Snake Pass

Κόμπρα, είσαι μια κόμπρα!
by Παναγιώτης Τριάντης on 3 Απριλίου 2017

H Sumo Digital έχει εργαστεί και εργάζεται πάνω σε πολλούς τίτλους. Πρόσφατες δουλειές της είναι το LittleBigPlanet 3, το πέμπτο επεισόδιο του Hitman, ενώ έχει βοηθήσει και σε όλους τους πρόσφατους τίτλους της σειράς Forza. Επιπλέον, εργάζεται πάνω στο Crackdown 3, ενώ έχει αναλάβει πλέον και την ανάπτυξη του Dead Island 2. Μέσα σε όλα αυτά η εταιρία αποφασίζει να εκδώσει ένα παιχνίδι χωρίς να βασίζεται σε άλλη εταιρία. Έτσι, διοργάνωσε ένα εσωτερικό Game Jam και νικητής του διαγωνισμού αυτού ήταν το Snake Pass.

To παιχνίδι ξεκινά με ένα τροπικό πουλί, που ονομάζεται Doodle, να βρίσκεται σε πανικό καθώς αντιλαμβάνεται πως κάτι δεν πάει καλά. Στον πανικό του πάει και βρίσκει τον Noodle, τον πρωταγωνιστή του παιχνιδιού, προκειμένου να ζητήσει βοήθεια. Ο Noodle είναι ένα πορτοκαλί φίδι με κίτρινες και μαύρες ρίγες που θα προσπαθήσει να βοηθήσει τον φίλο του και να διαπιστώσει τι συμβαίνει στη ζούγκλα. Έτσι, ο παίκτης καλείται να βρει τα keystones που θα ξεκλειδώσουν το portal για τους δυο ήρωες, αλλιώς θα μείνουν εκεί για πάντα.

Το Snake Pass αποτελεί ένα puzzle platformer και φέρνει κάτι ξεχωριστό και ιδιαίτερο μαζί του. Μιας και χειριζόμαστε ένα ερπετό, η Sumo Digital το πήγε ένα βήμα παραπέρα και προσπάθησε να προσαρμόσει τις κινήσεις ενός φιδιού στο χειριστήριο μας. Έτσι το μόνο που μπορούμε να κάνουμε με τον Noodle είναι να συρθούμε, να κάνουμε ζικ ζακ προκειμένου να αναπτύξουμε ταχύτητα, να σηκώσουμε ελαφρώς το κεφάλι του ήρωα και, τέλος, να σφίξουμε το σώμα του προκειμένου να παραμείνει σταθερός σε ένα σημείο που έχει τυλίξει.

Εκτός του Noodle, μπορούμε να δώσουμε μία εντολή και στον Doodle που μας ακολουθά διαρκώς. Η εντολή αυτή είναι να σηκώσει την ουρά του φιδιού. Υπήρξαν πολλές φορές που η συγκεκριμένη εντολή μας έσωσε από πέσιμο στο κενό ή στην διευκόλυνση του να ξεπεράσουμε ένα εμπόδιο. Ωστόσο, ο Doodle δεν είναι υπάκουος -χωρίς συγκεκριμένο λόγο- με αποτέλεσμα να μην βοηθάει πάντα σε περιπτώσεις ανάγκης, κάτι που μπορεί να προκαλέσει έναν μικρό εκνευρισμό.

Όπως και να έχει, κύριος σκοπός σε κάθε πίστα είναι να συλλέξουμε τρία keystones με τα οποία ξεκλειδώνεται το portal που μας επιτρέπει να συνεχίσουμε παρακάτω. Για να καταφέρουμε να συλλέξουμε αυτά τα keystones θα πρέπει να... σκεφτούμε ως φίδι -που είναι και το μότο του- και να συρθούμε στα επίπεδα που μας έχει ετοιμάσει η Sumo Digital. Όταν γίνει η συλλογή των keystones, ο Doodle τα τοποθετεί τις κατάλληλες θέσεις αυτόματα προκειμένου να ανοίξει το portal και να προχωρήσουμε παρακάτω.

Μπορεί αυτό να ακούγεται απλό, ωστόσο κάποια keystones βρίσκονται σε δύσβατα σημεία και θα χρειαστούν αρκετές προσπάθειες μέχρι να συρθείτε μέχρι εκεί ή ακόμα και να κολυμπήσετε αφού ορισμένα επίπεδα περιλαμβάνουν μικρές λίμνες. Μιας και δεν υπάρχουν εχθροί, οι δημιουργοί έχουν βρει τρόπους προκειμένου να πεθάνει ο Noodle πολλές φορές. Βρεθήκαμε να πέφτουμε από μεγάλα ύψη πολλές φορές, ενώ οι παγίδες με καρφιά και άλλα πολλά δεν απουσιάζουν από το περιβάλλον.

Εκτός από τα keystones, υπάρχουν δύο ακόμα είδη από collectables μέσα στα επίπεδα. Το ένα από αυτά είναι τα wisps που υπάρχουν σκορπισμένα στην πίστα, τα περισσότερα είναι αρκετά εύκολα στο να βρεθούν. Το δεύτερο είδος είναι τα gatekeeper κέρματα τα οποία είναι το ακριβώς αντίθετο από τα wisps. Τοποθετημένα εσκεμμένα σε δύσκολα σημεία που το πιθανότερο είναι να μην τα βρείτε ποτέ αν δεν ψάξετε για αυτά. Τα δυο αυτά collectables δεν ξεκλειδώνουν κάτι παραπάνω, παρά μόνο τρόπαια/επιτεύγματα.

Αφού ολοκληρωθεί ένας αριθμός πιστών, αποκαλύπτεται ένας gatekeeper ο οποίος μας επιβραβεύει με δώρα τα οποία δεν έχουν καμία ιδιότητα μέσα στο παιχνίδι. Κάπου εδώ πρέπει να σημειώσουμε πως ο τίτλος αποτελείται από 15 επίπεδα χωρισμένα σε τέσσερις θεματικούς κόσμους.  

Τέλος, στο πλαίσιο του replayability, οι δημιουργοί του τίτλου έχουν συμπεριλάβει και ένα time attack mode που ξεκλειδώνεται όταν ο παίκτης ολοκληρώσει έναν κόσμο. Όπως σε όλα τα αντίστοιχα modes, οι παίκτες καλούνται να ολοκληρώσουν την πίστα σε συγκεκριμένο χρονικό περιθώριο. Για άλλη μια φορά, δεν υπάρχει κάτι επιπλέον για την επιτυχή ολοκλήρωση των συγκεκριμένων δοκιμασιών εκτός από τα αντίστοιχα collectables που όπως και τα υπόλοιπα αφορούν μόνο τα τρόπαια και τίποτα άλλο.

Ο χειρισμός του Snake Pass ίσως το πιο αμφιλεγόμενο χαρακτηριστικό του. Από τη μία, η Sumo Digital έχει κάνει εξαιρετική δουλειά στο να μεταφέρει την κινητικότητα ενός φιδιού στο χειριστήριο μας. Από την άλλη, αυτό δεν σημαίνει πως είναι βολικό και εύχρηστο. Θεωρούμε πως για να το συνηθίσει κάποιος και να αντεπεξέλθει στα εμπόδια που θα βρει νωρίς στο παιχνίδι θα χρειαστεί αρκετός χρόνος, αν ποτέ μπορέσει και τα συνηθίσει. Σε συνδυασμό με την προβληματική κάμερα, βρεθήκαμε πολλές φορές να είμαστε στο τσακ να πετάξουμε το χειριστήριο. Ένα παράδειγμα που μας έτυχε είναι να έχουμε να σκαρφαλώσουμε σε ξύλα περιμετρικά ενός βράχου και να πρέπει να συνδυάσουμε τρία με τέσσερα πλήκτρα προκειμένου να παραμείνει σταθερός για να μπορέσουμε να γυρίσουμε την κάμερα και να δούμε που πρέπει να πάμε στη συνέχεια.

Όλα αυτά συνθέτουν ένα πρωτότυπο, περίεργο, άβολο, αλλά και αξιόλογο platformer που με τη δύναμη της Unreal Engine 4 προσφέρει μια ευχάριστη -οπτικά τουλάχιστον- εμπειρία. Σίγουρα ο τίτλος δεν είναι για όλους, και με τον συγκεκριμένο χειρισμό θα λέγαμε πως απευθύνεται σε κάποιους που θα ήθελαν μια πρόκληση και κάτι διαφορετικό σε σχέση με τους περισσότερους τίτλους του είδους.

Το παιχνίδι μάς παραχωρήθηκε από τη Sumo Digital για τις ανάγκες του Review.

Σχόλια
Λεπτομέρειες
Τίτλος

Snake Pass

Συντάκτης
3 Απριλίου 2017
Developer

Sumo Digital

Publisher

Sumo Digital

Πλατφόρμες

PC, PlayStation 4, Nintendo Switch, Xbox One

Tested on

PlayStation 4

Κυκλοφορία

29 Μαρτίου 2017

Είδος

Puzzle, Platformer

PEGI

3

Θετικά

+ Πρωτότυπο και διαφορετικό
+ Πρόκληση

Αρνητικά

- Περίπλοκος χειρισμός
- Προβληματική κάμερα
- Μικρό περιεχόμενο

Βαθμολογία
Βαθμόλογία συντάκτη
Βαθμολογία χρηστών
Rate Here
Βαθμολογία
7.0
5.0
Συνοψίζοντας

Αν μπορέσει να ξεπεράσει κανείς το σοκ του πρωτόγνωρου και άβολου χειρισμού, το Snake Pass αποτελεί ένα αξιόλογο platfomer με όμορφο level design και γρίφους που μας παραπέμπουν σε τίτλους παλαιότερης εποχής. Μπορεί το υλικό του να μην είναι μεγάλο, ωστόσο κοστολογείται αντίστοιχα και μπορούμε να πούμε πως είναι μια καλή επιλογή για όσους θέλουν να... φιδιάσουν.

7.0
Βαθμός
5.0
Βαθμός
You have rated this
What's your reaction?
LOL
0%
Cheers
0%
Τιιιιι ;
0%
Μπαααα
0%
Sad
0%
Rage
0%
/* ]]> */
http://bs.serving-sys.com/serving/adServer.bs?cn=display&c=19&mc=imp&pli=22935073&PluID=0&ord=[timestamp]&rtu=-1