Slain: Back from Hell

by Νίκος Λυμπέριος on 19 Οκτωβρίου 2016
Reviews

Το Slain: Back from Hell της Wolf Brew Games είναι ένα παιχνίδι που αντιμετώπισε ένα αρκετά δύσκολο ξεκίνημα. Μετά από μια επιτυχημένη πορεία ως project στο Kickstarter, κυκλοφόρησε στις 24 Μαρτίου 2016 με τον τίτλο Slain. Ο τίτλος δυστυχώς κατά την κυκλοφορία του αντιμετώπισε πολλά προβλήματα με τον κόσμο και τους κριτικούς να ασκούν μεγάλη πίεση στην ομάδα ανάπτυξης για τα προβλήματα του. Το Slain είναι από τις περιπτώσεις που η ομάδα που το δημιουργεί πρέπει να πάρει την απόφαση να το καθυστερήσει για να μπορέσει να φτιάξει τα προβλήματα του ή να το βγάλει στην κακή του τη μορφή και να το διορθώσει στην πορεία.

Δυστυχώς μετά την κυκλοφορία του παιχνιδιού, η ομάδα της Wolf Brew Games διαλύθηκε με αποτέλεσμα το άκρως υποσχόμενο Hack n' Slash παιχνίδι να παραμείνει σε προβληματική κατάσταση. Με το πέρασμα του καιρού και χάρις στην επιμονή όσων απέμειναν στο studio, το παιχνίδι διορθώθηκε, τα προβλήματα φτιάχτηκαν και το Slain επανέρχεται "από την κόλαση" για να προσφέρει αυτό που αρχικά είχε υποσχεθεί. Μια περιπέτεια που θα μας γυρίσει στα παλιά, σε μια εποχή που το σκληροπυρηνικό gameplay και τα έξυπνα σχεδιασμένα επίπεδα είχαν τον πρώτο λόγο.

Στο Slain: Back from Hell αναλαμβάνουμε το ρόλο του Bathoryn, που αναστήθηκε από τον τάφο του με σκοπό την διεκδίκηση της χώρας από τον κακό άρχοντα Vroll και τους 5 τυράννους του, που αποτελούν και τους βασικούς αρχηγούς του παιχνιδιού. Δυστυχώς η ιστορία δε δίνει αρκετές πληροφορίες σχετικά με το παρελθόν του χαρακτήρα, γιατί κάνει αυτά που κάνει και πώς ο κόσμος του παιχνιδιού οδηγήθηκε στο σημείο που τον συναντάμε. Φυσικά σε ένα τέτοιο παιχνίδι η πλοκή είναι το τελευταίο πράγμα που ενδεχομένως θα αναζητήσει ο επίδοξος gamer, θα βοηθούσε όμως ακόμα περισσότερο στην δημιουργία ενδιαφέροντος lore, που θα μπορούσε να συνεχιστεί σε περισσότερα παιχνίδια. Επιπλέον αυτές οι σεναριακές ελλείψεις οδηγούν σε πολλές περιπτώσεις σε άσκοπες περιηγήσεις στα επίπεδα του παιχνιδιού διασπώντας τη ροή του gameplay.

Η σειρά παιχνιδιών Castlevania έχει δεχθεί πολλές αλλαγές μέσα στα χρόνια από την μέρα κυκλοφορίας του πρώτου παιχνιδιού μέχρι και σήμερα. Αν και το είδος της κατατάχθηκε αρχικά ως ένα απλοϊκό παιχνίδι action platformer, με το πέρασμα των χρόνων έπαιξε ουσιαστικό ρόλο στη δημιουργία παιχνιδιών με πολλά ανοιχτά επίπεδα, οδηγώντας στη δημιουργία της φράσης «Metroidvania» με τα περισσότερα παιχνίδια που χρησιμοποιούν την έκφραση εμπνευσμένο από, να έχουν πολλά κοινά με το αγαπημένο σε όλους Symphony of the Night. Το Slain: Back from Hell μπορεί εύκολα να κατηγορηθεί για έλλειψη πρωτοτυπίας, αφού με μια πρώτη ματιά φέρει πολλά κοινά με τα αρχικά παιχνίδια των NES και SNES, καταφέρνει όμως να εισάγει και μερικές πρωτότυπες ιδέες εκσυγχρονίζοντας το είδος.

Το Slain: Back from Hell είναι μια εξαιρετική μνεία στην 16bit εποχή. Μια εποχή που η τεχνική pixel art άγγιζε τα επίπεδα τέχνης. Μπορεί ο τίτλος να παλεύει με την νοητή γραμμή της αντιγραφής, προσφέρει όμως αρκετά φρέσκες ιδέες σε ένα είδος που πλέον σπάνια πρωτοτυπεί.

το VG24 λέει

Το Slain: Back from Hell είναι ένας τίτλος action platformer που ακολουθεί μια πλήρως retro λογική σε όλους του τους τομείς. Στο μεγαλύτερο μέρος του, πηδάμε, χτυπάμε και αποφεύγουμε επιθέσεις σε ένα σύστημα μάχης που θυμίζει αρκετά αυτό των Dark Souls και λιγότερο τη σειρά Castlevania, σχεδιασμένο όμως να λειτουργεί σε δυο διαστάσεις. Ο χειρισμός του είναι άμεσος και καλοστημένος, ενώ οι αποφυγές των επιθέσεων χρειάζονται σωστό χρονισμό και είναι το Α και το Ω των μαχών του παιχνιδιού. Το σύστημα μάχης κάνει χρήση ενός απλοϊκού συστήματος combo που περιλαμβάνει και χρονισμό για τις αντεπιθέσεις. Διατίθενται και ενισχύσεις των βασικών επιθέσεων με ενισχυτικά φωτιάς ή κεραυνού προκαλώντας έτσι στους αντιπάλους ακόμα μεγαλύτερη ζημιά.

Η δυσκολία του είναι ακόμα μια αναφορά στις retro ρίζες του παιχνιδιού. Ελάχιστα checkpoints και με μεγάλη απόσταση μεταξύ τους, αρκετές παγίδες θανάτου και κακοί που το στήσιμο τους έχει σε πολλές των περιπτώσεων λογική γρίφου. Αν και στο σύνολο της η δυσκολία είναι σε φυσιολογικά επίπεδα, υπάρχουν σημεία στο Slain: Back from Hell, όπου οι μεγάλες αποστάσεις των checkpoints συνοδεύονται από αρκετά δύσκολα platforming στοιχεία ή από περιπτώσεις όπου δεχόμαστε συνεχόμενες εισβολές δύσκολων εχθρών χωρίς δυνατότητα ίασης. Τα επίπεδα του παιχνιδιού διακρίνονται για την ποικιλία τους από ανεμοδαρμένα τοπία κατοικημένα με τρομακτικές μάγισσες, σε δηλητηριώδης υπονόμους και θηριώδη κάστρα.

Οπτικά το Slain: Back from Hell είναι χάρμα οφθαλμών. Η αισθητική pixel art που ακολουθεί, μιμείται με εξαιρετικό τρόπο τη γενιά του Super Nintendo και μάλιστα προσφέρει ένα εκπληκτικά ρευστό animation για το είδος του. Τα περιβάλλοντα είναι άψογα, μιμούμενα σε αισθητική τα άλμπουμ heavy metal συγκροτημάτων. Ο σχεδιασμός των εχθρών είναι καλός, με αρκετή ποικιλία, αν και οι ομοιότητες με εχθρούς που έχουν εμφανιστεί σε παιχνίδια της σειράς Castlevania ξεπερνάει την ιστορική αναφορά και φλερτάρουν με την αντιγραφή. Ο ήχος ακολουθεί την ίδια ρετρό λογική, με αρκετά metal κομμάτια να συνοδεύουν το βαρύ κλίμα του παιχνιδιού.

Το Slain: Back from Hell είναι ένα παράδειγμα προς μίμηση αναφορικά με το πάθος της δημιουργού εταιρείας και το αίσθημα ευθύνης που την διακατέχει. Μπορεί ο τίτλος αρχικά να παρουσίασε μια δύσκολη πορεία και μια κακή διανομή, όμως η Wolf Brew Games στάθηκε στο ύψος της, αντιμετωπίζοντας τα προβλήματα του παιχνιδιού δίνοντας τον καλύτερό της εαυτό για να κάνει το αληθινό της όραμα πραγματικότητα. Επιπλέον με την κυκλοφορία της ανανεωμένης Back from Hell έκδοσης, στάθηκε στο ύψος των ευθυνών της προσφέροντας το αναβαθμισμένο παιχνίδι δωρεάν σε όλους τους αρχικούς υποστηρικτές, επιδεικνύοντας επαγγελματισμό. Το Slain: Back from Hell είναι μια εξαιρετική μνεία στην 16bit εποχή, μια εποχή που η τεχνική pixel art άγγιζε τα επίπεδα τέχνης. Μπορεί ο τίτλος να παλεύει με την νοητή γραμμή της αντιγραφής, προσφέρει όμως αρκετά φρέσκες ιδέες σε ένα είδος που πλέον σπάνια πρωτοτυπεί.


Το Slain: Back from Hell διαθέτει 31 Trophies
Βαθμός δυσκολίας για το Platinum: 7/10
Σύνδεσμος για τον οδηγό
Sort:  
Platinum
Unlock all other Trophies (1)
Get Used To It
Die for the very first time.
A Good Day To Die
You Have Been Killed 100 times. Rejoice!
Someone’s Paying Attention!
Successfully avoid the first spike trap in the Bloodgrounds.
Man ‘O War
Kill every Beholder in the Hive without using mana
Start As You Mean To Go On
Finish the Bloodgrounds without dying at all.
Thorn in My Herbicide
Defeat the Thorn Beast without losing any health.
Sure Footed As A Goat
Reached the top of the Blood Tower without falling in any gore pits.
Down Boy!
Defeat the Fire Hounds without losing any health.
Backdoor Man
Escape the Highlands Caves through the secret passage.
Flame Retardant
Complete Highlands level without killing an enemy with the flame blade.
Enjoy The Silence
Defeat the Banshee Queen without losing any health.
Killed by Death
Squash a Wolf Guard in a crusher trap.
Four Legged Friend
Complete the Wolf Run without losing any health.
Red In Tooth And Claw
Defeat Lupus Rex without losing any health.
Oh God, Mother! Blood! Blood!
Defeat the Mother Beholder without losing any health.
Death Becomes Her
Dispatch the Mother Beholder within 30 seconds.
A Snowball’s Chance in Hell
Hit 6 Ice Meteors back at the Ice Beast.
Ice To See You
Defeat the Ice Beast without losing any health.
Smack My Imp Up
Defeat Malikesh without losing any health.
The Sky Is Falling
Defeat Hogre without losing any health.
Kill ‘Em All
Slay 8 of your enemies in a trice.
Guard! Turn! Parry! Dodge! Spin! Ha!
Successfully execute 100 Critical Strikes.
Right Back Atcha
Destroy 30 enemies with reflected projectiles.
Schadenfreude
Watch 30 enemies get killed by traps.
Hail the Great Horned Metal God!
Headbang after every single boss has been defeated. (1)
That’ll Come In Handy...
Find all five pieces of the Talisman.
Vroll With It
Kill Vroll without taking any damage.
Swift of Foot, Keen of Blade
Destroy Vroll and liberate Chalh within 3 minutes.
Too Metal For Magic
Defeat the game without using any Mana.
Heart Of Steel
Defeat the game without losing a single life.

To παιχνίδι μάς παραχωρήθηκε από την Wolf Brew Games για τις ανάγκες του Review.

Σχόλια
Λεπτομέρειες
Τίτλος

Slain: Back from Hell

Author

Νίκος Λυμπέριος

Developer

Wolf Brew Games

Publisher

Digerati Distribution

Πλατφόρμες

PC / PlayStation 4

Tested on

PlayStation 4

Κυκλοφορία

20 Σεπτεμβρίου 2016

Είδος

Hack n' Slash

PEGI

18

Θετικά

+ Υπέροχη pixel art αισθητική
+ Καλοσχεδιασμένα επίπεδα
+ Πρωτότυπες ιδέες σε ένα συχνά χρησιμοποιούμενο σύστημα μάχης

Αρνητικά

- Αδιάφορη ιστορία και κεντρικός χαρακτήρας
- Σε σημεία αγγίζει τα όρια αντιγραφής
- Θα θέλαμε μερικά πυκνότερα checkpoints

Βαθμολογία
Βαθμόλογία συντάκτη
Βαθμολογία χρηστών
Rate Here
Βαθμολογία
7.0
8.5
Συνοψίζοντας

Tο Slain: Back from Hell είναι η απάντηση της Wolf Brew Games στο είδος των 2D Hack 'n Slash παιχνιδιών. Η αρχική του κυκλοφορία συνάντησε αρκετά προβλήματα που το απέτρεψαν από το να γνωρίσει την απήχηση που του άξιζε, η αγάπη όμως του studio για τη δημιουργία της και η σκληρή δουλειά έδωσαν στην Back from Hell εκδοχή του παιχνιδιού έναν διασκεδαστικό action platformer τίτλο με εξαιρετικό σύστημα μάχης και φανταστικά γραφικά.

Μπορεί η δυσκολία του ανά τομείς να είναι άδικη και σε σημεία να αντιγράφει τη σειρά Castlevania παραπάνω από το επιθυμητό, καταφέρνει όμως να παραμείνει ένα απολαυστικό παιχνίδι.

7.0
Βαθμός
8.5
Βαθμός
1 rating
You have rated this
What's your reaction?
LOL
0%
Cheers
100%
Τιιιιι ;
0%
Μπαααα
0%
Sad
0%
Rage
0%