Samurai Warriors 5 - Review

Τεράστιο, βελτιωμένο, χορταστικό
by Βασίλης Τατσιόπουλος on 27 Ιουλίου 2021

Μετά από μία κάπως αποτυχημένη προσθήκη στο ευρύτερο Warriors franchise, το Dynasty Warriors 9, που δοκίμασε νέες ιδέες –καλοδεχούμενες μάλιστα- αλλά δεν απέδωσε επαρκώς, έχουμε την επιστροφή του Samurai τμήματος της σειράς, με το Samurai Warriors 5 που αποτελεί reboot της ιστορίας.

Η συνταγή, γνωστή φυσικά στους παλαίμαχους, καθώς το πέμπτο παιχνίδι δεν έρχεται για να ταρακουνήσει την καθιερωμένη φόρμουλα, αλλά μόνο να επέμβει σε μερικά, συγκεκριμένα σημεία της, στοχεύοντας στη βελτίωση του ήδη επιτυχημένου στιλ gameplay.

Συγκεκριμένα, έχουμε ένα reboot που μας βάζει στον ρόλο των Nobunaga Oda και Mitsuhide Akechi, σε ένα «διπλό» campaign ιστορίας, που χωρίζεται δηλαδή σε δύο ξεχωριστά κομμάτια, ένα για κάθε ήρωα. Η δομή αυτή είναι πετυχημένη, αφού τελικά η πλοκή καταφέρνει να διατηρεί τον επικό χαρακτήρα για τον οποίο είναι γνωστή η σειρά, ενσωματώνοντας παράλληλα μία πιο «προσωπική» νότα. Το σενάριο δίνεται μέσω μερικών cutscenes και πολλών στατικών διαλόγων, το ρόστερ των χαρακτήρων είναι πλούσιο (αν και μειωμένο) και τα γεγονότα συναρπαστικά, με αποτέλεσμα ένα πλήρες και χορταστικό story mode που θα ικανοποιήσει τους fans της ευρύτερης σειράς, αλλά δεν θα δυσκολέψει νεοφερμένους όσον αφορά στην παρακολούθηση της ροής. Οι χαρακτήρες, γενικά, είναι αρκετά ενδιαφέροντες, και οι δύο βασικοί του campaign βλέπουν ίδια γεγονότα από διαφορετική οπτική γωνία, σε μία δομή που τελικά δημιουργεί ένα ολοκληρωμένο σενάριο, διασκεδαστικό σε όλη του τη διάρκεια (άνετα θα φτάσετε 30 ώρες για να τερματίσετε).

Δυστυχώς, δεν είναι όλη η διάρκεια εξίσου συναρπαστική, αφού έρχεται το grinding να αλλοιώσει κάπως το πακέτο, με ένα δεύτερο mode, παράλληλο του story campaign, το οποίο περιλαμβάνει «σκέτες» αποστολές, χωρίς δηλαδή κάποιο σεναριακό υπόβαθρο, τις οποίες όταν ολοκληρώνουμε λαμβάνουμε υλικά για αναβαθμίσεις. Αρχικά, το σύστημα αυτό είναι διασκεδαστικό, καθώς το ξεχωριστό αυτό mode, το Citadel, παρέχει αρκετές διαφοροποιήσεις σε σχέση με το gameplay που βλέπουμε στο βασικό campaign ώστε να μην υπάρχει κορεσμός, όμως μετά από μερικές ώρες, και όταν προκύπτει η «ανάγκη» για grinding υλικών για να αποκτήσουμε τα επιθυμητά upgrades, η κατάσταση δεν είναι ιδανική και κουράζει.

Υπάρχει ένα σύστημα που προσπαθεί να καλύψει τα ατοπήματα και πράγματι βοηθάει, όμως δεν είναι αρκετό: ένας χαρακτήρας που έχουμε αφήσει στην άκρη και δεν χρησιμοποιούμε, αν και θα είναι κατώτερος σε level από άλλους, μπορεί να ανέβει επίπεδο με το “stock xp”, που είναι πόντου εμπειρίας που μένουν στην άκρη για να χρησιμοποιηθούν όποτε θέλουμε και να ανεβάσουν το επίπεδο κάποιου «ξεχασμένου» χαρακτήρα. Παρόλα αυτά, οι χαρακτήρες είναι πολλοί και πάλι καταλήγουμε σε grinding αν θέλουμε να τους δοκιμάσουμε και αναβαθμίσουμε.

Τα upgrades είναι κάποια από τα χαρακτηριστικά ενός ιδιαίτερα πυκνού σε συστήματα συνόλου, αφού έχουμε αναβαθμίσεις για τα όπλα, για την ικανότητα του κάθε χαρακτήρα να κραδαίνει έναν τύπο όπλου, για τις ιδιότητες των ηρώων, υπάρχουν skill trees για κάθε έναν, μπορούμε να αναβαθμίσουμε τα κτήρια της βάσης μας για να ξεκλειδώσουμε νέες αναβαθμίσεις, και, γενικά, συνεχώς έχουμε κάτι για να ασχοληθούμε, αν και συχνά οι δραστηριότητες αυτές δεν είναι όσο ενδιαφέρουσες θα μπορούσαν να είναι και επαναλαμβάνονται αρκετά.

Οι χαρακτήρες έχουν ξεχωριστές ειδικές κινήσεις και προτιμήσεις σε ορισμένους τύπους όπλων, τα οποία μάλιστα είναι αρκετά και εντελώς διαφορετικά μεταξύ τους. Υπάρχουν αργά και δυνατά, αλλά και γρήγορα και πιο αδύναμα combos, συνδυασμοί αυτών, και μερικές πινελιές που κάνουν τις κινήσεις μοναδικές και πολύ ενδιαφέρουσες. Για παράδειγμα, ένας χαρακτήρας που παίζει με πιστόλια, έχει τρία διαφορετικά modes βολής, που αλλάζουν ανάλογα με το combo που πραγματοποιούμε, με αποτέλεσμα να υπάρχει μία στρατηγική νότα στις μονομαχίες.

Η ανάγκη για τακτική σκέψη πάει ακόμα παραπέρα με την εισαγωγή των ultimate abilities που είναι είτε buffs που δυναμώνουν τον ήρωά μας σε συγκεκριμένα στατιστικά του, είτε σούπερ κινήσεις που σπέρνουν τον όλεθρο και «καθαρίζουν» την οθόνη. Οι κινήσεις αυτές χρησιμοποιούνται διαφορετικά σε κάθε περίσταση, αφού για παράδειγμα κάποιες είναι ιδανικές για τα πολυάριθμα bosses που αντιμετωπίζουμε, ενώ άλλες είναι ιδιαίτερα αποτελεσματικές σε συγκεκριμένους τύπους εχθρικών μονάδων πιο ισχυρές από απλούς στρατιώτες.

Κάποιες παρεμβάσεις στον πυρήνα του Samurai Warriors ανανεώνουν αρκετά στοιχεία του, αλλά του αφαιρούν κιόλας πόντους, καθώς πρόκειται για «δίκοπο μαχαίρι». Κάθε χαρακτήρας μπορεί να μάθει να χρησιμοποιεί οποιοδήποτε όπλο, και έτσι κάπως εξομαλύνεται η απουσία αρκετών ηρώων της σειράς και το πιο περιορισμένο ρόστερ, όμως ταυτόχρονα χάνεται ελαφρώς η μοναδικότητα των πολεμιστών, που κάπως σώζεται από τα ultimate skills.

Συνολικά, έχουμε ένα σύστημα μάχης που θα ευχαριστήσει fans της σειράς, αφού οι νέες προθήκες δεν το αλλοιώνουν –και αντιθέτως το βελτιώνουν αισθητά. Εξαιρετικά έχει υλοποιηθεί επίσης ο μηχανισμός των partners, που μας δίνει έναν βασικό χαρακτήρα και έναν δεύτερο, μεταξύ των οποίων αλλάζουμε με το πάτημα ενός κουμπιού, αμέσως, χωρίς loading, και μπορούμε έτσι να «ελέγχουμε» το πεδίο της μάχης σε πολλαπλά του σημεία ταυτόχρονα, εναλλάσσοντας συνεχώς σημεία και ολοκληρώνοντας τις αποστολές που προκύπτουν χωρίς διάλειμμα για μετάβαση στο κάθε μέρος (υπάρχει και co-op multiplayer). Δυστυχώς, οι ίδιες οι αποστολές είναι εντελώς βασικού τύπου, χωρίς ιδιαίτερο ενδιαφέρον, αλλά ευτυχώς δεν έχουμε προσπάθειες τύπου open world ή κάτι παρόμοιο, παρά μόνο απλό, αγνό Warriors gameplay, σε μία από τις πολύ αξιόλογες μορφές του.

Εξαιρετικά σημαντική είναι η βελτίωση του τεχνικού τομέα και η επιλογή ενός πιο ταιριαστού εικαστικού ύφους, με cel-shaded γραφικά και εξάλειψη των τεχνικών προβλημάτων. Ακόμα και πριν την κυκλοφορία, αν εξαιρέσουμε την ΑΙ των εχθρών που είναι εντελώς βασική και πολλές φορές τους στέλνει να τρέχουν απέναντι σε τοίχους, δεν εμφανίστηκε κανένα απολύτως bug, δεν είχαμε τεχνικά προβλήματα κανενός είδους, τα πάντα έτρεξαν άψογα, σε ένα πιο όμορφο κάδρο αυτήν τη φορά, με περισσότερες λεπτομέρειες σε χαρακτήρες και περιβάλλοντα. Η μουσική παραμένει από τα highlights, με μελωδίες που ανεβάζουν την αδρεναλίνη και ταιριάζουν απόλυτα στο στιλ του τίτλου. Το voice acting που έρχεται μόνο στα ιαπωνικά είναι εξαιρετικό επίσης, και η απουσία αγγλικού dub φαίνεται μόνο εν μέσω μαχών, που ίσως δεν μπορείτε να διαβάσετε τους υπότιτλους εύκολα με εκατοντάδες εχθρούς στην οθόνη.

Όπως είναι αναμενόμενο, το νέο Samurai Warriors συνεχίζει την παράδοση της σειράς, με σχετικά απλό gameplay που προσφέρει διασκέδαση για δεκάδες ώρες με combo που φτάνουν αστείους αριθμούς, όπως για παράδειγμα τα 10.000 χιλιάδες συνεχόμενα χτυπήματα, και εκατοντάδες εχθρικές μονάδες ταυτόχρονα μπροστά μας, οι οποίες εκσφενδονίζονται με άνεση με υπερβολικές κινήσεις από χαρακτήρες-υπερήρωες. Μία χορταστική προσθήκη στη σειρά Warriors, διασκεδαστική για δεκάδες ώρες, με ένα πετυχημένο σενάριο και αρκετές βελτιώσεις στην καθιερωμένη συνταγή.

Το παιχνίδι μάς παραχωρήθηκε από την εκδότρια εταιρεία για τις ανάγκες του review. 

Σχόλια
Λεπτομέρειες
Τίτλος

Samurai Warriors 5 - Review

Συντάκτης
27 Ιουλίου 2021
Developer

Omega Force

Publisher

Koei Tecmo

Διανομή

CD Media

Πλατφόρμες

Nintendo Switch
PlayStation 4
Xbox One
PC

Tested on

PS5 (έκδοση PS4)

Κυκλοφορία

27 Ιουλίου 2021

Είδος

Hack and slash

PEGI

16

Θετικά

+ Διασκεδαστικό story mode
+ Χορταστικό περιεχόμενο
+ Σημαντικές βελτιώσεις σε gameplay και τεχνικό τομέα
+ Εξαιρετική μουσική, δυνατό voice acting
+ Κλασικές, συναρπαστικές μάχες με ορδές εχθρών
+ Δεκάδες συστήματα που «δένουν» ικανοποιητικά

Αρνητικά

- Η ΑΙ των εχθρών μερικές φορές δεν αποδίδει
- Πολύ και κουραστικό grinding
- Μειωμένο ρόστερ χαρακτήρων, χωρίς έντονη ταυτότητα στο gameplay
- Επαναλαμβανόμενες, απλοϊκές αποστολές

Βαθμολογία
Βαθμόλογία συντάκτη
Βαθμολογία χρηστών
Rate Here
Βαθμολογία
7.5
Συνοψίζοντας

Όπως είναι αναμενόμενο, το νέο Samurai Warriors συνεχίζει την παράδοση της σειράς, με σχετικά απλό gameplay που προσφέρει διασκέδαση για δεκάδες ώρες με combo που φτάνουν αστείους αριθμούς, όπως για παράδειγμα τα 10.000 χιλιάδες συνεχόμενα χτυπήματα, και εκατοντάδες εχθρικές μονάδες ταυτόχρονα μπροστά μας, οι οποίες εκσφενδονίζονται με άνεση με υπερβολικές κινήσεις από χαρακτήρες-υπερήρωες. Μία χορταστική προσθήκη στη σειρά Warriors, διασκεδαστική για δεκάδες ώρες, με ένα πετυχημένο σενάριο και αρκετές βελτιώσεις στην καθιερωμένη συνταγή.

7.5
Βαθμός
Βαθμός
You have rated this
What's your reaction?
LOL
0%
Cheers
0%
Τιιιιι ;
0%
Μπαααα
100%
Sad
0%
Rage
0%
/* ]]> */
http://bs.serving-sys.com/serving/adServer.bs?cn=display&c=19&mc=imp&pli=22935073&PluID=0&ord=[timestamp]&rtu=-1