SNK Heroines Tag Team Frenzy

by Σταύρος Ζήσης on 6 Σεπτεμβρίου 2018

Η SNK είναι από τις εταιρείες που έχουν αφήσει τη δική τους πινελιά στον χώρο των video games από τα πολύ παλιά χρόνια στην εποχή των Arcades. Αν υπάρχει κάτι για το οποίο είναι γνωστοί, πέρα από τις 2-3 πασίγνωστες σειρές τους, είναι για το πόσο τεχνικά είναι τα fighting games που φτιάχνουν και για το γεγονός ότι σχεδιάζουν bosses που είναι πανδύσκολα ή και ξεκάθαρα cheaters.

Η φετινή χρονιά μέχρι τώρα μας έχει φέρει ήδη αρκετά fighting games για όλα τα γούστα, όπως το Dissidia Final Fantasy NT και το Dragon Ball FighterZ, με κάμποσα άλλα ακόμα όπως το Soulcalibur VI να είναι στον ορίζοντα. Μη θέλοντας να μείνει απ’ έξω και συνεχίζοντας το comeback που έχει κάνει στον χώρο τα τελευταία χρόνια, η SNK έφερε και αυτή το δικό της fighting παιχνίδι στο προσκήνιο, το οποίο ακούει στο όνομα SNK Heroines Tag Team Frenzy. Στέκεται όμως στα πόδια του εναντίον του μεγάλου ανταγωνισμού που επικρατεί στην αγορά; Για να είμαι ειλικρινής, ασχολούμαι από μικρός με τα παιχνίδια της SNK, όπως το Metal Slug, το The King of Fighters και φυσικά το Samurai Shodown. Ξόδευα πάμπολλες ώρες στο MAME με το Samurai Shodown IV (αυτό με το VICTOLY!), αλλά για το SNK Heroines, πριν μας έρθει το promo, ήξερα μόνο ότι απλά υπάρχει. Δεν ήμουν προετοιμασμένος για αυτό που θα ακολουθούσε…

Ήδη με το που μπαίνει κανείς στο κεντρικό μενού και ακούει τη μουσική στο background, ένα πράγμα γίνεται προφανές: Το συγκεκριμένο παιχνίδι δεν έχει φτιαχτεί για να παίρνει τον εαυτό του στα σοβαρά, είναι over-the-top silliness όσο δεν παίρνει. Το concept του παιχνιδιού είναι ότι ο Kukri έχει πάρει κάποια κορίτσια από όλο το σύμπαν της SNK και τις έχει μεταφέρει σε μία ξεχωριστή διάσταση όπου πρέπει να παλέψουν μεταξύ τους, με τις χαμένες να γίνονται είδωλα από άμμο. Όπως είπα, μην προσπαθήσετε να βγάλετε κάποιο νόημα ακόμα και μέσα στο context του παιχνιδιού, όλο αυτό γίνεται απλά για να ευχαριστιέται ο Kukri και να πετάγεται στην οθόνη ό,τι ανοησία έχουν σκεφτεί οι developers του παιχνιδιού. Άλλες φορές το χιούμορ όντως πετυχαίνει, άλλες απλά εκφυλίζεται σε cringe. Κι εγώ μετά τα πρώτα 5 λεπτά, απλά απενεργοποίησα τον εγκέφαλό μου για να μην γίνει ντοματοπελτές.

Όπως αναφέρθηκε και πιο πάνω, το καστ απαρτίζεται αποκλειστικά από κορίτσια. Προφανώς δεν θα μπορούσαν να λείψουν οι βασίλισσες της SNK, η Mai Shiranui και η Nakoruru, όμως πέρα από κάποιες αρκετά προφανείς προσθήκες όπως η Kula Diamond και η Leona, υπάρχουν και κάποιες πιο απρόσμενες όπως η Shermie, η οποία ήταν μια εντελώς one-shot κακιά από τα πιο παλιά King of Fighters, χωρίς να έχει ξανακάνει άλλη εμφάνιση έκτοτε, αλλά και ο Terry Bogard… σε θηλυκή μορφή! Α ρε καημένε Terry, τι σου ‘μελε να πάθεις. Και επειδή ακριβώς ο Kukri εξακολουθεί να είναι τόσο μεγάλος troll, επιβάλλει αυτός τις αμφιέσεις των κοριτσιών με προβλέψιμα αποτελέσματα: στα artworks, όλες είναι κοκκινισμένες από ντροπή με αυτά τα ρούχα που είναι αναγκασμένες να φοράνε και οι διάλογοί τους εντός του παιχνιδιού συμβάλλουν στο χιούμορ. Για πόσο ντροπιαστικές αμφιέσεις μιλάμε; Η Mai πλέον κυκλοφορεί με ένα μπικίνι με χρωματιστό μοτίβο αγελάδας, μια ουρά αγελάδας και μια στέκα με κέρατα αγελάδας. Η Nakoruru και η Kula που, ενώ στα δικά τους παιχνίδια είναι ντυμένες από την κορυφή ως τα νύχια, πλέον έχουν σχεδόν εξίσου αποκαλυπτικές αμφιέσεις. Το να πει κανείς ότι είναι εκτός του χαρακτήρα τους, είναι το understatement της χρονιάς. Οι μόνες που έχουν ξεχωριστή αντίδραση είναι η Shermie που είναι ξεδιάντροπη και η Leona, που παραμένει στωική και ανέκφραστη ως συνήθως. Τα παιχνίδια της SNK ήταν ανέκαθεν πολύ οικεία με το fanservice και τις κάπως προκλητικές εμφανίσεις, αλλά εδώ το έχουν πάει σε εξευτελιστικά επίπεδα, σε σημείο που μάλλον αυτός ήταν ο πρωταρχικός στόχος και όχι το αν το παιχνίδι θα έχει κάτι άλλο να προσφέρει.

Το SNK Heroines είναι και αυτό ένα 2v2 fighter, στο οποίο διαλέγετε έναν πρωταρχικό χαρακτήρα για επίθεση και έναν για υποστήριξη, με την εναλλαγή των 2 χαρακτήρων να γίνεται ανά πάσα στιγμή με το πάτημα του R2. Όλες οι κινήσεις των χαρακτήρων δεν απαιτούν περίπλοκους συνδυασμούς για να πραγματοποιηθούν, αλλά μόνο πολλαπλά πατήματα ενός πλήκτρου και άντε που και που να χρειαστεί άλλο ένα για μια ειδική κίνηση. Οι 2 χαρακτήρες σας μοιράζονται την ίδια μπάρα ζωής, αλλά έχουν ξεχωριστό μετρητή αντοχής που μπορούν να χρησιμοποιούν για τις μη απλές επιθέσεις, κάτι που υπάρχει για να σας δώσει έμμεσα σήμα ότι ήρθε η ώρα να χρησιμοποιήσετε τον 2ο χαρακτήρα μέχρι να ξαναγεμίσει ο μετρητής του άλλου. Ενώ στα υπόλοιπα fighters ο αγώνας τελειώνει όταν η μπάρα ζωής της μιας πλευράς φτάσει στο 0, εδώ θα χρειαστεί να εξαπολύσετε και μια επιπλέον ειδική κίνηση, το Dream Finish, με το R1 για να τελειώσει όντως το παιχνίδι. Θα πρέπει όμως να προσέχετε πώς διαχειρίζεστε τον μετρητή αντοχής, καθώς αμα τον αδειάσετε όλο χρησιμοποιώντας όλες τις ειδικές επιθέσεις σας τη μία μετά την άλλη, μετά δεν θα έχετε αρκετό για να αποτελειώσετε τον αντίπαλο. Σε κάποιες στιγμές θα μαζέψετε και κάποιο αντικείμενο το οποίο μπορείτε να χρησιμοποιήσετε με τον δεξιό μοχλό. Υπάρχουν άλλα αντικείμενα που χρησιμοποιούνται για να προκαλέσουν ζημιά στον αντίπαλο, άλλα που χρησιμεύουν πιο πολύ για υποστήριξη και άλλα που αναμένεται να επηρεάσουν αρνητικά και εσάς.

Το παιχνίδι αποσκοπούσε στο να είναι πολύ προσβάσιμο σε όλους και σε αυτό τον τομέα τα καταφέρνει καλά. Δυστυχώς όμως παραείναι απλοϊκό. Δεν προσφέρει απολύτως τίποτα ριζοσπαστικό στο είδος ή έστω μια δικιά του πινελιά για να το κάνει να διαφοροποιηθεί από τον ανταγωνισμό. Στην πράξη απλά θα πιάσετε τον εαυτό σας να καταφεύγει πιο πολύ στο button mashing με την εναλλαγή χαρακτήρα όποτε χρειαστεί και αυτή η τακτική θα δουλεύει σχεδόν πάντα. Άλλο ένα αρνητικό είναι ότι λόγω του τόσο υπεραπλουστευμένου χειρισμού έχει μειωθεί και το ρεπερτόριο κινήσεων του κάθε χαρακτήρα (καθεμιά να έχει maximum 7 κινήσεις), κάτι που ενώ το κάνει ιδανικό για πιο casual διασκέδαση, θα απογοητεύσει γρήγορα όσους ψάχνουν για κάτι πιο βαθύ και τεχνικό σε fighting game, όπως το να βρουν τον ιδανικό τους συνδυασμό χαρακτήρων, ή να φτιάχνουν δικές τους στρατηγικές. Και το κερασάκι στην μπαγιάτικη τούρτα; Το συνολικό roster είναι πάρα πολύ μικρό και απαρτίζεται από μόλις 14 χαρακτήρες, κάτι που σημαίνει ότι σε 2v2 έχετε ελάχιστες επιλογές για να πειραματιστείτε ακόμα και με αυτά τα λίγα που έχει να σας προσφέρει το υπόλοιπο παιχνίδι.

Ακόμα και τα λίγα διαθέσιμα single-player modes που υπάρχουν δεν θα σας κρατήσουν και πολύ απασχολημένους. Υπάρχει το τυπικό Survival Mode όπου παλεύετε μια σειρά από αντιπάλους διατηρώντας τη ζωή που σας μένει από το τέλος κάθε μάχης και το offline Versus mode. Το Story mode αποτελείται από 6 αγώνες με το ζευγάρι που εσείς επιλέγετε χωρίς να υπάρχει κάποιο character ending στο τέλος για να ξεκλειδώσετε. Με τις συνθήκες και την ατμόσφαιρα του παιχνιδιού, είναι απλά σπατάλη το γεγονός ότι δεν υπάρχει ένα ενιαίο story mode με περισσότερους διαλόγους και αλληλεπιδράσεις μεταξύ των χαρακτήρων. Θα ήταν φλέβα χρυσού για κωμωδία. Το customization όμως έχει κάποια γοητεία από την άποψη ότι μπορείτε να χρησιμοποιήσετε τα in-game λεφτά σας για να ξεκλειδώσετε καινούργια κοστούμια και αξεσουάρ για να δημιουργήσετε εσείς οι ίδιοι ακόμα πιο παλαβούς συνδυασμούς αμφιέσεων που μάλλον θα έκαναν τα κορίτσια να εύχονται να ανοίξει η Γη να τις καταπιεί.

Από τον τεχνικό τομέα καλό θα ήταν να μην περιμένετε πολλά. Τα γραφικά ανήκουν σε εποχές τέλους PS2 – αρχές PS3 και σε ορισμένες περιπτώσεις οι φάτσες των κοριτσιών ίσως να χρειαζόντουσαν παραπάνω δουλειά. Από την άλλη μεριά όμως, οι πίστες είναι πολύ καλοσχεδιασμένες με ποικίλες παλέτες χρωμάτων να βασιλεύουν και να δένουν πολύ καλά με τα εφέ των κινήσεων των κοριτσιών, τα οποία εκτός από τα πιο αναμενόμενα πράγματα όπως τον πάγο, τον ηλεκτρισμό και τα αστράκια, περιλαμβάνουν καρδούλες, αρκουδάκια, ζαχαρωτά και παγωτά να εμφανίζονται από το πουθενά όταν πετυχαίνει κάποιο χτύπημα. Ωρες-ώρες γίνεται τόσο χαριτωμένο που θα κοντέψει να σας προκαλέσει διαβήτη.

Το παιχνίδι μάς παραχωρήθηκε από την εκδότρια εταιρεία για τις ανάγκες του review.

Σχόλια
Λεπτομέρειες
Τίτλος

SNK Heroines Tag Team Frenzy

Συντάκτης
6 Σεπτεμβρίου 2018
Author

Σταύρος Ζήσης

Developer

SNK Playmore

Publisher

NIS America

Διανομή

Enarxis Dynamic Media

Πλατφόρμες

PS4 / Switch

Tested on

PlayStation 4 Pro

Κυκλοφορία

7 Σεπτεμβρίου 2018

Είδος

Fighting

PEGI

16

Θετικά

+ Χιούμορ, silliness και ντροπιαστικές αμφιέσεις
+ Το πολύ απλοϊκό gameplay κάνει το παιχνίδι πολύ προσβάσιμο σε όλους
+ Το customization δίνει μια άλλη τρέλα στο υπάρχον σύνολο

Αρνητικά

- Πολύ παρωχημένο τεχνικά
- Το πολύ απλοϊκό gameplay δεν θα ενθουσιάσει όσους ψάχνουν για κάτι πιο βαθύ
- Πολύ μικρή γκάμα χαρακτήρων
- Ελάχιστο περιεχόμενο

Βαθμολογία
Βαθμόλογία συντάκτη
Βαθμολογία χρηστών
Rate Here
Βαθμολογία
5.5
Συνοψίζοντας

Δυστυχώς, το SNK Heroines Tag Team Frenzy καταλήγει να πέσει στην κατηγορία “άλλο ένα fighter” και σίγουρα δεν φτάνει ούτε καν τα standards που μας έχουν προσφέρει άλλα παιχνίδια της SNK. Η πολύ χαλαρή ατμόσφαιρα και ο “Τι είδα μόλις τώρα;” παράγοντας του παιχνιδιού είναι πηγή για χιούμορ και αρκετές φάσεις που θα βρείτε τον εαυτό σας χωρίς λόγια και σε αυτό το κομμάτι όντως διαπρέπει. Μπορεί μεν να είναι πάρα πολύ προσβάσιμο για τον οποιοδήποτε, αλλά σε συνδυασμό με το αρκετά πενιχρό περιεχόμενο, το σχετικά ρηχό gameplay, το πολύ μικρό roster χαρακτήρων και το γεγονός ότι δεν καταφέρνει κάτι που να μην το έχει κάνει ήδη καλύτερα κάποιο άλλο παιχνίδι που κυκλοφόρησε φέτος, γίνεται δύσκολο να προτιμήσει κανείς το SNK Heroines έναντι του ανταγωνισμού. Είναι κάτι που θα ικανοποιήσει ένα πολύ συγκεκριμένο κοινό, αλλά μάλλον όχι αυτούς που ψάχνουν για το κάτι παραπάνω ή για κάτι πιο τεχνικό σε fighting.

5.5
Βαθμός
Βαθμός
You have rated this
What's your reaction?
LOL
0%
Cheers
0%
Τιιιιι ;
0%
Μπαααα
0%
Sad
0%
Rage
0%
/* ]]> */
http://bs.serving-sys.com/serving/adServer.bs?cn=display&c=19&mc=imp&pli=22935073&PluID=0&ord=[timestamp]&rtu=-1