F1 2015

"In F1 too many things overshadow the racing", είπε κάποτε ο Kimi...
by Κώστας Νικολούζος on 27 Ιουλίου 2015
Reviews

Η στιγμή που περίμεναν πολλοί gamers και παράλληλα υποστηρικτές του "βασιλιά" του μηχανοκίνητου αθλητισμού, της Formula 1, επιτέλους έφτασε. Ύστερα από κάτι λιγότερο από δύο χρόνια ύπαρξης, PS4 και Xbox One πρόσθεσαν στις "βιβλιοθήκες" τους τον πρώτο επίσημο F1 τίτλο τους με την κυκλοφορία του F1 2015. Υπό άλλες συνθήκες αυτό θα είχε συμβεί αρκετά νωρίτερα αλλά η Codemasters, το στούντιο που αναπτύσσει τα παιχνίδια F1 τα τελευταία χρόνια, θέλησε να δημιουργήσει μία νέα, βελτιωμένη έκδοση της μηχανής γραφικών EGO Engine για να πραγματοποιήσει όσο το δυνατόν αποτελεσματικότερα την είσοδο του franchise στην 8η γενιά κονσολών. Μία μηχανή γραφικών πάνω στην οποία θα χτίσει παράλληλα και τις αμέσως επόμενες F1 κυκλοφορίες της. Το F1 2015 κυκλοφορεί επίσης και σε PC. Η έκδοση που εμείς δοκιμάσαμε είναι εκείνη του PS4.

Από τις πρώτες εβδομάδες μετά την αποκάλυψή του, το F1 2015 απέκτησε αμφιλεγόμενη υπόσταση καθώς τα πρώτα δείγματα γραφικών από βίντεο και εικόνες εντυπωσίασαν τους δέκτες μεν αλλά η ανακοίνωση του ότι δεν θα υπάρχει φέτος κάποιο Career Mode δυσαρέστησε αρκετούς που περίμεναν την έλευση του τίτλου με ανυπομονησία ειδικά για το συγκεκριμένο feature του franchise.

F1™ 2015_20150724000332

Όντως, είναι αλήθεια πως η απουσία του Career Mode αποτελεί πλήγμα για την φετινή πρόταση της Codemasters, ειδικότερα όταν αυτή παρουσιάζεται "φτωχή" από modes στο σύνολό της, με λεπτομέρειες επίσης που προστέθηκαν τις περασμένες χρονιές όπως κλασσικά μονοθέσια, οδηγοί-θρύλοι του παρελθόντος ή τα safety cars να απουσιάζουν. Τον ρόλο του Career Mode έρχεται να πάρει το Championship Season Mode. Στο συγκεκριμένο Mode μπορούμε να επιλέξουμε έναν εκ των πραγματικών οδηγών του φετινού ρόστερ της F1 (ή του περσινού μιας και δίνεται ως bonus το ρόστερ του 2014) παίζοντας όμως μόνο μία σεζόν. Αυτό που μπορούμε να διαμορφώσουμε εμείς είναι η διάρκεια του κάθε Grand Prix. Μπορούμε δηλαδή να δώσουμε στους αγώνες της σεζόν σύντομη, μέση ή πλήρη διάρκεια με την σύντομη διάρκεια να προσφέρει δεκαπέντε λεπτά εξάσκησης στην πίστα, έναν και μοναδικό προκριματικό γύρο πίστας και το 25% τον συνολικών γύρων στον αγώνα μέχρι να φτάσουμε στην πλήρη διάρκεια που προσφέρει τον πλήρη χρόνο εξάσκησης και προκριματικών γύρων αλλά και το 100% των γύρων σε ένα αγώνα.

Σε καμία περίπτωση το Championship Season δεν μπορεί να συγκριθεί με τα όσα έχει να προσφέρει ένα Career Mode, όπως για παράδειγμα την αίσθηση της προόδου όταν από οδηγός μίας μικρής ομάδας καταφέρνει κανείς σταδιακά μέσα από τις επιτυχίες του εντός της πίστας να υπογράψει συμβόλαιο με κάποιον εκ των κορυφαίων κατασκευαστών και να βρεθεί στην ίδια ομάδα με τους γνωστότερους πιλότους. Τα στοιχεία της δημιουργίας του δικού μας παίκτη, η δημιουργία αντιπαλότητας και η αλληλεπίδραση με τον τύπο επίσης λείπουν και δεν αναπληρώνονται με τον οποιοδήποτε τρόπο.

F1™ 2015_20150723225123

Εκτός του Championship Season, έχουμε το Pro Seasons Mode το οποίο είναι ακριβώς ίδιο με το Championship Season με την διαφορά ότι απευθύνεται στους "βετεράνους" των παιχνιδιών F1 καθώς αφαιρεί την οποιαδήποτε βοήθεια οδήγησης, διαθέτει σε χρόνο και γύρους την πλήρη διάρκεια ενός Grand Prix και η A.I. των αντίπαλων μονοθέσιων βρίσκεται στο δυσκολότερο επίπεδο. Ένα Mode που δοκιμάζει στο έπακρον τις δεξιότητες κάποιου αλλά απαιτεί και αρκετό χρόνο. Επίσης, ένα Mode περιττό αφού ακριβώς την ίδια δυσκολία θα μπορούσε να επιτύχει κανείς πραγματοποιώντας τις ανάλογες ρυθμίσεις στο Championship Season Mode.

Ύστερα, υπάρχει το κλασσικό Quick Match και το Time Trials όπου οι παίκτες συναγωνίζονται στα παγκόσμια Leaderboards για τον καλύτερο χρόνο γύρου στις πίστες της F1. Τέλος, έχουμε το Online Multiplayer κομμάτι με την Codemasters να χωρίζει τους διαδικτυακούς αγώνες σε κατηγορίες αναλόγως με το επίπεδο του κάθε παίκτη.

Μπορεί από Modes η Codemasters να μας απογοήτευσε πλήρως φέτος αλλά μέσα στην πίστα, στο κομμάτι δηλαδή που έχει την υψίστη σημασία και δεν είναι άλλο από το ουσιαστικό Gameplay τα πράγματα δείχνουν πολύ καλύτερα με το "καλημέρα".

Αρχικά, φέτος έχει δοθεί μια παρουσίαση περισσότερο τηλεοπτική στους αγώνες η οποία μόνο θετική επίδραση θα μπορούσε να έχει μιας και ήταν κάτι που ζητούσαν πολλοί fans. Σχολιαστές μιλούν πριν την έναρξη της εξάσκησης, των προκριματικών ή των αγώνων αναφέροντας τις σχετικές εξελίξεις, μιλώντας για τις ιδιαιτερότητες και τα κύρια χαρακτηριστικά κάθε πίστας αλλά και για "παρασκηνιακά" δρώμενα, όπως για τον λόγο που ο Alonso άφησε την Ferrari φέτος και αν τελικά έκανε σωστή επιλογή. Παράλληλα, έχουμε την προσθήκη cutscenes με τις αντιδράσεις των πιλότων μας στα pits μετά από τους προκριματικούς γύρους ή τους αγώνες αναλόγως την πορεία τους αλλά και -επιτέλους- από το podium με τους τρεις πρώτους νικητές να πανηγυρίζουν παρέα με τις σαμπάνιες τους. Μεγάλη ποικιλία σε διαφορετικά animations δεν υπάρχει αλλά τουλάχιστον έγινε η αρχή.

F1™ 2015_20150725012841

Εντός της πίστας τώρα έχουμε να κάνουμε με ένα αποτέλεσμα τουλάχιστον ποιοτικό. Η ακρίβεια στον χειρισμό του μονοθέσιου, με το Dualshock 4 τουλάχιστον, παρουσιάζεται ακόμη πιο βελτιωμένη από τις προηγούμενες εκδόσεις "ψαλιδίζοντας" ακόμη περισσότερο τη διαφορά σε σχέση με την οδήγηση με κάποια τιμονιέρα. Το παιχνίδι είναι το ίδιο προσβάσιμο και διασκεδαστικό τόσο για εκείνους που προτιμούν να παίζουν με ενεργοποιημένες τις βοήθειες οδήγησης όσο και για εκείνους που αποζητούν τον απόλυτο ρεαλισμό με manual χειρισμό.

Η αίσθηση διακύμανσης της ταχύτητας παρουσιάζει επίσης βελτίωση και σε αυτό βοηθάει οπτικά το γεγονός των εξήντα καρέ ανά δευτερόλεπτο που αποδίδει το PS4. Μιας και μιλήσαμε για ταχύτητα να αναφέρουμε πως γίνεται εξ αρχής ξεκάθαρο από τις διαφορές στην ταχύτητα αλλά και σε συμπεριφορά χειρισμού που προσδίδει η Codemasters στα μονοθέσια  ότι το καλύτερο είναι αυτό της Mercedes, με την Ferrari να ακολουθεί αμέσως μετά με ελάχιστες διαφορές και όλα τα υπόλοιπα μονοθέσια να βρίσκονται από ένα έως πολλά βήματα πίσω.

Η συντήρηση/φθορά ενός μονοθέσιου, τώρα, έχει άμεσο αντίκτυπο στη συμπεριφορά του και συνεπώς στον χειρισμό του. Από τα πιο απλά παραδείγματα είναι τα ελαστικά που με το πέρασμα των γύρων φθείρονται κάνοντας το αυτοκίνητο να συμπεριφέρεται διαφορετικά του φυσιολογικού. Ύστερα έχουμε την ενδεχόμενη ζημιά από συγκρούσεις σε εξαρτήματα του οχήματος, όπως τα φτερά, που έχουν ως επίπτωση το δυσκολότερο στρίψιμο στις στροφές, την γενική αλλαγή συμπεριφοράς χειρισμού αλλά και την απώλεια σημαντικού χρόνου σε κάθε γύρο. Επίσης, υπόψιν λαμβάνονται παράγοντες όπως η θερμοκρασία των φρένων και των ελαστικών.

F1™ 2015_20150726224039

Για τις παραπάνω λεπτομέρειες, που πολλοί ίσως να μην ξέρουν πως να χειριστούν μιας και δεν είμαστε όλοι επαγγελματίες μηχανικοί αυτοκινήτων, η λύση έρχεται να δοθεί από τα pits με μία ακόμη προσθήκη που ανεβάζει λίγο ακόμη τον ρεαλισμό και μειώνει την αίσθηση της μοναξιάς και της μονοτονίας κατά τη διάρκεια ενός αγώνα. Αναφερόμαστε για την συνεχή ενημέρωση που μας παρέχει ο μηχανικός της ομάδας μας μέσω της ενδοεπικοινωνίας, όπως συμβαίνει και στην πραγματικότητα, ακούγοντας τη φωνή του να βγαίνει από το ηχείο του Dulashock 4. Η συνεχής ενημέρωση αφορά μεταξύ άλλων την κατάσταση στην οποία βρίσκεται το μονοθέσιο (κατάλληλη ή όχι θερμοκρασία φρένων/ελαστικών, άλλες ζημιές εξαρτημάτων) και τρόπους με τους οποίους μπορούν να αντιμετωπιστούν τα ζητήματα που ίσως προκύπτουν. Υπάρχει επίσης ενημέρωση για τον καιρό και την ενδεχόμενη αλλαγή του, για τον χρόνο μας σε σχέση με άλλους οδηγούς, το ποσοστό καυσίμου στο ντεπόζιτο, το πότε μπορούμε  ή επιβάλλεται να πραγματοποιήσουμε pit stop αλλά και για μερικές ακόμη λεπτομέρειες ενός αγώνα.

Πάμε να δούμε τώρα πως τα πάει η τεχνητή νοημοσύνη (ή A.I. αν θέλετε) του F1 2015. Οι αντίπαλοι οδηγοί δείχνουν ικανοί να προσφέρουν πρόκληση, ειδικότερα όσο ανεβάζουμε το επίπεδο δυσκολίας, αλλά κυρίως όσον αφορά το επιθετικό κομμάτι. Δηλαδή σε περιπτώσεις που το μονοθέσιο της A.I. είναι ικανό να προσπεράσει θα διεκδικήσει σίγουρα τις πιθανότητες που της αναλογούν, περισσότερο στις ευθείες. Στον τομέα που δείχνει να "πονάει" είναι οι αμυντική συμπεριφορά μιας και σχεδόν ποτέ όταν φτάνουμε κοντά σε σημείο να προσπεράσουμε η A.I. δεν προβάλλει ιδιαίτερη αντίσταση. Αυτό που θα προτιμούσαμε εμείς θα ήταν να δούμε μία περισσότερο δυναμική A.I. με τα αντίπαλα μονοθέσια να υπερασπίζονται περισσότερο την θέση τους, αντιδρώντας με ποικιλία και προσωπικότητα στις ενέργειές τους γενικότερα σύμφωνα πάντα και με την κλάση του κάθε πιλότου.

F1™ 2015_20150726224529

Κάτι ακόμη που έχει να κάνει με την αντίληψη της A.I. είναι οι αποφάσεις των αγωνοδικών. Θα λέγαμε πως στο F1 2015 παρουσιάζονται πολλές φορές ελαστικοί... πάρα πολύ ελαστικοί. Χαρακτηριστικά, σε αγώνα μας στο Championship Season ο Lewis Hamilton όντας δεύτερος μας χτύπησε ερχόμενος από πίσω με αποτέλεσμα να βγούμε εκτός πίστας και από πρώτοι να καταλήξουμε τελευταίοι. Ούτε προειδοποίηση για τον Lewis. Σε άλλον αγώνα πάλι είδαμε τον Hamilton να αποσπά πέντε προειδοποιήσεις για σύγκρουση με άλλα οχήματα αλλά καμία ποινή. Σίγουρα, δεν θα θέλαμε να υπήρχε αυστηρότατη κρίση που θα μοίραζε ποινές για το παραμικρό άγγιγμα μεταξύ μονοθέσιων αλλά η μεγάλη ελαστικότητα τις περισσότερες φορές μας ενόχλησε. Υπάρχουν βέβαια, και οι περιπτώσεις που οι αγωνοδίκες είναι αρκετά δίκαιοι στον τομέα των συγκρούσεων αλλά αυτές οι περιπτώσει είναι αισθητά λιγότερες. Στις υπόλοιπες αποφάσεις δεν φαίνεται να υπάρχει πρόβλημα ουσίας.

Οπτικά, τα πράγματα είναι σαφώς καλύτερα από τις μέχρι τώρα εκδόσεις προηγούμενης γενιάς κονσολών. Το hardware της παρούσας γενιάς έδωσε τη δυνατότητα για βελτιώσεις σε όλους τους τομείς. Όπως προείπαμε τα καρέ ανά δευτερόλεπτο φτάνουν τα εξήντα προσφέροντας έτσι μία σαφώς απαλότερη εμπειρία στο μάτι. Η μόνη πτώση των καρέ που αντιληφθήκαμε ήταν κατά τη διάρκεια των fast forward στα Replays, κάτι που σίγουρα δεν επηρεάζει την συνολική μας εμπειρία. To περιβάλλον της πίστας, όπως ο δρόμος, το γρασίδι και το χαλίκι, έχει αποκτήσει μεγαλύτερη αληθοφάνεια με περισσότερο χρώμα και με "γεμάτα" textures. Τα οπτικά εφέ και εφέ φωτισμού στη βροχή ή σε αγώνες που πραγματοποιούνται νύχτα όπως γίνεται στο Grand Prix της Σιγκαπούρης αποτελούν πραγματικό οφθαλμόλουτρο. Την μικρότερη βελτίωση είχαμε στα μοντέλα των μονοθέσιων, τα οποία πέρα από τις βασικό 'γυάλισμα" του νέου hardware δεν έχουν να επιδείξουν κάτι περισσότερο. Τελευταίο τεχνικό πρόβλημα που παρατηρήσαμε οπτικά είναι το φαινόμενο του tearing, του "σπασίματος" της οθόνης δηλαδή αλλά ευτυχώς ούτε αυτό αποτελεί ουσιαστικό πρόβλημα για το παιχνίδι καθώς το συναντήσαμε μόνο όταν βρισκόμασταν στα pits εντός του μονοθέσιού μας γυρίζοντας γρήγορα την κάμερα δεξιά κι αριστερά αλλά και στην πίστα του Μονακό ψηλά στην οθόνη στο πέρασμά από κάποια κτήρια που την διακοσμούν.

Ηχητικά, έχουμε ένα αξιόλογο αποτέλεσμα στο άκουσμα των κινητήρων, στις συγκρούσεις κτλ όπως και τις προηγούμενες χρονιές αλλά τίποτα περισσότερο. Δεν έχουμε κάποιο ιδιαίτερο παράπονο αλλά σίγουρα άλλα παιχνίδια του είδους όπως τα DriveClub και Project Cars αποδίδουν καλύτερα στον συγκεκριμένο τομέα.

Το παιχνίδι μας παραχωρήθηκε από την αντιπροσωπεία της Bandai Namco στη χώρα μας, Bandai Namco Games Hellas, για τις ανάγκες του Review.

Σχόλια
Λεπτομέρειες
Τίτλος

F1 2015

Author

Κώστας Νικολούζος

Developer

Codemasters Birmingham

Publisher

Codemasters

Διανομή

Bandai Namco Games Hellas

Πλατφόρμες

PC / PS4 / Xbox One

Tested on

PS4

Κυκλοφορία

10 Ιουλίου 2015

Είδος

Racing

PEGI

3

Θετικά

+ Ο χειρισμός

+ H τηλεοπτική παρουσίαση

+ Η προσθήκη ενδοεπικοινωνίας με τον μηχανικό και οι ενημερώσεις που δίνονται

+ Ο οπτικός τομέας (60fps, βελτιωμένα textures κτλ)

Αρνητικά

- "Φτωχό" περιεχόμενο / Απουσία Career Mode

- Οι αποφάσεις των αγωνοδικών

- Μικροπροβλήματα τεχνικά (Tearing κτλ)

- Η Α.Ι. αμυντικά

-Ηχητικά υστερεί έναντι του ανταγωνισμού

Βαθμολογία
Βαθμόλογία συντάκτη
Βαθμολογία χρηστών
Rate Here
Βαθμολογία
7.5
Συνοψίζοντας

Η Codemasters καθυστέρησε να κυκλοφορήσει τον πρώτο της F1 τίτλο σε PS4 και Xbox One προκειμένου να πραγματοποιήσει την είσοδο του franchise στην 8η γενιά κονσολών όσο το δυνατόν καλύτερα. Όσον αφορά το gameplay, το αποτέλεσμα είναι άκρως ενθαρρυντικό με την βελτίωση στον χειρισμό και την αύξηση στα επίπεδα ρεαλισμού με την τηλεοπτική παρουσίαση και την προσθήκη ενδοεπικοινωνίας με τον μηχανικό να δίνει πληροφορίες και συμβουλές. Βελτίωση έχουμε και οπτικά με την απόδοση των 60fps. Μεγαλύτερη απόλαυση η νυχτερινή οδήγηση και η οδήγηση στην βροχή .

Στον αντίποδα, μεγάλο πλήγμα αποτελεί το "φτωχό" περιεχόμενο και η έλλειψη του Career Mode. Ιδανικά, θα θέλαμε μία πιο δυναμική A.I., κυρίως αμυντικά και σίγουρα αυστηρότερες αποφάσεις στις συγκρούσεις από τους αγωνοδίκες . Ηχητικά, το αποτέλεσμα είναι αξιόλογο αλλά στην παρούσα γενιά έχουμε δει καλύτερες περιπτώσεις. Δεν λείπουν και τα μικροπροβλήματα τεχνικά όπως το tearing και η πτώση των καρέ αλλά σε περιπτώσεις και σημεία που δεν επηρεάζουν ιδιαίτερα τη συνολική μας εμπειρία.

Αν είστε φαν των Racing τίτλων ή του μηχανοκίνητου αθλητισμού και δεν σας προβληματίζουν τα ελάχιστα διαθέσιμα modes, το ποιοτικό gameplay του F1 2015 είναι ιδανικό για εσάς. Διαφορετικά, το ελάχιστο περιεχόμενο θα απομακρύνει σχετικά γρήγορα το όποιο ενδιαφέρον σας. Ελπίζουμε στο F1 2016 να δούμε -τουλάχιστον- την επιστροφή του αγαπημένου για πολλούς Career Mode.

7.5
Βαθμός
Βαθμός
You have rated this
What's your reaction?
LOL
0%
Cheers
60%
Τιιιιι ;
20%
Μπαααα
0%
Sad
0%
Rage
20%