Sakuna: Of Rice and Ruin - Review

by Λεωνίδας Πάτρας on 16 Δεκεμβρίου 2020

Το πρώτο πράγμα που πρέπει να γνωρίζετε για το Sakuna: Of Rice and Ruin είναι πως αποτελεί ένα υβρίδιο το οποίο συνδυάζει τουλάχιστον δύο διαφορετικά είδη βιντεοπαιχνιδιών: τη δράση ενός action side-scroller, με την προετοιμασία ενός farming simulator. Το δεύτερο πράγμα που πρέπει να γνωρίζετε, είναι πως φτιάχτηκε από δύο μόλις άτομα μετά από σχεδόν πέντε χρόνια ανάπτυξης. Η συγκεκριμένη ομάδα με την ονομασία Edelweiss είναι άγνωστη στο ευρύ κοινό, όμως καταφέρνει να μας δώσει έναν καλογυαλισμένο τίτλο με τη βοήθεια της Marvelous που ανέλαβε τη διανομή του τίτλου σε PS4, PC και Nintendo Switch.

Πιστεύουμε πως μια απαραίτητη προϋπόθεση για να προβείτε στην αγορά αυτού του “Indie” τίτλου είναι να έχετε κλίση προς μια από τις παραπάνω κατηγορίες βιντεοπαιχνιδιών, μιας και η τιμή του δεν είναι και χαμηλή (39,99 ευρώ σε όλες τις διαθέσιμες πλατφόρμες). Το Sakuna στηρίζεται ιστορικά και θεματολογικά στην αρχαία Ιαπωνία με ένα πιο παραμυθένιο concept, ενώ τα 3D καρτουνίστικα γραφικά του παραπέμπουν σε δημιουργήματα του Studio Ghibli, γνωστό για τα Ni-No Kuni παιχνίδια.

Η αρχαία πριγκίπισσα-θεότητα Sakuna, μετά από ένα τραγικό ατύχημα στο παλάτι της εξορίζεται στο νησί των δαιμόνων (Isle of Demons) όπου με την παρέα μια ομάδας ανθρώπων θα προσπαθήσει να εξαφανίσει τη δαιμονική παρουσία. Για να το πετύχει αυτό θα πρέπει να καθαρίζει σταδιακά περιοχές του νησιού χωρισμένες σε σύντομα levels, ενώ ταυτόχρονα θα πρέπει να φροντίζει για την τροφή της μέσω της καλλιέργειας του ρυζιού που είναι και το βασικό μενού διατροφής.

Η συμβατική, αλλά χαριτωμένη, ιστορία του παιχνιδιού εξελίσσεται με την πρόοδο σας στον χάρτη, ενώ ταυτόχρονα η Sakuna λαμβάνει μέρος σε συνομιλίες και cutscenes με τους υπόλοιπους 5 ανθρώπους - φίλους της που τη βοηθούν σε διάφορα, πλην της μάχης (δηλαδή στα crafting, farming, τροφή κτλ.). Η διάρκεια του τίτλου κυμαίνεται κοντά στις 30 ώρες, αναλόγως το πόσο καλοί είσαστε στη μάχη αλλά και την αποτελεσματικότητά σας στο farming, μιας και είναι ο μοναδικός τρόπος να αυξήσετε τα στατιστικά της Sakuna.

Τα σύντομα επίπεδα του τίτλου παρουσιάζονται ως κύκλοι στον χάρτη και είναι φτιαγμένα σε μορφή 2D side-scrolling. Ο σχεδιασμός τους είναι αρκετά απλός και κάπως ανέμπνευστος και ειδικά μετά από ορισμένες ώρες αρχίζουν και κουράζουν. Μέσα στα επίπεδα υπάρχουν και εχθροί με τη μορφή ζώων, αλλά και ορισμένα bosses. Το platforming του τίτλου είναι αρκετά basic ενώ τα κύρια χαρακτηριστικά της μάχης είναι δύο. Τα combos και η δυνατότητα να ρίχνουμε τους εχθρούς τον έναν πάνω στον άλλον προκαλώντας μεγάλο damage.

Η Sakuna έχει δύο είδη επιθέσεων της βασικές (light και heavy attack) αλλά και τις special επιθέσεις με δυνάμεις που αποκτώνται με την πάροδο του χρόνου. Με τον σωστό συνδυασμό των παραπάνω μπορούμε να δημιουργήσουμε μεγάλα combos (εναέρια και μη). Ο χειρισμός είναι αρκετά άμεσος με καλή απόκριση, αλλά θα θέλαμε μεγαλύτερη ποικιλία στους εχθρούς και στις δυνάμεις. Μεγάλο ρόλο στη μάχη και το platforming παίζει το “Divine Raiment”, που στην ουσία είναι το κασκόλ της πριγκίπισσας το οποίο μπορεί να χρησιμοποιηθεί σαν γάντζος, ώστε να ανέβει σε υψηλότερα επίπεδα, αλλά και στη μάχη, ώστε να πιάσει και να πετάξει εχθρούς στον χώρο ή σε παγίδες, όπως τα καρφιά και τα bouncing mushrooms. Το παιχνίδι επίσης περιέχει και κύκλο εναλλαγής μέρας-νύχτας όπου τη νύχτα, πέρα του ότι μειώνεται η ορατότητα στα επίπεδα, οι εχθροί γίνονται πολύ πιο δυνατοί.

Για να μπορέσουμε όμως να κάνουμε πρόοδο ξεκλειδώνοντας επίπεδα με μεγαλύτερο level δυσκολίας πρέπει να ανεβάσουμε τα στατιστικά της Sakuna και ο μόνος τρόπος, όπως προαναφέραμε, είναι το farming. Σε αντίθεση με τους ελλιπείς και κάπως μονότονους μηχανισμούς της μάχης, το farming στο Sakuna είναι εξαιρετικά σχεδιασμένο χωρίς να είναι υπερβολικά χρονοβόρο, ενώ έχει και ιδιαίτερο βάθος ώστε να σας κάνει να ασχοληθείτε. Το παιχνίδι χωρίζεται σε σεζόν και κάθε σεζόν περιέχει τις τέσσερις εποχές (άνοιξη, καλοκαίρι, φθινόπωρο, χειμώνας). Με τη σειρά της, κάθε εποχή διαρκεί τρεις μέρες. Το πρωί συνήθως ασχολούμαστε με τη μάχη, ενώ μπορούμε να ασχοληθούμε και με την καλλιέργειά μας. Το βράδυ έρχεται η ώρα του δείπνου στο οποίο, με τα υλικά που μαζεύουμε από τους εχθρούς, δημιουργούμε γεύματα που μας δίνουν boosts για την επόμενη μέρα (όπως αύξηση του attack, auto-heal κτλ.).

Υπάρχει μεγάλη λεπτομέρεια στις λειτουργίες του farming. Ξεκινώντας από την άνοιξη οργώνουμε το χωράφι μας ώστε να είναι έτοιμο για την καλλιέργεια. Στη συνέχεια πρέπει να τοποθετήσουμε σωστά τους σπόρους, το λίπασμα αλλά να έχουμε στο νου μας και τη σωστή διανομή του νερού. Τελειώνοντας πρέπει να μαζέψουμε τα φυτά, να τα στεγνώσουμε και να φιλτράρουμε το ρύζι. Όλα τα παραπάνω γίνονται real time, με τη μορφή των mini games, με τα πλήκτρα ή με κάποια quick time events. Σταδιακά ξεκλειδώνουμε τρόπους ώστε να γίνεται ευκολότερα η δουλειά μας, ενώ υπάρχουν πίνακες που δείχνουν με λεπτομέρεια την πρόοδο του χωραφιού τους οποίους αν διαβάσουμε σωστά, μπορούμε να πετύχουμε καλύτερα αποτελέσματα και ως εκ τούτου μεγαλύτερες αναβαθμίσεις για τη Sakuna.

Το farming, παρόλο που δεν επεξηγείται σωστά (ειδικά τις πρώτες ώρες κινηθήκαμε σχεδόν τυφλά) και απαιτεί πειραματισμό από τον παίκτη, είναι άψογα σχεδιασμένο και οι φίλοι των farming sims σίγουρα θα το λατρέψουν. Άλλωστε, όπως δήλωσαν και οι παραγωγοί του τίτλου, η δημιουργία και η τελειοποίηση του farming ήταν το πιο χρονοβόρο πράγμα κατά την ανάπτυξη του τίτλου. Πρέπει να τονίσουμε πως στο Sakuna: Of Rice and Ruin υπάρχει σε πολύ βασικό επίπεδο και το στοιχείο του RPG, με το crafting και το upgrade των όπλων, κινήσεων, στατιστικών και ενδυμασίας.

Παίζοντας την έκδοση για το PS4, με βάση την οποία γράφτηκε και το review, είμαστε πολύ ικανοποιημένοι από τον οπτικό τομέα του τίτλου με γνώμονα πάντα το μικρό budget του. Τα γραφικά και ιδιαίτερα τα 3D μοντέλα των χαρακτήρων, είναι πανέμορφα και πεντακάθαρα. Οι πίστες αλλάζουν θεματολογικά στο background τους ανάλογα με την εποχή που βρισκόμαστε (χειμώνας, καλοκαίρι κτλ.), δυστυχώς όμως, παρά την όμορφη αρχική εντύπωση που μας δίνουν, δεν εξελίσσονται οπτικά και σχεδιαστικά όπως πρέπει. Τα cutscenes είναι σύντομα αλλά “to the point”, όμως πολλές φορές είναι unskippable. Το παιχνίδι κρατά σχεδόν ακατέβατα το performance στα 60 καρέ το δευτερόλεπτο, ακόμη και στο base PS4. Εξαιρετικά μικρά είναι και τα loading times για οποιαδήποτε λειτουργία και μιλάμε για χρόνους μικρότερους των 5-10 δευτερολέπτων.

Το soundtrack ακολουθεί μια ιαπωνική θεματολογία, με αντίστοιχες υποκρούσεις υπό την επιμέλεια του Hiroyuki Oshima, ενώ πολύ καλή δουλειά έχει γίνει και στο αγγλικό voice-acting (μεγάλη μερίδα των διαλόγων είναι voiced). Μην περιμένετε animations και ερμηνείες επιπέδου Ni-no Kuni για παράδειγμα, όμως το τελικό αποτέλεσμα στο Sakuna: Of Rice and Ruin θυμίζει έναν υψηλής ποιότητας indie τίτλο. Το παιχνίδι μπορεί να παιχτεί φυσικά και στο PS5, μέσω του backward compatibility, η upgraded έκδοση όμως θα κυκλοφορήσει μέσα στο 2021.

Το παιχνίδι μάς παραχωρήθηκε από την εκδότρια εταιρεία για τις ανάγκες του review.

Σχόλια
Λεπτομέρειες
Τίτλος

Sakuna: Of Rice and Ruin

Author

Λεωνίδας Πάτρας

Developer

Edelweiss

Publisher

Marvelous

Πλατφόρμες

PC / PlayStation 4 / Nintendo Switch

Tested on

Nintendo Switch

Κυκλοφορία

20 Νοεμβρίου 2020

Είδος

Action role-playing, simulation

PEGI

16

Θετικά

+ Δυνατός συνδυασμός διαφορετικών ειδών που μέχρι στιγμής δεν είχαμε ξαναδεί
+ Εξαιρετικοί οι μηχανισμοί του farming
+ Όμορφος οπτικοακουστικός τομέας και ομαλότατο performance

Αρνητικά

- Το action κομμάτι του τίτλου δεν καταφέρνει να προσφέρει το κάτι παραπάνω
- Μονότονος σχεδιασμός επιπέδων και εχθρών
- Θα μπορούσε να δοθεί περισσότερη προσοχή στη βασική ιστορία

Βαθμολογία
Βαθμόλογία συντάκτη
Βαθμολογία χρηστών
Rate Here
Βαθμολογία
7.0
Συνοψίζοντας

Το Sakuna: Of Rice and Ruin είναι ένας τίτλος που "παντρεύει" με σωστό και ισορροπημένο τρόπο διάφορα είδη βιντεοπαιχνιδιών με επιτυχία. Παρά τους αρκετούς μηχανισμούς του, είναι μια ανάλαφρη εμπειρία με highlight τη διαδικασία του farming. Θα μπορούσε να ήταν ένα παιχνίδι που θα αφήσει το στίγμα του αν υπήρχε μεγαλύτερη έμφαση στην εξέλιξη του story και βελτιώσεις στο action κομμάτι, με καλύτερα σχεδιασμένα επίπεδα και μεγαλύτερη ποικιλία στους εχθρούς. Το συστήνουμε σίγουρα σε μια πτώση της τιμής του.

7.0
Βαθμός
Βαθμός
You have rated this
What's your reaction?
LOL
0%
Cheers
0%
Τιιιιι ;
0%
Μπαααα
0%
Sad
0%
Rage
0%
/* ]]> */
http://bs.serving-sys.com/serving/adServer.bs?cn=display&c=19&mc=imp&pli=22935073&PluID=0&ord=[timestamp]&rtu=-1