Shadow of the Beast

by Νίκος Λυμπέριος on 19 Μαΐου 2016
Reviews

To Shadow of the Beast αποτελεί αρχική δημιουργία της Psygnosis για την Amiga, μιας εταιρείας που μπορεί πλέον να θυμούνται λίγοι, έβαλε όμως το λιθαράκι της ανά καιρούς στη δημιουργία παιχνιδιών, που έχουν μείνει ανεξίτηλα στο χρόνο. Το στούντιο ιδρύθηκε το 1984 και είχε ως βασική του λειτουργία το game publishing και κατά περιπτώσεις την δημιουργία παιχνιδιών. Είναι γνωστή αφενός για το παιχνίδι που απασχολεί το παρόν review, αλλά και για πολλά ακόμα παιχνίδια όπως τη σειρά Lemmings, που γνώρισε τεράστια επιτυχία με εμφανίσεις σε όλες τις πλατφόρμες παιχνιδιών. Το 1993 εξαγοράστηκε από τη Sony ώστε να ξεκινήσει η προετοιμασία για το 1ο PlayStation που θα κυκλοφορούσε το 1995. Φυσικά μας έδωσε το εξαιρετικά πετυχημένο Wipeout και με τις κυκλοφορίες της έφτασε στον 1ο χρόνο της ζωής του PlayStation 1 να κατέχει το 40% των συνολικών πωληθέντων παιχνιδιών. Στην πορεία η Psygnosis άλλαξε ονομασία σε Studio Liverpool όπου μας έδωσε τα πετυχημένα για την εποχή τους, Formula One, καθώς και τις εκδόσεις νέας γενιάς των Wipeout. Δυστυχώς το 2012 η Sony ανακοίνωσε τον τερματισμό της λειτουργίας του δίνοντας ένα ίσως άδοξο τέλος σε ένα Studio με μακρά παρουσία στο χώρο που κατάφερε να αντέξει στις δύσκολες εποχές της μεγάλης πτώσης της βιομηχανίας.

Η δράση του παιχνιδιού εξελίσσεται σε δυο διαστάσεις, αλλά το περιβάλλον είναι εξολοκλήρου σχεδιασμένο σε τρεις. Ο ήρωας μας σε κάποιες πίστες έχει τη δυνατότητα να μεταφερθεί μπρος και πίσω στο βάθος της πίστας δίνοντας έτσι στον παίκτη 2,5 διαστάσεις για να εξερευνήσει.

το VG24 λέει

To Shadow of the Beast της Psygnosis προκάλεσε μεγάλη αίσθηση όταν κυκλοφόρησε στην Amiga το 1989. Ο βασικότερος λόγος με πρώτη ματιά ήταν τα εξαιρετικά για την εποχή του γραφικά που αξιοποιούσαν στο έπακρο τις δυνατότητες της Amiga και άφηναν πίσω οτιδήποτε κυκλοφορούσε εκείνη την εποχή. Επιπλέον παρά την μεγάλη του δυσκολία, κοινό και κριτικοί εντυπωσιάστηκαν από το άκρως εθιστικό gameplay του και την εξαιρετική του μουσική. Αποτέλεσε ένα παιχνίδι-σταθμό για την εποχή με τους χρήστες της Amiga να κατέχουν την απόλυτη έκδοση, αφού το παιχνίδι είδε στην πορεία αρκετές επανακυκλοφορίες σε άλλες πλατφόρμες χαμηλότερης όμως ποιότητας. Τα ηνία του παιχνιδιού ανέλαβε μετά από 3 δεκαετίες η Heavy Spectrum Studios, με σκοπό την επανακυκλοφορία του παιχνιδιού στη νέα γενιά προσπαθώντας να διατηρήσει το ύφος του πρωτότυπου και ταυτόχρονα να εισάγει μερικά νέα στοιχεία που θα το φέρουν στα μέτρα της εποχής με μια πιο κατανοητή ιστορία, ενισχυμένους platforming μηχανισμούς και αναβαθμισμένα γραφικά που θα συνάδουν με την εποχή που διανύουμε.

Η ιστορία του παιχνιδιού εστιάζει στον Aabron, που απήχθη όταν ήταν μωρό από τον μάγο Maletoth. Ο Maletoth μεταμόρφωσε το μωρό αυτό σε ένα απεχθές τέρας με σκοπό την πραγματοποίηση των σκοτεινών του επιθυμιών. Το παιχνίδι ξεκινάει με τον Aabron να είναι φανερά υπόδουλος στον Maletoth -είναι φανερή η σουρεαλιστική απεικόνιση του λουριού ως αντικείμενο υποδούλωσης- στην προσπάθεια τους να εισβάλουν σε ένα κάστρο και να απαγάγουν ένα νεογέννητο μωρό. Καθώς πολεμάμε τις ορδές των στρατιωτών που τρέχουν να προστατέψουν το σπίτι τους, ένας από αυτούς μας αποκαλύπτει ότι είναι ο πατέρας μας με αποτέλεσμα ο ήρωας μας να θυμηθεί όλα τα παρελθοντικά γεγονότα, να συνειδητοποιήσει τι συμβαίνει και πως ο Maletoth τον έχει εξαπατήσει. Αυτό δίνει στον Aabron όλη τη δύναμη που χρειάζεται για να σπάσει τα δεσμά του και να ξεκινήσει μια περιπέτεια μέσα από επτά διαφορετικές τοποθεσίες προς την εξόντωση του Maletoth. Το μελανό σημείο της ιστορίας και κάτι που θα δούμε παρακάτω είναι πως σε πρώτη ματιά φαίνεται πως όλοι οι χαρακτήρες μιλάνε τη δική τους γλώσσα μαζί με υπότιτλους γραμμένους σε κάποια άγνωστη γραφή. Αυτό μπορεί αρχικά να απογοητεύσει όσους θέλουν να δουν την ιστορία του τίτλου, θα δουν όμως πως στην πορεία το παιχνίδι προσφέρει προς αγορά στο εσωτερικό του κατάστημα κάποια βιβλία που μεταφράζουν τη γλώσσα της κάθε φυλής.

Shadow of the Beast™_20160513024326

Στο Shadow of the Beast θα εξερευνήσουμε αρκετές τοποθεσίες με την καθεμία να έχει το δικό της στυλ και ύφος, καθώς και τους δικούς της εχθρούς. Η δράση του παιχνιδιού εξελίσσεται σε δυο διαστάσεις αλλά το περιβάλλον είναι εξολοκλήρου σχεδιασμένο σε τρεις. Ο ήρωας μας σε κάποιες πίστες έχει τη δυνατότητα να μεταφερθεί μπρος και πίσω στο βάθος τους δίνοντας έτσι στον παίκτη 2,5 διαστάσεις για να εξερευνήσει. Επιπλέον, ο σχεδιασμός των πιστών αναδεικνύει σε μεγάλο βαθμό τα νέα platforming χαρακτηριστικά που έχουν κάνει την είσοδο τους στο παιχνίδι με τον χαρακτήρα να χρησιμοποιεί τα νύχια του για να σκαρφαλώνει τοίχους, μηχανισμούς που τον τηλεμεταφέρουν από πλάνο σε πλάνο –με αυτή την έκφραση εννοούμε το βάθος των πιστών- καθώς και αρκετές παγίδες που θα πρέπει να αποφύγουμε. Οι πίστες δεν είναι ιδιαίτερα μεγάλες, προσφέρουν όμως αρκετή ποικιλία με τα διαφορετικά τους επίπεδα και περιέχουν αρκετά κρυμμένα μυστικά που ξεκλειδώνουν γεγονότα της ιστορίας και δίνουν μερικές επιπλέον πληροφορίες στον παίκτη σχετικά με τα συμβάντα του παιχνιδιού και τους χαρακτήρες - εχθρούς που συναντάμε.

Το μεγαλύτερο μέρος της δράσης του Shadow of the Beast στηρίζεται στις μάχες του. Αυτές έχουν την μορφή ξαφνικής επίθεσης από κάποιες ορδές εχθρών, τις οποίες πρέπει ο Aabron να εξουδετερώσει για να συνεχίσει την πορεία του. Οι πρώτες μάχες είναι αρκετά τυπικές και μπορεί εύκολα κάποιος να τις κερδίσει με τη χρήση μόνο ενός κουμπιού και ενδεχομένως να φανούν σε πρώτη φάση αρκετά βαρετές ή και επαναλαμβανόμενες. Όσο προχωράμε πιο βαθιά μέσα στο παιχνίδι, οι εχθροί γίνονται όλο και πιο επικίνδυνοι αποκτώντας επιπλέον ικανότητες, πιο ισχυρά όπλα, μέχρι και ασπίδες που μας αποτρέπουν από το να τους χτυπήσουμε. Εκεί μπαίνει στο παιχνίδι η χρήση της άμυνας που σε σωστό πάτημα της αφήνει τον εχθρό ανοιχτό για επίθεση. Εκτός από την άμυνα, ο Aabron διαθέτει και μια κίνηση counter όπου αντεπιτίθεται απευθείας στον επιτιθέμενο εχθρό, μια κίνηση stun που αφήνει τους εχθρούς ζαλισμένους, μπορεί να κάνει κινήσεις αποφυγής καθώς και να χρησιμοποιήσει μια ειδική δύναμη για να σκοτώσει πολλούς εχθρούς μαζί με τη χρήση του Rage Meter. Το ζουμί του συστήματος μάχης και η πολυπλοκότητα του, είναι ότι βασίζεται στους σωστούς χρονισμούς που θα κάνει ο παίχτης στο πάτημα των κουμπιών. Σε κάθε εχθρό που ξεκινάει την επίθεσή του, το όπλο του βγάζει για ελάχιστο χρόνο μια κίτρινη λάμψη που υποδηλώνει ότι τότε εμείς πρέπει να πατήσουμε κάποιο κουμπί, είτε αυτό είναι άμυνα, είτε είναι counter είτε οποιαδήποτε άλλη κίνηση διαθέτουμε στο ρεπερτόριο μας. Οι μάχες του παιχνιδιού ονομάζονται encounters και σε αυτές τις στιγμές το παιχνίδι αξιολογεί τον τρόπο που μαχόμαστε, αν συνδέουμε πολλές κινήσεις μαζί και αν τελικά κρατάμε μεγάλο τον πολλαπλασιαστή των χτυπημάτων, ώστε να πιάσουμε μεγάλο σκορ. Αν και δίνεται η δυνατότητα ή η επιλογή απλά να πατάμε ασταμάτητα το κουμπί της επίθεσης, χωρίς να συνδέουμε επιθέσεις και να βγαίνουμε κανονικά νικητές, οι τελικές απολαβές είναι πολύ μικρότερες και ο σκοπός του παιχνιδιού δεν είναι αυτός καθ' αυτός.

Η καλή μας απόδοση στις μάχες και η απόκτηση ενός καλού σκορ είναι σημαντική για δυο λόγους: Το παιχνίδι έχει ενσωματωμένο ένα σύστημα κατάταξης, όπου βαθμολογεί όλους τους παίκτες παγκοσμίως βάσει τελικού σκορ, που έχουν σημειώσει σε κάθε επίπεδο μαζί με τον χρόνο ολοκλήρωσης του. Επιπλέον οι πόντοι που κερδίζουμε από τις μάχες και γενικά από το παιχνίδι μεταφράζονται στο τέλος κάθε πίστας σε χρήματα για την αγορά αναβαθμίσεων του χαρακτήρα μας.  Οι αναβαθμίσεις αυτές έρχονται ως αντικείμενα που μας δίνουν εξτρά δυνατότητες, όπως βελτίωση της ενέργειάς μας, αναβάθμιση των επιθέσεων του Aabron, καθώς και τόμους που ξεκλειδώνουν τη γλώσσα του παιχνιδιού και των διαφόρων χαρακτήρων που συναντάμε, όπως αναφέραμε και αρχικά στο κομμάτι της ιστορίας. Στο κατάστημα του παιχνιδιού υπάρχουν για αγορά αρκετά στοιχεία που αφορούν το ιστορικό υπόβαθρο παιχνιδιού και χαρακτήρων και φυσικά το καλύτερο ίσως για πολλούς είναι η δυνατότητα αγοράς του πρωτότυπου Shadow of the Beast με την ακριβή του εξομοίωση από την έκδοση της Amiga, με τη δυνατότητα μάλιστα αγοράς απεριόριστων ζωών.

Οι αρχηγοί με πρώτη ματιά είναι όμορφα σχεδιασμένοι και προκαλούν δέος με την εμφάνισή τους, δεν προσφέρουν δυστυχώς όμως το επίπεδο της πρόκλησης που θα περίμενε κάποιος από έναν τίτλο που φέρει το βαρύ αξίωμα της εξαιρετικής του δυσκολίας.

το VG24 λέει

Το μεγαλύτερό μας παράπονο με τον τίτλο είναι η έλλειψη σαφής ενημέρωσης για κάποιους από τους μηχανισμούς του τίτλου. Για παράδειγμα στην πρώτη πίστα, όπου το παιχνίδι μας παρουσιάζει το στοιχείο του σωστού timing για την άμυνα, δε μας ενημερώνει ότι αυτό πρέπει να γίνεται μόλις δούμε την κίτρινη λάμψη στο όπλο του εχθρού. Οι αρχηγοί με πρώτη ματιά είναι όμορφα σχεδιασμένοι και προκαλούν δέος με την εμφάνισή τους, δεν προσφέρουν δυστυχώς όμως το επίπεδο της πρόκλησης που θα περίμενε κάποιος από έναν τίτλο που φέρει το βαρύ αξίωμα της εξαιρετικής του δυσκολίας. Οι κινήσεις τους είναι προβλέψιμες και η αποφυγή των επιθέσεών τους παιχνιδάκι. Συνεχίζοντας, δεν καθίσταται σαφές το πότε σώζει το παιχνίδι και αν το κλείσιμο του παιχνιδιού μέσα σε μια πίστα σημαίνει την επανεκκίνηση της πίστας από την αρχή. Στο εσωτερικό κατάστημα του τίτλου στο οποίο έχουμε πρόσβαση από τον κεντρικό χάρτη με το πάτημα του τριγώνου, λείπουν βασικές οδηγίες για το πώς χρησιμοποιούμε κάποια από τα αγορασμένα αντικείμενα. Για παράδειγμα αν αγοράσουμε το πρωτότυπο Shadow of the Beast, θα περιμέναμε ότι θα εμφανιζόταν μια επιπλέον επιλογή στο κεντρικό μενού. Αντ' αυτού αφού αγοράσουμε το αρχικό Shadow of the Beast, πρέπει μέσα από το κατάστημα να πατήσουμε Χ πάνω στο αντικείμενο για να ξεκινήσει. Το τελευταίο που μπορεί να ενοχλήσει τους περισσότερους που θα θελήσουν να ασχοληθούν με τον τίτλο είναι η φαινομενικά μικρή του διάρκεια. Το παιχνίδι όπως αναφέραμε και προηγουμένως αποτελείται από 7 πίστες που μπορούν να ολοκληρωθούν σε σχετικά μικρό χρόνο. Λέμε φαινομενικά γιατί ο τίτλος είναι στημένος γύρω από την λογική της επανάληψης και της βελτίωσης των κινήσεων μας. Τα περισσότερα αντικείμενα που υπάρχουν προς αγορά είναι σχετικά ακριβά και ο μόνος τρόπος απόκτησής τους είναι η καλή χρήση συνδυαστικών κινήσεων για απόκτηση μεγάλων σκορ.

Τα γραφικά του τίτλου βρίσκονται σε αρκετά υψηλά επίπεδα δεδομένης της indie φύσης του παιχνιδιού. Οι περιοχές διακρίνονται από την ποικιλία τους όσον αφορά το κομμάτι του σχεδιασμού τους και οι εχθροί ενώ δε προσφέρουν κάτι ιδιαίτερα πρωτότυπο αναφορικά με το σχεδιασμό τους, καλύπτουν καλά τις περιοχές αυτές. Ο ήχος συνοδεύει κατάλληλα τον τόνο του παιχνιδιού, δίνοντας τη σωστή ατμόσφαιρα με αρκετά ορχηστρικά κομμάτια. Η ανάλυση του παιχνιδιού είναι στα 1080p και ο ρυθμός ανανέωσης στα 60 καρέ ανά δευτερόλεπτο. Δε συναντήσαμε κανένα πρόβλημα σε όλο το παιχνίδι, αναφορικά με κολλήματα, καθώς και με πτώσεις των καρέ.

Shadow of the Beast™_20160516193345

Απολαύσαμε το Remake του Shadow of the Beast της Heavy Spectrum Studios και μείναμε ευχαριστημένοι από το τελικό αποτέλεσμα. Μας άφησε όμως μια πικρή γεύση αναφορικά με το τι θα μπορούσε να είχε προσφέρει επιπλέον με την ιστορία του, το στήσιμο των πιστών του και την διάρκεια του. Το πρόβλημα στις επιλογές αυτές που κάνουν οι δημιουργοί των παιχνιδιών όπως έχουμε δει και σε άλλους τίτλους στο παρελθόν είναι ότι με τον τρόπο αυτό εγκλωβίζουν την κυκλοφορία τους σε ένα συγκεκριμένο κοινό και δύσκολα θα επεκταθεί σε κόσμο που δεν έχει τη γνώση του αρχικού τίτλου και που δε θέλει να εγκλωβιστεί σε έναν τίτλο με απαιτήσεις συγκεκριμένου τρόπου παιχνιδιού και διάρκειας.

Το παιχνίδι μάς παραχωρήθηκε από την Sony Hellas για τις ανάγκες του Review.

Σχόλια
Λεπτομέρειες
Τίτλος

Shadow of the Beast

Author

Νίκος Λυμπέριος

Developer

Heavy Spectrum Entertainment Labs

Publisher

Sony Interactive Entertainment

Διανομή

Sony Hellas

Πλατφόρμες

PlayStation 4

Tested on

PlayStation 4

Κυκλοφορία

17 Μαΐου 2016

Είδος

Platform, action-adventure

PEGI

18

Θετικά

+ Καλοσχεδιασμένα γραφικά
+ Όμορφο soundtrack με ορχηστρικές επιλογές που δημιουργούν ατμόσφαιρα
+ Το σύστημα μάχης και ο ρυθμός που προσφέρει

Αρνητικά

- Έλλειψη σαφούς επεξήγησης στις λειτουργίες του παιχνιδιού
- Οι αρχηγοί δεν προσφέρουν κάποια ιδιαίτερη πρόκληση
- Η διάρκεια του

Βαθμολογία
Βαθμόλογία συντάκτη
Βαθμολογία χρηστών
Rate Here
Βαθμολογία
7.0
Συνοψίζοντας

Το Shadow of the Beast αποτελεί ένα καλοσχεδιασμένο παιχνίδι, που στοχεύει κυρίως στους λάτρεις του beat 'em up είδους και σε όσους λατρεύουν την επανάληψη διαφόρων καταστάσεων για την επίτευξη μεγαλύτερων σκορ. Είναι ιδιαίτερα απολαυστικό και ανταμείβει αυτούς που θα του αφιερώσουν τον κατάλληλο χρόνο ώστε να μάθουν τα μέσα και τα έξω του συστήματος μάχης.

Δεν ενδείκνυται για όσους θέλουν ένα παιχνίδι με βαθιά ιστορία και μεγάλη διάρκεια που αποφεύγει τις πολλές επαναλήψεις. Αποτελεί στον πυρήνα του μια εξαιρετική μνεία της Heavy Spectrum Entertainment Labs στον πρωτότυπο τίτλο της Psygnosis, που θα ξυπνήσει παλιές αναμνήσεις στους βετεράνους του gaming, αλλά πιθανόν το εξαφανισμένο πλέον είδος των παιχνιδιών αυτών να αφήσει αδιάφορους τους νεότερους.

7.0
Βαθμός
Βαθμός
You have rated this
What's your reaction?
LOL
0%
Cheers
100%
Τιιιιι ;
0%
Μπαααα
0%
Sad
0%
Rage
0%