SoulCalibur VI (Network Beta)

by Σταύρος Ζήσης on 4 Οκτωβρίου 2018

Έχουν περάσει 6 χρόνια από την κυκλοφορία του τελευταίου mainline παιχνιδιού (χωρίς να μετράμε το αισχρό Free-to-Play, Lost Swords) της σειράς SoulCalibur, το οποίο έκανε τόσο μεγάλη ζημιά στο όνομα της σειράς που το μέλλον της έμοιαζε αβέβαιο και κανείς μας δεν πίστευε ότι θα έβλεπε καινούργιο παιχνίδι, μέχρι που ανακοινώθηκε το SoulCalibur VI στα περσινά Video Game Awards. Λίγο πριν την κυκλοφορία του στις 19 του μήνα, η Bandai Namco διοργάνωσε ένα Network Beta Test και έδωσε μια ευκαιρία σε όλο τον κόσμο, που δεν έχει τη δυνατότητα να παρευρεθεί σε μεγάλα events, να δοκιμάσει το παιχνίδι από πρώτο χέρι.

Όπως λέει και το όνομα, ο κύριος σκοπός της συγκεκριμένης Beta είναι η δοκιμή του δικτυακού κώδικα του τίτλου και του πόσο καλά θα ανταποκρίνεται στις ανάγκες του online από την ημέρα κυκλοφορίας. Ας βγάλουμε τα βαρετά πράγματα από τη μέση πρώτα, λέγοντας ότι ο κώδικας του παιχνιδιού χρήζει περαιτέρω βελτίωσης. Όσο ασχοληθήκαμε με το συγκεκριμένο beta test, η αλήθεια είναι ότι αντιμετωπίσαμε αρκετά προβλήματα με το matchmaking, παρόλο που όλες οι επιλογές ήταν στα πιο ανοιχτά επίπεδα (all regions, all connections). Πιο πολύ περιμέναμε, παρά παλεύαμε. Ακόμα όμως και όταν βρίσκαμε άτομα να παίξουμε ξύλο, υπήρχαν στιγμές που τρεμόπαιζε αρκετά το παιχνίδι και προσπέρναγε αρκετά frames, κάτι που είναι από μόνο του πρόβλημα στα online παιχνίδια, αλλά είναι ακόμα μεγαλύτερο στα fighting παιχνίδια, που βασίζονται στην ταχύτητα και στη γρήγορη απόκριση των παικτών.

Στα εντός του παιχνιδιού τώρα, ένα μεγάλο φάουλ ήταν ότι δεν υπήρχε διαθέσιμο κάποιο Practise mode για να εξοικειωθούμε περισσότερο με τους καινούργιους μηχανισμούς του παιχνιδιού, αλλά και με τις κινήσεις του κάθε χαρακτήρα. Πήγαμε κυριολεκτικά με τις κινήσεις που γνωρίζαμε από τους προηγούμενους τίτλους. Το μόνο διαθέσιμο mode ήταν το Ranked Match, όπου διαλέγαμε έναν από τους διαθέσιμους μαχητές και τις επιλογές συνδεσιμότητας για την εύρεση παικτών.

Το SoulCalibur VI διατηρεί ακόμα το σύστημα των 4 πλήκτρων, με ένα να χρησιμοποιείται για άμυνα, ένα για οριζόντια επίθεση, ένα για κάθετη επίθεση και ένα για κλοτσιές. Επιπλέον, επιστρέφει ο γνώριμος και κεντρικός μηχανισμός του Guard Impact (όμως δεν χρειάζεται ενέργεια αυτή τη φορά) καθώς και το Critical Edge. Έπειτα, έχουμε τον καινούργιο μηχανισμό του Reversal Edge και νέες ικανότητες, που είναι μοναδικές για τον κάθε χαρακτήρα. Για παράδειγμα, για τον Geralt αυτό σημαίνει ότι έχει πρόσβαση στα signs, που γνωρίζουμε από τη σειρά Witcher και μπορεί να τα χρησιμοποιεί σε combos, ενώ ο Kilik μπαίνει σε ένα possessed mode που αυξάνει τη ζημιά που προκαλεί με αντάλλαγμα τη ζωή του. Και εδώ είναι το μεγάλο πρόβλημα με το ανύπαρκτο Practise mode. Δεν υπήρχε καμία εξήγηση για το πως λειτουργούν οι νέοι μηχανισμοί και τι ειδικές ικανότητες έχει ο κάθε χαρακτήρας. Τα περισσότερα τα μάθαμε στην τύχη, καθώς παίζαμε.

Με το τέλος του Beta Test, μπορούμε να πούμε ότι μείναμε κατενθουσιασμένοι από αυτά που καταφέραμε να δούμε. Όλοι οι κλασικοί χαρακτήρες που αγαπήσαμε είναι και πάλι εδώ, καλύτεροι από ποτέ. Κάθε χαρακτήρας παίζει εντελώς διαφορετικά από τους άλλους και ενώ υπάρχουν κάποιοι χαρακτήρες που είναι αρκετά πιο δυνατοί από τους υπόλοιπους, δεν υπάρχουν μαχητές που μπορεί να πει κανείς ότι είναι unplayable. Σας υπογράφουμε από τώρα, αν δεν υπάρξει κάποια περαιτέρω εξισορρόπηση μέχρι την κυκλοφορία του παιχνιδιού, θα δείτε πολλούς να παίζουν με Nightmare και Talim στο online. Και για όσους ανησυχούσαν, σας διαβεβαιώνουμε ότι όσον αφορά τον Geralt, έχουν καταφέρει να "μεταφράσουν" τέλεια το gameplay του, από τα Witcher, σε κινήσεις fighting παιχνιδιού.

Το gameplay εξακολουθεί να βασίζεται περισσότερο στη γρήγορη απόκρισή σας στις κινήσεις των αντιπάλων, στο να προβλέπετε πως θα κινηθούν και στο να προσέχετε το περιβάλλον γύρω σας, ώστε να μην σας παγιδεύσει ο αντίπαλος σε έναν τοίχο ή να μην σας βγάλει εκτός του Ring. Κάποιες φορές, κατά τη διάρκεια της μάχης, εκτελούσαμε τυχαία το Reversal Edge και όταν πήγαιναν να συνδεθούν οι επιθέσεις των δύο παικτών, το παιχνίδι έκανε ένα κινηματογραφικό slow down και ζούμαρε στους χαρακτήρες για να δείξει ποιανού η επίθεση θα περάσει τελικά, κάτι παρόμοιο με αυτό που είδαμε στο Tekken 7. Και εδώ ήταν εξίσου φαντασμαγορικό. Κατά τη διάρκεια της beta, δοκιμάσαμε να παίξουμε και πιο τεχνικά και χρησιμοποιώντας button mashing και μπορούμε να πούμε με ασφάλεια ότι, παρόλο που και οι δύο επιλογές είναι βιώσιμες, στις περισσότερες περιπτώσεις το skill θα επικρατεί και ο παίκτης που ξέρει να εκμεταλλεύεται πλήρως όλους τους μηχανισμούς και να μετράει τις κινήσεις του, θα είναι πάντα πιο μπροστά.

Αυτό που μπορούμε να πούμε ότι μας άφησε δυσαρεστημένους είναι ο οπτικός τομέας. Το παιχνίδι τρέχει στην Unreal Engine 4 και ενώ χαιρόμαστε να βλέπουμε όλα τα εφέ και τα particles που η μηχανή έχει καταφέρει να αποδώσει πολύ καλά, κάποια πράγματα μας τα χαλάνε. Πολλές πίστες και μοντέλα χαρακτήρων είναι, ναι μεν καλά σχεδιασμένα, αλλά σε πολλές περιπτώσεις παρατηρήσαμε οδοντώσεις και textures χαμηλής ανάλυσης που μας χάλασαν αρκετά την εμπειρία και μας έκαναν να νομίζουμε ότι βλέπουμε τίτλο προηγούμενης γενιάς. Βέβαια αυτό ίσως να οφείλεται (που ελπίζουμε δηλαδή) στο γεγονός ότι παίξαμε ένα πιο πρώιμο build, μόνο και μόνο για τις ανάγκες του Network test και σε καμία περίπτωση δεν αντικατοπτρίζει το τελικό παιχνίδι.

Σε γενικές γραμμές, αν διορθωθούν και οι όποιες ατέλειες υπάρχουν στα γραφικά, το SoulCalibur VI προβλέπεται να είναι το καλύτερο SoulCalibur των τελευταίων ετών και μια πραγματική επιστροφή στο μεγαλείο του SoulCalibur II. Όταν είδαμε στο πρώτο teaser trailer τη Sophitia και τον Mitsurugi χαρήκαμε πάρα πολύ και χαιρόμαστε ακόμα περισσότερο όσο πλησιάζει η κυκλοφορία. Σε 3 βδομάδες θα δούμε κι εμείς αν η τελική έκδοση θα καταφέρει να μας γεμίσει, όσο μας γέμισε τώρα η Beta για αυτό που ήταν, ή και ακόμα περισσότερο και αν θα καταφέρει τελικά να αποζημιώσει το κοινό, μετά από τη ζημιά που προκάλεσε το SoulCalibur V.

Σχόλια
Λεπτομέρειες
Developer

Project Soul

Publisher

Bandai Namco Entertainment

Διανομή

Bandai Namco Entertainment Hellas

Πλατφόρμες

PC / PlayStation 4 / Xbox One

Tested on

PlayStation 4

Κυκλοφορία

19 Οκτωβρίου 2018

Είδος

Fighting

PEGI

16

What's your reaction?
LOL
0%
Cheers
0%
Τιιιιι ;
0%
Μπαααα
0%
Sad
0%
Rage
0%
/* ]]> */
http://bs.serving-sys.com/serving/adServer.bs?cn=display&c=19&mc=imp&pli=22935073&PluID=0&ord=[timestamp]&rtu=-1