MX vs. ATV: Supercross

Στους τυφλούς βασιλεύει ο μονόφθαλμος
by Παύλος Κρούστης on 2 Νοεμβρίου 2014
Reviews

Το MX vs. ATV είναι μια σειρά που δημιουργήθηκε από την THQ και αφορά αγώνες MX και ATV, με λίγα λόγια Super/Moto Cross μηχανές και "γουρούνες". Πρόκειται για τον πέμπτο τίτλο της σειράς, ενώ τελευταίο παιχνίδι ως τώρα ήταν το MX vs. ATV Alive του 2011. Έπειτα από το κλείσιμο της THQ, τα παιχνίδια της εταιρείας αγοράστηκαν από διάφορες άλλες. Μία απ' τις εταιρείες που πήρε τα πιο "μικρά" IPs, όπως αυτό, ήταν η Nordic Games.

Η Nordic αγόρασε τα δικαιώματα για τη σειρά πέρυσι, καθώς ανέθεσε στην Rainbow Studios, τους αρχικούς developers, να δώσουν τη συνέχεια. Η αλλαγή είχε έρθει με το Reflex, καθώς είχε αλλάξει το σύστημα με τον δεξιό μοχλό, όπου τα physics είχαν τον πρώτο ρόλο στην οδήγησή σας, ενώ στο Alive είδαμε μια συνέχιση αυτής της νοοτροπίας με κάποιες αλλαγές. Τα πράγματα άλλαξαν πάλι ελαφρώς στη φετινή κυκλοφορία με το Supercross, καθώς βλέπουμε στροφή σε ακομα πιο Arcade μονοπάτια και γενικότερα στην πιο απλή εκδοχή και αμεσότητα στη χρήση. Εϊναι όμως η σωστή επιλογή;

mx_vs_atv_supercross_gameplay_1

Το Supercross δεν ξεκινά ούτε με φανταχτερές σκηνές, ούτε με εντυπωσιακά πλάνα από αγώνες, όπως έχουμε συνηθίσει σε παιχνίδια του είδους. Είναι εμφανές από τα πρώτα δευτερόλεπτα ότι το budget έχει πέσει κατά πολύ, κάτι το οποίο οδηγεί στο κακό presentation. Το μενού, τα εφέ και τα γραφικά όταν τελικά τα αντικρύσετε, δηλώνουν ότι δεν υπήρχαν πολλά περιθώρια για αυτά τα φανταχτερά στολίδια που θα περιμέναμε. Οι επιλογές στο μενού είναι αυτές που πρέπει, ενώ σας δίνεται η δυνατότητα για αγώνα άμεσα ή campaign. Αντίστοιχα, πιο κάτω υπάρχουν οι επιλογές για multiplayer, τοπικό ή online.

Τα modes του είναι τα απολύτως αναγκαία, ενώ εντυπωσιάζει το γεγονός ότι βρίσκουμε επιλογή για εως και 12 άτομα online races. Το Supercross παρότι λιτό και απέριττο, διαθέτει ακόμα και mode για customization των μηχανών σας, ενώ σας επιτρέπει να τις εξοπλίσετε με αντικείμενα που θα κερδίζετε από τους αγώνες. Μια ελαφριά customization πινελιά υπάρχει και για τους διαθέσιμους οδηγούς, αφού μπορείτε να βάλετε στο δικό σας οδηγό τις εμφανίσεις των πραγματικών MX αθλητών.  Χωρίς tutorials και με μια μόνο εικόνα για το χειρισμό, ο τίτλος σας πετάει κατευθείαν στο ζουμί.

mx_vs_atv_supercross_gameplay_2

Από το single race μπορείτε να επιλέξετε κατηγορία οχήματος, δυσκολία των αντιπάλων, αλλά και μία απ' τις 17 διαθέσιμες διαδρομές, κάποιες απ' τις οποίες θα ξεκλειδώσουν από την πορεία σας στο campaign. Εδώ να πούμε ότι οι διαδρομές που είδαμε όσο ασχοληθήκαμε με τον τίτλο, ενώ είχαν την απαραίτητη ποικιλία σε ανωμαλίες στην επιφάνειά τους, ώστε να σας αναγκάσουν να τις μάθετε, γνωρίζοντας πού να στρίψετε, πού να φρενάρετε και πού να κρατήσετε το βάρος σας, δυστυχώς οπτικά είναι όλες σχεδόν πανομοιότυπες, καθώς θα περάσετε το χρόνο σας σε χωμάτινες διαδρομές μέσα σε στάδια. Το στοιχείο αυτό, για όσους δεν ασχολούνται εκτενέστερα με το άθλήμα είναι και αυτό που θα σας αποτρέψει από το να ασχοληθείτε περεταίρω μαζί του.

Κάτι το οποίο μας οδηγεί στο να καταλάβουμε σε ποιον απευθύνεται αυτό το προϊόν. Είναι εμφανώς φτιαγμένο για τους λάτρεις του συγκεκριμένου αθλήματος, καθώς το περιτύλιγμά του είναι ιδιαίτερα άσχημο, αλλά παρόλα αυτά περιλαμβάνει υλικό προς εξερεύνηση για αυτούς που θέλουν να ασχοληθούν μαζί του. Δυστυχώς, δεν κάνει όμως τίποτα απολύτως για να κερδίσει απλούς, καθημερινούς gamers, όπως είχαμε δει παλιότερα από τίτλους όπως η σειρά Moto Racer ή το πανέμορφο Pure. Η σειρά MX vs ATV πάντα είχε αυτόν το στόχο, αλλά και γι' αυτό έχει καταλήξει εκεί που είναι. Με ελάχιστο ανταγωνισμό, όπως το MXGP, δεν είναι δύσκολη η μάχη που έχει να δώσει για το πολύ συγκεκριμένο κοινό, στο οποίο απευθύνεται. 

Τουλάχιστον, σ' αυτούς έχει να προσφέρει τα καλά στοιχεία που θα δει κανείς αν ασχοληθεί λίγο παραπάνω με τον τίτλο. Tα μέτρια physics δουλεύουν όπως πρέπει, όταν δεν έρθετε σε επαφή με κάποιο απ' τα "μαξιλάρια" που λειτουργούν ως όρια της πίστας ή όταν δε χρειάζεται να δείτε τα ragdoll physics όταν πέφτετε από τη μηχανή σας. Στις υπόλοιπες περιπτώσεις, ο τίτλος λειτουργεί αρκετά καλά, καθώς ορίζετε εσείς το κέντρο βάρους σας πάνω στο όχημα με τον δεξιό μοχλό. Υπάρχουν κάποια στοιχεία στο gameplay τα οποία δεν εξηγούνται καθόλου και θα πρέπει να ψάξετε μόνοι σας, αν θέλετε να κερδίζετε τους αγώνες ακόμα και στο Rookie επίπεδο, καθώς χωρίς αυτά δε θα καταφέρετε και πολλά. Το βασικό mode που θα σας κρατήσει είναι τα 11 πρωταθλήματα στο campaign τα οποία χρησιμοποιούν διαφορετικά οχήματα/διαδρομές, για να σας προκαλέσουν το ενδιαφέρον.

mx_vs_atv_supercross_gameplay_3

Το πρώτο από τα στοιχεία που χρειάζεται να μάθετε είναι το momentum σας, η ορμή, την οποία αποκτάτε όσο πετυχαίνετε τα άλματα σωστά (ανάλογα με την τοποθέτηση του σώματός σας) και καταλήγετε στο κατηφορικό μέρος. Έτσι διατηρείτε μια άνοδο της ταχύτητας, η οποία είναι και αυτή που θα σας δώσει τον καλύτερο χρόνο και κατά συνέπεια τη νίκη. Το δεύτερο κομμάτι που είναι αρκετά σημαντικό, είναι ο συμπλέκτης, όπως θα το δείτε και στην επεξηγηματική εικόνα (clutch). Ο συμπλέκτης λειτουργεί ως "αδράνεια" για όσο το κρατάτε και όταν το αφήσετε boost-άρει τη μηχανή σας. Με λίγα λόγια αν είστε σταματημένοι σε ανηφόρα, ο μόνος τρόπος να ξεκινήσετε είναι πατώντας για λίγο και αφήνοντας το συμπλέκτη (ενώ κρατάτε συνεχώς το γκάζι εννοείται). Επίσης υπάρχει και το κουμπί για τα τρικ, αλλά εκτός του ότι δεν υπάρχει κάποιο tutorial, δεν έχουν και καμία απολύτως αξία στο gameplay, καθώς δεν επιβραβεύονται με κανένα τρόπο.

Τα γραφικά του παιχνιδιού κυμαίνονται από άσχημα, εώς μέτρια. Υπάρχουν κάποιες ωραίες πινελιές, όπως η αναδιαμόρφωση του εδάφους, ανάλογα απ' το πού περνάτε, η οποία παραμένει και σε επόμενους γύρους ή η φανέλα των αθλητών που κυματίζει με ένα ικανοποιητικό εφέ. Επίσης η αίσθηση της ταχύτητας δίνεται με ικανοποιητικό τρόπο, κυρίως χρησιμοποιώντας motion blur στο δρόμο. Οι ήχοι και οι μουσικές είναι ταιριαστά στποχεία, ενώ μπορεί να σας κουράσουν σε κάποια φάση, τόσο το ένα, όσο και το άλλο. Η απουσία οποιουδήποτε είδους σχολιασμού αποτρέπει τον τίτλο απ' το να φανεί λίγο ακόμα πιο ζωντανός και είναι κάτι που ίσως χρειαζόταν. Ο χειρισμός των ATV διαφέρει ικανοποιητικά, καθώς οι 2 κατηγορίες οχημάτων θα θέλουν να ρίξετε διαφορετικά το βάρος σας τόσο στο σώμα του αναβάτη, όσο και στις ικανότητες τις δικές σας με το χειριστήριο.

Το παιχνίδι μας παραχωρήθηκε από την επίσημη αντιπροσωπεία της Nordic Games στη χώρα μας, Enarxis Dynamic Media, για τις ανάγκες του Review.

Σχόλια
Λεπτομέρειες
Developer

Rainbow Studios

Publisher

Nordic Games

Διανομή

Enarxis Dynamic Media

Πλατφόρμες

PC / PS3 / Xbox 360

Tested on

Xbox 360

Κυκλοφορία

28 Οκτωβρίου 2014

Είδος

Racing

PEGI

3

Θετικά

+ Το έδαφος αναδιαμορφώνεται ανάλογα με τα περάσματά σας

+ Πάνω από 60 official οδηγοί

+ Split screen mutliplayer

Αρνητικά

- Γραφικά

- Παρουσίαση

- Καμία αίσθηση προόδου

- Πιο λιτό απ' όσο πρέπει

- Έλλειψη tutorials

Βαθμολογία
Βαθμόλογία συντάκτη
Βαθμολογία χρηστών
Rate Here
Βαθμολογία
5.0
Συνοψίζοντας

Το MX vs. ATV: Supercross είναι πιθανότατα η τελευταία προσθήκη της σειράς για αυτή τη γενιά και ίσως γενικότερα. Οι αλλαγές του τίτλου σε σχέση με τον προηγούμενο είναι ελάχιστες και αυτές όχι πάντα προς το καλύτερο, ενώ έχει ακολουθηθεί μια πορεία προς την απλοποίηση του προϊόντος και την ευκολία στη χρήση. Τεχνικά μιλάμε για κάτι ξεπερασμένο και σίγουρα δεν υπάρχει η ποικιλία που θα θέλαμε από έναν full τίτλο. Σίγουρα οι official άδειες και η προσπάθεια να δημιουργήσει η Nordic έναν αξιοπρεπή τίτλο με αυτό το budget βοηθούν την εικόνα του τελικού προϊόντος, αλλά οφείλουμε να είμαστε όσο πιο αντικειμενικοί γίνεται. Μπορεί η τιμή του να είναι στα 30 ευρώ, αλλά νιώθουμε ότι ακόμα κι αυτά αξίζει να τα δώσουν μόνο όσοι θέλουν απεγνωσμένα έναν νέο Motocross τίτλο και πάλι με επιφύλαξη. Ίσως καλύτερα να περιμένετε τον επόμενο τίτλο της σειράς στη νέα γενιά... αν βγει.

5.0
Βαθμός
Βαθμός
You have rated this
What's your reaction?
LOL
0%
Cheers
0%
Τιιιιι ;
0%
Μπαααα
0%
Sad
0%
Rage
0%