Mortal Kombat X

Ποτάμια αίματος και θρυμματισμένα κόκκαλα
by Παύλος Κρούστης on 17 Απριλίου 2015
Reviews

Έπειτα από αμέτρητα trailers και μια απ' τις πιο επιθετικές προωθήσεις που έχουμε δει για παιχνίδι τα τελευταία χρόνια, το Mortal Kombat X επιτέλους είναι εδώ. Το Mortal Kombat (2011) έκανε ένα σημαντικότατο reboot μετά τα τελευταία ατοπήματα, όπως το Armageddon (χωρίς χαρακτηριστικά Fatalities???) και MK vs DC Universe, που λειτούργησαν περισσότερο ως πειράματα, παρά ως εξέλιξη της σειράς. Αυτό που παραδεχόμαστε στην NetherRealm είναι ότι δεν εφησυχάζεται και προσπαθεί να μας εκπλήξει κάθε φορά. Η επιστροφή στα basics του 2011 ήταν αυτό που έπρεπε, ώστε έρθει η σειρά "στα ίσα της" όμως. Μετά το πολύ καλό Injustice: Gods Among Us, ήρθε η ώρα για το νέο MK, ώστε να χρησιμοποιηθεί η στερνή γνώση...

H NetherRealm Studios μπαίνει στη νέα γενιά με... νέα γενιά μαχητών. Το Mortal Kombat X είναι η σκυτάλη που λαμβάνουν η κόρη του Jax, η κόρη του Johnny Cage και της Sonya και η υπόλοιπη noob-ο-παρέα, και αγωνίζονται να μας αποδείξουν ότι ήρθαν για να μείνουν. Οι νέοι χαρακτήρες σε συνδυασμό με το "X" στον τίτλο (λατινικό "10", αλλά και σημείο... τομής) δηλώνει ότι ο Boon είχε στο μυαλό του το concept για το δέκατο παιχνίδι της σειράς, μάλλον αρκετό καιρό πριν, ώστε να παρουσιάσει νέους χαρακτήρες και φρέσκες ιδέες.

Mortal Kombat X_20150409032352

Το Mortal Kombat (2011) (ή MK 9) περιλάμβανε το πρωτοφανώς βαθύ για τα δεδομένα του είδους, story mode, το οποίο εξιστορούσε τα γεγονότα των 3 πρώτων MK παιχνιδιών μέσα από ένα κινηματογραφικό πρίσμα και σε μια ενιαία διήγηση. Το Mortal Kombat X είναι άμεσο sequel του παιχνιδιού του 2011 και λαμβάνει υπόψη του όσα έγιναν από το Reboot και μετά. H ιστορία αναπτύσσεται κυρίως 20 χρόνια μετά τα γεγονότα του MK9, αλλά πολλές φορές έχουμε και flashbacks, που μας εξηγούν καλύτερα τα κίνητρα των χαρακτήρων, τα οποία μας οδηγούν 5, 10 ή και 15 χρόνια πίσω.

Τα flashbacks θα σας δώσουν εικόνα από κάποιους χαρακτήρες, όπως τους αφήσατε στο MK9, ενώ θα σας δείξει και την πορεία τους μέσα σ' αυτά τα 20 χρόνια. Πρωταγωνιστικό ρόλο αυτή τη φορά παίζει η οικογένεια Cage. Ο Johnny και η Sonya έκαναν μία κόρη, την Cassie, η οποία είναι ένα απ' τα νέα μέλη του roster μας. H τάση αυτή με τα συγγενικά πρόσωπα συνεχίζεται και εκτός της οικογενείας Cage, αφού περιλαμβάνει και την κόρη του Jax, τον γιο του Kenshi, αλλά και τον ξάδερφο του Kung Lao. Η "νέα γενιά" αυτή είναι και η κινητήριος δύναμη του σεναρίου, το οποίο ταυτόχρονα προσπαθεί (και καταφέρνει) να ικανοποιήσει και τους παλαίμαχους της σειράς με κλασικά πρόσωπα, όπως ο Kano, ο Sub-Zero και άλλοι. Επίσης υπάρχουν και νέοι χαρακτήρες που δεν συνδέονται με συγγένεια απαραίτητα, όπως είναι ο νέος Αυτοκράτορας του Outworld, Kotal Kahn, αλλά οι D'Vorah ή οι Ferra/Tor, που έχουν συμπληρωματικούς ρόλους κυρίως.

Αυτό που εκλάβαμε κατ' αρχήν από το Story Mode είναι ότι κάνει μια εξαιρετική παρουσίαση των νέων χαρακτήρων, ώστε όταν το ολοκληρώσετε, να νιώσετε τους νέους ως οικείους και γνώριμους, τόσο σχεδόν όσο και και τους παλαιότερους. Το σενάριο φαίνεται ότι έχει πρωταρχικό στόχο να σας... περάσει στην επόμενη γενιά. Τόσο με τα γεγονότα του, που είναι φρέσκα αυτή τη φορά (και όχι reboot), όσο και με τη δομή του, όπου σας δίνει τον έλεγχο αρκετών νέων. Η σημαντικότατη βελτίωση όμως έχει να κάνει με το ότι πλέον δε θα δείτε πενιχρά κίνητρα για να ξεκινήσουν οι μάχες, όπως στο προηγούμενο (ΜΚ9), όπου η έναρξη της μάχης είχε τη λογική τσόντας: "Με κοίταξες; Ε, θα σε γα..." Ευτυχώς εδώ αποφεύγονται αυτά τα παραστρατήματα, ενώ και μάχες που θα περιμέναμε να γίνουν, δεν έγιναν ευτυχώς προς συμφέρον της καλύτερης ροής του σεναρίου.

Η όλη ιστορία περιτριγυρίζει τον Shinnok, ένα Amulet, που δίνει τεράστια δύναμη και τον Quan Chi, που προσπαθεί να αναστήσει τον Shinnok. Βασική πρωταγωνιστική ομάδα είναι η Special Forces, η οποία έχει και τον κύριο λόγο στην προστασία του EarthRealm. Καθώς πηγαίνουμε μπρος πίσω στο χρόνο και αναλαμβάνουμε τον έλεγχο νέων αλλά και παλαιότερων χαρακτήρων, συνειδητοποιούμε ότι η επιλογή τους μόνο τυχαία δεν είναι. Επιπρόσθετα, αναπτύσσονται κι άλλες παράπλευρες ιστορίες, όπως αυτή του Scorpion με τον Sub-Zero, που δείχνει τη φροντίδα της NetherRealm για τους χαρακτήρες της όλα αυτά τα χρόνια και το fan service, που τόσο εύκολα πετυχαίνουν.

Το Story στα 12 κεφάλαιά του, παρότι αρκετά μικρότερο από το Mortal Kombat 9, αυτή τη φορά θα σας κρατήσει το ενδιαφέρον αμείωτο. Η ροή του είναι καταιγιστική και είναι πιθανότατα το πρώτο πράγμα που θα ολοκληρώσετε, αφού πιάσετε το παιχνίδι στα χέρια σας. Τα συνοδευτικά cutscenes αποτελούνται στη μεγάλη πλειοψηφία τους από ξέφρενη δράση και απίστευτες χορογραφίες ξυλοφορτώματος, ενώ στο ενδιάμεσο θα λάβετε μέρος και σε μερικά QTE, τα οποία ευτυχώς δεν έχουν ούτε επιπτώσεις, ούτε θα σας ξενίσουν. Τα βρήκαμε αρκετά ταιριαστά μάλιστα, καθώς ένα για παράδειγμα απ' αυτά ήθελε να πατήσετε τον συνδυασμό για να κάνετε Fatality σε κάποιον αντίπαλο!

Mortal Kombat X_20150410023036

To roster του MKX το βρήκαμε υπερπλήρες και αρκετά καλοζυγισμένο. Για αρχή, έχετε 24 χαρακτήρες στη διάθεσή σας, με τον Shinnok να είναι ο 24ος και να ξεκλειδώνει αφού ολοκληρώσετε το story. Ο Goro είναι διαθέσιμος με όλα τα πρώτα αντίτυπα του παιχνιδιού και συμπληρώνει το roster screen και τις 25 θέσεις. Σε ένα game όπως το MK, που έχει τόσο μεγάλη ιστορία, θα ήταν αδύνατο να μπουν όλοι οι αγαπημένοι χαρακτήρες όλων, αλλά θεωρούμε ότι έγινε ένα εξαιρετικό "ζύγισμα", ώστε να έχουμε τόσο παλιούς αγαπημένους, όσο και φρέσκα πρόσωπα. 8 από αυτούς είναι ολοκαίνουριοι (Takeda, Cassie Cage, Jacqui Briggs, Kung Jin, Erron Black, Kotal Kahn, Ferra/Tor και D'Vorah). Από τους υπόλοιπους 17, έχουμε όλους τους κλασικούς χαρακτήρες από MK1, όπως Scorpion (most downloaded character και για το Injustice), Sub-Zero, Sonya, Raiden, Liu Kang, Kano, Johnny Cage και Goro, ενώ έχουμε μια ποικιλία παλαίμαχων για τους υπόλοιπους από τα επόμενα MK, όπως Quan Chi, Jax, Kung Lao, Mileena, Kitana, Shinnok, Kenshi, Ermac και Reptile. Στο Story θα δείτε και θα παλέψετε και με άλλους, όπως η Sindel, ο Kabal, o Rain και άλλοι, που κατά πάσα πιθανότητα να δούμε κάποια στιγμή σε DLC.

Περιλαμβάνονται σχετικά λίγες θηλυκές παρουσίες, αλλά στο σύνολο, όσον αφορά την κατηγοριοποίηση από lightweight/fast σε heavyweight/slower θεωρούμε ότι στήθηκαν πολύ καλά. Υπάρχουν θηρία όπως ο Kotal Kahn, Ferra/Tor και Goro, ενώ αντίστοιχα "ζιζάνια" που τρέχουν ασταμάτητα, όπως ο Kung Jin, Kung Lao, Mileena και άλλοι. Επίσης χαρακτήρες με μακρινές επιθέσεις, όπως ο Ermac έρχονται σε ωραία ισορροπία με brawlers, όπως ο Jax. Σταθερά πιο ισορροπημένοι και ιδανικοί για νέους: ο Scorpion και ο Sub-Zero.

Κάθε χαρακτήρας στο Mortal Kombat X έχει 3 διαφορετικές εναλλαγές. Οι 3 αυτές εναλλαγές δεν είναι σα να έχετε κάποιον ολοκαίνουριο χαρακτήρα προφανώς, καθώς περίπου το 60-70% των κινήσεων θα είναι πανομοιότυπο. Αυτό που εκλάβαμε όμως από τα νεά πολλαπλά variations είναι ότι μπορείτε να το δείτε ως "customization". Για παράδειγμα, ένα απ' τα variations του Scorpion είναι το Ninjitsu. Ενώ δεν έχει τόσες ειδικές κινήσεις όσο τα άλλα 2, σας δίνει τη δυνατότητα να επεκτείνετε την ακτίνα του uppercut και του sweep σας ("σκούπα", όπως έλεγαν και οι παλαιότεροι ελληνικοί οδηγοί) χρησιμοποιώντας το σπαθί σας. Αν θέλετε όμως, μπορείτε να επιλέξετε κάποιο από τα άλλα variations του Scorpion, τα οποία μπορεί να ταιριάζουν καλύτερα στο στυλ σας. Ο Kotal Kahn για παράδειγμα έχει variation, όπου δημιουργεί αγαλματίδια, τα οποία λειτουργούν ως buffs. Σε κάποιους χαρακτήρες, κολλήσαμε με ένα variation. Σε άλλους, εναλλασσόμαστε συνεχώς, ανάλογα με τις ορέξεις ή τον αντίπαλο. Ανάλογα με το Variation, θα μπορείτε να εκτελείτε κάποιες ειδικές επιθέσεις αποκλειστικά γι' αυτό (συνήθως 2-3), ενώ θα αλλάξουν πορεία και κάποια combos. Τέλος, τα variations επηρεάζουν και τα Brutalities...

Τα Brutalities είναι τα νέα -alities (παμπάλαια μάλλον) του MKX, τα οποία η NetherRealm ήθελε να προσθέσει και στον προηγούμενο τίτλο, αλλά δεν τα χαρήκαμε, λόγω έλλειψης χρόνου. Αυτή τη φορά δε λειτουργούν, όπως λειτουργούσαν στο UMK3/MK Trilogy. Τότε έπρεπε να εκτελέσετε ένα combo 11 χτυπημάτων, όταν ο αντίπαλος ήταν έτοιμος να ηττηθεί. Τα Brutalities δε γνώρισαν τότε τη δόξα που τους άξιζε, αλλά ήρθαν στο MKX καλύτερα από ποτέ. Πλέον κάθε χαρακτήρας στο MKX έχει στη διάθεσή του 5 Brutalities.  Για να εκτελέσετε κάποιο, χρειάζεται να το κάνετε με την κίνηση που σας αναφέρεται (ίσως είναι και ΕΧ κίνηση) ή κάποια άλλη προϋπόθεση και ο αντίπαλος να είναι "στα τελευταία του". Μπορεί κάποια από τα Brutalities να γίνονται επίσης μόνο με συγκεκριμένο Variation του χαρακτήρα.

Το ουσιώδες gameplay του MK X έχει μείνει γνώριμο, το οποίο σημαίνει ότι το Uppercut έχει και πάλι την τιμητική του, ενώ ταυτόχρονα έχει αλλάξει ραγδαία. Οι χαρακτήρες έχουν αποκτήσει βάρος ή διαφορετικές διαστάσεις απ' ό,τι τους έχετε συνηθίσει, ενώ έχει δοθεί ιδιαίτερη έμφαση στη διαφοροποίηση όσων έμοιαζαν. Για παράδειγμα, ο Ermac πλέον δεν έχει ουδεμία επαφή με τους άλλους Ninja, όπως και ο Reptile. Η Kitana πλέον είναι λίγο πιο αργή σε σχέση με τη Mileena, η οποία μας φαίνεται και πιο κοντή, ενώ οι κινήσεις τους διαφέρουν άρδην πλέον. Βασικά τμήματα του νέου ΜΚ αποτελούν τα Wake-Up Attacks, όπως και στο προηγούμενο MK, τα EX moves, τα οποία θα πρέπει να μάθετε πώς να χειρίζεστε, ενώ τέλος στο αναλυτικότατο Move List menu φαίνονται πλέον τα Frames για την κάθε κίνηση, όπως υπήρχε και στο Injustice, ώστε να μελετήσετε όσο καλύτερα μπορείτε το ρεπερτόριό σας. Επίσης υπάρχει και Record/Playback feature για να δείτε το combo που κάνατε! Άλλη μια σημαντική προσθήκη που έχουμε από το Injustice είναι τα interactible αντικείμενα στην κάθε πίστα, που ενεργοποιούνται με το R1 (ή RB), τα οποία μπορείτε και να απενεργοποιήσετε αν θέλετε σε multiplayer αγώνες, αλλά προτείνουμε να τα αφήσετε τόσο για το έξτρα επίπεδο στρατηγικής που προσθέτουν, όσο και για τον εντυπωσιακό οπτικό αντίκτυπο, που μπορείτε να παρατηρήσετε και σε φωτογραφίες μας.

Τα interactibles συνοδεύονται από μια δεύτερη μπάρα που υπάρχει κάτω από την μπάρα ζωής του χαρακτήρα μας. Αφού χρησιμοποιήσετε ένα interactible αντικείμενο μέσα στην πίστα, αδειάζει η μισή μπάρα. Αυτή χρησιμοποιείται και για άλλη μια κίνηση, που ήρθε από τα παλιά και είναι το "Run". Αυτό μπορείτε να το επιτύχετε πατώντας "Μπροστά, Μπροστά + Block". Αν δε χρησιμοποιήσετε κάτι από τα παραπάνω, η μπάρα ξαναγεμίζει. Γενικότερα όλοι οι απλοί βηματισμοί έχουν γίνει ταχύτεροι σε σχέση με το MK9, ενώ και το συνολικότερο gameplay μας φάνηκε πιο γρήγορο. Στις σύνθετες τεχνικές ανήκουν και τα εξαιρετικά χρήσιμα Breakers, που βοηθούν στην επιβίωσή σας. Αν θέλετε να γίνετε master, χρειάζεστε όλα τα παραπάνω. Με όλα αυτά τα στοιχεία, τα νέα και τα παλιά, θα νιώσετε αλλαγή στην αίσθηση του χαρακτήρα σας, αλλά θα νιώσετε άνετα πολύ γρήγορα. Ο τρόπος που είναι χτισμένο αυτή τη στιγμή το σύστημά του, θεωρούμε ότι είναι πολύ πιο προσιτό για τους νέους χρήστες, ενώ παράλληλα αυξήθηκαν και τα επίπεδα τακτικής. Mission accomplished...

 

Το περιεχόμενο του τίτλου είναι αρκετά μεγάλο, καθώς η NetherRealm μας έχει συνηθίσει και σε εκπλήξεις με κάθε τίτλο της. Ως single player, μπορείτε να λάβετε μέρος, εκτός από το story mode και σε άλλα modes. Πλέον το MK έχει πολλά Towers. Δεν υπάρχει ένα Challenge Tower, όπως στο MK9, αλλά εξελίχθηκε αυτή η ιδέα σε κάτι παραπάνω. Το Klassic Tower είναι η Arcade Ladder στην ουσία. Μπορείτε να παίξετε το Test your Might Tower όπου θα πάρετε μέρος στο γνωστό mini game που σπάτε αντικείμενα από το πρώτο ΜΚ, με αυξανόμενη δυσκολία. Μπορείτε να παίξετε τον Test Your Luck Tower, που σας δίνει τη δυνατότητα να παλέψετε με 7 εχθρούς στη σειρά, ενώ σε κάθε μάχη θα μπαίνουν modifiers τυχαία, όπως στράβωμα της οθόνης, κρανία που πέφτουν απ' τον ουρανό και κάνουν ζημιά, ηλεκτρισμός στο πάτωμα, άπειρα EX/X-RAY moves και άλλα πολλά. Υπάρχει επίσης το Tower Challenge, όπου θα παλέψετε με συγκεκριμένους αντιπάλους και όταν τελειώσετε, να στείλετε το score σας σε κάποιο φίλο σας, ώστε να σας ανταγωνιστεί με τους ίδιους όρους. Πόντους μαζεύετε ανάλογα με το χρόνο που σας απέμεινε, τα flawless victories που κάνατε, αν εκτελέσατε X-Ray moves, Fatalities κλπ.

Κάθε πράγμα που κάνετε στο MKX σας επιβραβεύει με Koins (ένα νόμισμα αυτή τη φορά). Είτε κερδίσετε σε έναν αγώνα, είτε παίξετε online, είτε κάνετε κάποιο combo ή κάποιο Fatality, σας δίνονται και τα αντίστοιχα Koins. Επίσης σας δίνονται XP, τόσο για το προσωπικό σας level, όσο και Faction XP (θα το αναλύσουμε παρακάτω). Τα Koins χρησιμεύουν στο ξεκλείδωμα αντικειμένων, στην αγαπημένη μας "Κρύπτη", η οποία επέστρεψε και είναι πιο interactive απ' ό,τι περιμέναμε.  Πλέον πρόκειται για ένα First-Person κομμάτι όπου κινείστε πάνω σε συγκεκριμένο πλέγμα (με συντεταγμένες) και θα οδηγηθείτε μέσα από ένα νεκροταφείο, σε σπηλιές, σε μπουντρούμια και άλλα μέρη βγαλμένα από τη μυθολογία του τίτλου. Η Κρύπτη πλέον έχει αποκτήσει ένα πιο... adventure άρωμα, καθώς θα βρίσκετε αντικείμενα που θα σας ξεκλειδώνουν πόρτες και άλλες τοποθεσίες. Όλα αυτά τα μέρη έχουν αγάλματα, σεντούκια, φωτιές κλπ. που θα ξεκλειδώσετε για το ανάλογο αντίτιμο. Μέσα τους, θα βρείτε είτε το συνδυασμό για το δεύτερο Fatality του κάθε χαρακτήρα, είτε ένα από τα 5 Brutalities, είτε άλλα bonus, όπως concept art, κοστούμια και "στολισμούς" και παραμετροποιήσεις για την Kombat κάρτα σας.  Προσοχή μόνο γιατί στην Κρύπτη πλέον παραμονεύουν και interactive κίνδυνοι!

H Kombat κάρτα που αναφέραμε είναι αυτό που φαίνεται στους άλλους παίκτες στο Online και μπορείτε να της αλλάξετε πλαίσιο, background κλπ. Ανάλογα με το τι θα προσθέσετε, έχετε και κάποια bonus, όπως για παράδειγμα να κερδίζετε περισσότερα Koins, XP ή Faction XP. Δυστυχώς, ο τίτλος σε αυτό το στάδιο, έχει μια Κρύπτη με αμέτρητους θησαυρούς, με κάποιους απ' αυτούς να κοστίζουν και 10,000 Koins για παράδειγμα, ενώ εσείς μπορείτε να κερδίσετε τόσα σε μία ώρα παιχνιδιού. Όπως καταλαβαίνετε, η ολοκλήρωση της Κρύπτης μπορεί να πάρει πολύ καιρό, πολλά ματς και πολύ αίμα...

Τα Factions, που αναφέραμε παραπάνω, είναι ένα απ' τα σημαντικά κομμάτια του MKX. Το πρώτο πράγμα που σας ζητά να κάνετε όταν μπαίνετε στο παιχνίδι, είναι να διαλέξετε την "ομάδα" σας. Διαθέσιμες είναι 5: Lin Kuei, Black Dragon, Brotherhood of Shadow, Special Forces και White Lotus Society. Μπορείτε να διαλέξετε όποια απ' αυτές θέλετε, ανεξάρτητα με τους χαρακτήρες που θα επιλέξετε στην πορεία. Ο ρόλος που παίζουν τα Factions είναι ότι πλέον ανήκετε και σε μία ομάδα, η οποία κατέχει ένα συγκεκριμένο ποσοστό υπέρ των άλλων. Ανάλογα με το πόσο μάχεστε υπέρ αυτής της ομάδας, τόσο αυξάνεται αυτό το ποσοστό. Για να δώσουν υπόσταση στα Factions, προσέθεσαν τα Invasions. Οι "εισβολές" αυτές γίνονται από ένα Faction και είναι σχετικά random το πότε θα ξεκινήσουν. Κατά τη διάρκεια των Invasions, έχετε στη διάθεσή σας νέα Invasion Towers, με διαφορετικά modifiers κάθε φορά και ένα νέο boss fight mode. Σ' αυτό, προσπαθείτε να πετύχετε όσο περισσότερα χτυπήματα μπορείτε σε έναν boss, που δε θα σας αφήσει να πάρετε ανάσα. Η ζημιά που κάνετε είναι αθροιστική σε κάθε αγώνα, αλλά και για κάθε παίκτη στον κόσμο που μάχεται ενάντια στο boss! Πρόκειται ίσως θα λέγαμε για μία μορφή "Raid" από ΜΜΟ, αλλά στα πλαίσια ενός fighting game.

Όλα τα παραπάνω βοηθούν, ώστε να αποκρούσετε τελικά την "εισβολή". Είναι άλλο ένα ενδιαφέρον mode, που κάνει το παιχνίδι να νιώθει πιο "ζωντανό". Αυτό το metagame που προσφέρει η NetherRealm έχει μια χροιά από πιο casual games, το οποίο όμως βοηθά να μην ξεκολλήσετε από τον τίτλο. Κάθε μέρα θα έχετε να ολοκληρώσετε κάποια Challenges, ως μέλος του Faction, ώστε να βοηθήσετε την ομάδα σας. Αυτά μπορεί να είναι είτε να παλέψετε ως ένας συγκεκριμένος χαρακτήρας ή να κάνετε μια συγκεκριμένη κίνηση κάποιες φορές κλπ. Πρόκειται γενικά για μια πολύ ενδιαφέρουσα ιδέα, που πρέπει να τη δούμε λίγο σε βάθος χρόνου για να την εκτιμήσουμε καλύτερα. Τέλος, το καλύτερο είναι ότι κάθε Faction έχει τα δικά του 2 μοναδικά kills, τα Faction Kills, τα οποία μπορείτε να κάνετε στους αντιπάλους σας ενώ είστε σε μακρινή απόσταση, όταν πέφτει το "Finish Him/Her". To κάθε Faction έχει 2 διαφορετικά διαθέσιμα.

 

Tα Factions μπλέκονται και με το υπόλοιπο Online στοιχείο του παιχνιδιού. Εκτός από τις 1vs1 online αναμετρήσεις σας και τα Tower Challenges, που προαναφέραμε, υπάρχει και το King of the Hill, που επιστρέφει από το ΜΚ9, ενώ υπάρχουν και τα Team Battles. Αξίζει να αναφέρουμε ότι όσοι πλέον κάνουν quit από το παιχνίδι, εκτός από την προφανή ήττα, υπόκεινται και σε Quitality, όπου εκρήγνυται το κεφάλι τους! Γενικότερα, θα βρείτε πολλά modes και εδώ να ασχοληθείτε, ενώ υπάρχουν leaderboards για τα πάντα. Τα loading times στο online τμήμα δε μας άρεσαν και τόσο, καθώς και το matchmaking φαίνεται να χρειάζεται βελτίωση, αλλά και το loading που υπάρχει με κάθε αλλαγή οθόνης σχεδόν. Κάποιοι αγώνες επίσης δεν θα μπορούν να παιχτούν λόγω lag, το οποίο στην περίπτωση του ΜΚ Χ μετατρέπεται σε input lag, το οποίο σημαίνει ότι θα είναι αδύνατο να εκτελέσετε κάποιο combo, που προσπαθούσατε. Σίγουρα πάντως έχει βελτιωθεί η κατάσταση σε σχέση με τα προηγούμενα παιχνίδια.

To πιο ενδιαφέρον mode που κάνει χρήση του διαδικτύου είναι τα νέα Living Towers. Τα συγκεκριμένα είναι 3 και ανανεώνονται μέσω διαδικτύου κάθε ώρα, μέρα και... ανά τακτά διαστήματα (το Premier Tower). Κάθε Tower έχει το δικό του theme, όπως για παράδειγμα, να παίξετε με ένα συγκεκριμένο modifier, καθώς θα διαγωνίζεστε για το καλύτερο σκορ με άτομα από όλον τον κόσμο. Σκεφθείτε το Challenge Tower του MK9 σε μικρότερη μορφή, αλλά που θα αλλάζει ημερησίως ή ωριαίως. Τα Premier Towers είναι κάποια ειδικά Towers, τα οποία θα προσφέρουν τη δυνατότητα στους παίκτες να δοκιμάζουν τα DLC που κυκλοφορούν, χωρίς να τα έχουν αγοράσει. Τώρα για παράδειγμα έχει τον Goro. Μπορείτε να παίξετε ως Goro, ακόμη κι αν δεν τον έχετε ξεκλειδώσει μέσω pre-order. Σαν test drive...

Mortal Kombat X_20150409235715

To παραπάνω είναι κάτι το ευχάριστο, καθώς δε μας έχουν συνηθίσει οι εταιρείες σε τέτοιες... καλοσύνες. Στον αντίποδα βρίσκονται τα νέα microtransactions του Mortal Kombat X. Ευτυχώς δεν μπαίνουν στη μέση, ώστε να ενοχλήσουν, απλά υπάρχουν για όσους βιάζονται. Πλέον υπάρχουν τα Easy Fatalities και τα Skip Fight Tokens. Λειτουργούν ως νομίσματα, όπου σας επιτρέπουν να κάνετε Fatality με έναν συγκεκριμένο και πολύ απλό συνδυασμό, ενώ τα Skip Fight σας επιτρέπουν να προσπεράσετε κάποιους αγώνες που θεωρείτε δύσκολους. Και τα 2 μπορείτε να τα κερδίσετε μέσα στην Κρύπτη, αλλά και να τα αγοράσετε. Κάτι άλλο που μπορείτε να αγοράσετε επίσης είναι το ξεκλείδωμα της Κρύπτης, το οποίο όμως θα σας αφαιρέσει όλο το μυστήριο της εξερεύνησης. Επίσης κοστίζει 20 ευρώ...

Στα τεχνικά χαρακτηριστικά του, ο τίτλος εντυπωσιάζει με 2 πράγματα: την 1080p ανάλυση με τα 60 frames το δευτερόλεπτο και το απίστευτο art direction. Πλέον η NetherRealm φαίνεται πιο σίγουρη από ποτέ για το σχεδιασμό των χαρακτήρων και των levels και αυτή η αυτοπεποίθηση έχει τονιστεί και από τον ηχητικό τομέα. Τα X-Ray moves και τα Fatalities έχουν γίνει πιο ευφάνταστα και πιο αηδιαστικά από ποτέ, ενώ η χιουμοριστική υπερβολή του τίτλου διαφαίνεται σε όλες τις κινήσεις. Αυτό είναι και ένα από τα βασικά συστατικά που κάνει το MK X τόσο απολαυστικό.

Τα ειδικά εφέ, οι αντανακλάσεις, ο φωτισμός και τα particles είναι όλα στην εντέλεια και φαίνονται πανέμορφα μαζί με το motion blur και την ταχύτατη δράση, ενώ τα 60fps σίγουρα κάνουν διαφορά σε σχέση με την προηγούμενη έκδοση του MK στις προηγούμενες κονσόλες. Αυτό το "τραγανιστό" στοιχείο στους ήχους, στη δόνηση του χειριστηρίου και στο οπτικό αποτέλεσμα σίγουρα θα κάνουν ακόμα και τους πιο άπιστους να νιώσουν τον πόνο από την εικονική βία... Κάποια παράπονά μας όσον αφορά τον τεχνικό τομέα έχουν να κάνουν με την Unreal Engine 3 και τις υφές που δημιουργεί. Κάποια textures μπορεί να φαίνονται λίγο άσχημα ή ο ιδρώτας (που τόσο έντονα μας υπενθυμίζει η ζουμαρισμένη κάμερα) που φαίνεται λίγο σαν δερματική αρρώστια. Μιλάμε για λεπτομέρειες όμως...

Δείτε τη λίστα με όλους τους συνδυασμούς για τα Fatalities του παιχνιδιού στον οδηγό μας.

Σχόλια
Λεπτομέρειες
Τίτλος

Mortal Kombat X

Author

Παύλος Κρούστης

Developer

NetherRealm Studios
High Voltage Software (PS3 / Xbox 360)

Publisher

Warner Bros. Interactive Entertainment

Διανομή

Zegetron S.A.

Πλατφόρμες

PC / PS3 / PS4 / Xbox 360 / Xbox One

Tested on

PS4

Κυκλοφορία

14 Απριλίου 2015 (PC / PS4 / Xbox One)
Καλοκαίρι 2015 (PS3 / Xbox 360)

Είδος

Fighting

PEGI

18

Badges
Θετικά

+ Ακαταμάχητο στυλ
+ Απολαυστική βία
+ Το fighting system απέκτησε νέα επίπεδα
+ Απαράμιλλο art direction
+ Τα Living Towers και τα Factions αυξάνουν πολύ την αντοχή στο χρόνο
+ To story είναι πολύ καλύτερο απ' ό,τι περιμέναμε
+ Δυναμική επιστροφή των Brutalities, όπως έπρεπε να είναι εξ αρχής

Αρνητικά

- Η "οικονομία" του παιχνιδιού δεν είναι σωστά ζυγισμένη (Koins earned)
- Θα θέλαμε μερικές ακόμα πίστες
- Mόνο ένα X-Ray move για τον κάθε χαρακτήρα
- Το net code χρήζει περαιτέρω βελτιώσεων

Βαθμολογία
Βαθμόλογία συντάκτη
Βαθμολογία χρηστών
Rate Here
Βαθμολογία
9.0
9.6
Συνοψίζοντας

To Mortal Kombat X είναι από τα πιο απολαυστικά fighters και απ' τα καλύτερα μέλη της σειράς. Η νέα γενιά βοηθά σε αυτό με τις τεχνικές ευκολίες και τη διαφορά των 1080p/60fps, ενώ οι κινηματογραφικές λήψεις, η "slo-mo" και τα crunchy ηχητικά εφέ προσδίδουν επιπλέον κύρος στην ποιοτική εμπειρία που θα αποκομίσετε. Η NetherRealm χειρίστηκε όπως ακριβώς έπρεπε το χρόνο της μετά από το Mortal Kombat (2011), αλλά και το Injustice, ώστε να παραδώσει ίσως το καλύτερο fighting game τους ως τώρα. Τα Living Towers, το story mode, τα 3 variations για τον κάθε χαρακτήρα, το εκπληκτικό (και πλήρες) roster και άλλα τόσα, δε θα σας αφήσουν να φύγετε έτσι απλά...

Η οικονομία του παιχνιδιού και κάποια άλλα μικρά παραστρατήματα, όπως τα ενοχλητικά loadings/lag στο online/matchmaking δεν είναι ικανά για να βλάψουν την αξία του τίτλου. Οφείλει να το δοκιμάσει κάθε fan της σειράς ή του είδους γενικότερα, όπως και κάθε action fan εκεί έξω, καθώς προσφέρει εξαιρετικής ποιότητας "ξυλοφόρτωμα". Είναι απ' τα λίγα παιχνίδια, που μπορούν ακόμα να μας σοκάρουν ευχάριστα και πρόκειται για ένα υπερπλήρες πακέτο, όπως μας έχει συνηθίσει η NetherRealm.

Περιλαμβάνει και μερικά απ' τα πιο σιχαμερά, αηδιαστικά, αποτρόπαια και καλύτερα Fatalities της σειράς.

9.0
Βαθμός
9.6
Βαθμός
3 ratings
You have rated this
What's your reaction?
LOL
0%
Cheers
100%
Τιιιιι ;
0%
Μπαααα
0%
Sad
0%
Rage
0%