Shadow of the Tomb Raider

by Παύλος Κρούστης on 3 Οκτωβρίου 2018
Διαβάστε επίσης
Rise of the Tomb Raider - Review

Δεν πάνε πολλά χρόνια από την ολική αναγέννηση του franchise της διάσημης αρχαιολόγου, Lara Croft. Το 2013 ήρθε το reboot της σειράς με τη Square Enix να ξεκινά τη διήγηση μιας νέας origins τριλογίας για τη γνωστή τυμβωρύχο, με το επαρκώς επωνομαζόμενο Tomb Raider. Δύο χρόνια αργότερα, είδαμε το sequel, Rise of the Tomb Raider και σήμερα, τρία χρόνια μετά, έρχεται το τέλος της τριλογίας με το Shadow of the Tomb Raider.

Το πρώτο παιχνίδι προσπάθησε να παρουσιάσει μια Lara που από κοινή θνητή θα μετατρεπόταν στη σκληροτράχηλη αρχαιολόγο που όλοι γνωρίζουμε. Ο τρόπος που έγινε αυτό δεν απεικονίστηκε ιδανικά. Για την ακρίβεια, υπήρχε μια πολύ σημαντική σκηνή στο πρώτο παιχνίδι, που δυστυχώς κόπηκε, η οποία θα έδινε όμως μια πιο ισορροπημένη δικαιολόγηση για το killing spree, στο οποίο θα έμπαινε εντός ολίγου η πρωταγωνίστρια. Δυστυχώς, η Lara στο πρώτο παιχνίδι δεν ήταν αρχαιολόγος, αλλά serial killer, αφού το σενάριο ήθελε να ξεπαστρέφει ολόκληρο τον πληθυσμό ενός νησιού. Και αυτό αμέσως μετά τον πρώτο της φόνο. Σίγουρα δεν βοήθησε το υπόλοιπο story με τους αδιάφορους χαρακτήρες-καρικατούρες, αλλά και η ποιότητα των διαλόγων. Αν εξαιρέσουμε τα παραπάνω, το πρώτο παιχνίδι αυτής της τριλογίας είχε τα φόντα για κάτι πολύ καλό, αφού επαναπροσδιόρισε την εικόνα της Lara Croft για ένα πιο σύγχρονο κοινό με σημαντική επιτυχία, ενώ επιμέρους τομείς όπως οι μάχες, το level design και το game design ήταν σε εξαιρετικά επίπεδα.

Το Rise έσκασε ως αποκλειστικότητα περιορισμένου χρόνου για το Xbox One και εντυπωσίασε κριτικούς, αλλά όχι τα πλήθη, ώστε να αγοράσουν Xbox. Περίμεναν υπομονετικά να κυκλοφορήσει η 20 Year Celebration έκδοση σε PC και PS4 και έπειτα επένδυσαν. Οι βελτιώσεις υπήρξαν σχεδόν σε όλα τα επίπεδα. Τα τεχνικά ανέβηκαν πολλά σκαλιά πάνω (αφήνοντας εντελώς την προηγούμενη γενιά πίσω), οι διάλογοι ευτυχώς πλέον ήταν ανεκτοί και η πρόοδος των χαρακτήρων πιο ομαλή με την Lara να παρουσιάζει πιο ανθρώπινα στοιχεία από το ρομποτικό "τώρα είμαι αθώα - τώρα ξεκληρίζω ολόκληρες φυλές" του πρώτου τίτλου. Οι βελτιώσεις δεν σταμάτησαν εκεί. Ένα από τα σημεία, για τα οποία γκρίνιαζε ο κόσμος ήταν η εξερεύνηση των τάφων. Οι μάχες μειώθηκαν με τις ουσιώδεις βόλτες σε αρχαίους τάφους να αυξάνονται. Μεγαλύτερες περιοχές, εμφάνιση side missions και άλλες πολλές προσθήκες. Δυστυχώς, δεν ήταν όλα ρόδινα, καθώς η ροή της περιπέτειας υπέστη πλήγμα, αφού δεν κατάφερνε να κρατά το ενδιαφέρον καθ' όλη τη διάρκειά της, ενώ το όμορφα μελετημένο game design του πρώτου παιχνιδιού με τα metroidvania στοιχεία πήρε δρόμο για χάρη μιας πιο "ανοιχτής" προσέγγισης. Παρόλα αυτά, το Rise of the Tomb Raider ήταν σχεδόν ιδανικό σαν sequel.

Το Shadow of the Tomb Raider έρχεται να κλείσει την τριλογία με τα χειρότερα ονόματα (τίτλους) της σειράς για να δούμε πώς ακριβώς καταλήγει το origin story της νέας Lara Croft. Καταφέρνει να κερδίσει τον τίτλο του καλύτερου παιχνιδιού του franchise; Μάλλον όχι.

Σενάριο

Δυστυχώς, ένας από τους τομείς που απογοήτευσαν, παρόλο που δεν είχαμε και ιδιαίτερα υψηλές απαιτήσεις, είναι αυτός του σεναρίου. Κατ' αρχήν να σημειώσουμε ότι το νεο παιχνίδι αποτελεί κατά βάση παιχνίδι άλλης εταιρείας, της Eidos Montreal, η οποία είχε πολύ μικρότερο ρόλο στην ανάπτυξη των δύο προηγούμενων, με την Crystal Dynamics να βρίσκεται στο τιμόνι. Αυτήν τη φορά, οι ρόλοι αντιστράφηκαν και το Shadow of the Tomb Raider χαρακτηρίζεται Eidos Montreal game.

Αυτό το αναφέρουμε γιατί οι διαφορές στον τόνο, τη σκηνοθεσία και τους διαλόγους είναι άμεσα αντιληπτές σε σχέση με τα δύο προηγούμενα παιχνίδια. Αρκεί να μελετήσετε για 5 λεπτά τον συμπρωταγωνιστή της Lara, Jonah, μέσα από την τριλογία. Θυμηθείτε πώς ξεκίνησε στο Tomb Raider (2013), τι ρόλο είχε στο Rise και δείτε πώς μιλά στη Lara πλέον. Φυσικά όλα αυτά δεν είναι άσχημα, όμως οι διαφοροποιήσεις αυτές δείχνουν ότι η εταιρεία θέλησε να πάρει ένα ρίσκο.

Προσπαθώντας να αποδώσει το δικό της ύφος και να κάνει το Shadow να ξεχωρίσει, ο νέος τίτλος είναι εμφανώς λιγότερο περίπλοκος από το Rise και σαφώς δεν κατέχει την καταιγιστική ροή του TR 2013. Περνώντας μια εισαγωγή κατά τα τυπικά μπλοκμπαστερικά στάνταρ της σειράς, η Lara θα βρεθεί στo Μεξικό, αναζητώντας τα χνάρια της Trinity, της οργάνωσης που γνωρίζει (από το προηγούμενο παιχνίδι) ότι σκότωσε τον πατέρα της. Οι άνθρωποι της Trinity ψάχνουν να βρουν κάποια αρχαία κημήλεια, με τα οποία θεωρούν ότι θα σώσουν τον κόσμο. Φυσικά, οι απόψεις διίστανται, καθώς η Lara βλέπει ότι στοχεύουν να φέρουν την  αποκάλυψη. Και πάνω που τα μυστήρια είχαν αρχίσει να μαζεύονται προς το τέλος του προηγούμενου παιχνιδιού, εδώ έχουμε κάτι πολύ πιο straight-forward που δίνει απαντήσεις σχετικά άμεσα, χωρίς να κρύβει άλλα στοιχεία. Η Lara κυνηγάει την Trinity και η Trinity κυνηγά τη Lara μέχρι το τέλος του κόσμου.

Η αρχαιολόγος μας θα βρεθεί σε μια μυστική πόλη, που ονομάζεται Paititi, θα μάθει από την αρχή επ' ακριβώς τι γίνεται με την Trinity και απλά θα συνεχίσει για 15 ώρες να ψάχνει αντικείμενα που αναζητά η οργάνωση, ώστε να τα κλέψει από τους αρχαίους τάφους και να καταστρέψει ακόμα έναν πολιτισμό, προτού το κάνουν οι εχθροί της. Για την ακρίβεια, αυτό ακριβώς γίνεται και στην αρχή του παιχνιδιού, όπου η Lara, πιο ξεροκέφαλη από ποτέ, γίνεται άμεσα αντιπαθής στον παίκτη, με τον αυθορμητισμό της να φέρνει την καταστροφή μιας ολόκληρης πόλης (κυριολεκτικά) και με τους κατοίκους να πεθαίνουν μπροστά στα μάτια της.

Παρόλο που ο Jonah έχει τον αντισταθμιστικό ρόλο αυτή τη φορά, η όλη κατάσταση είναι τραγελαφική με τη Lara να παρακολουθεί τους θανάτους αθώων, που η ίδια προκάλεσε και να συνεχίζει με περισσότερο ζήλο για την επόμενη καταστροφή... Πρόκειται για μία από τις χειρότερες σεναριακές βάσεις που έχουμε δει τελευταία σε μεγάλο τίτλο και σε συνδυασμό με την έλλειψη μυστηρίου αυτήν τη φορά, αλλά και τη βαρετή σχετικά ροή, το Shadow of the Tomb Raider σίγουρα συγκαταλέγεται στη χειρότερη ιστορία της τριλογίας.

Την κατάσταση σώζουν κάπως οι πιο ρεαλιστικοί διάλογοι (μέσα στο θέατρο του παραλόγου βέβαια), και το background της Αποκάλυψης των Μάγια που σχετίζεται με τις τοπικές φυλές, με τις οποίες θα έχει "πάρε-δώσε" η πρωταγωνίστριά μας. Ο χαρακτήρας της Lara, παρά τη σχετική εξέλιξη, δυστυχώς καταντά ακόμη και αντιπαθητικός, με τους δύο άλλους βασικούς χαρακτήρες, τον Dominguez, ηγέτη της Trinity, και τον Jonah, τον συμπορευτή της (που ποτέ δεν καταλάβαμε γιατί επιλέχθηκε από το πρώτο παιχνίδι) να είναι απλά κακές επιλογές, που επαναλαμβάνονται καθ' όλη τη διάρκεια του παιχνιδιού, κουράζοντας τον θεατή. Ο πρώτος προσπαθεί να πείσει τη Lara για τα κίνητρά του, ο δεύτερος προσπαθεί να την εκλογικεύσει, προστατεύοντάς την, αλλά ταυτόχρονα παίζει και friendzone, οπότε καταλήγει στη μόνιμη συγκατάβαση. Η αλήθεια είναι ότι η Lara Croft αξίζει μια καλύτερη ιστορία και σε καμία περίπτωση δεν μπορεί να συγκριθεί σε αυτό το κομμάτι με τον βασικό ανταγωνιστή της, τον Nathan Drake.

Gameplay

Τουλάχιστον τα υπόλοιπα κομμάτια του παιχνιδιού διαθέτουν τα απαραίτητα συστατικά, που θα αναδείξουν το συνολικό προσφερόμενο υλικό. Το Shadow of the Tomb Raider είναι ταυτόχρονα τόσο ίδιο, αλλά και τόσο διαφορετικό με το Rise of the Tomb Raider. Αν πιάσουμε το παιχνίδι μικροσκοπικά, οι αλλαγές δεν είναι μεγάλες. Για την ακρίβεια είναι ελάχιστες. Το Rise έχει μόλις μια νέα κίνηση για την αναρρίχηση (το rappel) που διευκολύνει μάλιστα κατά πολύ τα κομμάτια των αναβάσεων, το υποβρύχιο κολύμπι και την εξερεύνηση του βυθού και ίσως κάποιες μικρές λεπτομέρειες ακόμα, όπως τη δυνατότητα να καλυφθείτε με λάσπες και να κρυφτείτε σε τοίχους με φυλλωσιές, όπως ο Ράμπο.

Σε μακροσκοπικό επίπεδο, η δομή του είναι ίδια με αυτή του Rise, ενώ διαρκεί και πάλι περίπου 15-17 ώρες μόνο για το βασικό story, καθώς αν κυνηγήσετε τα καθιερωμένα collectibles / challenges, αλλά και secondary missions, μπορεί να φτάσει και τις 25-30 ώρες. Η διαφορά σε αυτό το επίπεδο έχει να κάνει με το γεγονός ότι οι 2 κεντρικές περιοχές είναι κατά πολύ μεγαλύτερες απ' ό,τι είχαμε δει ακόμη και στο Rise (πχ. Geothermal Valley) με αποτέλεσμα, να νιώθετε ότι υπάρχει κάπως ένα κεντρικό hub, από το οποίο θα κάνετε τις εξορμήσεις σας.

Η μεγαλύτερη ίσως αλλαγή που θα δείτε στον νέο τίτλο είναι η αναλογία των μαχών με την εξερεύνηση που πλέον δεν έχει καμία επαφή με το πρώτο παιχνίδι. Οι μάχες στο Shadow είναι μετρημένες, παρά τα πολλαπλά τρέιλερ που είχαν κυκλοφορήσει κατά καιρούς και μας έδειχναν τις πολεμικές ικανότητες της αρχαιολόγου. Το πλήθος τους πιθανώς να είναι το μισό από του Rise και ακόμα μικρότερο σε σχέση με το Tomb Raider του 2013. O κόσμος είχε ζητήσει ήδη από το πρώτο παιχνίδι λιγότερες μάχες και περισσότερη εξερεύνηση και φαίνεται πως αυτό ήρθε έστω και λίγο καθυστερημένα.

Οι τάφοι με τα παζλς δυστυχώς δεν ειναι και πάλι πάρα πολλοί, αλλά είναι αρκετά ικανοποιητικοί, καθώς η δυσκολία έχει ανέβει ένα μικρό σκαλοπάτι, με τις επιλογές μάλιστα για τη δυσκολία να παρουσιάζουν ενδιαφέρον: μπορείτε να επιλέξετε στο μενού μεμονωμένα το επίπεδο δυσκολίας στις μάχες, στα παζλς, αλλά και στην εξερεύνηση. Ειδικά στο τελευταίο προτείνουμε να το βάλετε τουλάχιστον στο δύσκολο, αφού η άσπρη μπογιά σας δείχνει συνεχώς πού να πάτε κι έτσι σας παίρνει την ικανοποίηση της εύρεσης μονοπατιού. Ποτέ δεν θα χαθείτε, σας το εγγυώμαστε.

Δεν υπάρχουν πολλά κομμάτια αναρρίχησης πλέον, όμως η Lara χρησιμοποιεί όλα τα προηγούμενα κόλπα που έχει μάθει για να ανταπεξέλθει σε ακόμα δυσκολότερες συνθήκες, αφού θα χρειαστεί να κρεμαστεί μέχρι και από το ταβάνι. Η metroidvania δομή του πρώτου παιχνιδιού, που απαιτούσε να έχετε συγκεκριμένα όπλα/εργαλεία για να αποκτήσετε πρόσβαση σε κάποια περιοχή, επιστρέφει εν μέρει, αφού πέρα από τις βασικές αποστολές, τα υπόλοιπα σημεία ξεκλειδώνουν σχεδόν αποκλειστικά με αυτόν τον τρόπο. Δεν θα δείτε νέα gadgets/δυνάμεις δυστυχώς, αλλά η αίσθηση της εξερεύνησης είναι ισχυρή, κυρίως λόγω των αρκετά πιο πολύπλοκων περιοχών. Κρυμμένοι τάφοι, κρυμμένα μυστικά και κρυμμένες τοποθεσίες, θα σας αναγκάσουν να ξεψαχνίσετε τον περιβάλλον σας χρησιμοποιώντας και πάλι το σχετικά δύσχρηστο survival instinct σας, που σας εμφανίζει στην οθόνη τα αντικείμενα ενδιαφέροντος.

Το gameplay παραμένει αξιοθαύμαστο χάρη στα λίγο πιο πολύπλοκα puzzles που έχουν ελαφρώς μεγαλύτερη έκταση πλέον. Εκεί που γίνεται ένα στραβοπάτημα είναι στη συλλογή αντικειμένων/εφοδίων, αφού πλέον δίνονται άπλετα στους χώρους που βρίσκεστε και δεν χρειάζεται να μαζέψετε τα πάντα. Δεν θα μπορείτε να φτιάξετε μόνοι σας τις έξτρα θήκες για τα πυρομαχικά, αλλά θα τα αγοράσετε από πωλητές. Αυτό χαλά κάπως το σύστημα που είχαμε δει στα προηγούμενα παιχνίδια (και σε άλλες σειρές), όπου έπρεπε να μαζέψετε οι ίδιοι τα υλικά. Έτσι κάπως καταντά το κυνήγι των ζώων ανούσιο, όπως αχρησιμοποίητη έμεινε και σε τεράστιο ποσοστό η χρήση των βοτανικών που σας δίνουν έξτρα δυνάμεις, όπως αργή κίνηση στη στόχευση κλπ.

Η μεγαλύτερη ανισορροπία όμως υπάρχει στο skill tree, που εκτός από κακή απεικόνιση, δεν έχει πολύ σημαντική χρήση. H αλήθεια είναι ότι ήταν δύσκολο να "διδάξουν" νέες κινήσεις/ικανότητες στην Lara. Τα έχει μάθει όλα από τα προηγούμενα παιχνίδια. Γι' αυτόν τον λόγο, οι περισσότερες ικανότητες που μπορείτε να ξεκλειδώσετε είναι σχεδόν άχρηστες. Το σύστημα με τα camp fires και το fast travel παραμένει, ενώ πρόβλημα αντιμετωπίσαμε και με τα pre-order bonus, στα οποία σας δίνει πρόσβαση. Δίνοντάς σας 2 πολύ καλά όπλα αυτόματα αναιρεί τα υποσυστήματα συλλογής εξαρτημάτων και βελτίωσης των όπλων σας. Χρειάστηκε να αγνοήσουμε τα 2 bonus όπλα για να παίξουμε "σωστά" το παιχνίδι. Επίσης δίνεται πρόσβαση πλέον σε ειδικές στολές για την Lara, με μερικές εξαιρετικές εμφανίσεις από παλαιότερους τίτλους, ενώ μπορείτε να φτιάξετε κάποιες νέες που θα σας δώσουν νέες ικανότητες με κάποια buffs και όχι μόνο.

Τα όπλα είναι αρκετά λιγότερα σε σχέση με τον προηγούμενο τίτλο και ίσως καλύτερα, καθώς δεν υπήρχε λόγος, αφού ταυτόχρονα έχουν μειωθεί και οι μάχες, αλλά και οι περισσότερες απαιτούν stealth προσέγγιση. Εκεί η Lara έχει μάθει μερικά νέα κόλπα. Πλέον δεν ζορίζεται να σκοτώσει κανέναν, αλλά έχει one-hit kills, ενώ μπορεί να κρυφτεί στους τοίχους, ανάμεσα σε φύλλα. Σε λάσπες που θα βρείτε στον δρόμο σας, μπορείτε να πατήσετε το αντίστοιχο κουμπί κατόπιν εμφάνισης της ένδειξης, ώστε η Lara να πασαλειφτεί με λάσπες και να μην είναι εύκολα ορατή από τους εχθρούς της.

Όπως και στα προηγούμενα παιχνίδια, οι μάχες είναι απολαυστικές και δίνουν τη δυνατότητα για πολλές προσεγγίσεις ώστε να παίξετε με τους εχθρούς σας τόσο για κατά μέτωπον επίθεση, όσο και πλαγίως, χρησιμοποιώντας βόμβες, καπνούς, κρέμασμα από δέντρα (αυξάνει τον φόβο των υπολοίπων αλά Arkham) και άλλα πολλά. Τα όπλα έχουν πιο στιβαρή αίσθηση και σε συνδυασμό με το οπτικοακουστικό υπερθέαμα, δημιουργούν ωραίες εντάσεις.

Το σύνολο του gameplay είναι σαφώς καλύτερο από αυτό του Rise κυρίως λόγω του παράγοντα της εξερεύνησης, στον οποίο βοηθούν τα πιο ενδιαφέροντα puzzles και οι τοποθεσίες, ενώ διαθέτετε όλα τα "κομφόρ" των προηγούμενων τίτλων. Αυτόματα είναι βελτιωμένο στα σημεία και αυτό δημιουργεί ένα απολαυστικό παιχνίδι, στο οποίο θα θέλετε να ολοκληρώσετε στο 100% όλες τις περιοχές.

Τεχνικός Τομέας

Το Shadow of the Tomb Raider πατά στις τεχνικές βελτιώσεις του Rise και φέρνει ακόμα περισσότερες. Τα χιονισμένα βουνά της Σιβηρίας έχουν αντικατασταθεί με τις πιο πλούσιες -σε βλάστηση- ζούγκλες που έχουμε δει ποτέ. Η λεπτομέρεια που υπάρχει σε αυτά τα τοπία ξεπερνιέται μόνο από τα καθιερωμένα χολιγουντιανά κυνηγητά, που καταρρέει το σύμπαν γύρω σας. Ίσως θα θέλαμε κάποιο έξτρα επίπεδο, όπως είχαμε δει τη Συρία στο προηγούμενο παιχνίδι, μόνο και μόνο για μια αλλαγή στα περιβάλλοντα, όμως και πάλι δεν θα δείτε πουθενά ίδια μέρη. Κάθε τμήμα του κάθε δάσους είναι εντελώς διαφορετικό με δικές του λεπτομέρειες, τόσο που νιώθετε το ζωντανό οικοσύστημα.

Δυο βασικές βελτιώσεις που έχουν γίνει στο νέο παιχνίδι για να έχουμε την κρυστάλλινη εικόνα, έχουν να κάνουν με τη χρήση του HDR και με τη χρήση anti-aliasing. Το Rise έχει εξαιρετικά γραφικά ακόμη και σήμερα, όμως είχε ένα σημαντικο πρόβλημα: το shimmering ή αλλιώς τα τετραγωνάκια που λαμπιρίζουν στις άκρες των αντικειμένων. Αυτήν τη φορά, η Eidos Montreal χρησιμοποίησε διαφορετική τακτική temporal anti-aliasing στην Foundation engine τους που κάνει θαύματα. Ειδικότερα στις premium κονσόλες, θα μπορείτε να δείτε πεντακάθαρα το κάθε κλαδί του κάθε δέντρου. Πρόκειται για ιδανική λύση, ειδικότερα αν λάβουμε υπόψη και το περιβάλλον στο οποίο διαδραματίζεται το παιχνίδι.

Επίσης, η χρήση HDR είναι ξεκάθαρα η καλύτερη που έχουμε δει ως τώρα. Η πυκνή ζούγκλα αφήνει τον ήλιο σε πολύ συγκεκριμένα σημεία να εμφανιστεί και να σας τυφλώσει, η δίοδος φωτός στις σκοτεινές σπηλιές το ίδιο, ενώ ο χρωματισμός της βλάστησης ζωντανεύει την εικόνα μπροστά στα μάτια σας. To background της έκλειψης του ήλιου σε συνδυασμό με τα σκιασμένα σκοτεινά περιβάλλοντα αποτελούν πρόσφορο έδαφος για την ανάδειξη του συγεκριμένου τομέα.

Το Shadow όμως έχει και περαιτέρω βελτιώσεις. Τα animations συνδέονται από ένα layering system περισσότερων δυνατοτήτων, ώστε οι κινήσεις της Lara να είναι ομαλές και να συνδυάζονται φυσικά μεταξύ τους. Ο ανύπαρκτος ογκομετρικός φωτισμός στα προηγούμενα, εδώ κυριαρχεί, αφού κάνει και διάφορα παιχνίδια με τους καπνούς και τις φυλλωσιές. Το νερό είναι επίσης εκπληκτικό με διάφορα εφέ στο βυθό του. Η Lara έχει διαφορετική εμφάνιση: μεγαλύτερη λεπτομέρεια στο πρόσωπο που τονίζεται από τα εξαιρετικά facial animations, αλλά και πιο σφιχτό, γεροδεμένο σώμα σε σχέση με τα άλλα παιχνίδια της τριλογίας. Γενικότερα οι κινήσεις των χαρακτήρων, το lip sync και η δουλειά που έχει γίνει με το motion capture είναι εξαιρετικά ποιοτική και αναδεικνύεται μέσα από τη φρεσκαρισμένη σκηνοθετική ματιά που αναφέραμε πρωτύτερα. Τέλος, έχει προστεθεί ένα σχετικά ικανοποιητικό photo mode για όσους θέλουν να αναδείξουν τα κάλλη του τίτλου.

Οι premium κονσόλες σας δίνουν τη δυνατότητα να τρέξετε το παιχνίδι σε υψηλότερη ανάλυση (λίγο κάτω από native 4Κ για Xbox One X και λίγο κάτω από checkerboard 4K για PS4 Pro) και framerate κοντά στα 30fps  (με ελάχιστες πτώσεις στην PS4 Pro έκδοση που δοκιμάσαμε) ή υψηλότερο framerate (40-50fps) και Full HD ανάλυση. Η απόκριση του χειρισμού είναι λίγο καλύτερη στη δεύτερη περίπτωση, αλλά προτείνουμε την πρώτη λόγω σταθερότητας και κυρίως ποιότητας εικόνας.

Ο ήχος κυμαίνεται σε εξίσου υψηλά επίπεδα, με επικό soundtrack και αρκετά καλή δουλειά στο voice acting, με την Camilla Luddington να φαίνεται ικανότερη να εκφράσει περισσότερα συναισθήματα πλέον. Οι ήχοι των όπλων και τα λοιπά ηχητικά εφέ έχουν ρετουσαριστεί με το τίναγμα του τόξου και τις εκρήξεις να έχουν κρυστάλλινη αναπαραγωγή.

Το παιχνίδι μάς παραχωρήθηκε από την εκδότρια εταιρεία για τις ανάγκες του παιχνιδιού.

Σχόλια
Λεπτομέρειες
Τίτλος

Shadow of the Tomb Raider

Συντάκτης
3 Οκτωβρίου 2018
Developer

Eidos Montreal / Crystal Dynamics

Publisher

Square Enix

Διανομή

CD Media

Πλατφόρμες

PlayStation 4 / Xbox One / PC

Tested on

PlayStation 4 Pro

Κυκλοφορία

14 Σεπτεμβρίου 2018

Είδος

Action Adventure

PEGI

18

Θετικά

+ Βελτιωμένοι διάλογοι / σκηνοθεσία
+ Σωστή δοσολογία από μάχες / εξερεύνηση
+ Εκπληκτικά περιβάλλοντα / εξαιρετική εικαστική επιμέλεια
+ Η νέα λύση anti-aliasing κάνει θαύματα
+ Η καλύτερη χρήση HDR που έχουμε δει ως τώρα

Αρνητικά

- Ελάχιστες προσθήκες στο gameplay σε σχέση με το Rise
- H ιστορία ξεκινά με... αστείες σεναριακές συνθήκες και καταλήγει ανιαρή
- Άχρηστο skill system
- Τα pre-order bonuses καταστρέφουν την ομαλή πρόοδο

Βαθμολογία
Βαθμόλογία συντάκτη
Βαθμολογία χρηστών
Rate Here
Βαθμολογία
8.0
7.9
Συνοψίζοντας

Το Shadow of the Tomb Raider κλείνει την origin ιστορία της Lara Croft, επαναπροσδιορίζοντας την εικόνα της για ένα νέο κοινό. Το τρίτο παιχνίδι της τριλογίας δεν κλείνει θεαματικά όπως θα θέλαμε, όμως φέρνει πολυπόθητες βελτιώσεις και έναν τεχνικό τομέα που στάζει ποιότητα.

Τα προβλήματα που έχουμε έχουν να κάνουν κυρίως με το σενάριο, όμως το υπόλοιπο παιχνίδι διατηρεί στοιχεία από τα 2 προηγούμενα και τα βελτιώνει στα σημεία, δημιουργώντας μια συνολικά πολύ καλή εμπειρία.

Καλύτερα puzzles, περισσότερες δυνατότητες στη μάχη, εξαιρετική εξερεύνηση και γραφικά που ρίχνουν σαγόνια είναι τα πλεονεκτήματα. Το νέο Tomb Raider αποτελεί blockbuster τίτλο με τα όλα του.

8.0
Βαθμός
7.9
Βαθμός
You have rated this
What's your reaction?
LOL
0%
Cheers
100%
Τιιιιι ;
0%
Μπαααα
0%
Sad
0%
Rage
0%
/* ]]> */
http://bs.serving-sys.com/serving/adServer.bs?cn=display&c=19&mc=imp&pli=22935073&PluID=0&ord=[timestamp]&rtu=-1