Sniper Ghost Warrior Contracts 2 - Review

Αξιόλογο από μακριά, αδιάφορο από κοντά
by Βασίλης Τατσιόπουλος on 25 Ιουνίου 2021

Τα ξεχωριστά είδη stealth είναι αρκετά: υπάρχουν παιχνίδια που βασίζονται στο σκοτάδι, στις κριψώνες και την ησυχία, κάποια μας βάζουν να κρυβόμαστε σε κοινή θέα με μεταμφιέσεις, ενώ έχουμε και άλλα που μας δίνουν gadgets και εργαλεία για να επηρεάσουμε το περιβάλλον και τους εχθρούς μας ώστε να μην μας αντιληφθούν. Ας πούμε ότι χωρίζουμε το stealth σε Splinter Cell, Hitman και Metal Gear Solid. Φυσικά, προκύπτουν και συνδυασμοί, όπως είναι το Sniper Ghost Warrior Contracts 2, που έρχεται να ικανοποιήσει fans του Solid Snake και του Agent 47, αφού το gameplay του μοιάζει με ένωση των ιδεών πίσω από τα δύο franchises, και ιδιαίτερα από τα πιο πρόσφατα παιχνίδια τους.

Το Sniper Ghost Warrior Contracts 2 είναι ένας stealth τίτλος που όμως διαφοροποιείται από τους συνηθισμένους επειδή βασίζεται στη χρήση sniper rifle για την ολοκλήρωση των αποστολών. Μάλιστα, επιχειρεί να εξομοιώσει τη λειτουργία του όπλου αυτού, βάζοντάς μας να λαμβάνουμε υπόψη μία σειρά στοιχείων όταν στοχεύουμε και πριν πατήσουμε τη σκανδάλη. Ο άνεμος, για παράδειγμα, όταν πυροβολούμε έναν στόχο που βρίσκεται σε πολύ μεγάλη απόσταση, παρασέρνει τη σφαίρα και τη μεταφέρει πέρα από το σημείο στο οποίο θα έφτανε με βάση το κέντρο του στόχου της διόπτρας. Επίσης, η απόσταση, όταν ας πούμε φτάνει σε μεγάλους αριθμούς, όταν αγγίζει το 1 χιλιόμετρο για παράδειγμα, αλλάζει εντελώς τη συμπεριφορά του όπλου και πρέπει να υπολογίζουμε το πώς θα κινηθεί η σφαίρα.

Έτσι, καλούμαστε να μάθουμε να αερμηνεύουμε σωστά την απόσταση και τον άνεμο, να κατανοήσουμε τις ενδείξεις της διόπτρας, και να εντοπίζουμε κάθε φορά το σωστό σημείο ώστε η σφαίρα να βρίσκει τον στόχο. Η διαδικασία αυτή είναι καλοστημένη και διασκεδαστική, με διαφορετικού τύπου sniper rifles να έχουν άλλες ιδιότητες, ενώ έχουμε και τη δυνατότητα να αλλάξουμε μέλη τους, να βάλουμε σιγαστήρα και να επιλέξουμε διόπτρες που βλέπουν πιο μακριά ή πιο κοντά, ανάλογα με τις ανάγκες της εκάστοτε αποστολής. Διασκεδαστικά είναι επίσης -αν σας αρέσει το splatter- τα kill cam που εμφανίζονται στους βασικούς στόχους και μερικές άλλες, τυχαίες φορές, και παρουσιάζουν τη διαδρομή της σφαίρας μέχρι το κεφάλι του εχθρού, δείχνοντας τη δράση από κοντά και (αν ενεργοποιήσουμε το gore στα options), δείχνοντας επίσης το κεφάλι του στόχου μας να διαλύεται σε κομμάτια.

Το highlight του παιχνιδιού είναι κάποιες αποστολές που μας βάζουν να εξουδετερώσουμε στόχους που βρίσκονται σε τεράστιες αποστάσεις. Για να το κάνουμε αυτό, πρέπει να βρούμε το κατάλληλο σημείο μέσα σε mini-open world πίστες, το οποίο βλέπει στον ορίζοντα το μέρος όπου βρίσκεται ο στόχος, να πάρουμε θέση και να σημαδέψουμε. Εδώ έρχονται οι επιρροές από το Hitman, καθώς έχει γίνει προσπάθεια ένταξης διαφόρων στοιχέιων για να γίνει ενδιαφέρουσα η διαδικασία της εκτέλεσης. Έτσι, μπορεί ο στόχος μας να κάθεται μέσα σε ένα κτήριο και να μην έχουμε οπτική επαφή, με αποτέλεσμα να πρέπει να βρούμε τρόπο να τον βγάλουμε έξω, πάντα κοιτώντας μέσα από τη διόπτρα. Μπορούμε να χαλάσουμε κεραίες, να ρίξουμε οχήματα από γερανούς και γενικά να σαμποτάρουμε τις βάσεις των εχθρών, ρίχνοντας με το sniper rifler στα σωστά σημεία, και όταν ο στόχος μας βρεθεί εκεί που θέλουμε, να πατήσουμε τη σκανδάλη και να τον εκτελέσουμε από χίλια μέτρα μακριά, χωρίς να μας αντιληφθεί κανείς. Φυσικά, δεν πρόκειται για δραστηριότητες της πολυπλοκότητας εκείνων του Hitman, όμως όση ποικιλία έχει ενσωματωθεί είναι αρκετή για να είναι διασκεδαστικές και ενδιαφέρουσες.

Το βασικό πρόβλημα του τίτλου εμφανίζεται στο άλλο σκέλος του, στο “Metal Gear Solidκομμάτι. Για να φτάσουμε στο σημείο όπου έχουμε οπτική επαφή με τον στόχο μας, πρέπει να κυκλοφορήσουμε μέσα σε -ως επί το πλείστον- γκριζωπές πίστες τύπου “τζενέρικ Μέση Ανατολή α λα Χόλιγουντ” και να κρυφτούμε από εχθρούς, ή να τους σκοτώσουμε (κρυφά ή με αυτόματα όπλα και τακτικές «ντου»). Επίσης, οι αποστολές που καλούμαστε να ολοκληρώσουμε δεν είναι μόνο εκτελέσεις στόχων: πρέπει να σαμποτάρουμε διάφορα μηχανήματα, να κλέψουμε αντικείμενα, να προστατέψουμε έναν χαρακτήρα και ούτω καθεξής. Σίγουρα πρόκειται για λιγότερο ενδιαφέρουσες δραστηριότητες, όμως μας δίνουν την ευκαιρία να δοκιμάσουμε διαφόρων τύπων προσεγγίσεις και να δούμε τη δομή των επιπέδων σε βάθος. Για παράδειγμα, η καλύτερη πίστα του 8ωρου περίπου campaign μας στέλνει σε βουνοκορφές, δάση, αλλά και σε μία τεράστια, υπόγεια βάση με πολλά επίπεδα (δεν υπάρχει loading ενδιάμεσα), με αποτέλεσμα να πρέπει να αλλάζουμε το πώς παίζουμε σε κάθε περίπτωση.

Στα βουνά, για παράδειγμα, μπορούμε να κρυβόμαστε σε βλάστηση και να σκοτώνουμε τους εχθρούς από μακριά με το sniper και σιγαστήρα. Στους κλειστούς, υπόγειους χώρους, θα αναγκαστούμε περισσότερες φορές να πλησιάσουμε τους αντιπάλους και να κάνουμε stealth kills, να χρησιμοποιήσουμε πιστόλια, εκρηκτικά και διάφορα άλλα εργαλεία. Εδώ, σε αυτό το μέρος του gameplay, έχουμε σαφείς επιρροές από το The Phantom Pain, με ανοιχτά περιβάλλοντα και μικρές, ξεχωριστές βάσεις εχθρών, τους οποίους «ταγκάρουμε» από μακριά πριν σκεφτούμε τον τρόπο προσέγγισης. Δυστυχώς, δεν πρόκειται για εξίσου πετυχημένο σκέλος με αυτό των εκτελέσεων από απόσταση, αφού όταν αποφασίζουμε να κινηθούμε κοντά στους αντιπάλους ή όταν μας ανακαλύπτουν και μας κυνηγούν, φαίνονται ξεκάθαρα όλα τα προβλήματα του gameplay. Καταρχάς, το gunplay με όπλα που δεν έχουν διόπτρες δεν είναι αρκετά ικανοποιητικό, δεν μπορεί να ανταγωνιστεί άλλα παιχνίδια του είδους και δεν δίνει αρκετούς λόγους για να πάμε κοντά και να αρχίσουμε το πιστολίδι. Δυστυχώς, η δομή των αποστολών πολλές φορές μας αναγκάζει να χρησιμοποιήσουμε τέτοιες τακτικές και, όσο δεν κρατούμε το sniper στο χέρι, το Sniper Ghost Warrior Contracts 2 είναι ένα τυπικό, τζενέρικ stealth FPS που δεν προσφέρει πολλά.

Μάλιστα, όλα γίνονται χειρότερα εξαιτίας της ΑΙ των εχθρών, που τους βάζει να κάνουν τα απολύτως απαραίτητα, με αποτέλεσμα να μην μας βλέπουν όταν είμαστε ακριβώς δίπλα τους, να κάθονται και να μας κοιτούν ακίνητοι όσο τους πυροβολούμε, να κολλάνε σε σημεία και να μην μπορούν να περπατήσουν κλπ. Σε ένα shooter τέτοιου τύπου θα περιμέναμε συμπεριφορές που θα μας ανάγκαζαν να παίξουμε με στρατηγική, όμως κάτι τέτοιο δεν συμβαίνει αν και γίνεται προσπάθεια εδώ κι εκεί, με αντιπάλους να ρίχνουν με όλμους στο τελευταίο σημείο όπου μας εντόπισαν για παράδειγμα. Έτσι, η εξουδετέρωση των εχθρών και το stealth είναι πάρα πολύ εύκολα, αφού μπορούμε απλώς να κρυφτούμε σε έναν θάμνο και να σκοτώνουμε τους στρατιώτες έναν-έναν καθώς πλησιάζουν. Ακόμα και στις εκτελέσεις με sniper, στις βασικές αποστολές, η συμπεριφορά των NPC κάνει το gameplay προβλέψιμο και δεν υπάρχει το στοιχείο της έκπληξης.

Εντύπωση κάνει, πάντως, το γεγονός ότι αν μας εντοπίσουν οι εχθροί, όσο κινούμαστε στις πίστες, δεν υπάρχει μεγάλο πρόβλημα και κρυβόμαστε εύκολα, αν όμως μας δουν από χιλιόμετρα όσο στοχεύουμε με το sniper, ξαφνικά γίνονται υπερ-στρατιώτες και μας πετυχαίνουν από τεράστιες αποστάσεις με απλά πολυβόλα, ενώ δεν μας χάνουν από τα μάτια τους με τίποτα. Αν αυξήσουμε τη δυσκολία, το μόνο σημείο στο οποίο γίνεται αισθητή η διαφορά με ουσιώδη τρόπο, είναι η χρήση του sniper rifle, που απενεργοποιεί βοηθητικές ενδείξεις και ραντάρ και μας αναγκάζει να μάθουμε σε βάθος τα συστήματα. Αν θέλουμε, στις χαμηλότερες δυσκολίες, μπορούμε να ενεργοποιήσουμε ένα κόκκινο σημάδι που δείχνει, όταν κοιτάμε μέσα από τη διόπτρα, πού ακριβώς θα καταλήξει η σφαίρα κάθε στιγμή, κάτι που κάνει το ειδάλλως απαιτητικό gameplay προσβάσιμο σε όλους.

Τελικά, όσο κι αν έχουν προσπαθήσει οι developers με διαφόρων τύπων αποστολές, με διαφορετική δόμη σε κάθε σημείο του επιπέδου και με άλλα κόλπα εδώ κι εκεί, το gameplay καταλήγει σε εντελώς απλές ρουτίνες του τύπου «πήγαινε εκεί, σκότωσε αυτόν, πήγαινε αλλού» και είναι κρίμα, γιατί ειδικά στο κομμάτι των sniper assassinations υπήρχε πολύ περισσότερο ζουμί που μένει ανεκμετάλλευτο. Υπάρχουν και δευτερεύουσες δραστηριότητες που προκύπτουν στα επίπεδα και μας δίνουν πόντους και χρήματα για να επενδύσουμε στην αγορά gadgets και εργαλείων αλλά και στην αναβάθμιση του χαρακτήρα μας μέσω ενός skill tree, όμως όλα αυτά είναι εντελώς ανούσια και δεν κάνουν καν αισθητή την παρουσία τους άνετα παίζουμε όλο το παιχνίδι χωρίς να καταλάβουμε καν πως έχουμε τέτοιες δυνατότητες.

Μπορούμε να ολοκληρώσουμε και διάφορα challenges σε κάθε πίστα για να αυξήσουμε τη διάρκεια του παιχνιδιού αλλά και για να αγοράσουμε αντικείμενα όπως ειδικές σφαίρες που δεν επηρεάζονται από τον αέρα ή άλλες που τρυπούν τοίχους και πανοπλίες. Ωστόσο, τίποτα δεν είναι αρκετά χρήσιμο, αφού το στήσιμο μας επιτρέπει να προσπεράσουμε κάθε πρόκληση με ελάχιστη προσπάθεια. Πού και πού, μόνο, εμφανίζονται κάτι υπεράνθρωποι στρατιώτες με πανοπλίες, που δεν πεθαίνουν ακόμα και αν αδειάσουμε πάνω τους όλες μας τις σφαίρες -περισσότερο πηγή εκνευρισμού, παρά τακτικής σκέψης. Το auto-save είναι εξάλλου τόσο συχνό, που το να χάσουμε δεν αποτελεί πρόβλημα ποτέ, ενώ και το loading είναι τόσο σύντομο που μπορούμε απλώς να δοκιμάζουμε συνεχώς τρόπους για να περάσουμε ένα εμπόδιο, σε trial and error μέθοδο.

Επίσης, ανούσιο είναι και το σενάριο που παρουσιάζεται μέσω σύντομων βίντεο τύπου “mission briefing” στην αρχή κάθε πίστας, και δεν έχει κανένα απολύτως ενδιαφέρον. Υπάρχει μόνο και μόνο για να μην μας δίνονται ξερές sandbox αποστολές και να έχουμε ένα υπόβαθρο, αλλά τελικά δεν προσφέρει τίποτα, καθώς είναι εντελώς τυπικό, κλισέ, βαρετό και επίσης περιέχει κάποιους διαλόγους εν μέσω αποστολών μεταξύ του τζενέρικ χαρακτήρα μας και των συνεργατών του, που είναι κακογραμμένοι και αστείοι χωρίς να το θέλουν.

Άλλο ένα πρόβλημα που προκύπτει όσο δεν κοιτάμε μέσα από τη διόπτρα, είναι ο χειρισμός και η γενικότερη κίνηση στον χώρο. Οι κινήσεις του χαρακτήρα είναι απότομες και σε αρκετά σημεία εντελώς παράξενες και κακοστημένες, όπως για παράδειγμα σε άλματα, σκαρφάλωμα ή όταν πέφτουμε από ύψος. Μπορεί να πηδήξουμε από έναν γκρεμό 100 μέτρων και να μην πάθουμε τίποτα, αλλά να χάσουμε τη μισή ζωή πέφτοντας από ένα μικρό λοφάκι. Σε πολλές περιπτώσεις χάνεται η ροή και βλέπουμε αποσπασματικές κινήσεις, σαν να παρακολουθούμε μοντάζ, ενώ οι περιστροφές, η στόχευση και γενικά, όλο το gameplay εκτός της χρήσης του sniper rifle, δεν είναι επαρκώς «γυαλισμένο».

Οπτικά, επίσης, υπάρχουν σημεία που το Sniper Ghost Warrior Contracts 2 δείχνει σαν low budget παιχνίδι, όπως για παράδειγμα τα animations των εχθρών που «κολλάνε» σε σημεία και κάποια frame drops, αλλά σε γενικές γραμμές έχουμε αξιοπρεπές αποτέλεσμα, χωρίς να είναι αξιοσημείωτο. Η ατμόσφαιρα, τουλάχιστον, που μεταδίδεται μέσω της εικόνας και των ήχων του περιβάλλοντος, αλλά και της τυπικής Χόλιγουντ action movie μουσικής, είναι επαρκής. Μάλιστα, περιμένουμε το upgrade για το PlayStation 5 στις 24 Αυγούστου, δωρεάν για τους κατόχους σε PS4, που αναμένεται να βελτιώσει μερικά στοιχεία, δυστυχώς όμως όχι τα βασικά προβλήματα, που δεν είναι τεχνικά αλλά έχουν να κάνουν με τη δομή.

Αν σας φαίνεται ελκυστικό το κόνσεπτ και αν νιώθετε ένα κενό από stealth τύπου Phantom Pain, μάλλον θα περάσετε ωραία με το Sniper Ghost Warrior Contracts 2, καθώς έχει αρκετά θετικά στοιχεία για να κρατήσει τους fans, ειδικά στο κομμάτι του sniping. Ωστόσο, δυστυχώς δεν τα καταφέρνει παντού εξίσου και, τελικά, έχουμε ένα εντελώς άνισο παιχνίδι, αξιόλογο σε ένα μέρος του και βαρετό σε άλλο.

Το παιχνίδι μάς παραχωρήθηκε από την εκδότρια εταιρεία για τις ανάγκες του review. 

Σχόλια
Λεπτομέρειες
Τίτλος

Sniper Ghost Warrior Contracts 2 - Review

Συντάκτης
25 Ιουνίου 2021
Developer

CI Games

Publisher

CI Games

Διανομή

CD Media

Πλατφόρμες

PC, PlayStation 4, PlayStation 5, Xbox One, Xbox Series X/S

Tested on

PlayStation 5 (PS4 έκδοση)

Κυκλοφορία

PC, PlayStation 4, Xbox One, Xbox Series X/S - 4 Ιουνίου 2021

PlayStation 5 - 24 Αυγούστου 2021

Είδος

Tactical shooter, stealth

PEGI

18

Θετικά

+ Αξιόλογες αποστολές που βασίζονται στην εκτέλεση από απόσταση
+ Πετυχγμένη εξοιμείωση της χρήσης του sniper rifle
+ Απολαυστικό gore

Αρνητικά

- Βαρετό σενάριο
- Απλοϊκή ΑΙ
- Ανούσιο σύστημα αναβαθμίσεων
- Αδιάφορο gunplay
- Οι αποστολές μας αναγκάζουν συχνά να πλησιάσουμε σε action mode
- Μέτριος χειρισμός

Βαθμολογία
Βαθμόλογία συντάκτη
Βαθμολογία χρηστών
Rate Here
Βαθμολογία
6.0
Συνοψίζοντας

Αν σας φαίνεται ελκυστικό το κόνσεπτ και αν νιώθετε ένα κενό από stealth τύπου Phantom Pain, μάλλον θα περάσετε ωραία με το Sniper Ghost Warrior Contracts 2, καθώς έχει αρκετά θετικά στοιχεία για να κρατήσει τους fans, ειδικά στο κομμάτι του sniping. Ωστόσο, δυστυχώς δεν τα καταφέρνει παντού εξίσου και, τελικά, έχουμε ένα εντελώς άνισο παιχνίδι, αξιόλογο σε ένα μέρος του και βαρετό σε άλλο.

6.0
Βαθμός
Βαθμός
You have rated this
What's your reaction?
LOL
0%
Cheers
0%
Τιιιιι ;
0%
Μπαααα
0%
Sad
0%
Rage
0%
/* ]]> */
http://bs.serving-sys.com/serving/adServer.bs?cn=display&c=19&mc=imp&pli=22935073&PluID=0&ord=[timestamp]&rtu=-1