Shio | Review | VideoGames24

Shio

We live inside a dream
by Βασίλης Τατσιόπουλος on 1 Ιουνίου 2018

Το Shio είναι ένα platformer που διεκδικεί μία θέση ανάμεσα στους ''μεγάλους'' του είδους. Είναι ένα πολύ φιλόδοξο παιχνίδι και αυτό φαίνεται από πολλές πτυχές του. Αποτελεί δημιούργημα της Coconut Island Studios και οι επιρροές του από την ασιατική τέχνη και κουλτούρα είναι εμφανείς.

Πρώτα από όλα, το Shio μάς παρουσιάζει ένα πολύ ιδιαίτερο narrative για το είδος. Έχουμε μία trippy, φαινομενικά ασύνδετη ιστορία, γεμάτη ονειρικές καταστάσεις και εσκεμμένα αόριστη αφήγηση. Το σενάριο προσπαθεί λίγο περισσότερο από όσο πρέπει, ώστε να ξεχωρίσει με την ιδιαιτερότητά του. Είναι υπερ-φιλόδοξο και στην πορεία μπορεί να ξενίσει ή και κουράσει μερικούς παίκτες. Επίσης, κάποιες στιγμές παραείναι αργές και, παρόλο που ταιριάζουν στο κλίμα και τη συνολική αφήγηση, κρατούν πιο πολύ από όσο πρέπει.

Γενικά, η ιστορία δεν είναι στο επίκεντρο και έτσι δεν μας απασχολεί πάρα πολύ, όμως συντροφεύει με πετυχημένο τρόπο το gameplay και σίγουρα την προτιμούμε από μία ξερή platforming εμπειρία. Υπάρχουν μερικά λάθη στα κείμενα, συντακτικού και γραμματικού τύπου, τα οποία λογικά οφείλονται στη μετάφραση από το πρωτότυπο, όμως δεν μας χάλασαν την εμπειρία.  Όταν τελειώσει το Shio, ίσως να μην έχουμε καταλάβει πάρα πολλά από την πλοκή, όμως δεν έχει σημασία. Το σενάριο είναι αυτής της φύσεως, ονειρικό και ''άπιαστο''· περισσότερο χτίζει ατμόσφαιρα και εικόνες, παρά αφηγείται με συμβατικούς τρόπους.

Βέβαια, όλα αυτά αν το τερματίσουμε. Γιατί το Shio, είναι δύσκολο. Είναι πολύ δύσκολο. Έχει τη δυσκολία που μας κάνει να θέλουμε να σπάσουμε το χειριστήριο. Έχει αυτή τη δυσκολία, που μας κάνει να νιώθουμε πως είμαστε ένα τίποτα. Το στήσιμο του παιχνιδιού είναι περίεργο και ιδιαιτέρως μίνιμαλ. Δεν έχουμε στη διάθεσή μας πολλές κινήσεις, dashes, επιθέσεις, διπλά άλματα και τα σχετικά. Τα μόνα που μπορούμε να κάνουμε, είναι να τρέχουμε και να πηδάμε, σε fixed ύψος. Παρόλα αυτά, η εταιρεία, δίνοντάς μας μόνο ένα άλμα, κατάφερε να φτιάξει μερικά από τα πιο καλοστημένα και εντυπωσιακά επίπεδα στην πρόσφατη μνήμη μας.

Για να ακριβολογούμε, δεν έχουμε μόνο το απλό άλμα στη διάθεσή μας. Σε όλη την έκταση των επιπέδων και σε συγκεκριμένα σημεία, βρίσκονται τοποθετημένα διάφορα φανάρια. Όταν πατήσουμε το πλήκτρο του άλματος κοντά σε ένα από αυτά, πραγματοποιούμε ένα δεύτερο άλμα. Δεν υπάρχει περιορισμός στον αριθμό των διαδοχικών αλμάτων, καθώς μπορούμε να πηδάμε συνεχώς στο ίδιο φανάρι και να μένουμε στάσιμοι, ή να προχωρούμε από το ένα στο άλλο. Η διαρρύθμιση των χώρων είναι τέτοια που μας αναγκάζει να είμαστε τέλειοι. Μεταξύ δύο checkpoints, πρέπει να κάνουμε τα πάντα με απόλυτη ακρίβεια, αν δεν θέλουμε να πέσουμε στο κενό ή σε μία από τις παγίδες του παιχνιδιού. Τα checkpoints, έπρεπε να εμφανίζονται με λίγη περισσότερη συνέπεια, καθώς μερικές φορές είναι πολύ σύντομα, ενώ άλλες πρέπει να "ματώσουν" τα δάχτυλά μας ώστε να τα καταφέρουμε.

Επίσης, δεν κουράζονται μόνο τα δάχτυλά μας, καθώς το Shio έχει ενσωματωμένα στοιχεία puzzle παιχνιδιού στο platforming του. Απαιτεί σκέψη, σε πολλές στιγμές του. Άλλες φορές μάς αφήνει να προγραμματίσουμε τις επόμενες κινήσεις μας και να σκεφτούμε με το πάσο μας, άλλες όμως απαιτεί γρήγορη σκέψη και αντίδραση. Ευτυχώς, όταν πεθαίνουμε επιστρέφουμε εντελώς άμεσα στο checkpoint, χωρίς loading ή κάποιο death animation.

Στο Shio εμπεριέχεται σε μεγάλες δόσεις η λογική του trial and error. Δεν είναι η μόνη προσέγγιση του παιχνιδιού, όμως τη βλέπουμε αρκετά συχνά. Αυτό, από μόνο του, δεν είναι ελάττωμα, καθώς μιλάμε για ένα είδος προσέγγισης που βρίσκεται εκεί από επιλογή και μάλιστα λειτουργεί πετυχημένα. Το πρόβλημα είναι πως μερικές φορές δεν έχουμε αρκετά στοιχεία για την επόμενη κίνησή μας και έτσι δοκιμάζουμε τυχαία, μέχρι να πετύχουμε τη σωστή μέθοδο. Σε προχωρημένα στάδια εμφανίζονται και μερικές πατέντες, όπως η ομίχλη που κρύβει και εμφανίζει συγκεκριμένα αντικείμενα του χώρου. Η χρήση και ο ρυθμός εμφάνισης νέων mechanics είναι απόλυτα σωστή. Γενικά, το Shio έχει πάρα πολύ καλό ρυθμό· είτε μιλάμε για το ρυθμό του παιχνιδιού συνολικά, είτε για την αναλογία ιστορίας και gameplay, είτε για το ρυθμό του platforming, τα καταφέρνει εξαιρετικά.

Ο χειρισμός είναι απλούστατος, καθώς δεν πατάμε πολλά πλήκτρα. Τα άλματα είναι άμεσα, ξεκάθαρα και μαθαίνονται εύκολα, παρόλο που δεν υπάρχει ευαισθησία στο πλήκτρο. Πολλές φορές παίζοντας, θα βρούμε ασυναίσθητα τον εαυτό μας όρθιο, μπροστά στην οθόνη, να προσπαθεί να περάσει τα πανδύσκολα και γεμάτα ένταση εμπόδια. Θα εκτελέσουμε εντυπωσιακές μανούβρες, θα λειτουργήσουμε κάτω από χρονική πίεση και θα καταφέρουμε ενέργειες σε απίστευτο timing. Όσο χάνουμε, νιώθουμε όλο και χειρότερα. Εκνευριζόμαστε και απογοητευόμαστε συνεχώς. Όμως, οι στιγμές νίκης είναι απίστευτα ικανοποιητικές. Το level design είναι πολύ έξυπνο και οι ιδέες που στηρίζουν το Shio στο gameplay του εντυπωσιακές.

Επίσης, καθόλου δεν μας ενοχλεί που η μουσική υπόκρουση αποτελείται από ήρεμες μελωδίες. Μπορεί να είμαστε έτοιμοι να πετάξουμε την κονσόλα από το παράθυρο εξαιτίας όσων γίνονται στην οθόνη, όμως η μουσική παραμένει γαλήνια σε όλη τη διάρκεια του παιχνιδιού. Ακούμε παραδοσιακούς ήχους, πολύ ταιριαστούς στο setting και με άψογη εκτέλεση. Επίσης, όταν πεθαίνουμε, η μουσική δεν κάνει reset αλλά συνεχίζει και αυτό είναι πολύ θετικό.

Οπτικά, το Shio συμβαδίζει απόλυτα με τη μουσική του επιμέλεια. Μοιάζει με καμβά ζωγραφικής, με έργο τέχνης γεμάτο ασιατικές επιρροές. Το εικαστικό αποτέλεσμα είναι πανέμορφο και τα animations εξαιρετικά. Το Shio ξεκίνησε ως demo και μέσο επίδειξης ζωγραφικών πινάκων. Ο οπτικός τομέας είναι απολαυστικός, είτε τον κρίνουμε απλώς ως πίνακα ζωγραφικής, είτε σε συνδυασμό με το gameplay.

Τα προβλήματα που παρουσιάζονται δεν είναι πολλά, όμως μερικά είναι αρκετά ενοχλητικά. Συναντάμε ξαφνικές πτώσεις των frames, οι οποίες μάς χαλούν τη ροή του platforming και συνήθως μας αναγκάζουν να χάσουμε, καθώς απαιτείται τεράστια ακρίβεια και με αυτόν τον τρόπο δεν είναι πάντοτε εφικτή. Ακόμη, το collision detection χρειαζόταν λίγη βελτίωση. Τέλος, σε μερικά σημεία υπάρχουν φανάρια που αναβοσβήνουν και εμείς πρέπει να συγχρονιστούμε μαζί τους, καθώς όταν είναι σβηστά δεν λειτουργούν. Όμως, για ανεξήγητους λόγους, κάποια δουλεύουν παρόλο που είναι σβηστά.

Υπάρχει και easy mode, για όσους δεν αντέχουν την πολύ υψηλή πρόκληση (με ευκολότερη αξιοποίηση των φαναριών, της κάθε πλατφόρμας και του collision γενικότερα). Παρόλα αυτά, μην περιμένετε μεγάλες διαφορές, αφού το παιχνίδι είναι πολύ δύσκολο και έτσι. Επίσης, το πιο απαιτητικό mode είναι πιο ενδιαφέρον, καθώς μας δίνει πρόσβαση σε μυστικά levels τα οποία δοκιμάζουν τις ικανότητές μας και τα όσα έχουμε μάθει παίζοντας το Shio, στο έπακρο.

Το Shio είναι ένα παιχνίδι που έχει στηθεί πάνω σε εξαιρετικές ιδέες και η υλοποίηση δεν πάει πίσω. Είναι ένα platformer για γερά νεύρα και πολλές φορές καταφέρνει να μας εκνευρίσει, όμως δεν μπορούμε να αφήσουμε το χειριστήριο και να μην φτάσουμε μέχρι το τέλος. Το αόριστο και φευγαλέο σενάριο δίνει όσο υπόβαθρο χρειάζεται στο gameplay, που απαρτίζεται από στιβαρό platforming και ιδιαίτερα έξυπνη δομή. Ο οπτικοακουστικός τομέας βοηθάει και αυτός πάρα πολύ το σύνολο. Παρά τη μικρή του διάρκεια, όσοι δεν φοβούνται την αυξημένη πρόκληση, σίγουρα θα απολαύσουν το Shio.

Το παιχνίδι μάς παραχωρήθηκε από την εκδότρια εταιρεία για τις ανάγκες του Review.

Σχόλια
Λεπτομέρειες
Τίτλος

Shio

Συντάκτης
1 Ιουνίου 2018
Developer

Coconut Island Studio

Publisher

Coconut Island Games

Πλατφόρμες

PC / PlayStation 4

Tested on

PlayStation 4

Κυκλοφορία

5 Μαΐου 2017 (PC)
22 Μαΐου 2018 (PS4)

Είδος

Platformer

PEGI

7

Θετικά

+ Πανέμορφη και γαλήνια καλλιτεχνική επιμέλεια που δημιουργεί πετυχημένες αντιθέσεις με το έντονο και απαιτητικό gameplay
+ Έντονη πρόκληση με τη χρήση έξυπνων μοτίβων και καλοσχεδιασμένων mechanics και επιπέδων
+ Το σενάριο χωρίζει το παιχνίδι σε τμήματα με ωραίο τρόπο, χωρίς να παίρνει πολύ χρόνο

Αρνητικά

- Μερικά άκρως ενοχλητικά τεχνικά προβλήματα
- Μικρή διάρκεια
- Το collision detection δεν είναι όσο ακριβές έπρεπε

Βαθμολογία
Βαθμόλογία συντάκτη
Βαθμολογία χρηστών
Rate Here
Βαθμολογία
7.5
Συνοψίζοντας

Το Shio είναι ένα πανέμορφο platformer με πολλές, ιδιαίτερες και πολύ έξυπνες ιδέες. Το level design είναι πολύ πετυχημένο και τα mechanics, παρότι απλά, παρουσιάζουν ενδιαφέρον και έχουν πολύ βάθος. Η εμπειρία πλαισιώνεται από ένα σενάριο το οποίο αν και δεν είναι ευνόητο, χτίζει ταιριαστή ατμόσφαιρα και υπόβαθρο για το gameplay. Αν διορθώνονταν μερικά τεχνικά προβλήματα, το Shio θα μπορούσε να φτάσει όσο ψηλά στόχευε, όμως ακόμη και τώρα, προτείνεται χωρίς δεύτερη σκέψη σε όλους τους fans των δύσκολων platformers.

7.5
Βαθμός
Βαθμός
You have rated this
What's your reaction?
LOL
0%
Cheers
0%
Τιιιιι ;
0%
Μπαααα
0%
Sad
0%
Rage
0%
/* ]]> */
http://bs.serving-sys.com/serving/adServer.bs?cn=display&c=19&mc=imp&pli=22935073&PluID=0&ord=[timestamp]&rtu=-1