The Walking Dead: Survival Instinct

Βraaaaaaiiiinnsss!
by Δημήτρης Aθανασόπουλος on 3 Απριλίου 2013
Reviews

Θα μπορούσε να πει κανείς πως διανύουμε την περίοδο των ζόμπι, καθώς εδώ και περίπου ένα χρόνο, αυτοί οι ζωντανοί νεκροί έχουν μπεί για τα καλά στην ψυχαγωγία του κόσμου. Ταινίες, ηλεκτρονικά παιχνίδια και τηλεοπτικές παραγωγές βασίζουν τη θεματολογία τους σε αυτά τα απόκοσμα πλάσματα και σε καταστάσεις Αποκάλυψης, προξενώντας συναισθήματα φόβου και απελπισίας σε όσους ασχολούνται με κάποιο από τα παραπάνω για πάνω από μισή ώρα. Το μεγάλο «μπαμ» έγινε με το βιντεοπαιχνίδι Call of Duty Black Ops, το οποίο είχε ένα ολόκληρο μέρος του ειδικά για zombies. Ύστερα ήρθαν και άλλα παιχνίδια και ταινίες να συνεχίσουν το είδος, ενώ τελευταία έχει γίνει πασίγνωστη η τηλεοπτική σειρά The Walking Dead. Σε αυτήν βασίστηκαν μέχρι τώρα δύο παιχνίδια, ένα point and click και ένα first person. Το δεύτερο εν ονόματι The Walking Dead: Survival Instict, αποτελεί prequel της σειράς, εξιστορεί δηλαδή τα γεγονότα που συνέβησαν πριν από την ιστορία αυτής, και κυκλοφόρησε πριν από μία εβδομάδα. Είναι επάξιο όμως της σειράς;

2033225-676467_20130325_008

Survival Instict

Το παιχνίδι αρχίζει με το κλασσικό βιντεάκι καταστροφής του κόσμου και θέτει τις βάσεις για σκέψεις τύπου «είμαστε μόνοι στον κόσμο, δεν υπάρχει επιστροφή», αφού η συγκεκριμένη κατάσταση παρουσιάζεται πολύ καλά. Στη συνέχεια, αφού ζείτε απ’ τα μάτια ενός χαρακτήρα ένα παρά λίγο συγκινητικό συμβάν, ξεκινά το βασικό στόρυ. Αναλαμβάνετε το ρόλο του Daryl Dixon, τον ένα από τους δύο αδερφούς Dixon, καθώς αυτός διασχίζοντας τον αμερικανικό Νότο προσπαθεί να βρεί τον πρεσβύτερο αδελφό του, Merle, και να ξεφύγουν μαζί από την μάστιγα των ζόμπι. Όσο ο Daryl –δηλαδή εσείς- προχωρά προς το σκοπό του, υπάρχουν κάποιες προκαθορισμένες στάσεις που κάνει, ο οποίες χωρίζουν την ιστορία σε μέρη και απαρτίζουν στην ουσία τις πίστες του The Walking Dead: Survival Instict.

Για να περιπλανηθείτε στον κόσμο του Survival Instict, θα χρειαστείτε ένα αμάξι το οποίο βρίσκετε στην αρχή-αρχή. Καθώς θα οδηγείτε προς τους εκάστοτε προορισμούς, καίτε βενζίνη όπως είναι φυσιολογικό (αν και δυστυχώς δεν υπάρχει πραγματική οδήγηση, παρακολουθείτε την πορεία σας μόνο μέσα από ένα χάρτη). Εάν αυτή εξαντληθεί, μπορείτε να σταματήσετε σε κάποια μικρή περιοχή φυσικά γεμάτη ζόμπι, ώστε να συλλέξετε βενζίνη μαζί με διάφορα άλλα αναλώσιμα που θα σας βοηθήσουν να επιβιώσετε. Για την καλύτερη εξοικονόμηση της βενζίνης, μπορείτε να επιλέξετε να οδηγήσετε σε αυτοκινητόδρομους. Εκεί όμως, υπάρχει μια υψηλότερη πιθανότητα το αυτοκίνητό σας να χαλάσει και μια μικρότερη πιθανότητα να πρέπει να κάνετε «scavenge» -πράγμα που σημαίνει να σταματήσετε σε ένα μέρος που –ώ τι σύμπτωση- είναι φίσκα στα ζόμπι και να ψάξετε για προμήθειες.
Τι θα συμβεί αν το αυτοκίνητό σας πάθει βλάβη; Δυστυχώς θα αναγκαστείτε να σταματήσετε και να αναζητήσετε για το εξάρτημα που χρειάζεστε ώστε να επιδιορθώσετε τη ζημιά. Έτσι, όποιον τύπο δρόμου κι αν αποφασίσετε να ακολοθήσετε το αποτέλεσμα είναι ότι θα σταματήσετε ενδιάμεσα και θα σκοτώσετε αμέτρητα ζόμπι και θα ψάξετε για προμήθειες. Το κακό εδώ είναι ότι σε κάποιες στάσεις που κάνετε, οι περιοχές είναι οι ίδιες με κάποιες άλλες, κάτι που δεν περιμένει κανείς από έναν τίτλο άμεσα συσχετισμένο με μια δημοφιλή σειρά! Άλλος για τη βάρκα μας;

the-walking-dead-survival-instinct-05

Περιστασιακά, κατά τη διάρκεια των σύντομων αποστολών σας θα συναντήσετε επιζώντες που θα ενταχθούν στο ταξίδι σας. Συνήθως θα σας ζητήσουν να τους φέρετε κάτι με αντάλλαγμα το ακριβές αντικείμενο που χρειάζεστε την εκάστοτε στιγμή. Κατά την έναρξη της επόμενης αποστολής, μπορείτε να τους στείλετε να εντοπίσουν προμήθειες, ακόμα και να τους οπλίσετε ώστε να αυξήσετε τις πιθανότητες να γυρίσουν αρτιμελείς. Το χειρότερο που μπορεί να τους συμβεί είναι να πεθάνουν, αλλά και να επιζήσουν, επειδή το αυτοκίνητο σας έχει περιορισμένες θέσεις, ίσως χρειαστεί να αφήσετε πίσω κάποιους απ’ αυτούς, όσο προχωράτε στο παιχνίδι. Επίσης, τα αντικείμενα που βρίσκουν για σας είναι συνήθως μηδαμινής σημασίας και χρησιμότητας σε σχέση με αυτά που βρίσκετε εσείς οπότε δεν υπάρχει κανένας λόγος να βασίζεστε σοβαρά στους επιζώντες που συναντάτε ή να δυσκολεύεστε να τους αποχωριστείτε.

Σαν ένα first-person παιχνίδι, στο Survival Instict έχετε στη διάθεσή σας πλήθος από πιστόλια, τουφέκια και καραμπίνες. Δεδομένου ότι ο μόνος τρόπος για να σκοτώσετε ένα ζόμπι είναι με headshot, με όλα τα διαφορετικά όπλα ο τρόπος εξόντωσης είναι ο ίδιος: απλά σημαδέψτε στο δόξα πατρί και διαλύστε ότι είχε απομείνει απ’ το κεφάλι του ανθρώπου. Προφανώς όπως είναι λογικό, σε μια περίοδο καταστροφής του κόσμου, τα πυρομαχικά είναι δυσεύρετα. Ευτυχώς όμως το τοπίο είναι γεμάτο με melee όπλα, που είναι κατά πολύ λειτουργικότερα από τα πυροβόλα όπλα. Τσεκούρια, μαχαίρια, μπουροσωλήνες, κάθε λογής μακρύ αντικείμενο βρίσκεται στη διάθεσή σας για να σκοτώσετε.

Απ’ τα πρώτα λεπτά του παιχνιδιού, υπάρχει μια εστίαση στην κίνηση τόσο στην γρήγορη όσο και την σιωπηλή: κάνοντας πολύ θόρυβο προκαλείτε την προσοχή των ζόμπι (ή walker όπως λέγονται), αλλά και να τύχει να χασομερήσετε για κάποια δεύτερα παραπάνω, αυτά θα σας μυρίσουν με αποτέλεσμα να βρεθείτε αντιμέτωποι με μια παρέα σαρκοφάγων απέθαντων. Σιγά σιγά όμως θα συνειδητοποιήσετε ότι αυτά τα ζόμπι είναι τόσο απλά στη συμπεριφορά και εντελώς προβλέψιμα, με αποτέλεσμα κάθε αποστολή να γίνεται λιγότερο συναρπαστική και περισσότερο μια υπόθεση ρουτίνας που θα βαριέστε να την κάνετε. Αν έρθετε ήσυχα-ήσυχα πολύ κοντά από πίσω σε κάποιο ζόμπι, μπορείτε να το σκοτώσετε ακαριαία καρφώντας το melee όπλο σας στο πίσω μέρος του κεφαλιού του. Αν πάλι κάνετε πάρα πολύ θόρυβο, τα ζόμπι θα σας περιτριγυρίσουν και απλά θα πρέπει να σημαδεύετε κεφάλι αβέρτα μέχρι να σκοτωθούν όλα. Αν όμως καταφέρουν να σας ακουμπήσουν, το παιχνίδι ενεργοποιεί ένα γρήγορο minigame στο οποίο έχετε τη δυνατότητα να τα σκοτώσετε σχεδόν αμέσως. Οι μάχες είναι σχεδόν πάντα οι ίδιες και λόγω της συμπεριφοράς που έχουν τα ζόμπι, δυστυχώς μετά από κάποιο σημείο, γίνεται απογοητευτική η έλλειψη φόβου ή έντασης. Αυτό είναι το σύνηθες πρόβλημα του Survival Instict: έχει μηχανική, αλλά ποτέ δεν αναπτύσσεται με συστήματα. Τα πυροβόλα όπλα και τα όπλα melee είναι παραπάνω από ικανοποιητικά όταν λαμβάνονται σε ατομική βάση, αλλά μεταξύ τους είναι ασύμβατα. Σπάνια θα καταφέρετε για παράδειγμα να χρησιμοποιήσετε δύο διαφορετικά όπλα για να σκοτώσετε ένα ζόμπι. Η μηχανική του minigame που αναφέρθηκε πιο πάνω είναι μια χαρά και ζωτικής σημασίας, αλλά όταν συνδυάζεται με το άθλιο ΑΙ του παιχνιδιού, οδηγεί σε μια θλιβερή εμπειρία που καταντάει βαρετή.

the-walking-dead-survival-instinct-06

Γραφικά και ήχος

Οπτικά το παιχνίδι απογοητεύει εξαρχής. Δίνει την εντύπωση τίτλου πενταετίας, καθώς οι λεπτομέρειες είναι πτωχές και το HUD ακόμα πτωχώτερο. Τα χρώματα και τα frames per second είναι ικανοποιητικά όπως επίσης ικανοποιητικά είναι τα γραφικά εκτέλεσης των ζόμπι και τα physics των πτωμάτων τους. Ο ήχος στέκεται άξια στο ύψος του ονόματος που φέρει ο τίτλος καθώς οι φωνές των δύο πρωταγωνιστών του παιχνιδιού είναι από αυτούς της σειράς. Οι ήχοι των ζόμπι αν και περιορισμένης ποικιλίας είναι καλοί, και ένα κλικ λιγότερο καλοί οι ήχοι των εφφέ –όπως μπουκάλια που σπάνε. Απλά δίνει τις περισσότερες φορές την αίσθηση ότι κάτι λείπει ακόμα ώστε να είναι πετυχημένος και τέλειος ο κάθε ήχος.

Το παιχνίδι μας παραχωρήθηκε από την επίσημη αντιπροσωπία της Activision στην Ελλάδα, IGE, για της ανάγκες του Review.
Σχόλια
Λεπτομέρειες
Developer

Τerminal Reality

Publisher

Activison

Διανομή

IGE S.A.

Πλατφόρμες

PC / PS3 / Xbox 360 / Wii U

Tested on

Xbox 360

Κυκλοφορία

22 Μαρτίου 2013

Είδος

First-person Shooter

PEGI

18

Θετικά

+ Έξυπνο σύστημα διαχείρισης προμηθειών και ανθρώπων

+ Λειτουργικό Minigame όταν σας επιτίθενται

Αρνητικά

- Θλιβερό ΑΙ

- Μόνο singleplayer

- Επιεικώς μέτρια γραφικά

- Γενικά κακοσχεδιασμένο παιχνίδι

Βαθμολογία
Βαθμόλογία συντάκτη
Βαθμολογία χρηστών
Rate Here
Βαθμολογία
3.0
Συνοψίζοντας

Για ένα παιχνίδι που φέρει τη λέξη "survival" στον τίτλο του, δεν υπάρχει τίποτα απειλητικό για το αν θα βγείτε ζωντανοί από αυτή τη διάλυση του κόσμου. Δυστυχώς το παιχνίδι ενώ έχει πολύ καλές προοπτικές και κάποια χαρακτηριστικά-διαμάντια, αδικείται και χάνεται λόγω του σχεδιασμού του. Μερικά από τα melee όπλα μπορεί να είναι πραγματικά ικανοποιητικά, και υπάρχουν μερικές έξυπνες ιδέες για το πώς οι άνθρωποι διαχειρίζονται τα «λογιστικά» μέρη ενός ταξιδιού κατά τη διάρκεια μιας καταστροφής από ζόμπι. Αλλά τα κύρια μέρη του παιχνιδιού γίνονται κουραστικά και μονότονα, καταποντίζοντας τα όποια θετικά μέρη αυτό έχει, βάζοντας τον τίτλο αυτό στον κάδο με τους αποτυχημένους, βασισμένους σε κάποιο τηλεοπτικό/κινηματογραφικό franchise τίτλους. Κρίμα...

3.0
Βαθμός
Βαθμός
You have rated this
What's your reaction?
LOL
0%
Cheers
0%
Τιιιιι ;
0%
Μπαααα
0%
Sad
0%
Rage
0%