Salt and Sanctuary

Salt for life, Sanctuary for death
by Νίκος Λυμπέριος on 4 Μαΐου 2016
Reviews

Η From Software με τη σειρά παιχνιδιών Souls δημιούργησε μια νέα τάξη πραγμάτων στο χώρο του gaming. Έφερε από τα παλιά ένα trend που είχε ξεχαστεί και που ο κόσμος αγκάλιασε με αγάπη και αποδέχτηκε με κλειστά τα μάτια. Ξεκίνησε με ελάχιστους ακόλουθους και με την πάροδο των χρόνων ένα τεράστιο κομμάτι της gaming κοινότητας πλέον κοιτάει με σεβασμό αυτές τις δημιουργίες. Η εκπληκτική συνταγή της From Software, όπως συμβαίνει και με κάθε πετυχημένο εγχείρημα, είδε αρκετά παιχνίδια να μιμούνται το ύφος της σειράς άλλοτε πετυχημένα και άλλοτε με μέτριες δημιουργίες, που αποτυγχάνουν να πιάσουν το κλίμα και την συνταγή που έκανε πετυχημένη την σειρά Souls. Ένα τέτοιο μιμητικό εγχείρημα γέρνει στην πρώτη κατηγορία και ακούει στο όνομα Salt and Sanctuary. Πρόκειται για δημιουργία της Ska Studios, γνωστή από τα παιχνίδια The Dishwasher και Charlie Murder. Τα παιχνίδια της εταιρείας ακολουθούν ένα παρόμοιο μοτίβο και στον τρόπο που παίζονται, αλλά και στο παρουσιαστικό τους με το ιδιαίτερα μουντό αρτιστικό ύφος.

Πριν την έναρξη της περιπέτειας μας και κλασικά στο ύφος των περισσότερων παιχνιδιών αυτού του είδους, μας παρουσιάζεται η επιλογή δημιουργίας χαρακτήρα ως προς την εμφάνιση, η επιλογή της κλάσης του, καθώς και η χώρα προέλευσής του. Η ποικιλία των επιλογών που δίνονται στους παίχτες για το χαρακτήρα θα εντυπωσιάσει και τους πιο απαιτητικούς και είναι κάτι που θα θέλαμε να βλέπουμε και σε μεγαλύτερους τίτλους ως προς το βάθος τους, αλλά και την ελευθερία δημιουργίας που δίνεται στον παίκτη. Επιπλέον κάθε κλάση έχει το δικό της μοναδικό στυλ ως προς το "παίξιμο" της, που δίνει αρκετό βάθος και μεγάλη διάρκεια στο ήδη μεγάλο παιχνίδι.

Στο Salt and Sanctuary ξεκινάμε την περιπέτεια μας πάνω σε ένα καράβι, λίγο πριν βυθιστεί από μια τρομερή και αναπάντεχη επίθεση πειρατών, που έχουν ως σκοπό την απαγωγή της πριγκίπισσας, στην οποία έχουμε ορκιστεί αιώνια πίστη και υπηρεσία. Σκοπός μας είναι να την μεταφέρουμε με ασφάλεια στον πρίγκιπα, που επρόκειτο να παντρευτεί για να έρθει ειρήνη και γαλήνη στον κόσμο. Μετά την επίθεση ξυπνάμε πάνω σε ένα έρημο νησί, χωρίς να έχουμε γνώση του τι έχει συμβεί ή του τι θα ακολουθήσει στην πορεία. Σε ένα μεγάλο βαθμό, το παιχνίδι παρουσιάζει την ιστορία με τον ίδιο αφηγηματικό τρόπο της σειράς Souls, αφήνοντας δηλαδή την ανακάλυψη της ιστορίας του κόσμου του παιχνιδιού, καθώς και το lore που το απαρτίζει, στην περιέργεια και την θέληση του παίκτη να μάθει περισσότερα για αυτόν τον νέο και άγνωστο κόσμο. Δυστυχώς το αφηγηματικό στοιχείο δεν είναι τόσο καλoστημένο, όσο στα παιχνίδια της From Software και πολλές από τις πτυχές τις ιστορίας ή των χαρακτήρων που συναντάμε δεν είναι τις κατανοήσαμε όσο θα έπρεπε (ή όσο θα θέλαμε) λόγω ελλιπών στοιχείων.

Το πλήθος των διαθέσιμων μαγειών και των δυνάμεων που μπορούμε να αποκτήσουμε είναι τεράστιο. Θυμίζει αρκετά το σύστημα αναβάθμισης που είδαμε στο Final Fantasy X, το Sphere Grid, και καλό είναι να διατηρήσουμε μια αρμονία στις επιλογές μας για την καλύτερη απόδοση του χαρακτήρα μας.

το VG24 λέει

Με το ξύπνημά μας στο νησί έρχεται η επιλογή της θρησκείας μας, που καθορίζει ποιες δυνάμεις - μαγείες έχουμε διαθέσιμες, την εμφάνιση των sanctuaries, καθώς και τις διαθέσιμες "επαναλαμβανόμενες" αποστολές. Τα Sanctuaries είναι η έκδοση των Bonfires του Salt and Sanctuary και το αλάτι -Salt- που κοσμεί τον τίτλο, δίνοντας του έτσι την σωστή βαρύτητα που του αρμόζει, αποτελεί την αντιστοιχία των ψυχών από τα παιχνίδια της From Software. Αντιστοιχίες που έχουν και οι δυο την δική τους αλληγορική ερμηνεία, αφού από τη μια μεριά στα παιχνίδια Souls συνεχίζουμε την ροή του παιχνιδιού ως ένας απέθαντος που έχει χάσει την ψυχή του και έχει ως σκοπό την λύτρωση του κόσμου από την κατάρα του σκότους και από την άλλη το αλάτι του Salt and Sanctuary, που αποτελεί ένα από τα πιο βασικά συστατικά για την επιβίωση του ανθρώπου και που η παρουσία του στο σώμα μας απαιτεί την τέλεια ισορροπία στη χρήση του.

Αγορές αντικειμένων και μαγειών, χρήση για την αναβάθμιση του χαρακτήρα μας αλλά και ξεκούραση, ανάκτηση της χαμένης ενέργειας και επαναφορά των σκοτωμένων εχθρών γίνονται με τη χρήση του αλατιού. Ακόμα και η τιμωρία ακολουθεί τους ίδιους κανόνες. Αν πεθάνεις μια φορά, σου δίνεται μια τελευταία ευκαιρία να ανακτήσεις το αλάτι, όχι από το πάτωμα όμως, αλλά από τον τελευταίο εχθρό που σε σκότωσε. Πεθαίνεις για δεύτερη συνεχόμενη φορά χωρίς να το ανακτήσεις; Το χάνεις για πάντα. Η επιπλέον πινελιά του Salt and Sanctuary είναι ότι κάθε μας θάνατο τον πληρώνουμε με χρυσό, απώλεια που αυξάνεται όσο πιο παχύ είναι το πορτοφόλι μας και αναλόγως της αποστάσεως που μας χωρίζει από το τελευταίο Sanctuary που ξεκουραστήκαμε, αφού την μεταφορά μας σε αυτό αναλαμβάνει κάποιος κληρικός της θρησκείας που επιλέξαμε.

Salt and Sanctuary_20160316021156Το πλήθος των διαθέσιμων μαγειών και των δυνάμεων που μπορούμε να αποκτήσουμε είναι τεράστιο. Θυμίζει αρκετά το σύστημα αναβάθμισης που είδαμε στο Final Fantasy X, το Sphere Grid, και καλό είναι να διατηρήσουμε μια αρμονία στις επιλογές μας για την καλύτερη απόδοση του χαρακτήρα μας. Το σύστημα μάχης αποτελεί μια μίξη ελαφριών και δυνατών επιθέσεων, άμυνας και αποφυγών με την επιπλέον δυσκολία που φέρνει το sidescroll είδος του παιχνιδιού, καθώς δεν υπάρχουν οι τακτικές αποφυγής σε τρισδιάστατου χώρου, δημιουργώντας έτσι το ερώτημα αρκετές φορές "αμύνομαι ή αποφεύγω;". Επιπλέον, κάθε όπλο και πανοπλία που φοράμε φέρει τα δικά της χαρακτηριστικά και επιβαρύνει τον χαρακτήρα μας αναλόγως των στατιστικών του, με βασικότερο αυτών το χαρακτηριστικό βάρους του εξοπλισμού που καθορίζει και την ευκινησία του χαρακτήρα μας. Σαν τελευταίο αντικείμενο αφήσαμε τα Brands, που τα αποκτάμε από διάφορους NPC's που βρίσκονται στον κόσμο του παιχνιδιού και που δίνουν στον χαρακτήρα μας επιπλέον δυνάμεις με ουσιαστικότερες αυτές τις εναλλαγής του τρόπου με τον οποίον ο χαρακτήρας μας κινείται στο περιβάλλον. Για παράδειγμα το Vertigo Brand μας δίνει τη δυνατότητα αλλαγής της βαρύτητας ώστε να μπορέσουμε να κινηθούμε στο ταβάνι των πιστών και να περάσουμε σε προηγουμένως απροσπέλαστα σημεία. Άλλα Brands δίνουν τη δυνατότητα επιθετικών κινήσεων όπως άλμα σε τοίχο ή εναέριες επιθέσεις.

Η εξερεύνηση του κόσμου του παιχνιδιού είναι εξίσου σημαντική με τις μάχες του, χωρίς όμως να καταφέρνει κάτι καινούριο ή να βάζει τη δική του μοναδική υπογραφή. Ο σχεδιασμός των πιστών είναι υποδειγματικός, ακολουθώντας πιστά προηγούμενους τίτλους του metroidvania είδους και συμπληρώνεται ευχάριστα από την ύπαρξη συστήματος γρήγορης μεταφοράς από Sanctuary σε Sanctuary. Στον κόσμο του παιχνιδιού υπάρχουν διάσπαρτα αρκετά κρυφά δωμάτια και πολλές συντομεύσεις που επιτρέπουν την γρήγορη επιστροφή μας σε καίρια σημεία του παιχνιδιού. Την παρουσία του κάνει και ένα ελαφρύ είδος Online στοιχείου, όχι φυσικά συνεργατικού, αλλά υπό την μορφή σημειώσεων προς άλλους παίκτες, στα πρότυπα των παιχνιδιών Souls με χρήση του “Journey Bottle”. Το συνεργατικό gameplay λειτουργεί μόνο τοπικά και μόνο με τη χρήση του αντικειμένου Stone Sellsword, που δίνει τη δυνατότητα σε έναν φίλο μας με το δεύτερο χειριστήριο να ελέγξει έναν βοηθό του χαρακτήρα μας. Η ύπαρξη της συνεργατικής λειτουργίας ενώ μπορεί αρχικά να μπερδέψει λόγω της 2D οπτικής στην πορεία και με λίγο εξοικείωση αποτελεί ένα καλό χέρι βοηθείας σε ιδιαίτερα δύσκολες μάχες με κάποια από τα αφεντικά του παιχνιδιού.

Θα ήταν άδικο να χαρακτηριστεί ως μια απλή αντιγραφή, γιατί το παιχνίδι διαθέτει το δικό του στυλ. Όπως ένας πίνακας ζωγραφικής δεν αποτελεί απλά μια αντιγραφή του κόσμου που απεικονίζει, έτσι και δω, η Ska Studios, με το δικό τους πινέλο, προσθέτουν ένα ιδιαίτερο ανεξίτηλο χρώμα στο συγκεκριμένο είδος.

το VG24 λέει

Η ποικιλία των εχθρών για παιχνίδι του είδους είναι άκρως ικανοποιητική, με κάθε σημείο του χάρτη να "κατοικείται" από τη δική του ξεχωριστή "πανίδα", προσφέροντας απολαυστικές στιγμές αγωνίας για το τι θα κληθούμε να αντιμετωπίσουμε σε κάθε μας νέα ανακάλυψη. Οι αρχηγοί αποτελούν και εδώ το αποκορύφωμα του παιχνιδιού με κτηνώδεις δημιουργίες, που άλλοτε στοχεύουν στη μαγεία και άλλοτε στην ωμή δύναμη. Οι επιθέσεις τους γίνονται όλο και πιο βίαιες όσο χάνουν ενέργεια και στο 30% της life gauge τους αρχίζουν μια απέλπιδα προσπάθεια εναντίον του παίκτη, ρίχνοντας ότι έχουν διαθέσιμο στο οπλοστάσιο τους, με αυξημένους ρυθμούς επιθέσεων και κινητικότητας. Σε αυτές τις στιγμές το σύστημα μάχης του παιχνιδιού και η δισδιάστατη οπτική δείχνουν τα δόντια τους, αφού για την εξόντωση αυτών χρειάζεται κάθε σταλιά της εμπειρίας, που έχουμε αποκτήσει από τις προηγούμενες μάχες μας και η εκμετάλλευση όλων μας των δυνατοτήτων κρίνεται αναγκαία. Το πρόβλημα με τους αρχηγούς είναι ότι έχουν περίεργη καμπύλη δυσκολίας, με άλλους να είναι εξαιρετικά εύκολοι φέρνοντας μηδαμινή αντίσταση και άλλοι εκνευριστικά δύσκολοι σε σημεία που ο παίκτης να θεωρεί ότι το παιχνίδι τον αδικεί.

Στον τεχνικό τομέα το παιχνίδι διατηρεί το κλασσικό ύφος των παιχνιδιών της Ska Studios, με μουντά γραφικά και ξεθωριασμένα χρώματα που ταιριάζουν άψογα στο ύφος του παιχνιδιού, τονίζοντας το μελαγχολικό του στοιχείο. Επιπλέον, κάθε κομμάτι του τίτλου είναι ζωγραφισμένο πλήρως στο χέρι, χαρίζοντάς του αυτή την παραμυθένια απεικόνιση. Ο ήχος συνοδεύει σε παρόμοια επίπεδα με λιγοστές μουσικές νότες να συμπληρώνουν το μουντό κλίμα του νησιού που βρισκόμαστε και με μοναδικές εναλλαγές επικής ενορχήστρωσης στις μάχες μας με τους αρχηγούς, σε μια προσπάθεια να αυξήσει την αδρεναλίνη του παίκτη.

To Salt and Sanctuary αποτελεί μια υπέροχη δημιουργία της Ska Studios, ενός studio που απαρτίζεται από δυο άτομα και δείχνει να έχει μια μεγάλη αγάπη στο συγκεκριμένο είδος. Μπορεί η ομοιότητα στους μηχανισμούς και τη λογική των παιχνιδιών Souls να είναι μεγάλη, Θα ήταν άδικο να χαρακτηριστεί ως μια απλή αντιγραφή, γιατί το παιχνίδι διαθέτει το δικό του στυλ. Όπως ένας πίνακας ζωγραφικής δεν αποτελεί απλά μια αντιγραφή του κόσμου που απεικονίζει, έτσι και δω, η Ska Studios, με το δικό τους πινέλο, προσθέτουν ένα ιδιαίτερο ανεξίτηλο χρώμα στο συγκεκριμένο είδος. Ένα είδος, που απαρτίζεται από μεγάλες δημιουργίες, οι οποίες ξεκίνησαν πολλά χρόνια πριν, από τις εποχές των Ghouls and Ghosts, Super Metroid, μέχρι και σήμερα.

Το παιχνίδι μας παραχωρήθηκε από την Ska Studios για τις ανάγκες του Review.

Σχόλια
Λεπτομέρειες
Τίτλος

Salt and Sanctuary

Author

Νίκος Λυμπέριος

Developer

Ska Studios

Publisher

Ska Studios

Πλατφόρμες

PlayStation 4
PC / PS Vita (TBA)

Tested on

PlayStation 4

Κυκλοφορία

15 Μαρτίου 2016

Είδος

Action role-playing, platformer

PEGI

18

Θετικά

+ Εξαιρετική ατμόσφαιρα
+ Απολαυστικές μάχες
+ Βαθύ σύστημα δημιουργίας χαρακτήρα

Αρνητικά

- Το αφηγηματικό στοιχείο είναι λίγο πιο αόριστο απ' όσο θα θέλαμε
- Οι αρχηγοί έχουν περίεργη καμπύλη δυσκολίας

Βαθμολογία
Βαθμόλογία συντάκτη
Βαθμολογία χρηστών
Rate Here
Βαθμολογία
8.0
9.0
Συνοψίζοντας

To Salt and Sanctuary είναι μια υπέροχη ατμοσφαιρική περιπέτεια, που χρησιμοποιεί το βαρύ του κλίμα για να δημιουργήσει μια αρκετά αγχωτική εμπειρία με καλοστημένους μηχανισμούς και απολαυστικές μάχες.

Η έλλειψη ξεκάθαρης αφήγησης, που να δίνει λίγο μεγαλύτερο βάθος στον κόσμο του παιχνιδιού μπορεί να ενοχλήσει. Aποτελεί όμως το μοναδικό πρόβλημα της δημιουργίας της Ska Studios, κάτι που εύκολα παραβλέπουμε, αφού το μεγάλο σε βάθος παιχνίδι θα καλύψει και τους πιο απαιτητικούς, που θέλουν ένα απολαυστικό metroidvania game.

8.0
Βαθμός
9.0
Βαθμός
1 rating
You have rated this
What's your reaction?
LOL
0%
Cheers
100%
Τιιιιι ;
0%
Μπαααα
0%
Sad
0%
Rage
0%