Total War: Attila

Rebuild, Expansion, Sequel – όλα σε ένα!
by Δημήτρης Aθανασόπουλος on 24 Φεβρουαρίου 2015
Reviews

Για όσους είναι νεοφερμένοι στο είδος, το ολόφρεσκο Total War: Attila είναι ένα παιχνίδι στρατηγικής -το ένατο εν σειρά παιχνίδι στη σειρά Total War- που αναπτύχθηκε από την Creative Assembly και διανέμη από τη Sega, με επίσημη κυκλοφορία στις 17 Φεβρουαρίου, για τους χρήστες Windows και OS X. Αυτό που θα πρέπει να σημειωθεί εδώ, είναι πως ο εν λόγω τίτλος έμελλε να κριθεί αρκετά βάσει των προβλημάτων που παρουσίασε ο προκάτοχός του, του οποίου θα μπορούσε κανείς να πιστέψει ότι αποτελεί συνέχεια.

Campaign

Το Total War: Attila ορίζεται χρονικά περίπου στο 395 μ.Χ., πλησίον της μετάβασης από την ύστερη αρχαιότητα στις αρχές των «Dark Ages». Από το αρκετά κινηματογραφικό intro αρχίζει να γίνεται έντονη η βαρβαρότητα που σκοπεύει να δείξει το παιχνίδι και η μαυρίλα που βγάζει το αβυσσαλέο πάθος των ανθρώπων για εξουσία και κυριαρχία –όπερ έδει δείξαι στο πρόσωπο του Αττίλα. Καθώς λοιπόν μας παρουσιάζεται μια αποδυναμωμένη ρωμαϊκή αυτοκρατορία, η οποία μαστίζεται από ίντριγκες κι όχι μόνο, το τέλος της δείχνει αλληλένδετο με την άφιξη του Αττίλα του Βάρβαρου (αναμφίβολα συνέβη ιστορικά), αλλά στην προκειμένη περίπτωση με τέτοιο τρόπο, που δίνει στον τίτλο μια χροιά expansion.

total-war-attila-review-1

Όσον αφορά στο campaign υπάρχουν provinces που αποτελούνται από μια ομάδα τριών regions, απ’ τις οποίες κάθε μια μπορεί να κατακτηθεί ξεχωριστά. Ο αριθμός των πόλεων και των περιφερειών είναι διαφορετικός από αυτον του Total War: Rome II, αλλά το μέγεθος του χάρτη είναι σχετικά παρόμοιο. Ο χάρτης του Total War: Attila επεκτείνεται περαιτέρω στη σύγχρονη Ρωσία αντί των ανατολικών επαρχιών του Hindu Kush που βρίσκονται στο TW: Rome II, και ουσιαστικά συντελεί στην μετατόπιση της προσοχής του παίκτη στους νομαδικούς Ούνους. Εδώ, ο μεγαλύτερος οικισμός σε κάθε province, ορίζεται ως η πρωτεύουσα της περιοχής/province. Οι πρωτεύουσες αυτές έχουν περισσότερα building slots από τους άλλους οικισμούς και είναι επίσης εντοιχισμένες στην αρχή του παιχνιδιού, αν και σε μια αλλαγή από τον προηγούμενο τίτλο, οι μικρότεροι οικισμοί μπορούν τελικά να αναβαθμιστούν ώστε να έχουν τοίχους. Για πρώτη φορά στη σειρά, τα ονόματα των οικισμών μπορούν να αλλαχτούν από τον ίδιο τον παίκτη!

Εδώ αξίζει να σημειωθεί πως το παιχνίδι συνολικά διαθέτει 56 factions, το καθένα με το δικό του σύνολο ομάδων και υπηρεσίες. Οι δέκα από αυτές τις «φατρίες» ξεκινούν στην αρχή ως horde (περιπλανώμενοι) χωρίς κάποια βάση ή ευρύτερη περιοχή στην κατοχή τους, το αντίθετο απ’ ότι συμβαίνει στις υπόλοιπες 46. Συνολικά 10 μόνο factions είναι απ’ την κυκλοφορία του παιχνιδιού διαθέσιμες, κι απ ότι φαίνεται οι υπόλοιπες θα προστεθούν σιγά σιγά αργότερα με τη μορφή πακέτων DLC.

total-war-attila-review-2

Gameplay

Όπως αναφέρθηκε νωρίτερα, γίνεται εξαρχής ξεκάθαρη η προσπάθεια της προσέγγισης αυτής της εποχής συναισθηματικά. Αυτή η αίσθηση μιας εποχής που τελειώνει, όπως ακριβώς και ο αντίστοιχος τρόπος ζωής, είναι κάτι που οι προγραμματιστές του Attila, έχουν προσπαθήσει να εισάγουν στο gameplay, με σχετικά θετικά αποτελέσματα. Παίζοντας το παιχνίδι, υπάρχει μια αιωρούμενη τέτοια αίσθηση μέσα από την pre-apocalyptic ατμόσφαιρα που επικρατεί και τους αντίστοιχους ήχους –ειδικά με την εμφάνιση δυσμενών εμποδίων, όπως πείνα και πανούκλα.

Το κυριότερο θέμα στη διαχείριση του ανθρώπινου δυναμικού, έγκειται στην ανάθεση καθηκόντων στον εκάστοτε πλέον κατάλληλο άνθρωπο, την αναβάθμιση τους και χρησιμοποίηση των buffs που έχει καθένας με σωστό τρόπο, για την επίλυση συγκεκριμένων προβλημάτων. Τα διατάγματα που εκδίδονται μέσω των governors, βοηθούν μια αυτοκρατορία, που θα μπορούσε να είναι στα πρόθυρα της κατάρρευσης, να «αναπνεύσει». Οι πόλεις βελτιώνονται με την ανέγερση των κτιρίων που προσφέρουν boosts στην υγεία, την άμυνα και την παραγωγή. Όλα αυτά ίσως φαίνονται ήσσονος σημασίας αλλά μπορούν να κάνουν τη μεγάλη και ειδοποιό διαφορά όταν πρόκειται για το κυριότερο μέρος του παιχνιδιού, στην πραγματική μάχη.

total-war-attila-review-3

Ο ρυθμός σε αυτήν είναι αρκετά βελτιωμένος, χάρη κυρίως στο γεγονός ότι οι στρατιωτικές μονάδες χρειάζονται περισσότερο χρόνο (όχι πάντα βέβαια) για να λιποτακτήσουν, και συχνά ανασυγκροτούνται έπειτα από σκληρή αντιπαράθεση -αντί να το βάζουν στα πόδια ύστερα από κάποια αποτυχία. Οι νέες μονάδες που φέρνουν σε raiders είναι σε θέση να καταλάβουν πύλες, πύργους, και τα εκάστοτε σημεία ελέγχου γρηγορότερα από το φυσιολογικό. Μπορούν επίσης να βάλουν φωτιά σε κτίσματα, κάτι το οποίο αποσπά την προσοχή των υπερασπιστών και τους κάνει να μην μένουν στις γραμμές τους, στην προσπάθεια να προλάβουν τις ζημιές, οι οποίες παραμένουν στη συνέχεια. Αυτό το νέο χαρακτηριστικό προσθέτει ένα επιπλέον κριτήριο για την επιλογή της σύνθεσης του στρατού σας και σας κάνει να σκέφτεστε διπλά στρατηγικές.

Στον τομέα των γραφικών θα μπορούσε να πει πως το Attila έχει ανεβάσει τον πήχη κατά ένα μικρό ποσοστό σχετικά με προηγούμενους τίτλους, ειδικά στο UI, το οποίο σε κάποια σημεία έχει τονωθεί αισθητικά και σε κάποια άλλα έχει απλοποιηθεί λειτουργικά, κάνοντας πιο ευχάριστη την εμπειρία μας και λιγοστεύοντας τον πονοκέφαλο που κάποιες φορές μας εδημιουργείτο. Τα textures είναι βελτιωμένα σε μεγάλο βαθμό και δεν αλλοιώνονται ακόμα κ όταν η κάμερα εστιάσει πάρα πολύ κοντά –βελτίωση επίσης υπάρχει και στο mini-animation του θανάτου κάθε στρατιώτη.

total-war-attila-review-4

Το παιχνίδι μας παραχωρήθηκε από την αντιπροσωπεία της SEGA στην χώρα μας, Zegetron, για τις ανάγκες του Review.

Σχόλια
Λεπτομέρειες
Τίτλος

Total War: Attila

Author

Δημήτρης “Craven” Αθανασόπουλος

Developer

The Creative Assembly

Publisher

SEGA

Διανομή

Zegetron

Πλατφόρμες

PC / OSX

Tested on

PC

Κυκλοφορία

17 Φεβρουαρίου 2015

Είδος

Turn-based strategy, real-time tactics

PEGI

16

Θετικά

+ Αναβαθμισμένο και απλοποιημένο UI
+ Πολλές βελτιώσεις σε bugs
+ Νέες μονάδες
+ Sharing
+ Καθηλωτική ατμόσφαιρα

Αρνητικά

- Αρκετά δυσλειτουργικό ΑΙ
- Περιθώριο βελτιώσεως σε υπάρχοντα bugs
- Σχετικά χαώδες σύστημα διοίκησης

Βαθμολογία
Βαθμόλογία συντάκτη
Βαθμολογία χρηστών
Rate Here
Βαθμολογία
7.5
Συνοψίζοντας

Το Total War: Attila εισάγει κάποια νέα mechanics στη σειρά, που βελτιώνουν αρκετά το βασικό φλοιό του Rome II. Είναι το ίδιο όμορφο οπτικά, έχει την ίδια εκπληκτική μουσική, animations και ηχητικά εφέ, με πολλή βελτίωση στα επίπεδα διαχείρισης χαρακτήρων και στρατού. Ωστόσο η σειρά Total War χρειάζεται ακόμα δουλειά για να φθάσει στην τελειότητα που φαίνεται να στοχεύει, καθώς ναι μεν έχουν εξαλειφθεί τα προβλήματα crashαρίσματος και πολλά bugs που ταλάνιζαν τον παίκτη στο παρελθόν αλλά υπάρχουν περιθώρια βελτίωσης και στον τομέα του ΑΙ και στο γενικότερο στήσιμο. Παρόλα αυτά μας χαροποιεί το γεγονός ότι η εταιρεία ανάπτυξης έχει ακούσει αρκετά το κοινό – όπως φαίνεται με την προσθήκη κοινής χρήσης, έτσι ώστε οι παίκτες να μπορούν εύκολα να ανεβάζουν τα δεδομένα από τις αυτοκρατορίες τους σε μια κεντρική ιστοσελίδα για λόγους σύγκρισης- και ελπίζουμε να δούμε την τελειότητα που αξίζει σ’ αυτή τη σειρά.

7.5
Βαθμός
Βαθμός
You have rated this
What's your reaction?
LOL
0%
Cheers
0%
Τιιιιι ;
0%
Μπαααα
0%
Sad
0%
Rage
0%