Severed

by Σταύρος Ζήσης on 26 Απριλίου 2016
Reviews

Τα indies είναι ίσως το πιο παρεξηγημένο είδος παιχνιδιών. Ένα μεγάλο μέρος των gamers απλά τα προσπερνάνε λέγοντας «Ουυυυ, τι γραφικά είναι αυτά ρε!», χωρίς καν να τους δώσουν μια ευκαιρία για να δουν ότι το ράσο δεν κάνει τον παπά. Κι όμως είναι ένας τρόπος για νέους developers με φαντασία να ξεδιπλώσουν το ταλέντο τους και να προσφέρουν και αυτοί καλά, εφευρετικά και διασκεδαστικά παιχνίδια με μικρό κόστος. Κάπως έτσι ένα μικρό studio με όνομα DrinkBox έφερε μεταξύ άλλων στο PSN το Guacamelee, το οποίο ήταν ένα πάρα πολύ διασκεδαστικό παιχνίδι τύπου metroidvania, έθεσε πολύ υψηλά τον πήχη των indie games και αποτελεί σήμερα ένα από τα διαμάντια του PSN. Προφανώς δεν πιστεύω ότι όλα τα indie είναι αριστουργήματα, σίγουρα υπάρχουν και εκτρώματα όπως ένα που θα θίξω στο κοντινό μέλλον, αλλά υπάρχουν πολλά που είναι πολύ καλύτερα από διάφορες AAA παραγωγές από μεγάλες εταιρίες. Η DrinkBox ξαναχτύπησε με έναν τίτλο αποκλειστικά για το PS Vita, το Severed, που βασίζεται πολύ στη χρήση της οθόνης αφής, αλλά το βασικό ερώτημα είναι αν αποτελεί αξιόλογη προσθήκη στην ψηφιακή βιβλιοθήκη του φορητού.

Το καινούργιο παιδί της DrinkBox δεν είναι το Guacamelee 2, αλλά ένα old-school dungeon crawler σε προοπτική πρώτου προσώπου και αφήστε με να πω από τώρα ότι το κλίμα των δύο παιχνιδιών είναι τόσο διαφορετικό, όσο και τα είδη τους. Ενώ το Guacamelee ήταν ένα πολύ ανάλαφρο παιχνίδι με χιούμορ, φανταχτερά σκηνικά και γεμάτο με αναφορές σε pop-culture, το Severed είναι σοβαρό και χωρίς ίχνος από αστεία, κάτι που φαίνεται ήδη από τις πρώτες σκηνές. Το παιχνίδι ξεκινάει με την πρωταγωνίστρια, τη Sasha, να χάνει το χέρι της και την οικογένειά της, ενώ ένα μυστήριο ον την ωθεί στο να πάρει τα όπλα και να ξεκινήσει την αναζήτηση για την οικογένειά της, πετσοκόβοντας ότι βρεθεί μπροστά της. Το σενάριο είναι πάρα πολύ βασικό και δεν περιλαμβάνει ούτε καν δευτερεύοντες χαρακτήρες ή κάποιο χτίσιμο χαρακτήρα. Η ίδια η Sasha δεν έχει ούτε μια γραμμή διαλόγου! Το concept όμως είναι ότι τα πράγματα δεν ξεκίνησαν καλά και στην πορεία των 7 ωρών, που διαρκεί το κύριο playthrough, πάνε από το κακό στο χειρότερο για την καημένη Sasha.

2016-04-22-135659

Σίγουρα όλα τα παραπάνω ακούγονται κάπως καταθλιπτικά, αλλά αυτό δεν έχει αφήσει την DrinkBox να την επηρεάσει αρνητικά και στο level design. Αν έχετε παίξει τα άλλα πρόσφατα παιχνίδια του studio, θα γνωρίζετε ότι στον οπτικό τομέα ξέρουν τι κάνουν και αυτό εξακολουθεί να ισχύει και στο Severed. Στη διάρκεια του παιχνιδιού, το ταξίδι σας θα σας φέρει σε ερημιές, κατεστραμμένα κτήρια και άλλους κόσμους, οι οποίοι διατηρούν ένα πολύχρωμο στυλ, αλλά με μοτίβο που φέρνει πιο πολύ σε μακάβριες καταστάσεις. Το ίδιο το level design δεν μένει στάσιμο σε αντίθεση με άλλα παιχνίδια του είδους, αλλά κάθε ξεχωριστή περιοχή έχει και επιπλέον αντικείμενα ή λεπτομέρειες που παρόλο που εσείς δεν αλληλεπιδράτε με αυτά, είναι και αυτό ένα κερασάκι στην τούρτα. Ένα άλλο θέμα για το οποίο πρέπει να αποδοθούν συγχαρητήρια στην Drinkbox είναι στα animations τόσο των χαρακτήρων και των τεράτων όσο και των αντικειμένων του χώρου, τα οποία είναι τόσο καλοφτιαγμένα και “ρευστά” που δίνουν άλλη αίσθηση στο πόση δουλειά πρέπει να έχει πέσει για να φτιαχτούν. Σε όλα τα παραπάνω συμπληρώνει και το soundtrack που έχει πολλές επιρροές από μουσική αρχαίων πολιτισμών και δίνει πράγματι την αίσθηση ότι εξερευνάς ένα μυστήριο και άγνωστο μέρος χωρίς να ξέρεις κατά πόσο είναι ασφαλές.

Όπως ανέφερα πιο πάνω στην αρχή, το Severed ανήκει στο είδος των first person dungeon crawlers, όπου εσείς το μόνο που βλέπετε είναι ο χώρος στον οποίο μπορείτε να κινηθείτε, αλλά αντλεί πολλές επιρροές από RPG και action παιχνίδια. Στη διάθεσή σας έχετε έναν μη-γραμμικό χάρτη για να εξερευνήσετε, όπου σε πολλά σημεία θα χρειαστεί να λύσετε και μερικούς γρίφους για να προχωρήσετε παρακάτω ή να βρείτε κάποια κρυφά δωμάτια. Εκεί όμως που βοηθάει το παιχνίδι στην εξερεύνηση είναι στο ότι δεν υπάρχουν random encounters με εχθρούς. Όπως εσείς συνεχίζετε το δρόμο σας θα συναντάτε πού και πού μια ασπρόμαυρη φωτιά, που σημαίνει ότι αν πάτε πάνω της, θα μπείτε στη μάχη και αφού ξεμπερδέψετε, ο δρόμος είναι ανοιχτός για να συνεχίσετε χωρίς να κάνουν respawn οι εχθροί. Εγώ προσωπικά σε κάθε νέο μέρος που πήγαινα φρόντιζα πάντα να καθαρίσω πρώτα ό,τι μάχες υπήρχαν για να μην μου γίνονται μετά εμπόδιο όταν θα έτρεχα να προλάβω μια πύλη πριν κλείσει. Μάλιστα, το ίδιο το παιχνίδι ενθαρρύνει το backtracking αφού νικήσετε κάποια bosses, όπου και θα αποκτήσετε καινούργιες δυνάμεις για να ξεκλειδώνετε κι άλλα μυστικά.

2016-04-20-112654

Μιλώντας για τις μάχες, εκεί είναι που λάμπει πραγματικά η χρήση της οθόνης αφής. Για την ακρίβεια, όλο το Severed βασίζεται σχεδόν αποκλειστικά στην οθόνη αφής. Ο σταυρός, ο αριστερός μοχλός και τα face buttons χρησιμοποιούνται όλα μόνο για μετακίνηση, κάτι που θα βολέψει πάρα πολύ και τους αριστερόχειρες. Τα μόνα κουμπιά που κάνουν κάτι άλλο εκτός από μετακίνηση είναι το Start για την παύση του παιχνιδιού και το Select για να δείτε τις δυνάμεις σας. Κατά τα άλλα όλη η αλληλεπίδραση με το περιβάλλον γίνεται με τη χρήση των δαχτύλων σας. Στις μάχες τώρα, ο σκοπός σας είναι πολύ απλός: κουνάτε πέρα δώθε τα δάχτυλά σας στην οθόνη για να χτυπάτε τους εχθρούς μέχρι θανάτου. Εκτός από τα αλλεπάλληλα χτυπήματα στους εχθρούς, η κύρια διαφορά στο gameplay του παιχνιδιού είναι η δυνατότητα να κόβετε τους εχθρούς σας σε πολλά κομμάτια όταν γεμίζει ο μετρητής focus, κάτι σαν το αντίστοιχο Blade Mode του Raiden στο Metal Gear Rising: Revengeance. Το focus γεμίζει κάθε φορά που καταφέρνετε μια αλληλουχία συνεχών επιτυχημένων χτυπημάτων στους εχθρούς και αδειάζει όταν βαράτε τους εχθρούς την ώρα που αμύνονται και καταφέρνουν να αποκρούσουν το χτύπημά σας, άρα λοιπόν η στρατηγική “βαράω σαν παλαβός και ελπίζω να πετύχω κάτι” στρέφεται εναντίον σας.

2016-04-21-165415

Θα χρειαστείτε μεθοδικότητα στα μετέπειτα κομμάτια του παιχνιδιού, όπου θα αντιμετωπίζετε μέχρι και 5 εχθρούς ταυτόχρονα, οι οποίοι μπορούν να χρησιμοποιούν κάποιες από τις τεχνικές που χρησιμοποιείτε κι εσείς και θα έχουν και status buffs. Εκτός αυτού, το παιχνίδι ενθαρρύνει και το να κάνετε κάποια λάθη στις μάχες, δεδομένου ότι άμα χάσετε, απλά θα ξαναβρεθείτε στο σημείο που ήσασταν ακριβώς πριν το encounter, οπότε θα έχετε την ευκαιρία να ξανασκεφτείτε τη στρατηγική σας σχετικά με το ποιον θα ξεπαστρέψετε πρώτα. Και θα θέλετε να έχετε πάντα γεμάτο το focus πριν ξεπαστρέψετε τον πρώτο εχθρό διότι όλα τα μέλη των σωμάτων τους χρησιμοποιούνται για να αγοράζετε καινούργιες ικανότητες και δυνάμεις από τα συνολικά 3 skill trees. Μαζί με εσάς όμως γίνονται δυνατότεροι και οι εχθροί σας, οπότε η πρόκληση δεν χάνεται ποτέ. Για να είμαι ειλικρινής, υπάρχουν ορισμένα κομμάτια, που οι μάχες γίνονται γελοιωδώς δύσκολες για το λόγο ότι θα πρέπει να έχετε το νου σας σε πολλούς εχθρούς ταυτόχρονα και να αποκρούσετε τις επιθέσεις τους.

Το μεγαλύτερο μου παράπονο απ’ όλα είναι ότι το παιχνίδι μπορεί να βγει με τη μία σε ένα 7ωρο, αλλά ας είμαστε ειλικρινείς, αν κάνετε κάτι τέτοιο, το πιο πιθανό είναι να καταλήξετε με φουσκάλα ή έγκαυμα στο δείκτη σας. Βέβαια από την άλλη μεριά, σε ωθεί να ξαναγυρίσεις πίσω σε παλαιότερες τοποθεσίες με τις καινούργιες σου δυνάμεις, για να ανακαλύψεις όλα τα μυστικά, να βρεις όλα τα upgrades και να συμπληρώσεις τον χάρτη στο 100%, κάτι που θα χρειαστεί να κάνετε για να βρείτε κάποια αντικείμενα, ώστε να δείτε και το 2ο ending. Και πάλι, θα ήθελα πολύ όμως να είχε λίγο παραπάνω περιεχόμενο ή έστω ένα hard mode. Ή μάλλον όχι, εκεί θα έβγαινε σίγουρα η φουσκάλα…

Το παιχνίδι μάς παραχωρήθηκε από την DrinkBox Studios για τις ανάγκες του Review.

Σχόλια
Λεπτομέρειες
Item Reviewed

Severed

Author
26 Απριλίου 2016
Developer

DrinkBox Studios

Publisher

DrinkBox Studios

Πλατφόρμες

PS Vita

Tested on

PS Vita

Κυκλοφορία

26 Απριλίου 2016

Είδος

RPG

PEGI

12

Θετικά

+ Όμορφα και πολύχρωμα οπτικά
+ Πολύ καλοδουλεμένα animations
+ Ενθαρρύνει την εξερεύνηση
+ Σεβαστό επίπεδο πρόκλησης
+ Ίσως η καλύτερη χρήση οθόνης αφής που έχω δει τα τελευταία χρόνια

Αρνητικά

- Μικρή διάρκεια, το Platinum μπορεί να βγει σε ένα 10ωρο
- Το σενάριο και οι χαρακτήρες είναι τελείως βασικά

Βαθμολογία
Βαθμόλογία συντάκτη
Βαθμολογία χρηστών
Rate Here
Βαθμολογία
8.5
Συνοψίζοντας

Η DrinkΒox δεν μας απογοητεύει ούτε τώρα. Ο οπτικός τομέας του Severed είναι όμορφος, τα animations είναι αψεγάδιαστα και κάνει πράγματα για να ξεχωρίσει από τα άλλα παιχνίδια του είδους, με το τελικό αποτέλεσμα να είναι μια μεγάλη ευχαρίστηση. Οι μηχανισμοί που χρησιμοποιούν την οθόνη αφής αποδεικνύουν ότι το studio όντως έχει μπει στο νόημα. Δεν είναι ούτε μισοτελειωμένοι, ούτε χωμένοι μέσα γιατί έτσι, ενώ το συνεχώς αυξανόμενο επίπεδο πρόκλησης θα σας εμποδίσει από το να νιώθετε overpowered.

Σίγουρα είναι κάπως μικρό σε διάρκεια, αλλά για την τιμή των 15€ φαίνεται αρκετά τίμιο. Δεν θα σας κοστίσει και πολύ, αλλά θα σας δώσει κάτι ξεχωριστό που θα σας κάνει να θέλετε κι άλλο. Μία αξιόλογη προσθήκη τόσο στο PSN όσο και στη βιβλιοθήκη του φορητού της Sony. Ώρα λοιπόν να το ξεσκονίσετε!

8.5
Βαθμός
Βαθμός
You have rated this
What's your reaction?
LOL
0%
Cheers
0%
Τιιιιι ;
0%
Μπαααα
100%
Sad
0%
Rage
0%