Yaiba: Ninja Gaiden Z

Ninja Dead Rising
by Σταύρος Ζήσης on 1 Απριλίου 2014
Reviews

Βαρεθήκατε να παίζετε 3 παιχνίδια συνέχεια με τον ίδιο badass ninja που κάνει κιμά όλους τους αντιπάλους του με μια πληθώρα από όπλα και δεν διστάζει να τα βάλει με όποιο δαίμονα βρεθεί μπροστά του; Ούτε κι εμείς. Η Team Ninja απ’ ότι φαίνεται είχε διαφορετική άποψη και σε συνεργασία με τον Keiji Inafune, ο οποίος είναι υπεύθυνος για τις σειρές Lost Planet και Dead Rising, την Comcept και την Spark Unlimited δοκιμάσανε να φτιάξουν ένα διαφορετικό παιχνίδι που ξεφεύγει κάπως από τα συνηθισμένα και η αλήθεια είναι ότι μάλλον δεν έγινε και η καλύτερη προσπάθεια.

Σενάριο

Αυτή τη φορά ο γνωστός πρωταγωνιστής της σειράς, Ryu Hayabusa, δεν είναι και τόσο πρωταγωνιστής. Τον κεντρικό ρόλο τώρα τον έχει ο Yaiba Kamikaze, ένα από τα πολλά θύματα του Ryu, ο οποίος επανήλθε στη ζωή σαν cyborg με αποστολή να σταματήσει μία zombie apocalypse και στην πορεία να λύσει τους παλιούς του λογαριασμούς με τον Ryu. Όπως και στα υπόλοιπα Ninja Gaiden, έτσι και εδώ ας πούμε ότι το σενάριο δεν πρόκειται να πάει τώρα σύντομα για κάποια βράβευση. Το ενδιαφέρον σας για το τι γίνεται θα έχει εξατμιστεί πλήρως μετά από τα πρώτα 3 επίπεδα για άλλους λόγους που θα πούμε παρακάτω.

 Σε πολλά σημεία κάθε επιπέδου θα ακούτε συνομιλίες(και πολλά βρισίδια) ανάμεσα στον Yaiba και στην πλοηγό του, την Miss Monday(αυτή με τα τεράστια…εκτάρια γης) και από εκεί θα καταλάβετε περίπου κάποια πράγματα για τους χαρακτήρες και το στυλ του παιχνιδιού. Υπάρχουν καταστάσεις που θα φέρουν κάποιο χαμόγελο στα χείλη σας, αλλά στην πλειοψηφία του το χιούμορ του παιχνιδιού βασίζεται στις χυδαιολογίες και στα βρώμικα αστεία, σε σημείο που οι μόνοι που θα γελάνε θα είναι τα 8χρονα που μόλις μάθανε να βρίζουν και όσοι γελάνε με το παραμικρό βρόμικο αστείο, ακόμα και αν δεν είναι αστείο.

 Ο ίδιος ο Yaiba είναι ένας παντελώς unlikeable πρωταγωνιστής, ο οποίος νομίζει ότι αυτά που λέει είναι αστεία ή τον κάνουν να φαίνεται cool, ενώ μέσα από τα διάφορα story pieces που θα βρίσκετε κατά τη διάρκεια του ταξιδιού σας θα βλέπετε τι περνάει από το μυαλό του για τους άλλους χαρακτήρες(και δεν είναι καθόλου κολακευτικά). Ο τύπος μάλλον πήγε να μιμηθεί τον Deadpool και απέτυχε παταγωδώς. Δυστυχώς αυτό είναι το ΜΙΚΡΟΤΕΡΟ κακό του παιχνιδιού!

Gameplay

Οι βετεράνοι του franchise θα ξέρουν ότι εδώ είναι όλο το ζουμί που κάνει το παιχνίδι να ξεχωρίζει από τα άλλα του είδους. Ο Yaiba έχει στη διάθεσή του 3 όπλα για να στείλει όλα τα zombie πίσω στον τάφο τους, το κλασικό katana, τις γροθιές με το cyber χέρι του και μια αλυσίδα. Το σπαθί είναι για γρήγορα χτυπήματα, οι γροθιές για πιο αργά αλλά πιο δυνατά και η αλυσίδα για να απομακρύνετε κάποια zombie από κοντά σας. Οι εταιρείες ανάπτυξης ήθελαν να δώσουν μια διαφορετική αίσθηση στο παιχνίδι, αλλά δυστυχώς καταλήγει απλά να είναι ένας κάπως χειρότερος κλώνος του God of War μιας και στο 99% των περιπτώσεων θα καταφεύγετε στο button mashing. Στην αρχή ξεκινάει σαν κάπως διασκεδαστικό, αλλά καταλήγει γρήγορα να γίνεται βαρετό. Α, επίσης δεν υπάρχει κουμπί άλματος.

 Σίγουρα θα αναρωτιέστε τώρα αν είναι και αυτό τόσο δύσκολο ή ανελέητο όπως τα προηγούμενα παιχνίδια της σειράς. Ε ναι λοιπόν, το Yaiba είναι δύσκολο. ΓΙΑ ΟΛΟΥΣ ΤΟΥΣ ΛΑΘΟΣ ΛΟΓΟΥΣ! Πρώτα απ’ όλα είναι κακοσχεδιασμένο. Σας πετάει συνέχεια πολλά κύματα από zombie τα οποία θα σας επιτίθενται από παντού και φαίνεται πολλές φορές να μην έχουν σταματημό. Παρόλα αυτά, ο μεγαλύτερος εχθρός σας στο παιχνίδι δεν είναι οι απέθαντοι, αλλά η προβληματικότατη κάμερα. Τις περισσότερες φορές δεν θα μπορείτε καν να διακρίνετε τον Yaiba στην οθόνη λόγω του ότι η κάμερα προτιμά να κάνει zoom out και να αφήσει τον χαρακτήρα σας στο μέγεθος ενός φασολιού με τους αμέτρητους εχθρούς εκεί τριγύρω. Τι σημαίνει αυτό; Δεν μπορείτε να έχετε την προσοχή σας στο τι συμβαίνει και στις απειλές που έρχονται κατά πάνω σας λόγω του ότι πολλές unblockable επιθέσεις θα σας έρθουν εκτός οθόνης χωρίς να το περιμένετε.

Yaiba-Ninja-Gaiden-HD-Wallpaper

Εκτός από τα αδύναμα zombie της χαμηλότερης τάξης θα έρχονται μαζί και κάποια πιο δυνατά με διάφορες ιδιότητες για να βεβαιωθούν ότι τα νεύρα σας έχουν σπάσει πλήρως. Αν καταφέρετε και κάνετε ένα πλήρες combo σε κάποιο zombie, τότε θα εμφανιστεί για ένα κλάσμα του δευτερολέπτου ένα θαυμαστικό πάνω από τα κεφάλια τους, όπου τότε είναι η ευκαιρία σας για να τους κάνετε ένα execution move και να γεμίσετε λίγη ζωή(και είναι ο μόνος τρόπος για να γιατρευτείτε κατά τη διάρκεια της μάχης).

 Υπάρχει μαζί και ένα σχεδόν άχρηστο σύστημα αναβαθμίσεων ικανοτήτων και η ικανότητα Bloodlust του Yaiba κατά τη διάρκεια της οποίας είστε άτρωτοι και ρίχνετε περισσότερο damage. Το κακό με αυτό είναι ότι ο μετρητής γεμίζει εξωφρενικά αργά και τελειώνει ώσπου να πεις katana και αν τυχόν το χρησιμοποιήσετε σε λάθος κύμα zombie, τότε κρίμα. Κάτι άλλο που δείχνει πόσο ανισόρροπη είναι η δυσκολία του παιχνιδιού είναι το γεγονός ότι δεν υπάρχουν checkpoints ανάμεσα στα κύματα νεκρών που θα παλεύετε. Δεδομένου ότι η δυσκολία του βασίζεται στο να σας στέλνει με τη μία ένα κάρο εχθρούς όλους μαζί, αυτό είναι πολύ σοβαρό. Γίνεται κάτι και χάνετε στο τελευταίο zombie του τελευταίου κύματος; Κρίμα, θα πρέπει να το ξανακάνετε όλο από την αρχή. Με λίγα λόγια, αν το παιχνίδι έγινε ποτέ play-test, μάλλον δεν έγινε και πολύ διεξοδικά.

Εκτός από το να σκοτώνετε πάλι τους ήδη πεθαμένους, έρχονται κάποιες στιγμές που για να προχωρήσετε παρακάτω πρέπει να περάσετε τμήματα του παρκούρ. Ε τι, ninja δεν είναι ο Yaiba; Τα κομμάτια αυτά όμως είναι scripted, εσείς το μόνο που έχετε να κάνετε είναι που και που να πατάτε κανένα κουμπί στο χειριστήριο την κατάλληλη στιγμή, αλλά και πάλι μπορεί να χάσετε πολύ εύκολα λόγω των κακοσχεδιασμένων επιπέδων και να χρειαστεί να το ξανακάνετε από την αρχή. Σε κάποια σημεία των επιπέδων βρίσκονται διάσπαρτα κάποια collectible shards που ανεβάζουν τις αντοχές σας σε διάφορα στοιχεία, τα περισσότερα από τα οποία όμως δεν θα τα δείτε και δεν πρόκειται να τα δείτε λόγω της αισχρής κάμερας. Πέρα από αυτά, υπάρχουν που και που κάποια “puzzle” όπου πρέπει να χρησιμοποιήσετε κάποια άκακα zombie για να τα λύσετε, αλλά και αυτά δεν είναι κάτι που θα σας τραβήξει και πολύ την προσοχή. Πιο πολύ θα τα δείτε σαν βαρετή ρουτίνα.

Αν έχετε αρκετή υπομονή και τερματίσετε το παιχνίδι, ξεκλειδώνετε το Ninja Gaiden Z mode, ένα retro style 2D mini-game όπως τα παλιά παιχνίδια στα Arcade. Συμπεριλαμβάνονται και τα 8-bit cutscenes και τα Engrish. Το mini-game αυτό είναι σίγουρα πιο διασκεδαστικό από όλο το υπόλοιπο παιχνίδι, αλλά το να μπείτε στον κόπο να το τερματίσετε μόνο γι αυτό ίσως να μην αξίζει τόσο. Υπάρχουν πολύ καλύτερα παιχνίδια αν έχετε τόσο μαζοχιστικές τάσεις.

Τεχνικός Τομέας

Ένα καλό που μπορώ να πω για το παιχνίδι είναι ότι τα cell-shaded βγαλμένα από comics γραφικά του αφήνουν για αρκετό διάστημα μια καλή αίσθηση. Δυστυχώς όμως αυτήν την αίσθηση έρχονται να καταστρέψουν κάποια zombie και ένα αρκετά φτωχό art direction. To frame-rate παραμένει σε σχετικά καλά επίπεδα, αλλά όταν ξεκινάνε οι μεγάλες μάχες και τα zombie αρχίσουν να μαζεύονται σαν τις μύγες τότε είναι που θα παρατηρήσετε αρκετές πτώσεις που θα βάλουν τον οβολό τους στα άλλα προβλήματα. Στην έκδοση για PC δεν είναι τόσο άσχημα τα πράγματα, αλλά η μηχανή Unreal 3 δεν έχει και το καλύτερο ιστορικό λειτουργικότητας στις κονσόλες για τέτοια παιχνίδια. Το soundtrack από την άλλη μεριά παραμένει εντελώς αδιάφορο, δηλαδή σε πλήρη αρμονία με το υπόλοιπο σύνολο.

Σχόλια
Λεπτομέρειες
Developer

Team Ninja / Comcept / Spark Unlimited

Publisher

Tecmo Koei

Διανομή

CD Media

Πλατφόρμες

PC / PS3 / Xbox 360

Tested on

PC

Κυκλοφορία

21 Μαρτίου 2014

Είδος

Action, Hack n' slash

PEGI

18

Θετικά

+ Κάπως καλαίσθητα γραφικά

+ Το Ninja Gaiden Z mode είναι πιο διασκεδαστικό από το κανονικό παιχνίδι

Αρνητικά

- Άθλιοι χαρακτήρες και διάλογοι

- Ρηχό και κακοφτιαγμένο σύστημα μάχης που τελικά καταλήγει στο button mashing

- Ψεύτικη δυσκολία παντού που προσθέτει πιο πολύ εκνευρισμό παρά πρόκληση

- Προβληματική κάμερα

- Πολλά bugs

Βαθμολογία
Βαθμόλογία συντάκτη
Βαθμολογία χρηστών
Rate Here
Βαθμολογία
3.0
Συνοψίζοντας

Το Yaiba: Ninja Gaiden Z είναι ένα μείγμα από όλα τα πράγματα που θα μπορούσαν να πάνε στραβά σε ένα action hack n’ slash παιχνίδι. Η όλη πλοκή και οι χαρακτήρες είναι κάτω του μετρίου, το σύστημα μάχης είναι ρηχό, η κάμερα είναι ακόμα χειρότερη, ψεύτικη δυσκολία σε όλο της το μεγαλείο. Αν σας τραβήξει ο τίτλος του κουτιού, θα απογοητευτείτε πάραυτα. Είναι Ninja Gaiden μόνο στο όνομα. Αυτό που απορώ πραγματικά είναι πώς τέτοια ταλέντα σαν τον Keiji Inafune δούλεψαν σε αυτό το πράγμα.

 Η μόνη αιτία που μπορώ να βρω για την ύπαρξη αυτού του παιχνιδιού είναι ότι βγήκε για να κάνει το vanilla Ninja Gaiden 3 να φαίνεται συγκριτικά καλό. Θα μπορούσε να είναι ένα κάπως καλύτερο παιχνίδι γιατί είχε καλές βάσεις, αλλά τελικά δεν τις χρησιμοποίησε σωστά. Δεν δίνανε καλύτερα το budget σε δωρεά για τη Unicef; Μην αγοράσετε το Yaiba: NGZ, μην παίξετε το Yaiba: NGZ, χαλάστε τις φιλίες σας με όποιον του αρέσει αυτό το παιχνίδι, περιμένετε μέχρι να πάει στα bargain bins των μαγαζιών και αφήστε το εκεί να σαπίσει στην αιωνιότητα.

3.0
Βαθμός
Βαθμός
You have rated this
What's your reaction?
LOL
0%
Cheers
0%
Τιιιιι ;
0%
Μπαααα
0%
Sad
0%
Rage
100%