Sherlock Holmes: Chapter One - Review

Συναρπαστική έρευνα, απογοητευτικές τεχνικές επιδόσεις
by Βασίλης Τατσιόπουλος on 20 Νοεμβρίου 2021

Πολλά παιχνίδια προσπαθούν να στήσουν σκηνές «ντετεκτιβικής έρευνας», αλλά λίγα τα καταφέρνουν. Συνήθως, βλέπουμε διαδικασίες που δεν απαιτούν πραγματική έρευνα, δεν χρειάζονται σκέψη και ανάλυση, και μας βάζουν απλώς να ακολουθούμε διάφορα γραμμικά -ή σχεδόν γραμμικά- τμήματα. Συνήθως, δίνεται η ψευδαίσθηση της έρευνας, νομίζουμε πως ξεδιαλύνουμε ένα μυστήριο, όσο όμως το παιχνίδι μάς κρατά από το χεράκι και μας οδηγεί στη λύση. Το Sherlock Holmes: Chapter One δεν είναι ένα τέτοιο παιχνίδι. Το Sherlock Holmes: Chapter One δεν κρατά χεράκια, ούτε προσπαθεί να κοροϊδέψει.

Ο νέος τίτλος που βασίζεται στον εμβληματικό χαρακτήρα προσπαθεί να μας βάλει να ψάξουμε, να συνδυάσουμε στοιχεία, να σκεφτούμε και να φτάσουμε σε δικά μας συμπεράσματα. Δεν είναι ένα σύστημα που λειτουργεί πάντα όπως πρέπει, είναι όμως φρέσκο και πολύ ενδιαφέρον.

Δεν πρόκειται για adventure με την κλασική έννοια, δεν είναι point & click ούτε κάτι παρόμοιο, αλλά ένα παιχνίδι μυστηρίου σε έναν ανοιχτό κόσμο. Ναι, το Sherlock Holmes: Chapter One είναι ένας τίτλος με προσέγγιση τύπου open world, ευτυχώς αλλά και δυστυχώς…

Στα «παπούτσια» του Holmes

Όταν ξεκινήσετε το παιχνίδι θα βρεθείτε σε ένα ξενοδοχείο, όπου ο Sherlock πήγε για να περάσει το βράδυ αλλά έπεσε πάνω σε μια μυστηριώδη δολοφονία, την οποία φυσικά θα πρέπει να διαλευκάνει. Στη συνέχεια, θα γνωρίσετε σταδιακά τα συστήματα έρευνας του gameplay, τα οποία είναι αρκετά και επαρκώς περίπλοκα. Θα χρειαστεί να εντοπίσετε στοιχεία σε διάφορα δωμάτια, να ρωτήσετε περαστικούς, να παρατηρήσετε τα ρούχα ενός υπόπτου, να συνδυάσετε ό,τι clues έχετε βρει για να προκύψουν νέα. Η διαδικασία της επίλυσης των υποθέσεων είναι πολύπλοκη από την αρχή, και όσο προχωρά το παιχνίδι περιπλέκεται ακόμα περισσότερο.

Στην αρχή θα νιώθετε ότι παίζετε κάτι γνώριμο, με σκηνές έρευνας που σας βάζουν να πατήσετε ένα κουμπί που αλλάζει το χρώμα της εικόνας και σας βάζει σε mode ντετέκτιβ με highlighted αντικείμενα και σημεία ενδιαφέροντος. Όμως, θα δείτε αργότερα, και ειδικά όταν ανοίξει ο κόσμος και μπορείτε να κινηθείτε ελεύθερα, ότι δεν είναι τόσο απλό.

Εδώ, πρέπει να καταλαβαίνετε τι συμβαίνει, σε ποιον και γιατί, ώστε να φτάσετε στα σωστά συμπεράσματα. Πρέπει να κατανοήσετε την κάθε υπόθεση, να γνωρίσετε τους χαρακτήρες και να παρατηρήσετε τις κινήσεις τους. Το σύστημα της έρευνας είναι πραγματικά χορταστικό στο σύνολό του και θα ικανοποιήσει τους fans σίγουρα, αλλά με κάποιους αστερίσκους.

Sherlock, υπάρχουν βρικόλακες;

Για να καταλάβετε καλύτερα, ένα παράδειγμα. Κάποια στιγμή θα μάθετε ότι σε ένα πάρκο βρέθηκαν 2 άνθρωποι νεκροί με τρυπήματα στον λαιμό, σαν να τους δάγκωσε βαμπίρ. Θα κληθείτε να λύσετε την υπόθεση. Θα χρειαστεί να βρείτε το πάρκο, αφού δεν υπάρχουν markers και οι οδηγίες που λαμβάνονται έχουν τον τύπο πραγματικών οδηγιών: δίπλα απ’ τη γέφυρα, κοντά στον λόφο με την εκκλησία. Μπορείτε να ρωτήσετε και περαστικούς, αλλά περισσότερα γι’ αυτό θα πούμε παρακάτω.

Φτάνετε, λοιπόν, στο πάρκο. Θα ερευνήσετε ένα συγκεκριμένο τμήμα του, θα βρείτε αίμα σε μια πέτρα, ένα παράξενο υγρό, και διάφορα άλλα στοιχεία που δείχνουν σχετικά με την υπόθεση. Μετά, θα πρέπει να τοποθετήσετε τον κάθε χαρακτήρα στη σωστή θέση. Έχετε διαθέσιμους όλους τους εμπλεκόμενους, υπόπτους και θύματα, και πρέπει να βρείτε ποιος ήταν πού και σε ποια στιγμή. Σε άλλη σκηνή θα κληθείτε να καταλάβετε τι συνέβη σε ένα μπαρ, όταν ξέσπασε καβγάς που οδήγησε στον θάνατο κάποιων ανθρώπων. Ποιος χτύπησε με το μαχαίρι ποιον; Ποιος στεκόταν κοντά στην είσοδο; Γιατί έγινε όλο αυτό;

Οι διαδικασίες αυτές είναι πολύ διασκεδαστικές και συμπληρώνονται από πολλά ακόμα πετυχημένα υποσυστήματα, που δένουν τελικά μεταξύ τους και φτιάχνουν ένα εξαιρετικό ντετεκτιβικό σύνολο. Υπάρχουν βασικές αποστολές που πρέπει να ολοκληρώσετε για να δείτε τον τερματισμό, σε 10 περίπου ώρες, αλλά και παράπλευρες που θα βρείτε στην πόλη του ανοιχτού κόσμου.

Τεχνικός τομέας, στην καλύτερη "elementary"

Όλες οι ιστορίες είναι καλογραμμένες και ενδιαφέρουσες, όλες είναι ικανές να διατηρήσουν την προσοχή του παίκτη ή της παίκτριας, και μάλιστα βλέπουμε κάποιες ιδιαίτερες ιδέες που διαφοροποιούν κάπως την κλασική συνταγή της αφήγησης του Holmes, που εδώ είναι νεαρός -έχουμε κάτι σαν origin story. Δυστυχώς, η πλοκή πλήττεται από το αδιάφορο voice acting, από σχεδιασμό χαρακτήρων που δεν είναι ιδιαίτερα αξιομνημόνευτος και από έναν τεχνικό τομέα που δεν ικανοποιεί.

Τα μοντέλα των χαρακτήρων δεν είναι αρκετά λεπτομερή, το lip sync ξεφεύγει συνεχώς, τα facial animations δεν είναι αρκετά, το pop-in δεν αφήνει τις τοποθεσίες -που είναι κατά τ’ άλλα όμορφες- να λάμψουν, οι σκιές τρεμοπαίζουν, και τα συνεχή stutters και framedrops δυσχεραίνουν την εξερεύνηση και καθιστούν τον ανοιχτό κόσμο μια αμφιλεγόμενη επιλογή. Από τη μία, η open world προσέγγιση δίνει ένα “sense of place” στο σενάριο, το τοποθετεί σε έναν χώρο και χρόνο, ενώ παράλληλα ενισχύει και την ατμόσφαιρα σημαντικά, μαζί με το αποδοτικό soundtrack. Από την άλλη, τα τεχνικά προβλήματα και τα χοντροκομμένα animations μας κάνουν να αναρωτιόμαστε αν τελικά χρειαζόταν ένας ανοιχτός κόσμος, και ειδικά ένας τόσο μεγάλος.

Ακόμα, προβλήματα εντοπίζονται και σε διάφορους μηχανισμούς του gameplay που σχετίζονται με τον ανοιχτό κόσμο. Για παράδειγμα, όταν θέλουμε να ρωτήσουμε περαστικούς για κάποιο στοιχείο που αναζητούμε, το σύστημα θυμίζει παιχνίδια άλλης εποχής. Συγκεκριμένα: πρέπει να έχουμε επιλέξει το στοιχείο που επιθυμούμε να ερευνήσουμε και να πάμε σε έναν περαστικό. Όταν πατήσουμε το πλήκτρο αλληλεπίδρασης, βλέπουμε αλλόκοτες σκηνές να εκτυλίσσονται μπροστά μας. Μπορεί, ας πούμε, το στοιχείο να είναι μια διεύθυνση, αλλά ο διάλογος με τον περαστικό θα πάει ως εξής: -«Μπορείτε να με βοηθήσετε;»
-«Δεν ξέρω τι είναι αυτό που μου λες».

Μεταμφιέσεις και πιστολίδι αποσπούν απ' τον εξαιρετικό πυρήνα

Κάποιες φορές γίνεται ακόμα χειρότερο, εξαιτίας ενός άλλου συστήματος, αυτού της μεταμφίεσης. Μπορούμε, λοιπόν, να αλλάζουμε ρούχα, να φοράμε μουστάκια και καπέλα και γενικά να αλλάζουμε την εμφάνιση του Sherlock. Κάποια ρούχα είναι πιο αποτελεσματικά σε διαλόγους με πλούσιους κατοίκους, άλλα πετυχαίνουν καλύτερα σε αλληλεπιδράσεις με εργάτες, και ούτω καθεξής. Ωστόσο, το σύστημα αυτό παραείναι «παιχνιδίστικο»: θα ρωτήσουμε μια γυναίκα πώς να πάμε στο νεκροταφείο, και θα μας πει ότι «τα λεφτά μας δεν την εντυπωσιάζουν». Θα αλλάξουμε ρούχα μπροστά της, θα απαντήσει αμέσως πρόσχαρη. Αυτή η «παιχνιδίστικη» αίσθηση είναι διάχυτη σε πολλά συστήματα του gameplay και μειώνει αισθητά τους μηχανισμούς που είναι ενδιαφέροντες και διασκεδαστικοί.

Εκτός από την εξερεύνηση, την αναζήτηση και την έρευνα, θα χρειαστεί να εμπλακούμε και σε μονομαχίες με πιστόλια. Σε αυτό το κομμάτι, έχει γίνει προσπάθεια ένταξης στο ευρύτερο ύφος του Sherlock, αφού οι μάχες υποτίθεται πως είναι ζήτημα ευστροφίας και παρατηρητικότητας περισσότερο. Έτσι, θα κληθούμε να πυροβολήσουμε συγκεκριμένα σημεία των εχθρών για να τους ακινητοποιήσουμε και να τους συλλάβουμε, ή να ρίξουμε τις σφαίρες μας σε αντικείμενα του περιβάλλοντος ώστε να σπάσουμε, για παράδειγμα, έναν σωλήνα, ο οποίος θα βγάλει αέριο στο πρόσωπο ενός εχθρού. Ή, απλώς, μπορούμε να τους φυτέψουμε σφαίρες στο κεφάλι. Οι μάχες μάς βγάζουν εκτός της ατμόσφαιρας, δυστυχώς, και είναι και κακοστημένες, με αποτέλεσμα να θυμίζουν και αυτές gaming άλλης εποχής.

Δυστυχώς, τα παράπλευρα συστήματα αυτά κρατούν πίσω το Sherlock Holmes: Chapter One και ο τεχνικός τομέας δεν το αφήνει να ξεδιπλωθεί όπως θα ήθελε. Όμως, κάτω από όλα τα προβλήματα, βρίσκεται μια ενδιαφέρουσα ιστορία και ένα πλήρες σύστημα ντετεκτιβικής έρευνας που καταφέρνει να εξομοιώσει σωστά τη διαδικασία και να σας βάλει στη θέση του Sherlock.

Το παιχνίδι μάς παραχωρήθηκε από την εκδότρια εταιρεία για τις ανάγκες του review. 

 

Σχόλια
Λεπτομέρειες
Τίτλος

Sherlock Holmes: Chapter One - Review

Συντάκτης
20 Νοεμβρίου 2021
Developer

Frogwares

Publisher

Frogwares

Πλατφόρμες

PC
PlayStation 4
PlayStation 5
Xbox One
Xbox Series X/S

Tested on

PS5

Κυκλοφορία

16 Νοεμβρίου 2021 (PC, PS5, Series X|S)

Είδος

Action-adventure

PEGI

16

Θετικά

+ Ατμοσφαιρικός ανοιχτός κόσμος
+ Πετυχημένες ιστορίες
+ Χορταστική ντετεκτιβική έρευνα
+ Ενδιαφέρουσες ιδέες για ένα "origin story" του Sherlock

Αρνητικά

- Πολλά τεχνικά προβλήματα
- Κάποια συστήματα δεν είναι επαρκώς σύγχρονα
- Αχρείαστες και κακοστημένες μάχες

Βαθμολογία
Βαθμόλογία συντάκτη
Βαθμολογία χρηστών
Rate Here
Βαθμολογία
7.5
Συνοψίζοντας

Κάποια παράπλευρα συστήματα του gameplay κρατούν πίσω το Sherlock Holmes: Chapter One και ο τεχνικός τομέας δεν το αφήνει να ξεδιπλωθεί όπως θα ήθελε. Όμως, κάτω από όλα τα προβλήματα, βρίσκεται μια ενδιαφέρουσα ιστορία και ένα πλήρες σύστημα ντετεκτιβικής έρευνας που καταφέρνει να εξομοιώσει σωστά τη διαδικασία και να σας βάλει στη θέση του Sherlock.

7.5
Βαθμός
Βαθμός
You have rated this
What's your reaction?
LOL
0%
Cheers
0%
Τιιιιι ;
0%
Μπαααα
0%
Sad
0%
Rage
0%
/* ]]> */
http://bs.serving-sys.com/serving/adServer.bs?cn=display&c=19&mc=imp&pli=22935073&PluID=0&ord=[timestamp]&rtu=-1