The Elder Scrolls Online: Tamriel Unlimited

Όταν το MMO τρακάρει με την ιδιοσυγκρασία ενός κονσολάκια...
by Vag.93 on 26 Ιουνίου 2015
Reviews

Είμαι από τους πολύ-πρόσφατα-εθισμένους τύπους στη σειρά των Elder Scrolls. Μπορεί να έχω δει το Arena μόνο στο ΥouΤube, να έχω ακούσει μόνο ιστορίες για το Morrowind, αλλά πήρα μια πολύ καλή δόση από Oblivion, ανοίγοντάς μου την όρεξη για την κυκλοφορία του Skyrim, όπου έδωσα ίσως τις περισσότερες ώρες που έχω δώσει ποτέ σε RPG. Ο κόσμος του Tamriel, οι ιστορίες που διηγούνται οι τίτλοι Elder Scrolls, η ελευθερία και το γενικότερο feeling είναι κάτι το μοναδικό. Ήταν λοιπόν αναπόφευκτο για τον καθένα, καθώς βυθίζεται σε αυτήν την μεσαιωνική επικίλα, να αναρωτηθεί πώς θα ήταν να χαθείς σε αυτόν τον κόσμο έχοντας για παρέα κι άλλους ανθρώπους που μοιράζονται το ίδιο πάθος. Την απάντηση στο παραπάνω ερώτημα δίνει το Elder Scrolls Online, που φέρνει την εμπειρία του online gaming στον πλούσιο κόσμο του Tamriel.

Το gaming είναι ένα χόμπι ικανό να μας γεμίσει συναισθήματα. Συγκίνηση, χαρά, λύπη, αλλά και φόβο. Ξεκινώντας το "The Elder Scrolls Online: Tamriel Unlimited", αυτό που επικράτησε -αρχικά- ήταν το τελευταίο. Έχοντας πάρει μια πρώτη γεύση, έναν χρόνο πριν περίπου στην έκδοση για PC, έτρεμα στην ιδέα του πώς μπορεί αυτός ο ογκώδης κόσμος του Tamriel να μεταφερθεί στις κονσόλες, χωρίς να έχουμε απώλειες σε όλους τους τομείς. Η προσπάθεια που έγινε από τη Zenimax ήταν αξιοσημείωτη. Κατάφερε όμως -τελικά- να με καθησυχάσει και να μετατρέψει την αμφιβολία σε απόλαυση;

The-Elder-Scrolls-Online-ps41

Ο μεγαλύτερος από τους... φόβους που αναφέρω στην αρχή, ήταν πως θα ξεφύγω από την ουσία του reviewing και θα θίξω θέματα που ταιριάζουν περισσότερο σε δοκίμιο, στην ενότητα των αφιερωμάτων... Ένα τέτοιο θέμα είναι ο ρόλος των MMO στις κονσόλες. Δύσκολα μπορεί κανείς να αποφύγει την αντιστοίχιση των MMO με το PC platform, ενώ ακόμα πιο δύσκολα μπορεί να αγνοήσει την απουσία του είδους από τις κατά τα έτη βιβλιοθήκες παιχνιδιών της κάθε κονσόλας.

Το Tamriel Unlimited, όπως και η αρχική έκδοση του ESO για PC, προσφέρει μια αυθεντική εμπειρία MMO-RPG. Με επιμονή και υπομονή, η πρόοδος στο leveling και τα διαθέσιμα νέα quests, main και side, είναι κάτι παραπάνω από ικανοποιητική. Η εξέλιξη του χαρακτήρα δεν θα σας φανεί καθόλου δύσκολη και ειδικά στις πρώτες ώρες παιχνιδιού, θα δείτε πως το παιχνίδι θα σας επιβραβεύει σχεδόν για τα πάντα. Το δυσκολότερο σημείο θα είναι να αποφασίσετε σε ποια attributes και σε ποια skills θα επενδύσετε. Μπορείτε να αναβαθμίσετε πολλά διαφορετικά και να κάνετε ανά πάσα στιγμή εναλλαγές σε όπλα και ικανότητες, αφού δεν υπάρχει κανένας περιορισμός στο class του χαρακτήρα. Πολύ σύντομα θα ανοίξετε νέες περιοχές για εξερεύνηση και όταν θα φτάσετε στα 10lvl η πραγματική απόλαυση ξεκινά.

eso-ps42

Μιλάω φυσικά για τα PvP Modes που γίνονται διαθέσιμα, με το Alliance War να ξεχωρίζει. Ανάλογα με το faction (παράταξη) που ανήκετε, μια απόφαση που λαμβάνετε κατά την δημιουργία χαρακτήρα, τάσσεστε υπέρ μια συμμαχίας "ομοϊδεατών" παικτών και ρίχνεστε στη μάχη ενάντια σε "αλλόθρησκους" όπου γίνεται πραγματικά χαμός! Ευτυχώς, δε μιλάμε για κλασσικό PvP, με άκυρο κόσμο να τρέχει αφηνιασμένος αριστερά και δεξιά. Η τακτική οργάνωση κρίνεται αναγκαία, όπως και η συνεργασία με τους άλλους παίκτες. Υπάρχουν capture and defend σημεία, φρούρια που πρέπει να παραβιαστούν με την χρήση ειδικών όπλων κλπ. Φυσικά υπάρχουν objectives και για τους πιο... μοναχικούς, που μπορούν να αρκεστούν στο "υπόγειο" σαμποτάζ του εχθρού, απουσιάζοντας από το κυρίως μέτωπο της μάχης και το πανηγύρι που γίνεται εκεί. Αυτό πρακτικά τους στερεί το multiplayer element που αποζητάμε σε τέτοια παιχνίδια, τους σώζει όμως από τα προβλήματα που γίνονται ιδιαίτερα αντιληπτά υπό συνωστισμό.

Πέραν του Alliance War, για ακόμη μια φορά το faction σας θα καθορίσει τον τύπο των quests που θα γίνονται διαθέσιμα, ενώ θα διαφοροποιήσει και το setting μεταξύ των εξατομικευμένων quests. Η ροή του campaign είναι καλή και το σενάριο πολλά υποσχόμενο, δυστυχώς όμως για συγκεκριμένους λόγους το immersion δεν επιτυγχάνεται. Τα βασικά προβλήματα του τίτλου είναι δύο. Το ένα έχει να κάνει με το ESO και αφορά όλες τις πλατφόρμες και το άλλο αφορά μόνο την έκδοση για κονσόλες.

Το πρώτο πρόβλημα είναι πως πρόκειται για ένα παιχνίδι φτιαγμένο γύρω από εσένα, όντας RPG, που ποτέ δεν σε αφήνει να νιώσεις αρκετά σημαντικός. Θεωρητικά είναι ένας κόσμος που φιλοξενεί πολλούς παίκτες, με μια ιστορία για τον καθένα. Πρακτικά όμως υπάρχει μία ιστορία για όλους, με ουρές αναμονής παντού, events και τρίτους παίκτες να μπουρδουκλώνονται στα πόδια σας και ΠΟΛΛΑ bugs που δεν αφήνουν objectives να ολοκληρωθούν, αναγκάζοντάς σας να ξεκινάτε ολόκληρα quests από την αρχή πολλές φορές. Σε ένα απλό παράδειγμα, το boss ενός quest βρίσκεται σε κάποιο dungeon και αράζει, περιμένοντας εσάς για μάχη. Παράλληλα με εσάς στο ίδιο μέρος μπορεί να βρίσκονται άλλα 10 άτομα. Τα events του quest γίνονται triggered από τα kills ή την αλληλεπίδραση στον χώρο, οπότε θα δείτε συχνά το health του εχθρού να γίνεται reset αφού μπήκε κι άλλος παίκτης στο "lobby" και ο boss πρέπει να τον αποδεχτεί αρτιμελής. Αντίστοιχα σκηνικά παίζουν σε οτιδήποτε μπορεί να πειραχτεί από πολλαπλούς χρήστες και μπορεί να γίνει πολύ εκνευριστικό. Επίσης η σημαντικότητα και η γαματοσύνη του χαρακτήρα που σφυρηλατείται σε άλλα Role Playing Games, απουσιάζει παντελώς. Ο κόσμος μετά από κάποιες ώρες μύησης δείχνει κρύος και αφιλόξενος. Δε μπορείτε να αγοράσετε σπίτι όπως στο Skyrim, τα πράγματά σας τα κρατάτε σε vault, δε μπορείτε να κοιμηθείτε, δεν μπορείτε καν να καθίσετε σε ένα γαμημένο σκαμπό, να σκεφτείτε τι κάνετε με την ζωή σας. Είστε ένας περιπλανώμενος, βασανισμένος, βγαλμένος από τραγούδι του Καζαντζίδη...

eso-ps43

Το δεύτερο πρόβλημα έχει να κάνει με την εφαρμογή των mechanics του παιχνιδιού σε περιβάλλον κονσόλας. Η αναφορά που έκανα σε αντιστοίχιση του MMO genre με PC δεν ήταν τυχαία. Για την συνεργασία με άλλους παίκτες, απαιτείται συνεννόηση. Μια συνεννόηση που χωρίς πληκτρολόγιο, θα έπρεπε να βρεθεί άλλος τρόπος να γίνεται. Το mail-system είναι καταχωνιασμένο κάπου μέσα στο μενού ενώ δεν υπάρχει τρόπος γραπτής επικοινωνίας με τους παίκτες που συναντάμε. Το σύστημα φωνητικής ενδοεπικοινωνίας δουλεύει σε range κάποιων μέτρων περιμετρικά του χαρακτήρα μας. Είναι ένα σύστημα έξυπνο που δυστυχώς δεν βοηθάει όσο θα έπρεπε. Σε μάχες PvP, όπου υπάρχουν δεκάδες παίκτες γύρω μας η επικοινωνία καθίσταται αδύνατη. Ακούς φωνές μικροφωνισμούς και σπαστά αγγλικά που πολλές φορές μπορεί να είναι η ίδια σου η φωνή που κάνει echo από το μικρόφωνο του διπλανού σου... Το πεδίο μάχης μετατρέπεται σε δευτερόλεπτα σε παραδοσιακό πανηγύρι με τον Βασίλη Σαλέα στο κλαρίνο και στην φωνή την... τέλος πάντων, you got the point. Τέλος, αν και ο χειρισμός του παιχνιδιού είναι στιβαρός και θυμίζει αρκετά Skyrim, δεν υπάρχει επιλογή για remapping, κάτι που για συγκεκριμένα actions θα ήταν επιθυμητό.

Την ώρα που γράφεται το review έχει ανακοινωθεί ήδη patch μεγέθους 15gb, οπότε ένα μεγάλο μέρος των bugs και των glitches αναμένεται να διορθωθεί. Δεν θα επιμείνω λοιπόν στην απαρίθμηση αυτών, αφού μπορεί να μην αποτελούν πρόβλημα πλέον. Για να είμαστε ρεαλιστές, για ένα παιχνίδι τέτοιου μεγέθους, σε μια πλατφόρμα "αφιλόξενη" για το είδος, το παιχνίδι βαδίζει σε πολύ σωστό μονοπάτι και κρίνοντας από το γεγονός ότι δεν υπάρχει ποικιλία στην κατηγορία του, θα μπορούσαμε να προτείνουμε το The Elder Scrolls Online: Tamriel Edition σε οποιονδήποτε αγαπάει τα MMORPG και θέλει να παίξει ένα τέτοιο στην κονσόλα του. Πλέον δεν υπάρχει καν subscription, όποτε με την αγορά ενός digital ή retail τίτλου έχει πρόσβαση σε όλο το περιεχόμενο, συν τα expansion που έχουν βγει ως τώρα σε PC, ως μέρος του επικείμενου Update.

Το παιχνίδι μας παραχωρήθηκε από την επίσημη αντιπροσωπεία της Bethesda Softworks στην Ελλάδα, IGE S.A., για τις ανάγκες του Review.

Σχόλια
Λεπτομέρειες
Item Reviewed

The Elder Scrolls Online: Tamriel Unlimited

Author
26 Ιουνίου 2015
Developer

ZeniMax Online Studios

Publisher

Bethesda Softworks

Διανομή

IGE S.A.

Πλατφόρμες

PC / PlayStation 4 / Xbox One

Tested on

PlayStation 4

Κυκλοφορία

9 Ιουνίου 2015

Είδος

M.M.O-R.P.G ( Massive Multiplayer Online - Role Playing Game)

PEGI

18

Θετικά

+ Χειρισμός πολύ κοντά σε Action RPG

+ Εκπληκτικό Leveling χωρίς περιορισμούς σε εναλλαγή class/skills

+ Συναρπαστικό PvP

Αρνητικά

- Ελλιπές σύστημα επικοινωνίας

- Άψυχο campaign

Βαθμολογία
Βαθμόλογία συντάκτη
Βαθμολογία χρηστών
Rate Here
Βαθμολογία
7.0
7.1
Συνοψίζοντας

Το Tamriel Edition φέρνει τον επικό κόσμο του Elder Scrolls στις κονσόλες, ικανοποιώντας σε μεγάλο βαθμό τις απαιτήσεις των εξοικειωμένων με τα ΜΜΟ παικτών, ενώ ανοίγει νέες πόρτες στο πιο casual κοινό. Παρά τα σοβαρά προβλήματα του launch και τις ελλείψεις, αποτελεί μια πολύ καλή επιλογή στο είδος που θα σας προσφέρει πολλές ώρες εθιστικού παιχνιδιού.

7.0
Βαθμός
7.1
Βαθμός
2 ratings
You have rated this
What's your reaction?
LOL
0%
Cheers
67%
Τιιιιι ;
0%
Μπαααα
33%
Sad
0%
Rage
0%