Tales from the Borderlands - Episode 2: Atlas Mugged

by Κώστας Νικολούζος on 26 Μαρτίου 2015
Reviews

Η Telltale Games είναι αδιαμφισβήτητα ένα εκ των πιο επιτυχημένων studios στην βιομηχανία των βιντεοπαιχνιδιών τα τελευταία χρόνια. Ιδιαιτέρως γνωστή για την μετουσίωση γνωστών brands (The Walking Dead, Game of Thrones κτλ) σε τίτλους υπό μορφή επεισοδίων και σεζόν με κύρια χαρακτηριστικά την αφήγηση και τις κρίσιμες επιλογές που διαφοροποιούν την εξέλιξη της ιστορίας. "Προίκα" της η ανάδειξη του The Walking Dead (Season 1) από πολλά μέσα ως Game of the Year το 2012.

Tales from the Borderlands_20150321022828

Το ανεξάρτητο στούντιο από την Αμερική έχει πλέον διευρύνει τους ορίζοντές του όσο ποτέ άλλοτε και αυτή τη φορά -σε συνεργασία με τις Gearbox Software και 2K Games επιχειρεί να εισβάλει στο σχιζοφρενές σύμπαν του Borderlands μέσα από τον νέο επεισοδιακό τίτλο της, Tales from the Borderlands. Αξίζει να σημειωθεί πως το στούντιο για πρώτη φορά αναπτύσσει παράλληλα δύο σειρές της (Tales from the Borderlands & Game of Thrones) ενώ είναι και η πρώτη φορά που πραγματοποιεί ανάπτυξη στα νέα οικιακά συστήματα σε πραγματικό χρόνο. Δύο παράγοντες που θα παρακολουθήσουμε με ενδιαφέρον για το πώς τους διαχειρίζεται το στούντιο.

Episode 2 - Atlas Mugged

Το πρώτο επεισόδιο με τίτλο Zer0 Sum πραγματοποίησε την ομολογουμένως εντυπωσιακή εισαγωγή στον τίτλο και μας σύστησε τους χαρακτήρες του αλλά και το σύμπαν της Pandora όπως παρουσιάζεται μετά τα γεγονότα του Borderlands 2. Ο ρόλος του Atlas Mugged, του δεύτερου επεισοδίου, είναι διαφορετικός. Έρχεται μετά την εισαγωγή του Tales from the Borderlands με σκοπό να αναπτύξει ουσιαστικά την ιστορία του παιχνιδιού, να γνωρίσουμε περαιτέρω τους χαρακτήρες του και να αναπτύξουμε φυσικά την προσωπικότητα των δύο δικών μας πρωταγωνιστών, της Fiona και του Ryus.

Όσοι ασχολήθηκαν με το πρώτο επεισόδιο γνωρίζουν ήδη πως (ΠΡΟΣΟΧΗ - SPOILER) οι δύο πρωταγωνιστές μας έχουν πέσει θύμα απαγωγής στην Pandora από κάποιον μυστηριώδη ξένο που τους οδηγεί προς άγνωστη -ακόμη- κατεύθυνση και ύστερα από απαίτησή του εξιστορούνται, από την δική τους οπτική γωνία ο καθένας, το πως κατέληξαν σε αυτό το σημείο. Τα γεγονότα του δεύτερου επεισοδίου, λοιπόν, συνεχίζουν να αποτελούν αναδρομή στο παρελθόν. Μια αναδρομή όμως που εμείς καθορίζουμε τις λεπτομέρειές της.

Πρέπει να παραδεχτούμε πως όταν ανακοινώθηκε το Tales from the Borderlands είχαμε αμφιβολίες για το πως θα ταιριάξουν τα στοιχεία της Telltale στον χαρακτήρα του Borderlands. Όποια αμφιβολία και ανησυχία υπήρχε όμως έχει πλέον εξαλειφθεί. Η ταυτότητα του Borderlands είναι παντού. Την παρουσία του κάνει από παντού αυτό το γνωστό ανόητο και ελαφρώς προσβλητικό χιούμορ. Οι δημιουργοί της σειράς έχουν καταφέρει να προσδώσουν στους νέους χαρακτήρες την προσωπικότητα που αρμόζει στο σύμπαν της Pandora. Στο δεύτερο επεισόδιο έχουμε την εμφάνιση αρκετών χαρακτήρων από προηγούμενα παιχνίδια της σειράς με χαρακτηριστικό παράδειγμα την επιστροφή του Handsome Jack.... κατά κάποιον τρόπο τουλάχιστον. Εκτός αυτού, έχουμε την εμφάνιση περιοχών και gadgets από τους προηγούμενους τίτλους Borderlands. Στοιχεία που λειτουργούν ως fan service για τους λάτρεις του franchise.

Παντού στον τίτλο όμως αναγνωρίζεται και η ταυτότητα της Telltale με την σωρεία επιλογών που καλούνται να κάνουν οι παίκτες δίνοντας διαφορετική εκδοχή στην εξέλιξη της ιστορίας. Στο δεύτερο επεισόδιο οι επιλογές που πρέπει να πάρουν οι παίκτες αφορούν περισσότερο τις μεταξύ τους σχέσεις και λιγότερο την τροπή που θα πάρουν τα γεγονότα. Σε μεγάλο βαθμό καλούμαστε να ορίσουμε τις σχέσεις μεταξύ του Rhys και του φίλου του Vaughn αλλά και αυτές της Fiona με την Sasha (αδελφή της Fiona), βελτιώνοντας ή καταστρέφοντάς τες. Αυτές οι αποφάσεις αναμένεται να έχουν και τις ανάλογες επιπτώσεις σε κάποιες καταστάσεις στα επόμενα επεισόδια υποθέτουμε. Με δύο λόγια, οι αποφάσεις του συγκεκριμένου επεισοδίου κατά κύριο λόγω έχουν να κάνουν με την ανάπτυξη της προσωπικότητας των δύο κύριων χαρακτήρων μας. Όμως, η τελευταία σκηνή του Atlas Mugged μας έδωσε να καταλάβουμε για τα καλά πως παίζουμε τίτλο της Telltale καλώντας μας να πάρουμε την πιο κρίσιμη -μέχρι στιγμής- απόφαση για την πορεία του παιχνιδιού. Παράλληλα, η συγκεκριμένη σκηνή μας έκανε να ανυπομονούμε για την κυκλοφορία του επόμενου επεισοδίου ώστε να δούμε κατά πόσο αλλάζουν τα γεγονότα από εδώ κι έπειτα.

Όσον αφορά στις σκηνές δράσης, στο Atlas Mugged παρατηρήσαμε ό,τι και στο πρώτο επεισόδιο. Σε αντίθεση με προηγούμενες κυκλοφορίες της Telltale που έδιναν στον παίκτη περισσότερες επιλογές κατά τη διάρκεια τις δράσης (βλέπε The Wolf Among Us και The Walking Dead) εδώ έχουμε να κάνουμε τις περισσότερες φορές με μονόπλευρες επιλογές που κάνουν αυτές τις σκηνές να δείχνουν περισσότερο με Quick Time Events. Όχι, θα θέλαμε να έχουμε περισσότερες επιλογές για να αισθανθούμε σε ακόμη μεγαλύτερο βαθμό τον ρόλο μας στην εξέλιξη του παιχνιδιού. Εν τέλει, είναι στοιχείο που δεν μας αρέσει και ελπίζουμε να αλλάξει μελλοντικά.

Τεχνικά, στην έκδοση του PS4 φαίνεται πως η Telltale έχει πραγματοποιήσει πρόοδο σε σχέση με παλαιότερες κυκλοφορίες της στα συστήματα προηγούμενης γενιάς. Οι μεγάλοι χρόνοι αναμονής μεταξύ των σκηνών και τα ενοχλητικά Frame Drops έχουν εξαλειφθεί σχεδόν ολοκληρωτικά προσφέροντας στον παίκτη μία ομαλότερη εμπειρία. Το voice-acting κυμαίνεται σε υψηλά επίπεδα επίσης και βοηθάει στο να "βυθιστούμε" μπροστά στην οθόνη μας.

Tales from the Borderlands_20150321021500

Αξίζει να αναφερθεί το γεγονός πως το Episode 2: Atlas Mugged κυκλοφόρησε αρκετά καθυστερημένα, τέσσερις μήνες μετά την πρεμιέρα του τίτλου. Ίσως σε αυτό το γεγονός να ευθύνεται και η παράλληλη ανάπτυξη του Game of Thrones από την Telltale. Όπως και να έχει, αν τα επεισόδια συνεχίσουν να κυκλοφορούν με τέτοια καθυστέρηση τότε το επόμενο επεισόδιο δεν θα έρθει πριν το ερχόμενο καλοκαίρι και η σεζόν δεν θα ολοκληρωθεί πριν το 2016. Μεγάλος χρόνος αναμονής που ελπίζουμε να μην αντικατοπτρίζει την πραγματικότητα. Επίσης, μπορεί το δεύτερο επεισόδιο να κυκλοφόρησε καθυστερημένα όμως η διάρκειά του κυμαίνεται στα ενενήντα λεπτά περίπου την στιγμή που το προηγούμενο επεισόδιο ήταν τουλάχιστον μισή ώρα μεγαλύτερο. Αυτά τα ενενήντα λεπτά διασκεδάσαμε σίγουρα αλλά στο τέλος καταλάβαμε πως θέλαμε λίγο ακόμη. Το ίδιο θεωρούμε πως ισχύει και για τους περισσότερους που περίμεναν τέσσερις μήνες για να παίξουν.

Το παιχνίδι μας παραχωρήθηκε από την Telltale Games για τις ανάγκες του Review.

Σχόλια
Λεπτομέρειες
Τίτλος

Tales from the Borderlands - Episode 2: Atlas Mugged

Author

Κώστας Νικολούζος

Developer

Telltale Games

Publisher

Telltale Games

Διανομή

Telltale Games

Πλατφόρμες

PC / PS3 / PS4 / Xbox One / Xbox 360

Tested on

PS4

Κυκλοφορία

18 Μαρτίου 2015

Είδος

Graphic adventure

PEGI

18

Θετικά

+ Μεγάλες δόσεις χιούμορ
+ Επανεμφάνιση χαρακτήρων -και όχι μόνο- από το σύμπαν του Borderlands
+ Δυνατό φινάλε
+ Επαγγελματικό Voice-Acting
+ Αισθητές βελτιώσεις τεχνικά συγκριτικά με προηγούμενες κυκλοφορίες της Telltale
+ Επιτυχής μίξη ταυτοτήτων Borderlands και Telltale Games

Αρνητικά

- Η καθυστερημένη διάθεσή του
- Μικρή διάρκεια συγκριτικά με το Episode 1 και τον χρόνο αναμονής
- Συνολικά δεν εντυπωσιάζει όσο το Episode 1
- Οι σκηνές δράσης μοιάζουν περισσότερο με QTE's

Βαθμολογία
Βαθμόλογία συντάκτη
Βαθμολογία χρηστών
Rate Here
Βαθμολογία
8.0
8.5
Συνοψίζοντας

To Episode 2: Atlas Mugged δεν κάνει το μεγάλο "μπαμ" που έκανε αντίστοιχα το πρώτο επεισόδιο αλλά φέρει τη δική του ταυτότητα. Έχει το ρόλο του οργανωτή στις σχέσεις μεταξύ των χαρακτήρων και ένα δυνατό φινάλε. Αρκετοί χαρακτήρες -και όχι μόνο- από το σύμπαν του Borderlands κάνουν την επανεμφάνισή τους προσφέροντας ευχαρίστηση στους φανς. Το χιούμορ βομβαρδίζει τους παίκτες από παντού. Η διάρκειά του δεν κρίνεται ικανοποιητική συγκριτικά με το προηγούμενο επεισόδιο και τον χρόνο αναμονής για την κυκλοφορία του.

8.0
Βαθμός
8.5
Βαθμός
1 rating
You have rated this
What's your reaction?
LOL
0%
Cheers
100%
Τιιιιι ;
0%
Μπαααα
0%
Sad
0%
Rage
0%