South Park: The Fractured but Whole

With great power comes great chicks and money...
by Βαγγέλης Λερός on 18 Οκτωβρίου 2017
Reviews

Το νέο παιχνίδι South Park, φέροντας τον… παιχνιδιάρικο τίτλο «The Fractured But Whole», κυκλοφορεί από την Ubisoft στις 17 Οκτώβρη για PlayStation 4, Xbox One και PC. Παρότι αποτελεί sequel του φανταστικού «The Stick of Truth», μπορεί κανείς να ασχοληθεί κατευθείαν μαζί του, αφού όπως τα περισσότερα τηλεοπτικά επεισόδια του South Park, κατέχει μια σχετική αυτοτέλεια, που δεν αποθαρρύνει το νέο κοινό, επιβραβεύοντας, ωστόσο, αντιστοίχως όσους είχαν παίξει το πρώτο παιχνίδι και δη τους παλιούς fans της σειράς που θα εντοπίσουν ουκ ολίγα references σε σημεία, χαρακτήρες και αστεία, ενός πλούσιου σε ιστορία franchise που μετρά 20 χρόνια ζωής.

Ουσιαστικά μιλάμε, όπως και στο πρώτο παιχνίδι, για ένα τεράστιο, διαδραστικό επεισόδιο South Park, το οποίο περιστρέφεται γύρω από τον παίχτη. Το νέο entry στη σειρά έρχεται με αρκετές τροποποιήσεις, αλλάζοντας ριζικά τον τρόπο που παίζουμε, κρατώντας όμως πολλά από τα στοιχεία που το ανέδειξαν και καταφέρνοντας, εν τέλει, να σταθεί επάξια δίπλα στον προκάτοχό του, κρατώντας τις ισορροπίες, παρά τις μικρές του ατέλειες και τις ενστάσεις μου σε κάποιους τομείς.

ΣΕΝΑΡΙΟ

Το Fractured but Whole διαδραματίζεται αμέσως μετά τα γεγονότα του Stick of Truth και καταπιάνεται με την ιστορία του βασικού χαρακτήρα που εμείς οι ίδιοι ενσαρκώνουμε. Έχουμε τον ρόλο του «νέου παιδιού» (New Kid) στην γειτονιά και την μικρή πόλη του South Park, του οποίου το παρελθόν παραμένει μυστήριο. Οι γονείς του δείχνουν να γνωρίζουν πράγματα για τις… ιδιαιτερότητές του, αλλά επιμένουν στο να του κρύβουν την αλήθεια, παρά το γεγονός ότι υπάρχει εμφανώς ένταση ανάμεσά τους σχετικά με την όλη μυστικοπάθεια.

Ο ήρωας μπαίνει στην παρέα των δεκάχρονων και με ευκολία καταφέρνει να κάνει πολλούς φίλους και να συμμετέχει στα role-playing παιχνίδια που παίζουν μεταξύ τους. Μετά την κλιμάκωση των εντάσεων που υπήρξαν κατά τα δρώμενα του Stick of Truth, ο Cartman αποφασίζει πως η θεματολογία του παιχνιδιού πρέπει να αλλάξει και αντί για medieval fantasy (εμπνευσμένο από τον κόσμο του LotR, του Game of Thrones και του DnD), πρέπει να παίξουν κάτι πιο εμπορικό που θα τους καταξιώσει, όπως επί παραδείγματι τους Σούπερ Ήρωες.

Τα παιδιά, ωστόσο, δεν τα βρίσκουν σε θέματα οργάνωσης του franchise και του timeline των ταινιών που σκέφτονται να κυκλοφορήσουν και οδηγούνται σε ρήξη. Παράλληλα, αναζητούν χρήματα για να ξεκινήσουν την παραγωγή των ταινιών τους και θα προσπαθήσουν να επωφεληθούν της αμοιβής που δίνεται για την εύρεση μιας χαμένης γάτας, που θα πυροδοτήσει μια σειρά από εξελίξεις, φέρνοντας τα πάνω κάτω στην πόλη για ακόμη μια φορά.

Η μαγεία του South Park, όσον αφορά στις αφηγηματικές του τεχνικές, κρύβεται στην τάση των δημιουργών να καταπιάνονται με σημαντικά θέματα που, υπό το πρίσμα της αθώας παιδικής ψυχής, παρερμηνεύονται και οδηγούν τους χαρακτήρες του σε ακραίες καταστάσεις που βγάζουν γέλιο. Η κοινωνική σάτιρα είναι, διαχρονικά, το βασικό βέλος στην φαρέτρα του Trey Parker και με αυτή χτυπά τις ευαισθησίες του μέσου Αμερικάνου, συνδυάζοντας την πολιτική επικαιρότητα και το celebrity gossip με τα απλά, καθημερινά προβλήματα μιας μικρής κοινωνίας, για να συνθέσει σκηνές απόλυτης παράνοιας που, όσο εξωπραγματικές κι αν φαντάζουν, συμβολίζουν σε ενοχλητικό βαθμό την πραγματικότητα.

Στο ίδιο μήκος κύματος με την γενική φιλοσοφία του South Park κινείται και το παιχνίδι, με το περιεχόμενο να ισορροπεί μεταξύ σάτιρας και ωμής καφρίλας, τείνοντας σημαντικά προς το δεύτερο. Η σειρά παίχτηκε στην τηλεόραση σε καιρούς «δυσμενείς», σε εποχές που η λογοκρισία ήταν στα φόρτε της και πολλά από τα καυτά θέματα, ταμπού. Πρωτοστάτησε θίγοντας θέματα φυλετικού, σεξουαλικού και κοινωνικού ρατσισμού, απομυθοποίησε το σεξ και τα ναρκωτικά και γενικά διακωμώδησε καταστάσεις με τέτοιον τρόπο, που στο τέλος του επεισοδίου ένιωθες πως σου πέρασε ένα μήνυμα. Αυτό το feeling συχνά εκλείπει στα επεισόδια των τελευταίων ετών και αυτό έχει περάσει και στον τίτλο, όπου σε κάποιες στιγμές δείχνει να χάνει το αλληγορικό του χιούμορ και να γίνεται σαχλό, χρησιμοποιώντας -επιτηδευμένα- στερεοτυπικές ατάκες και καταστάσεις, που δίνουν την εντύπωση πως μπήκαν απλά για να προκαλέσουν και όχι για να εξυπηρετήσουν με οποιονδήποτε τρόπο το σενάριο. Όλα τα παραπάνω σχόλια προέρχονται από έναν άνθρωπο με τεράστια αντιπάθεια προς το Political Correctness, στην φάση της υπερβολής που το ζούμε σήμερα και τεράστιο fan του South Park επί σειρά ετών.

Κατά τ’ άλλα, το χιούμορ βρίσκεται σε πολύ καλά επίπεδα, παντρεύοντας την ανωριμότητα με την σοβαροφάνεια και έχοντας την απαραίτητη υποβοήθηση από τα one-liners και την εκ φύσεως αστεία υπόσταση της κλανιάς, γύρω από την οποία περιστρέφεται, όχι μόνο μεγάλο κομμάτι των αστείων, αλλά και του σεναρίου καθ’ αυτό.

GAMEPLAY

Παρά την γραμμικότητα του σεναρίου, το Fractured But Whole καταφέρνει να προσφέρει μια εξατομικευμένη εμπειρία στον παίκτη, με τεχνικές που δεν επηρεάζουν την πλοκή, αλλά το gameplay. Μεγάλη αίσθηση είχε προκαλέσει η είδηση πως το χρώμα της επιδερμίδας καθορίζει την δυσκολία του παιχνιδιού, κάτι που διαψεύστηκε, παρά τον σχετικό αστεϊσμό κατά το character creation. Αυτό που αλλάζει ουσιαστικά είναι ο τρόπος που σε αντιμετωπίζουν οι NPCs στο παιχνίδι, από τους χλευασμούς των αντιπάλων στη μάχη, ως τα υποτιμητικά σχόλια που κάνουν οι πολίτες στους δρόμους. Η πραγματική δυσκολία του παιχνιδιού ορίζεται από το αντίστοιχο setting στο μενού της παύσης και αφορά αποκλειστικά το combat difficulty. Στα ίδια πλαίσια, διαμορφώνεται ελαφρώς η εμπειρία και από επιλογές που καθορίζουν την θρησκεία μας, την καταγωγή, τις σεξουαλικές μας προτιμήσεις και το οικονομικό μας status.

Το προφίλ μας συνθέτουν, όχι μόνο τα πιστεύω μας, αλλά και τα επίκτητα ταλέντα μας, οι ικανότητες που μας βοηθούν να αντιμετωπίσουμε τα προβλήματα εντός και εκτός μάχης. Κατά την διάρκεια του παιχνιδιού αποκτούμε πρόσβαση σε πολλά classes, summons, είδη κλανιών, αλλά και allies (12 στο σύνολο), ενώ το party μας, που απαρτίζεται από ακόμα 3 χαρακτήρες, μπορεί να συσταθεί όπως το επιθυμούμε, με βάση τις ανάγκες της εκάστοτε μάχης.

Το combat έχει ανανεωθεί αισθητά, σε βαθμό που μεταπήδησε πλέον από το είδος του turn-based σε εκείνο του strategic RPG. Το grid system (τα τετραγωνάκια που κάνουν την πίστα να μοιάζει με σκάκι) μπορεί να σας ξενίσει αρχικά, όμως, πρακτικά, προσδίδει βάθος στον τίτλο. Ένα βάθος που, ωστόσο, δεν δυσκολεύει, αλλά κάνει το παιχνίδι πολύπλοκο. Κάθε σημαντικό στοιχείο RPG, που μπορείτε να φέρετε στο μυαλό σας, υπάρχει στο game. Βασικά attributes, classes, team bonuses, status ailments, buffs/debuffs, equipment rating κ.ο.κ., είναι όλα καλοδεχούμενες προσθήκες στα mechanics, όμως ο αντίκτυπός τους στη μάχη δεν είναι σημαντικός.

Θα ήθελα το κάθε battle να απαιτεί προεργασία, με τον τύπο του εχθρού να διαμορφώνει τις επιλογές σε οπλισμό, ενδυμασία και επιλογή συμμάχων, όμως κάτι τέτοιο δεν υφίσταται. Στον αντίποδα, μπορείτε απλά να μαζεύετε ό,τι equipment βρίσκετε στην πορεία σας, να διαλέγετε το καλύτερο και να πορεύεστε έτσι, έως ότου βρεθεί το ακόμη καλύτερο. Μένει ανεκμετάλλευτο, έτσι, το crafting system που ενσωματώθηκε στο παιχνίδι και μέσω αυτού μπορείτε να δημιουργήσετε εξοπλισμό από τα scrap loot για τον χαρακτήρα σας. Οι μόνες περιπτώσεις που χρειάστηκε αλλαγή προσέγγισης των εχθρών, ήταν σε συγκεκριμένες και μετρημένες στα δάχτυλα μάχες με bosses που διέθεταν special objectives.

Εντός του πεδίου της μάχης, η κατάσταση θα φανεί γνώριμη στους λάτρεις του strategic είδους RPG και πέραν του grid system, με το εύρος επίθεσης και την κίνηση στον χώρο να παίζουν σημαντικό ρόλο, θετική εντύπωση προκαλούν και τα special animated moves που εκτελούνται από τον κάθε χαρακτήρα, όταν γεμίσει το percentage bar που βρίσκεται στο πάνω μέρος της οθόνης, από τις επιτυχημένες κινήσεις σας και τα τρόπον τινά parry, όταν αμύνεστε. Επιπλέον, το χάρισμα του πρωταγωνιστή, που δεν είναι άλλο από το ταλέντο του στο κλάσιμο, δεν θα μπορούσε να μείνει ανεκμετάλλευτο κι, έτσι, μπορείτε να χρησιμοποιήσετε τον κώλο σας για να μεταβάλετε τον χρόνο και, είτε να τον παγώσετε, ρίχνοντας καμιά μπουνιά στους αντιπάλους, είτε να τους κάνετε να χάσουν την σειρά τους κλπ.

To farting skill set αξιοποιείται και εκτός μάχης, βέβαια, όπως και οι σύμμαχοι με τις ιδιαίτερές τους ικανότητες. Διάσπαρτα στην πόλη, σε δυσπρόσιτα σημεία, υπάρχουν αντικείμενα προς συλλογή, που αφορούν side quests και crafting materials. Η μέθοδος που θα χρησιμοποιήσετε για να τα αποκτήσετε, είναι η απάντηση σε μια σειρά «γρίφων» που μας βάζει το παιχνίδι, που για ακόμη μια φορά μένει στον πυρήνα του απλό και εύκολο, κάνοντας την διαδικασία βαρετή και επαναλαμβανόμενη.

Η πόλη του South Park αποτυπώνεται πιστά, όπως και στο παρελθόν, εντός του παιχνιδιού και οι φαν του show θα μπορέσουν για ακόμη μια φορά να χαθούν στον κόσμο του, εξερευνώντας όλα τα γνώριμα μέρη που έχουν συνδέσει με γεγονότα της σειράς. Σε κάποιες περιπτώσεις μάλιστα θα εντοπίσουν αναφορές (Easter Eggs) σε επεισόδια που στιγμάτισαν το εκάστοτε σημείο. Δυστυχώς, κάποιες περιοχές που είδαμε στο προηγούμενο παιχνίδι, όπως το σχολείο, υπάρχουν στον χάρτη αλλά δεν είναι διαθέσιμα για εξερεύνηση, παρά μόνο «συμμετέχουν φιλικά», αφού έχουμε πρόσβαση μόνο σε κάποια δωμάτια. Θα μπορούσε, βέβαια, η χρήση των υπόλοιπων χώρων να σχετίζεται με κάποιο DLC που θα δούμε στο μέλλον, όμως είναι κρίμα που το sequel δεν λειτουργεί συμπληρωματικά στα επιτεύγματα του πρώτου, εμπλουτίζοντας τον κόσμο, αντί να τον επανακαθορίζει.

Μαζί με την θεματική στροφή στο Super Hero Industry, ήλθαν και κάποιες αλλαγές στον πυρήνα του gameplay, μέσω των βασικών στόχων που θέτει το σενάριο. Σκοπός των παιδιών είναι να αποκτήσουν αναγνωρισιμότητα, μέσω της οποίας θα βγάλουν χρήματα και θα εδραιωθούν στο υπερηρωικό στερέωμα. Τις δημόσιες σχέσεις τους, λοιπόν, επιλέγουν να τις κάνουν μέσω των social media και συγκεκριμένα ενός spoof του Instagram, το Coonstagram, που έχει πάρει το όνομά του από τον φανταστικό χαρακτήρα που υποδύεται ο Cartman (The Coon). Για να μας κάνουν Follow τα άτομα που συναντάμε στην πόλη, πρέπει να βγάλουμε selfie μαζί τους (duh) και να την ανεβάσουμε. Πολλοί από τους χαρακτήρες ζητούν κάποια χάρη σαν αντάλλαγμα για την selfie και κατ’ επέκταση το follow. Γενηθήτω Side Quest• καὶ ἐγένετο Side Quest.

ΓΡΑΦΙΚΑ - ΗΧΟΣ

Το αισθητικό κομμάτι του τίτλου βρίσκεται στα υψηλά standards του προκατόχου του. Ενδεικτικό το γεγονός πως δεν μπορεί κανείς εύκολα να διαχωρίσει το παιχνίδι από ένα κανονικό επεισόδιο South Park στην τηλεόραση. Κάποια από τα οπτικά εφέ αποτελούν βελτίωση σε σχέση με το Stick of Truth, αν και συνολικά δεν θα παρατηρήσετε μεγάλες διαφορές στα γραφικά. Μικρά framedrops παρατηρήθηκαν εδώ κι εκεί, ωστόσο δεν αντιμετώπισα σημαντικά προβλήματα στο μεγαλύτερο μέρος του playthrough.

Ο ήχος και, ιδιαίτερα το soundtrack του The Fractured But Whole, είναι, κατά την γνώμη μου, το highlight του οπτικοακουστικού τομέα. Συγκεκριμένα, τα θεματικά κομμάτια που παίζουν σαν χαλί στις σκηνές σουπερηρωικού περιεχομένου, είναι εφάμιλλης ποιότητας με εκείνα της Marvel και της DC και προκαλούν τα επιθυμητά συναισθήματα. Οι διάλογοι μεταξύ των χαρακτήρων και γενικά το acting του cast, συνάδει με το οπτικό αποτέλεσμα του παιχνιδιού και βοηθά σημαντικά στο να προσεγγίσει το παιχνίδι το τηλεοπτικό South Park.

ΣΥΝΟΨΙΖΟΝΤΑΣ

To Fractured But Whole είναι πρωτίστως fan service. Κανείς δεν θα εκτιμήσει περισσότερο το κάφρικο χιούμορ του και τον μοναδικό του τρόπο να ασκεί κοινωνική κριτική από τους σκληροπυρηνικούς του οπαδούς. Ωστόσο, το πηγάδι των φανταστικών ιδεών του Trey Parker, προφανώς, δεν είναι απύθμενο και η ανακύκλωση των αστείων γίνεται σε σημεία αντιληπτή.

Η ιστορία που αφηγείται είναι ενδιαφέρουσα, βγάζει γέλιο και οι αναφορές στη nerd culture γίνονται στοχευμένα, έξυπνα και σε βάθος. Σαν παιχνίδι βαδίζει στην σωστή κατεύθυνση, εφαρμόζοντας νέα, χρήσιμα mechanics, που όμως δεν αξιοποιεί όσο θα έπρεπε. Αισθητικά, διατηρεί το πολύ όμορφο αποτέλεσμα του The Stick of Truth, ενώ παρουσιάζεται βελτιωμένο στα σημεία με μικρές πινελιές. Οι μικρές ατέλειές του δεν είναι ικανές να απογοητεύσουν εκείνον που θα το παίξει, αφού οι περίπου 18 ώρες που θα του «κλέψει» συμπυκνώνουν τα θετικά του στοιχεία του σε μια συνολικά απολαυστική εμπειρία. Ωστόσο, οι προοπτικές του project και οι προσδοκίες που δημιούργησαν τόσο το South Park team με την διαχρονική παρουσία του στον χώρο, όσο και η επιτυχία του Stick of Truth, αφήνουν μια μικρή πικρία σχετικά με το παιχνίδι που θα μπορούσε να γίνει το The Fractured But Whole και δεν έγινε.

Το παιχνίδι μάς παραχωρήθηκε από τη CD Media για τις ανάγκες του Review.

Σχόλια
Λεπτομέρειες
Τίτλος

South Park: The Fractured But Whole

Συντάκτης
18 Οκτωβρίου 2017
Developer

Ubisoft San Francisco

Publisher

Ubisoft

Πλατφόρμες

PlayStation 4 / Xbox One / PC

Tested on

PlayStation 4

Κυκλοφορία

17 Οκτωβρίου 2017

Είδος

RPG

PEGI

18

Θετικά

+ Νέες προσθήκες στο gameplay δίνουν βάθος στο παιχνίδι
+ Φανταστικό Soundtrack
+ Άφθονες στιγμές γέλιου και εύστοχης κοινωνικής σάτιρας

Αρνητικά

- Η απλότητα και η ευκολία του παιχνιδιού αφήνουν πολλά από τα νέα mechanics ανεκμετάλλευτα
- Μονότονα Side Quest lines

Βαθμολογία
Βαθμόλογία συντάκτη
Βαθμολογία χρηστών
Rate Here
Βαθμολογία
8.0
Συνοψίζοντας

Η ιστορία που αφηγείται το "The Fractured But Whole" είναι ενδιαφέρουσα, βγάζει γέλιο και οι αναφορές στη nerd culture γίνονται στοχευμένα, έξυπνα και σε βάθος. Σαν παιχνίδι βαδίζει στην σωστή κατεύθυνση, εφαρμόζοντας νέα, χρήσιμα mechanics, που όμως δεν αξιοποιεί όσο θα έπρεπε. Αισθητικά, διατηρεί το πολύ όμορφο αποτέλεσμα του Stick of Truth, ενώ παρουσιάζεται βελτιωμένο στα σημεία με μικρές πινελιές.

Οι μικρές ατέλειές του δεν είναι ικανές να απογοητεύσουν εκείνον που θα το παίξει, αφού οι περίπου 18 ώρες που θα του «κλέψει» συμπυκνώνουν τα θετικά του στοιχεία του σε μια συνολικά απολαυστική εμπειρία.

Ωστόσο, οι προοπτικές του project και οι προσδοκίες που δημιούργησαν τόσο το South Park team με την διαχρονική παρουσία του στον χώρο, όσο και η επιτυχία του The Stick of Truth, αφήνουν μια μικρή πικρία σχετικά με το παιχνίδι που θα μπορούσε να γίνει το The Fractured But Whole και δεν έγινε.

8.0
Βαθμός
Βαθμός
You have rated this
What's your reaction?
LOL
0%
Cheers
100%
Τιιιιι ;
0%
Μπαααα
0%
Sad
0%
Rage
0%
/* ]]> */
http://bs.serving-sys.com/serving/adServer.bs?cn=display&c=19&mc=imp&pli=22935073&PluID=0&ord=[timestamp]&rtu=-1