Sierra: Μια ιστορία γεμάτη περιπέτεια

by Χρήστος Μπακατσέλος on 3 Αυγούστου 2015
Αφιερώματα

Διαβάστε ΕΔΩ το Review μας για το King's Quest - Chapter I: A Knight to Remember.

Με τα adventure games έχω μια αγάπη που κρατά χρόνια. Όλα ξεκίνησαν από όταν ο πατέρας μου αγόρασε, σε μένα και στον αδερφό μου, μια Amiga 500. Λίγους μήνες μετά την αγορά της, ένας φίλος μου τότε μου έφερε να παίξω το πρώτο μου adventure: το Leisure Suit Larry 1 – In the Land of the Lounge Lizards της, άγνωστης για μένα μέχρι τότε, Sierra On-Line. To παιχνίδι με μάγεψε από την πρώτη στιγμή, όχι τόσο για το θέμα του που ήταν ενήλικο (σεξ, ναρκωτικά, πόρνες, γυναίκες και ποτό), αλλά κυρίως για το ότι για να το τελειώσεις ήθελε να λύσεις μια σειρά γρίφων!Από τότε κατάλαβα ότι αυτό το είδος των παιχνιδιών θα ήταν το αγαπημένο μου. Και όλα αυτά τα όφειλα σε μια εταιρεία, την Sierra On-Line.

Μπορεί τα adventures να υπήρχαν από την δεκαετία του ’70 ως text adventures (για την ιστορία το πρώτο adventure game που φτιάχτηκε ποτέ ήταν από δυο Αμερικανούς φοιτητές – τους Willie Crowther και Don Woods και το ονόμασαν, φυσικά, Adventures και είχε γραφτεί σε γλώσσα Fortran), όπου απλά έβλεπες στην οθόνη ένα κείμενο μόνο και στην συνέχεια πληκτρολογούσες τις εντολές στο κάτω μέρος της οθόνης για να προχωρήσεις, αλλά στην δεκαετία του ’80 διαδόθηκαν με υπερβολικά μεγάλη ταχύτητα. Έγιναν δημοφιλή και ο κόσμος τα αγάπησε σχεδόν αμέσως γιατί δεν ήταν σαν όλα τα άλλα παιχνίδια. Δεν ήταν απλά «σκοτώνω εχθρούς και προχωράω οθόνες» όπως ήταν τα περισσότερα παιχνίδια μέχρι τότε, είχαν μια ιστορία, ένα σενάριο με κάποιο υπόβαθρο πίσω τους, ήταν μια interactive διασκέδαση πιο άμεση και πιο ενδιαφέρουσα από τα άλλα είδη παιχνιδιών που κυκλοφορούσαν εκείνη την εποχή, ενώ χρειαζόσουν και λογική για να λύσεις τους, μερικές φορές αρκετά έξυπνους, γρίφους τους. Και σε όλα αυτά βοήθησε και Sierra, η οποία μεσουρανούσε την δεκαετία του ’80 ως μια από τις καλύτερες εταιρείες στον χώρο των adventures.

Τα πρώτα χρόνια

Η On-Line Systems ιδρύθηκε το 1979 από τον τον 25χρονο τότε Ken Williams και την 26χρόνη γυναίκα του Roberta Williams στο Σίμι Βάλεϊ της Καλιφόρνια. Τότε ο Ken ήταν απλά ένας προγραμματιστής της IBM και μόλις είχε αγοράσει έναν Apple II υπολογιστή. Η γυναίκα του Roberta ήταν μεγάλη λάτρης των adventure games. Η ίδια είχε βαρεθεί τα βλέπει μόνο text στην οθόνη και ήθελε κάτι παραπάνω. Έτσι αποφάσισε να φτιάξει το δικό της adventure για το Apple II πάνω σε ένα τραπέζι στην κουζίνα του σπιτιού τους, με τίτλο Mystery House, (αν και το πρώτο adventure που έφτιαξαν μαζί ήταν το Mission Asteroid (το οποίο κυκλοφόρησε όμως πολύ αργότερα) ένα adventure μυστηρίου βασισμένο στο Δέκα Μικροί Νέγροι/And Then They Were None της Αγκάθα Κρίστι. Η ίδια έγραψε το σενάριο και κατάφερε να πείσει τον άντρα της να την βοηθήσει στον προγραμματισμό μετά την δουλειά του. Έτσι, μετά από τρεις μήνες σκληρής δουλειάς, στις 5 Μαΐου 1980 το Mystery House ήταν κυκλοφορήσει στα καταστήματα μέσα σε μια πλαστική σακούλα η οποία περιείχε μια 5¼ δισκέτα και ένα φωτοτυπημένο εγχειρίδιο, όπου εξηγούσε την ιστορία και τον χειρισμό. Ήταν το πρώτο adventure game όπου είχε γραφικά, μονόχρωμα, αλλά είχε κάτι παραπάνω από ένα απλό κείμενο. Το παιχνίδι ήταν μια απόλυτη επιτυχία και έβγαλε $167.000 πουλώντας πάνω από 80.000 κομμάτια παγκοσμίως, ενώ πλέον από πολλούς θεωρείται ένα από τα πιο σημαντικά παιχνίδια που έχουν γίνει ποτέ. Η επανάσταση στον χώρο των adventure games μόλις είχε ξεκινήσει.

Η Roberta δεν σταμάτησε εκεί όμως. Σχεδόν αμέσως μετά την κυκλοφορία και την επιτυχία του Mystery House, ήδη ετοίμαζε το επόμενο μεγάλο παιχνίδι της. Το Wizard and the Princess, ένα fantasy adventure το οποίο για πολλούς αποτελεί το πρελούδιο της πασίγνωστης σειράς King’s Quest μιας και γίνεται για πρώτη φορά λόγος για το βασίλειο του Daventry, ήταν βασισμένο σε πολλά από τα παραμύθια που λάτρευε η Roberta και κυκλοφόρησε λίγους μήνες μετά το Mystery House πάλι μέσα σε ένα πλαστικό σακουλάκι με μια 5¼ δισκέτα και ένα φωτοτυπημένο εγχειρίδιο. To παιχνίδι αυτό ήταν το πρώτο adventure game το οποίο είχε και color γραφικά! Αν και το Apple II υποστήριζε μόνο 6 χρώματα ταυτόχρονα πάνω στην οθόνη, το αποτέλεσμα ήταν κάτι παραπάνω από εντυπωσιακό. Το Wizard and the Princess πούλησε πάνω από 60.000 κομμάτια μόνο στην Αμερική.

Η Roberta και ο Ken είχαν καταφέρει να σπάσουν τα όποια όρια υπήρχαν τότε στον χώρο της βιομηχανίας τότε. Η δε Roberta, που παρόλο ήταν από τις ελάχιστες γυναίκες που δούλευαν στην ανδροκρατούμενη βιομηχανία των video games, είχε από την αρχή καταφέρει να κερδίσει τον σεβασμό πολλών. Δεν έμειναν ποτέ αδρανείς ούτε σταμάτησαν να εργάζονται για να καινοτομήσουν με το νέο τους παιχνίδι, το Time Zone το οποίο χρειάστηκε μια ομάδα άνω των 10 ατόμων, κυκλοφόρησε τον Μάρτιο του 1982 και περιείχε πάνω από 1500 οθόνες, 39 σενάρια και όλα αυτά μέσα σε 6 δισκέτες. Το παιχνίδι έμεινε στην ιστορία για το μέγεθος του αλλά η πωλήσεις ήταν σχεδόν μηδαμινές λόγω της τιμής του που έκανε $99 (περίπου $250 σήμερα).

Η σειρά των King’s Quest

kings-quest-featured

 

Όμως όλη αυτή η επιτυχία έκανε την Roberta και τον Ken να μετακομίσουν στο Όουκχερστ της Καλιφόρνια το 1982 και η On-Line Systems μετονομάστηκε σε Sierra On-Line. Το 1983 η IBM ζήτησε από την Sierra On-Line να τους φτιάξει ένα παιχνίδι για το καινούργιο τους υπολογιστή PCjr. Η ίδια θα χρηματοδοτούσε ολόκληρο το πρότζεκτ και την διαφήμισή του. Η Roberta ξεκίνησε αμέσως την δουλειά. Άρχισε να μαζεύει στοιχεία από κλασσικά παραμύθια και τα ένωσε όλα μαζί για να φτιάξει το πρώτο King’s Quest με τίτλο Quest for the Crown. To adventure αυτό περιείχε φουλ color γραφικά, 8bit μουσική η οποία έβγαινε από την κάρτα ήχου του PCjr, και για πρώτη φορά σε ένα adventure game μπορούσε ο παίχτης να βλέπει και να ελέγχει τον χαρακτήρα του σε ένα ψευτό 3D κόσμο, ενώ αναγνώριζε ακόμα πιο πολύπλοκες εντολές! Για την δημιουργία αυτού του παιχνιδιού σχεδιάστηκε μια μηχανή που ονομάστηκε Adventure Game Interpreter, γνωστή ως AGI στην οποία τα παιχνίδια μπορούσαν να γραφτούν σε γλώσσες προγραμματισμού όπως η C. Και έτσι το καλοκαίρι του 1984 το πρώτο King’s Quest κυκλοφόρησε στα καταστήματα.

Οι περιπέτειες του γενναίου ιππότη Graham, ο οποίος γύρισε το βασίλειο του Daventry για να βρει τους τρεις θησαυρούς του Βασιλιά Edward, αγαπήθηκαν αμέσως. Ένα από τα πράγματα που αγάπησε το κοινό, και έμεινε πιστό στα περισσότερα adventures που κυκλοφόρησε από τότε η Sierra, ήταν και η απόκτηση πόντων κάθε φορά που έλυνες κάποιους γρίφους. Στοιχείο που υιοθέτησαν και αρκετές άλλες εταιρείες αργότερα, όπως η Level 9. Και έτσι κυκλοφόρησαν τα επόμενα δυο χρόνια κυκλοφόρησαν άλλες δυο περιπέτειες στην σειρά του King’s Quest, το Romancing the Throne (1985) και το ένα από τα πιο σκοτεινά και δύσκολα κεφάλαιά του το Heir is Human (1986). Και τα δυο αυτά παιχνίδια χρησιμοποιούσαν την AGI μηχανή και αγαπήθηκαν εξίσου όπως το πρώτο. Όμως το 1988 η Sierra On-Line και η Roberta Williams καινοτομούν και πάλι. Το King’s Quest IV: The Perils of Rosella ήταν από τα πρώτα παιχνίδια που ο ήρωας ήταν γυναίκα, και μάλιστα ως ένας αρκετά δυναμικός χαρακτήρας. Επίσης ήταν και το πρώτο παιχνίδι που κυκλοφόρησε με την νέα μηχανή της, την Sierra's Creative Interpreter ή SCI, με την οποία μπορούσαν να χρησιμοποιήσουν καλύτερα γραφικά, είχε κύκλο ημέρας, ενώ ήταν από τα πρώτα παιχνίδια που υποστήριζαν κάρτες ήχου.

Το 1990 κυκλοφόρησε το King's Quest V: Absence Makes the Heart Go Yonder! το οποίο εγκατέλειψε τελείως τις εντολές μέσω πληκτρολογίου και εισήγαγε το point-and-click user interface, ενώ υποστήριζε κάρτες γραφικών EGA (320x200 σε 16 χρώματα) και VGA (320x200 σε 265 χρώματα). Κατάφερε να πουλήσει πάνω από 500.000 κομμάτια και κέρδισε αρκετά βραβεία. Το 1992 κυκλοφορεί το King's Quest VI: Heir Today, Gone Tomorrow ενώ το 1994 το King's Quest VII: The Princeless Bride το οποίο διέφερε από τα υπόλοιπα όσο αφορά την δομή του. Τέλος το 1998 η Sierra κυκλοφόρησε το όγδοο και τελευταίο King’s Quest με τίτλο Mask of Eternity, το οποίο ήταν ένα μείγμα adventure και action και δυστυχώς δεν ικανοποίησε τόσο το κοινό όσο και τους κριτικούς.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΣΤΗΝ ΕΠΟΜΕΝΗ ΣΕΛΙΔΑ

Σχόλια
What's your reaction?
LOL
0%
Cheers
100%
Τιιιιι ;
0%
Μπαααα
0%
Sad
0%
Rage
0%