Review in Progress - Cyberpunk 2077

Neon, χάος και μια πρώτη γνώμη για τον πολυαναμενόμενο τίτλο της χρονιάς
by Ελένη Δρίβα on 14 Δεκεμβρίου 2020

Οχτώ χρόνια έχουν περάσει από την ανακοίνωση του Cyberpunk 2077. Σε αυτό το διάστημα μεσολάβησαν η ανατολή και η (ας πούμε) δύση μιας ολόκληρης γενιάς κονσολών, δεκάδες trailer και παρουσιάσεις για το παιχνίδι, καθώς και η κυκλοφορία του άκρως πετυχημένου The Witcher 3: Wild Hunt (διαβάστε εδώ το review), το οποίο αποτελεί υπόδειγμα RPG και έστεψε τη CD Projekt Red “βασίλισσα” του genre. Πάνω από όλα όμως, μεσολάβησαν πολλές αναβολές και υποσχέσεις που, μαζί με τις προσδοκίες του κοινού, δημιούργησαν μια σχεδόν καθολική αποδοχή ότι το Cyberpunk 2077 θα είναι ένας τίτλος που όμοιό του δεν θα έχουμε ξαναδεί. Ο πήχης τέθηκε ψηλά και η πολωνική εταιρεία κλήθηκε να ανταποκριθεί στην τιμή και κατάρα του να περιμένει κάποιος τόσα πολλά από εκείνη.

Το αν τελικά τα κατάφερε δεν είμαστε σε θέση να το κρίνουμε ακόμα, όμως μπορούμε να σας μεταφέρουμε τις εντυπώσεις μας από τις πρώτες 20 ώρες ενασχόλησής μας με τον τίτλο.

Ας απευθυνθούμε αρχικά στον ελέφαντα που υπάρχει μέσα στο δωμάτιο (κείμενο στην προκειμένη). Όλοι το γνωρίζουμε πλέον ότι το Cyberpunk 2077 έχει σοβαρά τεχνικά προβλήματα, τόσο σοβαρά που δικαίως κέρδισε μια θέση ανάμεσα στα παιχνίδια που κυκλοφόρησαν σε κακή κατάσταση. Θα μπορούσαμε να δηλώσουμε (με δισταγμό και φόβο ότι αυτό θα αλλάξει) ότι είμαστε από τους τυχερούς πάνω στο θέμα, μιας και πέρα από μερικά crashes, τα οποία δεν μας επιβράδυναν πολύ χάρις στο συχνό autosave, τα νορμάλ loading times και κάποια ασήμαντα bugs, όπως ατίθασες τούφες από μαλλιά που αψηφούν τη βαρύτητα και εχθρούς που κάνουν μια τούμπα στο πάτωμα πριν πεθάνουν, δεν συναντήσαμε πολλά προβλήματα.

Παρ' όλα αυτά, το ότι υπάρχουν προβλήματα δεν αμφισβητείται σε καμία περίπτωση. Αρκεί μια σύντομη βόλτα στο ίντερνετ για να βρει κανείς βίντεο, εικόνες και ολόκληρα κατεβατά, που περιγράφουν διάφορα ασήμαντα και σημαντικά περιστατικά, ώστε να πειστεί κανείς για αυτό. Έχοντας παίξει στα PlayStation 5 και PlayStation 4 μπορούμε να σας διαβεβαιώσουμε πως οι κονσόλες της προηγούμενης γενιάς πασχίζουν να “τρέξουν” το παιχνίδι αυτή τη στιγμή. Πιο αναλυτικά για τις αποδόσεις της κάθε πλατφόρμας θα μιλήσουμε στο τελικό μας review.

Από την άλλη, το σενάριο του παιχνιδιού μας έχει συνεπάρει μέχρι τώρα. Είναι από τις περιπτώσεις που ο χρόνος περνάει χωρίς να το καταλάβετε και στο τέλος εύχεστε να είχατε έστω μια ώρα ακόμα στη διάθεσή σας. Σε αυτό συμβάλλουν οι καλογραμμένοι διάλογοι, τα γεγονότα που πραγματεύεται (έως το σημείο που έχουμε φτάσει) ο τίτλος και ο τρόπος που τα προσεγγίζει. Πάνω από όλα, όσοι χαρακτήρες έχουμε συναντήσει έχουν ενδιαφέρον και δεν δίνουν την εντύπωση ότι υπάρχουν απλά για να εξυπηρετούν ένα plot point.

Η πρώτη γνωριμία μας με τη Night City ήταν χαοτική. Οι πρώτες ώρες στους φωτεινούς και επικίνδυνους δρόμους της πόλης χαρακτηρίζονται από μια υπερπληροφόρηση που αν δεν προσέξετε είναι πολύ εύκολο να χάσετε την μπάλα. Ονόματα, ιδιότητες, γεγονότα και τοποθεσίες αναφέρονται φευγαλέα και πάνω στην αρχική περίοδο προσαρμογής βρήκαμε τον εαυτό μας να πατάει “παύση” για να σκεφτεί που είχε δει/ακούσει κάτι άλλο σχετικά. Μετά από λίγες ώρες μπήκαμε στη λούπα και όλα έγιναν πιο εύκολα και ενδιαφέροντα, ενώ η αίσθηση θαυμασμού που μας κατακλύζει κάθε φορά που εξερευνάμε την κάθε περιοχή δεν έχει ξεθωριάσει ούτε στο ελάχιστο.

Το πιο δυνατό σημείο του Cyberpunk 2077 μέχρι στιγμής είναι τα quests. Βασικές και δευτερεύουσες αποστολές που είναι σοβαρές και σκοτεινές, ή αστείες και παράξενες (ίσως και παράλογες) και κινούν την περιέργεια με ευκολία. Τη μια στιγμή ήμασταν μπλεγμένοι σε μια ιστορία με εμπόριο οργάνων και cyber parts από μια συμμορία της πόλης και την άλλη προσπαθούσαμε να πείσουμε την AI ενός ταξί να μην αυτοκτονήσει. Έχουν γραφτεί ολόκληρα εγκώμια για τα πρωτότυπα και μη επαναλαμβανόμενα quests της CD Projekt Red στο The Witcher 3: Wild Hunt (τα οποία ακόμα θυμόμαστε λεπτομερώς, σε αντίθεση με αυτά άλλων παιχνιδιών) και το Cyberpunk 2077 αποδεικνύει ότι η επιτυχία της στον συγκεκριμένο τομέα ήταν κάθε άλλο παρά τυχαία.

Τη χαοτική φύση της Night City μοιράζονται δυστυχώς και τα μενού του παιχνιδιού, τα οποία ναι μεν χωρίζονται σε πολλές υποκατηγορίες, βοηθώντας στη γρήγορη εύρεση της καρτέλας που θέλετε, αλλά δεν είναι ούτε ιδιαίτερα γρήγορα στην περιήγηση (δεν υπάρχουν και πολλά shortcuts), ούτε θα σας εξηγηθεί ποτέ τι σκοπό εξυπηρετούν αρκετά από αυτά. Τα tutorials του Cyberpunk 2077 είναι ελλιπή σε όλους τους τομείς. Μετά από κάποιες ώρες τα συνηθίσαμε, αλλά σίγουρα δεν πρόκειται για τη βέλτιστη μορφή που θα μπορούσαν να έχουν, ειδικά όταν υπάρχουν τόσα πολλά και με βάθος, RPG στοιχεία σχετικά με τα όπλα, τα upgrades του χαρακτήρα και τα skills του.

Κάτι που μπορούμε να πούμε με βεβαιότητα από τώρα είναι ότι η επιλογή του πρώτου προσώπου ήταν η σωστή. Ναι, θα θέλαμε να μπορούσαμε να δούμε τον χαρακτήρα μας (καλά, όχι αυτή τη στιγμή συγκεκριμένα γιατί είναι το μεγαλύτερο τσίρκο cyberpunk αισθητικής που έχει υπάρξει), ειδικά εφόσον περάσαμε πάνω από ώρα στην οθόνη δημιουργίας χαρακτήρα και υπάρχουν δεκάδες, ίσως και εκατοντάδες διαφορετικά outfits, αλλά το immersion που προσφέρει η εν λόγω οπτική δεν θα την πρόσφερε εύκολα του τρίτου προσώπου. Εξάλλου, η CD Projekt Red δεν μας αφήνει ποτέ να ξεχάσουμε ότι υπάρχει ένας πρωταγωνιστής, με προσωπικότητα, πίσω από την κάμερα.

Πριν σας αφήσουμε για να πάμε να αγοράσουμε εκείνο το αυτοκίνητο που έχουμε σταμπάρει και επιτέλους μαζέψαμε τα λεφτά για αυτό, θα θέλαμε να σας μεταφέρουμε και τις πρώτες μας εντυπώσεις από τις μάχες και το shooting. Η ομάδα ανάπτυξης έχει κάνει εξαιρετική δουλειά όσον αφορά στα όπλα, τις εμφανισιακές λεπτομέρειες, την ξεχωριστή αίσθηση που αφήνει το κάθε ένα όταν ρίχνετε και το πώς αλλάζει η συμπεριφορά τους ανάλογα τα mods και τα enchanments που έχετε πάνω σας. Στην αρχή οι μάχες ήταν λίγο αγγαρεία, παρά το εξαιρετικό gunplay, όμως τις τελευταίες πέντε ώρες, που συνδυάσαμε ένα όπλο με το σωστό upgrade του χαρακτήρα μας, η γνώμη μας άλλαξε δραστικά. Υπάρχουν τα όπλα της “γραμμής” και υπάρχουν και τα εξωφρενικά όπλα, που κάνουν τη διαφορά και ανεβάζουν κατακόρυφα τον παράγοντα της διασκέδασης.

Κάπου εδώ θα βάλουμε μια άνω τελεία καθώς δεν μπορούμε να σας πούμε περισσότερα ακόμα. Υπάρχει ένας γενικός αρνητισμός γύρω από το Cyberpunk 2077 τη δεδομένη στιγμή (και δικαίως), τον οποίο δεν μπορούμε να αγνοήσουμε και σε λίγες μέρες θα μπορέσουμε να προσφέρουμε την ολοκληρωμένη άποψη μας πάνω στο θέμα. Προς το παρόν υπάρχουν προβλήματα που είναι ορατά και από μεριάς μας, όμως υπάρχουν και θετικοί παράγοντες με μεγάλη βαρύτητα, όπως η πλοκή, που κάνουν τη ζυγαριά να κρατάει μια ισορροπία. Για την ώρα θα επιστρέψουμε στους δρόμους της Night City… έχουμε και ένα νέο katana να δοκιμάσουμε.

Το παιχνίδι μας παραχωρήθηκε από την εκδότρια εταιρεία για τις ανάγκες του review.

Σχόλια
Λεπτομέρειες
Τίτλος

Cyberpunk 2077

Author

Ελένη Δρίβα

Developer

CD Projekt Red

Publisher

CD Projekt

Διανομή

Bandai Namco Entertainment Hellas

Πλατφόρμες

PC / PlayStation 4 / PlayStation 5 / Xbox One / Xbox Series X/S / Google Stadia

Tested on

PlayStation 4 / PlayStation 5 (PS4 έκδοση)

Κυκλοφορία

10 Δεκεμβρίου 2020 (PC / PlayStation 4 / Xbox One)
2021 (PlayStation 5 / Xbox Series X/S)

Είδος

Action role-playing

PEGI

18

What's your reaction?
LOL
0%
Cheers
60%
Τιιιιι ;
0%
Μπαααα
40%
Sad
0%
Rage
0%
/* ]]> */
http://bs.serving-sys.com/serving/adServer.bs?cn=display&c=19&mc=imp&pli=22935073&PluID=0&ord=[timestamp]&rtu=-1