευρώ. Η έκδοση PC αντίστοιχα αντί για 49,99 ευρώ, θα κοστίζει στην Ελλάδα 29,99 ευρώ.

To παιχνίδι μας παραχωρήθηκε από την αντιπροσωπεία της Warner Bros. Interactive Entertainment στη χώρα μας, Zegetron, για τις ανάγκες του Review.

 

Σχόλια
Λεπτομέρειες
Τίτλος

Dying Light

Author

Κώστας Βλάχος

Developer

Techland

Publisher

Warner Bros. Interactive Entertainment

Διανομή

Zegetron

Πλατφόρμες

PC / PS4 / Xbox One

Tested on

PS4

Κυκλοφορία

27 Φεβρουαρίου 2015

Είδος

Action Role-Playing, Survival Horror

PEGI

18+

Θετικά

+ Parkour free roaming σε όλη την πόλη
+ Εξαιρετικό co-op
+ Εναλλαγή ημέρας και νύχτας

Αρνητικά

- Γραφικά μπορούσαν και καλύτερα
- Sidequests από ένα σημείο και μετά είναι μονότονα

Βαθμολογία
Βαθμόλογία συντάκτη
Βαθμολογία χρηστών
Rate Here
Βαθμολογία
8.5
1.8
Συνοψίζοντας

Το παιχνίδι είναι πολύ καλό, τόσο από άποψη χρονικής διάρκειας όσο και από την ατμόσφαιρα την οποία δημιουργεί. Οι εναλλαγές στην ημέρα και τη νύχτα προσδίδουν επιπλέον ενδιαφέρον στο survival στοιχείο ενώ η ύπαρξη co-op κάνει το παιχνίδι πιο διασκεδαστικό. Επίσης το να κάνεις parkour όση ώρα θες στη Harran σε συνδυασμό με το προσοδοφόρο farming, σε βοηθάει να ξεφύγεις από τα μονότονα sidequests σε περίπτωση που έχεις τελειώσει το campaign. Με λίγα λόγια το παιχνίδι έχει βάθος και η ανάμειξη survival horror με rpg κρίνεται επιτυχημένη, σε ένα από τα καλύτερα next-gen παιχνίδια που έχουν κυκλοφορήσει μέχρι στιγμής.

8.5
Βαθμός
1.8
Βαθμός
3 ratings
You have rated this
What's your reaction?
LOL
20%
Cheers
80%
Τιιιιι ;
0%
Μπαααα
0%
Sad
0%
Rage
0%