Στη σκιά του Garrett
Πέρασαν 10 χρόνια από το 2004 και την ολοκλήρωση της τριλογίας Thief. Ενός franchise που από το 1998 όταν και εισήλθε στη βιομηχανία έκανε το όνομά του συνώνυμο με το Stealth είδος παιχνιδιών. Franchise που αποτέλεσε πηγή έμπνευσης για μετέπειτα γνωστά σειρές, όπως Hitman και Splinter Cell.
Φτάσαμε στο 2014 και ο Garrett -πρωταγωνιστής της σειράς Thief- επιστρέφει στις ζωές μας με τον Rebooted τέταρτο τίτλο του Franchise, δημιουργημένο δια χειρός Eidos Montreal υπό την επίβλεψη της Square Enix. Ποια είναι η τύχη του παιχνιδιού άραγε στην επανεμφάνισή του, ύστερα από μία –κομβική στην εξέλιξη των βιντεοπαιχνιδιών- δεκαετία απουσίας;
Ιστορία
Τα γεγονότα του Thief εκτυλίσσονται σε μία σκοτεινή steampunk εκδοχή κάποιας πόλης –δεν δίδεται συγκεκριμένο όνομα- στη βικτωριανή εποχή. O Garrett, έμπειρος ληστής, επιστρέφει στην πόλη του μετά από καιρό απουσίας και δε χάνει χρόνο να αναλάβει δράση. Σε αποστολή που δέχεται από τον φίλο του, Basso, θα συναντήσει την πρώην μαθητευόμενή του και πλέον ανεξαρτητοποιημένη, Erin. Λίγο πριν την ολοκλήρωση της αποστολής τους, ο Garrett συνειδητοποιεί πως η κατάσταση γίνεται επικίνδυνη αφού γίνονται θεατές σε μία ισχυρή τελετή μαγείας. H άρνηση της Erin να τα παρατήσει λίγο πριν το τέλος γίνεται αιτία να βρεθούν και οι δύο στη μέση της τελετής, ύστερα από ατύχημα. Στην προσπάθειά του να σώσει την Erin, o Garrett χάνει τις αισθήσεις του.
Όταν ξυπνάει, αντιλαμβάνεται πως έχει περάσει ένας ολόκληρος χρόνος από εκείνα τα γεγονότα. Την πόλη πλέον κυβερνάει ο Βαρόνος (The Baron) και μία θανατηφόρα επιδημία την έχει σκεπάσει. Κληρονομιά από τα γεγονότα της τελετής για τον Garret είναι ένα είδος μυστικής δύναμης που ενισχύει τις αισθήσεις του. Κατά τη διάρκεια του παιχνιδιού, ο Garrett θα προσπαθήσει να μάθει για την τύχη της Erin και θα βρεθεί στη μέση της μάχης του «κακού» με το «καλό».
Gameplay
Ο κόσμος του παιχνιδιού χωρίζεται σε περιοχές της πόλης που συνδέονται μεταξύ τους με loading screens. Με τον χαρακτηρισμό του Stealth να το «κυνηγάει», όλοι περιμένουμε πως καθ’ όλη τη διάρκεια του Gameplay θα κλιθούμε να αποδείξουμε πόσο καλοί ήμαστε στο να γινόμαστε ένα με τη σκιά. Όντως, αυτό συμβαίνει αλλά σαν γενική εικόνα εντός του τίτλου υπάρχει προβληματισμός.
Πέρα από το σκοτάδι, σύμμαχος του Garret είναι ο εξοπλισμός του. Τα βέλη από το τόξο του ποικίλουν. Νερό, φωτιά, αέριο… ότι χρειάζεστε για να προσπεράσετε ή να εξουδετερώσετε τους εχθρούς σας. Κατά τη διάρκεια του playthrough θα αναβαθμίζετε τον ίδιο τον εξοπλισμό αλλά και τις ικανότητές σας. To Focus είναι η μυστική δύναμη που σας αναφέραμε παραπάνω. Αντιπροσωπεύεται από την μπλε μπάρα δίπλα από εκείνη του Health και όταν χρησιμοποιείται γίνεστε πιο γρήγοροι στις κινήσεις σας ή για να το θέσουμε καλύτερα τα πάντα γύρω σας γίνονται πιο αργά. Επίσης, η λειτουργία Focus τονίζει όλα τα αντικείμενα που μπορείτε να αλληλεπιδράσετε μεταξύ τους.
Στο παιχνίδι, κυρίως, αυτό που έχετε να κάνετε είναι να ολοκληρώσετε τις αποστολές, συλλέγοντας όσο περισσότερο Gold μπορείτε από τα «σουβενίρ» που θα πάρετε φεύγοντας. Gold που θα χρησιμοποιήσετε για την αγορά αγαθών και την αναβάθμιση του εξοπλισμού σας. Κάθε αποστολή προσφέρει επιπλέον objectives, όπως ο συγκεκριμένος αριθμός εξόντωσης αντιπάλων, για περισσότερη πρόκληση και επιπλέον gold.
Και κάπου εδώ εμφανίζεται ο προβληματισμός μας. Οι μηχανισμοί του Thief και ο χειρισμός του λειτουργούν πολύ καλά και χωρίς προβλήματα. Χαρακτηριστικό που συνήθως αναδεικνύει την ποιότητα ενός παιχνιδιού. Δυστυχώς όμως, εδώ πάει χαμένο. Κι αυτό γιατί τι να τους κάνεις τους σταθερούς χειρισμούς όταν το υπόλοιπο ουσιαστικό Gameplay είναι ρηχό;
Το μεγαλύτερο ίσως λάθος της Eidos Montreal είναι ο σχεδιασμός των επιπέδων. Μπορεί τα ίδια τα επίπεδα να είναι επιβλητικά και γεμάτα από προκλήσεις, οι προκλήσεις όμως γίνονται προαιρετικές. Προαιρετικές γιατί συχνά η πρώτη προφανής κιόλας διαδρομή που θα επιλέξετε να ακολουθήσετε θα σας οδηγήσει χωρίς πολλά-πολλά προς την ολοκλήρωσή των επιπέδων. Για παράδειγμα, όταν όλη η δράση βρίσκεται χαμηλά στο έδαφος –σχεδόν πάντα δηλαδή- εσείς εύκολα μπορείτε να περιπλανηθείτε στα ψηλότερα σημεία και να αποφύγετε το οτιδήποτε. Τι να την κάνεις, λοιπόν, την πρόκληση όταν μπορείς να την αποφύγεις σχεδόν χωρίς προσπάθεια; Το ζητούμενο θα ήταν να πασχίσεις παίζοντας για να μάθεις τα μυστικά των επιπέδων και να τα κάνεις εύκολα.
Σαν να μην έφτανε αυτό, η χαμηλή δυσκολία του Thief έρχεται να προστεθεί στο τελικά σύντομα επαναλαμβανόμενο και βαρετό gameplay. Η λειτουργία Focus ,ακόμη και όταν είναι άδεια η μπάρα του, συνεχίζει να τονίζει με μπλε χρώμα όλα τα σημεία και αντικείμενα του τριγύρω περιβάλλοντος που μπορεί ο Garrett να εκμεταλλευτεί.