Mortal Kombat XL

What's Next?
by Νίκος Λυμπέριος on 10 Μαρτίου 2016
Reviews

Μπορείτε να βρείτε το Review μας για το Mortal Kombat X, ΕΔΩ.

Δείτε τις κινήσεις των -alities για όλους τους χαρακτήρες, ΕΔΩ.

"Γιατί και δεύτερο full Review για το Mortal Kombat X;" θα αναρωτηθεί κανείς κοιτώντας την παρούσα κριτική, που αφορά το Mortal Kombat XL. Εύλογη απορία αν σκεφτούμε ότι οι ουσιαστικές προσθήκες της "Large" έκδοσης του πετυχημένου Mortal Kombat X αφορούν προσθήκες περιεχομένου και το Review θα μπορούσε να ασχοληθεί μόνο με αυτές. Σε αυτό θα απαντήσει ο παρών συντάκτης λέγοντας πως ο κάθε Reviewer γράφει τη δική του κριτική που διαφοροποιείται και εξαρτάται σε μεγάλο βαθμό από την προσωπική εμπειρία του καθενός με το αντικείμενο που κρίνει. Όταν μάλιστα, το αντικείμενο αυτό αφορά μια σειρά παιχνιδιών που τον μεγάλωσε και τον ενέταξε στο είδος, δε χάνει ευκαιρία να γράψει για αυτό.

Η σειρά Mortal Kombat απαντάται αρκετά πίσω στην ιστορία του gaming, το 1992. Δημιούργημα της τότε Midway Studios και πλέον NetherRealm Studios μετά την εξαγορά της από την Warner Bros. αποτέλεσε μαζί με το Street Fighter 2 την πρώτη σοβαρή πρόταση στο χώρο των παιχνιδιών Fighting. Η σειρά είναι δημιούργημα των Ed Boon και John Tobias και ξεκίνησε αρχικά ως ένα παιχνίδι αφιερωμένο στον Jean-Claude Van Damme πριν πάρει την μορφή που όλοι γνωρίζουμε. Η διαφορά του Mortal Kombat σε σχέση με τον ανταγωνισμό ήταν η χρήση ψηφιοποιημένων χαρακτήρων για μεγαλύτερο ρεαλισμό και η ωμή βία. Σήμα κατατεθέν του τα γνωστά πλέον σε όλους -alities, τα οποία στην πρώτη έκδοση του παιχνιδιού ήταν τα Fatalities, ενώ στην πορεία η σειρά εμπλουτίστηκε με Friendships, Babalities, Brutalities, Pit Fatalities και Animalities. Από το 1992 μέχρι και σήμερα έχουν κυκλοφορήσει 21 Mortal Kombat τίτλοι. Κάποιοι από αυτούς ήταν εξελιγμένες και εμπλουτισμένες σε περιεχόμενο εκδόσεις των βασικών (πχ. Mortal Kombat Trilogy) και κάποιοι άλλοι παιχνίδια spin-off που εστίαζαν σε βασικούς χαρακτήρες του παιχνιδιού, ώστε να δώσουν μεγαλύτερο βάθος στο χαρακτήρα (πχ. ΜK Mythologies: Sub-Zero). Εκτός όμως από τα παιχνίδια, το όνομα Mortal Kombat φέρουν δυο ταινίες, σειρές στην τηλεόραση, καθώς και αρκετά comics. Το βασικό στοιχείο του franchise είναι η ύπαρξη ενός δομημένου σεναρίου, πάνω στο οποίο η σειρά πατάει όλα αυτά τα χρόνια. Το σενάριο του είναι αρκετά βαθύ και περίπλοκο και εκτυλίσσεται στην παρακάτω βασική σειρά των παιχνιδιών.

  • Mortal Kombat (1992)
  • Mortal Kombat II (1993)
  • Mortal Kombat 3 (1995)
  • Mortal Kombat 4 (1997)
  • Mortal Kombat: Deadly Alliance (2002)
  • Mortal Kombat: Deception (2004)
  • Mortal Kombat: Armageddon (2006)
  • Mortal Kombat (2011)
  • Mortal Kombat X (2015)

 

 

Η βασική ιστορία των παιχνιδιών Mortal Kombat αφορά τη χρήση του τουρνουά ως δικλείδα ασφαλείας για την προστασία των 6 βασιλείων από εξωτερικές εισβολές ή μεταξύ τους διαμάχες, καθώς και τα πλάνα του κάθε βασιλείου για κυριαρχία στην Γη. Τα 6 βασίλεια είναι τα Earthrealm, Netherrealm, Outworld, Orderrealm, Chaosrealm και η Edenia. Σε αντίθεση με άλλους τίτλους του είδους, όπως η σειρά Street Fighter που τα αριθμημένα παιχνίδια δεν αντιστοιχούν και στην χρονολογική σειρά των γεγονότων της ιστορίας, στο Mortal Kombat τα παιχνίδια έχουν ταυτόσημη χρονολογική σειρά στην ιστορία τους βάσει των αριθμημένων παιχνιδιών. Η έναρξη της ιστορίας φυσικά ξεκινάει πολύ πριν τα γεγονότα του 1ου Mortal Kombat και το συναντάμε σε αρκετά από τα παιχνίδια που έχουν κυκλοφορήσει όλα αυτά τα χρόνια. Για να μπούμε λίγο στο κλίμα θα αναφέρουμε ότι πριν την έναρξη των τουρνουά και αρκετά πριν τα γεγονότα που γνωρίζουμε, ο θεός προστάτης της Edenia, Argus, και η γυναίκα του, Dahlia, είχαν οράματα για μια επικείμενη καταστροφή που έρχεται και θα προκληθεί από τους συμμετέχοντες στο τουρνουά του Mortal Kombat, οι οποίοι θα έχουν αποκτήσει τεράστια δύναμη με τις συνεχόμενες νίκες τους και θα πρέπει με κάποιο τρόπο να καταστραφούν, ώστε να σωθούν τα βασίλεια. H καταστροφή αυτή ονομάστηκε Αρμαγεδδών. Η εξουσία του Outworld βρισκόταν στα χέρια του Onaga, ενός δυνατού αρχηγού με την δύναμη να ανασταίνει τους νεκρούς, έχοντας πρακτικά έναν αθάνατο στρατό στην κατοχή του. Σκοπός του Onaga ήταν η απόλυτη δύναμη και αθανασία. Ο σύμβουλός του όμως, που δεν είναι άλλος από τον γνωστό και αγαπημένο Shao Kahn, θέλοντας να έχει εκείνος την κυριαρχία των βασιλείων δηλητηρίασε τον Onaga και πήρε τη θέση του θρόνου και την εξουσία του Outworld.

O Shao Kahn έχει αρχίσει να γίνεται πλέον απειλή και οι δυνάμεις του είναι ασταμάτητες. Έχοντας κατακτήσει αρκετά μικρότερα βασίλεια, ετοιμάζεται να εισβάλλει στην Edenia. Οι Elder Gods στην προσπάθεια τους να αποτρέψουν αυτή την εισβολή ξεκίνησαν το θεσμό του Mortal Kombat Tournament, βάσει του οποίου ο νικητής 10 συνεχόμενων τουρνουά θα κατακτούσε το ηττημένο βασίλειο. Χωρίς να θέλω να κουράσω με πολλές λεπτομέρειες, τα γεγονότα των αρχικών Mortal Kombat οδηγούν μέχρι και το Mortal Kombat Armageddon, όπου εκεί βλέπουμε την προφητεία της Dahlia να πραγματοποιείται. Το επόμενο Mortal Kombat είναι και το Reboot της σειράς, το αλλιώς επονομαζόμενο Mortal Kombat του 2011 (ή Mortal Kombat 9 για τους fans). Σε αυτό βλέπουμε το όραμα που έχει ο Raiden στην τελική μάχη του με τον Shao Kahn στο τέλος του Mortal Kombat: Armageddon. Μέσω αυτού του οράματος ειδοποιεί τον παρελθοντικό του εαυτό για τα επικείμενα γεγονότα και για τον τρόπο που πρέπει να αλλάξει την ροή τους, ώστε να σωθούν τα βασίλεια από την καταστροφή. Στο Mortal Kombat 9 βλέπουμε ουσιαστικά μια γρήγορη εξέλιξη της ιστορίας αρκετών από τα παλιά Mortal Kombat και όχι μόνο των 3 πρώτων, ώστε να καταλάβουν όσο καλύτερα γίνεται οι νεοεισερχόμενοι στη σειρά τα όσα έχουν συμβεί. Ταυτόχρονα η καταστροφή που συνέβη με το Mortal Kombat: Armageddon αποτρέπεται και έτσι μπορεί να δοθεί συνέχεια στη σειρά. Στο Mortal Kombat X πλέον προστάτες της Γης και βασικοί αναδομητές της είναι οι Johnny Cage και Sonya Blade, επιζήσαντες των προηγούμενων γεγονότων. Πλέον ο Shinnok έχει συνάψει συμμαχία με τον Quan Chi σε μια προσπάθεια τους να κατακτήσουν την Γη, αλλά και τα υπόλοιπα βασίλεια. Για να το καταφέρουν αυτό θα πρέπει να εισβάλουν στο ναό, όπου βρίσκεται το Jinsei, η πηγή δύναμης του βασιλείου αλλά και των Elder Gods.

Η NetherRealm Studios έχει κάνει εξαιρετική δουλειά αναφορικά με την δημιουργία του Story Mode τόσο στο προηγούμενο (reboot) όσο και στο Mortal Kombat X, αλλά και στα παλιότερα παιχνίδια της. Μας δίνει αφενός μέσα από αυτή τη δυνατότητα να δούμε τα βασικά γεγονότα της ιστορίας και να μας βάλει στο κλίμα, αλλά παράλληλα να παίξουμε και με αρκετούς από τους χαρακτήρες του παιχνιδιού παίρνοντας μια πρώτη γεύση από τις ικανότητές τους. Δυστυχώς η ιστορία δεν παίρνει κάποιο βραβείο αξιόλογης σκηνοθεσίας και η διάρκεια της είναι σχετικά μικρή. Επιπλέον θα μπορούσε να εμπλουτιστεί περισσότερο δίνοντας μας πρόσβαση σε ακόμα μεγαλύτερο εύρος χαρακτήρων. Για παράδειγμα αρκετοί βασικοί πρωταγωνιστές της ιστορίας παραμένουν ως κομπάρσοι και πολλά σημεία της ιστορίας τους θα μπορούσαν να είχαν εξηγηθεί καλύτερα, αν υπήρχε δικός τους χρόνος μέσα σε αυτήν, όπου θα τους ελέγχαμε. Μάλιστα σε σημεία της ιστορίας θα συναντήσουμε και χαρακτήρες αγαπημένους όπως ο Baraka, o Rain και η Li Mei, τους οποίους δυστυχώς δε μπορούμε να χειριστούμε ούτε στην ιστορία ούτε και στο επιλέξιμο Roster των άλλων λειτουργιών. Θα περίμενε κανείς ότι θα βλέπαμε στην πορεία DLC με τους εξτρά χαρακτήρες αλλά αυτό δεν έχει συμβεί για την ώρα.

Αν ένα παιχνίδι κρίνεται από το περιεχόμενο του, τότε το Mortal Kombat XL βγαίνει νικητής από τα αποδυτήρια. Πέρα από το γεγονός ότι περιλαμβάνει σε εξαιρετικά χαμηλή τιμή όλα τα DLC που έχουν κυκλοφορήσει για το Mortal Kombat X, μαζί με τους 9 νέους μαχητές που ανεβάζουν το συνολικό αριθμό των χαρακτήρων στους 33, διαθέτει και μπόλικες λειτουργίες, για να περάσει την ώρα του ευχάριστα όποιος το αγοράσει.

 

 

Εκτός από το Story Mode, στο βασικό μενού θα βρείτε την επιλογή Towers όπου εκεί υπάρχουν 4 διαφορετικοί πύργοι για να παίξετε:

Mortal Kombat X_20150409162642

  • Classic Ladder

Είναι επί της ουσίας το κλασσικό Arcade όπου πολεμάμε 10 μαχητές στη σειρά και βλέπουμε τον τερματισμό του χαρακτήρα που επιλέξαμε. Είναι το πιο ενδιαφέρον από όλα τα Ladders, αφού παίρνουμε συμπληρωματικές πληροφορίες για την ιστορία του κάθε χαρακτήρα, αλλά ξεκλειδώνουμε και επιπλέον κουστούμι για τους χαρακτήρες μας. Αρκετοί από τους τερματισμούς ενδεχομένως να μην βγάζουν νοημά και γι' αυτο δεν αποτελούν μέρος της βασικής ιστορίας.

  • Test Your Luck

Σε αυτό πολεμάμε 7 διαφορετικούς γύρους με καθέναν από αυτούς να έχει έναν ξεχωριστό τροποποιητή. Οι τροποιητές εμφανίστηκαν για πρώτη φορά στο Mortal Kombat 3 και αλλάζουν τους κανόνες της μάχης. Για παράδειγμα ένας τροποποιητής μπορεί να επιτρέπει την εκτέλεση Brutality ανά πάσα στιγμή, ενώ ένας άλλος να προκαλεί βροχή κομμητών.

  • Test Your Might

Είναι το κλασσικό Mode όπου σπάμε αντικείμενα. Υπάρχουν 10 διαφορετικά tests με αντικείμενα αυξανόμενης σκληρότητας, άρα και μεγαλύτερης δυσκολίας.

  • Survivor

Σε αυτό το Ladder κάνουμε ότι λέει και το όνομά του. Ασταμάτητους γύρους με ενέργεια που δεν ανανεώνεται μέχρι να πεθάνουμε.

Συμπληρώνοντας την λειτουργία των κλασσικών πύργων έχουμε και τους ζωντανούς πύργους (Living Towers). Οι ζωντανοί πύργοι αποτελούν επί της ουσίας ζωντανές οντότητες που ανανεώνονται βάσει χρόνου από την NetherRealm Studios και προσφέρουν διαρκώς διαφορετικό περιεχόμενο. Αυτοί χωρίζονται σε τρεις κατηγορίες.

  • Quick Tower

Οι γρήγοροι πύργοι ανανεώνονται κάθε λίγες ώρες και προσφέρουν εύκολες μάχες με διάφορα challenges και modifiers.

  • Daily Tower

Οι ημερήσιοι πύργοι ανανεώνονται κάθε 24 ώρες και περιέχουν 8 μάχες με διαφορετικά Challenges και modifiers.

  • Premier Tower

Οι πύργοι αυτοί ανανεώνονται μια φορά τη βδομάδα και προσφέρουν από απλές μάχες με 15 διαφορετικά challenges έως στημένα τουρνούα βασισμένα στα παλιά Mortal Kombat.

Αυτό που κάνει τους ζωντανούς πύργους να ξεχωρίζουν είναι η ποικιλία του περιεχομένου τους, αλλά και η δυνατότητα να δοκιμάσουν την εμπειρία των παιχτών αφού πέρα από την κλιμακούμενη δυσκολία που εισάγουν οι διαφορετικοί modifiers και τα challenges, η δυναμικότητα των ζωντανών πύργων εγγυάται την μηδαμινή επανάληψη των μαχών.

Συνήθως οι επιπλέον λειτουργίες επισκιάζονται από την Online λειτουργία του παιχνιδιού, το mode που πλέον αποτελεί και το ζουμί κάθε ανταγωνιστικού τίτλου. Για τον λόγο αυτό στο παιχνίδι είναι στημένο ένα σύστημα οικονομίας που ανταμοίβει τους παίκτες με Koins βάσει των νικών τους, αλλά και των επιπλέον επιτυχιών τους σε ολόκληρο το παιχνίδι. Για να δοθεί ακόμα μεγαλύτερο βάρος και βάθος στο περιεχόμενο αυτό, οι κινήσεις για τα Fatalities και τα Brutalities των χαρακτήρων είναι κρυμμένες και εμφανίζονται είτε όταν ένας παίκτης εκτελέσει την κίνηση (ας πούμε τυχαία) ή αν την ξεκλειδώσει μέσω της Κρύπτης. Η Κρύπτη είναι στην ουσία ένα μικρό παιχνίδι αναζήτησης θησαυρών, που στο ξεκλείδωμα τους μας αποκαλύπτουν και ξεκλειδώνουν τις κινήσεις βιαιότητας του τίτλου. Αποτελεί λοιπόν έναν δυνατό συνδετικό κρίκο που δίνει διάρκεια στο παιχνίδι σε βάθος χρόνου και δίνει την ευχαρίστηση της ανακάλυψης στους παίχτες. Υπάρχει η δυνατότητα φυσικά για όσους θέλουν να τελειώσουν σε σύντομο χρονικά διάστημα την συλλογή αυτών των αντικειμένων να αγοράσουν ένα πρόσθετο από το κατάστημα της κάθε κονσόλας που ανοίγει επιτόπου ολόκληρη την Κρύπτη.

Η σειρά αυτή τη στιγμή βρίσκεται στο στάδιο όπου θα πρέπει να δείξει πόσο αντέχει στο χρόνο. Το Mortal Kombat X πλέον σπάει τα δεσμά των προηγούμενων παιχνιδιών και ανοίγει τον δρόμο για την συνέχιση της ιστορίας σε νέα μονοπάτια.

το VG24 λέει

 

 

Mortal Kombat XL_20160307191116

Τέλος ένας ακόμα μηχανισμός που δίνει ζωντάνια στον κόσμο του Mortal Kombat XL και δημιουργεί την ψευδαίσθηση της συνεργασιμότητας των παικτών είναι η ύπαρξη των Factions. Τα Factions αποτελούν ουσιαστικά ένα συνοδευτικό κοινωνικό πρόσθετο του παιχνιδιού.

Χωρίζονται σε 5 ομάδες:

  • White Lotus
  • Lin Kuei
  • Brotherhood of Shadow
  • Special Forces
  • Black Dragon

Η επιλογή Faction γίνεται κατά την αρχική έναρξη του παιχνιδιού και στην πορεία μπορούμε να αλλάξουμε κατά βούληση από το ομώνυμο μενού. Αναλόγως του Faction που επιλέγουμε, έχουμε την δυνατότητα εκτέλεσης κάποιων επιπλέον Fatalities μοναδικά σε κάθε Faction. Με κάθε νίκη μας σε αγώνες παίρνουμε και πόντους για το Faction, οι οποίοι μεταφέρονται σε έναν συνολικό πίνακα πόντων με νίκες από κάθε παίκτη. Στο τέλος της εβδομάδας οι παίκτες του νικητήριου Faction, αυτό που κατάφερε να συγκεντρώσει τους περισσότερους πόντους, κερδίζουν χρήματα και ξεκλειδώνουν ένα επιπλέον Fatality για το Faction τους. Μια ευχάριστη πινελιά αναφορικά με τα Factions είναι ότι κάθε ένα από αυτά διαθέτει διαφορετικό background για την αρχική οθόνη του menu.

Μια ιδιαίτερα χρήσιμη λειτουργία για τους αρχάριους αλλά και για όσους θέλουν να εξασκηθούν στον αγαπημένο τους χαρακτήρα είναι το training και το Fatality training. Στη δεύτερη λειτουργία το παιχνίδι μας δίνει κάποιες βασικές οδηγίες για το πως γίνεται η εκτέλεση των Fatalities υποδεικνύοντας ουσιαστικά τις απαιτούμενες αποστάσεις για την εκτέλεση τους. Λέγοντας αποστάσεις, και για να γίνει πιο κατανοητό, παίρνουμε για παράδειγμα το ένα από τα Fatality του Shinnok που είναι: κάτω, πίσω, μπροστά, κάτω, πάνω σε απόσταση ενός άλματος από τον αντίπαλο. Σε αυτή την περίπτωση και για όσους δε γνωρίζουν τις αποστάσεις το παιχνίδι μας δείχνει ακριβώς που πρέπει να στεκόμαστε. Στο training επιλέγουμε τον χαρακτήρα μας και μεταφερόμαστε σε μια πίστα με τον αντίπαλο να είναι ακίνητος και εμείς να εκτελούμε πάνω του διάφορες κινήσεις. Σε αυτό το mode εξασκούμε τις τεχνικές μας και εκπαιδεύουμε τα δάχτυλα μας αλλά και τους μυς, ώστε να αποκτήσουν την απαιτούμενη "muscle memory" που χρειάζεται για να εκτελέσουμε τα διάφορα απαιτητικά combos του παιχνιδιού στο σωστό χρόνο που απαιτείται. Επιπρόσθετα μπορούμε να ρυθμίσουμε την αντίπαλη A.I. να έχει συγκεκριμένη συμπεριφορά, ώστε να σκύβει για παράδειγμα και να μας επιτρέψει να εξασκήσουμε τα overhead χτυπήματά μας ή να κάνει reversal επιθέσεις δοκιμάζοντας τα αντανακλαστικά μας.

Τελευταίο όσον αφορά τις προσφερόμενες λειτουργίες του παιχνιδιού αφήσαμε και το mode που θα αφιερώσουν οι παίκτες τον μεγαλύτερο τους χρόνο και δεν είναι άλλο από το multiplayer του τίτλου. Το Multiplayer έρχεται σε offline και online. Για το offline δε χρειάζονται και πολλές εξηγήσεις, είναι το mode που θα χρησιμοποιήσουμε για να παίξουμε ξύλο με τους κολλητούς μας από κοντά. Στο online κομμάτι του multiplayer υπάρχουν αρκετές λειτουργίες για να περάσει κάποιος τον χρόνο του. Οι βασικότερες εκ των λειτουργιών είναι φυσικά οι μάχες 1v1 και το King of the Hill. Στις μάχες 1v1 μπορούμε είτε να ανταγωνιστούμε σε αγώνες που καταμετρούνται ή σε απλούς αγώνες. Στους Ranked αγώνες εκτός από το γεγονός ότι επηρεάζονται τα στατιστικά του προφίλ μας θα αντιμετωπίσουμε και τον σκληρότερο ανταγωνισμό αφού σε αυτό το mode βρίσκονται οι έμπειροι παίχτες του παιχνιδιού. Το King of the Hill εισήχθη με το Mortal Kombat 9 και είναι ένα mode επίδειξης ικανοτήτων. Σε αυτή τη λειτουργία συνδέονται μέχρι 8 παίχτες και ο νικητής συνεχίζει να πολεμάει με τους επόμενους μέχρι να χάσει. Το ενδιαφέρον της λειτουργίας αυτής είναι ότι οι υπόλοιποι παίχτες μπορούν να παρακολουθούν την διεξαγωγή του αγώνα και να μελετήσουν τις κινήσεις των δυο παικτών. Στο ίδιο mode για τους χρήστες που περιμένουν την σειρά τους υπάρχει και η δυνατότητα να κάνουν εξάσκηση για να παραμείνουν ζεσταμένοι. Η επιλογή Survivor στο King of the Hill προσφέρει το εξής ενδιαφέρον χαρακτηριστικό: Ο νικητής διατηρεί συνεχώς την ίδια μπάρα ενέργειας σε όλους τους αγώνες. Αυτό σημαίνει ότι αν ο δεχτεί 5 χτυπήματα και νικήσει στον επόμενο αγώνα θα έχει την ενέργεια που είχε απομείνει από τον προηγούμενο.

Οι άλλες δυο λειτουργίες που δεν έχουν και ιδιαίτερη απήχηση από το κοινό είναι μια παραλλαγή των Living Towers με την ονομασία Tower Battles, όπου online παίκτες προσπαθούν να ολοκληρώσουν τον ίδιο πύργο μαζεύοντας τους περισσότερους πόντους αλλά κάνοντάς και τον πιο γρήγορο χρόνο ολοκλήρωσης του πύργου και τα Team Battles, όπου παίκτες ενός Faction έρχονται αντιμέτωποι με τους παίκτες ενός άλλου Faction.

Δυστυχώς και είναι αρκετά λυπηρό, όσο συμφέρον είναι το πακέτο για όσους δεν έχουν προβεί στην αγορά του παιχνιδιού άλλο τόσο αποτελεί "άδειασμα" για όσους αγοράσαμε το παιχνίδι στους πρώτους μήνες της κυκλοφορίας του.

το VG24 λέει

Όσο μεγάλο και να είναι το περιεχόμενο ενός παιχνιδιού ξύλου, αν ο πυρήνας του δεν είναι καλοστημένος τότε το παιχνίδι δεν έχει τύχη. Ως πυρήνα ενός Fighting παιχνιδιού θεωρούμε το σύστημα μάχης του και φυσικά τους χαρακτήρες που συνοδεύουν το παιχνίδι, επειδή όμως μιλάμε για τίτλο Mortal Kombat μεγάλη θέση σε όλα αυτά έχει και το επίπεδο βιαιότητάς του με αποκορύφωμα τα -alities, το σήμα κατατεθέν της σειράς και ο καλύτερος τρόπος για να ταπεινώσουμε τον αντίπαλό μας. Σε αυτό το σημείο μπορούμε να πούμε ότι το παιχνίδι καταφέρνει με επιτυχία να προσφέρει το πιο αποκρουστικό περιεχόμενο που έχει εμφανιστεί ποτέ σε παιχνίδι Mortal Kombat. Η σατανική ευφυΐα των δημιουργών σε συνδυασμό με την χρήση της τεχνολογίας και της εξέλιξης των γραφικών έχουν αποδώσει μερικά από τα πιο σιχαμερά Fatalities που έχουμε δει ποτέ. Επιπλέον την επιστροφή τους κάνουν τα Brutalities που είχαμε δει για πρώτη φορά στο Mortal Kombat 3. Αυτή τη φορά έχουν έρθει πλήρως αλλαγμένα και δεν αποτελούν κακή αντιγραφή των Ultra Combos του Killer Instict, αλλά πραγματική επίδειξη ικανότητας της χρήσης του παίκτη μας. Η εκτέλεση τους έχει συνδεθεί με την εκπλήρωση κάποιων προϋποθέσεων κατά τη διάρκεια κάθε μάχης και απαιτούν τον συνδυασμό ή την επανάληψη κάποιων κινήσεων. Πραγματοποιούνται στο τέλος του τελευταίου γύρου όταν ο αντίπαλος έχει ελάχιστη ενέργεια.

 

 

Όπως αναφέραμε και προηγουμένως στο Mortal Kombat XL θα βρείτε 33 χαρακτήρες με τους Ferra & Torr, Cassie Cage, Erron Black, Jacquie Briggs, D’Vorah, Takeda και Kung Jin να είναι οι πρωτοεμφανιζόμενοι στη σειρά και τους επιπλέον 9 να αφορούν χαρακτήρες DLC. Μέσα σε αυτούς διατίθεται και ο Goro που ήταν διαθέσιμος για όσους είχαν προ-παραγγείλει το παιχνίδι στην πρώτη του έκδοση. Την εμφάνιση της έκανε μετά και από απαίτηση του κόσμου το Pit II από το Mortal Kombat II και μαζί και τα Stage Fatalities.

Οι 9 χαρακτήρες των DLC είναι μια μίξη χαρακτήρων που έχουμε δει σε παλιότερα Mortal Kombat και μερικές νέες εμφανίσεις παρμένες απο το κινηματογραφικό σύμπαν της Warner Bros.

KOMBAT PACK 1

  • Tanya
  • Jason Voorhees
  • Predator
  • Tremor

KOMBAT PACK 2

  • Alien
  • Triborg
  • Leatherface
  • Goro
  • Bo Rai Cho

Επιπλέον με το Mortal Kombat XL έχουμε πρόσβαση και σε όλα τα επιπλέον DLC που δόθηκαν για το παιχνίδι και αφορούν κουστούμια για τους χαρακτήρες μας. Αυτό σημαίνει ότι στη νέα τιμή που διατίθεται το Mortal Kombat XL πληρώνουμε μόνο το περιεχόμενο των DLC και κερδίζουμε το υπόλοιπο παιχνίδι. Δυστυχώς και είναι αρκετά λυπηρό, όσο συμφέρον είναι το πακέτο για όσους δεν έχουν προβεί στην αγορά του παιχνιδιού, άλλο τόσο αποτελεί "άδειασμα" για όσους αγοράσαμε το παιχνίδι στους πρώτους μήνες της κυκλοφορίας του, αφού πέρα από την αρχική τιμή αγοράς του, το κόστος των δυο Kombat Pack και των επιπλέον DLC ξεπερνάει το κόστος του XL.

Αυτό που θα πρέπει να αναφέρουμε σχετικά με το Multiplayer του παιχνιδιού είναι η ύπαρξη ανανεωμένου Netcode, και για να γίνει πιο κατανοητό, με την έλευση του Kombat Pack 2 και του Mortal Kombat XL η NetherRealm Studios κυκλοφόρησε για το παιχνίδι ένα νέο Update μέσω του οποίου αλλάζει εντελώς τον κώδικα που αφορά το online κομμάτι του παιχνιδιού βελτιώνοντας την απόδοση των online αγώνων κατά κράτος σε σχέση με την αρχική έκδοση. Αν και ο τίτλος ήταν από τους πιο σταθερούς της εταιρείας αναφορικά με την απόδοση του δικτύου του, η νέα αναβάθμιση έφερε τον εξτρά αέρα που χρει;aζόνταν οι μάχες.

 

Η γνώμη μας αναφορικά με τους νέους χαρακτήρες είναι ότι στο πλήθος τους αφορούν ταιριαστούς χαρακτήρες για το ύφος του παιχνιδιού. Από την άλλη είναι λυπηρό το γεγονός ότι δεν έχουν λάβει την πρέπουσα προσοχή που έχει δοθεί στους βασικούς χαρακτήρες του παιχνιδιού. Για παράδειγμα ο χαρακτήρας Triborg αποτελεί μια συλλογή των Cyrax, Sektor, Smoke (και κρυφό Cyber Sub-Zero) με κάθε στυλ μάχης να αντιστοιχεί στον έναν από αυτούς. Το κακό είναι ότι πιάνεται ως ένας χαρακτήρας που σημαίνει ότι τα Fatalities και το X-Ray είναι κοινά. Λεπτομέρεια που όμως θα έδινε εξαιρετικό fan service αν κάθε Variation του Triborg είχε ξεχωριστά Fatalities. Το Alien ως προσθήκη φαίνεται να μπήκε για να γεμίσει το κενό του Baraka με μία από τις εναλλαγές να αντιγράφει καθαρά το στυλ του και έχει την ονομασία Tarkatan. Ως χαρακτήρας έχει μεταφερθεί άψογα και το σύνολο των κινήσεων του είναι σωστά περασμένο μέσα στο παιχνίδι, δημιουργώντας έναν άκρως τεχνικό χαρακτήρα. Ο Leatherface έχει αρκετά κοινά με τον Jason ως προς το γεγονός ότι είναι αρκετά βαρύς και χρησιμοποιεί επαναληπτικές κινήσεις για να αντεπεξέλθει για τη χαμηλή του ταχύτητα. Τα Fatalities του πιάνουν άψογα το κλίμα των ταινιών του χαρακτήρα, χρησιμοποιώντας το πριόνι του με τον πιο βίαιο τρόπο. O Bo Rai Cho μας φάνηκε γενικά αδιάφορος σαν προσθήκη, με ελάχιστη φαντασία στον σχεδιασμό των κινήσεων του και ακόμα λιγότερη φαντασία στην δημιουργία των Fatalities του.

 

 

Η μεγαλύτερη αλλαγή που έρχεται με το Mortal Kombat X και κατά συνέπεια το XL είναι η προσθήκη τριών διαφορετικών στυλ ανά χαρακτήρα. Αυτό δίνει στο παιχνίδι μεγάλη διάρκεια, εξαιρετική δυσκολία στην εκμάθηση των χαρακτήρων, αλλά και ιδιαίτερο στρατηγικό στυλ στις μάχες. Με τα τρία διαφορετικά στυλ ο κάθε χαρακτήρας του παιχνιδιού λειτουργεί ως διαφορετική μονάδα αναλόγως του στυλ που έχει επιλέξει ο παίχτης. Οι διαφορές που βρίσκουμε μεταξύ των στυλ αφορούν την αλλαγή πολλών από τις ειδικές κινήσεις των χαρακτήρων. Οι αλλαγές αυτές προσδίδουν διαφορετικό ύφος στον καθένα και επηρεάζουν σε μεγάλο βαθμό το πώς παίζεται ο παίχτης, αλλά και τι πλεονεκτήματα έχει. Σημαντικό είναι να αναφέρουμε ότι αναλόγως του στυλ μάχης που θα επιλέξουμε διαφοροποιούνται και μερικά στοιχεία της εμφάνισής τους. Έτσι για παράδειγμα ο Kung Lao στο Tempest Variation φαίνεται να φοράει το κλασσικό καπέλο ενώ στο Variation Buzz Saw το καπέλο αντί για το απλό ξυράφι φέρει οδοντωτά μαχαίρια.

Νέα προσθήκη επηρεασμένη από το Injustice είναι η μπάρα stamina και η ύπαρξη διαδραστικότητας με το περιβάλλον. Η μπάρα για το Stamina μπορεί να φαίνεται σε πρώτη ματιά ότι υπάρχει απλά για να περιορίζει τη χρήση του περιβάλλοντος, του τρεξίματος μπροστά ή την πίσω αποφυγή. Στον πυρήνα της είναι ένα από τα βασικότερα εργαλεία που χρησιμοποιούν οι έμπειροι παίκτες στο Mortal Kombat Χ, αφού πολλοί από τους χαρακτήρες του παιχνιδιού την χρησιμοποιούν για την πραγματοποίηση των Cancels. Φυσικά επιστρέφει και η μπάρα που είδαμε για πρώτη φορά στο Mortal Kombat 9, η μπάρα ενίσχυσης των κινήσεων μας ή εκτέλεσης ενός X-Ray όταν αυτή είναι πλήρως γεμάτη και αναπληρώνεται είτε όταν συνδέουμε πολλαπλά combos και ειδικές κινήσεις ή όταν δεχόμαστε χτυπήματα.

 

 

Η μετάβαση της σειράς στη νέα γενιά και με τη χρήση μια ειδικής έκδοσης της Unreal Engine 3 χάρισε στο Mortal Kombat X δυο βασικά στοιχεία που έλλειπαν για πολύ καιρό από την έκδοση για τις οικιακές κονσόλες. Το βασικότερο στοιχείο είναι το Frame Rate του τίτλου που πλέον κινείται σε 60 καρέ ανά δευτερόλεπτο χωρίς την παραμικρή διακοπή στην κρυστάλλινη ανάλυση των 1080p. Μαζί με τις τεχνικές antialising που φέρει η Unreal Engine προσδίδουν μια κρυστάλλινη κινηματογραφική εικόνα στο παιχνίδι. Μόνη εξαίρεση στον ρυθμό ανανέωσης αναφορικά με την ταχύτητα του είναι οι σκηνές που το παιχνίδι εκτελεί κάποιο Fatality και στα X-Rays. Κατα την διάρκεια αυτών των κινήσεων η μηχανή γραφικών του τίτλου φαίνεται να μπαίνει σε λειτουργία υψηλής ποιότητας, αλλάζοντας τον ρυθμό ανανέωσης στα 30 καρέ ανά δευτερόλεπτο. Η αλλαγή αυτή δεν επηρεάζει σε καμία περίπτωση την ροή των μαχών και η επιλογή της προφανώς έγινε για την καλύτερη οπτική απόδοση των βίαιων σκηνών.

Πράγματι το 10o μέλος της σειράς αποτελεί ένα από τα πιο βίαια Mortal Kombat με πολλά και ευφάνταστα Fatalities που αποδίδονται άψογα αναφορικά με την λεπτομέρεια των ανθρώπινων μελών, τις σταγόνες του αίματος και το εξαιρετικό Facial Animation των χαρακτήρων στις σκηνές πόνου. Την μεγαλύτερη όμως περιποίηση έχουν δεχθεί τα X-Rays, όπου κάθε μέλος του σώματος που δέχεται χτύπημα προβάλλεται σε ανατριχιαστική λεπτομέρεια. Ο ηχητικός τομέας αναφορικά με τα εφέ του ήχου διατηρεί το υψηλό επίπεδο των γραφικών και τα συνοδεύει άριστα. Οι ήχοι από τα κόκκαλα που ραγίζουν ή η σάρκα που τεμαχίζεται από τις κοφτερές λεπίδες των αντιπάλων μπορεί να μας στοιχείωσει για μέρες και είναι από τους τίτλους που δεν προτείνεται σε παίχτες χωρίς γερή κράση, αφού κάποια από τα οπτικο-ακουστικά εφέ ξεπερνάνε σε ωμότητα αρκετές από τις ταινίες Splatter που κυκλοφορούν. Το μόνο μας παράπονο με τον τομέα του ήχου είναι οι άψυχες μουσικές των πιστών που θα θέλαμε να συνοδευόνται από καλύτερα και πιο αναγνωρίσιμα Soundtrack που να ταιριάζουν στο ύφος που μας έχει συνηθίσει η σειρά.

 

 

Mortal Kombat X_20150429180951Κλείνω το ίσως κουραστικό μου Review λέγοντας πως η σειρά αυτή τη στιγμή βρίσκεται στο στάδιο, όπου θα πρέπει να δείξει πόσο αντέχει στο χρόνο. Το Mortal Kombat X πλέον σπάει τα δεσμά των προηγούμενων παιχνιδιών και ανοίγει τον δρόμο για την συνέχιση της ιστορίας σε νέα μονοπάτια. Το μεγαλύτερο πρόβλημα που θα έχει να αντιμετωπίσει στη συνέχεια είναι η αποδοχή των αλλαγών που θα υποστεί το Roster της σειράς από το κοινό του για να εξυπηρετήσει σωστά την μετέπειτα εξέλιξη της ιστορίας. Αυτό που θα πρέπει να περιμένει κανείς από το επόμενο Mortal Kombat είναι η προσθήκη αρκετών νέων χαρακτήρων, η διατήρηση των καινούριων του Χ και η σταδιακή αποχώρηση των παλιών αγαπημένων μας χαρακτήρων. Παρόμοιες δραστικές αλλαγές είδαμε και με την έλευση των παιχνιδιών από το Mortal Kombat: Deadly Alliance έως και το Armageddon. Ο κόσμος έδειξε την στάση του και η σωτηρία της σειράς ήταν η επιστροφή στις ρίζες της. Αυτό που θα πρέπει να κρατήσει το Mortal Kombat ανέπαφο ώστε να βγει νικητής στις επόμενες του εκδοχές είναι η διατήρηση της ψυχής του, της ουσίας του, όλων αυτών που το κάνουν να ξεχωρίζει, ο συνδυασμός των καλοσχεδιασμένων χαρακτήρων με το εξαιρετικό σύστημα μάχης του και η ωμότητα του περιεχομένου του.

Σχόλια
Λεπτομέρειες
Τίτλος

Mortal Kombat XL

Author

Νίκος Λυμπέριος

Developer

NetherRealm Studios

Publisher

Warner Bros. Interactive Entertainment

Διανομή

Zegetron S.A.

Πλατφόρμες

PlayStation 4 / Xbox One

Tested on

PlayStation 4

Κυκλοφορία

4 Μαρτίου 2016

Είδος

Fighting

PEGI

18

Θετικά

+ Εξαιρετικός οπτικός τομέας
+ Τεχνικά άρτιο σύστημα μάχης
+ Εξαιρετικό gory art
+ Ατελείωτο περιεχόμενο
+ Το βελτιωμένο netcode που ήρθε δωρεάν για όλους
+ H τιμή της έκδοσης XL σε σχέση με το περιεχόμενο

Αρνητικά

- Ελάχιστες διαθέσιμες πίστες
- Aδιάφορο Soundtrack
- Κάποιοι από τους χαρακτήρες χρειαάζονταν περισσότερη προσοχή
- Θα θέλαμε μεγαλύτερη συμμετοχή χαρακτήρων στο Story

Βαθμολογία
Βαθμόλογία συντάκτη
Βαθμολογία χρηστών
Rate Here
Βαθμολογία
9.0
Συνοψίζοντας

To Mortal Kombat XL αποτελεί άξιο συνεχιστή του ονόματος Mortal Kombat και αποτελεί την ιδανική συνέχεια στο εξαιρετικό Reboot της σειράς με το Mortal Kombat 9. Η NetherRealm Studios δείχνει πως έχει πιάσει τον παλμό των fans της και τις απαιτήσεις τους από τη σειρά, δημιουργώντας έναν τίτλο γεμάτο σε περιεχόμενο, με ένα εξαιρετικό σύστημα μάχης, υποστηριζόμενο από ένα καλοζυγισμένο Roster χαρακτήρων. Επιπλέον, η ανανέωση του netcode για το Multiplayer εξαλείφει όλα τα προβλήματα του lag και των αποσυνδέσεων. Θα θέλαμε από τη Warner και την δημιουργό εταιρεία έναν επιπλέον σεβασμό στο κοινό που αγόρασε το παιχνίδι στους αρχικούς μήνες της κυκλοφορίας του μέχρι και λίγο πριν την ανακοίνωση του νέου πακέτου,

Τα δύσκολα για τη σειρά έρχονται τώρα, αφού πλέον βαδίζει από την αρχή σε νέα μονοπάτια χωρίς να στηρίζεται στις εξαιρετικές δημιουργίες του παρελθόντος.

9.0
Βαθμός
Βαθμός
You have rated this
What's your reaction?
LOL
0%
Cheers
0%
Τιιιιι ;
0%
Μπαααα
0%
Sad
0%
Rage
0%