Gears of War: Ultimate Edition

Still got the blues
by Παύλος Κρούστης on 5 Σεπτεμβρίου 2015
Reviews

H The Coalition (πρώην Black Tusk Studios) είναι η εταιρεία που ανέλαβε τα ηνία της σειράς Gears of War από την Microsoft. Ένα remaster/remake προφανώς ήταν ο τρόπος για να "βολευτούν" οι devs σαν στο σπίτι τους και να νιώσουν άνετα με την ανάπτυξη των παιχνιδιών Gears. Άλλωστε περιμένουμε και το Gears of War 4 του χρόνου. To Gears of War: Ultimate Edition, λοιπόν, αποτελεί το remaster του παιχνιδιού, που είχε κυκλοφορήσει πρώτη φορά το 2006 στο Xbox 360 και αποτέλεσε ένα από τα σημαντικότερα παιχνίδια στην ιστορία του Xbox.

Eστιάζοντας περισσότερο στο πώς θα παραμείνουν πιστοί στο πνεύμα του αρχικού τίτλου και με ελάχιστες μικρο-αλλαγές, η The Coalition ελπίζει να μας δείξει ότι είναι άξιοι για να αναλάβουν τη σειρά, ενώ μας παραδίδουν έναν τίτλο, ο οποίος παραμένει -9 χρόνια αργότερα- το ίδιο απολαυστικός με το ίδιο στιβαρό gameplay με το οποίο είχε καινοτομήσει τότε. Οι devs εξέτασαν τα ενδεχόμενα να αλλαχτεί η μηχανή γραφικών σε Unreal 4, αλλά επιλέχθηκε η λύση της Unreal 3, αλλιώς θα άλλαζε πολύ το παιχνίδι. Το Gears of War: Ultimate Edition αποτελεί σίγουρα την καλύτερη έκδοση του παιχνιδιού  και τον ιδανικότερο τρόπο να απολαύσει κανείς αυτό το τόσο σημαντικό game στην ιστορία του Xbox. Είναι όμως όλα ανθηρά;

To παιχνίδι κυκλοφόρησε για πρώτη φορά το 2006 αποτελώντας μία από τις πρώτες τεράστιες κυκλοφορίες του Xbox 360, παρουσιάζοντας καινοτομίες τόσο σε τεχνικό τομέα, όσο και στο gameplay. Για τον γράφοντα ήταν έρωτας από την πρώτη ματιά και ο λόγος απόκτησης ενός Xbox 360, το οποίο ανύψωσε και πάλι το ενδιαφέρον για το gaming, αφού αυτό είχε χαθεί προς το τέλος της ζωής της 6ης γενιάς λόγω διαφόρων παραγόντων. Επίσης αποτέλεσε την παρθενική ενασχόληση με online co-op/multiplayer για εμένα, δίνοντάς μου μερικές απ' τις πιο όμορφες αναμνήσεις που έχω απ' το gaming. Γι' αυτούς και για άλλους λόγους, ανυπομονούσα να το πιάσω στα χέρια μου.

Η Ultimate Edition του παιχνιδιού αποτελεί αυτούσιο το παιχνίδι του 2006 σε remastered μορφή, ενώ βλέπουμε κάποιες διακριτικές αλλαγές της The Coalition σε συνδυασμό με κάποιες προσθήκες (κυρίως στο multiplayer), αλλά και επανα-δουλεμένες όλες τις cutscenes του Campaign. Το παιχνίδι όμως είναι στημένο πάνω στην ίδια μηχανή γραφικών (Unreal Engine 3), με απαράλλαχτα πολλά scripts και λεπτομέρειες. Τεχνικά επίσης δεν φαίνεται τεράστια η αλλαγή, αν κάποιος έχει να δει καιρό το Gears του 2006. Πρακτικά βέβαια έχουν χρησιμοποιηθεί πολλές νέες τεχνικές μέθοδοι για να εκμοντερνιστεί ο τίτλος.

Πολλοί είχαν μπερδευτεί όταν ανακοινώθηκε το παιχνίδι πριν μερικούς μήνες, καθώς η προσμονή για μια συλλογή remastered Gears of War στο ύφος της Halo: The Master Chief Collection ή της επερχόμενης Uncharted: The Nathan Drake Collection ήταν μεγάλη. Δυστυχώς, δεν παίρνουμε κάποιο πακέτο με όλα τα Gears remastered, αλλά μόνο το πρώτο παιχνίδι. H Microsoft στην πορεία, αντιλαμβανόμενη τις απαιτήσεις των fans και εκμεταλλευόμενη τη νέα backwards compatibility του Xbox One, αποφάσισε να δώσει δωρεάν με το παιχνίδι και τα Gears 1-3 και Judgment που είχαν κυκλοφορήσει στο Xbox 360. Αυτό όμως θα γίνει το Νοέμβριο, που θα γίνει διαθέσιμη αυτή η δυνατότητα για το Xbox One. Προφανώς θα θέλαμε να δούμε σε remastered μορφή και τα Gears 2 και 3 τουλάχιστον (αν όχι και το Judgment), αλλά δυστυχώς θα πρέπει να αρκεστούμε στο remaster του πρώτου. Ευτυχώς όμως, πρόκειται για ένα αρκετά δουλεμένο τίτλο για remaster, σε καλύτερη μοίρα από το σωρό των remasters που βλέπουμε να κυκλοφορούν.

Το Gears of War είναι ένα πολεμικό παιχνίδι που μας διηγείται την ιστορία της Delta Squad. Εν μέσω πολέμου με τους Locust, η ανθρωπότητα προσπαθεί να περισώσει ό,τι μπορεί χρησιμοποιώντας κάθε δυνατό μέσο. Ο Marcus Fenix αποφυλακίζεται για να πολεμήσει και πάλι στο πλευρό των Gears (έτσι ονομάζεται ο στρατός) και παρά την προδοσία του, όπου είχε παρατήσει το πόστο του για να σώσει τον πατέρα του, η ομοσπονδία τον υποδέχεται και πάλι. Η δυσπιστία όμως είναι διάχυτη και ο Marcus θα πρέπει με τη βοήθεια του κολλητού του φίλου Dominic Santiago να αποδείξει και πάλι την αξία του. Αφού σώσετε άλλα δύο μέλη από προηγούμενες squads που έπεσαν από τα όπλα των εχθρών, αυτοί θα προστεθούν στην τετράδα που θα ελέγχετε. Ο Cole και ο Baird επιστρέφουν με τους ιδιαίτερους χαρακτήρες τους για να ολοκληρώσουν το καρέ της Delta.

 

Το σενάριο έχει να κάνει περισσότερο με άμεσα τεκτενόμενα και συνέπειες, παρά με την πιο ολοκληρωμένη εικόνα, όπως την καταγωγή των Locusts, την ιστορία του Marcus, του Dom, κλπ. Θα λαμβάνετε οδηγίες από την Anya, καθώς θα προσπαθήσετε, χρησιμοποιώντας μια συσκευή, που λέγεται Resonator, να καταστρέψετε τις σπηλιές των Locusts. Αυτό θα σας μεταφέρει σε διάφορα μέρη, τα οποία έχουν καταστραφεί από την Emergence Day, ενώ θα βρίσκετε εμπόδια, τα οποία θα σας οδηγούν σε άλλους δρόμους. Έτσι κρύβεται μέσα και η αρχή του 5ου κεφαλαίου που είχε κοπεί από την έκδοση Xbox 360 και είχε προστεθεί αργότερα στην έκδοση PC. Για πρώτη φορά, οι χρήστες Xbox θα μπορέσουν να δουν ένα απ' τα καλύτερα sequences και boss fights του Gears 1, καθώς θα τα βάλετε με το πρώτο σας Brumak! To σημείο αυτό αποτελεί ένα απ' τα ισχυρά κίνητρα για αγορά για τους fans της σειράς. Φυσικά δεν είναι το μόνο.

Ο τίτλος διατηρεί αμιγώς το cover-based gameplay του, ενώ έχουν προστεθεί λεπτομέρειες από μετέπειτα Gears τίτλους, όπως το Τac Com με τις εντολές που μπορείτε να δώσετε στην ομάδα σας, η χρήση του Hammeburst, που στο πρώτο παιχνίδι έμοιαζε πολύ με το Lancer και άλλες επιλογές είτε στο mutliplayer, είτε στο Campaign. Επιστρέφουν επίσης το Frag Tag, πιο γρήγορο στρίψιμο όταν τρέχετε αλλά και η δυνατότητα αλλαγής όπλου κατά τη διάρκεια του sprinting. Θα δείτε τους ίδιους εχθρούς στα ίδια μέρη με πίστες με ολόιδια γεωμετρία. Ελάχιστες αλλαγές έχουν να κάνουν με ίσως κάποια αντικείμενα που έχουν προστεθεί είτε για κάλυψη, είτε για εφέ. Το στρατηγικό gameplay και οι καλοζυγισμένες μάχες έχουν διατηρηθεί γιατί... κανείς δεν πείραξε τη ζυγαριά. Τα boss fights και ειδικά ο Raam παραμένουν από τα καλύτερα της σειράς, όπως επίσης και το ελαφρό στοιχείο της εξερεύνησης που υπήρχε μόνο στο 1 και στο 3. Επίσης μαζεύοντας πλέον τα COG Tags, ξεκλειδώνετε 5 comic Gears of War, ένα για κάθε chapter.

Παρόλα αυτά εντοπίσαμε προβλήματα τεχνικής φύσεως που επηρέασαν το gameplay. Είχαν να κάνουν κυρίως με την AI, που πολλές φορές δεν κάλυπτε σωστά, παρά τη χρήση των εντολών ή πολλές φορές είτε η enemy ΑΙ, είτε των συμπαικτών μας δεν άφηνε τα μοντέλα να κινηθούν σωστά. Κάτι τέτοιο φυσικά διορθώνεται με ένα απλό reload checkpoint, αλλά εντύπωση κάνει ότι δεν υπήρχαν τέτοια θέματα στον τίτλου του 2006.

Όσον αφορά της δυνατότητες για 2-player co-op, είτε αυτό είναι online, είτε couch co-op, προσφέρεται ό,τι και το 2006, ενώ συμπεριλαμβάνεται ακόμα και η επιλογή για LAN παιχνίδι. Πρόκειται για μία από τις καλύτερες co-op εμπειρίες που υπάρχουν, ενώ το split screen βοηθά σε μια περίοδο, που δυστυχώς τίθεται υπό εξαφάνιση σιγά σιγά. Το Multiplayer έχει επιπλέον modes όπως το Team Deathmatch και το 2v2 Gnasher, τα οποία είναι πολύ ευχάριστες προσθήκες και διατηρεί το gameplay που όλοι ξέρουμε και λατρεύουμε. Ποικιλία στις πίστες και στα μοντέλα, ενώ έχουν προστεθεί πολλά νέα skins. Αν δεν θυμάστε πώς παίζεται, ετοιμαστείτε για αρκετές brutal ήττες μέχρι να βρείτε το ρυθμό σας. Μιλάμε εκ πείρας.

Το Gears Ultimate ήταν υπό ανάπτυξη για περίπου 1,5 χρόνο και πρώτος κανόνας της The Coalition ήταν να διατηρηθεί το original στυλ. Παρόλα αυτά εντοπίζουμε πολλές προσθήκες στα τεχνικά. Πρώτη και καλύτερη είναι φυσικά η ανάλυση στα 1080p έναντι των 720p του αρχικού, το πιο στιβαρό 30άρι framerate στο Campaign και το ιδιαίτερα θεμιτό 60άρι framerate στο multiplayer, το οποίο αυτόματα σημαίνει και πιο άμεση απόκριση για το χειρισμό. Το επόμενο πολυδιαφημισμένο χαρακτηριστικό είναι το χτίσιμο από την αρχή όλων των cutscenes. Αυτή τη φορά δεν είναι in-game, αλλά pre-rendered videos, τα οποία όμως ευτυχώς είναι πάρα πολύ καθαρά. H σκηνοθεσία έχει πάρει cues από τις παλιές αλλά συνολικά το αποτέλεσμα είναι πολύ εντυπωσιακότερο. Αυτό που δε μας άρεσε είναι μια υπερβολή στα facial animations, το οποίο δεν ταίριαζε καλά και στο συγχρονισμό με τις ατάκες, αλλά κυρίως ο σχεδιασμός του προσώπου του Marcus (κυρίως) και του Dom, με τον πρώτο να έχει γλυκανάλατες βλεφαρίδες πλέον, πλάι στα σημάδια από τον πόλεμο...

Τα textures και γενικότερα τα περισσότερα assets έχουν υποστεί remaster, όπως θα δείτε νέους τοίχους, νέα χρώματα και νέα backgrounds. Το παιχνίδι έχει γίνει πιο φωτεινό και χρωματιστό. Όχι τόσο, όσο τα Gears 2 και 3, αλλά αρκετά ώστε να διαφέρει από το Gears του 2006. Παραμένει αρκετά σκοτεινό βέβαια. Ο ήχος από την άλλη είναι remastered με όλες τις φωνές και μία από τις επικότερες μουσικές επενδύσεις σε game να λάμπουν πιο καθαρά από ποτέ. Τέλος, μια άλλη μεγάλη αλλαγή είναι το σύστημα φωτισμού και τα physically based materials, τα οποία δείχνουν το παιχνίδι πιο όμορφο από ποτέ, με τις επιφάνειες να φαίνονται ιδιαίτερα βελτιωμένες, ενώ αναγκαστικά έχουν αλλάξει και τα skyboxes, αλλά και ο φωτισμός σε ολόκληρα chapters. Δύο λεπτομέρειες μας ξένισαν: η βροχή στο τρίτο act δεν έχει τον αντίκτυπο που είχε τότε, παρόλο που η τεχνική δημιουργίας της πλέον είναι up-to-date με τα σημερινά standards, ενώ για κάποιο λόγο δε δόθηκε ιδιαίτερη σημασία στα Kryll (πτηνά) και στο σκοτάδι, το οποίο ήταν ένα από τα καλύτερα μέρη του τίτλου, ενώ τώρα απλά δεν είναι τόσο απειλητικά, είτε λόγω gameplay, είτε λόγω εμφάνισής τους και ελλείψει κάποιων εφέ.

Το Gears of War: Ultimate Edition δημιουργήθηκε από τον αρχικό creator της σειράς (έναν από αυτούς), τον Rod Fergusson, παρέα με την The Coalition και την Splash Games (που για κάποιο λόγο προσλαμβάνεται συνήθως για να φτιάξει τα multiplayer μέρη). H απόφαση ήταν ξεκάθαρη: δημιουργία ξανά του πρώτου Gears για το 2015. Τα ρίσκα που πάρθηκαν ήταν πολύ ελεγχόμενα και οι αλλαγές λιγοστές. Δε σημαίνει απαραίτητα κάτι κακό αυτό, αλλά ίσως χάθηκε μια μοναδική ευκαιρία για κάτι άλλο. Ίσως η προσθήκη έστω του Horde Mode ή κάτι άλλο σε νέα ιδέα να μας έπειθε ότι είναι αλλιώς. Ίσως απλά θέλαμε ένα total remake.

Screenshot-Original (4)

Το παιχνίδι μας παραχωρήθηκε από την επίσημη αντιπροσωπεία της Microsoft Game Studios στη χώρα μας, Microsoft Hellas, για τις ανάγκες του Review.

Σχόλια
Λεπτομέρειες
Τίτλος

Gears of War: Ultimate Edition

Author

Παύλος Κρούστης

Developer

The Coalition / Splash Damage (Ultimate Edition)
Epic Games (Original)

Publisher

Microsoft Game Studios

Διανομή

Microsoft Hellas

Πλατφόρμες

Xbox One

Tested on

Xbox One

Κυκλοφορία

28 Αυγούστου 2015

Είδος

Third-Person Shooter

PEGI

18

Θετικά

+ Ιδιαίτερα βελτιωμένο για Remaster
+ Διακριτικές αλλαγές για τους πιστούς fans
+ Ο καλύτερος τρόπος για να δείτε το πρώτο Gears (συν τα chapters που έλειπαν)
+ Συμπεριλαμβάνει τα 4 Gears του Xbox 360 (διαθέσιμα από τον Νοέμβριο)
+ Το online μέρος (co-op/competitive) παραμένει το ίδιο εθιστικό

Αρνητικά

- Η The Coalition θα μπορούσε να έχει "πειράξει" περισσότερο τον τίτλο
- Θα μπορούσε να "τρέχει" με 60 fps και στο Campaign
- Κάποια προβλήματα με την A.I. / Glitches
- Έχουμε δει καλύτερα πακέτα για επανακυκλοφορία
- Τα ματόκλαδα του Marcus

Βαθμολογία
Βαθμόλογία συντάκτη
Βαθμολογία χρηστών
Rate Here
Βαθμολογία
8.0
Συνοψίζοντας

Το πρώτο Gears of War ήταν ευφυές. To Gears of War: Ultimate Edition λειτουργεί ως νοσταλγικό μέσο για τους χρήστες, ώστε να μας δείξει η The Coalition πόσο ακριβώς σέβεται την τεράστια αυτή σειρά που παρέλαβε από την Microsoft. Το παιχνίδι στα 40 ευρώ είναι αρκετά καλή προσφορά, αλλά δε φτάνει την αξία που δίνει στα χρήματά σας για παράδειγμα η Halo: The Master Chief Collection. Ίσως θα έπρεπε να το δούμε σε ένα πακέτο μαζί με ένα remaster για το Gears 2 ή γιατί όχι, και το 3. Τα 4 παιχνίδια του 360 που θα μπορούμε να παίξουμε δωρεάν με το backwards compatibility το Νοέμβριο αυξάνουν φυσικά την αξία του του.

Συνολικά, πρόκειται για ένα ιδιαίτερα αξιόλογο και δουλεμένο Remake/Remaster ενός παιχνιδιού που το 2006 ήταν μπροστά απ' την εποχή του και ακόμα και σήμερα τα mechanics του είναι μοντέρνα. Το campaign ακολουθεί πιο σκοτεινό τόνο σε σχέση με τα υπόλοιπα της σειράς, ενώ το co-op και το multiplayer παραμένουν το ίδιο εθιστικά, όπως τότε.

Για όλους τους fans της σειράς ή για όσους δεν το έχουν δοκιμάσει είναι σίγουρη αγορά. Για όσους ξέρουν τη σειρά, αλλά δεν ήταν fans, η Ultimate Edition δε θα τους αλλάξει τη γνώμη. Παρόλα αυτά, η The Coalition έφερε εις πέρας το έργο που της ανατέθηκε και κυκλοφόρησε το Gears of War εν έτει 2015 στην καλύτερη μορφή του και πιστό στο πνεύμα του αρχικού παιχνιδιού.

8.0
Βαθμός
Βαθμός
You have rated this
What's your reaction?
LOL
0%
Cheers
100%
Τιιιιι ;
0%
Μπαααα
0%
Sad
0%
Rage
0%