Zombi

God Save the Queen
by Νίκος Λυμπέριος on 24 Αυγούστου 2015
Reviews

Zombie Games, ένα είδος παιχνιδιών με ιδιαίτερα μεγάλη απήχηση στο gaming κοινό. Η τρέλα των παιχνιδιών τρόμου έχει τις ρίζες της πολύ παλιά στην Gaming ιστορία αλλά γνώρισε μεγάλη άνθηση μετά την κυκλοφορία του επιτυχημένου και γνωστού σε όλους Resident Evil το 1996. Δεν προκαλεί λοιπόν ιδιαίτερη εντύπωση ότι ένας μεγάλος Developer και Publisher του χώρου θα δοκιμάσει την τύχη του στο είδος.

Είναι όμως η πρώτη απόπειρα; Για να πάμε και λίγο πίσω στο χρόνο θα πρέπει να αναφέρουμε ότι η Ubisoft όταν πρωτοεμφανίστηκε στο χώρο μέσα στο 1986, το πρώτο παιχνίδι που δημοσίευσε είχε τον τίτλο Zombi και αποτελούσε ένα παιχνίδι τρόμου εμπνευσμένο από την ταινία του George A. Romero, Dawn of the Dead. Το παιχνίδι έβαζε τον παίκτη μέσα σε ένα ερειπωμένο πολυκατάστημα (πλέον κλισέ σενάριο) και όταν πέθαινε, μεταμορφωνόταν σε zombie που στην πορεία συναντούσαμε και έπρεπε να εξολοθρεύσουμε.

ZOMBI_ultra_wide_logo

Ο τίτλος που εξετάζουμε αυτή τη φορά, πρωτοεμφανίστηκε ως αποκλειστικό του Wii U με τίτλο ZombiU, και δημιουργήθηκε με σκοπό την απόλυτη αξιοποίηση των δυνατοτήτων του χειριστηρίου της κονσόλας. Οι χαμηλές πωλήσεις του Wii U και οι ανάμεικτες κριτικές που δέχτηκε το παιχνίδι δεν βοήθησαν ώστε να γνωρίσει την επιτυχία που θα έπρεπε ή που η Ubisoft ήλπιζε πως θα γνώριζε. Μετά από έντονες φημολογίες, ο τίτλος τελικά έκανε την εμφάνιση του σε ψηφιακή μορφή και με κάποιες ριζικές αλλαγές που θα δούμε παρακάτω στις κονσόλες νέας γενιάς.

Στο Zombi αναλαμβάνουμε το ρόλο κάποιου επιζώντα σε ένα κατεστραμμένο και εγκαταλελειμμένο πλέον Λονδίνο από μια ξαφνική εξάπλωση ενός ιού που μετέτρεψε τους ανθρώπους σε Zombi(e). Δανειζόμενο πραγματικά ιστορικά γεγονότα και πρόσωπα για την δημιουργία της ιστορίας του, μαθαίνουμε ότι την καταστροφή είχε προβλέψει ο γνωστός ιστορικός και κατάσκοπος της Βασίλισσας Ελισάβετ, John Dee, λέγοντας πως το 2012 μια μεγάλη Μάστιγα θα πλήξει το Λονδίνο. Κατά την εξερεύνηση μας στις περιοχές του παιχνιδιού θα συναντήσουμε αρκετά γράμματα του Dee αλλά και σημειώσεις που ρίχνουν περισσότερο φως στην ιστορία που περίτεχνα συνδυάζει πραγματικά ιστορικά γεγονότα μαζί με φανταστικά.

Ο επιζώντας μας καθοδηγείται από την μυστηριώδη φωνή του "The Prepper": Ενός πρώην στρατιωτικού που τυχαίνει να έχει πρόσβαση σε όλο το Λονδίνο μέσω καμερών και παράλληλα μας χαρίζει την πρώτη ασφαλή γωνιά με τη μορφή ενός Safehouse. To Safehouse δρα ως κεντρικός πυλώνας επικοινωνίας με τα υπόλοιπα μέρη του παιχνιδιού με τον ίδιο περίπου τρόπο, που λειτουργούν τα Bonfires στο Dark Souls 2. Όντας ένα Survival Horror παιχνίδι, μεγάλο μέρος της προσπάθειάς μας για επιβίωση είναι η ανεύρεση διαφόρων προμηθειών, όπως σφαίρες, φαρμακευτικά βοηθήματα, νέα όπλα και βελτιώσεις των υπαρχόντων αντικειμένων που θα μας βοηθήσουν να επιβιώσουμε σε αυτή την καταστροφή.

Ο βασικός κορμός του Zombi είναι χτισμένος γύρω από την λογική της επιβίωσης και της σωστής διαχείρισης των περιστάσεων. Είναι ένα παιχνίδι επιβίωσης που τιμάει τον τίτλο του. Οι ορδές των Zombies αποτελούν πρόβλημα και στις περισσότερες των περιπτώσεων ακόμα και ένα Zombie μπορεί να σημάνει το τέλος του χαρακτήρα μας. Το τέλος αυτό φέρνει στην επιφάνεια και το δεύτερο πυλώνα του Zombi. Στο παιχνίδι δεν αναλαμβάνουμε το ρόλο κάποιου συγκεκριμένου χαρακτήρα που μέσα από τις πράξεις του αναδύεται σε ήρωα. Το παιχνίδι -και ενώ δε το κάνει σαφές από την αρχή- μας βάζει στο ρόλο αρκετών επιζώντων της καταστροφής. Αυτό σημαίνει πρακτικά ότι κάθε φορά που πεθαίνουμε ένας νέος επιζών ξυπνάει στο κρησφύγετο για να συνεχίσει τις προσπάθειες του προηγούμενου και δανειζόμενο για δεύτερη φορά στοιχεία από την σειρά Souls, πεθαίνοντας δεν χάνουμε ψυχές, αλλά χάνουμε όλο το περιεχόμενό του backpack μας. Αυτό θα πρέπει -χωρίς να πεθάνουμε για δεύτερη φορά- να βρούμε για να ανακτήσουμε όλα μας τα αντικείμενα, τα οποία προστατεύονται από τον προηγούμενο επιζώντα, ο οποίος είναι πλέον Zombie όπως ακριβώς και στο πρώτο παιχνίδι της Ubisoft το 1986.

Άλλο ένα ιδιαίτερο χαρακτηριστικό του Zombi είναι ότι τιμάει την προέλευση των επιζώντων του. Αυτό σημαίνει ότι σαν απλοί πολίτες που είναι οι χαρακτήρες που χειριζόμαστε, υστερούν αρκετά στην χρήση των όπλων. Αυτό σημαίνει αδέξιο σημάδι, αργά reload, ελάχιστες αντοχές στο τρέξιμο, χαρακτηριστικά οποιουδήποτε κοινού ανθρώπου. Αυτό το απρόσωπο των χαρακτήρων και αυτές οι αδυναμίες τους είναι που τους κάνουν τελικά δυναμικές προσωπικότητες και ενισχύουν την σύνδεση του παίκτη με το παιχνίδι.

Στο ZombiU, την έκδοση δηλαδή για το Wii U, το backpack που αναφέραμε, είχε ιδιαίτερη βαρύτητα στο παιχνίδι και αυτό γιατί το ρόλο του αναλάμβανε το χειριστήριο και παράλληλα η οθόνη (του gamepad) αποτελούσε και το χώρο ύπαρξης όλου του HUD με αποτέλεσμα μια καθαρή εικόνα χωρίς επιπλέον πληροφορίες στην τηλεόραση μας. Στην έκδοση για τη νέα γενιά χρειάστηκε να γίνει αλλαγή στο στήσιμο του backpack και πλέον λειτουργεί όπως κάθε άλλο παιχνίδι πρώτου προσώπου και παράλληλα όλες οι απαραίτητες πληροφορίες όπως ο χάρτης, σφαίρες, ενέργεια κτλ, βρίσκονται στην τηλεόραση περιορίζοντας έτσι τον διαθέσιμο οπτικό χώρο.Η μετάβαση αυτή αποτελεί και την αχίλλειο πτέρνα του Zombi, αφού ο βασικός κορμός στήριξης του Survival στοιχείου του ήταν η ύπαρξη του Gamepad που έδινε στον παίκτη την αίσθηση ότι χρησιμοποιεί ένα πραγματικό σακίδιο αποθήκευσης αντικειμένων.

Επιπλέον έχει διατηρηθεί αυτούσια η ύπαρξη του Cricketbat - ένα μόνιμο melee όπλο που έχουμε στην κατοχή μας από την αρχή του παιχνιδιού και η χρήση του κάνει γρήγορα σαφές ότι μπορεί να χρησιμοποιηθεί για την εξολόθρευση των περισσότερων εχθρών που συναντάμε με ιδιαίτερη ευκολία αφού οι ορδές των Zombie που συναντάμε έχουν ένα μεγάλο μειονέκτημα: Μας ακολουθούν παντού με αποτέλεσμα την δυνατότητα απομόνωσης καθενός από αυτά ξεχωριστά και εξολόθρευσής τους με σχετικά εύκολο τρόπο και χωρίς την χρήση πυρομαχικών. Το πρόβλημα σε αυτή την περίπτωση δεν είναι το κακό A.I. μιας και μιλάμε για Zombie, αλλά το άφθαρτο του Cricketbat. Το όπλο αυτό υπήρχε και στο Wii U και είχε το ίδιο ακριβώς μειονέκτημα οπότε η μετάβαση στην νέα γενιά ελπίζαμε ότι θα το αφαιρούσε ή θα περιόριζε την χρήση του.

Τα γραφικά του τίτλου επί το πλείστον κυμαίνονται σε μέτρια επίπεδα με textures χαμηλής ανάλυσης και σποραδικές πτώσεις του framerate. Η νέα έκδοση φέρει υψηλότερη ανάλυση από το πρωτότυπο με αποτέλεσμα κάποιες λεπτομέρειες να τονίζονται περισσότερο όπως για παράδειγμα οι πληγές των Zombie. Υπάρχουν κάποιες συγκεκριμένες περιοχές του παιχνιδιού που κάποια εξτρά εφέ καλύπτουν τα άσχημα textures και παράλληλα δημιουργούν μια ιδιαίτερα τρομακτική ατμόσφαιρα, αυτά είναι και τα σημεία στα οποία το παιχνίδι λάμπει και θα θέλαμε να έχει περισσότερο από αυτά. Θα λέγαμε ότι οι ανοιχτές περιοχές πάσχουν ενώ οι κλειστές έχουν δεχθεί περισσότερη προσοχή ενδεχομένως και λόγω των περιορισμών του Wii U. Συγκεκριμένα αργότερα στην ιστορία, όπου θα χρειαστεί να επισκεφθούμε ένα παλιό ορφανοτροφείο. Αυτό το σημείο ίσως αποτελεί και το καλύτερο του παιχνιδιού και είναι κρίμα που δεν υπάρχουν περισσότερες περιοχές με παρόμοιο στήσιμο. Μια καλοδεχούμενη βελτίωση είναι τα Loading Times, τα οποία σχεδόν είναι ανύπαρκτα.

Στην αντίπερα όχθη βρίσκεται ο ήχος. Μικρές λεπτομέρειες όπως το Radar που διαθέτουμε και χτυπάει στην ύπαρξη κάθε οργανισμού που βρίσκεται στην ακτίνα ανίχνευσης του δημιουργώντας πανικό, οι ήχοι των Zombie καθώς περπατάνε και οι κραυγές τους όταν μας επιτίθενται είναι βγαλμένες κατευθείαν από ταινία του Romero. Σαν σωστό Survival δε διαθέτει μουσική υπόκρουση και μέσω της σιωπής και της χρήσης δυναμικών ήχων "ντύνει" εξαιρετικά την ατμόσφαιρα του πνιγμένου από Zombie Λονδίνου.

Η μετάβαση από το Wii U άφησε πίσω της την ύπαρξη κάθε Multiplayer χαρακτηριστικού και το μόνο διαθέσιμο online στοιχείο είναι τα leaderboards που ενημερώνουν για τους πόντους που έχει ο κάθε παίκτης. Οι πόντοι αυτοί εξαρτώνται από την δυσκολία, το πόσες φορές χάσαμε και το πόσο γρήγορα ολοκληρώθηκε το campaign.

Κλείνοντας πρέπει να πούμε ότι η δουλειά της Straight Right στην μεταφορά είναι άψογη. Δεν αντιμετωπίσαμε κανένα πρόβλημα και είναι κρίμα που τα προβλήματα του τίτλου όπως αναφέραμε και προηγουμένως οφείλονται καθαρά στην αλλαγή πλατφόρμας και των ιδιαίτερων χαρακτηριστικών της, επηρεάζοντας έτσι σε μεγάλο βαθμό την εμπειρία που αποκομίσαμε από το νέο παιχνίδι.

Σχόλια
Λεπτομέρειες
Τίτλος

Zombi

Author

Νίκος Λυμπέριος

Developer

Straight Right (port) / Ubisoft Montpellier (ZombiU)

Publisher

Ubisoft

Διανομή

CD Media

Πλατφόρμες

PC / PlayStation 4 / Xbox One

Tested on

PlayStation 4

Κυκλοφορία

18 Αυγούστου 2015

Είδος

Survival Horror

PEGI

18

Θετικά

+ Ατμόσφαιρα
+ Ήχος
+ Σενάριο

Αρνητικά

- Μέτρια γραφικά
- Οι διαφορές λόγω έλλειψης Gamepad του Wii U
- To "άφθαρτο" Cricketbat

Βαθμολογία
Βαθμόλογία συντάκτη
Βαθμολογία χρηστών
Rate Here
Βαθμολογία
6.5
Συνοψίζοντας

Το Zombi ενώ είναι ένα ευχάριστο και διασκεδαστικό παιχνίδι με αρκετές δόσεις τρόμου, υστερεί αρκετά σε σχέση με το πρωτότυπο καθαρά και μόνο λόγω της έλλειψης του Gamepad και της οθόνης και παράλληλα η επιμονή στη διατήρηση του Cricketbat ως άφθαρτο όπλο καταστρέφει ένα μεγάλο μέρος του Survival στοιχείου του παιχνιδιού.

Η τιμή διάθεσης του κρίνεται λογική για το είδος και το μέγεθος του παιχνιδιού και προτείνεται σε όσους δεν έχουν πρόσβαση στην πρωτότυπη έκδοση για το Wii U, η οποία είναι ανώτερη από αυτή της νέας γενιάς.

6.5
Βαθμός
Βαθμός
You have rated this
What's your reaction?
LOL
33%
Cheers
0%
Τιιιιι ;
0%
Μπαααα
33%
Sad
33%
Rage
0%