Submerged

Ένας βυθισμένος κόσμος
by Νίκος Λυμπέριος on 14 Αυγούστου 2015
Reviews

Το Submerged δημιουργήθηκε από μια ομάδα ατόμων που στο παρελθόν είχαν εργαστεί πάνω στο Bioshock. Για την δημιουργία του παιχνιδιού είχαν αρκετές επιρροές από παιχνίδια όπως το Journey και το Shadow of the Colossus. Επιπρόσθετα το σκηνικό της βυθισμένης πόλης ήρθε σαν ιδέα από ένα mod του Grand Theft Auto IV που βύθιζε την Liberty City μέσα στο νερό, ενδεχομένως επιρροές να πάρθηκαν και από διάφορες ταινίες όπως για παράδειγμα το Waterworld. Από μακριά το Submerged μοιάζει με το τυπικό καλογραμμένο, για τα indie επίπεδα, παιχνίδι. Από τις πανέμορφες βυθισμένες πόλεις στους ταλαιπωρημένους από τις περιστάσεις πρωταγωνιστές του, το παιχνίδι υπόσχεται μια ενδιαφέρουσα και έντονη εμπειρία για τον παίκτη. Δυστυχώς από την πρώτη στιγμή δείχνει τι είναι και τι δεν είναι. Μπερδεμένο, χωρίς να γνωρίζει το ακριβές του μήνυμα.

Σε έναν κόσμο κατεστραμμένο από πλημμύρες το Submerged μας βάζει στον ρόλο της Miku. Ένα νεαρό κορίτσι σκληραγωγημένο από τις περιστάσεις. Το παιχνίδι ξεκινάει δείχνοντας την Miku μαζί με τον τραυματισμένο αδελφό της να φτάνουν με την βάρκα τους σε μια φαινομενικά ερημική περιοχή. Ο σκοπός του παιχνιδιού είναι με την βοήθεια της Miku να γίνει καλά ο αδελφός της για να συνεχίσουμε το ταξίδι.

Submerged_20150808223937

Στο Submerged δεν υπάρχουν καθόλου διάλογοι ή cutscenes ώστε να διηγηθούν με κάποιο τρόπο την ιστορία του παιχνιδιού αλλά και το παρελθόν της Miku και του αδελφού της. Η ιστορία παρουσιάζεται στον παίκτη με τη χρήση εικόνων ανθρώπων των σπηλαίων θέλοντας έτσι η Uppercut Games να δηλώσει την βαρύτητα της καταστροφής που έχει συμβεί στον κόσμο με αποτέλεσμα κάθε είδους πολιτισμός να έχει εξαφανιστεί. Η ιστορία της ηρωίδας και του αδελφού της προχωράει κάθε φορά που μαζεύουμε κάποιες προμήθειες και παράλληλα στο χάρτη υπάρχουν διάσπαρτα collectibles που δίνουν μια εικόνα για την ιστορία του μέρους.

Αν και θεωρητικά είναι ένας ενδιαφέρων τρόπος για να μεταφέρεις μια ιστορία, είναι αρκετά δύσκολο να μεταφέρεις στον παίκτη σωστά το συναίσθημα της καταστροφής και παράλληλα να αποφύγεις να δημιουργήσεις ένα κλισέ και αδιάφορο σενάριο. Επιπλέον η παντελής έλλειψη διαλόγων και η ελάχιστη προσπάθεια παρουσίασης των χαρακτήρων δεν αφήνει περιθώρια για δέσιμο μαζί τους.

Μπορεί η ιστορία του Submerged να είναι απογοητευτική, δυστυχώς όμως δεν είναι το χειρότερο στοιχείο του παιχνιδιού. Το παιχνίδι πάσχει από υπερβολικά απλοϊκό gameplay σε σημείο που καταστρέφει και το παραμικρό ενδιαφέρον του παίκτη για να συνεχίσει την εξερεύνηση. Όπως αναφέρθηκε και πριν, η Miku σε μια προσπάθεια να βοηθήσει τον πληγωμένο αδελφό της αναζητά, στην περιοχή που βρισκόμαστε, διάφορες προμήθειες. Οι προμήθειες αυτές χωρίζονται σε 10 κατηγορίες. Κάθε φορά που βρίσκουμε ένα πακέτο, το παιχνίδι μας επιστρέφει αυτόματα στο σημείο που βρίσκεται ο αδερφός μας, δείχνει την Miku να κοιμάται και την επόμενη μέρα ξυπνάει έτοιμη για την αναζήτηση των επόμενων προμηθειών, που θα βοηθήσει στην ανάρρωση του αδελφού της. Οι προμήθειες αυτές είναι από ένα απλό μπουκάλι νερού έως αντισηπτικά και ράμματα για την πληγή.

Παραδόξως οι 10 προμήθειες που είναι σκόρπιες στο χάρτη δεν είναι ταυτοποιημένες με κάποιο συγκεκριμένο αντικείμενο. Όταν η Miku θελήσει ράμματα, όποια πακέτο και να βρούμε θα έχει ράμματα, άλλο ένα στοιχείο υπερβολικής απλοϊκότητας του παιχνιδιού. Τις προμήθειες αυτές τις εντοπίζουμε χρησιμοποιώντας ένα τηλεσκόπιο που διαθέτει ο χαρακτήρας και εντοπίζονται κοιτάζοντας μέσα από αυτό στα κτίρια της περιοχής. Αφού εντοπίσουμε ένα πακέτο σε κάποιο κτίριο, το πλησιάζουμε και αναρριχόμαστε σε αυτό. Η αναρρίχηση γίνεται απλά πατώντας πάνω, κάτω, αριστερά, δεξιά αναλόγως που θέλουμε να κινηθούμε. Τέλος, στο Submerged δεν υπάρχει κάποιο combat system ή κάποια πιθανότητα θανάτου, με απλά λόγια στον κόσμο του Submerged δεν δίνεται η δυνατότητα για να κάνουμε λάθη άρα και δε χάνουμε ποτέ.

Δυστυχώς και ο χειρισμός του Submerged πάσχει σε σημείο που ακόμα και τα υπόλοιπα στοιχεία του παιχνιδιού να ήταν καλύτερα, θα έκοβε αρκετά από την εμπειρία. Το πρώτο πράγμα που θα παρατηρήσει κάποιος με το που ξεκινήσει το παιχνίδι είναι η δυσκολία οδήγησης της βάρκας. Πέρα από το γεγονός ότι είναι μια κλασσική βάρκα με μηχανή που δημιουργεί απορίες για το πώς λειτουργεί σε έναν κατεστραμμένο κόσμο με κάθε έννοια πολιτισμού χαμένη, το πρόβλημα της βάρκας είναι ότι κάποιες φορές απλά σταματάει ή ότι στο στρίψιμο είναι τόσο απότομη που τις περισσότερες φορές βρίσκεσαι να χτυπάς πάνω στα κτίρια. Φυσικά χωρίς κάποιου είδους επίπτωση.

Τα γραφικά και γενικότερα ο τεχνικός τομέας του παιχνιδιού διατηρούν το κάτω του μετρίου στοιχείο που υπάρχει σε όλο το παιχνίδι. Ενώ αυτοδιαφημίζεται ότι είναι στημένο σε Unreal 4 Engine, τα γραφικά φαίνονται να προέρχονται από κακό παιχνίδι του PlayStation 2 που τρέχει σε υψηλή ανάλυση και επιπλέον ο τίτλος έχει σοβαρά θέματα με το framerate. Η μουσική δεν έχει κάτι να προσφέρει και περιορίζεται σε ένα μόνο κομμάτι που λουπάρει διαρκώς.

Τα μόνα λαμπερά σημεία που αφορούν τον οπτικό τομέα του τίτλου είναι η απεικόνιση της θάλασσας και ο συνδυασμός του ηλιοβασιλέματος και του φεγγαριού σε κάποιες συγκεκριμένες γωνίες.

Πριν το Review και βλέποντας το υλικό προώθησης του Submerged για κάποιο λόγο υπήρχαν ανεβασμένες ελπίδες ότι πρόκειται για κάποιον ξεχωριστό τίτλο που μέσα από το πρωτότυπο στοιχείο του κόσμου, αυτό της βυθισμένης πόλης, θα ήταν μια ευχάριστη και διαφορετική εμπειρία. Δυστυχώς δεν είναι έτσι και το παιχνίδι αποτελεί έναν τίτλο αρκετά κάτω του μετρίου.

Το παιχνίδι μας παραχωρήθηκε από την Uppercut Games για τις ανάγκες του Review.

Σχόλια
Λεπτομέρειες
Τίτλος

Submerged

Author

Νίκος Λυμπέριος

Developer

Uppercut Games

Publisher

Uppercut Games

Διανομή

Uppercut Games

Πλατφόρμες

PC / PlayStation 4 / Xbox One

Tested on

PlayStation 4

Κυκλοφορία

5 Αυγούστου 2015

Είδος

Adventure Game

PEGI

7

Θετικά

+ Ωραίο Concept

Αρνητικά

- Τεχνικός τομέας - Γραφικά
- Ήχος
- Gameplay
- Σενάριο
- Μικρή διάρκεια
- Αντοχή στο χρόνο

Βαθμολογία
Βαθμόλογία συντάκτη
Βαθμολογία χρηστών
Rate Here
Βαθμολογία
3.0
4.5
Συνοψίζοντας

Το βαρετό και επαναλαμβανόμενο gameplay του Submerged σε συνδυασμό με την παντελή έλλειψη δομημένου σεναρίου και βάθους στον κόσμο του συντελούν σε ένα κακό αποτέλεσμα. Το concept του παιχνιδιού είναι καλό και μακάρι η Uppercut Games να μάθει από τα λάθη της, ώστε στην επόμενη απόπειρά της να δημιουργήσει κάτι καλύτερο.

3.0
Βαθμός
4.5
Βαθμός
1 rating
You have rated this
What's your reaction?
LOL
0%
Cheers
0%
Τιιιιι ;
0%
Μπαααα
0%
Sad
100%
Rage
0%