Sherlock Holmes: The Devil's Daughter

Η επιστροφή του Sherlock Holmes
by Γιώργος Νανάκης on 27 Ιουνίου 2016
Reviews
Διαβάστε το Review του προηγούμενου παιχνιδιού της σειράς
Sherlock Holmes: Crimes & Punishments

Ο γνωστός σε όλους μας δαιμόνιος ντετέκτιβ, Sherlock Holmes, δύο χρόνια μετά την τελευταία του περιπέτεια (Crimes & Punishments) επιστρέφει αποκλειστικά στις κονσόλες νέας γενιάς καθώς και σε PC και καλείται να λύσει νέες συναρπαστικές υποθέσεις, που θα θέσουν σε κίνδυνο ακόμα και την ίδια του τη ζωή. Το “πρόβλημα” με τίτλους, όπως η σειρά Sherlock Holmes, Ηρακλής Πουαρώ και γενικότερα τα παιχνίδια όπου πρωταγωνιστούν ήρωες των οποίων οι περιπέτειες είναι αναρίθμητες και αποτελούν πλούσια και αστείρευτη σεναριακή πηγή, είναι το ίδιο: ο φόβος της επαναληψημότητας. Κάθε φορά που δημιουργείται ένας νέος τέτοιος τίτλος, υπάρχει μια “σιωπηλή συμφωνία”, η οποία πρέπει να τηρείται. O μεταγενέστερος τίτλος καλείται να ξεπεράσει τους προγενέστερους σε όλα τα επίπεδα: γραφικά, gameplay και σενάριο. Με αυτόν τον τρόπο η σειρά ανανεώνεται και αρκετές φορές επαναπροσδιορίζεται με διαφορετικό ύφος στο gameplay, ώστε με αυτόν τον τρόπο να δελεάζει τους υποψήφιους αγοραστές.

Sherlock Holmes_ The Devil's Daughter_20160620001739

Aδιαμφησβήτητα ο αμέσως προηγούμενος τίτλος, Sherlock Holmes: Crimes & Punishments, ήταν ένα παιχνίδι που έθετε νέες βάσεις σε μια σειρά που απαριθμεί αισίως 8 συνέχειες (11 εάν λάβουμε υπ' όψιν και διάφορους μικρότερους τίτλους που εκδόθηκαν για το Nintendo DS, 3DS). Το Crimes & Punishments μας εισήγαγε έναν διαφορετικό τρόπο παρουσίασης του παιχνιδιού και καθιέρωσε αρκετές νέες καινοτομίες, τις οποίες το The Devil’s Daughter οφείλει, αν όχι να τις ακολουθήσει και να τις βελτιώσει όσο μπορεί, να προσπαθήσει να τις εξελίξει και να αφήσει το δικό του στίγμα στη σειρά. Η σύγκριση είναι αναπόφευκτη και θα αναλύσουμε εκτενώς παρακάτω αν το The Devil’s Daughter καταφέρνει να ξεπεράσει τον πήχη που έχει θέσει το Crimes & Punishments.

Υπόθεση

Το Devil’s Daughter διαδραματίζεται στην βικτωριανή Αγγλία με κεντρικό πρωταγωνιστή -ποιoν άλλον- τον τετραπέρατο και μοναδικό Sherlock Holmes. O Sherlock καλείται να εξιχνιάσει πέντε υποθέσεις (στην πραγματικότητα είναι έξι, αλλά η μία είναι μικρή, σύντομη και εμβόλιμη μέσα στην τέταρτη και ουσιαστικά δεν την λαμβάνουμε καν υπόψη) γεμάτες μυστήριο, φόνους και περιπέτεια. Παράλληλα με τις υποθέσεις που αναλαμβάνετε, εκτυλίσσεται και η κεντρική ιστορία που κορυφώνεται με τη λύση του τελευταίου κεφαλαίου. Ο μέσος όρος διάρκειας της κάθε υπόθεσης είναι περίπου μιάμιση με δύο, το πολύ, ώρες με κάποιες αυξομειώσεις στη διάρκεια που εξαρτάται από πολλούς παράγοντες. Αν προσπερνάτε συνέχεια τους διαλόγους και τα mini-games το παιχνίδι θα σας φανεί απίστευτα μικρό. Σαφώς όλοι οι χαρακτήρες που πλαισιώνουν τον Sherlock εμφανίζονται και αυτοί με κύριο... δευτεραγωνιστή τον έμπιστο φίλο, συγκάτοικο και συνεργάτη του, Dr Watson, τον επιθεωρητή Lestrade, την σπιτονοικοκυρά του, Mrs. Hudson και τον Wiggings, ένα από τα παιδιά που ζουν στους δρόμους του Λονδίνου. Να σημειωθεί ότι για να καταλάβετε πλήρως το φινάλε θα πρέπει να έχετε μια στοιχειώδη επαφή με το σύμπαν του Sherlock Holmes και γενικότερα να γνωρίζετε τους κεντρικούς χαρακτήρες που εμπλέκονται με τον πολυμήχανο ήρωα, είτε από τα μυθιστορήματα, είτε από τις ταινίες ή ακόμα και από την σειρά.

Gameplay

To παιχνίδι δεν μπορεί να θεωρηθεί αμιγώς adventure game. Ο λόγος είναι ότι η ταυτότητα του έχει αλλοιωθεί τόσο τα τελευταία χρόνια -χωρίς αυτό να είναι απαραίτητα αρνητικό- που πλέον με τις τόσες προσμίξεις και προσθήκες στο gameplay, θεωρείται ένα κράμα ειδών. Όπως και στον προηγούμενο τίτλο, σας δίνεται η δυνατότητα να παίξετε το παιχνίδι εξ’ ολοκλήρου είτε μέσα από τα μάτια του Sherlock είτε υπό προοπτική τρίτου προσώπου. Ο Sherlock καθ’ όλη τη διάρκεια του παιχνιδιού, μαζεύει στοιχεία, αλληλεπιδρά με αυτά, τα αναλύει και τα αποθηκεύει στο προσωπικό του σημειωματάριο, στο οποίο έχετε πρόσβαση αν πατήσετε το τετράγωνο/Χ. Δημιουργώντας λογικά συμπεράσματα, βάσει στοιχείων, ο Sherlock οδηγείται σε εικασίες, τις οποίες χρησιμοποιείτε συνδυαστικά για να καταλήξετε σε άλλα πορίσματα και να οδηγηθείτε μέσω ενός δικτύου δενδροειδών αποφάσεων σε πολλαπλές υποθέσεις και φυσικά στον τελικό σας σκοπό, την αποκάλυψη της αλήθειας σε κάθε υπόθεση. Το δενδροειδές σύστημα χρησιμοποιήθηκε για πρώτη φορά στον προηγούμενο τίτλο και έχει παραμένει ο ίδιος και εδώ. Επίσης, για την ανακάλυψη των στοιχείων επιστρατεύονται η φαντασία και η διαίσθηση του Sherlock, που είναι τα αντίστοιχα L1(LB) και R1 (RB) στο χειριστήριο, όπου κατά περίσταση πρέπει να κάνετε χρήση της αντίστοιχης ‘’δύναμης’’ για να ανακαλύψετε περισσότερα στοιχεία.

Επειδή το gameplay ουσιαστικά είναι επαναλαμβανόμενο, για να αποφευχθεί αυτή η μονοτονία, έχει προστεθεί μια πληθώρα από mini games. Κάποια από αυτά επαναλαμβάνονται συνέχεια (πχ. ισορροπία πάνω σε μια σανίδα, άνοιγμα μιας πόρτας παραβιάζοντας την κλειδαριά κλπ.) ενώ κάποια άλλα εμφανίζονται μία μόνο φορά. Το γεγονός αυτό, εκπλήσσει ευχάριστα τον παίκτη και δεν τον αφήνουν να βαρεθεί. Από την άλλη όμως αλλοιώνεται αρκετά ο χαρακτήρας του παιχνιδιού και επιπλέον πολλά από αυτά τα mini-games είναι στην νοοτροπία των QTE, που δεν έχουν να προσφέρουν κάτι παραπάνω στην όλη εμπειρία.

Στο τέλος κάθε υπόθεσης καλείστε, μέσω των συμπερασμάτων σας, να τιμωρήσετε ή να αθωώσετε τον ένοχο που θα προτείνετε. Λίγο πριν μεταβείτε στην αρχή της επόμενης υπόθεσης, το παιχνίδι σας αφήνει να αλλάξετε την επιλογή σας και έτσι μπορείτε άμεσα να δείτε κάθε πιθανή έκβαση της ιστορίας. Κάθε υπόθεση έχει αρκετές εκβάσεις και διαφορετικούς υπόπτους/ενόχους. Παρόλα αυτά σε κάθε περίπτωση, η σωστή απόφαση είναι μοναδική. Το προηγούμενο παιχνίδι βασιζόταν αρκετά σε αυτή τη λογική και υπήρχαν μάλιστα αντίστοιχα trophies (ή achievements) που ενθάρρυναν τον παίκτη να παίξει ξανά τις υποθέσεις και να ξεκλειδώσει όλα τα πιθανά τέλη. Δυστυχώς εδώ δεν υπάρχει αντίστοιχο κίνητρο, καθώς για να ξεκλειδώσετε το αντίστοιχο trophy/achievement αρκεί να τελειώσετε την υπόθεση με οποιονδήποτε τρόπο και οποιαδήποτε απόφαση – σωστή ή μη- μειώνοντας τις πιθανότητες να επισκεφθεί ξανά ο παίχτης το παιχνίδι, εφόσον το ολοκληρώσει μια φορά.

Επίσης, κατά τη διάρκεια των εξερευνήσεων σας θα έρθετε σε επαφή με αρκετούς υπόπτους, τους οποίους έχετε την δυνατότητα να εξετάσετε εξονυχιστικά και να εμπλουτίσετε τις υποθέσεις σας με τα στοιχεία που θα βρείτε. Και αυτό το χαρακτηριστικό υπήρχε στον προηγούμενο τίτλο, με την ειδοποιό διαφορά ότι εδώ σας δίνεται η δυνατότητα να επιλέξετε ανάμεσα σε δύο παρατηρήσεις. Για παράδειγμα, ένας χαρακτήρας έχει κόκκινα μάτια. Αυτό συνέβη γιατί είτε έκλαιγε, είτε γιατί ήταν άυπνος. Εάν επιλέξετε το λάθος χαρακτηριστικό, πριν οριστικοποιήσετε την απόφασή σας, θα ενημερωθείτε στο σημειωματάριο του Sherlock ότι το προφίλ του αντίστοιχου ήρωα είναι λάθος, χωρίς αυτό βέβαια να επηρεάζει την τελική έκβαση των αποτελεσμάτων ή την αποκάλυψη του πραγματικού ενόχου.

Ένα ακόμα (αμελητέο) αρνητικό, είναι η απουσία δόνησης σχεδόν σε όλο το παιχνίδι. Στο Crimes and Punishments κατά την διάρκεια παρατήρησης των υπόπτων, όταν πλησιάζατε ένα στοιχείο επάνω τους υπήρχε έντονη δραστηριότητα δόνησης, που ουσιαστικά σας προειδοποιούσε με αυτόν τον τρόπο ότι πλησιάζετε σε στοιχείο. Στο Devil’s Daughter η αντίστοιχη λειτουργία δόνησης κατά την εξέταση των υπόπτων δεν υφίσταται καν.

Τεχνικός Τομέας

Ο τίτλος δεν φέρνει κάποια καινοτομία, όπως έφερε ο προηγούμενος τίτλος, όσον αφορά τη μηχανή των γραφικών. Ακολουθεί την λογική του Crimes & Punishments, δηλαδή γίνεται χρήση και πάλι της Unreal Engine 3. Το παιχνίδι θεωρητικά τρέχει στα 1080p/30fps, αν και αρκετές φορές υπό συγκεκριμένες συνθήκες υπάρχει πτώση του αριθμού των καρέ στην οθόνη που γίνεται αισθητή ενώ παίζετε. Παρόλα αυτά όμως, όπως προαναφέραμε, η πτώση προκύπτει υπό συγκεκριμένες προϋποθέσεις και όχι στην τόσο στην κανονική ροή του παιχνιδιού (πχ. αν είστε σε ένα συγκεκριμένο σημείο του παιχνιδιού και μετακινήσετε την κάμερα απότομα κλπ.). Επίσης, αν εξαιρέσουμε μικροπροβλήματα που προκύπτουν από φωτισμούς αντικειμένων ή χαρακτήρων υπό συγκεκριμένη γωνία θέασής τους, τα γραφικά είναι άρτια και κυμαίνονται στα ίδια επίπεδα με τον προηγούμενο τίτλο.

Μικρές βελτιώσεις υπάρχουν και μπορεί να τις παρατηρήσει αμέσως κάποιος, κατά κύριο λόγο στην απεικόνιση των υφασμάτων, των επιφανειών, των αντανακλάσεων αλλά και στην απεικόνιση φυσικών φαινομένων (πχ. θρόισμα φύλλων) που χρησιμοποιεί το παιχνίδι. Ο κεντρικός μας χαρακτήρας είναι καλοσχεδιασμένος και πλήρως ανανεωμένος. Ο Sherlock και ο Watson έχουν επανασχεδιαστεί και δείχνουν αρκετά νεότεροι σε σχέση με τα προηγούμενα κεφάλαια των περιπετειών τους, σε μία προσπάθεια να κάνουν το παιχνίδι ελκυστικό στις πιο νεαρές ηλικίες. Το παράδοξο όμως είναι ότι οι υπόλοιποι χαρακτήρες (Lestrade, Wiggings κτλ ) παραμένουν ακριβώς ίδιοι εμφανισιακά, χωρίς καμία διαφοροποίηση τουλάχιστον όσον αφορά τον σχεδιασμό τους από το Crimes & Punishments.

Η μουσική κατά τη μεγαλύτερη διάρκεια του παιχνιδιού απουσιάζει. Δίνει το παρόν σε παρεμβαλλόμενες κινηματογραφικές σκηνές και σε ορισμένα mini games για να κορυφωθεί η δράση, αλλά κατά κύριο λόγο επικρατούν μόνο οι ήχοι από τον περιβάλλοντα χώρο. Όσον αφορά τo voice acting, είναι αρκετά καλό και συμβαδίζει με την αλλαγή της εμφάνισης των ηρώων μας καθώς οι προηγούμενοι ηθοποιοί έδιναν μια πιο κλασική και “βικτωριανή” ερμηνεία.

Θετική προσθήκη σε αυτό το παιχνίδι είναι η δυνατότητα εξερεύνησης περισσότερων ανοικτών τοποθεσιών. Για παράδειγμα, μπορείτε να εξερευνήσετε τι πραγματικά υπάρχει έξω από την πόρτα του διαμερίσματος του σπιτιού του Sherlock, ακόμα και να βγείτε έξω στο δρόμο και να περιπλανηθείτε στα τετράγωνα γύρω από την Baker Street ή ακόμα και να περιπλανηθείτε στους δρόμους τριγύρω από την περίφημη Scotland Yard. Όμως, όσο ενδιαφέρουσα και αν ακούγεται η προσθήκη αυτή, πρακτικά δεν εξυπηρετεί πουθενά, καθώς η χρήση των εξωτερικών χώρων γίνεται ελάχιστες φορές. Πέραν αυτών των μεμονωμένων περιπτώσεων (πχ. ολοκλήρωση ενός mini game ή αναζήτηση μιας κατοικίας ενός υπόπτου ή μια παρακολούθηση υπόπτου κλπ.), οι εξωτερικοί αυτοί χώροι δεν αξιοποιούνται όπως θα έπρεπε ή όπως πραγματικά ενδεχομένως να είχε κατά νου η Frogwares και θα πρέπει να αποφεύγονται κατά τις μετακινήσεις σας για να γλιτώσετε πολύτιμο χρόνο φορτώματος του παιχνιδιού.

Το μεγαλύτερο αρνητικό του παιχνιδιού είναι οι μεγάλοι χρόνοι φορτώματος που δυστυχώς κληρονομήθηκαν από το Crimes & Punishments. Θα συναντήσετε αρκετές loading οθόνες, κυρίως κατά τη μετάβασή σας από μια τοποθεσία σε κάποια άλλη. Τα πράγματα χειροτερεύουν όταν πρέπει να επισκεφθείτε ξανά, έστω και φευγαλέα, μια περιοχή που σας έχει διαφύγει κάποιο στοιχείο και στην συνέχεια να επιστρέψετε εκεί που βρισκόσασταν. Για να καλύψει αυτόν τον κενό χρόνο ανάμεσα στις μεταφορτώσεις, σας δείχνει τον Sherlock μέσα σε ταξί με την δυνατότητα να μπορείτε να ελέγξετε το σημειωματάριό σας και να εξετάσετε πάλι τα στοιχεία που έχετε βρει μέχρι να συνεχίσετε την περιπέτειά σας.


Το Sherlock Holmes: The Devil's Daughter διαθέτει 25 Trophies
Βαθμός δυσκολίας για το Platinum: 1/10
Life of a Consulting Detective
Collect all possible in-game trophies
The Hunter Becomes the Prey
Finish Prey Tell Case
The Golem Awakened
Finish A Study in Green Case
Lock, Stock, and Two Smoking Detectives
Finish Infamy Case
Domesticity
Solve Mary Sutherland's Case
Disaster Strikes
Finish The Case of the Chain Reaction
Madame Destiny
Finish Fever Dreams Case
The Drawn Curtain
Complete the game
On the Trail
Don't let the suspicious man out of your sight
At Gunpoint
Become prey, to trick the hunter
Hermit's Lair
Locate the hideout
Back Against the Wall
Experience a hearty welcome
Phantasmagorical Journey
Escape the perils of your imagination
Mechanical Art
Find a way inside a secret room
Lawn Bowls Champion
Win a tournament of local interest
Agent 221B
Become a shadow unseen
Tavern Tangle
Come to fisticuffs, but for good reason
Exorcism 2.5
Banish devilry
Unwanted Attention
Deal with a gift from a secret admirer
Ace of Spades
Let the cards fall where they may
Breathe Easy
Breathe life into one in need
Domino Effect
Reconstruct a deadly chain of events (1)
Pump It Up
Find a way to control the water
The Greatest Test of All
Have the last dance with "Madame Destiny"
It's All in the Stars
Let the stars lead you out of danger
Το Sherlock Holmes: The Devil's Daughter διαθέτει 25 Achievements
Βαθμός δυσκολίας για το Platinum: 1/10
Sort:
The Hunter Becomes the Prey 70
Finish Prey Tell Case
The Golem Awakened 70
Finish A Study in Green Case
Lock, Stock, and Two Smoking Detectives 70
Finish Infamy Case
Domesticity 30
Solve Mary Sutherland's Case
Disaster Strikes 70
Finish The Case of the Chain Reaction
Madame Destiny 70
Finish Fever Dreams Case
The Drawn Curtain 70
Complete the game
On the Trail 15
Don't let the suspicious man out of your sight
At Gunpoint 30
Become prey, to trick the hunter
Hermit's Lair 15
Locate the hideout
Back Against the Wall 30
Experience a hearty welcome
Phantasmagorical Journey 30
Escape the perils of your imagination
Mechanical Art 30
Find a way inside a secret room
Lawn Bowls Champion 15
Win a tournament of local interest
Agent 221B 30
Become a shadow unseen
Tavern Tangle 15
Come to fisticuffs, but for good reason
Exorcism 2.5 30
Banish devilry
Unwanted Attention 15
Deal with a gift from a secret admirer
Ace of Spades 30
Let the cards fall where they may
Breathe Easy 15
Breathe life into one in need
Domino Effect 30
Reconstruct a deadly chain of events
Pump It Up 30
Find a way to control the water
The Greatest Test of All 30
Have the last dance with "Madame Destiny"
It's All in the Stars 30
Let the stars lead you out of danger
Life of a Consulting Detective 130
Collect all possible in-game achievements

Το παιχνίδι μάς παραχωρήθηκε από την IGE S.A. για τις ανάγκες του Review.

Σχόλια
Λεπτομέρειες
Τίτλος

Sherlock Holmes: The Devil's Daughter

Author

Γιώργος Νανάκης

Developer

Frogwares

Publisher

Bigben Interactive

Διανομή

IGE S.A.

Πλατφόρμες

PC / PS4 / Xbox One

Tested on

PS4

Κυκλοφορία

10 Ιουνίου 2016

Είδος

Adventure

PEGI

16

Θετικά

+ 5 νέες υποθέσεις για να εξερευνήσετε
+ Ατμοσφαιρικό, μυστηριώδες, περιπετειώδες

Αρνητικά

- Μεγάλοι χρόνοι φορτώματος
- Περισσότερα minigames από όσα θα έπρεπε να είχε
- Τεχνικές ατέλειες που μειώνουν την τελική ποιότητα του τίτλου

Βαθμολογία
Βαθμόλογία συντάκτη
Βαθμολογία χρηστών
Rate Here
Βαθμολογία
6.5
Συνοψίζοντας

Το Sherlock Holmes: The Devil’s Daughter είναι ένα παιχνίδι με ικανοποιητική διάρκεια, όμορφα γραφικά και εξαιρετική υπόθεση. Όπως αναφέραμε και στην εισαγωγή, η σύγκριση με το Crimes & Punishments είναι αναπόφευκτη, καθώς το Devil’s Daughter είναι το “πνευματικό τέκνο” του. Μπορεί το Crimes and Punishments να έθεσε νέα δεδομένα στην σειρά (νέα μηχανή γραφικών, mini games, δυνατότητα επιλογής διαφορετικών ενόχων μέσα από το δενδροειδές σύστημα αποφάσεων, παρουσίαση περισσοτέρων από μια υποθέσεων μέσα στο ίδιο παιχνίδι), όμως το Devil’s Daughter φαίνεται να χάνει κάπου τον σκοπό του και παραμένει στη σκιά του προκατόχου του.

Ουσιαστικά κληροδοτεί όλα τα θετικά στοιχεία του προηγούμενου τίτλου. που προαναφέραμε και ταυτόχρονα δεν εξαφανίζει τα προβλήματα που είχαν προκύψει. Αντιθέτως, προσθέτει περισσότερα στην όλη εξίσωση, όπως τεχνικές ατέλειες και εισάγει mini games, που ίσως εκνευρίσουν αρκετούς παίκτες.

6.5
Βαθμός
Βαθμός
You have rated this
What's your reaction?
LOL
0%
Cheers
0%
Τιιιιι ;
0%
Μπαααα
0%
Sad
0%
Rage
0%